Advertentie | |
|
![]() |
|
Verwijderd
|
The Curious Case of Benjamin Button
In de Sneak Preview gezien. Heel erg goed, ik mis alleen iets van een.. moraal van het verhaal.. ofzo ![]() Revolutionary Road Mooi ![]() ![]() Iedereen die deze film heeft gezien wil volgensmij nooit meer trouwen. 8/10 |
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
![]() Edit: maar ik wil wel weer eens een film die mij echt wegblaast, die echt supergoed is. De laatste 5 films waren dat iig niet. Laatst gewijzigd op 22-01-2009 om 18:52. |
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
![]() |
![]() |
||
Citaat:
||
Citaat:
Ik kwam echt niet meer bij toen Will Arnett met dat mes begon te zwaaien. 'Illusion Michael'
|
Raiders of the Lost Ark (1981)
Mn eerste Indiana Jones film en waarschijnlijk ook mn laatste. Wel een aardige film voor tussendoor, maar niet een film waar ik echt voor kan gaan zitten. 6.5/10 The Usual Suspects (1994) Vond de film èrg traag op gang komen, duurde zeker 45 minuten voordat ik een beetje in het veraal zat. Wel heel goed uitgewerkt, maar over het algemeen gezien verliep het veraal te langzaam. 7.5/10 The Virgin Suicides (1999) Zeer goede film met een hele donkere ondertoon. 5 tienerzusjes waarvan er eentje zelfmoord pleegt, waardoor de andere zussen beperkt worden in hun doen en laten door hun ouders. Uiteindelijk plegen de andere zusjes ook zelfmoord, ondanks een poging van een vriendengroepje jongens om ze te 'redden'. Met prima sfeermuziek van Air, wat de sfeer nog verder versterkt. 8.5/10
||
Citaat:
![]()
||
Verwijderd
|
Citaat:
OT: The Last King of Scotland Sterke rol van Whitaker als Idi Amin. Eveneens sterke rol van James McAvoy als de naïeve Dr. Garrigan, die gaandeweg beseft waar hij in verzeild is geraakt. Maar het fictieve deel van het verhaal (hulpdokter die door een voorval plots tot lijfdokter van Amin wordt gebombardeerd) was wat ongeloofwaardig en ook de overige personages (Sarah, gespeeld door Gillian Anderson) kregen plots totaal geen screentime meer. De gestoordheid van Amin werd wel goed uitgebeeld, maar de achterliggende genocide en onderdrukking had ook wat meer op de voorgrond gemogen. 7/10 |
![]() |
|
Ik moet dit topic toch maar eens bij gaan houden voor filmtips.
![]() Mijn laatste bioscoop film was 12 Een lange, enigszins vermoeiende maar zeer intrigerende film. Hij was goed in elkaar gezet. Vooral de onzuiverheid in redenatie van de juryleden viel op. Erg goed gedaan. Verder recent gezien: Slumdog millionair Heel mooi ![]() Bride Flight Mja och.. wel aardig, leuk dat het niet een typisch Nederlandse film is.. maar verder vooral een film voor als je een keertje ziek op de bank ligt.
|
Friday the 13th
Eindelijk eens gezien! Vermakelijke horror. Erg verassend wie de serial killer was vond ik. Paar goede schrikmomenten. 7/10 Conjurer Vage horrorfilm over een man die ervan overtuigd is dat de geest van een heks rondwaart in de cabin in zijn achtertuin. Opbouw was wat langzaam en eigenlijk kwam alleen het gedeelte waarbij 'de heks' verschijnt in de buurt van eng/spannend. Einde was erg jammerlijk. Maar uiteindelijk best een aardig filmpje. 6/10
|
Frost/Nixon Had hier niet zoveel van verwacht. Ik ben niet zo'n liefhebber van veel geleuter, gaat me snel vervelen. Maar dat was bij deze film niet zo. In het begin viel ik nog wel een paar keer weg, maar dat was eigenlijk alleen maar omdat ik moe was. Toen het 2e interview begon kon ik mezelf gelukkig herpakken. Vermakelijke film, met vreemd genoeg een paar ontroerende momenten.
Slumdog Millionaire Ja, was wel aardig. Ik vond vooral het eerste uur (?) goed, daarna vond ik het een beetje teveel van hetzelfde worden. Hij was ook wat aan de lange kant, vond ik. Leuke soundtrack ook wel.
|
24: Redemption - 5/10
Ik heb de laatste 3 seizoenen niet eens gezien, dus misschien was het niet zo verstandig om de film dan te kijken. Maar ja. Tegenvaller dus. Die hele Afrikaanse setting komt niet uit de verf en het verhaal is veel te simplistisch voor 24-begrippen. En de gebruikelijke rechtse inborst irriteert ook.
|
Natural Born Killers (1994)
Duidelijk dat Tarantino hiervan het script heeft geschreven en met een heerlijke rol van Juliette Lewis. Vind alleen het tweede deel van de film wat minder, een aantal dingen (à la Tarantino) te erg opgeblazen, maar verder een prima film. 7.5/10 The Gamers (2002) Voor op een aangeschoten en melige avond een perfecte film, Heerlijk flauw RPG's licht in de zeik zetten en toch een vrij goed verhaal nog. 7.5/10 Vidocq (2001) De eerste volledig digitaal opgenomen film ooit. Het vertelt het verhaal van een detective die vermoordt wordt door een alchemist, waarna de biograaf van de detective probeert zijn dood te wreken. De tijdspanne waarin de film speelt (1830, Franse revolutie) heeft een extra dimensie aan de film en maakt het verhaal nog duisterder dan het had kunnen zijn. Door de sfeer die neergezet wordt, het prachtig uitgewerkte verhaal en de techniek een film die zeer de moeite waar is 8/10
||
Citaat:
|
Seven Pouds
Huisgenoot kwam er mee aanzetten. Ik was een beetje sceptisch maar ik vond het eigenlijk best een redelijk film. Beetje overdreven allemaal, maar het verhaal zit goed in elkaar. Will Smith vond ik trouwens ook oke, voor de verandering.
||
Citaat:
|
The Accidental Husband
Tja, beetje standaard allemaal. Gewoon een romantische komedie die weinig vernieuwends brengt. Dat hoeft ook niet altijd natuurlijk, maar als dit dan niet zo is, moet het verhaal wel genoeg onderhoudend zijn om het heel boeiend te houden. Dat was bij deze film niet echt het geval. Hoewel ik me er prima mee vermaakt heb, hoor. Af en toe nog wel grappige stukjes. En het was ook zeker niet slecht. 6,5/10
|
Dr. Strangelove or: How I Learned to Stop Worrying and Love the Bomb (1964)
Héérlijke film. Hoewel bijna 45 jaar oud geregeld dubbel gelegen. Prima uitgewerkt plot, zeer goede acteurs en staat terecht in de lijst van beste films ooit ![]() 9/10
|
Valkyrie
Ik vond het wel een goeie film maar weet niet of ik het een film vind die ik anderen zou gaan aanraden. En ik ben er nog niet helemaal uit hoe die combinatie mogelijk is. Wel een beetje jammer dat de bijdrage van Carice toch vooral (of eigenlijk alleen maar) op het zoen-gedeelte zat. In de Kidsweek van m'n broertje stond een jochie die 'm saai had gevonden omdat-ie "het verhaal toch al kende", daar ben ik het absoluut niet mee eens. Ik kende het verhaal in grote lijnen natuurlijk ook maar juist dat gaf de spanning.. Ook vond ik dat bleek dat, als de film enigszins historisch correct is, je toch minder van zo'n verhaal weet of onthoudt dan je denkt.
|
Conspiracy theory
Mel Gibson op zijn best. Het hele complot draait zichzelf vast vind ik, maar de acteerprestaties vergoeden veel. 7,5/10
||
Citaat:
|
Verwijderd
|
Slumps
![]() OT: 5 Centimeters per Second (Byôsoku 5 Senchimêtoru) Romantische anime over een jongen en meisje die van jongs af aan bevriend zijn en doordat ze van school wisselen elkaar kwijtraken in het leven. Allemaal wel leuk en aardig, hier en daar mooi geanimeerd. De sneeuwstorm en overige weereffecten zijn mooi gemaakt en maken het geheel sfeervol. Qua karakterontwikkeling bleef het allemaal erg aan de oppervlakte en het einde paste totaal niet, want
Spoiler
6/10 |
![]() |
|
Ik dacht ook altijd slums, maar omdat hij opeens slumps zei ging ik twijfelen en heb ik dat maar gebruikt.
Dogging, a love story Beetje een flauwe film, vond er niet zo veel aan. Af en toe een glimlach. Beetje jammer dat er geen ondertitels bij waren, het accent van die gasten was onverstaanbaar. Frozen River Tsjah. Weinig aan, veel ellende, stilte en lelijke en domme mensen. Tijdens deze film zat er ook een dikke vrouw voor me, ze was heel de tijd aan het eten en stonk naar zweet. Bah. Rachel Getting Married Na twee missers was het dan raak. Deze film maakte de vorige twee goed. Knap hoe ze zo moeiteloos (zo lijkt het iig.) wisselen tussen drama en comedy. Anne Hathaway was goed bezig. Er zaten ook veel knappe meisjes in de zaal. Wat een ergenis trouwens weer. Ik word echt gillend gek van dat geklap na iedere film. En mijn knieën vallen er ook vanaf. Die bioscoop is gemaakt voor dwergen, denk ik. Met mijn twee meter was het in ieder geval niet om uit te houden. Het was op het IFFR trouwens.
||
Citaat:
![]() Daar The Lightship gezien. In het begin nogal saai, maar uiteindelijk wel oke. De muziek vond ik echt tof en de rol van Robert Duvall was geestig ![]() |
![]() |
|
Gisteren eindelijk The Dark Knight (2008) gezien.
Ben het er mee eens dat het een zeer goede film is, zeker de beste uit de Batman-serie totnutoe. Filmtechnisch een hoogstandje, een prachtige rol van Heath Ledger en een zeer sterk verhaal. 9,5/10
|
![]() |
|
|