Advertentie | |
|
![]() |
||
Citaat:
In a lonely place Fantastisch. Bogey's beste optreden? Van begin tot eind aan het beeld gekluisterd. Het begint allemaal vrij rustig, er lijkt allemaal weinig aan de hand, maar toch blijft er iets niet goed zitten wat je echt constant zo'n kloppend gevoel geeft.
Spoiler
|
Star Wars, Episode III: Revenge of the Sith - 7/10
Verreweg de beste van de zes films. Zeer geslaagde special effects (nou ja, meestal), een donker toontje en verrassend genoeg een relatief beperkte hoeveelheid lachwekkende dialogen maken het de eerste echt vermakelijke SW-film. En het zal waarschijnlijk ook de enige blijven.
||
Verwijderd
|
Citaat:
Jeanne Moreau kan dan wel acteren (niet dat ze nu ZO geweldig was in de film) maar haar personage vond ik persoonlijk heel irritant. En ja, dat het haastige begin met de personages te maken heeft zie ik wel in. Maar dat betekent niet dat het ook plezierig is om naar te kijken. Je krijgt daardoor weinig binding met de personages. Ik kon me amper identificeren met deze mensen. Ik vond het verhaal wél oubollig vertaald. De omgang tussen Jules en Jim bijvoorbeeld. Dat heeft natuurlijk ook te maken met de 'begin 20e eeuw'-setting, die overigens volstrekt irrelevant was aan het verhaal. En nogmaals, die montage. Af en toe een reeks snelle shots of snelle zooms -die weliswaar kenmerkend waren voor (French) New Wave- komen gehaast en slordig gemonteerd op mij over. Ach, ik weet het niet. Ik erken wel dat die film belangrijk was in die tijd en daardoor zijn sporen heeft achtergelaten, maar ik kon er niet echt van genieten. Heel misschien komt die waardering nog, maar op dit moment betwijfel ik het. |
![]() |
|||
Citaat:
shoot em up Zeer vet, Clive Owen <3 Grapjes waren er genoeg en waren ook wel leuk, al had ik vaak het gevoel dat ze net iets leuker konden. Ook snapte ik Monica Bellucci niet. Of neem een actrice die echt iets toevoegt, of neem echt eye candy, dit viel er beetje jammerlijk tussen in naar mijn mening ![]() Citaat:
![]() kan niet meer wachten op control ![]() |
![]() |
||
![]() |
Citaat:
Dat zie je ook naar voor komen wanneer HGW bijvoorbeeld loopt te rollebollen met die hoer, die scene maakt dat een beetje duidelijk. HGW was het type persoon met geen sociaal leven die puur leefde voor zijn werk en erg gevoelloos en star met mensen omging. En tijdens het afluisteren zag hij in hoe belangrijk dat stukje socialiteit is, dat stukje genegenheid, dit besef deed hem beslissen om deze mensen te beschermen. Het ging dus niet eens zozeer om Dreyman het had net zo goed bakker jongejans kunnen zijn, het ging om HGW en zijn persoonlijke ontwikkeling. |
![]() |
|
![]() ![]() ![]() ![]() Wel teleurstellend dat ik er in de bios achterkwam dat de film onder het ouderenprogramma valt. Zit ik als enige 65- er in de zaal, en bovendien blijft dit zo natuurlijk niet gezien onder de jeugd, welke jongeren gaan er nu naar een film in het ouderenprogramma. Wel opvallend dat ik de enige was die wist wie Billy Wilder was en wat The Apartment was
|
Deathproof
Gisterenavond ff gekeken. Vond m echt geweldig. Zó heerlijk Tarantino! Verder lekker grof, fijne dialogen, power vrouwen en veel geweld. Prettig ![]() Nu Planet terror nog. Zag de trailer op de dvd van Deathproof en ziet er ook super uit, wel heel anders, maar ik geloof dat ik die ook wel ga waarderen. 8/10
||
Citaat:
![]() Ik heb natuurlijk niet zo'n shirt. Ik vind het leuk om te denken dat ik er 1 heb.
||
Citaat:
![]() (Marloes)
|
Inland Empire
Nu pas gekeken door omstandigheden. Misschien dat het iets korter had gekund maar wat een film! Van begin tot het einde een trip die de kracht heeft je mee in de film te slepen. Het spoor is al gauw bijster maar dat maakt opzich niet zoveel uit. Erg blijft genoeg symboliek en intertekstualiteit over om de film interessant te vinden en je dieper laat nadenken. Daarnaast natuurlijk prachtige beelden (hoewel, goedkope dv-cam) en goed acteerwerk. En Lynch blijft meester in het je ongemakkelijk laten voelen maar zorgt er toch voor dat je van begin tot eind geboeid blijft. Een 8.5 op de schaal van Lynch.
Laatst gewijzigd op 16-10-2007 om 22:57. |
![]() |
|
Verwijderd
|
Duska. Ik dacht, geen een Nederlandse film ook eens een kans. Het was, zoals zo vaak met Nederlanse films (als je het mij vraagt), weer eens niks. Hoe tráááág kan een film zijn. En hoe cliché de personages. En hoe onrealistisch het verhaal. (Een huis dat aan het vergaan is, maar wél nog stroom heeft zodat de computer aanblijft??)
|
![]() |
|
Verwijderd
|
Zodiac
Hmm, doet erg routinematig aan, deze 'who-dunnit' van David Fincher. Centraal in de film staat het onderzoek naar een beruchte seriemoordenaar die zichzelf The Zodiac noemt. Het wordt nergens reuzespannend en ook nergens zijn grote verrassingen of twists te bespeuren. Niet dat de film echt vervelend is, door een sterke cast en grimmige sfeer, maar denderend is het allemaal ook niet. 6/10 |
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
|
![]() |
||
Citaat:
![]()
||
Citaat:
![]()
||
Verwijderd
|
Citaat:
|
![]() |
|
Manderlay - 7/10
Een heel aardige opvolger, moet ik zeggen. De vormgeving zal natuurlijk niet iedereen aanspreken, maar ik vond het zelf wel sfeerverhogend. De film blijft ondanks het iets minder sterke scenario boeien door het uitstekende acteerwerk.
|
Verwijderd
|
Double Indemnity
Mooie film noir die tot één van de beste gerekend mag worden (en ook wordt ![]() Alhoewel de structuur van het verhaal weinig tot verrassingen leidt, boeit het verhaal toch. Tof einde ook. En oh, prachtige film noir-achtige one-liners doen het altijd goed: "I killed him for money and for a woman. I didn't get the money. And I didn't get the woman." 8/10 |
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
|
![]() |
||
Citaat:
![]() ![]()
|
Verwijderd
|
Robin Hood
De Disney. Jah, wel aardig. Mooie animatie, verhaal is wel leuk, Prince John en Sir Hiss zijn tof, Robin Hood zelf is minder interessant. Het viel me op dat er animaties werden hergebruikt, niet alleen binnen de film zelf, maar ook animatiestukjes van andere Disney's. 7/10 |
![]() |
|
Nou, snel Spoorloos kijken dan. En het kan natuurlijk ook geen kwaad om even langs de klassiekers te gaan. Dus Turks Fruit, Soldaat van Oranje etc. Ze zijn misschien traag en typisch, maar wel de moeite waard om te zien.
||
Verwijderd
|
Citaat:
![]() |
![]() |
||
Citaat:
![]()
|
![]() |
|