Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Algemeen / Levensbeschouwing & Filosofie
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 18-07-2007, 09:03
Verwijderd
Citaat:
XQseMe2 schreef op 08-07-2007 @ 20:24 :
Mn vingers knippen en een nieuwe wereld scheppen met daarin nieuwe mensen. Overnieuw beginnen dus. De oude wereld wegdoen en de mensen die je de moeite waard vind om te laten leven, in die nieuwe wereld planten.
Klaar!
En na een tijd krijg je dezelfde shit als hedendaags, omdat mensen nou eenmaal een eigen mening en vrije wil hebben

Als ik God was, zou ik weinig veranderen.. Maar eerlijk gezegd zou ik niet weten wat ik zou doen als ik God was, want het menselijk brein kan onmogelijk begrijpen wat God allemaal weet

Bijna iedereen antwoord standaard, ja maak alles weer goed, geen ziektes enz meer.. en dan gaat jaren allesh goed? lijkt me stug
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 18-07-2007, 16:52
hookee
hookee is offline
Citaat:
Bhudda schreef op 18-07-2007 @ 10:03 :
Bijna iedereen antwoord standaard, ja maak alles weer goed, geen ziektes enz meer.. en dan gaat jaren allesh goed? lijkt me stug
Bij zo'n beetje alle machines geldt "regelmatig onderhoud plegen en defecte onderdelen vervangen door originele nieuwe exemplaren"
Zo kunnen machines tientallen jaren zonder problemen goed blijven draaien.
Nu.. dat onderhoudscontract is geloof ik al wel zo'n 2000 jaar "betaald" (bidden, aanbidden etc.) maar er is nog nooit een mannetje gekomen.. Het wordt tijd dat we dat we eens verhaal gaan halen.
Als ik God was zou ik dus maar eens aan m'n verplichtingen gaan voldoen.
Met citaat reageren
Oud 27-07-2007, 07:20
CatBeLong
CatBeLong is offline
Citaat:
Magican schreef op 18-06-2007 @ 18:43 :
Als jij God zou zijn, hoe zou je er dan voor zorgen dat de wereld een minder erge teringzooi zou zijn dan dat hij nu is?

Ik zat hier over na te denken en kwam eigenlijk alleen tot het plan om een eiland te scheppen en dan duidelijk moet zijn dat die voor de Joden is, zodat het midden-oosten wat rustiger wordt na hun vertrek.
En ik zou mezelf openbaren, zodat de geloofskwesties ook zouden stoppen.

Maar wat zouden jullie doen?
MASIVE ramp en een teken dat het straf van god is
zodat over de hele wereld gewoon iedereen hun eigen probleem heeft
soms moet er namelijk iets ergs gebeuren om duidelijk te maken dat het beter moet
+ bewijs van god = masive geloof

NOTE: ik geloof niet dat je oorlog gebaseerd op geloof weg krijgt
er zijn veel religies en weinigen zullen het er bij neer leggen dat een geloof blijkt het enigste goede te zijn.
zelfs in de directe aanwezigheid zal godelijkheid tot een trijd leiden
dit is menselijke natuur... en wanschijnlijk zullen ze zelfs god probleeren neer te schieten in teken van eer tot hun eigen "god"

de wereld zonder religie gebaseerde oorlog heeft een populatie van onder de 5 of is een droomwereld

Laatst gewijzigd op 27-07-2007 om 07:26.
Met citaat reageren
Oud 27-07-2007, 11:06
RaidoN
RaidoN is offline
Als ik god was en ik zag deze wereld zoals hij nu is..
Dan had ik de wereld vernietigt, dan is hier alle elende opgelost.
Simpel
Oud 27-07-2007, 11:25
trophus
trophus is offline
Als ik god was zou ik tv, internet en alle snelle manieren van reizen vernietigen

die globalisering is niet goed voor het wereldbeeld, als mensen zich meer zouden focussen op goed maken van het milieu waar ze wonen i.p.v. "verantwoordelijkheid" te willen nemen voor de hele wereld en de weg zo kwijt te raken is iedereen een stuk gelukkiger
Oud 27-07-2007, 11:39
Uice
Uice is offline
Citaat:
trophus schreef op 27-07-2007 @ 12:25 :
Als ik god was zou ik tv, internet en alle snelle manieren van reizen vernietigen

die globalisering is niet goed voor het wereldbeeld, als mensen zich meer zouden focussen op goed maken van het milieu waar ze wonen i.p.v. "verantwoordelijkheid" te willen nemen voor de hele wereld en de weg zo kwijt te raken is iedereen een stuk gelukkiger
Ja, behalve de 80% van de wereldbevolking die zich in de eerste plaats moet focussen op de vraag of er vanavond gegeten wordt ipv zich zorgen te maken over het milieu.
Oud 27-07-2007, 11:47
trophus
trophus is offline
Citaat:
Juice schreef op 27-07-2007 @ 12:39 :
Ja, behalve de 80% van de wereldbevolking die zich in de eerste plaats moet focussen op de vraag of er vanavond gegeten wordt ipv zich zorgen te maken over het milieu.
tsja, maar is het feit dat zij niet kunnen eten niet deels de schuld van het feit dat wij zo nodig hardhout moesten hebben?

Met een jungle om je heen is er altijd wel wat te eten
Oud 27-07-2007, 12:01
Verwijderd
Citaat:
trophus schreef op 27-07-2007 @ 12:47 :
tsja, maar is het feit dat zij niet kunnen eten niet deels de schuld van het feit dat wij zo nodig hardhout moesten hebben?
Nee.
Citaat:
Met een jungle om je heen is er altijd wel wat te eten
Nee.
Met citaat reageren
Oud 27-07-2007, 12:09
Uice
Uice is offline
Citaat:
trophus schreef op 27-07-2007 @ 12:47 :
En net zeg je nog dat we ons niet verantwoordelijk moeten voelen voor de hele wereld, maar alleen op ons eigen milieu moeten focussen.
Oud 27-07-2007, 12:23
trophus
trophus is offline
Citaat:
Juice schreef op 27-07-2007 @ 13:09 :
En net zeg je nog dat we ons niet verantwoordelijk moeten voelen voor de hele wereld, maar alleen op ons eigen milieu moeten focussen.
exact dus niet het gebied van een ander kapot maken
Oud 27-07-2007, 12:37
Verwijderd
Citaat:
trophus schreef op 27-07-2007 @ 13:23 :
Wat is dat, "kapot maken"? Tienduizend jaar gelezen stonden hier oerbossen, maar ik zit toch liever met een dak boven mijn hoofd achter de computer dan tussen wilde beren.
Met citaat reageren
Oud 27-07-2007, 12:42
trophus
trophus is offline
Ik zit toch liever tussen planten (met vruchten) en slangen en andere dieren die te eten zijn dan in een stoffige woestijn
Oud 27-07-2007, 15:50
T_ID
T_ID is offline
Citaat:

In plaats van de vooruitgang an sich de schuld te geven zou je ook kunnen kijken naar aantallen inwoners. Als Nederland zoals vroeger 1,5-2 miljoen inwoners had dan was er geen sprake van vervuiling. Sowieso minder dan in de Middeleeuwen, waar middelgrote steden aan doodgingen aan hun eigen vervuiling, terwijl we daar tegenwoordig een miljoenenstad voor nodig hebben.
Oud 27-07-2007, 17:20
Uice
Uice is offline
Citaat:
trophus schreef op 27-07-2007 @ 13:23 :
Als het waar is dat de huidige opwarming van de aarde door de mens veroorzaakt wordt, maken wij al jaren het gebied van anderen kapot als onbedoeld effect van ons gedrag. Dus jouw bewering dat we ons niet verantwoordelijk moeten voelen voor de rest van de wereld raakt naast je bewering dat we andermans gebied met rust moeten laten kant noch wal.
Oud 27-07-2007, 17:36
Verwijderd
Citaat:
Juice schreef op 27-07-2007 @ 18:20 :
Als het waar is dat de huidige opwarming van de aarde door de mens veroorzaakt wordt, maken wij al jaren het gebied van anderen kapot als onbedoeld effect van ons gedrag. Dus jouw bewering dat we ons niet verantwoordelijk moeten voelen voor de rest van de wereld raakt naast je bewering dat we andermans gebied met rust moeten laten kant noch wal.
Het is een misvatting dat de opwarming van de aarde louter negatieve gevolgen heeft. In sommige gebieden kan het juist leiden tot een toename van de landbouwopbrengsten, bijvoorbeeld.
Met citaat reageren
Oud 27-07-2007, 17:49
Daevrem
Daevrem is offline
Moeten ze wel eerst van product veranderen. En dat kost op de korte termijn geld.
Oud 27-07-2007, 18:15
Verwijderd
Nee, hoe kom je daarbij?
Met citaat reageren
Oud 27-07-2007, 19:04
trophus
trophus is offline
Citaat:
Juice schreef op 27-07-2007 @ 18:20 :
De oceanen maken meer ozonlaag kapot dan de mensen
Ik kan het niet beargumenteren want toen viel ik in slaap bij de documentaire
Oud 27-07-2007, 19:04
trophus
trophus is offline
Citaat:
T_ID schreef op 27-07-2007 @ 16:50 :
In plaats van de vooruitgang an sich de schuld te geven zou je ook kunnen kijken naar aantallen inwoners. Als Nederland zoals vroeger 1,5-2 miljoen inwoners had dan was er geen sprake van vervuiling. Sowieso minder dan in de Middeleeuwen, waar middelgrote steden aan doodgingen aan hun eigen vervuiling, terwijl we daar tegenwoordig een miljoenenstad voor nodig hebben.
tsja, heel veel mensen dood maken is ook een oplossing
maar dat is meteen weer zo cru
Oud 27-07-2007, 19:11
T_ID
T_ID is offline
Citaat:
trophus schreef op 27-07-2007 @ 20:04 :
tsja, heel veel mensen dood maken is ook een oplossing
maar dat is meteen weer zo cru
Daar ging het me niet over. Ik had het meer over de absurditeit van vooruitgang vervuiling noemen, terwijl mensen schoner zijn dan ooit tevoren, maar dit gemaskeerd wordt door pure aantallen.
Oud 08-08-2007, 16:41
JaJ
JaJ is offline
Citaat:

en dt zou je iedere 100 jaren opnieuw blijven doen? mensen gaan toch wel weer opnieuw zooi uitvinden, dacht ik zo.

verder ben ik ook niet echt blij met ontbossing ofzo, maar waarop baseer je het idee dat de mens er is om voor de natuur te zorgen?
Oud 08-08-2007, 16:46
trophus
trophus is offline
Citaat:
JaJ schreef op 08-08-2007 @ 17:41 :
verder ben ik ook niet echt blij met ontbossing ofzo, maar waarop baseer je het idee dat de mens er is om voor de natuur te zorgen?
De band tussen mens en natuur is een visie
Mijn visie is dat de mens voor de natuur moet zorgen?
Waarom? Bomen zuiveren de lucht, bijvoorbeeld. Zonder bomen zouden we op den duur stikken, al helemaal met de hoeveelheid mensen die nu op deze planeet rondloopt.

Nee, ik ben niet zo'n "knuffel een boom hippie" Ik ben iemand die de functie van een boom in de natuur kent.

owja klein detail: Maar jij maakt van milieu en natuur het zelfde, er is een groot verschil
Je milieu is je leefomgeving, de mensen om je heen, de gebouwen om je heen, alles waar jij mee te maken krijgt in jouw leven is je milieu
Oud 08-08-2007, 16:54
T_ID
T_ID is offline
Citaat:
trophus schreef op 08-08-2007 @ 17:46 :
Nee, ik ben niet zo'n "knuffel een boom hippie" Ik ben iemand die de functie van een boom in de natuur kent.
Dat is dan iets anders. Dan is er gewoon de noodzaak de natuur niet al te erg in de shit te helpen voor ons eigen overleven. Dat heeft verder niets met taken of doelen van doen.
Oud 13-08-2007, 22:45
Bierflesje
Bierflesje is offline
Dan zou ik niet bestaan

Ik zou mij eens gaan beroepen om de 10 geboden uit de bijbel...
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren

Regels voor berichten