![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
Als dit waar is en de dietist 300 calorien per onbelegde boterham rekent en zegt dat het totaal 1800 calorien is heeft ze je dus een dieet voorgeschreven dat equivalent is aan 1800/300=6 onbelegde boterhammen. Dus dan zou ze zelf ook moet zien dat dat te weinig is. Waarom pik je het dat er zonder verder onderzoek een diagnose krijgt? Waarom kun je niet internetten als je griep hebt? Het rammelt aan alle kanten wat je schrijft... |
![]() |
|
Okee, dus je hebt ouders die je aanmoedigen om zo weinig mogelijk te eten, een dokter die geen diagnose kan stellen, een ziekenhuis waar ze geen onderzoek doen en een diëtiste die de basisschool niet heeft afgemaakt. Ja, dat klinkt wel reëel.
||
Citaat:
Wat hebben ze in die twee weken ziekenhuis gedaan dan, je hebt er twee weken, zonder enig onderzoek, op bed gelegen en toen hebben ze een keer bloed geprikt, een dieetiste met een rekenprobleem op je afgestuurd en je naar huis laten gaan? |
![]() |
||
![]() |
Citaat:
tussendoor stukje fruit naar keuze middageten 1 boterham tussendoor cracker of rijstwafel avondeten een eiwit, 2 desertlepels rijst en een eetlepel groente en nog een beetje yoghurt. Maar goed ik lees het hier al, ik doe m'n best jullie op de hoogte te houden en het wordt toch niet meer geloofd (oke, het is een raar verhaal maar wel waar) dus ik ga geen moeite meer doen het vervolg hier te posten. |
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
+ wat een aantal anderen zeggen, het komt steeds minder geloofwaardig over. Als dit allemaal echt zo is, zoek dan een andere huisarts, ander ziekenhuis en leg het opnieuw voor. Sterkte |
![]() |
||
Citaat:
![]() Nou Talpa, als het waar is allemaal, dan moet je echt eens voor jezelf gaan opkomen en eens structureel meer gaan eten. Als het niet waar is, dan moet je even goed hulp zoeken.. ![]()
|
Verwijderd
|
Wtf, die eetlijst. Dessertlepel rijst? Een eiwit? (Sowieso, wat is dat? Eén eiwit?
![]() Het zou op zich wel waar kunnen zijn als de TS een of andere ernstige ziekte had waarbij ze amper kon eten, of zo ontwend was te eten dat haar lichaam de normale hoeveelheid niet meer aan kon en dat ze daarom moesten opbouwen, maar zouden ze dan niet een infuus aanleggen (ofzo)? En dan zou ze juist veel energierijke dingen moeten drinken, lijkt me. Maar ik ben ook wel benieuwd naar een vervolg, of het nou waar is of niet. |
![]() |
||
Citaat:
over dit verhaal wil ik verder even geen oordeel geven. Het is heeeeel vaag, en misschien niet helemaal eerlijk, maar ik zou een vervolg nog wel interessant vinden ![]()
||
Citaat:
![]() |
![]() |
||
Citaat:
|
![]() |
||
Citaat:
Een paar slokjes halfvolle melk? Ik heb nooit bij een dietist gelopen, maar als ik andere verhalen hier wel eens lees dacht ik dat dietisten altijd volle producten voorschrijven om aan te komen?
||
Citaat:
Dat hoeft niet, als ik nu volle producten ga drinken/eten, dat gaat dus niet lukken. (ivm met klachten die het oproept) Soms wordt bijvoedig, in de trant van nutridrink voorgeschreven, maar dat kan dezelfde klachten oproepen. Het ligt er echt aan wat voor dietist je hebt, je hebt mensen die moeten aankomen, die beginnen met magere producten, optimel, groenten, aardappelen/pasta/rijst, fruit en crackers. (dit laatste is dan het 'gezonde tussendoortje (waarbij een 'normaal' mens gewoon een handje chips of nootjes eet) Opzich, als ik naar deze eetlijst kijk, zo fout is hij niet als je zeer lange tijd zeer weinig tot niets hebt gegeten .. Je lichaam moet echt wennen aan al die voedingsstoffen, je kunt je lichaam niet ineens allerlei kcal, vet of koolhydraten geven wat het nooit heeft gehad. |
![]() |
|
Ah, een foto zou wel uitsluitsel bieden. Want to nu toe ben ik toch erg geneigd naar maar één bepaalde diagnose: http://en.wikipedia.org/wiki/Munchausen_syndrome
|
Hmm, het is enorme huis- tuin- en keukenpsychologie, maar ze zou ook best een eetstoornis kunnen hebben met een vertekend zelfbeeld en een vertekend idee van wat haar omgeving haar adviseert. Dan zou zelfs die eetlijst nog kunnen kloppen, als een soort haalbare overbrugging tot verdere behandeling ofzo. Maar goed, zo kunnen het nog 100 andere dingen zijn en speculeren heeft weinig zin.
Als de TO nog terugkomt om te reageren laat ik het topic gewoon open maar als ze echt wegblijft doe ik er denk ik maar een slotje op. In het wilde weg gissen naar mogelijke diagnoses lijkt me niet nuttig. |
![]() |
||
![]() |
Citaat:
Ik heb mezelf eens op een dieet gezet om bij te komen, liters en liters rijstepap heb ik gegeten, brood, volle melk.. Dat zijn toch eerder dingen waarvan je zou verwachten dat het werkt. Niet dat het echt werkte, maar voor m'n gevoel wel. Een dietiste die een halve boterham voorschrijft als ontbijt vind ik geen normale dietiste. Als je gaat sonjabakkeren om af te vallen moet je nog meer eten dan dat!! |
![]() |
||
Citaat:
![]()
|
|
![]() |
||||
Forum | Topic | Reacties | Laatste bericht | |
Verhalen & Gedichten |
[Verhaal] I will do this for you, Soph. heartattxck | 10 | 13-07-2011 18:43 | |
Verhalen & Gedichten |
Anouk en Danny #2 Little Phoebe | 264 | 23-07-2006 14:40 | |
Verhalen & Gedichten |
Verhaal (toch nog verder gegaan) vleermuismaatje | 2 | 28-09-2005 18:35 | |
Verhalen & Gedichten |
-Verhaal- Redhair | 430 | 21-09-2005 13:54 | |
Verhalen & Gedichten |
heeft het nut om verder te gaan? vleermuismaatje | 28 | 20-04-2005 08:19 | |
Muziek |
De Wetten van De Haan en Dekker [voor beginnende bands!] Verwijderd | 12 | 01-04-2003 08:40 |