Advertentie | |
|
![]() |
|||
Citaat:
Citaat:
![]()
|
Wat voor iemand een gezond gewicht is, hangt onder andere af van de lichaamslengte. in de literatuur vind je verschillende methoden om het gewicht te bepalen aan de hand van de lichaamslengte. Eén van die methoden levert als ideaal gewicht voor vrouwen:
G = 100 x L - 110 We noemen dit even formule (1). Naast verschillende formules die een verband aangeven tussen het ideale gewicht en de lengte, maakt men ook vaak gebruik van de body mass index, de BMI. De formule van de BMI ziet er als volgt uit: BMI = 1 / L² x G De A-vraag heb ik al, maar de B-vraag luidt: Wanneer een vrouw een ideaal gewicht heeft dat voldoet aan formule (1) kunnen we de formule voor de BMI zo schrijven dat deze alleen nog afhangt van de lengte L. Schrijf op hoe de formule voor de BMI er dan uit ziet. Schrijf het antwoord als één breuk. Ik weet niet of het noodzakelijk is om te weten, maar bij A heb je berekend dat het gewicht 66 kg is en de BMI is daarmee 21.3. De vrouw in kwestie is 176 cm. Dus L = 1,76 (er staat in de som dat L in meters is)
||
Citaat:
||
Verwijderd
|
Citaat:
Nu wil je BMI weten, slechts als functie van L. Hiervoor vul je G in je formule voor de BMI in. |
![]() |
|
Ik had ook echt m'n wiskundeschriften en examens bewaard na school, zodat ik nog ens fijn sommen kon maken, haha
![]()
|||
Citaat:
![]() Citaat:
![]()
|||
Citaat:
![]() Citaat:
![]()
||
Citaat:
![]() En je weet toch wel dat als je en breuk vermenigvuldigt met iets, je dat mag vermenigvuldigen met hetgeen boven de streep staat?
|
![]() |
|
|
![]() |
||||
Forum | Topic | Reacties | Laatste bericht | |
De Kantine |
Saaikunde #743 Verwijderd | 500 | 10-11-2009 20:24 |