![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
|
Advertentie | |
|
![]() |
||
Citaat:
|
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
Nog even afgezien van het feit of ik een bus zou kunnen rijden. Een fout met een dergelijke mastodont is veel ingrijpender dan een fout met een golfje. |
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
|
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
wat is dan de gemiddelde baan? Ik denk dat je het verkopen van telefoons niet kunt vergelijken qua verantwoordelijkheid met het vervoeren van mensen. Zo kun je een hersenchirurg ook niet vergelijken met een buschauffeur. Ik denk dat er wel degelijk verschil in zwaarte zit tussen de gemiddelde beroepen, zoals jullie dat noemen. |
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
Ik weet niet wat de gemiddelde baan is, denk niet dat dat het verkopen van telefoons is. Denk wel dat een buschauffeur boven een telefoonverkoper zit qua verantwoordelijkheid etc, maar ik denk ook dat een buschauffeur onder het gemiddelde zit. (misschien niet qua verantwoordelijkheid, maar wel qua zwaarte) Uiteraard zit er verschil in zwaarte tussen beroepen...alleen om nou te gaan miepen dat het o zo enorm zwaar is om buschauffeur te zijn is gewoon onzin. |
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
Dat is iets heel anders. |
![]() |
|||
Verwijderd
|
Citaat:
Citaat:
|
![]() |
||
Citaat:
Connexxion rijdt hier al jaren vol commercieel. Behalve weinig beenruimte voor lange mensen heb ik er totaal geen klachten over. Dit in tegenstelling tot de ambtenaren van GVU die het allemaal niets interesseerd, niet in staat zijn fatsoenlijk een bus te besturen, regelmatig met panne stil staan en in de regel evenveel te laat of te vroeg komen als de mij bekende Connexxion lijnen op een rampdag. Maar door Connexxion is dan ook flink de commerciële bezem gehaald. Het zou gek zijn als dat geen invloed had op het succes.
||
Verwijderd
|
Citaat:
|
![]() |
||
Citaat:
Wat wordt er dan elders fout gedaan dat Veolia chauffeurs en de FNV zomaar reizigers duperen en die luie donders van GVU vaker staken dan rijden, voor zover je hun kunsten rijden kunt noemen?
||
Citaat:
Klaarblijkelijk heb je geen enkel idee van de enorme problemen van de aanbestedingen en het zou daarom ook fijn zijn als je een beetje wat meer je mond ging houden en ophoudt met het aanvallen van hardwerkende mensen.
||
Verwijderd
|
Citaat:
|
![]() |
|||
Citaat:
Citaat:
||
Verwijderd
|
Citaat:
|
![]() |
||
Citaat:
Het zijn de mensen die niet alleen hun gewone werk, maar ook werk in de OR of voor FNV doen, die bereid zijn in te vallen, te werken om problemen zoals foutieve buslijnen, foutieve veranderingen door werkzaamheden enz. op te lossen. Die bereid zijn hun collegas te helpen en op allerlij andere manieren inzet vertonen die op grond van hun contract wordt gevraagd, dat zijn de mensen die het eerste bereid zijn om het werk neer te leggen om te zorgen dat de situatie voor hun collegas werkzaam blijft. De luiwammesen zijn de mensen die nog op de bus zitten. Die niet bereid zijn om te staken en hun collegas te steunen. Die mensen vinden het prima dat hun collegas voor hen de kastanjes uit het vuur halen voor hen. Je zult bijna nooit mensen zien staken die niet geloven waarvoor ze er staan en mensen die het allemaal niet zoveel kan schelen zal je nooit zien.
||
Citaat:
Ondertussen zullen genoeg mensen één en één bij elkaar opgeteld hebben en een auto gekocht hebben om niet langer gegijzeld te worden door de bonzen van het FNV..
||
Citaat:
Hoe kan je verantwoordelijkheid voor je reizigers nemen als je dat niet eens voor jezelf kan doen? Als jij een contract krijgt waarin geen salaris staat, noch iets anders, maar slechts welk werk je moet doen, dan teken jij ook niet op goed vertrouwen dat het allemaal wel komt? Of als je geen salaris krijgt, waar je wel recht op hebt? Natuurlijk ben je best bereid een keer je verantwoordelijkheid ten opzichte van jezelf aan de kant te schuiven, maar er komt een einde aan. Als ik jou hoor, dan lijkt het wel alsof de buschauffeur een ultieme altruist moet zijn, terwijl iedereen voor de rest WEL aan zichzelf zou mogen denken. Dat vind ik echt vette onzin. Dat is net zoiets als verwachten dat iedereen die economie 1 en 2 heeft gedaan ten aller tijden beschikbaar moeten zijn, zelfs al komt het hen niet uit, om mensen die die vakken op school niet hebben gedaan terzijde te staan op financieel gebied. Of dat ik altijd maar mijn tijd moet opgeven om mensen te helpen mmet biologische probleme. Zo zit de wereld gewoon niet in elkaar. Er komt een moment waarop je zegt: Nu even niet, nu gaat mijn eigen belang voor. En volgens jou bestaat dat punt voor de buschauffeurs niet en denken ze dus altijd ten onrechte aan zichzelf. Of, in andere woorden: "Rijden trut!" En dat vind ik een zielig en kortzichtig standpunt. De reiziger zal nu weer OV hebben totdat de buschauffeurs op zijn. Men kan rekenen op meer voorkomende vertragingen en uitval van diensten door onverwachte ziekte en tekort aan buschauffeurs. En of je daar nu blij mee moet zijn...?
||
Citaat:
||
De stakingen zijn voorlopig voorbij:
Citaat:
"#25 maart 2005: Quiana is op De Kantine vervangen door PV"
|
![]() |
||
Citaat:
Daarnaast is het hun verantwoordelijkheid voor zichzelf op te komen en niet voor de reiziger. Als de reiziger zich benadeeld voelt moet die in actie komen en protest laten horen tegen de gang van zaken bij Veolia.
||
Citaat:
Dan moet er daarna ook niet gezeken worden als diezelfde chauffeurs wordt verweten dat het luie donders zijn die het belang van hun reizigers geen fuck interesseerd, dat is gewoon zo, anders waren ze niet prompt gaan staken. Dat predikaat geldt overigens uiteraard niet voor chauffeurs die wel hun fatsoen hielden en niet meededen aan de staking.
||
Citaat:
Met andere woorden: Andere acties dan staken hebben 0.0% effect, dus kan je net zo goed laten Ze hebben de diensten doorgerekend van Breda en daar halen ze conclusies uit zoals: - Opstaptijd is 10 minuten voor startende omloop, werkzaamheden zijn o.a spullen uit de kluis halen, omleidingen bekijken, bus op schade controleren, bus in werking stellen ( de computer starten kost als 5 minuten). Deze tijd zit niet meer in het rooster verwerkt. - Afstaptijd is 5 minuten, werkzaamheden zij o.a je spullen in de kluis leggen storingsmelding briefjes en of telbriefjes in de brieven bus doen, deze tijd zit niet in het rooster verwerkt. - Dienstlengte aaneengesloten van bijna 10 uur zijn geen uitzondering, en gebroken diensten die 12 uur overschrijden zijn er ook, bv een gebroken dienst aanvang om 8.10 uur, einde dienst om 20.22 uur. - Materieel rit, overstaptijd, er zitten inderdaad diensten bij waar je op 2 plaatsen tegelijk moet zijn in tijd gezien, bv, aankomen op het station met de POD (personeel ophaal bus) terwijl je al met de dienst bus moet vertrekken. -onbetaalde tijd, gemiddeld over het rooster is 51.17 minuten incl op en afstaptijd en afrekentijd -48 onbetaalde pauzes waarvan er een aantal nog niet eens de netto pauzes halen (afhandeling en looptijd) - Er is mijn inzien geen juiste weergave in het rooster van Breda stad verwerkt zoals het in het convenant staat beschreven. Daarnaast is het ook in strijd met het CAO OV. Met andere woorden: Je bent gemiddeld per dag 10 uur of langer aan het werk, waarvan je ongeveer 8 uur betaald krijgt. Je moet daarbij blijkbaar verschillende keren op 2 plekken tegelijk zijn en eigenlijk zijn een flink deel van de pauzes die zijn ingeroosterd geen echte pauzes. En ja, je leest het goed. Er is een contract gemaakt door de BBA dat in strijd is met de CAO. Met als tegenprestatie dat er 5% meer wordt betaald voor veel meer werk (dan 5%) en het bedrijf verdient met deze maatregelen 11% meer. Dit is gewoon een direct resultaat van de aanbesteding, waar Veolia verliesgevend op ingetekend heeft en nu probeerd winst te knijpen uit de chauffeurs in plaats van betere dienstverlening. Bedenk je dat er nu al een ziekteverzuim is van 20% onder de chauffeurs door de slechte werkomstandigheden. En heb 't lef niet om te zeggen dat dit wel redelijk lijkt, want dat is het gewoon niet. Als je denkt dat dit te doen is voor chauffeurs, dan ben je gewoon gestoord.
|||
Citaat:
Maar de buschauffeurs doen niet aan dat soort dingen. Ze duperen liever de reiziger, omdat ze weten dat ze met een dergelijke laag-bij-de-grondse instelling het snelst hun zin krijgen. Dat is heel leuk, maar dan verdienen het predikaat uitvreter die de reiziger niets uitmaakt ook meer dan volledig, daar zullen ze gewoon mee moeten leven. Citaat:
||
Citaat:
Fixed.
|
![]() |
|
|
![]() |
||||
Forum | Topic | Reacties | Laatste bericht | |
De Kantine |
dk'ers zijn naaisty #774 Jasmijn. | 500 | 17-12-2009 19:07 | |
Nieuws, Achtergronden & Wetenschap |
Al die nieuwe Belastingen echt nodig? eatdrumseatcym_ | 21 | 01-07-2008 10:35 | |
Busstaking tijdens examens T_ID | 500 | 10-06-2008 18:47 | |
De Kantine |
The Exorsaaist #203 Dinalfos | 501 | 14-05-2008 15:34 | |
Staking ProRail: dus geen treinen op vrijdag 17 juni! x-spekkie-x | 80 | 16-06-2005 23:42 | |
Dit is pas spam. Sjied No Clue | 5 | 09-10-2003 00:57 |