Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Lichaam & Geest / Psychologie
Topic gesloten

Topictools Zoek in deze topic
Oud 21-06-2007, 10:30
Verwijderd
Citaat:
Kauw schreef op 20-06-2007 @ 21:24 :
Ja, goed punt.. ..
  • Mensen gaan te snel en te vaak naar psychologen.
  • Er bestaan GEEN gekke of rare mensen.
  • Mensen die anders zijn en zich crimineel gedragen moeten volgens het gewone strafrecht gestraft worden.
  • De psycholoog krijgt wel heel veel te weten over zijn patient en kan dit door vertellen wat soms gebeurd. Dan tegen familie of vrienden van de psycholoog.
  • Niemand is echt bezeten of gek en iedereen heeft altijd controle over zichzelf.
  • Psychologen studeren te lang. Wat ze leren weten ze meestal al omdat het zelf mensen zijn.
  • Ik vind het arrogant lijken om over je eigen soort te gaan studeren. Net alsof je er buiten staat..
  • Hoe KAN je zoveel vertellen tegen iemand die je nauwelijks kent? Ik zou me hoogstens onprettig voelen..
  • Hoe vaker je je problemen bespreekt met een psycholoog hoe zwakker je wordt.
  • De enige die problemen in je hoofd kan oplossen ben JIJ.
  • Psycholoog is een luxeartikel; het zal best fijn zijn om over je problemen te kunnen praten.
  • Mensen uit Oost-Europa zijn geestelijk sterker omdat ze niet naar psychologen gaan.
  • Mensen uit de derde wereld kunnen ook zonder; ze hebben wel andere dingen om zich zorgen over te maken dan over hun geestelijke toestand. (Waardoor die meestal wel oke blijft)
  • Je echte vrienden zijn in je geintereseerd en zullen altijd naar je willen luisteren als je een serieus probleem hebt.
  • Vrienden geven vaak hetzelfde advies als een psycholoog en kunnen het anders beter omdat ze je beter kennen.
  • Het irriteerd me mateloos als iemand mijn gedrag gaat analyseren; ik bepaal zelf wel warom ik doe hoe ik doe!
  • Waarom ben je niet goed zoals je bent? Behalve als je crimineel of storend bent voor anderen of jezelf. Dan kan je het ZELF veranderen. Het is geen noodzaak.
  • Men mag in de psychiatrie al helemaal niet ergens toe gedwongen worden! Niet vasthouden tegen wil.
  • Er zijn ALTIJD uitzonderingen op de regel.
  • Je kan problemen bespreken met vrienden, familie, forumleden of desnoods een huisdier (die klapt niks door )
  • Autonomie is het mooiste wat er is.. laat het niet afpakken! Psychologen willen je normaler maken maar wat is er (vaak) mis met je?
  • Psychologen zijn vaak zelf ook anders.. niks mis mee maar ga dan niet proberen mensen te verbeteren.
  • Pillen beroven je van je autonomie.
  • Iedereen heeft geheimen nodig!
  • Mensen moeten niet zoveel nadenken maar gewoon gelukkig leven en af en toe heel "droog" nadenken.
Nou, ik heb het geprobeerd. Maar dit is dus een van mn zwakke punten.. Maar het is ook gewoon een gevoel. Ja subjectief.. Maar ik vind psychologen ook best eng.. Ze willen je innerlijk veranderen! En daar verander ik toch het liefst zelf wat aan en dan alleen wat ik zelf wil. Ik ga nu even niet meer reageren maar heel hard leren want ik heb nog niks geleerd..
Groetjessss
Vrienden kunnen niet hetzelfde advies geven als een psycholoog. Omdat zij niet over de juiste kennis beschikken. Goede vrienden zullen je wel advies geven, maar een psycholoog is er voor opgeleid.

'Mensen moeten niet zoveel nadenken'? pardon. Ieder mens denkt elke minuut na. Alleen de een beseft het.. En gaat daar weer over verder denken. Wat is daar mis mee?
Psychologen zijn ook mensen.. Jij beredeneert steeds vanuit mensen die anders zijn. Wat is dan anders? Is ook weer voor iedereen verschillend.

Mensen uit ontwikkelingslanden moeten het doen met veel minder.. Vroeger waren er minder mensen met problemen. Er was minder geld. De maatschappij is nu meer ontwikkelt.. Wat zijn voordelen en nadelen heeft. Een van die nadelen is in mij opzicht, dat er meer mensen met problemen rondlopen. Waarom zou in vredesnaam een psycholoog een luxe zijn? Iig in de maatschappij waarin wij NU leven niet.

Ik denk niet dat jij iets in de zorg moet gaan doen later..
Advertentie
Oud 21-06-2007, 11:20
Kauw
Kauw is offline
Citaat:
Stefenootje schreef op 20-06-2007 @ 21:18 :
Blijkbaar valt haar mening niet te veranderen, en heeft ze zichzelf te erg geindoctrineerd wat betreft 'sterk zijn' ofzo.

Wat niet wegneemt dat ik het een erg rare mening vind, zeker omdat ik haar voor iemand van 15 intelligent over vind komen.

Sorry dat ik het over "haar" heb, ik bedoel natuurlijk ook "je".
das ook eeen punt ,, ik vind dat mensen te sterk geindoctrineerd worden met Psychologen zijn goed Psychologen zijn goed Psychologen zijn goed .. Blehh,, ik dacht alleen dat er wel een paar mensen zouden zijn op zooooon groot forum die het met me eens zouden ijn
maar je kan zeggen dat ik dan miss me mening aan moet passen, maar een mening is niet fout of goed alleen gebaseerd op vooroordelen is slecht.. het lijkt miss alsoff ik de mijne baseer op vooroordelen maar dat is niet zo..
btw,, sommige vooroordelen waarvan mensen hardnekkig beweren dat het niet zo is, zijn vaak wel waar.. alleen niet bij ALLE mensen. en het is heus niet mijn levensdoel om sterk te zijn ofzo.. alleen het is zon beetje het doel van de evolutie.. de sterkere overleeft..
maar jammer,, doei

Laatst gewijzigd op 21-06-2007 om 11:25.
Oud 21-06-2007, 11:24
Kauw
Kauw is offline
'Mensen moeten niet zoveel nadenken'? pardon. Ieder mens denkt elke minuut na. Alleen de een beseft het.. En gaat daar weer over verder denken. Wat is daar mis mee?

Opzich niks, maar sommige mensen denken zo denkerig dat ze zichzelf niet meer van een afstandje kunnen bekijken en kunnen zeggen; wat the heck ben ik nou aan het doen?! En ik bedoel gewoon dat sommige mensen zoveel nadenken dat ze zicchzelf lelijk gaan vinden en dat soort dingen..

dan te bedenken dat ongeveer iedereen die ouder is dan 30 als lelijker wordt gezien in de ze maatschappij dan wij,, de tieners
en tja, er is altijd wel iem mooier..

maar daar ging het niet om,, mensen denken inderdaad altijd na alleen sommige gaan zo ver met denken dat ze aan dingen gaan twijfelen en dus verkeerde dingen gaan denken..
groetjesss
Oud 21-06-2007, 11:50
Verwijderd
Citaat:
Kauw schreef op 21-06-2007 @ 12:20 :
das ook eeen punt ,, ik vind dat mensen te sterk geindoctrineerd worden met Psychologen zijn goed Psychologen zijn goed Psychologen zijn goed .. Blehh,, ik dacht alleen dat er wel een paar mensen zouden zijn op zooooon groot forum die het met me eens zouden ijn
Jij lijkt te denken: psychologen zijn slecht, psychologen zijn slecht, psychologen zijn slecht. Dat vind ik net zo kwalijk als ze zonder meer goed vinden: niet iedereen is goed (dus ook niet alle psychologen), maar ook niet iedereen is slecht (dus ook niet alle psychologen).
Oud 21-06-2007, 13:10
trophus
trophus is offline
Citaat:
Kauw schreef op 20-06-2007 @ 20:16 :
Wat betekent TS?? En ik heb best dingen "meegekregen" alleen is mijn mening anders.. En ja,, ik heb geen positieve indruk van psychologen..

Groetjes,,
TS = Topic Starter, de persoon die het topic heeft geplaatst

Ik zeg ook niet dat je niets heb meegekregen, ik zeg gewoon dat er bepaalde dingen zijn die je niet hebt meegekregen, zoals psychische schade en kennis van psychische schade, daar mag je op zich heel blij mee zijn want psychische schade is erg vervelend en het maakt je in de war.
Maar dat houd nog niet weg dat je er dan vanuit mag gaan dat mensen die wel psychische schade hebben meegekregen net zo zouden kunnen leven als jij.
Dat je geen positieve indruk hebt van psychologen was me duidelijk, misschien heb jij een vriendin of iets dergelijks die om een benulligheidje naar een psycholoog is geweest? bedenk je wel dat er heel veel mensen zijn die zo in de war zijn over hun leven dat een psycholoog ze kan helpen om er bovenop te komen.

Let wel: Helpen is niet als een wonderdokter alles goed maken, iedereen moet het uiteindelijk zelf doen, maar een psycholoog kan handvaten aanreiken over hoe het kan.

Bijvoorbeeld: Iemand is heel onzeker en eenzaam en bang om andere mensen te benaderen omdat diegene zijn/haar hele leven is gepest en daarom andere mensen niet vertrouwt.
Een psycholoog legt zo iemand uit hoe hij/zij een leeftijdsgenoot kan benaderen en zo langzaam over die angst grens heen te komen.
Dit klinkt misschien heel raar voor iemand die het nooit zelf heeft meegemaakt, maar geloof me, als jij je hele leven omlaag bent getrapt door leeftijdsgenootjes is dit heel erg bruikbaar.

Citaat:
Kauw schreef op 20-06-2007 @ 20:26 :

Halloo,,
ik krijg alleen een berichtje als iemand mijn stukje heeft gekopieerd blijkt.. ik kom op die 2e pagina dus weet ik veel dat mensen nog op de 1e pagina hadden geschreven!?

En waarom is in godsnaam een mening hebben fout? En met sterk bedoelde ik vooral Oost-Europa.. Niet de 3e wereldlanden... voor de zoveelste x ik ben niet goed in formuleren..
jij denkt dat ik een of ander dom "meisje" ben die nog nooit iets verkeerd heeft gedaan en alles naief bekijkt en niks van de wereld weet.. waarom zou ik dan nog naar jouw mening moeten luistern???
de mazzels ..
Ja daarom had ik mezelf ook even gequote op de 2e pagina (kijk het maar na als je het niet gelooft)

Een mening hebben is niet fout, een mening posten op een forum en vervolgens keihard je mening doordrammen zonder te reagren op tegenargumenten wel.
Kijk dat je de discussie wil aangaan vind ik juist heel goed van je.

Je bedoelde oost-europa? eerder in dit topic noemde ja afrika, maar enfin, oost-europa heeft wel psychologen, dus tsja..
Aan de andere kant, de primaire levensbehoeften van de mens zijn:
Eten, Drinken, Kleding aan je lijf, Dak boven je hoofd en eigenwaarde (volgens mij is er een 6e maar kan me die even niet mee herrinneren), een psycholoog kan je helpen met de eigenwaarde, net als dat werk (of in sommige gevallen een uitkering) je kan helpen aan de andere vier.

Hoezo denk ik dat jij een of ander dom meisje bent? Ik ken je helemaal niet. Alles wat ik van je wist (tot aan deze post van je) was dat je een mening had (niets mis mee) die naar mijn mening niet echt klopte omdat je delen van de data miste en vervolgens de hele tijd de mening kopieerde en iedereen die het er niet mee eens was negeerde (Ik had immers al 4 posts geplaatst, waar ik nu wel respons heb gehad, maar de 3 vragen zie ik nog steeds niet beantwoord, waarom niet?).
Ik vind het niet dom om een mening te hebben, ik vind het niet dom om af en toe een foutje te maken in het formuleren,
Maar ik vind het (sorry) wel erg dom om een mening ter discussie te brengen en vervolgens niet te reageren op de tegenargumenten.

Waarom je naar mijn mening zou moeten luisteren? Omdat ik de tijd en moeite heb genomen om jou mening door te lezen misschien? omdat ik WEL interesse toon in jou mening? maar blijkbaar heb jij alleen interesse in je eigen mening en dan krijg je niet zo snel discussie
Oud 21-06-2007, 13:11
trophus
trophus is offline
Citaat:
Kauw schreef op 20-06-2007 @ 20:27 :
Je lijkt btw zelf wel een psycholoog hoe je hier praat
Ja en je hebt nog steeds niet gereageerd op de vragen in mijn posts

Ik ben geen psycholoog, ik studeer geen psychologie, ik heb alleen de mogelijkheid me in te leven met mensen die problemen hebben.
Oud 21-06-2007, 13:12
Roosje
Roosje is offline
^ aandacht is de zesde gok ik, althans, dat leerde ik bij verzorging in de tweede.
Oud 21-06-2007, 13:14
trophus
trophus is offline
Citaat:
Roosje schreef op 21-06-2007 @ 14:12 :
^ aandacht is de zesde gok ik, althans, dat leerde ik bij verzorging in de tweede.
hmm of gezondheid/veiligheid oid

weet t echt niet meer

aandacht hoort toch bij eigenwaarde?
Oud 21-06-2007, 13:19
Verwijderd
Citaat:
trophus schreef op 21-06-2007 @ 14:11 :
Ja en je hebt nog steeds niet gereageerd op de vragen in mijn posts
dat gaat ze waarschijnlijk ook niet meer doen Het enige wat ze de hele tijd doet is dezelfde mening geven en voet bij stuk houden dat ze gelijk heeft.

Kauw, ik heb al geen zin meer om met jou te discussiëren want deze discussie heb je een jaar geleden ook al gemaakt en in dat hele jaar heb je niets bijgeleerd.
klikkie

je komt voor mij nu over als iemand die gewoon graag z'n gelijk heeft. Van mij krijg je het iig niet.
Oud 21-06-2007, 13:26
trophus
trophus is offline
Citaat:
regendruppel schreef op 21-06-2007 @ 14:19 :
dat gaat ze waarschijnlijk ook niet meer doen Het enige wat ze de hele tijd doet is dezelfde mening geven en voet bij stuk houden dat ze gelijk heeft.

Kauw, ik heb al geen zin meer om met jou te discussiëren want deze discussie heb je een jaar geleden ook al gemaakt en in dat hele jaar heb je niets bijgeleerd.
klikkie

je komt voor mij nu over als iemand die gewoon graag z'n gelijk heeft. Van mij krijg je het iig niet.
ah, zo zit de vork in de steel:
Citaat:
Kauw schreef op 29-01-2006 @ 19:23 :

Vooral als ze je dingen leren zoals; als je boos op iemand bent omdat ie je uitscheld moet je eerst zeggen; ik vind dat niet zo leuk.
Nee, echt dan zou ik me echt doodlachen als iemand dat tegen me zei.. Pff, dat soort dingen dus.
kauw is zo iemand die het normaal vind om mensen die het zwaar hebben uit te schelden en nog verder de put in te trappen en ze raakt gefrustreerd omdat psychologen zulke mensen helpen om zichzelf een beetje te weren.

En ja, dan lacht kauw zo iemand uit, maar zo iemand haalt zn schouders op en denk, ach ik heb geprobeerd aardig en normaal te reageren, lukt dus niet, wat een zielig mens.
Oud 21-06-2007, 13:35
Verwijderd
ik probeer het nog één keer (waarom, waarom) , want ik wil graag antwoord op de vragen die mensen je al de hele tijd stellen
en geef alsjeblieft eens antwoord

1. Heb je enig idee wat het probleem is van de mensen is die naar een psycholoog gaan? Ik bedoel, weet je wat de essentie achter depressie is? Of kun je je inleven met mensen die in hun jeugd zijn verkracht of geslagen door familie en welk effect dat op die mensen heeft wat betreft het vertrouwen van andere mensen?

2. Heb je ooit de moeite genomen om een discussie te beginnen met iemand die depressief is of zijn "afzonderlijk gedraagt" (de mensen die altijd alleen staan in de pauze's) over de zin van het leven en over de toekomst?

3. Ben je je er van bewust dat problemen uit perioden zoals bv. de basisschool bij "opkroppen" (niet met iemand over praten) steeds erger worden omdat ze het gedrag van iemand beinvloeden en dus ook de manier waardoor hij/zij door leeftijdsgenoten wordt behandeld?

Vind jij trouwens ook dat als mensen lichamelijke pijn hebben, ze niet naar de huisarts moeten gaan?
want in de derde wereldlanden is er ook een gebrek aan huisartsen en daar gaan ook veel mensen niet naar de dokter, zoals jou argument steeds was...of was het nou het Oost-blok Bij geestelijke pijn moet je toch ook geholpen kunnen worden?
Oud 21-06-2007, 15:29
Kauw
Kauw is offline
Citaat:
regendruppel schreef op 21-06-2007 @ 14:35 :
ik probeer het nog één keer (waarom, waarom) , want ik wil graag antwoord op de vragen die mensen je al de hele tijd stellen
en geef alsjeblieft eens antwoord

1. Heb je enig idee wat het probleem is van de mensen is die naar een psycholoog gaan? Ik bedoel, weet je wat de essentie achter depressie is? Of kun je je inleven met mensen die in hun jeugd zijn verkracht of geslagen door familie en welk effect dat op die mensen heeft wat betreft het vertrouwen van andere mensen?

Er kunnen zo veel redenen zijn waarom iemand naar een psycho gaat.. Problemen thuis. Met jezelf (dat vind ik nog het raarste,, meestal ontwikkel je dat zelf door te veel denken.. zoals bv anorexia). En als je anorexia krijgt omdat je ouders je inpeperen en indoctrineren dan snap ik best dat je denkt dat je dik bent. Maar als je dan zo dun bent zeggen ze dat niet meer lijkt me. En als andere mensen dat zeggen (school, "vrienden"), dan trek je je daar toch niks van aan? Ja, het vertrouwen in mensen wordt er niet beter op. Zoek een andere school, andere vrienden en zie in dat er ook aardige mensen zijn!

2. Heb je ooit de moeite genomen om een discussie te beginnen met iemand die depressief is of zijn "afzonderlijk gedraagt" (de mensen die altijd alleen staan in de pauze's) over de zin van het leven en over de toekomst?

Heb ik al antwoord op gegeven (van trophus) ik was er zelf zo een.

3. Ben je je er van bewust dat problemen uit perioden zoals bv. de basisschool bij "opkroppen" (niet met iemand over praten) steeds erger worden omdat ze het gedrag van iemand beinvloeden en dus ook de manier waardoor hij/zij door leeftijdsgenoten wordt behandeld?

Ook al antwoord op gegeven.. hoeft niet, kan wel.

Vind jij trouwens ook dat als mensen lichamelijke pijn hebben, ze niet naar de huisarts moeten gaan?
want in de derde wereldlanden is er ook een gebrek aan huisartsen en daar gaan ook veel mensen niet naar de dokter, zoals jou argument steeds was...of was het nou het Oost-blok Bij geestelijke pijn moet je toch ook geholpen kunnen worden?
Ik vind geestelijke pijn toch anders. Voor mijn gevoel kan je daar zelf wat aan doen. Desnoods dwing je jezelf als je het niet al automatisch doet.
Lichamelijke pijn is makkelijk op te lossen maar mensen die voor een verkoudheid naar de huisarts gaan vind ik ook,, tja hoe zal ik het zeggen niet geschikt voor de landmacht .

Groetjess
Oud 21-06-2007, 15:37
Kauw
Kauw is offline
Ik vind geestelijke pijn toch anders. Voor mijn gevoel kan je daar zelf wat aan doen. Desnoods dwing je jezelf als je het niet al automatisch doet.

Maar ik vind geestelijke pijn toch maar iets raars hoor.. Bijna geen een andere diersoort heeft dat.. In ieder geval niet zoals mensen dat hebben.. ik weet niet goed wat ik ervan moet denken. Maar in ieder geval is iets lichamelijks veel makkelijker te genezen dan iets dat echt in je hoofd zit.. Dat snap ik best maar.. je maakt jezelf ziek als je zeg maar zelf verzint dat je lelijk/dik bent of als je dat soort ziektes heb. Als je vanaf je geboorte geindoctrineerd bent snap ik het beter als iemand zich anders gedraagt. Dat is trouwns een rotstreek. Je zal maar merken dat de hele wereld anders is dat je verkeerd bent opgevoed.. wat moet je dan? doen alsof je het eens bent met dingen waarmee je het eigenlijk niet eens bent,, contact met je familie verbreken? en jullie zullen zeggen dat psychologen je daarmee moeten helpen maar ja, ik vind gewoon, dat is nou eigenlijk mijn grote punt dat psychologen niet bijster veel voor je kunnen doen. Misschien in het ene geval meer dan het andere..

EN dan nog even,,
huilen om een film,, dan huil je toch ook snel? Ik snap best dat een film zielig kan zijn maar het is en blijft fictief.. dat is dan weer te veel inlevingsvermogen .

Groetjesss,,
Oud 21-06-2007, 15:41
Verwijderd
Oh meid, ga je alsjeblieft even inleven in de menselijke psyche.

'bijna geen andere diersoort heeft dat'. Lekker argument, zo kan je bezig blijven. Mensen gebruiken ook computers, machine
s, we dragen kleren, we doen alsof we iemand anders zijn en dat zetten we op 'dvd' en andere mensen kopen dat weer. Rare wezens hoor mensen, ik denk dat we allemaal maar naakt in een grot moeten gaan wonen en onze cerebrale cortex eruit moeten snijden, daar wordt alles beter van
Oud 21-06-2007, 15:42
Kauw
Kauw is offline
Citaat:
trophus schreef op 21-06-2007 @ 14:26 :
ah, zo zit de vork in de steel:

kauw is zo iemand die het normaal vind om mensen die het zwaar hebben uit te schelden en nog verder de put in te trappen en ze raakt gefrustreerd omdat psychologen zulke mensen helpen om zichzelf een beetje te weren.

En ja, dan lacht kauw zo iemand uit, maar zo iemand haalt zn schouders op en denk, ach ik heb geprobeerd aardig en normaal te reageren, lukt dus niet, wat een zielig mens.
Helemaal niet,, maar iedereen pestwel eens,, je broertje of zusje of buiten.. Geef het mar toe.. Okee, sommige mensen niet.. maar veel hebben wel eens gepest.
Nou, als iemand dan zegt rot op, of kappen neem ik die gene meer serieus dan als iemand zegt; wil je alsjeblieft ophouden? Want ik vind dit niet zo leuk. Dan denk ik ook gelijk van nou, die is bij een MW of psycho geweest.. Niemand praat zo, ik ben heus geen pester en heb dit ook nog nooit meegemaakt maar als iemand dat tegen me zou zeggen komt er minstens een grijns in me op ja,,
niet omdat ik het leuk vind om diegene de grond in te boren maar, mdat je zo duidelijk kan zien waar die geweest is..
en ik zal iemand heus niet systematisch pesten en achtervolgen ofzo maar soms maak ik 1 geintje. (kan me de tijden niet heugen maar goed) nou als iem dan zegt haha zoo grappig ben jij zeg! Dan zeg ik ja he? en is t klaar.. Maar als iem dus zegt van of ik alsjeblieft op wiol houden.. Dan zou ik em vragen of ie bij de psycho geweest is.. Kijken of mn theorie klopt.. het klinkt gewoon zo zeikerig..
nou doeii,, waarschijnlijk weer niet handig geformuleerd
Oud 21-06-2007, 15:44
Kauw
Kauw is offline
Citaat:
Ave schreef op 21-06-2007 @ 16:41 :
Oh meid, ga je alsjeblieft even inleven in de menselijke psyche.

'bijna geen andere diersoort heeft dat'. Lekker argument, zo kan je bezig blijven. Mensen gebruiken ook computers, machine
s, we dragen kleren, we doen alsof we iemand anders zijn en dat zetten we op 'dvd' en andere mensen kopen dat weer. Rare wezens hoor mensen, ik denk dat we allemaal maar naakt in een grot moeten gaan wonen en onze cerebrale cortex eruit moeten snijden, daar wordt alles beter van
ja misschien worden we daar wel gelukkiger van ja
mr we zijn ondertussen wel de aarde zon beetje an t vernietigen... >> dit was even een objectief iets,, mr t is wel een rare ontwikkeling van de evolutie want niemand wordt er blij van
Oud 21-06-2007, 15:45
Verwijderd
Citaat:
Kauw schreef op 21-06-2007 @ 16:42 :
waarschijnlijk weer niet handig geformuleerd
nee misschien dat je voordat je je stukje post het even na kan lezen? Soms is het nu een beetje moeilijk te volgen namelijk.

En ik blijf erbij dat je blijkbaar een verkeerd idee hebt van wat een psycholoog doet. Die zegt niet 'kindje, als iemand gemeen tegen je doet moet je heeel lief vragen of ie op wil houden. Alstublieft'. Om door te gaan op je voorbeeld, het is al een hele verbetering als iemand die in eerste instantie niets zei en over zich heen liet lopen zich durft te laten horen en vraagt of de ander op wil houden.
Oud 21-06-2007, 15:46
Verwijderd
Citaat:
Kauw schreef op 21-06-2007 @ 16:44 :
ja misschien worden we daar wel gelukkiger van ja
mr we zijn ondertussen wel de aarde zon beetje an t vernietigen... >> dit was even een objectief iets,, mr t is wel een rare ontwikkeling van de evolutie want niemand wordt er blij van
Niet? ik ben over het algemeen best gelukkig
Oud 21-06-2007, 15:58
Verwijderd
Citaat:
Dan zou ik em vragen of ie bij de psycho geweest is..
en wat dan nog? dan is hij/zij naar een psycholoog gegaan die misschien heeft gezegd dat de persoon voor zichzelf moet opkomen. Hoe, dat doet iedereen op zijn eigen manier. En als iemand het fatsoenlijk vraagt, heb ík daar meer respect voor dan dat iemand gaat schelden. Laat je toch zien wie het beste is opgevoed. Maar dat is maar mijn kleine mening. of het effect heeft is een tweede, maar aldoende leert men
Oud 21-06-2007, 16:15
Verwijderd
Citaat:
Kauw schreef op 21-06-2007 @ 12:20 :
Blehh,, ik dacht alleen dat er wel een paar mensen zouden zijn op zooooon groot forum die het met me eens zouden ijn
Er zijn misschien best mensen op heel dit forum die het met je eens zijn, maar misschien moet je dan niet op psychologie zijn.

En: het feit dat je niks begrijpt van geestelijke pijn en alles betekent alleen maar dat je het nog nooit zo erg meegemaakt hebt. Geniet ervan, zou ik zeggen. Ben benieuwd of je mening verandert als je je zo rot voelt dat je misschien wel hulp nodig hebt.
Oud 21-06-2007, 16:43
Jannie800
Jannie800 is offline
Even een casus ter inbreng, ik lees hier veelal over mensen die om 'jou inziens' onbenullige dingen naar een psycholoog gaan.
Dit is geen verzonnen casus, maar een verhaal uit de praktijk van mijn werk.

- Mevrouw S. is samen met haar zus in een pleeggezin opgegroeid omdat haar ouders haar en haar zus na 3 jaar als 'ongewenst' beschouwden en afstand van hen hadden gedaan. Toch heeft ze naar eigen zeggen, een gelukkige jeugd gehad, bij dat pleeggezin.
S is nu 28. Twee jaar geleden is ze haar zus verloren bij een ernstig auto-ongeluk. Ze heeft het lijk van haar zus nooit kunnen zien, omdat het te 'beschadigd' was. Ze heeft het gevoel dat ze nooit afscheid heeft kunnen nemen.
Toch heeft ze haar leven wel weer aardig op de rails gekregen. Zij en haar man hadden een diepe kinderwens en een halfjaar na het ongeluk raakte ze eindelijk in verwachting. Na een voldragen zwangerschap van 39 weken is het kindje dood geboren, zonder aanwijsbare redenen.
Ze raakte opnieuw zwanger, en tegelijkertijd heeft ze te horen gekregen dat haar man aan een ongeneeselijke ziekte heeft en dat hij nog maximaal 1.5 jaar te leven heeft, indien ze kiezen voor een zware behandeling met chemotherapie. Mevrouw S. weet zich hier geen raad mee.
Tot slot is hun kindje met een zwangerschap van 27 weken geboren, waardoor de overlevingskans niet groot is. Hun kind, T genaamd, vecht echter voor zijn leven. De kans dat het kindje later zwáár verstandelijk en lichamelijk gehandicapt wordt is zeer groot.

Kun je je ook maar enigzins indenken dat zo iemand PROFESSIONELE hulp nodig heeft?
Btw: zo niet, ik hoop dat je het meemaakt. Dat je jezelf leert kennen en dat je geen uitweg meer ziet. Dat je radeloos wordt. Misschien ga je dan anders over mensen denken en niet zo minderwaardig praten.

Btw: wat studeer je zelf????
Oud 21-06-2007, 16:53
GeleBloem
GeleBloem is offline
Misschien is een cursus empathie goed
Oud 21-06-2007, 17:48
Verwijderd
Citaat:
GeleBloem schreef op 21-06-2007 @ 17:53 :
Misschien is een cursus empathie goed

Oud 21-06-2007, 18:21
Kauw
Kauw is offline
Citaat:
Jannie800 schreef op 21-06-2007 @ 17:43 :
Even een casus ter inbreng, ik lees hier veelal over mensen die om 'jou inziens' onbenullige dingen naar een psycholoog gaan.
Dit is geen verzonnen casus, maar een verhaal uit de praktijk van mijn werk.

- Mevrouw S. is samen met haar zus in een pleeggezin opgegroeid omdat haar ouders haar en haar zus na 3 jaar als 'ongewenst' beschouwden en afstand van hen hadden gedaan. Toch heeft ze naar eigen zeggen, een gelukkige jeugd gehad, bij dat pleeggezin.
S is nu 28. Twee jaar geleden is ze haar zus verloren bij een ernstig auto-ongeluk. Ze heeft het lijk van haar zus nooit kunnen zien, omdat het te 'beschadigd' was. Ze heeft het gevoel dat ze nooit afscheid heeft kunnen nemen.
Toch heeft ze haar leven wel weer aardig op de rails gekregen. Zij en haar man hadden een diepe kinderwens en een halfjaar na het ongeluk raakte ze eindelijk in verwachting. Na een voldragen zwangerschap van 39 weken is het kindje dood geboren, zonder aanwijsbare redenen.
Ze raakte opnieuw zwanger, en tegelijkertijd heeft ze te horen gekregen dat haar man aan een ongeneeselijke ziekte heeft en dat hij nog maximaal 1.5 jaar te leven heeft, indien ze kiezen voor een zware behandeling met chemotherapie. Mevrouw S. weet zich hier geen raad mee.
Tot slot is hun kindje met een zwangerschap van 27 weken geboren, waardoor de overlevingskans niet groot is. Hun kind, T genaamd, vecht echter voor zijn leven. De kans dat het kindje later zwáár verstandelijk en lichamelijk gehandicapt wordt is zeer groot.

Kun je je ook maar enigzins indenken dat zo iemand PROFESSIONELE hulp nodig heeft?
Btw: zo niet, ik hoop dat je het meemaakt. Dat je jezelf leert kennen en dat je geen uitweg meer ziet. Dat je radeloos wordt. Misschien ga je dan anders over mensen denken en niet zo minderwaardig praten.

Btw: wat studeer je zelf????
Dat noem ik een hele ongelukkige samenloop van omstandigheden. Maar het hangt nog steeds van de persoon af of die wil praten of niet lijkt me.. "Ik weet wie ik ben." ... bedankt voor je wensen met mij
ik praat NIET minderwaardig over mensen die naar de psycholoog gaan (zo bedoel ik het iig niet) maar over de psycho's zelf en ook psychiaters enzo..
Ik studeer nog niks maar wil dieren grootbrengen. Of zoiets.
Groetjes,, veel plezier met je werk nog..
Oud 21-06-2007, 19:53
Verwijderd
als je dieren wil grootbrengen wil je blijkbaar dieren helpen..
wat maakt psychologen/psychiaters minderwaardig als zij mensen willen helpen?

als jij vindt dat mensen zelf hun shit moeten oplossen, waarom zouden dieren dat dan niet moeten?
Oud 21-06-2007, 20:31
Jannie800
Jannie800 is offline
Een ongelukkige samenloop van omstandigheden?
Kind ik weet niet hoe oud je bent, 12, 13 lijkt me, maar je weet echt niet waarover je praat. Dat jij toevallig een kortzichtig leventje hebt dat probleemloos verloopt wil niet zeggen dat er hier geen duizenden mensen rondlopen met een héle hoop van dit soort problemen. Ik zou wel 100 voorbeelden kunnen noemen, maar het dringt toch voor geen meter tot je door. Jij zal nooit snappen wat andere mensen ook maar kunnen voelen, jij kan je niet inleven in andere mensen.

Je denkt dat jij, 'iemand die dieren wil groot brengen' het beter weet dan iemand die lees: 6 jaar geneeskunde, 3 jaar arts-assistent, 5 jaar in opleiding en 4 jaar in specialisatie dus 18 jaar!!!! lang heeft gestudeerd tot psychiater.
18 jaar studie, zal vast zijn om 'trucjes te leren' om mensen aan het praten te krijgen....

Je hebt nog NOOIT te maken gehad met mensen die geestelijk problemen hebben!! Mensen die in psychoses verkeren hebben namelijk NOOIT controle over zichzelf, mensen die schizofreen zijn ook niet, mensen die verstandelijk gehandicapt zijn OOK niet.
Die mensen leren dingen die jij nooit van je leven zult begrijpen, simpelweg omdat je daar een te laag niveau voor hebt gezien je uitspraken.

Google: Taken en functies psycholoog
Google: Schizofrenie, psychoses: het liefst wat weblogs

Maar het zou nog beter zijn als je een dagje op de universiteit (dan zie je die ook eens) mee loopt om te zien wat een psycholoog echt leert!
Oud 21-06-2007, 22:04
Kauw
Kauw is offline
Citaat:
slobowicz schreef op 21-06-2007 @ 20:53 :
als je dieren wil grootbrengen wil je blijkbaar dieren helpen..
wat maakt psychologen/psychiaters minderwaardig als zij mensen willen helpen?

als jij vindt dat mensen zelf hun shit moeten oplossen, waarom zouden dieren dat dan niet moeten?
Normaal zouden dieren dat ook moeten en mogen van mij. Maar het evenwicht is verstoord door mensen. Er zijn te weinig zus en te weinig zo. En ik vind het leuk
Oud 21-06-2007, 22:11
Ann
Ann is offline
Citaat:
Kauw schreef op 21-06-2007 @ 23:04 :
Normaal zouden dieren dat ook moeten en mogen van mij. Maar het evenwicht is verstoord door mensen. Er zijn te weinig zus en te weinig zo. En ik vind het leuk
Ooit aan gedacht dat voor mensen het evenwicht ook verstoord kan zijn...? om het maar even op jouw manier te zeggen.
Oud 21-06-2007, 22:12
GeleBloem
GeleBloem is offline
Citaat:
Kauw schreef op 21-06-2007 @ 23:04 :
En ik vind het leuk
En als psychologen nu zeggen dat ze de menselijke psyche interessant vinden en mensen willen helpen die vastzitten in patronen o.i.d. is het arrogant. Ik zie het verschil niet helemaal. Bovendien heb je niet geantwoord op mijn vraag of ik ook arrogant ben omdat ik met kinderen werk, dus ook mensen.
Oud 21-06-2007, 23:43
Verwijderd
Citaat:
Jannie800 schreef op 21-06-2007 @ 21:31 :
Een ongelukkige samenloop van omstandigheden?
Kind ik weet niet hoe oud je bent, 12, 13 lijkt me, maar je weet echt niet waarover je praat. Dat jij toevallig een kortzichtig leventje hebt dat probleemloos verloopt wil niet zeggen dat er hier geen duizenden mensen rondlopen met een héle hoop van dit soort problemen. Ik zou wel 100 voorbeelden kunnen noemen, maar het dringt toch voor geen meter tot je door. Jij zal nooit snappen wat andere mensen ook maar kunnen voelen, jij kan je niet inleven in andere mensen.

Je denkt dat jij, 'iemand die dieren wil groot brengen' het beter weet dan iemand die lees: 6 jaar geneeskunde, 3 jaar arts-assistent, 5 jaar in opleiding en 4 jaar in specialisatie dus 18 jaar!!!! lang heeft gestudeerd tot psychiater.
18 jaar studie, zal vast zijn om 'trucjes te leren' om mensen aan het praten te krijgen....

Je hebt nog NOOIT te maken gehad met mensen die geestelijk problemen hebben!! Mensen die in psychoses verkeren hebben namelijk NOOIT controle over zichzelf, mensen die schizofreen zijn ook niet, mensen die verstandelijk gehandicapt zijn OOK niet.
Die mensen leren dingen die jij nooit van je leven zult begrijpen, simpelweg omdat je daar een te laag niveau voor hebt gezien je uitspraken.

Google: Taken en functies psycholoog
Google: Schizofrenie, psychoses: het liefst wat weblogs

Maar het zou nog beter zijn als je een dagje op de universiteit (dan zie je die ook eens) mee loopt om te zien wat een psycholoog echt leert!
Misschien ben ik nu een beetje een mierenneuker, maar uit jou casus te lezen ben jij psycholoog/psychiater?

Dan vind ik (beetje direct en ik weet het) wel heel kort door de bocht van zo'n iemand te beweren dat iemand nooit empathie zal krijgen. Als psy moet je beter weten lijkt me en ik vind ook niet echt dat je constructief brengt, wat wel een taak van een psy...

(Ja, ik ben iemand die in het begin afgeschreven was (het begon met een IQ van 80 (nu krijg ik een onderzoek naar hoogbegaafdheid) en daarna PDD-NOS (en nu zit men dat ook te betwijfelen)...)
Oud 22-06-2007, 10:12
Jannie800
Jannie800 is offline
Te beweren dat iemand nooit empathie zal krijgen? Waar the hell staat dat?! Hint: zoek op wat empathie is, dan begrijp je in ieder geval waar je over praat.

Ik zeg alleen dat jij onzin lult omdat feitelijk bewezen is dat er een grote groep mensen wel degelijk soms geen controle heeft over zichzelf!
En ik zeg ook dat je niet moet denken dat je het beter weet dan iemand die 18 jaar lang heeft gestudeerd tot psychiater!!!!
Geneeskunde is een zeer hoog aangeschreven studie!!

Het beeld dat jij hebt van een psycholoog is gewoon simpelweg fout. Je kent waarschijnlijk geen echte psycholoog of kent ze alleen van films of verzonnen verhalen.

En nee ik ben geen psycholoog of psychiater, ik werk in de VGZ.
Oud 22-06-2007, 10:32
Nona
Nona is offline
Jij zal nooit snappen wat andere mensen ook maar kunnen voelen, jij kan je niet inleven in andere mensen.

Waarschijnlijk een niet geheel gemeende en iets te snel getrokken conclusie?
Niemand blijft zijn hele leven zonder enig begrip voor wat anderen voelen, behalve misschien een enkeling met heel zwaar autisme. Maar dat het niet zal lukken dat inlevingsvermogen te bereiken door een discussie in dit (deze) topic ben ik met je eens.
Oud 22-06-2007, 12:48
Verwijderd
Citaat:
Jannie800 schreef op 22-06-2007 @ 11:12 :
Te beweren dat iemand nooit empathie zal krijgen? Waar the hell staat dat?! Hint: zoek op wat empathie is, dan begrijp je in ieder geval waar je over praat.

Ik zeg alleen dat jij onzin lult omdat feitelijk bewezen is dat er een grote groep mensen wel degelijk soms geen controle heeft over zichzelf!
En ik zeg ook dat je niet moet denken dat je het beter weet dan iemand die 18 jaar lang heeft gestudeerd tot psychiater!!!!
Geneeskunde is een zeer hoog aangeschreven studie!!

Het beeld dat jij hebt van een psycholoog is gewoon simpelweg fout. Je kent waarschijnlijk geen echte psycholoog of kent ze alleen van films of verzonnen verhalen.

En nee ik ben geen psycholoog of psychiater, ik werk in de VGZ.
Ik neem aan dat je het nu tegen 2 mensen hebt? Als dit als compleet antwoord op mij is, je schrijft mij nu uitspraken toe die ikzelf niet gezegd hebt?

Maar goed, als antwoord op je post:

Empathie is een ander woord voor inlevingsvermogen, de kunde of vaardigheid om je in te leven in de gevoelens van anderen.

Citaat:
Jannie800 schreef op 21-06-2007 @ 21:31 : Jij zal nooit snappen wat andere mensen ook maar kunnen voelen, jij kan je niet inleven in andere mensen.
Misschien heb ik het fout, maar ik zie dit aardig als een verwijzing naar dat de TS geen empathie heeft of zou kunnen ontwikkelen? Ik vind dit gewoon een drastisch getrokken conclusie, wat men niet zomaar zou moeten doen.

Ik zeg ook niet zomaar beter te weten dan een psycholoog, ik neem aan dat je hier naar kauw refeert... Als het naar mij verwijst: Ik denk ook niet beter te weten dan een psycholoog, maar ik durf wel dingen in twijfel te betrekken wat sommige psychologen zeggen op grond van eigen kennis en ervaring.

Als je opmerking van dat ik geen psycholoog ken naar mij verwijst, is dit mijn antwoord: Ik ken er meer dan ik zou willen soms, ik heb geen gemakkelijke jeugd gehad en dus genoeg contact met psychiaters gehad. Verder werk ik nu zelf ook met psychisch en/of lichamelijk gehandicapte ouderen. Je opmerking, als die tegen mij was, is dus drastisch getrokken en ondoorgrond. En verder heb ik een 'light'-psychologie en conflicthandling cursus gehad ivm de clienten.

Verder, als voetnootje wil ik plaatsen dat het beter is voor de sfeer als je je post wat minder aggressief plaatst, misschien ben ik het, maar ik krijg een gevoel van aggressie en irritatie uit je posts.
Oud 22-06-2007, 13:29
Jannie800
Jannie800 is offline
Natuurlijk uiten mijn posts agressie en irritatie. Er is hier iemand die beweert dat mensen altijd en dan ook altijd controle hebben over zichzelf!! Die zelf geen enkel idee heeft van wat een psycholoog kan doen, die het alleen heeft over psychologen die zíj kent en niet over wat álle psychologen doen.
Ik heb ook slechte ervaringen met verpleegkundigen, met bouwvakkers en met politieagenten. Zijn nu al deze beroepsgroepen niets meer waard?
Ze vraagt zich af waarom een psycholoog zolang studeert en zegt vervolgens dat ze 'alleen trucjes leren om mensen aan het praten te krijgen'.

Ik vind het afgezien van mijn mening echt óntzettend kwalijk dat iemand die totaal geen idee heeft wát een psycholoog doet, wat het verschil is tussen een psychiater en een psycholoog, waar psychologen werkzaam kunnen zijn en werkzaam zijn en geen kennis heeft van ziektebeelden waarmee een psycholoog mee te maken krijgt (depressies, schizofrenie, trauma's) hier zo'n stelling neer te droppen.

Wat mij betreft hoop ik dat ze zelf eens dingen meemaakt in haar leven en bij een goede psycholoog terecht komt (want ja, er zijn óók slechte!) zodat ze ziete wat de werkelijke aard achter deze studie is.

Daarbij vind ik het sowieso dom en ongenuanceerd om twee hoog aangeschreven universitaire studies zo de grond in te stampen zonder er zelf ook maar één boek over te hebben gelezen!
Oud 22-06-2007, 14:06
Nona
Nona is offline
Dat mag je vinden, maar ik moet je toch vragen je wat subtieler uit te drukken. Anders loopt dit topic toch maar uit in flames en dat is nooit de bedoeling.
Oud 22-06-2007, 14:12
trophus
trophus is offline
Citaat:
Kruimel schreef op 22-06-2007 @ 15:06 :
Dat mag je vinden, maar ik moet je toch vragen je wat subtieler uit te drukken. Anders loopt dit topic toch maar uit in flames en dat is nooit de bedoeling.
TS reageert niet echt op de serieuze vragen van mensen, gaat slechts op het kleine deel van de stof in waarvan zijn uiteindelijk kan zeggen "en dus heb ik gelijk".
Dit is bijzonder irritant, ik wil niet zeggen dat het flamebaiten is, want ik denk niet dat ze er negatieve bedoelingen bij heeft, maar het komt er uiteindelijk wel op neer.

Ze heeft duidelijk niet te veel kennis en ervaring over het onderwerp "psychologen" en toch wil ze haar mening doordrukken zonder mensen die er wel ervaring mee hebben helemaal uit te horen.

Ik ben verder ook uit dit topic gestapt omdat ik zwaar geneigd was om te gaan flamen maar geen zin heb in dat gezeik, het heeft toch geen nut.

edit: en wat nog erger is dat sommige mensen emotioneel zo overstuur raken van TS (wat ik tevens heel goed kan begrijpen) en haar uitspraken dat er ook zonder haar nog word geflamed
Oud 22-06-2007, 14:16
Verwijderd
Dat TS iets wel of niet doet betekent niet dat de ander de regels mag overtreden.

Je hoeft 'ons' niet uit te leggen dat het irritant is, ik denk dat we dat zelf ook wel in zien. Dat veranderd alleen niets aan wat Kruimel zegt. De keuze om niet meer te posten is dan inderdaad een verstandigere keuze.
Oud 22-06-2007, 16:07
Mono-racer
Mono-racer is offline
Na het TS-stuk gelezen te hebben móet ik wel eventjes reageren...

Mijn moeder is zelf psycholoog en ik heb totaal niet het gevoel dat ze allemaal trucjes toepast om mensen maar aan het praten te krijgen, ook niet dat ze graag geheimen van mensen wil weten. Ze wil alleen de oplossing proberen te vinden voor hun probleem.

Verder is het niet zo dat je 'raar' moet zijn om naar een psycholoog te gaan. Mensen zien gewoon de oplossing soms niet en dan is het handig als een buitenstaander er met een frisse blik naar kijkt.

Ook is het daadwerkelijk belangrijk dat ze de studie 'psychologie' gedaan hebben; je leert daar (volgens mij) ook hoe de 'geest' (om het maar zo te zeggen) in elkaar zit waardoor je problemen ook makkelijker kunt oplossen.
Oud 22-06-2007, 18:15
Kauw
Kauw is offline
Citaat:
GeleBloem schreef op 21-06-2007 @ 23:12 :
En als psychologen nu zeggen dat ze de menselijke psyche interessant vinden en mensen willen helpen die vastzitten in patronen o.i.d. is het arrogant. Ik zie het verschil niet helemaal. Bovendien heb je niet geantwoord op mijn vraag of ik ook arrogant ben omdat ik met kinderen werk, dus ook mensen.
Klopt, dat is je eigen soort bestuderen. Ik vind het eigenlijk al arrogant om te zeggen dat wij slimmer zijn dan de meeste diersoorten. Maar dat zijn andere levensvormen, daar weet je over het algemeen minder over dan de mens..
Met kinderen werken vind ik niet arrogant omdat (ik weet niet wat je doet) maar bijv. kinderopvang is gewoon een noodzaak. Of lesgeven, ook heel zinvol. Verder zullen er nog wel dingen met kinderen zijn maar die weet ik zo gauw even niet.. Ik krijg er gewoon de kriebels van als ik weet dat ik een studieobject ben of als iemand met aan het bestuderen is. Dan ga je of juist raar doen voor de grap of je probeert juist heel serieus alles goed te doen. (controle op werk bv. mr dan doe je serieus natuurlijk..)
Groetjess
Oud 22-06-2007, 18:17
Kauw
Kauw is offline
Citaat:
Mono-racer schreef op 22-06-2007 @ 17:07 :
Na het TS-stuk gelezen te hebben móet ik wel eventjes reageren...

Mijn moeder is zelf psycholoog en ik heb totaal niet het gevoel dat ze allemaal trucjes toepast om mensen maar aan het praten te krijgen, ook niet dat ze graag geheimen van mensen wil weten. Ze wil alleen de oplossing proberen te vinden voor hun probleem.

Verder is het niet zo dat je 'raar' moet zijn om naar een psycholoog te gaan. Mensen zien gewoon de oplossing soms niet en dan is het handig als een buitenstaander er met een frisse blik naar kijkt.

Ook is het daadwerkelijk belangrijk dat ze de studie 'psychologie' gedaan hebben; je leert daar (volgens mij) ook hoe de 'geest' (om het maar zo te zeggen) in elkaar zit waardoor je problemen ook makkelijker kunt oplossen.
Okee, maar krijg je dan nooit het gevoel dat jouw moeder alles goed doet en daarom zeg maar haar werk mee naar huis neemt? Om jou bv. heel "pedagogisch verantwoord" ofzoeits op te voeden?
Dat ze zeg maar technieken toepast op jou.. Ik heb liever het instinct, het gevoel. Dat is meestal ook wel goed lijkt me..
Groetjess
Oud 22-06-2007, 18:30
Kauw
Kauw is offline
Citaat:
Jannie800 schreef op 22-06-2007 @ 14:29 :
Natuurlijk uiten mijn posts agressie en irritatie. Er is hier iemand die beweert dat mensen altijd en dan ook altijd controle hebben over zichzelf!!

Oeii,, das wel fout van mij zeg .. Maar ik bedoelde meer te zeggen dat je er zelf altijd bij bent..

Die zelf geen enkel idee heeft van wat een psycholoog kan doen, die het alleen heeft over psychologen die zíj kent en niet over wat álle psychologen doen.

Welles,, maar ik heb het eigenlijk niet alleen over psychologen, maar de hele mikmak.. Psychiaters vind eigenlijk nog .. nouja,, hoe zeg je dat . Ze geven medicijnen.. Als je je hele leven onder de plak zit.. Dan zou ik niet meer willen leven hoor.. Net zoals ik bijna helemaal verlamd zou zijn.. Dat altijd anderen je moeten verzorgen.. Geef mij maar een spuitje .

Ik heb ook slechte ervaringen met verpleegkundigen, met bouwvakkers en met politieagenten. Zijn nu al deze beroepsgroepen niets meer waard?

Ben ook niet zo pro-depolitieagent .. Ik vind dat ze te weinig aan drugsbestrijding doen.. Bij ons zijn er buurten waar coffeeshoppen zitten en dan lopen er leuk in het andere, "nettere" gedeelte van de stad twee politieagenten te keuteren.. Betalen we daar belasting voor van mij mag die hele drugsbende weg hoor +o(..

Ze vraagt zich af waarom een psycholoog zolang studeert en zegt vervolgens dat ze 'alleen trucjes leren om mensen aan het praten te krijgen'.

Als iemand eenmaal zo'n (echte, bestaande) "ziekte" heeft, kan je dat echt bijna nooit meer oplossen.. Dan zitten ze de rest van hun leven ergens weg te kwijnen.. Nee dat is leuk? Geef mij dan maar een kort en misschien wat heftiger leven..
En ook al wil je niet praten,, je zit daar om te praten, dus zeg je toch maar wat. En dan gebruikt zo iemand een trucje. Bv iets zeggen waarvan ie weet dat je het er zo absoluut niet mee eens bent en ja, dan reageren de meesten wel.. Nou dat vind ik nou snertgemeen.. En dan zeggen dat je het zelf bepaalt .

Ik vind het afgezien van mijn mening echt óntzettend kwalijk dat iemand die totaal geen idee heeft wát een psycholoog doet, wat het verschil is tussen een psychiater en een psycholoog, waar psychologen werkzaam kunnen zijn en werkzaam zijn en geen kennis heeft van ziektebeelden waarmee een psycholoog mee te maken krijgt (depressies, schizofrenie, trauma's) hier zo'n stelling neer te droppen.

Heb wel een idee van wat psychologen doen.. Okee, ik heb geen ervaringen met psychiaters ofzo,, maar wel met psycho's en MW.. En dat vind ik al erg genoeg.. Kan je nagaan, als je iemand die je totaal niet moet ook nog eens medicijnen in de handen drukt.. Nou, vandaar dat ik psychiaters eigenlijk nog "erger" (weet niet welk ander woord ik kan gebruiken hierzo) vind.. Logisch ??

Wat mij betreft hoop ik dat ze zelf eens dingen meemaakt in haar leven en bij een goede psycholoog terecht komt (want ja, er zijn óók slechte!) zodat ze ziete wat de werkelijke aard achter deze studie is.

Vriendelijk bedankt .

Daarbij vind ik het sowieso dom en ongenuanceerd om twee hoog aangeschreven universitaire studies zo de grond in te stampen zonder er zelf ook maar één boek over te hebben gelezen!
Nogmaals Vriendelijk bedankt.
Btw, ik lees er wel over, hetzij niet in boeken... (ken de vijand )
Oud 22-06-2007, 18:39
Kauw
Kauw is offline
*kuch*

Wat is flamen? Boze berichtjes ..

Bedoel niemand boos te maken hoor. Maar ik wil wel mensen laten nadenken hoe gek het eigenlijk is als je er vanaf een afstandje naar kijkt..
Je huurt gezelschap in om tegen te praten. Vervolgens geef dat gezelschap je advies..
Best gek eigenlijk..

Maarja, ik snap best dat het veel dieper gaat als je er goed inzit en nadenkt erover enzo. Maar veel geestziekten vind ik maar vaag..
Een uitzondering vind ik geestelijk gehandicapten. Niet omdat je vaak aan de buitenkant aan ze kan zien dat ze GH zijn maar omdat ze echt een chromosoom missen. Ik bedoel, dan weet je iig zeker dat iemand zich niet aanstelt. En ik "ken" zon meisje en die is bijna helemaal normaal! Nou, dat leek iig zo, ik ken hr niet zo goed.
Maar sommige mensen stellen zich wel aan hoor!!
Groetjes.ss
Oud 22-06-2007, 18:39
Verwijderd
Citaat:
Kauw schreef op 22-06-2007 @ 19:30 :
Nogmaals Vriendelijk bedankt.
Btw, ik lees er wel over, hetzij niet in boeken... (ken de vijand )
zoals hans teeuwen zou zeggen: met zo'n instelling blijf je zwakzinnig..
Oud 22-06-2007, 18:43
Kauw
Kauw is offline
Citaat:
slobowicz schreef op 22-06-2007 @ 19:39 :
zoals hans teeuwen zou zeggen: met zo'n instelling blijf je zwakzinnig..
*kuch*.. bij mij betekent een -teken dat ik het niet meen en dat het een grapje is. Natuurlijk vind ik het wel handig om te zien welke trucjes men bv gebruikt om je uit te horen (ook in het dagelijks leven) dat is altijd handig want dan ben je je er meer van bewust en kan je dus ECHT zelf bepalen of je info loslaat of niet .

Nog even voor de zekerheid:

Ik moet natuurlijk wel de vijand kennen.
Oud 22-06-2007, 19:26
Verwijderd
kind, ga mij vertellen wat smileys zijn..

wat ik bedoel is dat je small minded bent, uit je nek lult en denkt te weten waar je het over hebt..
Oud 22-06-2007, 19:51
Kauw
Kauw is offline
Citaat:
slobowicz schreef op 22-06-2007 @ 20:26 :
kind, ga mij vertellen wat smileys zijn..

wat ik bedoel is dat je small minded bent, uit je nek lult en denkt te weten waar je het over hebt..
dan zou ik persoonlijk *blablabla* zeggen.. ( )
vind ht ongeloofelijk irritant dat iedereen zo boos doet hierzo.. nouja,, jij iig nu..
Oud 22-06-2007, 20:17
Verwijderd
Citaat:
Kauw schreef op 22-06-2007 @ 20:51 :
dan zou ik persoonlijk *blablabla* zeggen.. ( )
vind ht ongeloofelijk irritant dat iedereen zo boos doet hierzo.. nouja,, jij iig nu..
ja en juist omdat je der ook vooral niet over na zou denken maakt dat je dom bezig bent..
Oud 22-06-2007, 20:31
Jannie800
Jannie800 is offline
1. Het is niet bewezen dat wij de slimste soort on earth zijn.

2. Psychologen hebben amper trucjes nodig om mensen 'uit te horen' omdat (volwassen) mensen die bij een psycholoog komen daar niet gedwongen kunnen worden er te zijn en dus ook uit zichzelf willen praten.

3. Pedagogiek, kinderopvang, e.d zijn toch ook overbodige luxe. Hebben ze in arme landen toch ook niet?

4. Ben je er nu al achter wat een psychose inhoudt, of schizofrenie?

5. Lees:
- "De sociaal psycholoog David De Cremer ontvangt op 3 juli in Praag de Comenius Award voor jonge psychologen. De prijs is toegekend vanwege de originaliteit en impact van De Cremers bijdragen aan de psychologie. David De Cremer, hoogleraar sociale rechtvaardigheid en besliskunde, past inzichten uit de sociale psychologie toe op onderzoek naar economisch gedrag van mensen en het gedrag van mensen in organisaties. Alledaagse vragen als 'Hoe kunnen mensen vertrouwen herstellen?', 'Wat maakt iemand tot een topmanager?', 'Wat voor invloed hebben kwaadaardige leiders?', onderzoekt hij met interviews en gedragstudies, maar ook door middel van experimenteel onderzoek met hersenscans. "

- Omdat psychologen zeer nauwkeurige beschrijvingen en verklaringen moeten geven, bevat de opleiding een flinke portie wiskunde en statistiek.

- De één werkt met kinderen die niet mee kunnen komen met het leesonderwijs op de basisschool. De ander krijgt in een fabriek te maken met klachten van werknemers over te grote werkdruk. Sommigen doen marktonderzoek; willen weten waarom mensen bepaalde producten kiezen en hoe je die keuzes kunt beïnvloeden. Nog weer andere psychologen ontwerpen programma’s om patiënten met een hersenletsel als gevolg van een auto-ongeluk beter te laten functioneren. Psychologen vind je niet alleen in de gezondheidszorg, maar ook bij overheidstellingen, in het bedrijfsleven, het onderwijs, de media en de industrie. Psychologen onderzoeken niet alleen gedrag, maar gebruiken hun kennis om problemen op te lossen, ondersteuning en advies te geven.

- "Momenteel hebben zich ruim 500 studenten voor de opleiding aangemeld .... waardoor we nu al kunnen garanderen dat iedereen die zich voor 15 mei heeft aangemeld daadwerkelijk geplaatst kan worden.
Wij feliciteren alle studenten met hun toelating tot de opleiding psychologie die tot de top van Nederland behoort. "

- Welke veranderingen vinden in onze hersenen plaats als we leren gitaarspelen? Wat gebeurt er als een woord ‘op het puntje van je tong ligt’? Wat is eigenlijk bewustzijn? Als psycholoog probeer je menselijk gedrag te verklaren. Je doet dat door onder andere interviews en tests af te nemen of experimenten uit te voeren. Dit soort onderzoek levert kennis op. Deze kennis kun je toepassen: mensen met psychische problemen helpen, sollicitanten werven en selecteren voor een baan, een lesmethode ontwerpen of een gebruiksaanwijzing schrijven voor een elektronisch apparaat.
Oud 22-06-2007, 21:54
Kauw
Kauw is offline
Jannie800 schreef op [pl=25401089]22-06-2007 @ 21:31:
1. Het is niet bewezen dat wij de slimste soort on earth zijn.

Dat dacht ik ook nog en heb ik expres niet zo opgeschreven!

2. Psychologen hebben amper trucjes nodig om mensen 'uit te horen' omdat (volwassen) mensen die bij een psycholoog komen daar niet gedwongen kunnen worden er te zijn en dus ook uit zichzelf willen praten.

Ja, dat gebruiken ze volgens mij ook vooral bij kinderen..

3. Pedagogiek, kinderopvang, e.d zijn toch ook overbodige luxe. Hebben ze in arme landen toch ook niet?

Klopt,, alhoewel, daar past de buurvrouw op ze.. En hier is het wel nodig omdat mams wil werken en daar ben ik opzich wel voor (alleen vink t wel zielig voor die kinderen dat ze mams niet zo vaak zien, lijkt mij dan hoor.. )

4. Ben je er nu al achter wat een psychose inhoudt, of schizofrenie?

K zal t opzoeken .

Vooral in de laatste jaren (2000-2005) is er een duidelijke link ontdekt met de werking van ten minste vijf verschillende genen. Ook bij een-eiige tweelingen (die dezelfde genen hebben) bestaat echter geen volledige concordantie (d.w.z. als de ene helft van een tweeling het heeft, heeft de andere het in 50-70% ook, maar niet 100%), wat een aanwijzing is dat ook de omgeving naast de erfelijkheid een rol moet spelen in het ontstaan van de ziekte.

Kijk, das nou iets handigs he,, dan weet je zeker dat de persoon in kwestie het niet speelt..

Wat btw wel gaaf is (maar dat NOEM ik geen psychologie omdat ik dat soort dingen dus wel leuk vind) is Chimaera.. Weet je wat dat is ?

Bij psychose staat er niks over genen dus dat zou ook nep kunnen zijn (al zou je daar natuurlijk over kunnen twijfelen aangezien veel mensen het schijnen te hebben)..

Maar ik vind vooral psycho's bah. misschien heb ik er wel geen goeie verklaring voor.. als iedereen mijn pogingen om het uit te leggen afkraakt maar het druist toch gewoon tegen je natuur in om iemand in je gedachten te laten wroeten ff bot gezegd. ik bedoel het anders hoor . En ik snap ook niet, mensen leren zich vaak eigenschappen aan zoals geen richting aangeven in het verkeer. Na een boete of andere straf blijkt ineens dat ze het wel kunnen.. Mensen die zichzelf dingen hebben aangeleerd zoals psychoachtige dingen moeten zichzelf dat dus ook af kunnen leren. Als ze dan zich crimineel gedragen en ze krijgen een forse boete (of andere straf als ze dat niets uitmaakt) dan denken ze toch wel shit. misschien ben ik toch wel dom bezig ook al denk ik dat ik goed bezig ben. Dan Kunnen ze dus wel veranderen..

5. Lees:
- "De sociaal psycholoog David De Cremer ontvangt op 3 juli in Praag de Comenius Award voor jonge psychologen. De prijs is toegekend vanwege de originaliteit en impact van De Cremers bijdragen aan de psychologie. David De Cremer, hoogleraar sociale rechtvaardigheid en besliskunde, past inzichten uit de sociale psychologie toe op onderzoek naar economisch gedrag van mensen en het gedrag van mensen in organisaties. Alledaagse vragen als 'Hoe kunnen mensen vertrouwen herstellen?', 'Wat maakt iemand tot een topmanager?', 'Wat voor invloed hebben kwaadaardige leiders?',

OMG,, kwaadaardig is ten eerste een mening en ten tweede, stel dat is "vastgesteld" dat Bush een kwaadaardige leider is, ga je dan echt naar hem toe om nou te vragen hoe het nou is om een kwaadaardige leider te zijn en als men met kwaadaardig bedoelt van de zelfmoordaanslagen en andere aanslagen,, volgens mij zijn die niet bepaalt enhousiast om een gesprek met een psycho aan te gaan om te onderzoeken hoe kwaadaardig ze wel niet zijn ..

En dat in de economie vind ik ook gemeen zeg. Snoep op de laagste planken leggen in mooie verpakkingen en met leuke kleurtjes en kado'tjes.. manipulering, je rijnste manipulering!

onderzoekt hij met interviews en gedragstudies, maar ook door middel van experimenteel onderzoek met hersenscans. "

Hersenscans is controleerbaar. Eigenlijk zijn diagnoses van psycho's ook meer een mening. De een zal zeggen dat ze wel vinden dat je manisch bent en de andere toch niet .. Lekker als je graag een papiertje will,, hoi meneer de psycholoog geeft u me snel mn brevetje dan krijgt u een extra'tje en ben ik snel weer weg (Dit is een fictief grapje)

- Omdat psychologen zeer nauwkeurige beschrijvingen en verklaringen moeten geven, bevat de opleiding een flinke portie wiskunde en statistiek.

Ja, maar zoals ik al zei, de een zal met al zn berekeningen tog net uitkomen op een ziekte en de ander misschien niet. Vandaar, als er iets op een hersenscan te zien is is het verklaarbaar en duidelijk. Niemand kan dan zeggen dat het niet klopt..

- De één werkt met kinderen die niet mee kunnen komen met het leesonderwijs op de basisschool. De ander krijgt in een fabriek te maken met klachten van werknemers over te grote werkdruk. (die moeten niet zeuren, als je het niet eens bent met het werk moet je wat anders zoeken, sommig werk is nou eenmaal zwaar. En anders kan je daarmee best naar je baas gaan om te zeggen dat je kortere werktijden wilt oid. Of meer salaris .

Sommigen doen marktonderzoek; willen weten waarom mensen bepaalde producten kiezen en hoe je die keuzes kunt beïnvloeden. Nog weer andere psychologen ontwerpen programma’s om patiënten met een hersenletsel als gevolg van een auto-ongeluk beter te laten functioneren. Psychologen vind je niet alleen in de gezondheidszorg, maar ook bij overheidstellingen, in het bedrijfsleven, het onderwijs, de media en de industrie. Psychologen onderzoeken niet alleen gedrag, maar gebruiken hun kennis om problemen op te lossen, ondersteuning en advies te geven.

Oehh,, ze zijn geinfiltreerd . Maar dat voor die producten vind ik rotstreekjes (en dan de collega's de anorexiapatienten behandelen.. ).. Maar ik bedoel voornamelijk de psycho's die met mensen Praten.. ..
Help! Zitten er op mijn school ECHTE psychologen .. ???!! Wel van die gespreksgevallen maar die hebben volgens mii alleen een cursus gevolgd,, toch?
Programma's voor mensen met hersenletsel.. Programma's op de computer (das meer werk voor een computerdeskundige lijkt me) en programma's van wat ze moeten doen.. dat kunnen ze lijkt me zelf wel bedenken. Flink lullig natuurlijk als je verlamd bent,, maar je kan werken op de computer, en andere dingen doen, en ze vinden tegenwoordig hele mooie karretjes uit. Het klikt waarschijnlijk heel hard maar als je zielig gaat doen als je ziek bent wordt het er niet beter op. Je kan beter kijken wat je WEL kan doen. Ja, in het begin is het moeilijk. (lijkt me dan)

- "Momenteel hebben zich ruim 500 studenten voor de opleiding aangemeld .... waardoor we nu al kunnen garanderen dat iedereen die zich voor 15 mei heeft aangemeld daadwerkelijk geplaatst kan worden.
Wij feliciteren alle studenten met hun toelating tot de opleiding psychologie die tot de top van Nederland behoort. "

Oenk..

- Welke veranderingen vinden in onze hersenen plaats als we leren gitaarspelen

Leuk voor een quiz maar wat heeft de doorsnee nederlander daaaaar mee nodig? Volgens mij zijn mensen meer geintereseerd in hoe ze het toiletpapier een paar cent goedkoper krijgen . maar voor de geintereseerden en vrijwillige proefkonijnen is het altijd leuk om te weten natuurlijk (als hobby..)

Wat gebeurt er als een woord ‘op het puntje van je tong ligt’? Wat is eigenlijk bewustzijn?

Hetzelfde.. van je zelf bewust zijn.. "Ik denk dus ik besta." (godzijdank ik kan citeren ) Maar t klopt btw niet.. in je dromen denk je ook, maar in je droom besta je niet.. geloof ik..

Als psycholoog probeer je menselijk gedrag te verklaren. Je doet dat door onder andere interviews en tests af te nemen of experimenten uit te voeren.

Das dus t enge; t mens als proefkonijn (ben ook tegen dierproeven)

Dit soort onderzoek levert kennis op. Deze kennis kun je toepassen: mensen met psychische problemen helpen, sollicitanten werven en selecteren voor een baan, een lesmethode ontwerpen (wil heus niet vervelend zijn, maar volgens mij kan je dat ook op gevoel doen.. ) of een gebruiksaanwijzing schrijven voor een elektronisch apparaat.

(dit toch zeker?? Je schrijft gewoon een beetje logisch, fijne volgorde, zet zelf een paar apparaten in elkaar paar plaatjes, taalfouten eruit en walla, een koffiezetapparaat!)

Ik pak alles heel cynisch aan hoor en ik neem alles met een korreltjes zout .. Groetjesss
Oud 22-06-2007, 21:58
Kauw
Kauw is offline
Citaat:
slobowicz schreef op 22-06-2007 @ 21:17 :
ja en juist omdat je der ook vooral niet over na zou denken maakt dat je dom bezig bent..
egum,, als ik er niet over na zou denken,, waarom schrijf ik in hemelsnaam dit topic dan?!

je bedoelt dat ik niet veel weet van allerlei technische diagnoses enzo.. nou daar ben ik heel blij mee .. Chimaera is wel leuk omdat het een mooi mythologisch figuur is en een verhaal .. maar das een ander verhaal..
Ik vind gewoon het hele idee dat iemand je innerlijk gaat aanpassen (op verzoek van jou!?) een raar idee. Net zoals plastische chirurgie waarvoor ik uitzonderingen maak zoals mensen met brandwonden dus. Onzekere mensen mogen van mij nooit mooier gemaakt worden! Dus ja, ik blijf graag nog even onder het motto; je bent goed zoals je bent. Zo en nu ga ik slapen de mazzles.. Anne
Advertentie
Topic gesloten

Regels voor berichten