Advertentie | |
|
![]() |
|
Verwijderd
|
Wat is de relevantie van jouw posts aan dit topic? Nul komma nul. Ik zou ergens anders je inderdaad uitgekouwde punt maar gaan maken.
En sowieso, waarom veronderstel jij dat mensen die kinderen nemen het zó erg vinden dat ze niet meer (zo veel) kunnen stappen en uitslapen? Als ze dat heel erg vinden, nemen ze (nog) geen kinderen, als ze het niet zo erg vinden, hebben ze dus blijkbaar meer plezier aan die kinderen dan aan het studentenleven wat jij blijkbaar zo hoog in het vaandel hebt staan. Je mist nogal wat inlevingsvermogen. |
![]() |
|
Verwijderd
|
Om de aandacht maar even af te leiden van het inmiddels uitgekauwde standpunt van Orpheo (en met de hoop enige onzinnige discussies weer te voorkomen) ga ik maar even door op het punt van onverwacht een kindje krijgen (en dus niet weten dat je zwanger bent).
Mij lijkt het zo erg om zo een kindje te krijgen. Niet voor het kind zelf hoor, maar ook juist het hele zwangerzijn lijkt me echt heel erg leuk. Kamertje klaarmaken, babykleren kopen, namen uitzoeken. Dat lijkt me echt supertof. ![]() |
![]() |
|
Verwijderd
|
(Ik lig in een deuk om de gefrustreerdheid van Orpheo
![]() ![]() Ik zou ook echt die 9 maanden van de zwangerschap willen gebruiken om me voor te bereiden, mentaal maar ook gewoon een kamertje gereed maken, beetje leren hoe je baby's moet verzorgen enzo. Als je onverwacht bevalt mis je dat allemaal, lijkt me echt helemaal niet leuk en vreselijk onhandig. |
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
|
![]() |
|
Verwijderd
|
Mja. Nu was het bij mijn nichtje wel zo dat ze van alle kanten van alles aangeboden kregen ('wij hebben nog wel een wiegje staan!' 'Truusje is uit haar kleertjes gegroeid, wil je ze hebben?' 'Fritsje kan nu eindelijk goed lopen, dus de wandelwagen hebben we niet meer nodig!'). Haar vriend zei al: Als we tien kinderen hadden gekregen, hadden we het ook gered. En dat geloof ik ook wel.
Maar tis inderdaad wat Andijvie zegt, met name de mentale voorbereiding zou voor mij heel fijn en gewenst zijn. |
![]() |
||
Verwijderd
|
@Orpheo:
Citaat:
|
![]() |
|
Verwijderd
|
Het lijkt mij ook heerlijk alle spulletjes uit te zoeken, maar ook best lastig om te weten of je nu echt overal aan hebt gedacht. Je hebt zoveel nodig!
Ik vind het nu wel al heerlijk om alles te bekijken.. Gelukkig hebben mijn vriend en ik wel dezelfde smaak, dat scheelt wel. Qua speelgoed zijn we allebei heel erg pro hout en anti kant-en-klaar. @Secret Agent: Wat me daaraan wel lastig lijkt, vooral als je in principe voldoende geld hebt om je eigen dingen te kopen.. is dat je van alles krijgt wat je helemaal niet wilt/mooi vindt. Aan de andere kant is het wel wat milieuvriendelijker om te recyclen ![]() |
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
|
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
![]() ![]() Ik vind het ook heel leuk om tussen kleertjes en speelgoed te snuffelen ![]() |
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
We hebben trouwens ook al een aantal stellen om ons heen met kinderen en die doen het echt BRILJANT. Vooral 1 vriendenstel. Die hebben een zoontje, maar na de bevalling zelfs nog heeft de man van het stel zijn eigen bedrijf opgericht met een partner die OOK vader is. Het bedrijf is heel succesvol en loopt super, ze kunnen ervan leven. Ondanks dat alles, zijn ze echt heel erg goede ouders. Ze zijn er altijd voor hun zoontje, zijn ook altijd geduldig en leuk met hem en echt wat mij betreft wel een voorbeeld. En daar bovenop doen ze ook nog heel veel leuke dingen met elkaar samen.. ze zitten gewoon iedere avond nog knus op de bank met een wijntje, filmpje en hapjes. En als ze eens wat langer samen weg willen, zijn er altijd mensen beschikbaar als oppas! |
![]() |
|
[img]*kotsplaatje*[/img]
(en nu nog iemand die met me meedoet). kleertjes uitzoeken, speelgoed bepalen en uitkiezen, gezellig samen op zondag ontbijten, met 'papa' lekker tegen een balletje schoppen/gooien in het park.... kom toch uit de poppenhoek! jullie zien alleen maar het LEUKE, het LIEVE, het SCHATTIGE! voor je beroep mensen verzorgen is wat anders dan je eigen KIND opvoeden! Ik werk in de horeca, ik bedien mensen aldaar, maar ik HAAT 't om dat thuis ook te doen. als het wel zo is, leuk, maar ik zie en hoor om me heen vaker dat het uitkakken van dat kkind meer problemen leverde dan het beeld dat ze ervoor voor ogen hadden, ze keken met een roze bril. probeer je eens voor te stellen hoe het zal zijn. een kind met een hoofd zo groot als een fikse sinaasappel of een kleine meloen, moet je door je doos persen. als je al pijn hebt als je sext, of meer dan 3 vingers erin steekt, zou ik echt het niet proberen! en MOCHT het toch gebeuren, en je scheurt totaal uit, zodat beide gaatjes een worden, volgens mij zal je naderhand dan toch denken: KUT! Orpheo had gelijk! het IS absurd, het SLAAT nergens op, het HEEFT geen zin, alleen maar omdat ik het zo leuk vind om door KLEERTJES EN SPEELGOED te wroeten en het uit te zoeken... edit: voor de broodnodige illustratie: [img]*vies plaatje*[/img] en dat ga je tegemoet dames! keep up the pumpin! let it roll! als ik vrouw was, had ik direct m'n muts dicht laten naaien. oh ja, @andijvie: je bent niet de enige die zegt dat ik lijk op een ouwe knorrige vent. Hell, ik BEN het ook. Oh trouwens, ga maar lekker fokken! mochten de duitsers weer aanvallen, hebben we genoeg kanonnenvoer! ![]()
http://www.seymourduncan.com/blog/author/orpheo Laatst gewijzigd op 20-11-2007 om 09:27. Reden: ga je schamen! |
![]() |
||
Citaat:
![]() Ben ik blij met mijn:
|
Verwijderd
|
Guth, wat een overtuigingskracht.
Maar goed, over dat zwanger zijn en het niet weten. Dat lijkt me stiekem best kut. Normaal gesproken kan je helemaal wennen aan het idee, ernaar toe groeien, je voorbereiden, dat mis je dan allemaal. Het zwanger zijn opzich (afgezien van de kwaaltjes) lijkt me ook heel mooi en speciaal. Een paar vriendinnen van me zeggen nog wel eens dat ze het missen. Dat ze helemaal zwanger ergens liepen met een voetje vast, een mensje dat in je zit de hele tijd, dat gevoel van verbondenheid. Ik heb ook wel eens gehoord dat sommige mensen het op één of andere manier verdringen en het daardoor niet (meer) weten. Lijkt me heel bizar, maar het schijnt te kunnen. |
![]() |
|
Verwijderd
|
Orpheo, ik vind je echt heel erg respectloos naar de mensen in dit topic. Je hebt totaal geen respect voor andermans mening en bent niet bereid om het erover eens te zijn, dat we het niet eens zijn. Je wilt ons koste wat kost overtuigen van iets wat wij nooit zullen vinden. Je bespreekt onderwerpen of wijst ons op dingen, die in het vorige 10 pagina tellende topic al uitgebreid zijn besproken.
Niemand hier kijkt door een roze bril, niemand hier beseft zich niet wat het inhoud om een kind op te voeden. De enige in dit topic met een enorm bord voor de kop, ben jij. Ik vind dat je echt te ver gaat en wil een forumbaas verzoeken om een ban. Het hele topic wordt verpest op deze manier en dat is nergens voor nodig. Wat mij betreft mag Orpheo weer terugkomen zodra hij volwassen genoeg is om op een normale manier een discussie te voeren. |
![]() |
|
![]() gecombineerd met: ![]() spruitjeslucht dus.... en gut oh gut, we kunnen opeens een forummer niet meer in de hand houden, en kunnen het niet oplossen met woorden, dus met (forum)geweld; een ban. slappe dozen.
|
hoezo is het respectloos? het is mijn mening, en er staat me niets in de weg om die mening te verkondigen. Mensen hier vinden het nodig om me een uit de kluiten gewassen kleuter te noemen, tja, ik noem die dames gewoon een zweefteef. alles leuk en aardig, maar in wat ik zeg zit zeker een kern van waarheid (omgeven voor een hoop poeha, die mij niet onbekend is). het feit dat je al zegt 'er word niet gekeken door een roze bril' geeft juist aan dat dat wel word gedaan, omdat de realiteit gewoon genegeerd word. Er word gedweept met succesvolle stelletjes met kinderen, maar hoe gaat er binnenshuis aan toe. Weet jij dat? ben jij erbij als ze weer eens een immense ruzie hebben? Lijkt me stug als je zegt 'ja'.
Er word gepraat over speelgoed en kleertjes uitzoeken, maar niet of nauwelijks over uitscheuren, rimpelbuik krijgen, blubberbillen, puddingdijen, kinderziektes, de bijna onaflatende angst dat er iets met je krooste gebeurd. Jullie missen zoveel punten, en zoveel zaken die gewoon belangrijk zijn. Kamertje inrichten, bedje uitkiezen, slaap-kindje-slaap pingeltje kopen... Kom op, is dat nu het beeld dat er is over het hebben van kinderen? zo ja, dan blijf ik bot doen, omdat ik het nodig vind dat de meiden hier zich eens realiseren dat het niet over rozen gaat. Ik mag dan wellicht een ban krijgen, maar jullie zijn mijns inziens veel te soft als het hierom gaat. De meeste meiden hier die >25 zijn, en zo kwelen over 'kinderen, WAT LEUK!" die zijn imo JUIST niet klaar voor kinderen, omdat ze het allemaal nog niet goed doorhebben, hoe hard ze brullen van wel. Die meiden gaan, als ze nu een kind hebben, over 10, 12 jaar, er compleet aan onder door, en krijgen waanzinnig opstandige pubers, en die pubers gaan later in het nieuws komen als de huidige 'k-marrokanen'. Zo, dit is mijn inhoudelijke post wat dit betreft, en ik blijf voorlopig even weg hier, alleen om te lurken. Kom op, dit is beter dan welke soap dan ook.
|
Verwijderd
|
Je moet toch zelf ook wel door hebben dat je vreselijk respectloos bezig bent, of niet dan? Ik vind het prima dat je geen kinderen wil en dat je mensen probeert te laten zien dat kinderen ook problemen met zich mee brengen, maar kom niet aan met je alwetendheid dat mensen hier niet weten wat kinderen zijn, wat bevallen is en dat het niet allemaal over speelgoed en bedjes gaat. Mijn zus heeft een zware postnatale depressie gehad en heeft een hele tijd in het ziekenhuis gelegen hierdoor; ik geloof echt niet dat ik onrealistisch ben over het krijgen van kinderen na dit van dichtbij te hebben meegemaakt. Maar als ik ze nu zie en hoor - en mijn zus is echt heel eerlijk over alles - dan is het allemaal goed gekomen. Het is ongelooflijk hoeveel je van zo'n klein wezentje kan houden, ik respecteer dat jij dat niet zo ziet of kan zien, maar respecteer het ook dat andere mensen het wél zo zien.
|
![]() |
|
ik geloof zonder problemen dat je ervan kan houden, maar mijns inziens worden een hoop aspecten genegeerd, gebagatalliseerd, onder de tafel geschoven, alleen omdat het 'houden van' aspect zo groot is.
Andijvie: vraag eens aan je zus hoe zij 't vindt om midden in de nacht op te staan als haar kind weer zit te bleren. hoe ze het vindt om die poepluiers op te ruimen, om de kots op te ruimen als de baby weer teveel melk binnen heeft gekregen, als het blaren heeft op diens kont, omdat iemand het zo nodig vond om sambal in het eten van de baby te gooien (gebeurde bij mijn zus, en nee, IK was het niet die de sambal erin deed!!!!). ik heb al aangegeven waarom ik post als dat ik post, en ik blijf daarbij. Gooi die bril in de afvalbak, en kijk eens objectief naar het hebben van kinderen: midden in de nacht tig keer opstaan doen met 3 uur slaap per dag, hooguit postnatale depressies (zit imo alleen tussen de oren trouwens; is een westerse kwaal) uitscheuren geen eigen leven meer, of hooguit met een hoop aanpassingen De rest van je leven ergens aan vast zitten Ik kan zo door blijven gaan, maar het is alsof ik tegen een betonnen muur lul. Het is eenvoudiger om de berlijnse muur terug neer te zetten, dan ook maar enigszins door te dringen door dat betonnen bord voor de hoofden.
||
Verwijderd
|
Citaat:
En jij begrijpt niet dat sommige mensen het niet erg vinden om midden in de nacht op te staan om hun kindje eten te geven, dat het niet erg is om vieze luiers te verschonen, die juist een eigen leven hebben mét een kind (want waarom zou je leven ineens niet meer van jezelf zijn als je kinderen hebt?). Ik verschoon mijn nichtje ook wel eens, en ja, dat is poep en dus niet lekker, maar overdreven goor vind ik het ook niet (soms wel zielig wanneer ze er helemaal onder zit ![]() (En sambal in het eten van een baby doen is natuurlijk heel belachelijk, zoiets doen alleen achterlijke mensen, dus ik ga niet aan mijn zus vragen hoe ze dat heeft aangepakt, want ze is niet achterlijk.) Nogmaals; ik respecteer dat jij geen kinderen wil, respecteer nu ook eens dat anderen dat wél willen. |
![]() |
||
Citaat:
@boerenkool: ik heb alleen maar een linkje nog voor je, en nee, het is niet 'ranzig'. http://youtube.com/watch?v=wpf9bP6xdaI
|
Orpheo, waarom ga je in hemelsnaam in dit topic lopen zeuren? Ik denk dat heel veel dames die hier in dit topic zijn, en net zo goed de heren, niet denken dat het allemaal rozengeur en maneschijn is. Je zou eens met je eigen ouders moeten praten erover, misschien is dat heel erg verhelderend. Bijna alle ouders zullen toegeven dat het zwaar, moeilijk en soms zeer frustrerend is om een kind op te voeden, maar net zo veel ouders zullen zeggen dat het het helemaal waard is.
Je vergeet dat aspect helemaal. Je doet net of al die (kleine) problemen die je kan hebben rondom een geboorte of het hebben van een kind totaal niet worden tegengewerkt door positieve dingen. Ik vind juist dat de meeste meiden hier erg realistisch zijn over kinderen hebben en ik denk dat jij een beetje van dat realisme de andere kant op best zou kunnen gebruiken.
|
Ik dacht trouwens dat hij ooit gefrustreerd was vertrokken, met de belofte dat het 'voorgoed' zou zijn.
Orpheo; de mensen hier reageren niet verontwaardigd op je inhoud, maar op je respectloze toon. Je zegt een constructieve discussie te willen, begin bij je zelf zou ik zeggen. En ik wil nog steeds geen kinderen, al vind ik dit topic wel interessant.
||
Verwijderd
|
Citaat:
En nou denk ik ook wel dat veel mensen om ons heen daarin kunnen helpen en dingen zouden aanbieden. Ik ben wel benieuwd of we tegen die tijd in dit huis wonen of al in een nieuwe huis! We zouden hier dan de kledingkamer om moeten bouwen tot kinderkamer (wat wel perfect zou kunnen, want ligt naast de slaapkamer..). Nou ja, eerst nog maar eens afstuderen he ![]() |
![]() |
|
Verwijderd
|
Ik wil het liefst rond mijn 25e/26e toch wel aan de kinderen, maar dan kom ik wat in de knoop met studie. De reden hiervoor is eigenlijk dat ik en zelf altijd al graag jong moeder wilde worden, maar ook omdat mijn vriend 32 is en we niet willen dat hij pas 42 is o.i.d. wanneer we beginnen met proberen.
Een kind vergt veel van je en ik wil gaag jong en vitaal zijn om zoveel mogelijk te kunnen geven, qua energie en dergelijke. Mijn broertje is bijvoorbeeld negen jaar jonger dan ik, waarbij ik echt wel het verschil in vitaliteit merk van bijvoorbeeld mijn vader bij mij en bij mijn broertje. Met mij kon ie echt nog stoeien, me door de lucht slingeren etc. maar bij mijn broertje ging dat al teveel vergen van zijn rug e.d. Het allerliefste zou ik op deze leeftijd al aan het moederschap beginnen, maar ik wil gewoon een kind wel genoeg te bieden hebben. Ik denk een gelukkigere moeder te gaan zijn als ik mijn opleiding afmaak, dan wanneer ik dat opgeef voor een kind. |
![]() |
|
Ik droomde vannacht dat ik zwanger was en zou gaan bevallen. En ik was zo ontzettend bang voor de pijn. Ik wil later heel graag een kindje hebben, maar ik laat toch mooi mijn vriendin zwanger zijn denk ik
![]() En ja, het lijkt me heel erg zwaar om een kind te hebben, heel erg moeilijk ook, alleen al eenvoudige dingen als vasthouden en kleertjes aantrekken en zo... Dus ik moet sowieso nog een flink aantal jaar wachten om wat stabieler te worden ![]()
|
Verwijderd
|
Ik wil zéker voor mijn 30ste kinderen, het liefste nog voor mijn 25ste. (Ik heb ook een oude man (
![]() Maar goed, we gaan nu eerst eens verhuizen binnenkort en dan zien we wel weer. Misschien kom ik in de knoop met m'n studie, maar we hebben het er al over gehad dat er ook vrouwen zijn die fulltime werken en kinderen hebben, dan moet studeren ook kunnen (je bent dan minder van huis dan iemand met een fulltime baan). Zodra we verhuisd zijn gaan we er nog eens over praten. (Iedere keer als ik m'n pil nu slik denk ik dat het misschien wel de laatste strip is ![]() |
![]() |
|
40 jaar te oud.
![]() ![]() Dus hup, aan de slag. Studeren kan later ook nog. ![]() |
![]() |
|
Ik ben geshockt van het verhaal van die vrouw die zwanger was en het zelf niet wist!
Ik kan me echt niet voorstellen dat je het niet merkt, maar dat zal wel komen omdat het bij mij allemaal erg veel pijn deed (bekkeninstabilliteit,beknelde zenuwen, gekneusde ribben enz.enz.) Opzich heeft ze de perfecte zwangerschap gehad dan denk ik, ze is niet misselijk geweest enzo en ze heeft niet de angst gehad om het te verliezen. Maar aan de andere kant is er niets mooier dan zwanger zijn en er lekker van genieten en misbruik maken! Ik mis het nog welleens hoor. Iedereen kijkt op een bepaalde manier naar je als je zwanger bent, oude mannetjes lachen en knikken lief naar je en vooral op het laatst krijg je van iedereen voorrang! Trouwens andijvie wat een toepasselijke avator!
|
Verwijderd
|
Haha, ja, die heb ik al heel lang
![]() Zo lief; het is een eeneiïge tweeling, nog in de buik, en eentje sabbelt dus lekker op de neus van de ander ![]() ![]() ![]() |
![]() |
||
![]() |
Citaat:
|
Ik wil ook zeker voor mijn 30e kinderen, veel later vind ik echt sneu voor kinderen. Mijn moeder was zo'n nakomertje. Toen haar moeder eens geopereerd was gingen ze met z'n allen naar het ziekenhuis op ziekenbezoek waarop er tegen haar werd gezegd ; 'ga je bij oma op visite?'
nee dat wil ik niet. 27 is wel mooi ofzo... al is dat wel al over 3 jaar ... .... ![]() Kut ![]()
|
Verwijderd
|
Een paar jaar geleden vond ik baby's ook leuk, maar ook nog eng, ik wist niet wat ik met ze moest doen. Maar nu heb ik steeds meer het idee dat ik heel goed weet wat ik moet doen, en dat bewijs ik dan weer wanneer ik mijn nichtje kan rustig krijgen terwijl haar ouders niet weten wat er scheelt
![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() |
||
Citaat:
![]()
|
Verwijderd
|
Wat een leuke verhalen van mensen die kindjes willen/krijgen
![]() Ik wil zeker later ook kinderen, maar nu nog niet. Eerst nog studeren, leuke man vinden, wat van de wereld zien, etc. Vroeger begreep ik nooit helemaal wat mensen nou bedoelden met "als het maar gezond is", want ja, van ziektes wist ik wel iets af, maar niet heel letterlijk welke ziektes allemaal. Nu ik geneeskunde studeer heb ik al heel wat zieke lieve kleine kindjes gezien, met ziektes die ze hun hele leven zullen houden. Sommigen zullen niet oud worden of altijd veel narigheid van hun ziekte blijven ondervinden. Nu pas begrijp ik echt wat ze dus bedoelen met "als het maar gezond is". Gelukkig komen die ziektes relatief weinig voor, maar toch, je kind zal het maar hebben.. |
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
![]() Ontopic: ik krijg kinderkriebels van dit topic. Maar ik krijg ook kinderkriebels van kleine kinderen en van een stelletje in onze omgeving dat binnenkort waarschijnlijk wel aan kinderen gaat beginnen. Dan moet ik weer denken aan ons veel te kleine huisje, onze veel te lange studies en onze veel te grote plannen voor de komende jaren waar niet eens één kind in past. Ja. En toch ben ik broeds. ![]() |
![]() |
|
Verwijderd
|
Ik krijg door zoveel meiden in mijn omgeving dat ik gewoon een volslagen freak zal zijn als ik ooit gepland en gewild zwanger zou worden...
Verdorie mensen, jullie zijn allemaal 23 plus. Dan zou je toch moeten weten wat er van onveilige seks en verkeerd anticonceptiegebruik komt! ![]() En nee, abortus is geen anticonceptiemiddel. Ach ja. Ik blijf ervan overtuigd dat gepland zwanger worden toch het fijnst is. Scheelt een hoop vervelend nadenk werk. Bij geplande zwangerschap zie ik toch een soort van herhaling van mijn bruiloftsvoorbereidingen, maar dan anders zeg maar ![]() Zo, dat is er even uit ![]() |
![]() |
|
Verwijderd
|
Ik heb net een zak met babykleertjes gekregen die een kennis van me, van mijn moeder had geleend (Ik heb een jong zusje) En er zit nog allemaal leuks tussen.
![]() Ik wil graag beginnen voor ik 26 ben, dus ergens in de komende 3 jaar. Dat is wel dichtbij, maar ik wil wel graag meer dan 1 dus ik wil niet te oud zijn ivbm complicaties enzo, en op dat gebied maakt mijn studie/cariere me niet zoveel uit eigenlijk. Je werkt om te leven, en je leeft niet om te werken denk ik altijd maar. Ik begin liever vroeger en dat ik mijn studie dan op een laag pitje zet oid. ![]() Het zou wel leuk zijn om dan al een huisje te hebben en goed werk etc. maar dat is niet een voorwaarde, ik kijk het meest naar mijn lichaam en wat de beste leeftijd is op die manier. Ik ga denk ik die kleertjes houden, er zit nog best wat leuks tussen en ook wat washandjes enzo dus heb ze net gewassen en ga ze in een doos doen en in de kast zetten. Hihi ![]() |
Advertentie |
|
![]() |
|
|
![]() |
||||
Forum | Topic | Reacties | Laatste bericht | |
Liefde & Relatie |
Zwanger worden #7 snoopy | 1 | 06-05-2009 20:38 | |
Liefde & Relatie |
Zwanger worden #3 Verwijderd | 500 | 15-07-2008 18:51 | |