Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Algemeen / Nieuws, Achtergronden & Wetenschap
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 05-07-2007, 16:29
Verwijderd
Citaat:
Louis Armstrong schreef op 04-07-2007 @ 21:40 :
Ik denk dat het wel degelijk verschil maakt in zwaarte of je verantwoordelijk bent voor een wasknijper die je op een kartonnetje prikt, dan of je verantwoordelijk bent voor 60 mensen.
Ik denk dat een gemiddelde leraar een grotere maatschappelijke verantwoordelijkheid heeft dan een buschauffeur.
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 05-07-2007, 16:53
Chimera
Chimera is offline
Citaat:
Louis Armstrong schreef op 04-07-2007 @ 21:40 :
Ik denk dat het wel degelijk verschil maakt in zwaarte of je verantwoordelijk bent voor een wasknijper die je op een kartonnetje prikt, dan of je verantwoordelijk bent voor 60 mensen.
Sorry hoor, maar 'verantwoordelijkheid' is ook erg afhankelijk van de complexiteit van het werk, niet alleen van de hoeveelheid mensen die je vervoert. Iedereen kan een bus besturen.
Met citaat reageren
Oud 05-07-2007, 18:52
dutch gamer
dutch gamer is offline
Nog een leuk detail waardoor de buschauffeurs om nog minder respect vragen: ondanks dat in de media wordt gezegd dat alle bussen tussen 16.00 en 19.00 rijden is dit dus iets anders dan dat alle diensten dan rijden. De bussen gaan niet voor 16.00 uit de garage weg, waardoor het in de praktijk betekent dat de buslijnen pas beginnen tussen 16:15 en 16:30. Ook rijden de bussen die pas na 19.00 ergens aan moeten komen gewoon helemaal niet. Zo vertrekken de interliners (Breda/Oosterhout - Utrecht) na 18.00 al niet meer.
Oud 05-07-2007, 19:10
Verwijderd
Citaat:
Chimera schreef op 05-07-2007 @ 17:53 :
Sorry hoor, maar 'verantwoordelijkheid' is ook erg afhankelijk van de complexiteit van het werk, niet alleen van de hoeveelheid mensen die je vervoert. Iedereen kan een bus besturen.
Ik zou niet verantwoordelijk willen zijn voor het welzijn en de veiligheid van de mensen die ik en masse moet vervoeren.

Nog even afgezien van het feit of ik een bus zou kunnen rijden.

Een fout met een dergelijke mastodont is veel ingrijpender dan een fout met een golfje.
Met citaat reageren
Oud 06-07-2007, 10:28
Verwijderd
Citaat:
Louis Armstrong schreef op 05-07-2007 @ 20:10 :
Ik zou niet verantwoordelijk willen zijn voor het welzijn en de veiligheid van de mensen die ik en masse moet vervoeren.

Een fout met een dergelijke mastodont is veel ingrijpender dan een fout met een golfje.
Dat leren rijden kan iedereen. En verder zijn er genoeg beroepen die ook verantwoordelijk zijn voor veel mensen of waarbij een foutje enorm grote gevolgen heeft. Het is echt niet zo enorm zwaarder dan de gemiddelde baan hoor.
Met citaat reageren
Oud 06-07-2007, 10:56
Verwijderd
Citaat:
Poggy schreef op 06-07-2007 @ 11:28 :
Dat leren rijden kan iedereen. En verder zijn er genoeg beroepen die ook verantwoordelijk zijn voor veel mensen of waarbij een foutje enorm grote gevolgen heeft. Het is echt niet zo enorm zwaarder dan de gemiddelde baan hoor.
En dat weet jij omdat jij zelf op een bus rijdt?

wat is dan de gemiddelde baan? Ik denk dat je het verkopen van telefoons niet kunt vergelijken qua verantwoordelijkheid met het vervoeren van mensen.

Zo kun je een hersenchirurg ook niet vergelijken met een buschauffeur.

Ik denk dat er wel degelijk verschil in zwaarte zit tussen de gemiddelde beroepen, zoals jullie dat noemen.
Met citaat reageren
Oud 06-07-2007, 11:21
Verwijderd
Citaat:
Louis Armstrong schreef op 06-07-2007 @ 11:56 :
En dat weet jij omdat jij zelf op een bus rijdt?

wat is dan de gemiddelde baan? Ik denk dat je het verkopen van telefoons niet kunt vergelijken qua verantwoordelijkheid met het vervoeren van mensen.

Zo kun je een hersenchirurg ook niet vergelijken met een buschauffeur.

Ik denk dat er wel degelijk verschil in zwaarte zit tussen de gemiddelde beroepen, zoals jullie dat noemen.
Nee, dat weet ik omdat ik mijn ogen open hou. Wat denk je nou dat er zo enorm verschrikkelijk moeilijk is aan het rijden van een bus dat niet te leren valt?

Ik weet niet wat de gemiddelde baan is, denk niet dat dat het verkopen van telefoons is. Denk wel dat een buschauffeur boven een telefoonverkoper zit qua verantwoordelijkheid etc, maar ik denk ook dat een buschauffeur onder het gemiddelde zit. (misschien niet qua verantwoordelijkheid, maar wel qua zwaarte) Uiteraard zit er verschil in zwaarte tussen beroepen...alleen om nou te gaan miepen dat het o zo enorm zwaar is om buschauffeur te zijn is gewoon onzin.
Met citaat reageren
Oud 06-07-2007, 11:50
Verwijderd
Citaat:
Poggy schreef op 06-07-2007 @ 12:21 :
Nee, dat weet ik omdat ik mijn ogen open hou. Wat denk je nou dat er zo enorm verschrikkelijk moeilijk is aan het rijden van een bus dat niet te leren valt?

Ik weet niet wat de gemiddelde baan is, denk niet dat dat het verkopen van telefoons is. Denk wel dat een buschauffeur boven een telefoonverkoper zit qua verantwoordelijkheid etc, maar ik denk ook dat een buschauffeur onder het gemiddelde zit. (misschien niet qua verantwoordelijkheid, maar wel qua zwaarte) Uiteraard zit er verschil in zwaarte tussen beroepen...alleen om nou te gaan miepen dat het o zo enorm zwaar is om buschauffeur te zijn is gewoon onzin.
Maar lieve schat, ik heb het niet over de technische moeilijkheden van een bus besturen, want dat kan een aap nog, ik heb het over de verantwoordelijkheden die eraan vast zitten.

Dat is iets heel anders.
Met citaat reageren
Oud 06-07-2007, 12:16
Verwijderd
Citaat:
Louis Armstrong schreef op 06-07-2007 @ 12:50 :
Maar lieve schat, ik heb het niet over de technische moeilijkheden van een bus besturen, want dat kan een aap nog, ik heb het over de verantwoordelijkheden die eraan vast zitten.

Dat is iets heel anders.
Waarom zeg je dit dan?

Citaat:
Maargoed, die verantwoordelijkheid hebben ze ja. Maar die hebben nog veel meer mensen.
Met citaat reageren
Oud 06-07-2007, 13:20
T_ID
T_ID is offline
Citaat:
Mephostophilis schreef op 03-07-2007 @ 17:58 :
Ze moeten gewoon alle OV vanuit de overheid regelen, de snelwegen laten we ook niet door private ondernemingen onderhouden.
Om daar nog even op terug te komen:

Connexxion rijdt hier al jaren vol commercieel. Behalve weinig beenruimte voor lange mensen heb ik er totaal geen klachten over. Dit in tegenstelling tot de ambtenaren van GVU die het allemaal niets interesseerd, niet in staat zijn fatsoenlijk een bus te besturen, regelmatig met panne stil staan en in de regel evenveel te laat of te vroeg komen als de mij bekende Connexxion lijnen op een rampdag.

Maar door Connexxion is dan ook flink de commerciële bezem gehaald. Het zou gek zijn als dat geen invloed had op het succes.
Oud 06-07-2007, 14:17
Verwijderd
Citaat:
T_ID schreef op 06-07-2007 @ 14:20 :
Om daar nog even op terug te komen:

Connexxion rijdt hier al jaren vol commercieel. Behalve weinig beenruimte voor lange mensen heb ik er totaal geen klachten over. Dit in tegenstelling tot de ambtenaren van GVU die het allemaal niets interesseerd, niet in staat zijn fatsoenlijk een bus te besturen, regelmatig met panne stil staan en in de regel evenveel te laat of te vroeg komen als de mij bekende Connexxion lijnen op een rampdag.

Maar door Connexxion is dan ook flink de commerciële bezem gehaald. Het zou gek zijn als dat geen invloed had op het succes.
Niks commercieel, op de strippenkaarten zit gewoon subsidie.
Met citaat reageren
Oud 06-07-2007, 15:46
T_ID
T_ID is offline
Citaat:
Mephostophilis schreef op 06-07-2007 @ 15:17 :
Niks commercieel, op de strippenkaarten zit gewoon subsidie.
Het bedrijf zelf staat echter volledig los van de overheid, en klaarblijkelijk werkt het aanbestedingssysteem wel, tenminste in de provincie Noord-Holland.

Wat wordt er dan elders fout gedaan dat Veolia chauffeurs en de FNV zomaar reizigers duperen en die luie donders van GVU vaker staken dan rijden, voor zover je hun kunsten rijden kunt noemen?
Oud 06-07-2007, 16:04
Kitten
Kitten is offline
Citaat:
T_ID schreef op 06-07-2007 @ 16:46 :
Het bedrijf zelf staat echter volledig los van de overheid, en klaarblijkelijk werkt het aanbestedingssysteem wel, tenminste in de provincie Noord-Holland.

Wat wordt er dan elders fout gedaan dat Veolia chauffeurs en de FNV zomaar reizigers duperen en die luie donders van GVU vaker staken dan rijden, voor zover je hun kunsten rijden kunt noemen?
T_ID, het is heel fijn om te horen dat je gewoon wat in de ronte lult naar aanleiding van een mening die je graag wil hebben, in plaats van je eens te verdiepen in het onderwerp.

Klaarblijkelijk heb je geen enkel idee van de enorme problemen van de aanbestedingen en het zou daarom ook fijn zijn als je een beetje wat meer je mond ging houden en ophoudt met het aanvallen van hardwerkende mensen.
Oud 06-07-2007, 16:15
Verwijderd
Citaat:
Kitten' 85 schreef op 06-07-2007 @ 17:04 :
T_ID, het is heel fijn om te horen dat je gewoon wat in de ronte lult naar aanleiding van een mening die je graag wil hebben, in plaats van je eens te verdiepen in het onderwerp.

Klaarblijkelijk heb je geen enkel idee van de enorme problemen van de aanbestedingen en het zou daarom ook fijn zijn als je een beetje wat meer je mond ging houden en ophoudt met het aanvallen van hardwerkende mensen.
x2
Met citaat reageren
Oud 06-07-2007, 18:14
T_ID
T_ID is offline
Citaat:
Klaarblijkelijk heb je geen enkel idee van de enorme problemen van de aanbestedingen
Ik geef een voorbeeld van een situatie waar het werkt. Vast wel dat er problemen zijn, noem ze gerust op, maar ik viel de stelling aan dat het OV exclusief via de overheid geregeld zou moeten worden.
Citaat:
en ophoudt met het aanvallen van hardwerkende mensen.
Het topic ging anders over de zoveelste OV-staking over de rug van de reiziger. Hardwerkend zou ik dat niet willen noemen.
Oud 06-07-2007, 20:14
Verwijderd
Citaat:
T_ID schreef op 06-07-2007 @ 16:46 :

Deze halve privatisering combineert de nadelen van privatisering en overheidsbestuur - winstoogmerk en geen kwaliteitsoogmerk én geen marktwerking.
Met citaat reageren
Oud 07-07-2007, 11:34
Kitten
Kitten is offline
Citaat:
T_ID schreef op 06-07-2007 @ 19:14 :
Het topic ging anders over de zoveelste OV-staking over de rug van de reiziger. Hardwerkend zou ik dat niet willen noemen.
Mensen die om hun baan geven en het belangrijk vinden dat hun belangen gerespecteerd worden, zijn ook vaak de mensen die het meeste inzet vertonen en de mensen die het snelste bereid zijn om voor die kwaliteit van werken te strijden.

Het zijn de mensen die niet alleen hun gewone werk, maar ook werk in de OR of voor FNV doen, die bereid zijn in te vallen, te werken om problemen zoals foutieve buslijnen, foutieve veranderingen door werkzaamheden enz. op te lossen. Die bereid zijn hun collegas te helpen en op allerlij andere manieren inzet vertonen die op grond van hun contract wordt gevraagd, dat zijn de mensen die het eerste bereid zijn om het werk neer te leggen om te zorgen dat de situatie voor hun collegas werkzaam blijft.

De luiwammesen zijn de mensen die nog op de bus zitten. Die niet bereid zijn om te staken en hun collegas te steunen. Die mensen vinden het prima dat hun collegas voor hen de kastanjes uit het vuur halen voor hen. Je zult bijna nooit mensen zien staken die niet geloven waarvoor ze er staan en mensen die het allemaal niet zoveel kan schelen zal je nooit zien.
Oud 07-07-2007, 12:48
T_ID
T_ID is offline
Citaat:
Kitten' 85 schreef op 07-07-2007 @ 12:34 :
Mensen die om hun baan geven en het belangrijk vinden dat hun belangen gerespecteerd worden, zijn ook vaak de mensen die het meeste inzet vertonen en de mensen die het snelste bereid zijn om voor die kwaliteit van werken te strijden
Nu verwar je het met de ambtenarenmentaliteit van geen ruk om je verantwoordelijkheden geven en jezelf indekken en verwennen ten koste van anderen. Die mentaliteit is iets waar de staking wel een goed voorbeeld van was. Gelukkig stopt men nu tijdelijk met staken en heeft de reiziger weer OV, voor zolang als het duurt..

Ondertussen zullen genoeg mensen één en één bij elkaar opgeteld hebben en een auto gekocht hebben om niet langer gegijzeld te worden door de bonzen van het FNV..
Oud 07-07-2007, 15:08
Kitten
Kitten is offline
Citaat:
T_ID schreef op 07-07-2007 @ 13:48 :
Nu verwar je het met de ambtenarenmentaliteit van geen ruk om je verantwoordelijkheden geven en jezelf indekken en verwennen ten koste van anderen. Die mentaliteit is iets waar de staking wel een goed voorbeeld van was. Gelukkig stopt men nu tijdelijk met staken en heeft de reiziger weer OV, voor zolang als het duurt..

Ondertussen zullen genoeg mensen één en één bij elkaar opgeteld hebben en een auto gekocht hebben om niet langer gegijzeld te worden door de bonzen van het FNV..
Je blijft maar hameren op een verantwoordelijkheid van de buschauffeur naar de reizigers toe. Als het aan jou ligt, lijkt het wel, mag een chauffeur niet aan de verantwoordelijkheid denken die hij heeft ten opzichte van zichzelf, zijn gezondheid, zijn humeur en andersinds alles wat een chauffeur tot een goede en efficiente dienstverlener maakt.

Hoe kan je verantwoordelijkheid voor je reizigers nemen als je dat niet eens voor jezelf kan doen? Als jij een contract krijgt waarin geen salaris staat, noch iets anders, maar slechts welk werk je moet doen, dan teken jij ook niet op goed vertrouwen dat het allemaal wel komt? Of als je geen salaris krijgt, waar je wel recht op hebt? Natuurlijk ben je best bereid een keer je verantwoordelijkheid ten opzichte van jezelf aan de kant te schuiven, maar er komt een einde aan.

Als ik jou hoor, dan lijkt het wel alsof de buschauffeur een ultieme altruist moet zijn, terwijl iedereen voor de rest WEL aan zichzelf zou mogen denken. Dat vind ik echt vette onzin. Dat is net zoiets als verwachten dat iedereen die economie 1 en 2 heeft gedaan ten aller tijden beschikbaar moeten zijn, zelfs al komt het hen niet uit, om mensen die die vakken op school niet hebben gedaan terzijde te staan op financieel gebied. Of dat ik altijd maar mijn tijd moet opgeven om mensen te helpen mmet biologische probleme.

Zo zit de wereld gewoon niet in elkaar. Er komt een moment waarop je zegt: Nu even niet, nu gaat mijn eigen belang voor. En volgens jou bestaat dat punt voor de buschauffeurs niet en denken ze dus altijd ten onrechte aan zichzelf.

Of, in andere woorden: "Rijden trut!"

En dat vind ik een zielig en kortzichtig standpunt.

De reiziger zal nu weer OV hebben totdat de buschauffeurs op zijn. Men kan rekenen op meer voorkomende vertragingen en uitval van diensten door onverwachte ziekte en tekort aan buschauffeurs. En of je daar nu blij mee moet zijn...?
Oud 07-07-2007, 16:02
T_ID
T_ID is offline
Citaat:
Kitten' 85 schreef op 07-07-2007 @ 16:08 :
Je blijft maar hameren op een verantwoordelijkheid van de buschauffeur naar de reizigers toe.
Als ze spontaan staken zonder een moment andere actiemethoden te overwegen lijkt me dat ook wel terecht. Het belang van de reiziger interesseerd hen duidelijk helemaal niets, vandaar dat wijzen op hun verantwoordelijkheid nodig is.
Oud 08-07-2007, 00:02
TRA
TRA is offline
De stakingen zijn voorlopig voorbij:

Citaat:
De stakingen bij busbedrijf Veolia zijn voorbij. De directie gaat alsnog met de vakbonden praten over de rij- en rusttijden.

De chauffeurs in Brabant staakten sinds maandag uit protest tegen een akkoord over de werktijden dat de directie met twee leden van de ondernemingsraad had gesloten. De chauffeurs moesten door het nieuwe rooster in feite langer werken.

Het akkoord was buiten de vakbonden om gesloten. Dinsdag besloot de rechter dat de arbeidstijden niet geregeld mogen worden zonder de bonden daarbij te betrekken. Afgesproken is nu alsnog met de bonden over de werktijden te praten.

Bron: www.nos.nl
Overigens zeggen onofficiele bronnen dat Veolia (moederbedrijf) het zorgenkindje Veolia BBA Brabant inmiddels financieel laat vallen en dan is het over en uit met Veolia BBA Brabant.
"#25 maart 2005: Quiana is op De Kantine vervangen door PV"
Met citaat reageren
Oud 08-07-2007, 12:37
Kitten
Kitten is offline
Citaat:
T_ID schreef op 07-07-2007 @ 17:02 :
Als ze spontaan staken zonder een moment andere actiemethoden te overwegen lijkt me dat ook wel terecht. Het belang van de reiziger interesseerd hen duidelijk helemaal niets, vandaar dat wijzen op hun verantwoordelijkheid nodig is.
Welke andere methode van actievoeren heb jij in hemelsnaam in je hoofd? En hoe WEET je nou weer dat er niets anders is overwogen?

Daarnaast is het hun verantwoordelijkheid voor zichzelf op te komen en niet voor de reiziger. Als de reiziger zich benadeeld voelt moet die in actie komen en protest laten horen tegen de gang van zaken bij Veolia.
Oud 08-07-2007, 12:40
T_ID
T_ID is offline
Citaat:
Kitten' 85 schreef op 08-07-2007 @ 13:37 :
Welke andere methode van actievoeren heb jij in hemelsnaam in je hoofd? En hoe WEET je nou weer dat er niets anders is overwogen?
Heb je nooit maatschappijleer gehad? Je kunt demonstreren, kantoren bezetten, stiptheidsacties houden, etc, etc. Dat er geen moment iets anders is overwogen lijkt me nogal wiedes, want ik heb nooit krantenkoppen gezien a la 'Veolia chauffeurs houden publieksvriendelijke acties'.

Dan moet er daarna ook niet gezeken worden als diezelfde chauffeurs wordt verweten dat het luie donders zijn die het belang van hun reizigers geen fuck interesseerd, dat is gewoon zo, anders waren ze niet prompt gaan staken. Dat predikaat geldt overigens uiteraard niet voor chauffeurs die wel hun fatsoen hielden en niet meededen aan de staking.
Oud 08-07-2007, 13:34
Kitten
Kitten is offline
Citaat:
T_ID schreef op 08-07-2007 @ 13:40 :
Heb je nooit maatschappijleer gehad? Je kunt demonstreren, kantoren bezetten, stiptheidsacties houden, etc, etc. Dat er geen moment iets anders is overwogen lijkt me nogal wiedes, want ik heb nooit krantenkoppen gezien a la 'Veolia chauffeurs houden publieksvriendelijke acties'.

Dan moet er daarna ook niet gezeken worden als diezelfde chauffeurs wordt verweten dat het luie donders zijn die het belang van hun reizigers geen fuck interesseerd, dat is gewoon zo, anders waren ze niet prompt gaan staken. Dat predikaat geldt overigens uiteraard niet voor chauffeurs die wel hun fatsoen hielden en niet meededen aan de staking.
T_ID, het is gewoonweg niet fatsoenlijk om niet voor jezelf op te komen op wat voor manier dan ook. Demonstreren kunnen buschauffeurs niet zonder vrije dagen op te nemen of te staken, want de meesten werken full-time. Helaas moet je maanden van tevoren je vrije dagen al aanvragen. Kantoren bezetten zal slechts een enkeltje ME betekenen voor de meeste buschauffeurs en zal de aandacht volledig van het issue afhalen. Stiptheidsacties zijn lang niet zo effecient als staken.

Met andere woorden: Andere acties dan staken hebben 0.0% effect, dus kan je net zo goed laten

Ze hebben de diensten doorgerekend van Breda en daar halen ze conclusies uit zoals:
- Opstaptijd is 10 minuten voor startende omloop, werkzaamheden zijn o.a spullen uit de kluis halen, omleidingen bekijken, bus op schade controleren, bus in werking stellen ( de computer starten kost als 5 minuten). Deze tijd zit niet meer in het rooster verwerkt.
- Afstaptijd is 5 minuten, werkzaamheden zij o.a je spullen in de kluis leggen storingsmelding briefjes en of telbriefjes in de brieven bus doen, deze tijd zit niet in het rooster verwerkt.
- Dienstlengte aaneengesloten van bijna 10 uur zijn geen uitzondering, en gebroken diensten die 12 uur overschrijden zijn er ook, bv een gebroken dienst aanvang om 8.10 uur, einde dienst om 20.22 uur.
- Materieel rit, overstaptijd, er zitten inderdaad diensten bij waar je op 2 plaatsen tegelijk moet zijn in tijd gezien, bv, aankomen op het station met de POD (personeel ophaal bus) terwijl je al met de dienst bus moet vertrekken.
-onbetaalde tijd, gemiddeld over het rooster is 51.17 minuten incl op en afstaptijd en afrekentijd
-48 onbetaalde pauzes waarvan er een aantal nog niet eens de netto pauzes halen (afhandeling en looptijd)
- Er is mijn inzien geen juiste weergave in het rooster van Breda stad verwerkt zoals het in het convenant staat beschreven.
Daarnaast is het ook in strijd met het CAO OV.

Met andere woorden:
Je bent gemiddeld per dag 10 uur of langer aan het werk, waarvan je ongeveer 8 uur betaald krijgt. Je moet daarbij blijkbaar verschillende keren op 2 plekken tegelijk zijn en eigenlijk zijn een flink deel van de pauzes die zijn ingeroosterd geen echte pauzes.

En ja, je leest het goed. Er is een contract gemaakt door de BBA dat in strijd is met de CAO. Met als tegenprestatie dat er 5% meer wordt betaald voor veel meer werk (dan 5%) en het bedrijf verdient met deze maatregelen 11% meer.

Dit is gewoon een direct resultaat van de aanbesteding, waar Veolia verliesgevend op ingetekend heeft en nu probeerd winst te knijpen uit de chauffeurs in plaats van betere dienstverlening. Bedenk je dat er nu al een ziekteverzuim is van 20% onder de chauffeurs door de slechte werkomstandigheden.

En heb 't lef niet om te zeggen dat dit wel redelijk lijkt, want dat is het gewoon niet. Als je denkt dat dit te doen is voor chauffeurs, dan ben je gewoon gestoord.
Oud 08-07-2007, 13:38
Kitten
Kitten is offline
ABZ wil doorbraak forceren in conflict

Vrijdag 6 juli 2007 - HOOGERHEIDE - ABZ in Woensdrecht wil dat de negentien Westbrabantse gemeenten een vuist maken om de problemen in het streekvervoer op te lossen.

De fractie wil een extra raadsvergadering beleggen waarin aan het college wordt voorgesteld de andere gemeenten te manen om met busmaatschappij Veolia om de tafel te gaan zitten. Veolia is verantwoordelijk voor het streekvervoer in Brabant maar door een te lage inschrijving zit het financieel knijp.

De werkomstandigheden van het personeel zijn dermate verslechterd dat het regelmatig staakt en de bussen onregelmatig rijden. Veolia weigert met de vakbonden te praten. ABZ-raadslid Vic Huijgens vindt dat de problemen in het busvervoer ook een verantwoordelijkheid zijn van de gemeenten. "Het kan niet zo zijn dat op termijn minder of zelfs geen bussen de kleine kernen aandoen. De burger mag niet de dupe worden van de interne problemen bij Veolia." Huijgens neemt het ook op voor het personeel van Veolia.

"De directie heeft een te lage offerte ingediend en probeert dat nu te compenseren door het personeel uit te knijpen. Dat staat in mijn visie gelijk aan stelen".
Oud 08-07-2007, 15:53
T_ID
T_ID is offline
Citaat:
Kitten' 85 schreef op 08-07-2007 @ 14:34 :
T_ID, het is gewoonweg niet fatsoenlijk om niet voor jezelf op te komen op wat voor manier dan ook. Demonstreren kunnen buschauffeurs niet zonder vrije dagen op te nemen of te staken, want de meesten werken full-time. Helaas moet je maanden van tevoren je vrije dagen al aanvragen. Kantoren bezetten zal slechts een enkeltje ME betekenen voor de meeste buschauffeurs en zal de aandacht volledig van het issue afhalen. Stiptheidsacties zijn lang niet zo effecient als staken.
Alles is efficiënter dan staken, per definitie. Daarnaast trommelt men de ME echt niet op om een kantoorbezetting te breken, die tijden liggen ver achter ons.

Maar de buschauffeurs doen niet aan dat soort dingen. Ze duperen liever de reiziger, omdat ze weten dat ze met een dergelijke laag-bij-de-grondse instelling het snelst hun zin krijgen.

Dat is heel leuk, maar dan verdienen het predikaat uitvreter die de reiziger niets uitmaakt ook meer dan volledig, daar zullen ze gewoon mee moeten leven.
Citaat:
Kitten' 85 schreef op 08-07-2007 @ 14:34 :
Daarnaast is het ook in strijd met het CAO OV.
Dat maakt de staking een nog achterlijkere actie, want dan hadden ze zonder staken prima af kunnen dwingen dat er veranderingen kwamen.
Oud 08-07-2007, 16:20
Kitten
Kitten is offline
Citaat:
T_ID schreef op 08-07-2007 @ 16:53 :
Ik heb geen idee waar ik het over heb, maar ik ben een snob en vind buschauffeurs maar dom plebs. Daarom ben ik tegen staken. Ik zal inconsequent zijn zodra een soortgelijke situatie zich voordoet, maar dat vertel ik er lekker niet bij

Fixed.
Reageren

Regels voor berichten