Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Lichaam & Geest / Lichaam & Gezondheid
Topic gesloten

Topictools Zoek in deze topic
Oud 18-11-2007, 05:04
Verwijderd
Ja of niet heel erg slim... om het op een aardige manier te zeggenÉ
Oud 18-11-2007, 06:54
Verwijderd
Citaat:
Ook omdat ik een zeer ernstige vorm van een chronische en ongeneeslijke darmziekte blijk te hebben, die diagnose hebben ze trouwens zonder onderzoeken gesteld.

..

Zeer extreme vorm van prikkelbare darm syndroom, daar wordt altijd zo luchtig over gedaan maar zoals ik het heb is het een van de pijnlijkste en belastendste aandoeningen die je kan hebben.
Sorry hoor, maar hier kan ik niet inkomen.

De diagnose PDS kan alleen betrouwbaar worden gesteld na uitgebreid lichamelijk onderzoek. Pas nadat blijkt dat er niks mis met de darm zelf is, kun je spreken van een functionele stoornis.
Oud 18-11-2007, 09:19
Verwijderd
Citaat:
Ik heb nu een dieetlijst gehad waar ik me strikt aan moet houden, daarmee krijg ik zo'n 300-400 calorieen binnen per dag. De dietist zei 1800, maar die zei ook dat in één boterham zonder beleg al meer dan 300 calorieen en in een tomaat 60 calorieen zitten, dus die heeft blijkbaar niet zo goed geteld om aan die 1800 te komen.

Als dit waar is en de dietist 300 calorien per onbelegde boterham rekent en zegt dat het totaal 1800 calorien is heeft ze je dus een dieet voorgeschreven dat equivalent is aan 1800/300=6 onbelegde boterhammen. Dus dan zou ze zelf ook moet zien dat dat te weinig is.

Waarom pik je het dat er zonder verder onderzoek een diagnose krijgt?

Waarom kun je niet internetten als je griep hebt?

Het rammelt aan alle kanten wat je schrijft...
Oud 18-11-2007, 10:01
JanDeVries
JanDeVries is offline
Okee, dus je hebt ouders die je aanmoedigen om zo weinig mogelijk te eten, een dokter die geen diagnose kan stellen, een ziekenhuis waar ze geen onderzoek doen en een diëtiste die de basisschool niet heeft afgemaakt. Ja, dat klinkt wel reëel.
Oud 18-11-2007, 10:20
Bloem
Bloem is offline
Citaat:
Sorry hoor, maar hier kan ik niet inkomen.

De diagnose PDS kan alleen betrouwbaar worden gesteld na uitgebreid lichamelijk onderzoek. Pas nadat blijkt dat er niks mis met de darm zelf is, kun je spreken van een functionele stoornis.
Nouja, er zijn ook genoeg huisartsen die zonder enig onderzoek de diagnose PDS stellen dus dat zou opzich nog wel kunnen. Die diagnose is dan misschien op niets gebaseerd en wellicht niet terecht, maar vooruit.

Wat hebben ze in die twee weken ziekenhuis gedaan dan, je hebt er twee weken, zonder enig onderzoek, op bed gelegen en toen hebben ze een keer bloed geprikt, een dieetiste met een rekenprobleem op je afgestuurd en je naar huis laten gaan?
Oud 18-11-2007, 10:28
Talpa
Talpa is offline
Citaat:
Ik vraag me af; wat moet je nu eten op een dag ?
Ontbijt halve boterham en paar slokjes halfvolle melk
tussendoor stukje fruit naar keuze
middageten 1 boterham
tussendoor cracker of rijstwafel
avondeten een eiwit, 2 desertlepels rijst en een eetlepel groente
en nog een beetje yoghurt.

Maar goed ik lees het hier al, ik doe m'n best jullie op de hoogte te houden en het wordt toch niet meer geloofd (oke, het is een raar verhaal maar wel waar) dus ik ga geen moeite meer doen het vervolg hier te posten.
Oud 18-11-2007, 10:33
Verwijderd
Weet je zeker dat die dietist niet in je hoofd zit?
Oud 18-11-2007, 10:57
Verwijderd
Citaat:
middageten 1 boterham

Maar goed ik lees het hier al, ik doe m'n best jullie op de hoogte te houden en het wordt toch niet meer geloofd (oke, het is een raar verhaal maar wel waar) dus ik ga geen moeite meer doen het vervolg hier te posten.
Ik heb het hele topic een beetje gevolgd. Als ik dit echter lees en zie wat jij op een dag moet eten... dat is gewooon een honger dieet. Zo kom je nooit aan alle basisvoedingsstoffen die je nodig hebt.

+ wat een aantal anderen zeggen, het komt steeds minder geloofwaardig over. Als dit allemaal echt zo is, zoek dan een andere huisarts, ander ziekenhuis en leg het opnieuw voor.

Sterkte
Oud 18-11-2007, 11:49
Yana
Yana is offline
Citaat:
Okee, dus je hebt ouders die je aanmoedigen om zo weinig mogelijk te eten, een dokter die geen diagnose kan stellen, een ziekenhuis waar ze geen onderzoek doen en een diëtiste die de basisschool niet heeft afgemaakt. Ja, dat klinkt wel reëel.
Lol
Nou Talpa, als het waar is allemaal, dan moet je echt eens voor jezelf gaan opkomen en eens structureel meer gaan eten.

Als het niet waar is, dan moet je even goed hulp zoeken..
Oud 18-11-2007, 13:17
xxceline
xxceline is offline
Maar ik ben wél benieuwd naar het vervolg!

Opzich, je eetlijst, tja, ik zou er op kunnen leven. Moet je nu voor altijd dit blijven eten ? Of ooit nog opbouwen naar meer?
Oud 18-11-2007, 14:05
JanDeVries
JanDeVries is offline
"Hoi mevrouw de diëtiste, ik ben veel te licht voor mijn lengte "
"Okee meid, dan mag je vanaf nu alleen nog maar een kwart van je dagelijkse behoefte aan calorieën nemen!"
Oud 18-11-2007, 14:07
Verwijderd
Wtf, die eetlijst. Dessertlepel rijst? Een eiwit? (Sowieso, wat is dat? Eén eiwit? ) Halve boterham? Qua drinken alleen een paar slokjes melk?

Het zou op zich wel waar kunnen zijn als de TS een of andere ernstige ziekte had waarbij ze amper kon eten, of zo ontwend was te eten dat haar lichaam de normale hoeveelheid niet meer aan kon en dat ze daarom moesten opbouwen, maar zouden ze dan niet een infuus aanleggen (ofzo)? En dan zou ze juist veel energierijke dingen moeten drinken, lijkt me.

Maar ik ben ook wel benieuwd naar een vervolg, of het nou waar is of niet.
Oud 18-11-2007, 14:08
luchtballon
luchtballon is offline
Citaat:
"Hoi mevrouw de diëtiste, ik ben veel te licht voor mijn lengte "
"Okee meid, dan mag je vanaf nu alleen nog maar een kwart van je dagelijkse behoefte aan calorieën nemen!"
Dat is op zich toch niet zo raar als je nooit normaal gegeten hebt. Dat kan je maag helemaal niet aan.

over dit verhaal wil ik verder even geen oordeel geven. Het is heeeeel vaag, en misschien niet helemaal eerlijk, maar ik zou een vervolg nog wel interessant vinden
Oud 18-11-2007, 14:11
xxceline
xxceline is offline
Citaat:
Dat is op zich toch niet zo raar als je nooit normaal gegeten hebt. Dat kan je maag helemaal niet aan.
Hier ben ik het volkomen mee eens ! Als je ineens meer gaat eten, bijv vette dingen enz, gaat je lichaam daar heel raar op reageren, dan blokkeert alles, buikkrampen en een heel scala aan klachten. (Ik kan het weten ..) Je maag is op dit moment waarschijnlijk heel klein, en kan grote hoeveelheiden eten niet aan. Van niets naar iets moet je heel langzaam opbouwen, naar een gezond eetpatroon. (Ook om eetbuien e.d te voorkomen)
Oud 18-11-2007, 14:20
Bloem
Bloem is offline
Citaat:
Hier ben ik het volkomen mee eens ! Als je ineens meer gaat eten, bijv vette dingen enz, gaat je lichaam daar heel raar op reageren, dan blokkeert alles, buikkrampen en een heel scala aan klachten. (Ik kan het weten ..) Je maag is op dit moment waarschijnlijk heel klein, en kan grote hoeveelheiden eten niet aan. Van niets naar iets moet je heel langzaam opbouwen, naar een gezond eetpatroon. (Ook om eetbuien e.d te voorkomen)
True, maar dan zou die dietiste niet zeggen dat die muizehapjes op 1800 kcal uitkomen.
Oud 18-11-2007, 14:25
Breg
Breg is offline
Citaat:
oke ik snap best dat een dietist niet ineens 8 boterhammen met pindakaas bij het ontbijt voorschrijft, maar een halve boterham?
Een paar slokjes halfvolle melk? Ik heb nooit bij een dietist gelopen, maar als ik andere verhalen hier wel eens lees dacht ik dat dietisten altijd volle producten voorschrijven om aan te komen?
Oud 18-11-2007, 15:00
xxceline
xxceline is offline
Citaat:
oke ik snap best dat een dietist niet ineens 8 boterhammen met pindakaas bij het ontbijt voorschrijft, maar een halve boterham?
Een paar slokjes halfvolle melk? Ik heb nooit bij een dietist gelopen, maar als ik andere verhalen hier wel eens lees dacht ik dat dietisten altijd volle producten voorschrijven om aan te komen?

Dat hoeft niet, als ik nu volle producten ga drinken/eten, dat gaat dus niet lukken. (ivm met klachten die het oproept) Soms wordt bijvoedig, in de trant van nutridrink voorgeschreven, maar dat kan dezelfde klachten oproepen. Het ligt er echt aan wat voor dietist je hebt, je hebt mensen die moeten aankomen, die beginnen met magere producten, optimel, groenten, aardappelen/pasta/rijst, fruit en crackers. (dit laatste is dan het 'gezonde tussendoortje (waarbij een 'normaal' mens gewoon een handje chips of nootjes eet) Opzich, als ik naar deze eetlijst kijk, zo fout is hij niet als je zeer lange tijd zeer weinig tot niets hebt gegeten ..

Je lichaam moet echt wennen aan al die voedingsstoffen, je kunt je lichaam niet ineens allerlei kcal, vet of koolhydraten geven wat het nooit heeft gehad.
Oud 18-11-2007, 15:59
Verwijderd
Ennuh, Talpa, je zou al tijden geleden een foto plaatsen.

Je kunt nu wel beledigd zijn door de reacties en daarom niet meer posten, maar vind je het zelf ook geen mal verhaal als je het terugleest?!
Beetje kinderachtige reactie van je...
Oud 18-11-2007, 18:12
JanDeVries
JanDeVries is offline
Ah, een foto zou wel uitsluitsel bieden. Want to nu toe ben ik toch erg geneigd naar maar één bepaalde diagnose: http://en.wikipedia.org/wiki/Munchausen_syndrome
Oud 18-11-2007, 18:38
Bloem
Bloem is offline
Hmm, het is enorme huis- tuin- en keukenpsychologie, maar ze zou ook best een eetstoornis kunnen hebben met een vertekend zelfbeeld en een vertekend idee van wat haar omgeving haar adviseert. Dan zou zelfs die eetlijst nog kunnen kloppen, als een soort haalbare overbrugging tot verdere behandeling ofzo. Maar goed, zo kunnen het nog 100 andere dingen zijn en speculeren heeft weinig zin.

Als de TO nog terugkomt om te reageren laat ik het topic gewoon open maar als ze echt wegblijft doe ik er denk ik maar een slotje op. In het wilde weg gissen naar mogelijke diagnoses lijkt me niet nuttig.
Oud 18-11-2007, 21:33
Verwijderd
Ik wil eigenlijk ook wel weten hoe dit verder gaat.
Oud 19-11-2007, 07:53
)Vampje(
)Vampje( is offline
Citaat:
Ja, dat lijkt mij toch ook!!

Ik heb mezelf eens op een dieet gezet om bij te komen, liters en liters rijstepap heb ik gegeten, brood, volle melk.. Dat zijn toch eerder dingen waarvan je zou verwachten dat het werkt. Niet dat het echt werkte, maar voor m'n gevoel wel.

Een dietiste die een halve boterham voorschrijft als ontbijt vind ik geen normale dietiste. Als je gaat sonjabakkeren om af te vallen moet je nog meer eten dan dat!!
Oud 19-11-2007, 19:36
Metal
Metal is offline
Citaat:
middageten 1 boterham

Je zou een foto posten en dat doe je ook niet, je doet net alsof je neus bloedt. Post maar eens die foto dan.
Oud 25-11-2007, 20:55
xxceline
xxceline is offline
Laat je nog wat horen Talpa ?
Oud 26-11-2007, 16:22
Verwijderd
conclusie: je vet/spierverhouding is verneukt door het vele lijnen. je bent uiteindelijk moddervet geworden en je hebt geen spieren meer over. Fijn hè? Zoveel diëten.

Wat jij over de hele dag eet is nog niet eens 1 maaltijd voor mij!
Oud 08-12-2007, 11:22
Verwijderd
Citaat:
Laat je nog wat horen Talpa ?
Oud 08-12-2007, 13:11
)Vampje(
)Vampje( is offline
Ik denk dat ze in een psychiatrische inrichting zit..
Oud 08-12-2007, 14:49
Verwijderd
Citaat:
Als de TO nog terugkomt om te reageren laat ik het topic gewoon open maar als ze echt wegblijft doe ik er denk ik maar een slotje op. In het wilde weg gissen naar mogelijke diagnoses lijkt me niet nuttig.
Oud 08-12-2007, 18:08
Evil-milkshake
Evil-milkshake is offline
Ja, post een foto. Zo kom je zeer ongeloofwaardig over. En één eiwit? Wtf? . Een paar slokjes melk . Lol, als het echt waar is zoek een ander ziekenhuis, andere arts en andere ouders. Als het niet waar is ben je echt van de pot gepleurd.
Oud 08-12-2007, 18:35
Bloem
Bloem is offline
Citaat:
Dit dus, ik denk niet dat uppen nog zin heeft.
Topic gesloten

Regels voor berichten