Ik ben een paar dagen weggeweest en de buurman is nog steeds niet klaar met z'n verbouwing, dus zodra ik een voet over de drempel zette klonk er weer oorverdovend lawaai. Dat is -666. Maar kennelijk heeft de rest van de flat er ook genoeg van, want na een paar uur stond hier opeens een hele groep mensen voor de deur die hem duidelijk maakte dat hij niet gedurende anderhalve week hele dagen de boormongool kan uithangen. Want sommige mensen willen niet om half acht 's ochtends gewekt worden en andere mensen willen om half twaalf 's avonds graag slapen en alle mensen vinden onophoudelijke herrie kut. Ze hadden nog net geen fakkels en hooivorken bij zich. Righteous drama! Dus dat is +666. Nu zijn ze weer weg en heeft hij beloofd menselijkere tijden aan te houden en een beetje op te schieten met z'n verbouwing, +1. Vanochtend moest ik vroeg opstaan, -1. Maar ik kreeg wel ontbijt op bed van een charmante jongeman, +3. Het is heel koud buiten en daarom had ik geen zin om boodschappen te gaan doen. Nu heb ik niet de ingrediënten voor het gave eten dat ik wilde maken, -1. Maar ik heb nog brood en kaas en pasta en heel veel thee en een meloen en een pak acerola/mango-sap en afbakstokbrood met kruidenboter, dus dat is geen ramp. +1. En nog eens +0,5 voor de meloen. Mmm, meloen. Verder had ik de afgelopen dagen gezellig gezelschap en nu een paar dagen gezellige internetautisttijd en zondag zou ik eigenlijk naar familie moeten maar dat gaat niet door

Dus dat is allemaal +5. De Amsterdam-bonus is 0,3. Die verhoog ik tijdelijk naar +0,4 want ik zat in een oud typisch Amsterdams pand op dertig seconden loopafstand van de Albert Cuyp.
Eindcijfer = -666+666+1-1+3-1+1+0,5+5+0,4 = 8,9.