Advertentie | |
|
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
![]() Ik ben er ook van overtuigt dat mijn links het beste links is, heel makkelijk. Ik wilde er ook geen discussie over beginnen, alleen hield jij zo'n mooi verhaal over jou soort mensen dat ik het niet kon nalaten er toch wat over te zeggen. Ach, het zou wel mooi zijn als er zoveel regelmaat in zou zitten dat het ook voor de geregelde lezer volstrekt duidelijk zou zijn dat je ook serieus kritiek hebt op andere rechtse elementen, en niet op een goede dag even binnen komt vallen en de eerste en beste aanpakt die je ziet en waarvan jij opeens vermoed dat het zo is. Als je hier zo vaak zou lezen als je claimt had je wel beter geweten. ![]() Fout, ik heb alleen gevraagt waarom jullie op een goede dag eens binnen wandelen en kritiek durven te geven en of dat niet een beetje vreemd is als je verder vrij kritiekloos bent. Waar alleen maar omheen werd gedraait. De enige die zich compleet belachelijk maakte was jij met je kritiek. Ik neem alleen kritiek aan van mensen die ook in de positie verkeren dat ze die terecht kunnen geven, en dat is bij jou en de vliegende non niet bepaald het geval. Iig zo ervaar ik het. |
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
Als opkomen voor het collectief iets links maakt, dan zou alles en iedereen links zijn. Iedere partij claimt namelijk het collectief belang te behartigen. Dus dat lijkt mij een vrij absurde norm, aangezien een partij als de VVD of de PVV daarmee ook tot links verheven worden. Links moet zich wel kenmerken door bepaalde in de klassieke stromingen gekozen dogmas, organisatie vormen, of welke term je ook wil kiezen. Als je dus het collectief belang neemt, dan doel je dus waarschijnlijk meer op opkomen voor het belang van groepen die maatschappelijk zwakker en afhankelijker zijn met als doel deze groepen een zekere (machts/hulp)basis te geven. |
![]() |
||
Citaat:
Dat terwijl een liberaal of politiek middenvelder daar al gauw voor zou terugschrikken omdat dat de kind met het badwater weggooien is.
||
Verwijderd
|
Citaat:
|
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
![]() Vandaar dat ik toch eerder zou teruggrijpen op elementen van de wat oudere stromingen. |
![]() |
|||
Verwijderd
|
Citaat:
Citaat:
|
![]() |
|||
![]() |
Citaat:
Zo iemand moet dan negeren dat grote groepen zwarte mensen (die traditioneel altijd Democratisch stemmen) systematisch hun stem is ontzegd en dat dat gedaan werd door de vrouw die de leiding had over het tellen van de stemmen, Katherine Harris. Dezelfde Harris die campagneleidster van Bush was. Maar zo iemand moet ook Florida negeren, waar Bush een hertelling dwarsboomde terwijl twee lagere rechtbanken een hertelling al hadden goedgekeurd. Een hertelling waaruit bleek dat Gore Florida zou winnen, en dus de verkiezingen. Maar zo iemand moet ook negeren dat met de stemmachines is geknoeid. Stemmachines die gemaakt werden door Diebold, een Republikeinse fabrikant van fruitmachines. Maar zo iemand moet ook de media-onderzoeken van na de verkiezingen negeren, waaruit naar voren kwam dat, in het geval van een hertelling, Gore Florida en dus het presidentsschap zou hebben gewonnen. Jeb Bush, de broer van George, was gouverneur in de betwiste staat. Alle media berichtten dat Gore Florida had gewonnen, totdat het extreem-rechtse Fox News bekend maakte dat Bush Flordia had gewonnen. Toen gingen alle media met hen mee, omdat ze verdomd bang zijn kijkers kwijt te raken aan het machtige Fox. De man die de beslissing nam bij Fox, was een volle neef van George Bush. Citaat:
Door KKKarl Rove heeft Bush de verkiezingen van 2000 kunnen stelen. En in 2004 hebben ze hetzelfde gedaan (nu was Ohio de betwiste staat). En in 2008 zullen ze hetzelfde doen, aangenomen dat de verkiezingen doorgaan. By the way, wel ironisch dat een topic over de Nobelprijs voor de VREDE uitloopt op een ordinaire ruzie en gevecht tussen meerdere forummers. Laatst gewijzigd op 15-10-2007 om 00:16. Reden: Quote toegevoegd |
![]() |
||
Citaat:
Maar ik heb het idee dat jouw politieke ideeën niet echt toepasbaar zijn op de werkelijkheid. Zoals eerder gezegd zal jouw filosofie over bezit slechts genoegen nemen met communisme extremer dan in de sovjet-unie, omdat het anders zijn eigen definitie van verspillen in de wielen rijdt. Bovendien hecht ook jij aan je eigen portie 'verspilling'. Zelfs zonder een minste aanwijzing over de omvang van je bezittingen (m.u.v. een computer getuige het feit dat je hier bent) kan ik dat zo zeggen. Dus direct al bij de profeet ervan stuit jouw welvaartverdeling op problemen. ![]() Uiteindelijk komt het neer op een soort Newtoniaanse toepassing van natuurwetten op geld: als geld of andere middelen ergens besteed worden, moet dat ergens vandaan zijn gekomen. Actie-reactie geplaatst in de economie. Dat heeft wel als consequentie dat elke welvaartsherverdeling mensen schade toebrengt. Linkse politiek is te definiëren als bereid zijn heel veel schade aan te richten met geringere rechtvaardiging dan voor andere overtuigingen nodig zou zijn. Ik zou bijvoorbeeld terugschrikken voor het draconische plan van de SP om landingen van vliegtuigen te belasten. Ik voorzie schade en uitvoeringsproblemen door het verdrag van Chicago, en moordende concurrentie die duizenden mensen hun baan zal kosten. Ik ben dus niet bereid schade aan te richten aan mensen die hun brood verdienen op Schiphol, om aan geld voor de schatkist te komen. Ik vind de gevolgen te groot, en de aanleiding te klein om daar akkoord mee te gaan. Iemand die links is volgens mijn definitie zal het verkrijgen van geld, laten we even stereotype roepen, geld voor uitkeringen, dat het verlies van duizenden banen acceptabel is, en eventueel afgedaan kan worden als iets dat niet bestaat, terwijl het onderhand als algemeen bekend mag worden beschouwd niet-plaatsgebonden bedrijven hun biezen pakken als het bestuurlijk klimaat te slecht wordt. Ze zijn dan dus wel bereid om schade aan te richten aan personen en organisaties, om hun ideologisch doel, waarvoor geld nodig is, te verwezenlijken.
Laatst gewijzigd op 15-10-2007 om 00:23. |
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
2) Ik ben bang dat je ongelijk hebt. 3) Ik begon over 'mijn soort mensen' omdat jij vroeg waar 'mijn soort mensen' vandaan kwam. Verder ben ik tevens van mening dat neerbuigend praten over 'soorten mensen' ook niet echt binnen de linkse ideologie past, maar jij zal dat wel beter weten, want jij hangt die heel strikt aan. 4) Wederom, ik ben niet degene die drama schopt. 5) Daar is antwoord op gegeven, maar je negeert zulk soort dingen kennelijk graag. Dat zal wel te maken hebben met het volgende punt. 6) Dat is wel handig, hoef je nooit toe te geven dat je fout zit ![]() Verder, deze zogenaamde 'discussie' is volledig bergafwaarts gedonderd. Ik denk dat ik al jouw argumenten maar wegwapper onder het mom van 'drogreden, want op de man spelen' en zeg dat ik gewoon gelijk heb in alles. Zo is de wereld en met name dit topic een stuk beter af. |
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
![]() |
![]() |
|
![]() |
Ik vind dat we het maar moeten hebben over Al Gore en de Nobelprijs voor de Vrede.
Levitating Nun heeft overigens groot gelijk: T_ID moet je gewoon laten zeveren. Als je al gaat beweren dat Kazet Nagorra communistisch is, dan zit het met de rest van je ideeën ook niet helemaal goed, en voilá, het wordt meteen bewezen door een onzinnige rant waarin "links" zowat wordt verweten de wereld te verwoesten. ![]() |
![]() |
||
![]() |
Citaat:
|
![]() |
||
Citaat:
In dat licht is milieuschade inderdaad te verwaarlozen als argument, omdat men zal concluderen dat die niet met prijsinstrumenten te voorkomen is. Hoewel dat uiteraard geen kenmerk an sich is. Er zullen mensen zijn die een dergelijke linkse ingreep op andere gronden verwerpen.
||
![]() |
Citaat:
|
![]() |
||
Citaat:
Als het gaat om een verschijnsel dat bestreden zou moeten worden kun je kijken naar andere manieren, zoals grensoverstijgend overleg of andere maatregelen. Geluidsoverlast op Schiphol is bijvoorbeeld niet beperkt door vermindering van het aantal vluchten, maar door wereldwijde stimulering van het ontwikkelen van stillere motoren, en toen die er eenmaal waren het Europa-breed weren van lawaaiige toestellen. Kijk, dát is nu iets dat werkt. Het zou dom en kortzichtig zijn om groter vraagstukken als welvaartsverdeling en milieuproblemen niet met een dergelijke brede visie te benaderen. Principes moet je ten slotte wel kunnen betalen, anders blijft het bij plannen.
|
Verwijderd
|
De politiek is sowieso een kwestie van geven en nemen, waardoor elke beslissing ten koste gaat van iets anders. Zeggen dat alleen links dat doet is oogklepperij van de eerste soort.
[wanstaltige poging tot ontopic] Wat het milieu en Al Gore betreft, eeehhh. Die probeert grensoverschrijdend overleg omtrent het milieu hip te maken en daarom mag hij wel een Nobelprijs. [/wanstaltige poging tot ontopic] |
![]() |
||
![]() |
Citaat:
En de rest was zoals gewoonlijk weer eens niet to-the-point. Het enige principe dat jij kent, is geld verdienen. |
![]() |
|||||||
Verwijderd
|
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
|
![]() |
||
Citaat:
Lood om oud ijzer, los van het feit dat je me woorden in de mond legt door het te doen voorkomen alsof ik niets wil doen aan klimaatverandering. Dat wil ik wel, maar ik wil daarvoor oplossingen. Ik verwerp contraproductieve of improductieve ideeën.
||
Verwijderd
|
Citaat:
![]() Linkse ideologie is er juist een die veel met verschil maken te maken heeft. Het linkse traditionele onderscheid word natuurlijk gemaakt in de vorm van de welvaartsverdeling en tot een zekere mate ook religie. Verschil op grond van afkomst of seksualiteit valt er niet onder, dat maakt inderdaad geen onderdeel uit van de ideologie. Tevreden? Ik weet je vervolg vraag nu toch al, want jij gaat nu vragen hoe het kan dat een links iemand zo'n opmerking dan durft te maken. Dus ik geef je alvast het antwoord. Het was een vervelende opmerking die niets met linkse politiek te maken heeft, en ik ben niet 100% strikt, dus dat hoef je ook alvast niet meer in te brengen. ![]() 2. Jammer voor jou, ik heb daar geen moeite mee. 3. Strikter, niet strikt. Trouwens plaats je de term soort mensen nu in een geheel andere context, eentje waarop de intentie ook heel duidelijk niet kwam te liggen. Trouwens begon jij er ookal mee door ernaar de vragen waar een figuur als ik vandaan kwam, dus moet je het mij niet gaan tegenwerpen nu. 4. Ehm, jawel. Jij gaf kritiek waar ik geen boodschap aan had, en toen begon het drama pas echt. Zullen wij hier ook een leuke wel niet discussie van maken, of accepteer je nu gewoon dat ik geen boodschap heb aan mensen die eens in de 450 jaar op vrijdag de dertiende bij volle maan onder hun steen vandaan komen gekropen. 5. Ah, dus je volhard bij je 'fundamentalisten kun je niet tegenin gaan' excuus. Vind ik best, dus je denkt dat je mij van iets moet overtuigen en bekritiseren waar ik verder toch niet achter sta, wat je goed zou kunnen weten als je hier ool constant zat. 6. Nogmaals, ik heb nergens ontkent dat ik fout zat. ![]() Je mag best weglopen, maar ik verwijs je weer naar punt 6 terug. Heb ik ooit ontkent? Nee. Dus hou gewoon op steeds te roepen dat ik geen kritiek kan verdragen want volgens mij heb je gewoon niet goed opgelet. Ik vind jou alleen niet de geschikte persoon voor die kritiek, aangezien je verder vrij kritiekloos bent, en dat is de enige vraag waar we nu al een hele tijd over bitchen zonder vooruit te komen en zonder dat jij het doorhebt. Jij probeert mij de hele tijd in een hoek te drukken waarin ik moet gaan aangeven waarom het fout is en waarin jij probeert aan te geven dat het niet kan omdat het niet in de linkse ideologie past. Terwijl ik nooit gezegt heb dat het geen foute opmerking was of dat het iets met politiek te maken heeft. ![]() |
![]() |
|||
![]() |
Citaat:
Citaat:
|
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
Zou ik niet zeggen, ik ben daar vorig jaar over doodverveelt. Subsidies en heffingen zijn zeer geschikt om dergelijke vervuiling aan te pakken. Als je een prijs koppelt aan een zekere hoeveelheid vervuiling is dat best op te nemen in een prijsmechanisme en daarmee ook te reguleren via prijsinstrumenten. |
![]() |
||
Citaat:
Het is bovendien altijd de vraag hoe flexibel de vraag is. Kijkende naar een vergelijkbare situatie, betaald parkeren in steden, moet men concluderen dat daar ook een groep actief is die onrealistisch is en denkt dat mensen hun auto nergens meer kwijt hoeven als je ze er maar vooral voor laat betalen. Erg ver hoef je voor bestuurlijk onrealisme niet te gaan. Ik heb in de gemeentes Utrecht en Hilversum zelf mogen zien hoe men met een studie waarin stond dat de bewoners meer auto's hadden dan waar de wijk op gebouwd is, beweerde dat betaald parkeren met vergunningen voor bewoners zou helpen. In het geval van Hilversums Karen Heerschop was dat vrij letterlijk; tijdens de raadsvergadering hield ze het rapport waarin stond dat ze ongelijk had in de hand terwijl ze beweerde dat het de basis voor het plan was. Waar is een fotograaf om dergelijke absurde plaatjes vast te leggen als je hem nodig hebt? ![]() Ook in bredere politieke besluitvorming is voorzichtigheid geboden om dergelijke fouten te voorkomen. Als dat betekend dat een mogelijk kwalijke situatie tijdelijk moet voorduren, hetzij zo. De conclusie moet dan zijn dat er geen manier is, of bekend is, om het probleem aan te pakken. Contraproductieve symbooloplossingen horen taboe te zijn.
||
Verwijderd
|
Citaat:
Het is zeker waar dat er andere landen zijn die niet willen meewerken, maar is dat reden om zelf ook alle goede bedoelingen en intenties te laten varen en je niet in te zetten? Ik denk van niet, iemand moet beginnen met het goede voorbeeld te geven. Er zijn manieren genoeg, alleen vragen die om actieve aanpak van de staat. In europees verband zou men door richtlijnen en verordeningen best veel kunnen realiseren, alleen is dat lastig, niet populair, en moet men ook willen. |
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
Dus; ontopic. Ik ga er niet meer op in. Al zal je dat ongetwijfeld onder 'wuwuwu wat kritiekloos' scharen, maar goed, ik weet wel nuttigere dingen om kritiek op te hebben dan deze discussie over niks op een geel forum. |
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
Ach gut, mevrouw gaat doen alsof ze er opeens te goed voor is te bitchen op een geel forum. :') |
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
Maar in plaats daarvan moet ik me plotseling verantwoorden voor niet vaak genoeg posten op N&A en niet links genoeg zijn, antwoord geven op retarded argumenten/beschuldigingen a la "MAAR ZIJ DOEN HET OOK DUS WAAROM ZEG JE DAAR DAN NIKS VAN OMG WAT LAF", etc. Wtf. ![]() Ik ben dol op bitchen op gele fora, maar met jou is er geen lol aan. Veel te explosief. |
![]() |
||
![]() |
Citaat:
![]() Trouwens niet lullig bedoeld, maar: het is nogal ongeloofwaardig om dit te zeggen als je eerst een gehele avond hebt besteed aan zo'n discussie. ![]() |
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
![]() En ja, ik heb de kleuren ingesteld op geel want ik vond dat nieuwe lelijk ![]() |
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
![]() ![]() Maar goed, ik kan je wel vertellen dat kenjirro niet blij was met die opmerking en wij erover gepraat hebben kort nadat ik hem gepost had. ![]() |
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
![]() |
Advertentie |
|
![]() |
|
|