Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Lichaam & Geest / Psychologie
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 08-01-2008, 10:31
Hawahaai
Hawahaai is offline
Citaat:
@ Hawahaai: ziekt hij wel goed uit dan?
Ik weet het niet. Eerst had ik het idee van wel, nu van niet. Maar ik ben zelf een halve ADHD-er die altijd doorgaat, tenzij ik echt heel ziek ben, dus misschien oordeel ik daar te makkelijk over.
Intussen heb ik besloten dat ik er de komende tijd goed op ga letten dat hij iedere dag iets van fruit eet (doet hij uit zichzelf niet) en dat hij iedere dag, ook in het weekend, op tijd naar bed gaat. Het probleem is alleen dat het iedere keer terugkomt zodra hij ook maar iets van stress voelt. In de vakantie was hij niet ziek (ikke wel ). Het lijkt dus ook nog aan zijn werk gerelateerd, en daar kan ik zo weinig aan doen.

Ik heb net een boek gekocht van Karin Slaughter, zodat Vriendje zich met iets ontspannends bezig kan houden als zijn hoofdpijn weg is (en niet meteen achter de tv of computer duikt). Stiekem heb ik dat boek ook gekocht omdat het me een leuk boek leek en ik benieuwd ben hoe zij schrijft en ik nu een 'goede' reden had om een boek te kopen . En ik heb bij de Miss Etam in de aanbieding een truitje gekocht wat ik al eerder had zien hangen maar toen een beetje duur vond. Eigenlijk is het net te lang voor mijn figuur (zit net ietsje strak op mijn heupen), maar dat vond ik voor deze prijs niet zo'n probleem.

Ik ga hard werken aan school vandaag, ik wil het boek van rekenen lezen en een deel van mijn presentatieportfolio af hebben vandaag. Even een to-do-lijstje, dan heb ik sociale controle van het forum (tenminste, zo voelt het) en van de zieke hier, dat moet goedkomen :
  • boek rekenen doornemen --> t/m hoofdstuk 3 gedaan
  • nederlands herhalen
  • zorgverbredingsverantwoording afmaken
  • vakevaluatie schrijven
  • feedback op brief klasgenootje schrijven en naar haar mailen
  • was opruimen

Laatst gewijzigd op 08-01-2008 om 19:45.
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 08-01-2008, 10:41
Nonaj
Nonaj is offline
Ik had de wekker op 7 uur gezet zodat ik nog flink veel kon doen vanochtend. Ben ik WEER om kwart over 11 wakker
Met citaat reageren
Oud 08-01-2008, 10:59
coopergirl
coopergirl is offline
Ik ga me klaarmaken om twee dagen naar Den Haag te gaan. Vandaar uit ga ik naar een vriendin in Arhnem <3 Blijf ik eveneens 2 dagen

Leuke dingen, here i come
Oud 08-01-2008, 11:06
Verwijderd
Veel plezier!
Met citaat reageren
Oud 08-01-2008, 11:48
Neko*
Neko* is offline
Okée, ik houd mijn eten binnen. Dat is mooi. Ik eet nog steeds niet veel, want straks gaat t weer mis. En mijn benen zijn nog steeds heel trillerig. Mijn hoofd is draaierig en ik ben nog steeds iets bleek. Maar ik geloof niet dat het genoeg reden is om morgen ook nog thuis te blijven. Dus heb ik nu nog 1 dag de tijd om 20 hoofdstukken engelse woordjes in m'n hoofd te krijgen. En dan nog 3 dagen om een heel hoofdstuk scheikunde +een heel hoofdstuk natuurkunde te maken. Want ik moet herkansen. Vooral 't cijfer van natuurkunde viel me heel erg tegen. Ik dacht serieus dat ik het snapte. Blijkbaar niet..

Ik wil vriendlief zien, maar met een beetje pech zie ik 'm maar 1 keer deze week en dan 2 weken niet. Niet dat ik dat erg vind, want we zien elkaar echt heel vaak en hij moet leren voor tentamens, maar ik heb even behoefte aan zijn opbeurende woorden.

Verder baal ik té erg van een bepaalde vriendschap. En ik heb geen idee hoe ik 't beter moet maken.

Zucht. Ik voel me mislukt.
Oud 08-01-2008, 12:49
Redhair
Redhair is offline
Eind van de week komt ze, om van J. de waarheid te horen, waarschijnlijk. Dan is ze dus al in huis, bijna niets meer wat haar tegenhoudt. Weggaan, ergens slapen, of gewoon wachten en hopen dat iemand haar tegenhoudt, anders klappen vangen? Harde klappen, veel klappen? Gister zaten K. en C. me eerst wat op te fokken, ik zei dat ik het echt niet cool vond, dat ik echt bang ben. Ze stopten, K. zei dat het wel mee zou vallen, maar er miste iets in zijn stem, overtuiging. Hij bleef het zeggen als hij mijn blik zag, maar ik hoorde aan zijn stem en zag in zijn blik dat hij net als ik weet dat er klappen gaan vallen.
Fuck, ik verdien misschien een klap ja, een tik, maar niet waar ik bang voor ben? Waar gaat het in godsnaam over? Waarom moet ze hierheen komen voor de waarheid? Is N. echt zo laf? Houdt hij nog steeds zijn bek? Ze zijn gelukkig niet meer bij die vriend, niet meer hier in de stad, maar ze komt.
Ik vind het raar dat ik niets voel als ik aan N. denk. Heb ik mijn gevoel zo goed voorbereid? Aah, misschien stop ik het ook wel weg, want als ik echt bewust aan hem ga denken voel ik toch wel iets. Ik wil naar hem toe en met hem praten, gewoon alleen met hem. Zeggen dat het me spijt dat ik eerlijk ben geweest en hem daarmee ik problemen heb gebracht, maar ik mezelf ook. Maar dat ik niet anders kon dan eerlijk zijn. Te veel leugens, te veel verhalen, hij moet ook eerlijk zijn. Ik hoop dat ik ooit nog eens met hem kan praten, dat hij me nog eens aankijkt. Maar ik weet hoe hij is, wat een hufter hij kan zijn, het zal sowieso wel een tijdje negeren worden, voor de zoveelste keer.

Pff, klappen vangen of weggaan? Weggaan is laf, ik moet voor de gevolgen opdraaien. Alleen hij ook, niet alleen ik.
Oud 08-01-2008, 13:21
Verwijderd
Net bij mijn behandelaar geweest. Het is nog even afwachten wat Brinkveld voor adviezen gaat geven. Als die adviezen niks zijn had mijn behandelaar het nog over 2-daagse deeltijd in Amersfoort. Ondertussen heb ik morgen intake op het dagactiviteitencentrum en hebben we afgesproken dat ik voorlopig 2x per week naar hem toe ga. Daarnaast zou ik nog spitszorg kunnen krijgen, dan komt er iemand bij mij thuis. Nou, in ieder geval gebeurt er iets.
Met citaat reageren
Oud 08-01-2008, 13:21
Verwijderd
Ik voel me goed en sterk
Ik moet eigenlijk weer naar Enschede, als ik deze week niet ga, dan zeker volgende week. Nu heb ik voor morgenavond al iets afgesproken hier, dus dan kan ik niet gaan, en Rogier gaat maandag voor een week naar de VS.. dan wil ik eigenlijk ook liever thuis blijven, alleen films kijken en 's nachts even skypen met Rogier. Maar ja, dan kan ik dus niet naar Enschede... ik wil stiekem ook helemaal niet, ik voel me er dom, lelijk en klein.

Mijn vader is afgelopen donderdag uitgegleden en heeft een aantal ribben gekneusd, ik hoorde het gisteren, en nu moet ik natuurlijk bellen en hem beterschap wensen, maar hij is een lastige beller en ik ook.. dus ik durf niet
Damn, als het om mijn familie gaat, ben ik echt een schijterd. Ik heb het idee dat ze verwachtingen van me hebben die ik nooit waar kan maken, maar dat is helemaal niet zo. Bah, ik wil niet.
Met citaat reageren
Oud 08-01-2008, 13:42
Verwijderd
Ik heb m'n presentatie opgestuurd naar de docent, daarstraks nog één keer doorgelopen, nog wat achtergrondinformatie doorgelezen en nu heb ik er redelijk wat vertrouwen in.
Het enige waar ik bang voor ben is dat ik morgen ineens zó zenuwachtig ben dat ik niet meer uit m'n woorden kom. Maar ik probeer me er niet te druk over te maken, want dan wordt het vast een self-fulfilling prophecy...

Vanochtend kwam ik op college, bleken we werkcollege ipv hoorcollege te hebben. Oja, dat had de docent inderdaad gezegd. Voor de vakantie. Maargoed, ik was een half uur eerder klaar dan ik verwacht had, dus dat was wel fijn. Alleen denk ik dat we nu donderdag 2 hoorcolleges hebben van dat vak. 4 Uur op één dag.

Zometeen nog even wat eten en dan sporten. Even niet nadenken.
Met citaat reageren
Oud 08-01-2008, 14:02
Neko*
Neko* is offline
Ik ga wat doen. Ik ben al lang genoeg wakker, en heb al lang genoeg niks gedaan. School is begonnen, dus nu moet ik wat gaan doen. Eerst douchen, en dan aan het werk. Kon toch m'n eten niet binnenhouden, en ben weer heel duizelig, dus misschien morgen alsnog niet naar school. Wel alvast bezig met Engels, dan heb ik het in ieder geval al geleerd. Zo.
Todo:
- Douchen
- Vaatwasser uitpakken
- Engels woordjes leren
- Beginnen met natuurkunde
- Beginnen met kamer opruimen.

Moet te doen zijn. Natuurkunde is een eventueel, want dat kan ik morgen ook nog doen in de les. Jammer dat ik nauwelijks iets gemaakt heb van het hoofdstuk. Ik dacht ook écht dat ik het snapte..
Oud 08-01-2008, 14:03
Vogelvrij
Vogelvrij is offline
Ik kan alleen maar aan vorig jaar denken, hoe ik vol verwachtingen was en ja, ook die achtste januari al besefte ik dat het nog best eens moeilijk kon worden, ik was zo ontzettend onzeker maar ik was ook zo verliefd en ik dacht dat het allemaal vanzelf goed zou komen, zo ging dat immers bij andere mensen ook. Nou, ik ben niet zoals andere mensen en vandaag ben ik even verdrietig omdat het niet is gegaan zoals ik het me voorgesteld had. En ondertussen geef ik de hoop niet op, ik weet nu dus dat het niet vanzelf goed komt, ik heb heel erg veel geleerd het afgelopen jaar, nou, dan ga ik er nu maar actief proberen ervoor te zorgen dat het goed komt. Praten praten praten.
Oud 08-01-2008, 15:57
Pruts0r
Pruts0r is offline
En volgens mij ga ik toch verliefd worden op E. Mja, dat zal toch wel uitlopen op niets. Althans, daar ga ik wel even van uit. Maar ben bang om alles te verkloten daarmee. Dat gebeurt niet, maar toch. Ik wil niet dat er dingen gaan veranderen.
Oud 08-01-2008, 16:06
Neko*
Neko* is offline
Citaat:
Todo:
- Douchen
- Vaatwasser uitpakken
- Engels woordjes leren

- Beginnen met natuurkunde
- Beginnen met kamer opruimen.
Ik wou eigenlijk aanpassen, maar goed, zo kan het ook.

Engels ken ik nog niet helemaal, maar het is dan ook vrij veel. Grotendeels ken ik het wel, en ik denk toch dat ik nog een dagje thuis blijf. Nog steeds behoorlijk duizelig en ik heb geen zin om op school in elkaar te zakken. Daarbij kan ik dan vast beginnen met natuurkunde en scheikunde. En misschien alvast beginnen met andere dingen die toch een beetje beginnen te dringen.. (niet een al te goede reden om nog thuis te blijven, maar toch. )

Kamer opruimen ga ik zo nog doen. En dan vind ik dat ik wel een fijn avondje op de bank heb verdiend.... eigenlijk niet, maar moet mezelf wel blijven stimuleren. Want mijn motivatie is nog steeds stuk. Eigenlijk is hij er het hele jaar nog niet geweest..

Mijn hoofd is nog steeds chaos, maar ik probeer het te kalmeren met lezen en puzzelen en andere dingen die me een beetje afleiden. Laatst met vriendlief een heel fijn gesprek gehad. Over dingen uit m'n verleden, zijn mening over hoe het nog invloed op me heeft, en dingen die hem soms dwars zitten. Heel fijn.
Oud 08-01-2008, 16:07
Rob
Rob is offline
Citaat:
*blurb*
Natuurlijk niets gehoord van die vent. Het zal eens niet.
Oud 08-01-2008, 16:30
duivelaartje
duivelaartje is offline
http://www.marktplaats.nl/index.php?...tml%3Fxref%3D1

Omg, zal ik 'm doen!!?!? Voor carnaval, als bloemenmeisje. Hij is zo bloemig en met een rare bloemenmuts op loop ik vast genoeg voor gek.
Met citaat reageren
Oud 08-01-2008, 16:42
Hawahaai
Hawahaai is offline
Ik lees regelmatig een weblog van een persoon die ik niet 'in het echt' ken. Nou staat er iets heel verdrietigs op, en ik ben er ook echt beduusd van...
Zodirect ga ik even iets te eten maken voor Vriendje (en voor mezelf natuurlijk). Hopelijk kan hij wat eten. Daarna gauw Vriendje op de bank installeren voor de tv en zelf even afwassen en dan de beloofde feedback nog schrijven.
Ik twijfel alleen of ik een klasgenootje en een docent moet mailen dat ik wacht op hun feedback. Misschien moet ik daar nog maar even mee wachten.
Met citaat reageren
Oud 08-01-2008, 16:44
Pruts0r
Pruts0r is offline
Het wordt echt tijd dat ik op kamers kan gaan, dan heb ik eindelijk eens een keer een plekje waar je ook rustig dingen kunt doen, zonder dat je continu gestoord wordt door mensen die naar boven komen en je dan gaan opschepen met van allerhande stomme verhalen. En dan heb ik (hopelijk) ook een plek voor mezelf.

Ik weet wel dat je op kamers ook leeft met andere mensen om je heen, maar het is nogal irriterend als je een broertje hebt van 15 die alleen maar over één spel kan praten. Okay, ik speel dat spel ook regelmatig, nu dan weer een stuk minder, maar hij praat echt over niets anders. Dan probeer ik eens een keer hem wat lachwekkends te vertellen wat ik op school meegemaakt heb en dan begint hij eroverheen te praten over RuneScape. En als ik dan pissed word, dan heb ik het gedaan. Oh en dan komtie daar gewoon naast me staan, terwijl ik gesprekken op msn heb die hem niets aangaan. Wegsturen helpt niet, want een minuut later, dan issie er weer. En mijn ouders er wat van zeggen, dat helpt ook niet. Die zeggen alleen: Ja, dan moet je hem wegsturen.
Oud 08-01-2008, 16:51
Yana
Yana is offline
Citaat:

Omg, zal ik 'm doen!!?!? Voor carnaval, als bloemenmeisje. Hij is zo bloemig en met een rare bloemenmuts op loop ik vast genoeg voor gek.
Hip
Oud 08-01-2008, 17:00
Yana
Yana is offline
Ik ben wel een beetje /fail bezig... heb ik gisteren optimel control "helpt om minder te eten" gekocht (ik geloof het niet eens, want eetbuien =/= maaghonger maar hoofdhonger... daar helpt zo'n miniflesje echt niks bij) en nu heb ik nog 3 flesjes over, maar ik durf ze niet in de koelkast te zetten omdat ik bang ben dat mn huisgenoten heel raar gaan kijken als ze het zien. Dus nu staan ze op mn veel te warme kamer, en nu durf ik ze eigenlijk ook niet meer te drinken, want melkproduct + warmte = niet goed. Zucht, geldverspilling.

En verder ga ik maar wachten tot half februari en dan een (jazz)danscursus doen. En toch maar niet mezelf nu al aanmelden voor fitness, want waar haal ik de tijd vandaan straks? En daarbij is het gevaar dat ik anders straks iedere vrije minuut naar de sportschool ren en ergens wil ik dat, maar ergens ook weer niet. Dat neemt niet weg dat het nu rot voelt.. want eten is een zooi en ik kan niet meer stoppen, compenseren of wat dan ook waardoor ik alleen maar aankom-aankom-aankom... Maar vanaf morgen gaat het anders. Echt. (Hoevaak heb ik dat al niet gezegd, gedacht, geschreven?)
Oud 08-01-2008, 17:28
Nonaj
Nonaj is offline
Ik wil me inschrijven voor een cursus via de Aclo, maar ik weet niet wanneer de cursusinschrijving start
Met citaat reageren
Oud 08-01-2008, 17:29
moon
moon is offline
keelontsteking...lekker hoor, morgen ga ik weg!
Ik word nooit ziek...maar je zal het altijd zien...
Oud 08-01-2008, 17:32
Zarife
Zarife is offline
niemand wilt mij helpen met me nederlands.... =(
Met citaat reageren
Oud 08-01-2008, 17:51
Until My End
Until My End is offline
Ik ben zo goed in mezelf gek maken....
Oud 08-01-2008, 17:56
ikkuh15
ikkuh15 is offline
Citaat:
@ Ikkuh15....Ik denk dat het niet zozeer van belang is dat je "laat zien dat je niet meer eetgestoord bent", maar dat je het ook echt niet meer bent. En dat je eerlijk tegen jezelf bent en tegen de mensen die om je geven. Als je dreigt terug te vallen kun je daar beter meteen iets aan doen, dan achteraf.
En natuurlijk, zulke grote problemen gaan niet snel over, stapje vooruit, stapje terug......Maar besef dat een stap terug niet meteen terug bij af is.
Je bent juist zo vreselijk goed bezig. Wees trots op jezelf. Scheid de eetgestoorde gedachten van dat sterke lieve meisje dat je eigenlijk bent! Knuffel!
Thanx voor je reactie!! Lief dat je reageert

De anderen die via pm gereageerd hebben; ook bedankt!!
Vond het echt fijn om hier en via pm zulke lieve reacties te krijgen
Oud 08-01-2008, 18:03
Nonaj
Nonaj is offline
Nou, ik zal maar alvast een to do lijstje voor morgen hier neer zetten, dan word ik er tenminste mee geconfronteerd wanneer ik zit te soggen.

-naar de huisarts
-boeken voor paper ophalen bij de bibliotheek
-kamer schoonmaken
-paper proposal opsturen
-werken aan andere paper
-bezig met notulen
Met citaat reageren
Oud 08-01-2008, 19:04
Verwijderd
Citaat:
Ik wil me inschrijven voor een cursus via de Aclo, maar ik weet niet wanneer de cursusinschrijving start
Het nieuwe ACLO-rooster begint 10/2, dus waarschijnlijk begint de inschrijving over iets van 2 weken ofzo.
Wat voor cursus wil je gaan doen?

@Yana: Zou het misschien kunnen helpen om het nú anders te gaan doen? 'Morgen' is misschien wat te ver weg? (Ik bedoel, dan spelen er misschien weer andere dingen, terwijl als je nú denkt 'ik wil het anders doen' je juist nú gemotiveerd bent)

OT:
Ik heb net voor een eerstejaars een mailtje naar een docent die ik niet ken gestuurd. Ik hoop maar dat het vriendelijk genoeg over komt enzo. Achteraf toch een beetje eng.

Sporten was echt fijn. Ik had het echt even nodig. Nu ga ik nog wat collegeaantekeningen bekijken en daarna tv.
Met citaat reageren
Oud 08-01-2008, 19:08
Verwijderd
Omg wat heb ik gedaan? Ik was maar 2 ons afgevallen en dus was ik flink in de war en heb ik vandaag amper gegeten. Wat een doos ben ik ook. Ik ben serieus morgen hetzelfde van plan. Wat ben ik aan het doe-hoen???? Oh en ik denk dat R. boos op me is, toch maar ff bellen dan?
Met citaat reageren
Oud 08-01-2008, 19:20
Yana
Yana is offline
Citaat:
@Yana: Zou het misschien kunnen helpen om het nú anders te gaan doen? 'Morgen' is misschien wat te ver weg? (Ik bedoel, dan spelen er misschien weer andere dingen, terwijl als je nú denkt 'ik wil het anders doen' je juist nú gemotiveerd bent)
Ach.. Nu heb ik die eetbui er al op zitten, dus nu kan ik niet eens meer een hap door mn keel krijgen. Dus ja, in zekere zin ben ik vandaag al begonnen met "het anders doen".

Ach. Ik weet het ook niet Ik heb een extreem faal-gevoel momenteel. Niet alleen over eten, maar over echt alles wat ik doe. Mn sociale leven (alweer een afspraak afgezegd), mezelf, mn relatie. Ik voel me eenzaam en er is niemand naar wie ik me kan wenden. Mn hele sociale leven naar de knoppen, maar ook niemand die naar mij komt. Eenzaam, beslissingen die gemaakt moeten worden en die steeds dichterbij komen en het gevoel dat ik aan mn lot word overgelaten. This is my life. En ik ben te bang, te laf om te kiezen voor iets anders.
Oud 08-01-2008, 19:23
Neko*
Neko* is offline
Okee, 4e post op 1 dag, beetje veel misschien. Maar oh, wat doet die vriendin dan raar. Ik snap 't niet. Eerst reageerde ze niet op mijn smsjes. (varierend van hoe 't ging, tot of we nog wat af gingen spreken), moest ik via m'n vriend háár nieuwe nummer krijgen. En nu beschuldigt ze me dr half van dat ik haar niet meer belangrijk vind. Serieus, ik snap er helemaal niks van.
Oud 08-01-2008, 19:44
Nijn*
Nijn* is offline
Volgens mij heb ik ineens een idee van wat ik sowieso wil gaan doen na mijn eindexamen: een talencursus in het buitenland voor een paar weken, gedurende de zomervakantie. Denk dan aan Engels maar spaans en frans vind ik ook wel heel erg leuk, alhoewel ik daar echt helemaal niet goed in ben! Wauw, zou dit echt iets voor mij zijn? Een vriendinnetje van mij wil ook een engelse cursus doen, bij dezelfde organisatie.. Het is wel precies de middenweg: niet te lang, niet te kort en ik hoef er geen studiejaar door te missen. Misschien heb ik wel echt gevonden wat ik wil nu? Stel je voor..
Oud 08-01-2008, 20:04
Verwijderd
Citaat:
Misschien moet je dat vragen ipv of je astma hebt?
Wie weet gaan ze verder zoeken en kun je op die manier duidelijkheid krijgen.
Nou, ik was een paar weken terug bij de huisarts en toen moest ik een longtest doen. De uitslag was gemiddeld en als ik astma zou hebben zou ik een slechte longinhoud moeten hebben. En de huisarts zat een beetje van ja, ja wat het dan is weet ik ook niet, kijk het nog maar even aan.

Citaat:
Jeetje, in sommige dingen lijken wij wel op elkaar hè. Bij mij noemt de dokter het nu toch maar astma, omdat ze ook niet goed weten wat het anders is en het daar wel het meest op lijkt.. maar zware aanvallen zijn inderdaad heel vervelend. Heb je wel iets van medicijnen oid?

OT: toetsweek. Stress zorgt ervoor dat ik nog iets doe. Ik ga niet alle toetsen maken, twee doe ik wel met de herkansingen. Het voelt als falen, maar als ik dan de andere 5 goed doe, kan ik er mee leven. Hoop ik. Ik voel me rot, maar ik moet hier door heen komen, ik moet dit overwinnen. Ik wil niet, maar soms moet je dingen niet voor jezelf doen maar voor de mensen die van je houden. Mijn zin in het leven komt vanzelf weer een keer, toch?
Nou inderdaad ja. Wat apart eigenlijk. Het is bij mij eigenlijk precies het zelfde als wat jij schrijft, ik heb wel medicijnen voor astma. Twee soorten ofzo, soms helpen ze wel, maar soms heb ik ook het idee dat het totaal geen nut heeft. Succes met de toetsweek hè! Je hoeft echt niet alles perfect te doen. *knuff*

OT: Het was een lekker dagje vandaag. Niet zo heel veel bijzonders gedaan, maar wat ik gedaan heb was wel leuk. Hij was weer zo leuk vandaag, en hij was bezorgd om me en superaanrdig enzo. Dat wil ik eigenlijk helemaal niet, want dan wil ik juist meer. En dat zal wel nooit gebeuren.
Met citaat reageren
Oud 08-01-2008, 20:23
kroot
kroot is offline
Pfoe..erg kwamen 12 docenten van een middelbare school bij ons in huis en meeeten ook. In totaal waren we met 20. En de afwas konden we maar met z'n 3en doen. We zijn een uur bezigf geweest. Wel goed voor mijn afvallen!
Met citaat reageren
Oud 08-01-2008, 20:44
Verwijderd
Zonder dat er echt veel aan de hand is voel ik me zo verschrikkelijk, verschrikkelijk ongelukkig. Niet heel af en toe, maar werkelijk elk moment van de dag. M'n studie is kut, m'n sociaal leven is kut, m'n werk is kut - echt ALLES is verschrikkelijk. Zo hoort een leven toch niet bedoeld te zijn? ik voel me levenslang opgesloten in een gevangenis. En ik kan er met niemand over praten en niemand interesseert het. Het enige waar Altrecht mee op de proppen kan komen is 'we bespreken het in het team' en geen van mijn 'vrienden' zit te wachten op mijn zielige verhalen.
Met citaat reageren
Oud 08-01-2008, 21:04
Daantje_0705
Daantje_0705 is offline
Citaat:
Nou, ik was een paar weken terug bij de huisarts en toen moest ik een longtest doen. De uitslag was gemiddeld en als ik astma zou hebben zou ik een slechte longinhoud moeten hebben. En de huisarts zat een beetje van ja, ja wat het dan is weet ik ook niet, kijk het nog maar even aan.

Nou inderdaad ja. Wat apart eigenlijk. Het is bij mij eigenlijk precies het zelfde als wat jij schrijft, ik heb wel medicijnen voor astma. Twee soorten ofzo, soms helpen ze wel, maar soms heb ik ook het idee dat het totaal geen nut heeft. Succes met de toetsweek hè! Je hoeft echt niet alles perfect te doen. *knuff*
Er zijn heel veel mensen met astma die toch een normale longfunctie hebben. Het komt vaak voor dat je longfunctie normaal is als je je gewoon goed voelt maar dat deze alleen daalt in een aanval. Zelf heb ik vrij zwaar astma en wel een slechte longfunctie maar dat hoeft niet. Wat voor medicijnen heb je? Bij een onstekingsremmer is het belangrijk dat je die al een tijdje gebruikt want die werkt pas optimaal na drie tot zes weken dus geef de moed niet te snel op. Als je het niet vertrouwd gewoon teruggaan naar je huisarts. Ik werd op een dag ook naar huis gestuurd 'kom over een jaar maar weer eens terug' terwijl m'n astma nog lang niet stabiel is en nu loop ik alweer ruim anderhalf jaar bij de longarts omdat m'n astma niet onder controle te krijgen is maar wordt er iig wel serieus naar gekeken.
Oud 08-01-2008, 21:27
Verwijderd
F*ck .
Ik zit een overzicht te maken van mijn inkomsten en uitgaven per maand. En ik spendeer gewoon zoveel geld aan nutteloze dingen. . Ik kan godverdomme veel beter sparen man, waarom doe ik zo maf .
Pffllrt.
Ik ben stom
Met citaat reageren
Oud 08-01-2008, 21:35
Nienna*
Nienna* is offline
Grrr, waarom verzendt -ie dat mailtje nou niet even! Zo netjes ingepakt, doet -ie het niet... heb ik dat geannuleerd, gaat ie nu niets meer verzenden. Soms wil ik de pc het raam uitgooien . Nou ja dat is sterk overdreven, maar ik wil dat afgehandeld hebben en lekker gaan douchen!

Ik heb wel redelijk aan school gewerkt, beter dan bijvoorbeeld in de hele vakantie, ongeveer anderhalf uur wiskunde. Ben redelijk tevreden, want na een hele dag school ben ik altijd doodop en dan heb ik het nog best goed gedaan. Morgen Latijn en biologie na school doen. En dan donderdag niets, vrijdag niets, zaterdag flink profielwerkstuk (want nog niets op papier ) en biologie, zondag flink wiskunde, Nederlands en biologie.
Het móet lukken deze toetsweek, het móet.
Met citaat reageren
Oud 08-01-2008, 21:42
Verwijderd
Oooohja. En ik heb alles goedkoper gekregen die jaar, zorgverzekering etc. en nog .
Confronterend dit...

Ik kèèk veul te diep in jouw ogen, ik raakte compleet van m’n stuk.
Ik gaf alles in m’n vermogen, voor een moment van geluk.
Met citaat reageren
Oud 08-01-2008, 22:37
Redhair
Redhair is offline
Ik maak mezelf helemaal para, ik maak mezelf gek. Ik maak het in mijn hoofd erger dan het is, zodat het uiteindelijk alleen maar mee kan vallen, mee moet vallen. Zodat ik er over een paar maanden om kan lachen. Opblazen, de boel opblazen. Iedereen heeft de boel over mij opgeblazen, dus ik blaas het nu zelf op in mijn kop. Ze waren uit de stad maar nu zijn ze er weer. Ze weet blijkbaar nog steeds niet alles, hij is een lafbek.
Vraag me af of we ooit nog met elkaar kunnen praten, of hij me nog aankijkt. Het is een hufter, ik wist van te voren dat dit einde verhaal was. Nooit meer vrienden, dit is een einde. Een einde waar ik zo graag met hem wil praten en gerust gesteld wil worden, ik wil van hem horen dat hij me begrijpt, dat het niet erg is dat ik alles verteld heb. Maar praten zal wel niet gebeuren het eerst komende jaar. Feestjes zullen gezellig worden als we er beide zijn.
Dit wordt een knallend einde, letterlijk. Laat die klappen nou maar komen. Ik ben fucking para en sla me nou maar in elkaar, vertel haar alles en laat haar mij nou godverdomme in elkaar slaan, dan ben ik tenminste van die angst af.
Oud 09-01-2008, 00:05
Verwijderd
morgen morgen morgen morgen. Aargh. Aargh. Als het nou maar niet anders wordt, als het maar dit goede nieuws blijft....mierda.
Met citaat reageren
Oud 09-01-2008, 00:53
Lyne
Lyne is offline
Ik heb vanavond echt de grootste ruzie met mijn moeder gehad. Ze zei letterlijk dat ze hoopt dat ik een goede toekomst zal hebben, maar dat die niet meer met haar zal zijn.

Dus ik denk dat de band tussen mij en mijn moeder onherstelbaar kapot is. Ik moet ook vanaf morgen het huis uit.
Met citaat reageren
Oud 09-01-2008, 01:40
Ruudje
Ruudje is offline
Woede uitbarsting en daarna tranen... like, wtf?

Even tot rust gekomen achter mijn computer, met meditatiemuziek en mooie natuurfoto's. Nu kan ik weer naar bed
Met citaat reageren
Oud 09-01-2008, 07:19
Verwijderd
@Yana: Moest ik gisteravond nog aan denken: ik las laatst een onderzoek naar de werking van optimel control. Uitkomst: het werkt niet! Je gaat er niet minder door eten.
Dus of je het nu wel of niet opdrinkt, het is sowieso geldverspilling.

OT:
Zometeen presentatie.
Ben nu niet echt zenuwachtig; hoop dat het zo blijft!
Met citaat reageren
Oud 09-01-2008, 08:12
Verwijderd
Citaat:

Doen, hij is echt geniaal
Met citaat reageren
Oud 09-01-2008, 09:08
Rob
Rob is offline
Citaat:
Het wordt echt tijd dat ik op kamers kan gaan, dan heb ik eindelijk eens een keer een plekje waar je ook rustig dingen kunt doen, zonder dat je continu gestoord wordt door mensen die naar boven komen en je dan gaan opschepen met van allerhande stomme verhalen. En dan heb ik (hopelijk) ook een plek voor mezelf.

Ik weet wel dat je op kamers ook leeft met andere mensen om je heen, maar het is nogal irriterend als je een broertje hebt van 15 die alleen maar over één spel kan praten. Okay, ik speel dat spel ook regelmatig, nu dan weer een stuk minder, maar hij praat echt over niets anders. Dan probeer ik eens een keer hem wat lachwekkends te vertellen wat ik op school meegemaakt heb en dan begint hij eroverheen te praten over RuneScape. En als ik dan pissed word, dan heb ik het gedaan. Oh en dan komtie daar gewoon naast me staan, terwijl ik gesprekken op msn heb die hem niets aangaan. Wegsturen helpt niet, want een minuut later, dan issie er weer. En mijn ouders er wat van zeggen, dat helpt ook niet. Die zeggen alleen: Ja, dan moet je hem wegsturen.
Die familaire situatie komt mij redelijk bekend voor. Nog steeds doen ze dat bij mij wanneer ik weer 's even bij mijn ouders ben.

Op kamers leef je niet per sé met anderen, maar het ligt er maar net aan waar je terecht komt.
Ik heb mijn eigen bovenverdieping bij een hospita en hospes en woon alleen met hun samen (zij wonen dan beneden). We zien elkaar niet zo erg vaak en leven redelijk langs elkaar heen. Voor mij is het echt een plek voor mijzelf die ik niet met anderen hoef te delen. En da's wel heel erg fijn want ik ben nou niet echt een peopleperson.
Sommige campussen hebben ook éénpersoonswoningen.
Oud 09-01-2008, 09:55
Missy1234567890
Missy1234567890 is offline
@ Nonaj: staat dat niet op de site van de Aclo? Je kan je ook alleen maar via de site inschrijven.

@ Nijn: zo'n talencursus heb ik ook eens gedaan, 3 weken in Engeland. Het was echt leuk. Ik had 's ochtends 3 uurtjes les en dan de rest van de dag vrij en er werden allerlei activiteiten georganiseerd. Aan welke organisatie zit je te denken?

OT: Ik ben toch maar niet naar huis. Ik zou alleen voor de repetitie vanavond naar huis gaan, dus dat vond ik een beetje zonde van m'n tijd. Alleen die rot-commissie, nou moeten we weer overleggen omdat er een alv aankomt en dan moeten we vertellen wat we dit jaar gaan doen. Ik heb ze maar gemaild dat ik voorlopig niet kan, ja, tentamen gaat voor. Waarom ben ik ook in godsnaam in die commissie gegaan en nog op valse voorwendselen ook, er komt opeens veel meer bij kijken.
Maar het kan me momenteel weinig schelen, tot dinsdag zit ik sowieso hier, ze zoeken het maar uit.

En nu -----> leren!
Met citaat reageren
Oud 09-01-2008, 10:10
Missy
Missy is offline
School, school, school; alleen maar school. Gister ook weer na schooltijd, alleen maar aan huiswerk gezeten. Ik word het zo zat. Maar ik wil zo graag mijn diploma halen. Nu stelt een vriendin ook nog voor om te gaan winkelen, terwijl ik eigenlijk zo naar school moet.
Om iets met mijn vriendinnetjes te gaan doen, schiet er ook elke keer in. Dan ook nog van die geweldige ouders - die om ieder klein dingetje gaan zeuren. Ik heb totaal geen zin om braaf te zijn. Ik ga gewoon vandaag winkelen. Morgen is het weer braaf school!
Oud 09-01-2008, 11:06
Vogelvrij
Vogelvrij is offline
Citaat:

De anderen die via pm gereageerd hebben; ook bedankt!!
Vond het echt fijn om hier en via pm zulke lieve reacties te krijgen
Graag gedaan hoor

OT: Nu is het 9 januari en ben ik weer positief+optimistisch. Hoewel vandaag stom is, met colleges en blegh.
Oud 09-01-2008, 11:40
Pruts0r
Pruts0r is offline
Zo, over ongeveer driekwartier eventjes naar oma toe alvast.

Ik ben benieuwd wat ze vond van het eten dat ik voor haar heb gemaakt. Ze was iig heel blij dat ik voor d'r had gekookt en pap die was daar ook heel trots op. Voor het eerst dattie dat zegt en het ook echt meent.
Oud 09-01-2008, 13:04
Sens.
Sens. is offline
Mijn examen ging heel goed

Alleen hoor ik nu van iemand van op de trein dat we voor een al ingediend verslag maar 2 pagina's mochten hebben... (wat die dus nooit gezegd heeft)... En natuurlijk heb ik 4 pagina's Nu kan ik me daar weer ongerust over maken...
Ik dacht nogtans dat iedereen zo een dikke bundels indiende

Ik denk zelfs dat het niet eens meeteld. Als je het niet indiende was het -1 op je examen en voor de rest geeft ze wat feedback op spelling, schrijfstijl en dat heb ik volgens mij goed gedaan... Alleen te lang natuurlijk
Met citaat reageren
Oud 09-01-2008, 13:10
Nonaj
Nonaj is offline
Ik ga NU wat doen voor school, anders had ik ook wel kunnen gaan werken toen ze vanochtend belden...

*zoekt tekst*
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren

Regels voor berichten