Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Algemeen / Nieuws, Achtergronden & Wetenschap
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 25-10-2007, 20:55
Promillage
Promillage is offline
Citaat:
Nou, ga rustig verder met het demoniseren van hele volksstammen, dan... Deze kop-in-het-zand houding zal alleen maar meer mensen in de armen van Wilders jagen. Maar dat is blijkbaar jouw doel? Zo niet, dan moet je eens wat gaan doen aan allochtone criminelen, die helemaal niet irrelevant zijn. Want of je het nou leuk vind of niet, en of je het er nu mee eens bent of niet: veel mensen stemmen vanwege de problematiek met deze criminelen op Verdonk en Wilders.

Even zorgvuldiger formuleren dan.
Ja dat zijn dan domme plebs of wil je beweren dat ze er gewoon goed aan doen om Wilders of Verdonk te stemmen? En wtf heb ik te maken met criminelen allochtone?Is gewoon de taak van de politie.Ik ben tenminste intelligent genoeg om te beseffen dat Wilders en Verdonkretoriek gewoon ordinaire stemmingsmakerij is.

Code:
Promillage schreef: 
Hoewel ze nu uiteraard wel hun verantwoordelijkheid afschuiven op die imams.
Nou het stond er toch echt vrij duidelijk.
Oud 25-10-2007, 21:00
Eric Berger
Eric Berger is offline
Citaat:
Ja dat zijn dan domme plebs of wil je beweren dat ze er gewoon goed aan doen om Wilders of Verdonk te stemmen?
Je blijft die twee met elkaar verbinden, maar dat heb ik allang ontkracht. Het doet er niet toe of ze beter af zijn met Wilders. Het gaat erom dat mensen niet op Wilders stemmen omdát ze "dom plebs" zijn, maar vanwege omstandigheden met criminele allochtonen.

Citaat:
Promillage schreef:
En wtf heb ik te maken met criminelen allochtone?Is gewoon de taak van de politie.
Ja, duh. Maar die problematiek is gewoon de oorzaak ervan dat veel mensen op Wilders stemmen.

Citaat:
Promillage schreef:
Ik ben tenminste intelligent genoeg om te beseffen dat Wilders en Verdonkretoriek gewoon ordinaire stemmingsmakerij is.
Nou, heb jij het even getroffen met jezelf.

Citaat:
Promillage schreef:
Nou het stond er toch echt vrij duidelijk.
Ja, ik had niet goed gelezen.
Met citaat reageren
Oud 25-10-2007, 21:03
Promillage
Promillage is offline
Sorry hoor maar hoezo is een keuze die er voor zorgt dat je nog slechter af zal zijn geen teken van domheid?Motieven kunnen me niet zo schelen.Ik denk alleen in termen van effectiviteit. Mensen die achter populisten aanhollen zijn per definitie dom. Dat jij denkt dat ze een goede reden hebben om hun stem te verspillen aan een paar mafkezen doet daar niet veel aan af.
Oud 25-10-2007, 21:06
Verwijderd
Populisten maken alleen kans als er maatschappelijke onvrede heerst, en aangezien populisten veel kans hebben momenteel, is het te verdedigen dat er ergens in de maatschappij een probleem is.
Met citaat reageren
Oud 25-10-2007, 21:09
Promillage
Promillage is offline
Citaat:
Populisten maken alleen kans als er maatschappelijke onvrede heerst, en aangezien populisten veel kans hebben momenteel, is het te verdedigen dat er ergens in de maatschappij een probleem is.
Vanzelfsprekend zijn de mensen die achter populisten aanhollen omdat ze ontevreden zijn gewoon niet van het snuggere soort. Ik heb nog geen goede plannen gezien hoor.Alleen de gebruikelijke sterke kreten.Dan weet je al ongeveer waar je het gros van de stemmers kunt verwachten.
Oud 25-10-2007, 21:10
Verwijderd
Citaat:
Vanzelfsprekend zijn de mensen die achter populisten aanhollen omdat ze ontevreden zijn gewoon niet van het snuggere soort. Ik heb nog geen goede plannen gezien hoor.Alleen de gebruikelijke sterke kreten.Dan weet je al ongeveer waar je het gros van de stemmers kunt verwachten.
Nee, slim zijn ze niet, maar invloed hebben ze wel. Wil je macht aan de populisten ontnemen, dan moet je de bron van de onvrede aanpakken. Heel simpel. Alleen wat is de bron van de onvrede? Daar durf ik geen echt antwoord op te geven.
Met citaat reageren
Oud 25-10-2007, 21:23
Promillage
Promillage is offline
Citaat:
Nee, slim zijn ze niet, maar invloed hebben ze wel. Wil je macht aan de populisten ontnemen, dan moet je de bron van de onvrede aanpakken. Heel simpel. Alleen wat is de bron van de onvrede? Daar durf ik geen echt antwoord op te geven.
Kortom domme plebs gewoon. O Eric Berger weet het wel.De criminele allochtonen waar het ganse land door overspoeld word.
Oud 25-10-2007, 21:26
Verwijderd
Citaat:
Kortom domme plebs gewoon. O Eric Berger weet het wel.De criminele allochtonen waar het ganse land door overspoeld word.
Buitenlanders krijgen altijd de klappen.
Met citaat reageren
Oud 25-10-2007, 21:30
Promillage
Promillage is offline
Citaat:
Buitenlanders krijgen altijd de klappen.
Ja, helaas.Om de zoveel tijd moet er weer gezocht worden naar zondebokken.Nou gelukkig voor ons dat we geen marokkanen zijn.
Oud 26-10-2007, 00:12
T_ID
T_ID is offline
Citaat:
Ja dat zijn dan domme plebs of wil je beweren dat ze er gewoon goed aan doen om Wilders of Verdonk te stemmen?
De manier waarop jij erover denkt geeft inderdaad al aan dat dat terecht zou zijn ja. Aan de bewoording te zijn kijk jij meer neer op aanhangers van Verdonk en Wilders dan Wilders neer zou kijken op Moslims, dus ja, ze hebben een goed punt door te stemmen op xenofobische partijen. Jij gedraagt je door je denigrerende uitspraken over hen immers net zo xenofoob.
Oud 26-10-2007, 00:14
Eric Berger
Eric Berger is offline
Citaat:
O Eric Berger weet het wel.De criminele allochtonen waar het ganse land door overspoeld word.
Oh nee, ik heb zoiets niet gezegd; niet eens iets dat daar op leek.

Je hangt de slachtoffer-allochtoon uit. Nee, daar ga je mensen mee voor je winnen...

Je probleem is dat je zelf niet door hebt hoe contra-productief je bezig bent. Je zou al een heleboel mensen bij Wilders en Verdonk weg kunnen houden door feiten te erkennen, zoals daar is: het feit dat er met name in grote steden veel problemen zijn met criminele jonge allochtonen.

Sla eens een krant open, dan kan je zien dat ik het niet verzin.
Met citaat reageren
Oud 26-10-2007, 00:21
Cartosa
Cartosa is offline
Citaat:
Je zou al een heleboel mensen bij Wilders en Verdonk weg kunnen houden door feiten te erkennen, zoals daar is: het feit dat er met name in grote steden veel problemen zijn met criminele jonge allochtonen.
Waar ontkent ze dat?

Een van de belangrijkste pijlers van populistische partijen is zich afzetten tegen de elite en alles wat ze als elitair zien (alles wat macht heeft dus). Daarom ook dat zulke partijen goed scoren in landelijke gebieden, verder verwijderd van de machtscentra zelf. Populisme teert dus vooral op wantrouwen tov institutionele macht ('het gezond verstand zal het wel beter weten'). Eigenlijk is dat heel logisch als je de evolutie van nationale naar Europese politiek bekijkt (schaalvergroting richting EU, globalisering, botsing der beschavingen enz), deze nieuwe rechtse partijen gaan immers stemmen halen waar veel van die problemen niet eens bestaan/voelbaar zijn.
Oud 26-10-2007, 00:58
Eric Berger
Eric Berger is offline
Citaat:
Waar ontkent ze dat?
Ze zegt dat het "niet relevant" is. Eerst bagatellisseert ze het, en daarna legt ze mij in de mond dat ik heb gezegd dat het land "wordt overspoeld" door criminele allochtonen. Dus eerst bagatellisatie, dan ridiculisatie.
Met citaat reageren
Oud 26-10-2007, 11:39
Chimera
Chimera is offline
Citaat:
Daarom ben ik ook van mening dat een democratie beter werkt als je alleen mensen met een IQ van boven de 120 laat stemmen
Met citaat reageren
Oud 26-10-2007, 11:49
T_ID
T_ID is offline
Citaat:
deze nieuwe rechtse partijen gaan immers stemmen halen waar veel van die problemen niet eens bestaan/voelbaar zijn.
Niet bestaan of voelbaar zijn voor de persoon ter plekke ja. Als er ergens een krantenkop staat 'Watersnoodramp treft Amsterdam', dan voel ik me daar ook door geraakt, ondanks dat ik geen Amsterdammer ben. Overigens ken ik tevens voorbeelden van Wilders stemmers die wel degelijk aan den lijve ondervinden wat de integratieproblemen voor gevolgen hebben.
Oud 26-10-2007, 12:42
Dinalfos
Dinalfos is offline
Ben ik de enige die het ironisch vindt dat er hier gelovigen zijn die woorden als 'dom' en 'plebs' in de mond nemen?
Oud 26-10-2007, 13:28
Promillage
Promillage is offline
Citaat:
Ben ik de enige die het ironisch vindt dat er hier gelovigen zijn die woorden als 'dom' en 'plebs' in de mond nemen?
O je zult vast wel medestanders vinden in de ''niet zo snuggere hoek''.
Citaat:
Daarom ben ik ook van mening dat een democratie beter werkt als je alleen mensen met een IQ van boven de 120 laat stemmen

Citaat:
Ze zegt dat het "niet relevant" is. Eerst bagatellisseert ze het, en daarna legt ze mij in de mond dat ik heb gezegd dat het land "wordt overspoeld" door criminele allochtonen. Dus eerst bagatellisatie, dan ridiculisatie.
Jij, was toch degene die beweerde dat de allochtoonse criminelen zoveel mensen dreven naar Wilders en Verdonk?En nu moet je niet even gaan bepalen wat ik vind.Ik vind het namelijk helemaal geen reden om een populist te worden.Als je wil beweren dat Wilders en Verdonkstemmers geen dombo's zijn moet je dat zelf weten. De feiten spreken het tegen
Oud 26-10-2007, 13:56
Rollo Tomasi
Rollo Tomasi is offline
Citaat:
En dan 'plebs' ook nog consequent als meervoud gebruiken.
Oud 26-10-2007, 16:12
Promillage
Promillage is offline
Echt hey, zijn jullie zo geraakt dat jullie meteen op de persoon beginnen te spelen?Ik zou met een betere indicatie voor intelligentie komen dan religie of gezeur over spelling. Dan heb je duidelijk gewoon niets te melden.
Oud 26-10-2007, 22:48
Eric Berger
Eric Berger is offline
Citaat:
Jij, was toch degene die beweerde dat de allochtoonse criminelen zoveel mensen dreven naar Wilders en Verdonk?
Inderdaad.

En jij maakte daarvan, dat ik zei dat "criminele allochtonen Nederland overspoelen". Ja zeg, maak het nou een beetje!

Ach, weet je, láát maar. Ik wilde nog een antwoord typen op wat je schreef, maar ik kan nog beter tegen een muur praten. (Wat ook precies is wat ik nu ga doen.)
Met citaat reageren
Oud 27-10-2007, 12:33
Verwijderd
Citaat:
Rutte haalt uit naar Verdonk en Wilders

VVD-leider Mark Rutte, die met zijn partij volgens een laatste peiling op een schamele 12 zetels staat, haalt vandaag in een interview met De Telegraaf hard uit naar onder meer Rita Verdonk en Geert Wilders.

Verdonk noemt hij een grotere draaikont dan Wouter Bos. Dat blijkt volgens Rutte uit de affaire rondom de beveiliging van Ayaan Hirsi Ali. ''Eerst verkondigde Verdonk onmiddellijk dat zij niet kon leven met het stopzetten van die beveiliging in het buitenland. Toen ze daarop in de peilingen zag dat 93 procent van de Nederlanders het met haar oneens was, draaide ze als een blad aan een boom. Ze vond plots dat de beveiliging moest stoppen. Dat is een draai waar PvdA-leider Wouter Bos een puntje aan kan zuigen. Wat ze doet, is bij elk vraagstuk zo dicht mogelijk proberen te blijven bij de mening van een zo groot mogelijk deel van de bevolking.''

Wilders is volgens Rutte ''een gitzwarte man, net als Jan Marijnissen van de SP. Ze zijn zo somber dat je er depressief van wordt!'' Verder zegt hij over de ex-VVD'er: ''En kijk eens naar Wilders. Wat is nou zijn oplossing voor het grote vraagstuk van immigratie en integratie? Zijn oplossing is om de koran te verbranden, om Marokkaanse relschoppers neer te schieten. Tel uit je winst!''

'Onopgevoed tuig'
PvdA-minister Ella Vogelaar van Wonen, Wijken en Integratie krijgt ook een veeg uit de pan: ''Neem die Marokkaanse probleemjongeren in Slotervaart. Dat is helemaal geen islamprobleem of een Koranprobleem, het is het probleem van onopgevoed tuig. Dat moet je gewoon keihard aanpakken en zeggen: of je doet mee of we pakken je van de straat, zetten de kinderbijslag van je ouders stop en gaan je opjagen tot je scheel ziet. En dan die prachtwijken van Vogelaar. Ik word daar zo kwaad over. Het is klinkklare onzin.'' Naar de mening van Rutte los je de problemen niet op door een buurt wat te verfraaien, ''je lost de problemen op door mensen aan het werk te helpen.''

Het vreemdelingenbeleid noemt hij ''helemaal verschrikkelijk''. Over het generaal pardon zegt de VVD-leider: ''Dat loopt totaal uit de hand. Het zou 50 miljoen kosten en het kost nu al een half miljard. Maar los van het geld zal het pardon een enorme aanzuigende werking hebben voor economische vluchtelingen. Nederland heeft slappe knieën gekregen.''

De VVD zal volgens Rutte altijd het hele spectrum blijven bestrijken van rechts van het midden tot fatsoenlijk heel rechts. ''Dat moet ook onze ambitie zijn. Dat betekent dat je met haalbare oplossingen moet komen.''
Aangeschoten wild
Met citaat reageren
Oud 27-10-2007, 12:38
Verwijderd
Haha, als we inhoudelijk niks te melden hebben (niet dat Verdonk dat wel heeft natuurlijk) spelen we maar weer de draaikont-kaart!
Met citaat reageren
Oud 27-10-2007, 13:24
=zwart wit=
=zwart wit= is offline
ik hoop nog steeds op een explosie waarbij al deze kinderen in het niet verdwijnen en we weer terug kunnen naar politiek.
Met citaat reageren
Oud 27-10-2007, 14:47
Verwijderd
Toch denk ik dat het geen kwaad kan, een paar maandjes Verdonk als president.

Het domme volk die op haar stemde, kan dan meteen zien dat het alleen maar minder zal gaan, en dan willen ze meteen weer een fatsoenlijke regering...
Met citaat reageren
Oud 27-10-2007, 14:49
Verwijderd
Citaat:

Het domme volk die op haar stemde, kan dan meteen zien dat het alleen maar minder zal gaan, en dan willen ze meteen weer een fatsoenlijke regering...
Je bent te optimistisch, van het LPF-debacle heeft het klootjesvolk ook niets geleerd.
Met citaat reageren
Oud 27-10-2007, 14:59
Verwijderd
Citaat:
Je bent te optimistisch, van het LPF-debacle heeft het klootjesvolk ook niets geleerd.
hmm, ja. Ach ja, optimist tot in de kist
Met citaat reageren
Oud 27-10-2007, 15:28
Promillage
Promillage is offline
Citaat:

Dom mag je ze niet noemen want dan krijg je de moraalridders ''ze hebben een reden om erop te stemmen'' op je dak.:')
Oud 27-10-2007, 15:35
T_ID
T_ID is offline
Citaat:
Haha, als we inhoudelijk niks te melden hebben (niet dat Verdonk dat wel heeft natuurlijk) spelen we maar weer de draaikont-kaart!
Leuke slogan, jammer alleen dat je Rutte nergens zal betrappen op het tegenspreken van eigen standpunten, waar het eufemisme draaikonten voor staat.

Nee, D66 kan er wat van. Een referendum tussen die vrijwel identieke PVDA'ers waarvoor nauwelijks een Utrechter zijn bed uit kwam, en dan roepen dat dat aan zou tonen dat referenda goed zijn. Dat is het andere uiterste.
Oud 27-10-2007, 15:37
Verwijderd
Citaat:
Leuke slogan, jammer alleen dat je Rutte nergens zal betrappen op het tegenspreken van eigen standpunten, waar het eufemisme draaikonten voor staat.

Nee, D66 kan er wat van. Een referendum tussen die vrijwel identieke PVDA'ers waarvoor nauwelijks een Utrechter zijn bed uit kwam, en dan roepen dat dat aan zou tonen dat referenda goed zijn. Dat is het andere uiterste.
1. Je zal mij D66 niet zien verdedigen hoor, ze zijn gewoon de minst slechte partij die Nederland te bieden heeft.
2. Lol @ jij-bakken.
Met citaat reageren
Oud 27-10-2007, 19:02
Verwijderd
Citaat:
Het LPF-debacle ontstond doordat zo'n linkse-rukker Fortuyn vermoordde. Die partij was daarna niks meer waard.
Met citaat reageren
Oud 27-10-2007, 19:54
Eric Berger
Eric Berger is offline
Citaat:
Het LPF-debacle ontstond doordat zo'n linkse-rukker Fortuyn vermoordde. Die partij was daarna niks meer waard.
Die partij was DUS om te beginnen al niks meer waard, omdat Fortuyn bijkbaar een zooitje mislukkelingen bij elkaar had geschraapt.
Met citaat reageren
Oud 28-10-2007, 10:29
=zwart wit=
=zwart wit= is offline
Citaat:

of inderdaad extremer ja. en misschien eindigt de trein pas bij de uitroeiing van de gehele menselijke bevolking.
Met citaat reageren
Oud 28-10-2007, 11:12
T_ID
T_ID is offline
Ik sta er overigens van te kijken dat een snelle check van alle internetpagina's van Verdonk, Hyves, weblog etc, leerde dat ToN nog geen concreet programma of actiepunten heeft. We zijn nu een paar weken verder, en je zou onderhand toch wel iets verwachten te zien, zeker aangezien de VVD dagelijks aan de weg timmert en Wilders met zijn Guantanamo uitspraak waarschijnlijk een heeft begaan.
Oud 29-10-2007, 12:35
Rollo Tomasi
Rollo Tomasi is offline
Citaat:
Ik sta er overigens van te kijken dat een snelle check van alle internetpagina's van Verdonk, Hyves, weblog etc, leerde dat ToN nog geen concreet programma of actiepunten heeft. We zijn nu een paar weken verder, en je zou onderhand toch wel iets verwachten te zien, zeker aangezien de VVD dagelijks aan de weg timmert en Wilders met zijn Guantanamo uitspraak waarschijnlijk een heeft begaan.
Ja zeg, "concrete programma's" en "actiepunten" zijn nou van die typische zaken waar de Haagse bestuurderselite zich mee bezighoudt. Daar trappen we niet in!
Oud 29-10-2007, 12:36
Verwijderd
Citaat:
Ja zeg, "concrete programma's" en "actiepunten" zijn nou van die typische zaken waar de Haagse bestuurderselite zich mee bezighoudt. Daar trappen we niet in!
Met citaat reageren
Oud 29-10-2007, 21:43
m3tr01dm1nd3d
m3tr01dm1nd3d is offline
Dat we het nu eenmaal normaal vinden te leven in een democratie wil niet zeggen dat beperkingen hierop niet beter zouden werken
Met citaat reageren
Oud 30-10-2007, 10:16
juno
juno is offline
Ik vind het wel grappig dat het vertrek van Verdonk 1500 VVD leden deed besluten de partij te verlaten, maar dat ook 600 nieuwe leden zich aanmeldden. Waarom werden zij lid? Hield het lidmaatschap van Verdonk hen aanankelijk tegen? Waren die eerst helemaal nergens lid van, of kwamen ze van andere partijen en zoja welke dan? Daar was ik wel even benieuwd naar, eigenlijk.
Met citaat reageren
Oud 30-10-2007, 13:54
Chimera
Chimera is offline
Citaat:
Ik vind het wel grappig dat het vertrek van Verdonk 1500 VVD leden deed besluten de partij te verlaten, maar dat ook 600 nieuwe leden zich aanmeldden. Waarom werden zij lid? Hield het lidmaatschap van Verdonk hen aanankelijk tegen? Waren die eerst helemaal nergens lid van, of kwamen ze van andere partijen en zoja welke dan? Daar was ik wel even benieuwd naar, eigenlijk.
Ik heb haar destijds in debat gezien met Rutte (nouja, die Jelleke nogwat was er ook bij, maar die stond erbij en keek erna), en haar enorme ego en laffe manier van debatteren had me als ik overwogen lid te worden ook wel op andere gedachten gebracht.

Citaat:
Die partij was DUS om te beginnen al niks meer waard, omdat Fortuyn bijkbaar een zooitje mislukkelingen bij elkaar had geschraapt.
Nouja, onder een sterke charismatische leider kan zo'n partij toch zeker wat gedaan krijgen. Het was lijst Pim Fortuyn natuurlijk, geen lijst vriendjes-van-Pim. Ik denk dat als hij niet overleden was, LPF in ieder geval niet zo snel uitmekaar geflikkerd was.

Uiteindelijk was de LPF natuurlijk een hoop gebakken lucht, maar daar was 'het plebs' dan een paar jaar later achter gekomen, als Pim er geen zin meer an had.
Met citaat reageren
Oud 30-10-2007, 14:51
T_ID
T_ID is offline
Citaat:
Waarom werden zij lid? Hield het lidmaatschap van Verdonk hen aanankelijk tegen?
Me dunkt van wel. Door het beslechten van de machtsstrijd tussen Rutte en Verdonk is een duidelijk signaal afgegeven dat de VVD niet populistisch of conservatief is. Zeker onder de regionen van D66, PVDA e.d. zal er steun bestaan voor een dergelijke beweging.
Oud 30-10-2007, 16:48
m3tr01dm1nd3d
m3tr01dm1nd3d is offline
Citaat:
Ik ken wel meerdere allochtone met een eigen bedrijf die puur en alleen niet op de vvd stemde omdat rita in die partij zat, voor dat soort mensen zou dit wel een reden geweest kunnen zijn.
Met citaat reageren
Oud 01-11-2007, 22:18
Eric Berger
Eric Berger is offline
Citaat:
Me dunkt van wel. Door het beslechten van de machtsstrijd tussen Rutte en Verdonk is een duidelijk signaal afgegeven dat de VVD niet populistisch of conservatief is. Zeker onder de regionen van D66, PVDA e.d. zal er steun bestaan voor een dergelijke beweging.
Dat Verdonk jarenlang minister is geweest van VVD-huize maakt echter duidelijk dat de VVD wel degelijk populistisch en conservatief is.
Met citaat reageren
Oud 01-11-2007, 22:38
T_ID
T_ID is offline
Citaat:
Dat Verdonk jarenlang minister is geweest van VVD-huize maakt echter duidelijk dat de VVD wel degelijk populistisch en conservatief is.
Nee, want in tegenstelling tot partijen als de PVDA en SP worden VVD standpunten niet gebaseerd op hoe de electorale wind beïnvloed door het nieuws vandaag toevallig waait.

Een volstrekt debiel en niet kloppend argument zoals "Als we de gulden opnieuw invoeren, wordt alles beter" (SP standpunt gedurende een half jaar na invoering van de euro) zul je daarom bij de VVD nooit aantreffen.

Sterker nog, de manier waarop Verdonk haar post bekleedde is de totale antithese van populisme. Publiciteit of protesten hadden geen enkel effect op haar beslissingen en hoe ze die presenteerde, zelfs niet toen het om Hirsi Ali ging, en ze na twee uurtjes debateren met de Motie Verbeek een prachtreden had om dat eenmaal wel te doen.
Oud 01-11-2007, 22:42
Eric Berger
Eric Berger is offline
Citaat:
Nee, want in tegenstelling tot partijen als de PVDA en SP worden VVD standpunten niet gebaseerd op hoe de electorale wind beïnvloed door het nieuws vandaag toevallig waait.
BWAHAHAHAHAHAHAHA!

Mag ik even Gerrit Zalm in herinnering roepen, die tijdens een verkiezingsdebat zei "Nederland is vol", omdat Fortuyn dat ook riep? Of dat de VVD opééns zo anti-Turkije bij de EU is, sinds Wilders dat ook roept? Dat harde onmenselijke immigratiebeleid van de VVD van Verdonk kwam er pas nadat mensen massaal op Fortuyn hadden gestemd. En nou kom jij even met droge ogen beweren dat de VVD niet meewaait met de waan van de dag? Schei toch uit.

Citaat:
T_ID schreef:
Sterker nog, de manier waarop Verdonk haar post bekleedde is de totale antithese van populisme.
Poeh, Verdonk draait als een blad aan een boom als haar dat zo uitkomt. Maar vooral doet ze "wat de mensen willen". Als dat niet populistisch is? En de VVD was haar platform.
Met citaat reageren
Oud 01-11-2007, 22:44
Verwijderd
Citaat:
Om jezelf maar eens te quoten: "er zijn geen Amerikanen in Bagdad".
Met citaat reageren
Oud 01-11-2007, 23:07
T_ID
T_ID is offline
Citaat:
Om jezelf maar eens te quoten: "er zijn geen Amerikanen in Bagdad".
Ehsan Jami een mes in de rug steken, het onderdrukken van elke kritiek, de euro terug willen en het ontslagrecht handhaven zijn slechts een paar grepen uit gevallen waar SP en PVDA alle principes en argumenten lieten varen uit electorale overwegingen.
Oud 01-11-2007, 23:09
Verwijderd
Citaat:
Ehsan Jami een mes in de rug steken, het onderdrukken van elke kritiek, de euro terug willen en het ontslagrecht handhaven zijn slechts een paar grepen uit gevallen waar SP en PVDA alle principes en argumenten lieten varen uit electorale overwegingen.
Pot, gouden ketel.
Met citaat reageren
Oud 02-11-2007, 02:10
Eric Berger
Eric Berger is offline
Citaat:
Ehsan Jami een mes in de rug steken,
Zoals de VVD Verdonk een mes in haar rug heeft gestoken, door haar met haar 600.000 voorkeursstemmen uit de partij te flikkeren?

Citaat:
T_ID schreef:
het onderdrukken van elke kritiek,
Zoals Mark Rutte, die zei dat iedereen die kritiek op hem had, kon "ophoepelen"?

Citaat:
T_ID schreef:
de euro terug willen
Dat staat allang niet meer in het partijprogramma van de SP, omdat ze weten dat dat niet realiseerbaar is.

Citaat:
T_ID schreef:
en het ontslagrecht handhaven
Eh... ja, dat is een standpunt, heel goed dat je dat weet. Wat wil je ermee zeggen? Dat een partij geen standpunt meer mag hebben?
Met citaat reageren
Oud 02-11-2007, 21:59
Verwijderd
Politieke Barometer week 44 - 2 november 2007

Coalitievorming lastig in huidig politiek landschap
De huidige coalitie CDA, PvdA en de ChristenUnie kunnen voor de zevende achtereenvolgde week al niet meer op een kamermeerderheid rekenen in de Politieke Barometer. Het CDA haalt deze week 39 zetels; dit is er één minder dan vorige week. Ook de PvdA levert één zetel in ten opzichte van vorige week en komt uit op 26 zetels. De ChristenUnie, die momenteel worstelt met haar homostandpunt, komt uit op 7 zetels, wat ook één minder is dan vorige week. Hiermee halen de regeringspartijen 72 zetels.

De SP stijgt ten opzichte van vorige week één zetel en komt uit 18 zetels en GroenLinks levert één zetel in en komt uit op 7. Een eventuele linkse coalitie met daarin de PvdA, GroenLinks en de SP kan met een schamele 51 zetels dus bij lange na niet op een meerderheid rekenen. Ook niet als de overige links-geëngageerde partijen D66 (4 zetels) en de Partij voor de Dieren (2 zetels), zich zouden aansluiten bij deze coalitie.

Een centrumrechtse coalitie met daarin het CDA en de VVD redt het alleen als de PVV, deze week goed voor 11 zetels en TON goed voor 20 zetels, zich zouden aansluiten bij deze coalitie. Een dergelijke combinatie komt uit op 84 zetels. Ook een coalitie PvdA, CDA en VVD, die twee zetels stijgt naar 14 zetels, is goed voor een kamermeerderheid van 79 zetels. Beide coalities liggen echter niet erg voor de hand en het is dus te hopen dat de huidige regering nog even blijft zitten.

Ten slotte haalt de Staatkundig Gereformeerde Partij net als de afgelopen anderhalf jaar 2 zetels. De Politieke Barometer van deze week wijkt weinig af ten opzichte van vorige week.
Met citaat reageren
Oud 03-11-2007, 07:34
Joostje
Joostje is offline
Citaat:
Me dunkt van wel. Door het beslechten van de machtsstrijd tussen Rutte en Verdonk is een duidelijk signaal afgegeven dat de VVD niet populistisch of conservatief is.
Net niet zo conservatief en populistisch als Verdonk, bedoel je.
Oud 03-11-2007, 14:57
T_ID
T_ID is offline
Citaat:
Zoals de VVD Verdonk een mes in haar rug heeft gestoken, door haar met haar 600.000 voorkeursstemmen uit de partij te flikkeren?
Eruit flikkeren? Verdonk stapte zelf uit de VVD nadat ze vijf a zes kansen heeft gehad om dat onder zeer redelijke voorwaarden te voorkomen, en zelfs daarna men nog bereid was tot compromissen.

Heb je die hele procedure eigenlijk überhaupt wel gevolgd, dat je zo'n uitspraak kunt doen?
Citaat:
Dat staat allang niet meer in het partijprogramma van de SP, omdat ze weten dat dat niet realiseerbaar is.
Het heeft er wel in gestaan, en men vond dat destijds kennelijk wel realiseerbaar. Toen echter zelfs de grootste paupers niet maar aan guldens dachten eindige de termijn waarmee er populistische munt uit geslagen kon worden, en verdween het programmapunt geruisloos uit de folders.
Citaat:
Eh... ja, dat is een standpunt, heel goed dat je dat weet. Wat wil je ermee zeggen? Dat een partij geen standpunt meer mag hebben?
Als die aantoonbaar slechter zijn en er behalve onderbuikgevoelens geen argumenten voor zijn, moet je je inderdaad achter je oren krabben waarom een partij zo'n standpunt zou willen hebben.

Als het gaat over "Alle vrouwen zijn inferieur" van de SGP, dan kost het je geen moeite de conclusie eraan te verbinden dat het nergens op slaat en dat die partij debiel is. Waarom heb je zo'n barrière dan bij de PVDA of de SP opeens wel?
Reageren

Regels voor berichten