Advertentie | |
|
![]() |
|||
Citaat:
Citaat:
Je rijd dan bijvoorbeeld niet in op een buurtbewoner die kritiek op je heeft, want je weet dan dat daar strafrechtelijke gevolgen tegenover staan, en in geval van overlast, je op straat kan komen te staan. Krakers hebben die remmingen niet omdat ze geen verantwoording over hun daden hoeven af te leggen, en vertonen dergelijke gewelddadig gedrag dus wel. En hoe de politie weet dat iemand er niet woont? Welnu, een eigenaar die aangeeft dat diegene er niet thuishoort is een goede indicator. Of het feit dat het om een kantoorpand gaat, aangezien het bewonen daarvan nooit is toegestaan. Allemaal redenen tot ingrijpen.
||
Citaat:
|||
Citaat:
We hadden ons gala van de studentenvereniging ook in een kraakpand op de Distelweg 113, in amsterdam. Geen website, maar je mag er best langs gaan om het uit te zoeken ^^. Citaat:
||
Citaat:
binnen 3 en een halve seconde hebben ze een procesje geschreven waarin staat dat je ze beledigde, je verdacht gedroeg of anderszins niet correct bezig was, blijkbaar heb jij nog niet zo veel ervaring met de arm der wet, ik ken de spelletjes inmiddels wel.
|||
Citaat:
Citaat:
||
Citaat:
Ik wil niet aandringen, omdat ik niet wil aandringen dat je zoekt naar iets dat niet bestaat, maar we bevinden ons dus nog steeds op het punt dat het aantal daadwerkelijk leegstaande woningen in Nederland (perifere krimpregio's uitgezonderd) nul bedraagt.
||
Citaat:
||
Verwijderd
|
Citaat:
ongetwijfeld heb je hier gelijk, maar dat verklaart meteen ook dat kraken en anti-kraak nog steeds bestaat... Als je niet gaat kraken of anti-kraak gaat wonen, waar moet je dan wonen? ![]() Want jij hebt overal een uitleg voor, dus kom maar op ![]() |
![]() |
||
Citaat:
Ik woon zelf in een complex dat door gebrek aan ruggegraat over een half jaar wordt afgebroken, midden in een kamernood. Waarom? Linkse bestuurders in Utrecht hebben nooit de ballen gehad om tegenoverwonende aso's gewoon nee te verkopen.
|
oja het landbouwbelang. dat kan ik vanuit mijn raam zien.
is inderdaad een fabriek, vervallen zooi allemaal hier maar wel op een charmante manier. de timmerfabriek ligt er praktisch naast. ik vraag me ook wel eens af wat er eigenlijk met al die gigantische industrieele gebouwen gebeurt, geen enkele ruit is nog heel. zou je erg toffe feesten in kunnen organiseren maar goed. eerlijk gezegd heb ik nog nooit last gehad van die krakers, ben er helaas nog nooit geweest omdat ik altijd te laat achter kom wat er gaande was. ben het niet zo eens met de ideologie er achter. het ligt veel simpeler voor mij, hele gave gebouwen op toplocaties die leeg staan is gewoon zonde. punt. een oude fabriek is ook wel wat anders dan woningen
||
Verwijderd
|
Citaat:
Heh wat jammer, ik dacht dat uitgerekend jij een ( al dan niet door de VVD verzonnen )(schijn)oplossing aan zou dragen. In plaats daarvan kom je met een belachelijk, niet-werkbare oplossing aan die zelfs een complete randdebiel nog niet zou overwegen, en moet je je stokpaardje, het links-bashen maar weer eens van stal halen... |
![]() |
||
Citaat:
Er zijn een aantal obstakels voor die woningbouw, en een van de grootste daarvan zijn de linkse bestuurders van grote steden, die woningbouw een vies woord vinden, en bang zijn voor not-in-my-backyard reacties. Ze zijn veel te bang, onder andere voor electoraal verlies, om de grote belangen in beeld te houden. En scholieren, studenten en starters betalen dagelijks de prijs voor die bestuurlijke lafheid. En zoals gezegd, voor mijn part zet je demonstratief je tent op in de achtertuin van één van die bestuurders. Misschien dat zo'n contact met de werkelijkheid ze wakker schudt, zodat ze iets ondernemen. Als ik daarmee zoveel waarheid spreek dat links moet gaan schelden als compensatiegedrag, by all means, scheld gerust door.
||
Verwijderd
|
Citaat:
![]() |
![]() |
||
Citaat:
||
Citaat:
Wat bebouwing en ruimte betreft kunnen we zonder problemen 60 miljoen mensen huisvesten in Nederland.
||||
Citaat:
Citaat:
Citaat:
||
Citaat:
Zonder twijfel is het mogelijk. Maar goed, dan moeten we wel dingen doen zoals irrationele zaken overboord smijten. Bijvoorbeeld hoor je in Utrecht nog wel eens dat gebouwen niet hoger zouden moeten worden dan de dom. Dan hoort iedereen te denken: "Wtf? De tijd dat priesters het recht reserveerden om het verst op iedereen neer te kijken ligt toch achter ons?" Vervolgens neem je een paar van die 'authentieke' krotten in centrum Utrecht, slaat het boeltje tegen de grond, en bouwt er twaalf a vijftien verdiepingen hoog grote appartementen. Voila, woningnood opgelost, tevens wijk opgeknapt. Tolsteeg is nog een wijk onder het kopje 'probleemwijk van de toekomst'. Pak daar een paar van die aftandse flatgebouwen of verrotte huizen. Platgooien, en driemaal zo hoog en in betere kwaliteit terugzetten. Zo los je een tekort aan woningen op. Maar goed, het vereist wel een beetje buiten bestaande kaders denken.
||
Verwijderd
|
Citaat:
ook een prachtig voorbeeld in Zaandam. Het mooie het nieuwe het geweldige Inverdan. Een nieuw station, busstation, gemeentehuis en winkels, alles ter waarde van ettelijke miljoenen. Maar geen bedrijf dat er in wil investeren, en woningen die zo duur zijn dat ze ze niet verkocht krijgen. Uiteraard is de bouw al begonnen.... |
![]() |
||
Citaat:
Een groot deel van de leegstand in bedrijfspanden komt dan ook voor rekeningen van panden in de categorie hopeloos. Geen enkele kans dat ze nog een huurder vinden. Omdat ze zijn verouderd, slecht passen bij het huidige aanbod, of verkeerd liggen. Wie wil bijvoorbeeld een bedrijf vestigen op een terrein waar je geen internet kunt hebben behalve inbellijnen en sateliet? Maar die kantoren worden ook niet afgebroken? Waarom? Het kost meer geld om ze af te breken dan om ze leeg te laten staan, en geen verhuurder kan het verantwoorden om te kiezen voor zowel kapitaalvernietiging als meer verlies pakken. Dat is op te lossen door subsidie op sloop gecombineerd met een heffing op langdurige (5+ jaar) leegstand.
|
Krakers houden huis in woning
ROTTERDAM - Gerard Devilee, de Rotterdammer wiens woning onlangs van de ene op de andere dag was bezet door krakers, heeft zijn huis terug. ![]() Devilee staat oog in oog met de mannen die zijn huis hadden gekraakt. Hij blijft rustig, ook als ze zijn tafel meenemen. FOTO DE GROEN Maar echt blij is hij niet. Zijn woning is zwaar beschadigd. Beduusd loopt Devilee door zijn huis aan de Charloisse Lagedijk in Rotterdam-Zuid. De wanden zijn beklad met anarchistische tekens en wilde tekeningen. De kussens zijn van de bank gehaald, het servies ligt in stukken op de grond. Buiten liggen de resten van barkrukken die in de hens zijn gestoken. ,,Ik denk dat ik nog geen peper- en zoutstelletje over heb,’’ zegt de 53-jarige man. De krakers die Devilee uit zijn eigen huis hebben gezet, zijn gisteren vertrokken nadat de politie dat had geëist. De bewoner kwam er twee weken geleden achter dat zijn huis was gekraakt. Hij belde de politie, maar die greep niet meteen in. De krakers beweerden namelijk dat het pand al zeker een jaar leegstond en dus legaal gekraakt mocht worden. Nadat Devilee zijn verhaal vertelde in deze krant, stelde burgemeester Aboutaleb een onderzoek in. Duidelijk werd dat het pand weldegelijk bewoond werd. Exit krakers. ,,Ach jee, ach jee,’’ stamelt Devilee als hij ziet dan zijn jugendstil lamp nog redelijk onbeschadigd in een hoekje ligt. ,,Daar ben ik blij mee.’’ Even later slaakt hij weer een diepe zucht. Foto’s van zijn kinderen liggen op de grond van de slaapkamer boven. Op wat kleding na is de ruimte leeggehaald. Plots wandelen twee krakers het huis binnen. Ze pakken de salontafel en gooien die achterin een grote, groene bus. Devilee staat erbij en kijkt ernaar. ,,Wat moet ik doen? Ik heb geleerd om beheersd te blijven. Als ik wat zou doen, kan ik niet meer stoppen. Dan zit ik straks twee jaar in de cel.’’ Als de krakers weg zijn, stapt Devilee met zijn lamp onder zijn arm op zijn fiets. Weg van het huis, nog niet wetend waar nu te slapen. Hij verzucht: ,,Dit is onbewoonbaar. Ik weet niet waar ik moet beginnen om het weer op te knappen.’’ Aangifte tegen de krakers doet Devilee niet, want dat heeft volgens hem geen zin. Wel tegen de politie. ,,Die had deze puinhoop kunnen voorkomen.’’ http://www.ad.nl/rotterdam/3280729/K...in_woning.html ![]() Die dude heeft meer geduld dan ik zeg.. Eerst iemands huis bezetten, vernielen, en daarna nog onder zijn neus zijn meubels stelen ook? Tegen iemand van in de vijftig durven ze natuurlijk wel, maar probeer het iemand maar eens kwalijk te nemen als hij in zo'n situatie een stuk staal pakt en die kraker zijn hersens inslaat. De combinatie aftands groen busje plus dat hoofd is trouwens goed herkenbaar. Dus als je wakker wordt, en dat voor je deur staat: geen vragen stellen, direct erop slaan, en vooral niet het huis onbeheerd achterlaten. ![]()
||
Citaat:
"Exit krakers" en "that's it"? Pardon !?!?! Leuk en aardig dat Devilee geen aanklacht wil doen (hij heeft misschien begrip omdat hijzelf ooit...??) maar hoe zit het met inbraak, vernieling, diefstal? Ik wil dat deze mannen opgepakt worden en onder begeleiding van een triggerhappy ME-er met zweep alles op eigen kosten opknappen, schade vergoeden en duizendmaal sorry zeggen. Net zolang totdat de gedupeerde "gerechtigheid" voelt. Alleen zo kan een Nederlander weer het gevoel krijgen dat de politie en justitie respect waardig is. |
![]() |
||
Citaat:
|||
Citaat:
Strak dat hij de politie en staat vanwege het toestaan van wangedrag wil sue-en maar of hij dat gaat winnen. oja deze was ik natuurlijk nog vergeten; behalve de betekenis van braak, art 12 GW is deze er ook nog: Citaat:
||
Citaat:
typisch gedrag, ik wil deze niet voor T verkloten maar SPer zeker?
||
Citaat:
||
Citaat:
Zodra de politie en de rechtspraak op dat gebied weer naar behoren functioneren vervalt de reden daarvoor. Ik weet niet hoe dat bij jou werkt, en of je een eventuele betrapte inbreker nog je gelukswensen en wat extra geld meegeeft, maar bij de meeste mensen werkt het anders. En voor de normale reactie van die mensen hoort begrip te zijn. Iemand die zijn huis verdedigt tegen inbrekers die hem dakloos willen maken verdient respect. Natuurlijk heeft een normale kraker niet te duchten daarvan. Tegen hem is überhaupt geen reden om eigenrichting te gebruiken. Maar wie zich schuldig maakt aan braak, diefstal, vernieling en geweld, en kan uiteraard verwachten dat de rechtmatige eigenaar zichzelf en zijn spullen verdedigt.
|||
Citaat:
Citaat:
|||
Citaat:
Iemand die dat beschouwt als een optie en beweert dat men maar de uitkomst van een maandenlang slepend proces, is het contact met de werkelijkheid kwijt. Citaat:
![]()
|||
Citaat:
Citaat:
||||
Citaat:
Citaat:
![]() Ik zie ook niet waarom je daar zo tegen bent, als de eigenaar zijn bezit wil verdedigen. De kraker in kwestie kan dat natuurlijk op elk gewenst moment voorkomen door zich als een normaal mens te gedragen. Bovendien geeft het eigenaren een middel om zich te verdedigen tegen het extreme geweld dat krakers van vandaag de dag kenmerkt. Citaat:
Het is dus helemaal geen politiek debat. Iedereen wil van de grote groep criminele krakers af, en alleen die krakers zelf zijn tegen.
||||
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Er zijn wel 4 a 5 argumenten te bedenken waarom niet.
||
Verwijderd
|
Citaat:
![]() |
![]() |
||||||
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Ander vb: http://www.volkskrant.nl/archief_gra.../PAND_GEKRAAKT Overigens snap ik ook niet het punt van bestemmingsplannen; er staat ook in geen enkel bestemmingsplan dat er panden staan die bedoeld zijn om leeg te staan.
||
Citaat:
|
Advertentie |
|
![]() |
|
|