Advertentie | |
|
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
|
![]() |
||
Verwijderd
|
Ik vond zijn redenatie al raar om te noemen vóór de uitslag van de wolven.
Citaat:
Denk ik dan. Mijn volgende stem gaat lekker naar Basjeh. ![]() Ik had ook al iets verdachts gevoeld toen hij meeging in Dabomman's redenatie. |
![]() |
||
Citaat:
|
![]() |
|
De volgende dag stond Miekjuh al vroeg naast haar bed: ze moest hard aan het werk! Over drie uur moesten alle weelderige kostuums van de hoge heren en sjieke dames klaar zijn, zodat ze door hun kamermeisjes en knechten konden worden aangekleed. Er was nog veel te doen: de maskers waren nog niet voorzien van borduurwerk en veren, een van de hoofddeksels had een scheve naad en een dom naaistertje had de jurk van de koningin te lang gemaakt. Die moest ook nog ingenomen worden. In de verte sloeg de kerkklok vijf keer; Miekjuh had haar slaap goed gepland.
Plotseling klonken er voetstappen in de gang. Ze leken de kant van het atelier op te komen! Maar Miekjuh was niet bang; ze had het geklik van de hoge houten schoentjes allang herkend. Dat was een van de jonge hofdametjes, die waarschijnlijk een naad had gescheurd of een kraaltje had losgetrokken en nu zijde kwam lenen om het te repareren. Inderdaad: niet veel later stak Lisaaah haar hoofd om de hoek van het ruime atelier. Miekjuh en haar jonge naaistertje keken verrast op toen ze Lisaaah’s aanbod hoorden: ze vroeg of ze zich nuttig kon maken! Dat gebeurde niet vaak. Miekjuh riep Paranoide, om extra zilveren en rode borduurzijde te halen in de stad. Ze gaf hem een briefje mee met de bestelling, en een gouden muntstuk. Paranoide grijnsde: met de hofleverancier van textiel en borduurzijde had hij een onderhandeling. Of liever gezegd, een affaire. Die zijde zou hij zo meekrijgen, en dan kon hij de lieve vrouw op een glas wijn trakteren in de herberg! Glunderend stapte hij op zijn paard en galoppeerde zo hard als hij kon het kasteel uit. Toen Miekjuh en Lisaaah al zeker twee uur hard aan het werk waren, en bespraken met welke graven ze zouden willen dansen, begon het hofhouden op gang te komen. De dienstmeiden en knechten hadden de vuren opgestookt en begonnen nu kruiden te plukken, pluimvee te slachten en knollen te rooien voor het feestmaal van die avond. Na het gemaskerde bal zou een geweldig feestmaal worden aangericht, met opgezette zwanen en pauwen op de tafel, waarin de pasteien en het braadvlees verstopt zou zitten. Light Fighter wreef in zijn handen: nu kon hij zich eens goed bewijzen! Zijn kookkunsten zouden nog jaren gehemeld en geprezen worden, het hele land zou dromen van een feestmaal van hem. Alle herbergen in de stad zouden zijn braadvlees en soep bestellen, om hun klandizie omhoog te krijgen. Hij zou geliefd en beroemd worden… Terwijl Light Fighter zo stond te dromen over roem en rijkdom, sloop Mutsieprutsie, de keukenmeid, naar buiten. Met een omtrekkende beweging langs de waterput, liep ze zo snel als ze (onopvallend) kon naar de stallen. Daar stond TopDrop de paarden nog maar eens op te poetsen, al zouden ze de komende maanden niet gebruikt worden. Alles in het paleis moest glimmen voor het feest, dus ook de paarden. Langzaam maar met veel gekraak ging de deur achter hem open. In de deur stond Mutsieprutsie. Haar kapje was naar achteren gezakt en een vochtige lok blond haar viel over haar voorhoofd. Het poetsen van de paarden kon wachten; ze hadden nu eerst hooi nodig. Van de hooizolder. Mutsieprutsie kon hem wel even helpen sjouwen. Giechelend klom ze achter hem aan naar boven… Na het ontbijt begon iedereen zich klaar te maken voor het bal, wat de hele dag en de hele nacht zou duren. Flyaway liet zich steeds strakker insnoeren door haar zusje, zodat haar slanke taille nóg slanker leek en haar borsten rond en hoog boven haar jurk uitkwamen. De kostuums waren prachtig; de twee zusjes zagen eruit als de sterrenhemel, met hun schitterende zilveren jurken, hun maskers gezet met pauwenveren en hun vuurroodgeverfde lippen. Tevreden namen ze elkaar op van top tot teen: ze zouden onweerstaanbaar zijn voor die arme hertog! Hun moeder, Katje, kwam hun kamer binnen in haar glinsterende kostuum en keek erg tevreden toen ze haar dochters zag staan. Een huwelijk met een hertog zou de familie hogerop helpen, die losbandigheid van haar oogappeltjes kon nog weleens van pas komen! Sterrenmeisje was de prinses aan het aankleden en droomde ervan, ooit ook in zo’n bal mee te doen. Maar ze zou zo afsteken tegen de andere dames, met haar korte benen en haar platte borst. In die strakke kostuums en met die wijde rokken, zou dat extra opvallen. Eigenlijk zou ze dus heel gelukkig moeten zijn, dat ze alleen maar aan de kant hoefde te zitten en ‘oooh!’ en ‘aaah!’ te roepen. Toen kwam buiten adem Paranoide binnengestormd. AllureV hapte naar adem en schoot achter het gordijn van haar hemelbed; de dienstbode had haar in haar ondergoed gezien! Paranoide was even verstard, geschrokken omdat hij niet had geklopt. Hij moest niet zo veel vergeten! Hij raapte zichzelf bijeen en vertelde aan sterrenmeisje dat de vrouw van Graaf Soija, Fantome, zich erg ziek voelde. Zij zou aan de kant kijken en kon niet meedoen met de dans. Nu was er een open plaats en zouden de patronen niet meer uitkomen. Omdat sterrenmeisje even klein en tenger was als de gravin, moest zij in haar plaats dansen. Sterrenmeisje schrok. Moest zij nu vóór drie uur alle danspassen kennen? Ze kon dansen, dat had Allure haar geleerd, maar dit was een erg grote opgave. Ze keerde zich tot Allure, vroeg verlof, riep een kamermeisje om de prinses haar haren te doen en rende naar buiten, het bos in. Het was dan verboden, ze werd niet teruggeroepen omdat Vlindertje, haar vader, er woonde. Vlindertje ontving zijn dochter hartelijk; kluizenaars krijgen niet vaak bezoek. Hij gaf haar geitenmelk te drinken en zij legde hem haar probleem voor. Maar eigenlijk gaf ze zelf het antwoord al: ze wilde niets liever dan in die prachtige kostuums met die knappe graven dansen – of zelfs met de koning. Vlindertje adviseerde haar om met Pippeloen, de hofnar die zo goed kon dansen, de dans te oefenen. Hij wist zeker dat ze zou schitteren en de show zou stelen. Daar was sterrenmeisje niet zo zeker van, maar ze kuste haar vader en rende dolgelukkig naar het kasteel terug. Vlindertje keek haar glimlachend na vanuit de deuropening. Die middag begon het. Iedereen die niet in de dans zat, had zich een mooi plaatsje veroverd om het goed te kunnen zien. De dubbele deuren gingen open, en Koning Kunst paradeerde binnen, met Koningin Elea aan zijn arm. Ze zagen eruit als twee zonnen, in prachtig goud en wit. Allebei leken ze vele jaren jonger dan ze waren. Het was een lust voor het oog. En terwijl ze begonnen te dansen, verschenen ineens van alle kanten dansende paren, die door elkaar heen zwierden, van partner wisselden en om de koning en koningin heendraaiden, tot iedereen dol was van het gedraai en pijn aan zijn ogen had van de schittering. Bijna liep de dans op zijn hoogtepunt, toen plotseling iemand neerviel. De muziek en dansers stokten abrupt. Iedereen stoof op de gevallen figuur af, Koningin Elea ontdeed de bewusteloze van het masker. Geschrokken stapte Allure terug, botste tegen Pippeloen aan, die met veel gerinkel omviel. Maar nu kon niemand erom lachen. Sterrenmeisje was blauw aangelopen en er zat een bloedvlek op de grond onder haar. Ze was hard terechtgekomen. Eye of Sauron wrong zich naar voren. Hij was een wijs man en wist veel van verwondingen. Hij sprak: ‘ze is niet dood, maar ze zal veel rust nodig hebben. Het lijkt dat de zwarte magie haar eerste slachtoffer heeft geeist.’ Hij wenkte Daboman en Basjeeh, de twee brede, sterke jachtmeesters. Die namen sterrenmeisje voorzichtig op en droegen haar naar de vertrekken van Allure. Graaf Soija rende naar de kapel, bijna Sherco omverlopend, om de heer te danken dat Hij zij vrouw had gered van deze aanval op zwarte magie. In plaats van zijn geliefde Fantome, was een eenvoudige gezelschapsdame getroffen. Hij was zo dankbaar, dat hij een dure eed zwoer: hij zou deze aanval van zwarte magie wreken. Hij zou de dader vinden en laten verbranden. Flyaway maakte van de gelegenheid gebruik om zich huilend in de armen van Hertog Uice, met wie ze had gedanst, te storten. Hij nam haar in zijn armen en droeg haar naar het raam, terwijl hij matige_muis beval wat brandewijn voor haar te halen. Flyaway was een allerliefst meisje, hij zou heel aardig voor haar zijn en goed voor haar zorgen. Misschien wilde hij haar wel trouwen. Matige_muis zag dit en knorde jaloers. Jarenlang was hij de enige vriend en gezel van de hertog en hij was niet van plan hem te delen! Hij zou die vervelende meid wel even dwarsbomen! In de danszaal waren inmiddels alle ogen op Miekjuh gericht: zij had de kostuums gemaakt, zij zou de schuldige zijn! Deze japon had zij vervloekt, om Gravin Fantome te doden. Omdat hij door een ander was gedragen, was de vloek verzwakt. Maar haar lot was bezegeld. Lisaaah keek beschaamd naar haar voeten. Zij had de jurk van Gravin Fantome te strak gemaakt, omdat ze anders te weinig ruimte overhad in het lijfje voor een zoom. Sterrenmeisje was enkel flauwgevallen, maar omdat het hof in paniek was, beschuldigden zij Miekjuh van zwarte magie. Dat was haar schuld! Maar nu kon ze niets meer doen; de brandstapel werd al opgebouwd… De dorpelingen hebben een onschuldige jongedame opgehangen; Miekjuh was jullie cupido! De wolven hebben tot morgen 20:00 uur de tijd om hun stem uit te brengen. 1. Pippeloen 2. Paranoide 3. Uice 4. Katje 5. TopDrop 6. Lisaaah 7. Mr Soija 8. matige_muis 9. Sherco 10. flyaway 11. Basjeeh 12. Light fighter 13. Mutsieprutsie 14. ~~Fantôme~~ 15. *Miekjuh* (Cupido) 16. Daboman 17. AllureV 18. sterrenmeisje 19. Eye of Sauron 20. Vlindertje Blauw = opgehangen
|
Zullen we het even gezellig houden?
![]() Fizzle en Kunst spelleiden. Ik denk dat je anders beter met hun kunt pm'en als je het ergens niet mee eens bent. [edit] hmm, de cupido er nu al uit? lekker handig! ![]() maar gelijkspel tussen miekjuh en nog iemand dus. Volgens mij zijn er nog aardig wat opties dan. ff kijken hoor ![]()
||||
Verwijderd
|
Citaat:
Citaat:
Ik ga er vanuit dat Miekjuh drie stemmen heeft. (bij vier zou het geen gelijkspel zijn en bij één of twee zou het héél slecht spel van de wolven zijn, daar ga ik niet vanuit). Ik ging er ook vanuit dat wij te horen zouden krijgen tussen wie het gelijkspel was, en als dat was tussen Miekjuh en Lisaaah, en Lisaaah zou overleven, dan zou ik haar verdacht vinden. Omdat ik, als ik wolf was, liever Miekjuh had laten leven, omdat ze (denk ik) weinig kwaad kan. Dan is de kans dus aanwezig dat Lisaaah wolf zou zijn. En als je Lisaaah's stem ziet, vrij safe, zou je denken. En sowieso een kans van 25% dat er in het Miekjuh rijtje een wolf zit. Citaat:
|
![]() |
|
Verwijderd
|
Zoals het er nu uitziet lijkt het alsof er een wolf in het miekjuh-lijstje zit, maar zouden ze serieus zo dom zijn in de eerste ronde?
En het enige wat we van Miekjuh kunnen lezen is een stem op Daboman, maar dit is haar tweede spel pas en ik vraag me af of het serieus een hint is. Wel jammer, Miekjuhs tweede spel en ze ligt er weer zo snel uit. ![]() |
![]() |
|
Het was gelijkspel en dit ging tussen Miekjuh en nog iemand.
de opties zijn dan volgens mij: Miekjuh en Lisaah: Meest waarschijnlijk dat er in de Miekjuh rij één wolf zit en bij Lisaah geen. De andere wolven verspreid over de stemmen. Miekjuh en Light Fighter: Meest waarschijnlijk dat er in de Miekjuh rij één wolf zit en bij Light Fighter dan geen. Andere wolven verspreid over stemmen. Miekjuh, Lisaah en Light Fighter: Volgens mij zijn andere opties niet meer mogelijk tenzij er creatief verrader en heksenwerk is. Kunnen we er dan dus vanuit gaan dat er tenminste één wolf onder de miekjuhstemmers zit, of mis ik iets?
Laatst gewijzigd op 10-11-2008 om 20:02. Reden: dankzij basjeeh ;) |
![]() |
||
Citaat:
||
Verwijderd
|
Citaat:
Maar als ik verrader was zou ik me er nog niet echt mee bemoeien, veel te veel kans dat er mensen switchen of wat dan ook. |
![]() |
||||||
Verwijderd
|
Citaat:
![]() Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
|
![]() |
|
ehh basjeeh, ik volg je niet.
ik moet het even goed nalezen wat je typt. momentje ![]() [edit] okay, ik volg je idd. dat was even een rekenfoutje van mijn kant ![]() maar dat maakt het alleen maar makkelijker dan toch? [edit2] basjeeh. kijk even naar mn aanpassing. heb hem even doorgehaald wat dan volgens jou niet klopt en aangepast. Zijn dit dan volgens jou de mogelijkheden of komen er nog meer mogelijkheden bij. Want dan weten we waar we het zoeken moeten ![]()
||
Citaat:
|||
Verwijderd
|
Citaat:
Citaat:
|
![]() |
||
Citaat:
oke. Dus dan moeten we op wolvenjacht. ![]() Maar mocht nu verderop in het spel blijken dat er twee wolven dood zijn en deze zaten allebei in Miekjuhs rijtje bij déze ronde... dan zit er dus nog één wolf in de light fighter stemmers van ronde één en één wolf in de lisaaah stemmers van ronde één. het is wel onwaarschijnlijk maar miss. moeten we het wel ff onthouden ![]()
|
![]() |
|
|
![]() |
||||
Forum | Topic | Reacties | Laatste bericht | |
De Kantine |
Weerwolfspel #66 Verwijderd | 500 | 06-02-2010 10:20 | |
De Kantine |
Weerwolfspel #53 deel twee flyaway | 457 | 24-11-2008 14:50 | |
De Kantine |
*plak plak plak* CTRL - V topic! Cherry Springs | 499 | 21-10-2006 15:50 | |
De Kantine |
Tribute to Quiana: Control C en ook Control V hasseltboy | 500 | 28-07-2005 22:58 | |
De Kantine |
en? wat vind jij nou van de persoon boven jou? Myuki | 500 | 27-09-2004 15:41 | |
De Kantine |
Weerwolfspel #4 Spelleider! | 500 | 17-06-2004 17:53 |