Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Ontspanning / De Kantine
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 03-05-2009, 15:31
Anna17J
Anna17J is offline
Citaat:
Wat is dit nou weer voor onzin? Alsof dat erger was geweest. Er zijn mensen dood gegaan door die aanslag en jij zit maar te zeiken over de koninklijke familie. Gadverdamme.
Ik vind het bijzonder erg wat er is gebeurt. Er werd een opmerking gemaakt (een sarcastische kennelijk?) en die vond ik niet kunnen. Ik was benieuwd of diezelfde opmerking ook was gemaakt als de Koninklijke familie wél was getroffen. Oftewel: werd die opmerking alleen maar gemaakt omdat er toch alleen maar onbekende mensen getroffen waren.
Ik wil zeker niet neerbuigend zijn tegenover de slachtoffers, in tegendeel juist!
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 03-05-2009, 15:54
Verwijderd
Citaat:
Ik bedoel de hele wereld.

En ik vind het dus wel jammer/oppervlakkig dat je het viert maar niks met het koningshuis hebt. En ik vind dus omdat het om een aanslag gaat, het niet zomaar stom pech is zoals dat altijd wel plaatsvindt.
De hele wereld viert helemaal geen oud en nieuw? En idd raar idee dat je iets met een gebeurtenis moet hebben om het te vieren. Alsof het iemand wat kan schelen dat we van december naar januari gaan
Met citaat reageren
Oud 03-05-2009, 16:25
Verwijderd
Citaat:
Had met oud&nieuw toen dat café in de brand vloog, ook gelijk het hele oud&nieuw-feest op losse schroeven moeten staan dan?
Als ik het me goed herinner, waren er ook discussies opgelaaid over het al dan niet verbieden van vuurwerk na de Enschede-ramp en Volendam-ramp.
Met citaat reageren
Oud 03-05-2009, 18:11
Verwijderd
Citaat:
Ik zeg ook niet dat ik om alles rouw, noch dat jullie dat moeten doen, ik wilde alleen aangeven dat er veel mensen zijn die dit allemaal LIVE op televisie hebben gezien. Ze hebben mensen door de lucht zien vliegen, en dat doet iets met je. Hoe mooi je het allemaal ook wil maken. Ik vond het een beetje een stomme opmerking op zo'n moment. Zelf wil ik bijvoorbeeld wel graag dat volgend jaar Koninginnedag zoals altijd wordt gevierd en niet dat het overschaduwt wordt door deze gebeurtenis.
Dat er live TV-beelden van waren maakt het aangrijpender, niet erger. Je hebt ook altijd nog zoiets als "nadenken".
Met citaat reageren
Oud 03-05-2009, 20:52
Anna17J
Anna17J is offline
Citaat:
Dat er live TV-beelden van waren maakt het aangrijpender, niet erger. Je hebt ook altijd nog zoiets als "nadenken".
Aangrijpend genoeg om bepaalde opmerkingen gewoon even een weekje te laten wachten, ja. Maar daar sta ik blijkbaar alleen in .
Met citaat reageren
Oud 04-05-2009, 15:43
Verwijderd
Citaat:
Ik hoop dat je dat niet had gezegd als de Koninklijke familie wel getroffen was?! Wat een oppervlakkige mensen zitten hier... Dat verbaast me echt enorm en het stelt me teleur. Godzijdank heeft Nederland nog gigantisch veel mensen die hun eigen leven opzij kunnen zetten en wél medeleven kunnen tonen.
Vind je het persoonlijk echt zo veel erger als de koninklijke familie was gewond geraakt dan dat er nu 7 mensen dood zijn?
Met citaat reageren
Oud 04-05-2009, 21:01
Anna17J
Anna17J is offline
Citaat:
Vind je het persoonlijk echt zo veel erger als de koninklijke familie was gewond geraakt dan dat er nu 7 mensen dood zijn?
Nee. Ik vind het afgrijselijk dat er zes onschuldige mensen gedood zijn. En ik vind het zonde dat de dader zelf ook is gestorven, hij had de cel in moeten gaan.
Ik ben wel blij dat onze Koningin ongedeerd is gebleven, en waarschijnlijk had ik het ook erger gevonden als ze wel getroffen was (ik zie haar immers, de doden zijn onbekenden voor me).
Met citaat reageren
Oud 04-05-2009, 21:14
Verwijderd
En de mensen zijn ondergeschikt aan de koningin omdat jij de koningin ziet?
Met citaat reageren
Oud 04-05-2009, 21:31
Laisve
Laisve is offline
Citaat:
Tuurlijk is het erger als de koninklijke familie dood was gegaan dan 'normale' burgers. Ik vind het een beetje raar dat mensen hier zeggen dat hun leven hetzelfde waard is als andere mensen.
Oud 04-05-2009, 21:59
Tink*
Tink* is offline
Citaat:
Ik vind het een beetje raar dat mensen hier zeggen dat hun leven hetzelfde waard is als andere mensen.
Eh... duh! Mijn leven is ook net zoveel waard als dat van Britney Spears of de koningin, dat zij toevallig bekend zijn dat vind ik er niet echt toe doen hoor.
Oud 04-05-2009, 22:04
Laisve
Laisve is offline
In het britney-geval zeker (en persoonlijk ben ik het volledig met je eens) maar het leven van de koningin is nu eenmaal meer waard dan die van andere mensen.
Oud 04-05-2009, 22:06
Tink*
Tink* is offline
Vind ik niet, voor hetzelfde geval was mijn familie toevallig de koninklijke familie geweest of de jouwe.
Oud 04-05-2009, 22:09
Laisve
Laisve is offline
Ja maar dat zijn ze niet.
Oud 04-05-2009, 22:11
Verwijderd
Is het leven van karst tates evenveel waard als dat van de koningin?
Met citaat reageren
Oud 04-05-2009, 22:11
Verwijderd
Citaat:
In het britney-geval zeker (en persoonlijk ben ik het volledig met je eens) maar het leven van de koningin is nu eenmaal meer waard dan die van andere mensen.
Mwah. Misschien belangrijk ihkv de monarchie, maar verder is het ook maar gewoon een mens, dus net zoveel waard als ieder ander.
Met citaat reageren
Oud 05-05-2009, 00:45
Uice
Uice is offline
Citaat:
Want?

Eerder minder, eigenlijk.
Oud 05-05-2009, 09:17
Anna17J
Anna17J is offline
Ieder mens is evenveel waard (dat staat verdorie in de Grondrecht die bestaat niet voor niets hé), echter de gevoelswaarde van mensen kan best verschillen. En ik vind het afschuwelijk dat er zoveel onschuldige mensen gestorven zijn/gewond zijn geraakt. Maar ik was letterlijk in huilen uitgebarsten als de bus met daarin de Koningin was getroffen. Dat is nou eenmaal zo. Het leven van de Koningin is misschien niet méér waard dan dat van de gewone burgers, maar ik voel méér liefde voor haar dan voor de onschuldigen die ik niet ken. Als ik de slachtoffers had gekend, was het waarschijnlijk weer een ander verhaal geweest
Met citaat reageren
Oud 05-05-2009, 09:21
Verwijderd
Há. Als je het gaat hebben over de wetten, straffen zijn veel hoger als je de koningin beledigt of iets aandoet.

Maar fijn dat je zoveel liefde voor de koningin voelt .
Met citaat reageren
Oud 05-05-2009, 09:27
Chick Rock
Chick Rock is offline
Wat een gezeur hier zeg. Natuurlijk was het anders geweest als die aanslag was gelukt. Het leven van de koningin mag dan evenveel waard zijn als dat van ieder ander, maar als zij (in het ergste geval) was vermoord zou dat nóg meer betekenen voor Nederland als land. Ook al heb je niets met het koningshuis (en vind je dat het afgeschaft zou moeten worden, zoals ik ), het valt niet te ontkennen dat er heel wat ontketent zou worden als zij het slachtoffer was van een gelukte aanslag.
Oud 05-05-2009, 10:00
Verwijderd
Kongininnedag gaat niet alleen om het koningshuis maar is daarbij gelijk onze NATIONALE feestdag, dus ook als je geen aanbidder/aanbidster van het koningshuis bent, voel je je wel een inwoner van Nederland en wil je dat graag vieren met andere inwoners van Nederland.
Met citaat reageren
Oud 12-05-2009, 17:59
Rianne95
Rianne95 is offline
Me teamleidster is vrijdagavond overleden aan haar verwondingen..
Het achste slachtoffer! Zo erg dat dit gebeurd is..
Laten we hopen dat mensen nooit meer zo dom zijn om mensen dit aan te doen..
Met citaat reageren
Oud 12-05-2009, 18:37
Laisve
Laisve is offline
Citaat:
Want?

Eerder minder, eigenlijk.
Eerst want zeggen en dan vervolgens je eigen bewering niet onderbouwen.

Maar het leven van de koningin is meer waard dan andere mensen omdat ze nu eenmaal het staatshoofd der nederlanden is. Je kunt wel heel moreel stellen dat ieder leven gelijkwaardig is, en ieder persoon gelijkwaardig is, maar dat is nu eenmaal niet zo. De koningin heeft meer rechten, meer privileges dan andere mensen. Ze is essentieel voor de democratie (hoe ironisch ook) en is als persoon vertegenwoordiger voor binnen- en buitenland van het hele nederlandse volk. Hierom is haar leven meer waard.

Ik ben benieuwd naar jouw onderbouwing.
Oud 12-05-2009, 18:43
Allure
Allure is offline
Dat de kongingin meer rechten en privileges heeft maakt haar niet meer waard dan een willekeurige andere Nederlander.

En ik vind haar niet essentieel voor de democratie, maar dat terzijde.
Met citaat reageren
Oud 12-05-2009, 18:45
Verwijderd
In welk opzicht in de koningin essentieel voor de democratie? Er zijn iets van 20 mensen in de lijn der troonopvolging, ofzo? Petje af als je die allemaal om weet te leggen.
Met citaat reageren
Oud 12-05-2009, 21:37
Uice
Uice is offline
Citaat:
Eerst want zeggen en dan vervolgens je eigen bewering niet onderbouwen.
Dat is ook toepasbaar op jouw post waarop ik reageerde.

Citaat:
Maar het leven van de koningin is meer waard dan andere mensen omdat ze nu eenmaal het staatshoofd der nederlanden is.
Zozo, 'nu eenmaal'. Tegen dat soort taalgebruik kan ik niet op.
Citaat:
Je kunt wel heel moreel stellen dat ieder leven gelijkwaardig is,
Dat doe ik niet.
Citaat:
en ieder persoon gelijkwaardig is, maar dat is nu eenmaal niet zo. De koningin heeft meer rechten, meer privileges dan andere mensen.
Waarom zou dat iemand meer waard maken? Stalin had ook meer rechten dan zijn burgers.
Citaat:
Ze is essentieel voor de democratie (hoe ironisch ook)
Ja, ondemocratische landen als Duitsland en Frankrijk hebben dat nog niet helemaal begrepen.

Citaat:
en is als persoon vertegenwoordiger voor binnen- en buitenland van het hele nederlandse volk. Hierom is haar leven meer waard.
Je hebt gewoon een stel dingen genoemd die de koningin doet en gezegd 'hierom is haar leven meer waard'. Zo werkt het niet. Mijn onderbuurman heeft een snor en een hond. Hij rijdt in een rode auto. Daarom is zijn leven meer waard.

Citaat:
Ik ben benieuwd naar jouw onderbouwing.
Mijn onderbouwing is dat het koningshuis een uitkeringstrekkende boevenbende is. Bernards fascistische sympathieën en het kapotschieten van allerhande bosbeesten was nog tot daar aan toe, maar een massamoordenaar op je verjaardag willen uitnodigen gaat gewoon te ver. Ik scheer het hele zooitje nu even over één kam, hoor.
Oud 12-05-2009, 22:35
Allure
Allure is offline
En misschien zijn ze ook allemaal niet van koninklijke bloede omdat er eens iemand vreemdgegaan was of zo. Ik ken het verhaal niet precies, maar de leden van het koninklijk huis willen niet dat het onderzocht wordt.

Van mij mag het koningshuis ook wel weg, want het kost enorm veel geld en ik vind het belachelijk dat de koningin geen belasting hoeft te betalen.
Met citaat reageren
Oud 12-05-2009, 22:37
Verwijderd
Citaat:
En misschien zijn ze ook allemaal niet van koninklijke bloede omdat er eens iemand vreemdgegaan was of zo. Ik ken het verhaal niet precies, maar de leden van het koninklijk huis willen niet dat het onderzocht wordt.

Van mij mag het koningshuis ook wel weg, want het kost enorm veel geld en ik vind het belachelijk dat de koningin geen belasting hoeft te betalen.

A. Klopt, grote kans dat ze niet afstammen van Willem de Zwijger

B. Koningshuis brengt meer geld op dan het kost.
Met citaat reageren
Oud 12-05-2009, 22:47
Allure
Allure is offline
Waarom brengt het meer op dan het kost? Het kost meer dan 100 miljoen per jaar.
Met citaat reageren
Oud 12-05-2009, 22:51
Verwijderd
Citaat:
Waarom brengt het meer op dan het kost? Het kost meer dan 100 miljoen per jaar.
De bedrijven die het koningshuis naar ons toetrekt , expansie en verkopen van Nederland als merk etc..

Dat moet ik even uitzoeken heb er laatst wel enkele goed onderbouwde artikelen over gelezen.

Daarnaast is het onze gemeenschappelijke geschiedenis wat van belang is bij een natie.
Met citaat reageren
Oud 12-05-2009, 22:56
Allure
Allure is offline
Maar het hoeft helemaal niet zo duur te zijn:

"Elke Nederlander is 7 keer zo veel kwijt aan het koningshuis als iedere Britse onderdaan." (http://www.trouw.nl/nieuws/nederland/article1713742.ece)

En ik geloof echt niet dat het meer oplevert.
Met citaat reageren
Oud 12-05-2009, 23:00
Verwijderd
6,31 euro per persoon heb ik gelezen, maar morgen krijg je meer info nu ben ik moe.
Met citaat reageren
Oud 12-05-2009, 23:02
Uice
Uice is offline
Citaat:
Daarnaast is het onze gemeenschappelijke geschiedenis wat van belang is bij een natie.
Zullen de Duitsers blij mee zijn.
Oud 12-05-2009, 23:12
Verwijderd
Citaat:
Zullen de Duitsers blij mee zijn.
Ligt eraan waarna ze kijken
Met citaat reageren
Oud 13-05-2009, 01:53
Verwijderd
Citaat:
Zal ik hem even inkoppen? "Wat wil je dan? Een republiek? Dictatuur? Weet je wel hoeveel een president kost?"
Met citaat reageren
Oud 13-05-2009, 22:15
Allure
Allure is offline
Citaat:
Zal ik hem even inkoppen? "Wat wil je dan? Een republiek? Dictatuur? Weet je wel hoeveel een president kost?"
Ik heb op zich niks tegen een koninklijk huis, maar omdat het in Nederland zoveel moet kosten, staat het me tegen.
Met citaat reageren
Oud 15-05-2009, 10:19
Allure
Allure is offline
Ik ben eigenlijk wel benieuwd wat Laisve tegen de reactie van Uice in te brengen heeft.
Met citaat reageren
Oud 15-05-2009, 10:53
Balance
Balance is offline
Citaat:
Ik ben eigenlijk wel benieuwd wat Laisve tegen de reactie van Uice in te brengen heeft.
Ik vind het een beetje een onzinnige discussie.
Of het leven van de ene persoon meer waard is dan dat van de ander, is een waarde oordeel en daarmee persoonlijk. Laisve vindt vanwege privileges en de rol die de koningin heeft in de Nederlandse samenleving, dat het iemand meer van waarde maakt dan een ander.
Uice vindt dat onzin. Tja, dan is het toch einde discussie?

Je kan hoogstens het oordeel van de wetgever erbij halen. Maar volgens mij (al ben ik niet erg goed geïnformeerd op dit gebied) is deze er ook niet heel helder over. Enerzijds is iedereen gelijk volgens de wet. Anderszijds is de straf op vrijheidsberoving bij de koningin hoger dan bij een willekeurige ander (volgens mij?). Hieruit zou je af kunnen leiden dat er weldegelijk onderscheid is tussen een vreemde en de koningin. Maar dan is weer de vraag of dat ook hetzelfde is als 'meer waardevol'.
Oud 15-05-2009, 10:55
Allure
Allure is offline
Citaat:
Ik vind het een beetje een onzinnige discussie.
Of het leven van de ene persoon meer waard is dan dat van de ander, is een waarde oordeel en daarmee persoonlijk. Laisve vindt vanwege privileges en de rol die de koningin heeft in de Nederlandse samenleving, dat het iemand meer van waarde maakt dan een ander.
Uice vindt dat onzin. Tja, dan is het toch einde discussie?
Geldt dat niet voor (bijna) alle discussies.
Met citaat reageren
Oud 15-05-2009, 10:58
Laisve
Laisve is offline
Citaat:
Ik had eigenlijk hetzelfde als balance, want grote kans dat dit gaat uitmonden in een soort semantische discussie, maar ik wil er wel even naar kijken want zo op het eerste gezicht heeft uice zoals altijd maar 1 argument van mij proberen te weerleggen en de rest is pure onzin.
Oud 15-05-2009, 10:58
Balance
Balance is offline
@Allure: Naar mijn mening niet.
In veel discussies kun je argumenten aandragen die niet zo zeer te maken hebben met iemands waarde oordeel.
Oud 15-05-2009, 12:02
Uice
Uice is offline
Citaat:
Ik had eigenlijk hetzelfde als balance, want grote kans dat dit gaat uitmonden in een soort semantische discussie, maar ik wil er wel even naar kijken want zo op het eerste gezicht heeft uice zoals altijd maar 1 argument van mij proberen te weerleggen en de rest is pure onzin.
Onmogelijk, want je hebt geen argumenten gegeven. Ik heb je hele stukje in een zin weerlegd.
Oud 15-05-2009, 12:03
Laisve
Laisve is offline
Citaat:
Onmogelijk, want je hebt geen argumenten gegeven. Ik heb je hele stukje in een zin weerlegd.
Hoe vaker je het zegt hoe groter de kans dat het waarheid wordt
Oud 15-05-2009, 12:05
Uice
Uice is offline
Citaat:
Hoe vaker je het zegt hoe groter de kans dat het waarheid wordt
Niet knikken.

Ik ben trouwens op drie punten die je maakte nog ingegaan, zie ik.

Verder, waarom was je eigenlijk bang voor een semantische discussie?
Oud 15-05-2009, 12:07
Laisve
Laisve is offline
Pff.

En omdat ik voorspel dat dit uit gaat lopen op 'wanneer is iemands leven meer waard'... en dat jij en ik daar een ander idee van hebben.
Oud 15-05-2009, 12:09
Uice
Uice is offline
Wat is daar semantisch aan?

En als we geen andere ideeën zouden hebben zou het geen discussie zijn hè.
Oud 15-05-2009, 12:10
Laisve
Laisve is offline
Wat daar semantisch aan is ? Je hebt toch verdorie middelbare school gehad of niet ?

En dat klopt, maar ik zie geen heil in die discussie.
Oud 15-05-2009, 12:14
Uice
Uice is offline
Weet je wat semantiek is?
Oud 15-05-2009, 12:15
Laisve
Laisve is offline
Ja, jij ?
Oud 15-05-2009, 12:26
Uice
Uice is offline
Uiteraard, maar ik wachtte meer op een definitie van jouw kant omdat jij begon die term te gebruiken.
Oud 15-05-2009, 12:33
Laisve
Laisve is offline
Oh. Nou omdat ik zo coulant ben vandaag.

Wat het woord 'waard' inhoudt is voor ons beide verschillend. Als er een paar gegevens zijn maak ik daaruit op dat iets meer waard is, en jij minder. Dit betekenisverschil bij hetzelfde woord is bij uitstek het terrein van de semantiek, ofwel betekenisleer.
Reageren

Regels voor berichten