Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Ontspanning / De Kantine
Topic gesloten

Topictools Zoek in deze topic
Oud 11-06-2007, 20:43
Trass
Trass is offline
Tovenaar

Ik denk dat 't nog best moeilijk gaat worden precies de goeie eruit te pikken. Maarja, er is nog ruimte voor een paar fouten. En verliezen kunnen we in ieder geval al niet meer (toch?)
Advertentie
Oud 11-06-2007, 20:45
Femic
Femic is offline
Tuurlijk wel.. Waarom zou dat niet kunnen?

De verhalen worden wel steeds ongeïnspireerder trouwens..
Oud 11-06-2007, 20:47
Trass
Trass is offline
Omdat het gelijk is als er nog een wolf en een dorpeling overblijven. Dacht ik, maar dat wist ik dus niet zeker.
Oud 11-06-2007, 20:53
Femic
Femic is offline
Er kunnen 2 dorpelingen en een wolf overblijven als de dorpelingen aan de beurt zijn. Als ze dan niet allebei op de wolf stemmen is 't gelijkspel en stemt de wolf 1 van de dorpelingen weg. Dan is er nog 1 dorpeling en 1 wolf en de wolf is aan de beurt, die eet dan de laatste dorpeling op en de wolven hebben gewonnen! Anders zouden de wolven nooit meer kunnen winnen als er nog maar 1tje over is, dat slaat toch nergens op..?
Oud 11-06-2007, 21:00
Daboman
Daboman is offline
Simpel gezegd:

De wolven winnen als ze in de meerderheid zijn of met net zoveel als de dorpelingen. Dus bij 1 wolf tegen 1 dorpeling wint de wolf.

En verder

Citaat:
Femic schreef op 11-06-2007 @ 21:45 :
Tuurlijk wel.. Waarom zou dat niet kunnen?

De verhalen worden wel steeds ongeïnspireerder trouwens..
Jammer dat m'n eerste verhaal zo ontvangen wordt

Maar goed, je moet rekening houden met het feit dat veel mensen het nu druk hebben met de afsluiting van het schooljaar. Dat geldt voor de deelnemers, maar net zo goed voor mij en voor twinkebel.
Oud 11-06-2007, 21:02
Femic
Femic is offline
Ja no offence, maar de laatste paar verhalen waren wel erg kort..
Oud 11-06-2007, 21:03
Daboman
Daboman is offline
Citaat:
Femic schreef op 11-06-2007 @ 22:02 :
Ja no offence, maar de laatste paar verhalen waren wel erg kort..
Mijne was nog relatief lang
Oud 11-06-2007, 21:05
Trass
Trass is offline
Citaat:
Daboman schreef op 11-06-2007 @ 22:00 :
Simpel gezegd:

De wolven winnen als ze in de meerderheid zijn of met net zoveel als de dorpelingen. Dus bij 1 wolf tegen 1 dorpeling wint de wolf.
Maar kan het dan nooit gelijkspel worden?
Oud 11-06-2007, 21:08
Verwijderd
sukkels!! je gaat toch niet lieve Elpida ophangen
Oud 11-06-2007, 21:09
Daboman
Daboman is offline
Citaat:
Trass schreef op 11-06-2007 @ 22:05 :
Maar kan het dan nooit gelijkspel worden?
Daar zit wel wat in, maar de regel is dat de wolven winnen als ze met net zoveel zijn als de dorpelingen. Bovendien zou het flauw zijn, anders heeft de wolf geen goede kans meer om te winnen. Dan moet het net toevallig de eetronde zijn als ze tegenover elkaar staan.
Oud 11-06-2007, 21:23
Verwijderd
Citaat:
sterrenmeisje schreef op 11-06-2007 @ 22:08 :
sukkels!! je gaat toch niet lieve Elpida ophangen

En ik dacht nog wel dat ik al onschuldig verklaard was door Twinkebel!
Oud 11-06-2007, 21:33
Verwijderd
Citaat:
Elpida schreef op 11-06-2007 @ 22:23 :

ik zat me idd al op te vreten, maar ja, ik mocht natuurlijk niks zeggen.

*spook* *spook*
Oud 11-06-2007, 21:33
Misti
Misti is offline
Citaat:
Elpida schreef op 11-06-2007 @ 22:23 :

Twinkebel kon dat toch nooit zeker zijn?
Oud 11-06-2007, 21:34
Ray
Ray is offline
Kut, nu wordt het wel erg lastig om de wolf er uit te pikken, zeker omdat niemand meer theorieën post.
Oud 11-06-2007, 21:35
Verwijderd
Citaat:
Misti schreef op 11-06-2007 @ 22:33 :
Twinkebel kon dat toch nooit zeker zijn?
tuurlijk wel. als hij haar had beschermd en die nacht er niemand werd opgegeten, moest het dus een niet-wolf zijn.

ow... maar ik moet echt mijn mond houden sorry!

*gaat weer in graf liggen, doet kist dicht, sluit oogjes*
Oud 11-06-2007, 21:37
Misti
Misti is offline
Citaat:
sterrenmeisje schreef op 11-06-2007 @ 22:35 :
tuurlijk wel. als hij haar had beschermd en die nacht er niemand werd opgegeten, moest het dus een niet-wolf zijn.
De wolven konden evengoed de wolfsbane proberen opeten hebben terwijl Twinkebel Elpida beschermde, dat kunnen wij niet weten, en Twinkebel ook niet of zijn actie heeft uitgedaan of niet toen.
Oud 11-06-2007, 21:46
Verwijderd
Citaat:
Misti schreef op 11-06-2007 @ 22:37 :
De wolven konden evengoed de wolfsbane proberen opeten hebben terwijl Twinkebel Elpida beschermde, dat kunnen wij niet weten, en Twinkebel ook niet of zijn actie heeft uitgedaan of niet toen.
oh ja, dat is waar ook... dan heb ik niks gezegd idd!
Oud 12-06-2007, 18:15
Eye of Sauron
Eye of Sauron is offline
Citaat:
Daboman schreef op 11-06-2007 @ 22:00 :
Simpel gezegd:

Klopt, maar net zoveel telt dus alleen als er nog maar 1 wolf over is. 2 wolven en 2 dorpelingen is dus nog geen overwinning...
Oud 12-06-2007, 19:06
Daboman
Daboman is offline
Ok dan weet ik dat ook weer. Maar goed, als de wolf in dit spel wil winnen moet het sowieso uitlopen tot er nog maar 1 dorpeling (of de wolfsbane) tegenover de wolf staat.
Oud 12-06-2007, 19:33
Spelleider
Spelleider is offline
Eenmaal thuis gekomen waren de 2 jongens helemaal in paniek. Darkiekurd had een moord gepleegd. Hoe konden ze dat goed praten? Het was wel duidelijk, ze zouden de gevangenis in gaan, dachten ze. Nog een geluk bij een ongeluk: misschien kon vastgesteld worden dat er sprake was van doodslag i.p.v. moord. De jongens waren immers in paniek en handelden uit zelfverdediging. Verlamd van paniek konden ze niet weg uit de kamer. En dat terwijl de politiesirenes al te horen waren.

Even later kwamen Zoemzoem en Skilly binnenlopen. “Wat is hier gebeurd”, vroeg Zoemzoem zich af? Ouch. Wat nu? Moesten de jongens liegen? Hoe dan ook, ze konden geen woord uitbrengen, omdat ze door Zoemzoem nog meer in paniek waren geraakt. Ze had namelijk een politie-uniform aan. Uiteindelijk zei Darkiekurd met een piepend stemmetje: “We maken gebruik van ons zwijgrecht”.

In de dagen die erop volgden, kon niet met 100% zekerheid worden aangetoond dat zij de moord hadden gepleegd. Er was namelijk ook een aanwijzing dat Elpida het zelf gedaan zou kunnen hebben. Ze had namelijk een afscheidsbriefje in haar zak zitten. Dit zou kunnen betekenen dat Elpida van plan was om zelfmoord te gaan plegen na haar gruwelijke daden. De schop konden de jongens nog net verstoppen, voordat Zoemzoem en Skilly arriveerden.

Maar wat wel 100% zeker waren is dat de jongens getraumatiseerd waren en een afspraak hadden bij Misti, de psycholoog. Nadat de jongens zich hadden voorgesteld, moesten ze vertellen over wat er gebeurd was. Dat viel vooral Darkiekurd heel zwaar, omdat hij uiteindelijk degene was die Elpida sloeg.

“Dus je handelde uit zelfverdediging?” vroeg Misti
“Ja”, zei Darkiekurd.
“Dan was het misschien niet te voorkomen. Ze dreigde immers, ze liep met een vuurwapen rond”.
“Maar ik heb haar wel vermoord.”
“Daar kon je niets aan doen”.
“Ik heb iemand het leven ontnomen die nog een heel leven voor zich heeft”.
“Hoe had je de situatie dan moeten oplossen?”
“IK HEB GODVERDOMME IEMAND VERMOORD! BEGRIJP JE HET DAN NIET?”

Misti deinsde geschrokken achteruit. Ray was ook geschrokken en kon van schrik geen woord uitbrengen. Nadat ze allen wat gekalmeerd waren besloot Misti dat het beter was even te wachten met het nemen van de volgende stap. De nieuwe afspraak werd gezet voor later.

Terwijl ze naar huis fietste, dacht ze erover na. Ze vroeg zich af wat er aan de hand kon zijn. Die jongen, er is wat mee. Hij doet zo raar, hij heeft last van woede-aanvallen. Hmmm, misschien komen die woede-aanvallen wel door schuldgevoelens. Dat zou het wel eens kunnen zijn. Ze had niet in de gaten dat ze door rood fietste, ze was zo bevlogen met het helpen van Darkiekurd. Ineens hoorde ze keihard getoeter. Ze keek waar het vandaan kwam en zag een enorm voertuig snel op zich afkomen. Nog voor ze kon versnellen raakte het voertuig haar. Alles werd zwart. Een vrachtwagen was met volle snelheid over haar heen gereden.

Dit zorgde natuurlijk voor een grote verkeerschaos. Terwijl Darkiekurd nog met ongecontroleerde woedeaanvallen rondliep. En een van de meest bekwame psychologen kwam om in een verkeersongeluk.

En dat was misti. Zij was een dorpeling.

01. Wind's Embrace (ziener) (geliefde)
02. Darkiekurd
03. Maxwell (weerwolf)
04. Trass
05. Eye of Sauron
06. Severus (weerwolf)
07. Zoemzoem
08. Biertank 52 (dorpeling)
09. Skilly
10. Elpida (leerling-tovenaar)
11. Hanneke (cupido)
12. Lisaaah
13. kunst (dorpeling)
14. sterrenmeisje (dorpeling) (geliefde)
15. Twinkebel (tovenaar)
16. Femic (weerwolf)
17. Ray
18. Misti (dorpeling)
19. Sherco(heks)
20. Heksjuh (dorpeling)
21. Juffrouw Jansen (verrader)
22. flyaway (dorpeling)

blauw = gedood
rood = opgegeten
paars = liefdesverdriet

Dorpelingen kunnen stemmen tot morgen 20:30u. Dit is het moment om met nieuwe theoriën te komen
Oud 12-06-2007, 19:40
twinkebel
twinkebel is offline
nice dude!
Oud 12-06-2007, 19:45
Daboman
Daboman is offline
Citaat:
twinkebel schreef op 12-06-2007 @ 20:40 :
nice dude!
Thanks. Het ging al een stuk makkelijker dan de vorige keer. Ik had waarschijnlijk een warming-up nodig
Oud 12-06-2007, 20:01
twinkebel
twinkebel is offline
Ik zelf heb volgens mij een writers blok ofzo. Echt irritant, ik moet veel voor school doen, wat ik niet doe. vandaag is me date uitgebloeid tot me vriendin... dus jah...
Oud 12-06-2007, 20:02
Misti
Misti is offline
Aaaw

Ik dacht trouwens dat ik in één van de vorige verhalen een man was? En nu een vrouw Cool
Oud 12-06-2007, 20:04
Daboman
Daboman is offline
Citaat:
Misti schreef op 12-06-2007 @ 21:02 :
Aaaw

Ik dacht trouwens dat ik in één van de vorige verhalen een man was? En nu een vrouw Cool
OMG, toch niet goed de archieven gecheckt Of je vergist je gewoon zelf dat kan ook

@Twinkebel: Ik dacht al dat je er totaal niet bij was. Eerst verkering en daarbij komt ook nog eens het einde van het schooljaar. Ik begin de mijne juist kwijt te raken. Ik hoop dat je wat kunt met m'n cliffhangers. Het afscheidsbriefje van Elpida kun je misschien ook nog wel wat mee, dat had ik aan het eind niet opnieuw genoemd.

Laatst gewijzigd op 12-06-2007 om 20:10.
Oud 12-06-2007, 23:09
Verwijderd
je gaat zeker vooruit Daboman!
en twink: gefeliciteerd!
Oud 13-06-2007, 17:52
Trass
Trass is offline
Het spel begint echt leeg te lopen nu... Ik stem op Ray denk ik, puur willekeurig. Of iemand moet met iets beters komen, maar ik denk niet dat dat nog gaat gebeuren
Oud 13-06-2007, 18:22
Ray
Ray is offline
Dan is het voor mij simpel en stem ik op Trass, ik vond d'r sowieso al wat apart doen zo af en toe.
Oud 13-06-2007, 19:00
Trass
Trass is offline
Zou de rest gewoon niet stemmen? Niemand post meer theorieën of zegt op wie 'ie stemt. Maar als ze dan ook niet stemmen wordt het dus gelijkspel tussen ons. Ervan uitgaande dat je mag stemmen tenminste. Anders ligt een van ons eruit. Sorry als het allemaal niet klopt wat ik zeg maar ik ben in een warrige bui
Oud 13-06-2007, 19:36
Spelleider
Spelleider is offline
01. Wind's Embrace (ziener) (geliefde)
02. Darkiekurd
03. Maxwell (weerwolf)
04. Trass
05. Eye of Sauron
06. Severus (weerwolf)
07. Zoemzoem
08. Biertank 52 (dorpeling)
09. Skilly
10. Elpida (leerling-tovenaar)
11. Hanneke (cupido)
12. Lisaaah
13. kunst (dorpeling)
14. sterrenmeisje (dorpeling) (geliefde)
15. Twinkebel (tovenaar)
16. Femic (weerwolf)
18. Misti (dorpeling)
17. Ray (weerwolf)
19. Sherco(heks)
20. Heksjuh (dorpeling)
21. Juffrouw Jansen (verrader)
22. flyaway (dorpeling)

blauw = gedood
rood = opgegeten
paars = liefdesverdriet

Geen verhaal omdat ik me zwaar ligt in me hoofd voel en slap. En een computerscherm is dan niet echt bevorderlijk.

het spel is dus geeindigd met Ray aan het spit.
Oud 13-06-2007, 19:46
Ray
Ray is offline
Dat werd ook tijd
Oud 13-06-2007, 20:05
Femic
Femic is offline
Kutzooi. Ik vond het niet zo'n leuk spel trouwens.
Oud 13-06-2007, 20:18
maxwell
maxwell is offline
ik vond dit spel echt totaal niet leuk.. dat komt omdat 3/4 gewoon niet postte en zich stil hielden..
Oud 13-06-2007, 20:18
Wind's Embrace
Wind's Embrace is offline
Wel leuk gespeeld Ray

(Die post over dat niemand theorieën postte was echt geniaal, toen dacht ik meteen: dat moet de wolf zijn. Maar ja, dat is achteraf natuurlijk makkelijk praten)

Jammer dat de laatste spelers zo stil waren, dan is het een beetje saai om mee te lezen.

Wanneer is nou het volgende spel?
Oud 13-06-2007, 20:31
maxwell
maxwell is offline
nog 6 weken
Oud 13-06-2007, 20:36
Spelleider
Spelleider is offline
Als je iets niet zeker weet zeg het dan niet Maxwell.Éen maand is de wacht tijd.
Oud 13-06-2007, 20:42
Ray
Ray is offline
"Zoals jullie in het beleid hebben kunnen lezen, hanteren wij op De Kantine (DK) de zogenaamde koelkast-methode. Dergelijke topics verdwijnen na 1 topic voor welgeteld 6 weken in de koelkast.

Om het overzicht voor zowel forumbazen als leden te bewaren, kan men in dit topic voortaan alle data terugvinden waarop het bepaalde topics/spelletjes weer gestart mogen worden.

Het weerwolfspel #34 Nu bezig"

Aldus het beleid, lul. Al zou het nu nog fout zijn, laat het hem lekker zeggen.
Oud 13-06-2007, 20:46
Spelleider
Spelleider is offline
Iedereen weet dat er een speciale regeling is voor het weerwolfspel toeminste de mensen die het veel spelen neem ik aan zoals Maxwell.
Oud 13-06-2007, 20:53
maxwell
maxwell is offline
Citaat:
Spelleider schreef op 13-06-2007 @ 21:36 :
Als je iets niet zeker weet zeg het dan niet Maxwell.Éen maand is de wacht tijd.
doe alsjeblieft niet zo bijdehand koelkast is 6 weken dus dan moeten we ook 6 weken wachten

edit: ik mag het dan wel vaak spelen.. maar ik wacht echt niet wanhopig af totdat het volgende spel er is
Oud 13-06-2007, 20:54
Ray
Ray is offline
@Spelleider (twink)
Blijkbaar niet dus, en je kunt het sowieso niet zomaar aannemen.
Oud 13-06-2007, 21:20
Trass
Trass is offline
Jeeey gewonnen! Wie was de wolfsbane eigenlijk?

Ik vond dit spel na verloop van tijd steeds minder leuk worden, vooral de laatste twee stemrondes. Maar ik mag er niet veel over zeggen, ik heb ook niet veel gepost ivm toetsen.

Citaat:
maxwell schreef op 13-06-2007 @ 21:53 :
doe alsjeblieft niet zo bijdehand koelkast is 6 weken dus dan moeten we ook 6 weken wachten
Voor het weerwolfspel is een uitzondering gemaakt. Twee spellen achter elkaar van maximaal 2 topics per spel en dan gaat het voor een maand de koelkast in.
Oud 13-06-2007, 21:35
Verwijderd
Jemig, wat een gebitch weer hier. Kan er niet gewoon objectief informatie verstrekt worden zonder snedige opmerkingen?!
Oud 13-06-2007, 21:55
Daboman
Daboman is offline
De wolfsbane was eye of sauron. De rest was dorpeling (als ik me niet vergis). Het weerwolfspel gaat 4 weken de koelkast in nu.

Verder wil ik een nieuw idee in de groep gooien. Een tijdje terug was er een poll en daaruit bleek dat al mensen die functies een toevoeging vonden voor het spel. En in een andere groep waar dit spel ook wordt gespeeld, heb ik van gehoord dat dit concept goed werkt.

Daarom een nieuw idee: De jager.
De jager mag als hij wordt opgegeten of wordt opgehangen een naam sturen naar spelleider. Diegene gaat dan ook dood de eet of hangronde erna. Het idee is dat je dan altijd in overweging moet nemen of iemand waar je op stemt de jager is. Als de jager jou verdacht vind zul je het niet overleven. Vooral voor de wolven is het lastig, want ze zullen altijd de mogelijkheid moeten overwegen dat ze de jager opeten als ze iemand opeten die hen verdacht wordt. Maar als de jager de ziener verdacht vindt, dan hebben de dorpelingen pech.

Het leukste van de jager is dat hij het spel een onverwachtse wending kan geven.

Tot slot: gefeliciteerd dorpelingen, jullie hebben het goed gespeeld. Jullie hebben de tovenaar, de tovenaarsleerling en een dorpeling opgehangen, maar daar staat tegenover dat jullie 6 slechteriken hebben opgehangen. Very good job

Laatst gewijzigd op 13-06-2007 om 22:00.
Oud 13-06-2007, 21:59
Eye of Sauron
Eye of Sauron is offline
Citaat:
Nocturnus schreef op 13-06-2007 @ 22:35 :
Jemig, wat een gebitch weer hier. Kan er niet gewoon objectief informatie verstrekt worden zonder snedige opmerkingen?!
I second that.

Maar om de verwarring weg te nemen: de koelkastperiode voor het wwspel is vier weken (en er mogen twee spellen achter elkaar gespeeld worden). Dit is anders dan de andere topics, waar de koelkastperiode inderdaad 6 weken is. Twinkebel heeft in dit geval dus gelijk.

Verder was dit spel inderdaad een beetje saai op het eind, door het weinige posten en de vaak zeer korte (of totaal afwezige) verhalen.
Ik moet bekennen dat ik ook schuldig ben aan het eerste, en ook dat ik dit bewust heb gedaan. Nadat er nog maar 1 wolf over was heb ik namelijk actief geprobeerd om dit spel levend door te komen, want me dus ook gelukt is. (voor de allereerste keer)
Ik was overigens de wolfsbane. Spelleiders ik ben tevens ook erg beniewd of ik mijn bescherming nog had en zo niet of ik hem de 1e of de 2e keer ben kwijtgeraakt...
Ik ging ervanuit dat ik hem kwijt was, vandaar mijn voorzichtige tactiek zodat de wolven mij niet als gevaar gingen beschouwen, wat ze in het begin van het spel waarschijnlijk wel vonden.
Oud 13-06-2007, 22:01
Daboman
Daboman is offline
Citaat:
Eye of Sauron schreef op 13-06-2007 @ 22:59 :
I second that.

Maar om de verwarring weg te nemen: de koelkastperiode voor het wwspel is vier weken (en er mogen twee spellen achter elkaar gespeeld worden). Dit is anders dan de andere topics, waar de koelkastperiode inderdaad 6 weken is. Twinkebel heeft in dit geval dus gelijk.

Verder was dit spel inderdaad een beetje saai op het eind, door het weinige posten en de vaak zeer korte (of totaal afwezige) verhalen.
Ik moet bekennen dat ik ook schuldig ben aan het eerste, en ook dat ik dit bewust heb gedaan. Nadat er nog maar 1 wolf over was heb ik namelijk actief geprobeerd om dit spel levend door te komen, want me dus ook gelukt is. (voor de allereerste keer)
Ik was overigens de wolfsbane. Spelleiders ik ben tevens ook erg beniewd of ik mijn bescherming nog had en zo niet of ik hem de 1e of de 2e keer ben kwijtgeraakt...
Ik ging ervanuit dat ik hem kwijt was, vandaar mijn voorzichtige tactiek zodat de wolven mij niet als gevaar gingen beschouwen, wat ze in het begin van het spel waarschijnlijk wel vonden.
Je was je bescherming kwijt. 1 ronde had twinkebel de juiste persoon beschermd, de andere ronde werd jij gekozen door de wolf. Ik weet niet meer precies wat waar plaatsvond aangezien ik toen nog geen spelleider was Ik moest er nog speciaal achteraan voor het geval ze jou zouden kiezen

Maar goed, wat vinden jullie van de jager? Goed? Slecht? Kan zowel in het voordeel als in het nadeel van de dorpelingen werken. En ik vind het idee van een onverwachtse wending in het spel wel leuk

Laatst gewijzigd op 13-06-2007 om 22:03.
Oud 13-06-2007, 22:14
Verwijderd
Citaat:
Daboman schreef op 13-06-2007 @ 23:01 :
Je was je bescherming kwijt. 1 ronde had twinkebel de juiste persoon beschermd, de andere ronde werd jij gekozen door de wolf. Ik weet niet meer precies wat waar plaatsvond aangezien ik toen nog geen spelleider was Ik moest er nog speciaal achteraan voor het geval ze jou zouden kiezen
We hadden eerst EoS willen opeten omdat we vonden dat hij veel te veel van het spel wist - als iemand die zoveel malen spelleider is geweest, weet hij immers de ins en outs van het spel. Maar ik zei al in de PM - waarop ik mijn stem op EoS uitbracht - dat hij vast de wolfsbane was, omdat ik dacht dat men EoS zo lang mogelijk in het spel wilde houden. En dat bleek dus zo te zijn - maar ik ben wel een beetje verbaasd dat mijn ex-medeweerwolven EoS niet alsnog hebben opgegeten nadat hij zijn bescherming was kwijtgeraakt.

Daarna wilden we Zoemzoem opeten, omdat we dachten dat hij de ziener kon zijn (ik twijfelde tussen hem en Wind's Embrace) - maar de tovenaar was ons toen dus voor.

Verder wisten we ook dat Hanneke een speciale functie zou hebben met Soija als Spelleider. Haar wilden we er vanwege haar ervaring ook snel uithebben, maar toen gaandeweg bleek dat haar speciale functie niet zo heel erg belangrijk moest zijn (ik vermoedde dat ze Cupido was, wat ook zo was), hebben mijn ex-medeweerwolven blijkbaar besloten om haar langer in leven te laten.

Voor de meer ervaren weerwolf was het dit spel dus vrij voorspelbaar, vind ik. Hopelijk is dat de volgende keer niet zo.
Oud 14-06-2007, 01:13
Verwijderd
ik vind die functie van de jager wel erg leuk klinken eigenlijk, al is er dan natuurlijk wéér een functie die voor 2 doden zorgt...
Oud 14-06-2007, 06:58
Daboman
Daboman is offline
Vergeet ik nog te zeggen dat de jager officieel aan de kant van de dorpelingen staat Maar hij kan dus per ongeluk schieten in het voordeel van de wolven. De heks kan de jager niet beheksen, aangezien zijn functie al bekend is als hij die mag uitoefenen.

Ik denk ook niet dat het zo erg is als er 2 functies zijn met 2 doden. Maar met 16 goederiken tegenover 6 slechteriken moet het best kunnen. Er is trouwens ook best een redelijke kans dat de jager een slechterik afschiet. En het is natuurlijk zo dat niemand een saaie dorpeling wil zijn. De kans dat je een bijzondere functie krijgt, wordt groter als de jager ook mee doet.

Ik denk ook dat de aanwezigheid van de jager vooral de wolven wel 2 keer laat nadenken voordat ze iemand opeten. De aanwezigheid van de jager maakt het dus iets moeilijker voor de wolven en dat is denk ik iets dat nodig is, afgaande op de afgelopen 3 spellen.

Oh en btw, geliefde jager zou interessant zijn
Oud 14-06-2007, 09:05
Sherco
Sherco is offline
De jager zit inderdaad ook in het gewone kaartspel.
Wij hebben dan erg regelmatig dat er 3 mensen dood gaan; of de jager is geliefde of de jager schiet een van de geliefden dood. Zwaar irritant...
Op zich is het een leuke optie, maar je moet er wel rekening mee houden dat het dan hard kan gaan...
Oud 14-06-2007, 12:30
Femic
Femic is offline
Citaat:
Nocturnus schreef op 13-06-2007 @ 23:14 :
En dat bleek dus zo te zijn - maar ik ben wel een beetje verbaasd dat mijn ex-medeweerwolven EoS niet alsnog hebben opgegeten nadat hij zijn bescherming was kwijtgeraakt.
Hij zei echt he-le-maal niks, dus absoluut geen gevaarlijke speler meer..
Ik vind het wel jammer dat mensen die veel posten altijd sneller worden opgegeten (omdat ze zichzelf verdacht kunnen maken door dingen die ze zeggen), want ik ben altijd een hele actieve speler en daarom per definitie geen geschikte wolf. Ik ging zelfs echt mensen verdenken hahaha, vergat af en toe dat ik zelf wolf was.
Het is een beetje erg jammer dat we 2x niet konden eten (1x bane, 1x tovenaarsbescherming), daar ging het best wel mis.

Regels voor berichten