Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / School & Studie / Centraal eindexamen / Archief 2003-2015 / Eindexamens 2007 / VWO

Topictools Zoek in deze topic
Oud 29-05-2007, 16:57
Lyne
Lyne is offline
Ik heb minstens 42 punten van de 50. Dat is tussen de 7,6 en 9,3. Dus ik heb mijn 7,4 gehaald.
Advertentie
Oud 29-05-2007, 17:01
Larry Flint
Larry Flint is offline
Citaat:
Lotte schreef op 29-05-2007 @ 17:53 :
Ja ik had ook skeptisch want hij was gewoon kritisch en bedachtzaam maar niet op een negatieve manier.
ik had ook sceptisch en ehh volgens vandale:

scep·tisch (bn.)
1 geneigd tot twijfel

niet negatief ook dus, dus ik snap niet dat het niet goed is, zeker als je kijkt wat de precieze betekenis van welwillend is:

wel·wil·lend (bn.)
1 goedgunstig, welgezind => benevolent, coulant, genegen, gunstig, tegemoetkomend, toegenegen, toeschietelijk; <=> ongenegen

ehhhhhhhhhhhhhhhhhh ja dikke lul drie bier dat dat goed is?
Oud 29-05-2007, 17:15
Crimson
Crimson is offline
klagen over skeptisch en welwillend dan maar?
Oud 29-05-2007, 17:16
Larry Flint
Larry Flint is offline
ja
Oud 29-05-2007, 17:28
Larry Flint
Larry Flint is offline
In tekst 1, bij vraagt 6 wordt er gevraagd hoe Torsten Zuberbier tegenover de chineze medicijnen staat (5e alinea).
In alinea 5 staat zijn mening als volgt beschreven: "De chineze kruiden hebben goede effecten, maar niemand weet hoe het precies werkt." [...] "Bovendien kan de kwaliteit, net als bij wijn sterk afhankelijk zijn van de teelt en het jaar en daardoor schommelen"

Als antwoorden worden dan de volgende mogelijkheden gegeven:
A. afwijzend
B. zeer positief
C. sceptisch
D. welwillend

Het is logisch dat A en B afvallen, want hij is afwijzend, noch zeer positief. Echter, het antwoord volgens het antwoordenmodel moet D: welwillend zijn.

De definitie, volgens Van Dale, van sceptisch is: geneigd tot twijfelen.
Het zou logischer zijn als dit het goede antwoord was, aangezien hij een twijfelachtige mening over de chineze medicijnen heeft: ze hebben wel effect, maar niemand weet hoe het werkt, en bovendien hangt de kwaliteit van diverse factoren af.
Het is dus duidelijk dat hij niet welwillend is, want hij is niet alleen maar welwillend/goedgezind, omdat hij toch zn vraagtekens bij de werking/kwaliteit van de medicijnen zet.

Daarom vind ik dat het goede antwoord moet zijn C. sceptisch.

Zoiets?
Oud 29-05-2007, 17:41
Lyne
Lyne is offline
Ik vind sceptisch helemaal niet logisch. Er staat het woord 'beslist' in, als in TCM werkt beslist. Als je dat woord had opgezocht, zou je de optie sceptisch al weggestreept kunnen hebben.
Oud 29-05-2007, 17:50
Lethe
Lethe is offline
Ik heb het examen niet gemaakt, maar als ik dit zo lees zou ik ook voor sceptisch gegaan zijn.. welwillend is sowieso een vaag woord. En in mijn optiek klopt welwillend niet eens.
Oud 29-05-2007, 17:51
Larry Flint
Larry Flint is offline
Er staat:

Acupunctuur is bij allergieën (?) beslist werkzaam, volgens Zuberbier, hoewel wel wat minder dan moderne, goed verdraagbare allergie medicijnen.

hij zegt dus wel dat het werkt, maar wel minder dan gewone medicijnen, dus dat vind ik dan alsnog niet echt welwillend, eerder twijfelachtig.
Oud 29-05-2007, 18:37
Lyne
Lyne is offline
Dat is dan toch niet sceptisch? Als hij sceptisch zou zijn, zou hij toch betwijfelen of het uberhaupt wel werkt.

Mja sorry ik vind sceptisch nog steeds geen goede optie, maar ik wil eventueel wel klagen als daardoor de norm geen 0 wordt.
Oud 29-05-2007, 18:40
Larry Flint
Larry Flint is offline
Nouja hij kan toch sceptisch zijn over in hoeverre het werkt?

Je kan het opzich niet eens zijn met sceptisch, ik vind het ook niet de meest goede omschrijving, maar ik vind het al hélemaal niet de andere antwoorden, dus dan is dit de beste optie vind ik.
Oud 29-05-2007, 21:19
Teskuh17
Teskuh17 is offline
Ik heb vraag 6 aan mijn duitse vriend laten zien en hij was het eens met mijn antwoord, antwoord C. Misschien vinden de leraren antwoord C ook beter en gaan ze er samen over discussieren, ik heb wel eens gehoord van mijn duitse lerares nota bene dat ze het soms niet eens zijn met het antwoord en er dan rekening mee houden. Kan dit? Ik vond in ieder geval antwoord C ook het beste.
Oud 29-05-2007, 21:39
Verwijderd
Ik had ook skeptisch.
Ik vond dat t duidelijk naar voren kwam, dat die man niet kon ontkennen dat die TCM werkte, maar wel erbij zei dat t minder goed werkte dat westerse medicijnen.
Oud 30-05-2007, 06:59
Larry Flint
Larry Flint is offline
Mijn docent was het toch niet met me eens, zal haar mailtje vanmiddag even posten.
Oud 02-06-2007, 18:36
Frankrijk
Frankrijk is offline
Hier wordt het examen Duits besproken door de leraren:

http://www.forumduits.de/

Onder het kopje ''eindexamens 2007'' -->''vwo''.
Oud 02-06-2007, 18:52
Frankrijk
Frankrijk is offline
Leuk om te lezen dat de leraren vinden dat vraag 35 weinig met Duits te maken heeft.

Ook opvallend dat er het volgende op het forum staat:

Citaat:
Vraag 15
Een bijna niet te beoordelen vraag en de vergadering geeft het ter overweging om deze vraag te laten vervallen.

Regels voor berichten