Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Ontspanning / De Kantine
Topic gesloten

Topictools Zoek in deze topic
Oud 30-06-2008, 06:22
Verwijderd
Citaat:
Het Vossius was echt een geweldige school. Ik ben/was totaal geen kakker (ik kom uit een 'burgergezin') en die sfeer daar op die school was echt geweldig. Dit jaar was ik bij de diplomauitreiking en je ziet wel het Oud-Zuid gehalte toenemen, tot mijn spijt.
Ah ah ah. Wij hadden al het kakkertuig met de duizenden scooters. Ik heb schoolfoto's waarop mensen staan met drie polo's over elkaar heen en de kraagjes omhoog, nota bene Net die ene foto van die jongen met vier kraagjes. Alleen dan dus fo' real en een hele horde ervan.

Maar goed, toen ik nog een die-hard altopuber was, was het wel leuk oorlogvoeren natuurlijk.

Citaat:
Tja, ik ben nu bezopen en ben er voor in. Maar ik vind het altijd lastig inschatten hoe ik het idee vind, wanneer ik weer nuchter ben.
Te laat, nu heb je het al plechtig beloofd Dat krijg je nou van alcohol! Huhuhu.
Advertentie
Oud 30-06-2008, 06:26
Verwijderd
Ik ga wat oudjes uit hun bed halen, tot later.
Oud 30-06-2008, 06:27
Verwijderd
Ik ben ook brommertuig, hoor. Dan geen scootertuig, maar schakelbrommertuig. Wel een brommer ouder dan dat ikzelf ben, .

Oh, polo's veracht ik.
Oud 30-06-2008, 06:29
Verwijderd
Lol, internet <3 Iemand vraagt waarom het eigeel van een gekookt ei soms grijzig wordt. De antwoorden varieren. 'Je hebt ze te lang gekookt', 'dat komt doordat het eigeel en het eiwit niet even hard oxideren', 'je moet ze na afloop even in een bakje met ijs doen', 'je moet ze na afloop afgieten en ze langzaam laten afkoelen', 'het is salmonella', 'het kan geen kwaad, maar ziet er wel een beetje raar uit' en 'als je een ei kookt in de magnetron en het explodeert niet dan wordt het eigeel groen' passeren de revue. De TS is in de war. Prachtig.
Oud 30-06-2008, 06:30
Verwijderd
Citaat:
Ik ga wat oudjes uit hun bed halen, tot later.
Succes, .
Oud 30-06-2008, 06:31
Verwijderd
Ik ging googelen op 'waarom eigeel grijs' en ik kwam op de site 'Koken met Kanker'. En als ondertitel: De culinaire avonturen van een (ex)darmkankerpatiënt.
Oud 30-06-2008, 06:33
Verwijderd
Citaat:
Ik ben ook brommertuig, hoor. Dan geen scootertuig, maar schakelbrommertuig. Wel een brommer ouder dan dat ikzelf ben, .

Oh, polo's veracht ik.
Ik weet het verschil tussen een scooter en een schakelbrommer niet, want ik heb nooit zo'n beest gehad. Maar goed, ik heb het dus over mensen die op hun zestiende een Aprilia van paps en mams cadeau krijgen en daarna de hele pauze stoer naast hun scootertje gaan staan.
Oud 30-06-2008, 06:33
Verwijderd
Citaat:
Lol, internet <3 Iemand vraagt waarom het eigeel van een gekookt ei soms grijzig wordt. De antwoorden varieren. 'Je hebt ze te lang gekookt', 'dat komt doordat het eigeel en het eiwit niet even hard oxideren', 'je moet ze na afloop even in een bakje met ijs doen', 'je moet ze na afloop afgieten en ze langzaam laten afkoelen', 'het is salmonella', 'het kan geen kwaad, maar ziet er wel een beetje raar uit' en 'als je een ei kookt in de magnetron en het explodeert niet dan wordt het eigeel groen' passeren de revue. De TS is in de war. Prachtig.
Het mooie is dat geen van die 'antwoorden' antwoord geeft op de vraag, lol. Behalve dan die oxideren-onzin.
Oud 30-06-2008, 06:35
Verwijderd
Citaat:
Ik weet het verschil tussen een scooter en een schakelbrommer niet, want ik heb nooit zo'n beest gehad. Maar goed, ik heb het dus over mensen die op hun zestiende een Aprilia van paps en mams cadeau krijgen en daarna de hele pauze stoer naast hun scootertje gaan staan.
Nou ja, zo'n Sjonnie was ik in ieder geval niet. Ik kon ook amper trots naast mijn brommer gaan staan, aangezien dat ding echt een totale ragbak was.
Oud 30-06-2008, 06:38
Verwijderd
Citaat:
Ik ging googelen op 'waarom eigeel grijs' en ik kwam op de site 'Koken met Kanker'. En als ondertitel: De culinaire avonturen van een (ex)darmkankerpatiënt.
Hahaha, wat mooi.

En wat een charmante jongeman. Met z'n Rib-Eye.

Oud 30-06-2008, 06:41
Verwijderd
"Ik stoomde 20 minuten bij 80 graden in mijn stoomoven, de zalmsappen verzamelen zich dan rondom de vis."

Oud 30-06-2008, 06:42
Verwijderd
Citaat:
In ieder geval vind ik dat je een kreeft, net zoals ieder ander dier trouwens, zo volledig mogelijk moet opeten wanneer je eenmaal besloten hebt het te doden. Ik at dus niet alleen het kreeftenvlees maar maakte er ook nog mayonaise en soep van.
Kreeftenmayo?
Oud 30-06-2008, 06:45
Verwijderd
Citaat:
Het mooie is dat geen van die 'antwoorden' antwoord geeft op de vraag, lol. Behalve dan die oxideren-onzin.
Dat laatste antwoord is nog wel 't mooist. Eigenlijk wil ik het uitproberen, maar het ding gaat toch wel ontploffen en dat vind ik zonde van a) het ei, b) de magnetron en c) de moeite die ik moet doen om laatstgenoemde weer schoon te krijgen.

Citaat:
Nou ja, zo'n Sjonnie was ik in ieder geval niet. Ik kon ook amper trots naast mijn brommer gaan staan, aangezien dat ding echt een totale ragbak was.
Ach, dan wordt 'ie tenminste niet gejat. Die oude brommetjes zien er nog wel gaaf uit volgens mij, lekker brak en hoekig.

Maar ik moet eigenlijk niet zeuren, want een vriend van me had vroeger ook een scooter en ik vond het altijd gaaf om achterop te zitten. Vooral in de zomer, dan. Beetje met je handen wapperen en met je voeten wiebelen enzo
Oud 30-06-2008, 06:47
Verwijderd

Mijn brommer, nou ja, oude brommer, want op het moment is ie gepensioneerd in mijn garage. Die van mij heeft overigens wel andere kleuren.
Oud 30-06-2008, 06:48
Verwijderd
Eieren sowieso nooit in de magnetron gooien. Je magnetron wordt een rotzooi.
Oud 30-06-2008, 06:48
Verwijderd
Ik krijg straks mijn punten, Spannund!
Oud 30-06-2008, 06:49
Verwijderd
Nu ik er zo over nadenk, heb ik sowieso een hekel aan de magnetron. Ik maak dingen zoveel liever vers, .
Oud 30-06-2008, 06:51
Verwijderd
Ik heb zin in vannacht 12 uur
Dan kan ik eindelijk weer eens de voetbalkantine in om voetbal te kijken zonder spontaan longkanker te krijgen.
Oud 30-06-2008, 06:52
Verwijderd
Ach, waanzin. De risico's van (mee)roken worden zwaar overdreven. Zelfs de Volkskrant geeft dat toe.
Oud 30-06-2008, 06:53
Verwijderd
"Omdat de dierenpartij en de gristenen tegen pre-implantatiediagnostiek bij erfelijke kankers zijn heb ik vandaag een Atkins barbecue genoten. Als patient met een erfelijke vorm van darmkanker gaat de discussie over deze kwestie mij zeer aan het hart. Een embryo van een paar cellen is geen levend wezen. Families het recht ontzeggen hun kinderen een martelgang te besparen is verwerpelijk.
Veel meer dan mijn afschuw uitspreken over deze barbaren kan ik niet maar ik bedacht me dat ik ook een culinair statement kan maken. (...) Daarom at ik uit protest geen stokbrood bij de BBQ maar nam nog een extra hamburger."

Zo, wat een rebel! Wat een licht der moraliteit! Dat zal Rouvoet leren!
Oud 30-06-2008, 06:53
Verwijderd
Ik adem moeilijker als er veel wordt gerookt en ik krijg last van mijn ogen, dus erg prettig vind ik het niet.
Oud 30-06-2008, 06:54
Verwijderd
Citaat:
"Omdat de dierenpartij en de gristenen tegen pre-implantatiediagnostiek bij erfelijke kankers zijn heb ik vandaag een Atkins barbecue genoten. Als patient met een erfelijke vorm van darmkanker gaat de discussie over deze kwestie mij zeer aan het hart. Een embryo van een paar cellen is geen levend wezen. Families het recht ontzeggen hun kinderen een martelgang te besparen is verwerpelijk.
Veel meer dan mijn afschuw uitspreken over deze barbaren kan ik niet maar ik bedacht me dat ik ook een culinair statement kan maken. (...) Daarom at ik uit protest geen stokbrood bij de BBQ maar nam nog een extra hamburger."

De jonge democraten hadden de democratie begraven, graaf 'm liever weer op.
Oud 30-06-2008, 06:55
Verwijderd
Citaat:
Eieren sowieso nooit in de magnetron gooien. Je magnetron wordt een rotzooi.
Nee, dat snap ik. Dat heb ik op mijn tiende ooit geprobeerd en daar heb ik een wijze les van geleerd, ah ah.

Citaat:
Nu ik er zo over nadenk, heb ik sowieso een hekel aan de magnetron. Ik maak dingen zoveel liever vers, .
Ik ook, maar mijn magnetron is niet alleen een magnetron maar ook een oven. En die wil ik niet kwijt, natuurlijk

Citaat:
[afbeelding]

Mijn brommer, nou ja, oude brommer, want op het moment is ie gepensioneerd in mijn garage. Die van mij heeft overigens wel andere kleuren.
Ah, dat ziet er wel gaaf uit ja
Oud 30-06-2008, 06:56
Verwijderd
Citaat:

Een punt heeft ie wel. Embryoselectie is taboe voor mensen die minder dan 100% kans hebben om een erfelijke ziekte door te geven, terwijl een embryo minder een 'levend wezen' is dan bijvoorbeeld een geaborteerde vrucht.

Beetje jammer dat ie daarna het over hamburgers gaat hebben, .
Oud 30-06-2008, 06:57
Verwijderd
Citaat:
Nee, dat snap ik. Dat heb ik op mijn tiende ooit geprobeerd en daar heb ik een wijze les van geleerd, ah ah.
Ik heb ooit geprobeerd van een maïskolf popcorn te maken. /fail, wat ik je brom.
Oud 30-06-2008, 06:57
Dark Phoenix
Dark Phoenix is offline
Citaat:
Ach, waanzin. De risico's van (mee)roken worden zwaar overdreven. Zelfs de Volkskrant geeft dat toe.
Dat is ook voornamelijk de mening van rokers, isn't it?

Ik heb écht last van het roken, maar ik loop ook niet te zeiken dat mensen roken. Als ik uitga weet ik dat ik daar in de rook zal staan, en daar kies ik dan zelf voor. Hoewel het natuurlijk fijn is dat het dan niet meer zo is, vind ik het hele punt een beetje overdreven.
Oud 30-06-2008, 06:59
Verwijderd
Last van roken =/= risico's van meeroken, hè. Dat mensen last hebben van de rook, zal ik niet gaan ontkennen. Ik ben uit sociaal oogpunt geheel voor het rookverbod in de horeca, maar uit egoïstisch oogpunt totaal tegen,
Oud 30-06-2008, 06:59
Dark Phoenix
Dark Phoenix is offline
Citaat:
Last van roken =/= risico's van meeroken, hè. Dat mensen last hebben van de rook, zal ik niet gaan ontkennen. Ik ben uit sociaal oogpunt geheel voor het rookverbod in de horeca, maar uit egoïstisch oogpunt, totaal tegen,
Voor mij is roken / meeroken een serieus risico, zo dan?
Oud 30-06-2008, 07:00
Verwijderd
Dan zou ik me meer druk maken over bijvoorbeeld uitlaatgassen, . Of koeien.
Oud 30-06-2008, 07:01
Dark Phoenix
Dark Phoenix is offline
Nope.
Oud 30-06-2008, 07:02
Verwijderd
Ja, mij een beetje opwarmen voor een discussie en dan niet doorzetten, hè. Dat kan natuurlijk niet, .
Oud 30-06-2008, 07:03
Missy
Missy is offline
Goedemorgen!
Verwijderd
Citaat:
Dan zou ik me meer druk maken over bijvoorbeeld uitlaatgassen, . Of koeien.
Ik woon in een rustige straat, ver van uitlaatgassen.
Verwijderd
Citaat:
Goedenmorgen!
Goedemorgen Missy, dat is een spelfout!
Verwijderd
Missy, ik dacht dat je op vakantie was.
Oud 30-06-2008, 07:04
Missy
Missy is offline
Ach, ik ga niet in discussie. Ik had het eerder veranderd, dan dat jij het zag.
Verwijderd
https://addons.mozilla.org/nl/firefox/addon/3291

Voor Missy.
Missy
Missy is offline
Jullie lezen ook half. De auto waarmee we zouden gaan deed het gister niet. Nu gaan we vandaag met een andere auto.
Oud 30-06-2008, 07:05
Missy
Missy is offline
Ik weiger!
Verwijderd
Citaat:
Ach, ik ga niet in discussie. Ik had het eerder veranderd, dan dat jij het zag.
Dan, Darkiekurd naamzoek, kan hij er over oordelen.
Verwijderd
Voor mij is het trouwens nog steeds geen goedemorgen, aangezien ik nog steeds naar bed moet. Maar ik ben nu alweer aan de koffie, dus ja, het zal er wel niet inzitten.

Ik denk dat ik Paranoide's ritme maar eens ga uitproberen.
Verwijderd
Ik ga het vanaf een augustus ook maar een beetje doen, dan hoef ik een maand ofzo helemaal niets meer
Oud 30-06-2008, 07:06
Missy
Missy is offline
Ben je nog nooit ergens zo in slaap gevallen met zo'n ritme?
Oud 30-06-2008, 07:07
Verwijderd
Citaat:
Een punt heeft ie wel. Embryoselectie is taboe voor mensen die minder dan 100% kans hebben om een erfelijke ziekte door te geven, terwijl een embryo minder een 'levend wezen' is dan bijvoorbeeld een geaborteerde vrucht.

Beetje jammer dat ie daarna het over hamburgers gaat hebben, .
Oh, ik vind het ook een idioot standpunt van Rouvoet, hoor. Wat dat betreft heeft hij zeker gelijk. Maar het is zo lame dat hij vervolgens zogenaamd uit protest hamburgers naar binnen gaat werken. Whut. Ik ben ook geen PvdD'er, maar volgens mij hebben ze niet eens een uitgesproken mening over deze kwestie. En een bioindustriekoe heeft natuurlijk geen donder te maken met embryoselectie en nog minder met de sukkelgristenen die er tegen zijn.
Oud 30-06-2008, 07:07
Verwijderd
Ik? Oh, ja hoor. Ik vind het nog best fijn om op willekeurige plekken in slaap te vallen. Vooral de verwarring wanneer ik weer wakker word is lachwekkend.
Oud 30-06-2008, 07:08
Verwijderd
Citaat:
Oh, ik vind het ook een idioot standpunt van Rouvoet, hoor. Wat dat betreft heeft hij zeker gelijk. Maar het is zo lame dat hij vervolgens zogenaamd uit protest hamburgers naar binnen gaat werken. Whut. Ik ben ook geen PvdD'er, maar volgens mij hebben ze niet eens een uitgesproken mening over deze kwestie. En een bioindustriekoe heeft natuurlijk geen donder te maken met embryoselectie en nog minder met de sukkelgristenen die er tegen zijn.
Dat bedoelde ik ook. Hij maakt een punt, en dat punt gebruikt hij vervolgens als verklaring om hamburgers te gaan eten, .
Oud 30-06-2008, 07:10
Verwijderd
Citaat:
Jullie lezen ook half. De auto waarmee we zouden gaan deed het gister niet. Nu gaan we vandaag met een andere auto.
Waar gaat de reis heen, als ik zo vrij mag zijn?
Oud 30-06-2008, 07:10
Verwijderd
Belgie en nederland
Oud 30-06-2008, 07:12
Verwijderd
Het leukst is trouwens totaal bezopen bij een vriend of kennis te gaan slapen, en dan lig je lekker ergens, in de volle overtuiging dat je in je eigen bedje ligt, je doet je ogen open, en daar lig je dan, in het onbekende.
Oud 30-06-2008, 07:12
Verwijderd
Citaat:
Voor mij is het trouwens nog steeds geen goedemorgen, aangezien ik nog steeds naar bed moet. Maar ik ben nu alweer aan de koffie, dus ja, het zal er wel niet inzitten.

Ik denk dat ik Paranoide's ritme maar eens ga uitproberen.
Hoera, meer nachtelijk gezelschap Gewoonlijk is het hier doods tussen drie en vijf uur 's nachts. Rond vijf uur wordt Katje wakker, want dan moet ze werken. Dan blijft het doods tot een uur of zeven/acht en pas om tien uur komt het topic enigszins op gang. Soms vlucht uit ik verveelde wanhoop naar Onzin, maar daar is het niet veel drukker.

Citaat:
Ben je nog nooit ergens zo in slaap gevallen met zo'n ritme?
Nee, ik heb de wilskracht der titans wat zulk soort dingen betreft.
Advertentie
Topic gesloten

Regels voor berichten