Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Algemeen / Nieuws, Achtergronden & Wetenschap
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 08-07-2009, 21:33
Verwijderd
Citaat:
Nou en? Dan ben je gewoon een raging ectomorph met een brutaal metabolisme. Ga maar eens op hardcore bodybuilding bulking spree, en ook jij gaint 20 kilo in een jaar.
Bodybuilding vernietigt je lichaam. Nee dank je dus.
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 09-07-2009, 07:48
Mobius
Mobius is offline
Citaat:
Bodybuilding vernietigt je lichaam. Nee dank je dus.
Oja? Voordat ik ermee begon kon ik net een pak melk verfrommelen. Nu verhuis ik grote koelkasten in m'n eentje en vreet ik 50kg schijven bij m'n ontbijt. Ik kan dus zeggen dat mijn lichaam een flink stuk sterker is geworden. Te veel/te weinig eten en geen beweging vernietigt je lichaam.

Ook is krachttraining dé manier om vet kwijt te raken. Die extra spiermassa voedt zich met het teveel aan opgeslagen vet in het lichaam. Perfect voor overweight Amerikanen dus.
Oud 09-07-2009, 09:13
Verwijderd
Ja, maar dat neemt niet weg dat er veel gezondere manieren zijn om je lichaam te trainen. Heel veel sporten is zo mogelijk nog slechter dan niet sporten. "Bewegen" daarentegen is goed voor je lichaam en conditie.
Met citaat reageren
Oud 09-07-2009, 13:10
De Veroorzaker
De Veroorzaker is offline
Van sporten krijg je kanker, oxidatieve stress in je spiertjes. Maar dan ga je wel eerder dood en heb je minder andere ouderdomskwaaltjes dus per saldo is het goed voor je.
Oud 09-07-2009, 14:13
Rationeel
Rationeel is offline
Citaat:
Ja, maar dat neemt niet weg dat er veel gezondere manieren zijn om je lichaam te trainen. Heel veel sporten is zo mogelijk nog slechter dan niet sporten. "Bewegen" daarentegen is goed voor je lichaam en conditie.
nouja, je hebt bodybuilden en je hebt bodybuilden. ik weet het niet zeker, maar ik ga er even van uit dat mobius er zelf niet zo uitziet als de persoon in zijn avatar. ik denk dat mobius onder de 'gezonde' variant valt en die gebuilde body valt toch echt onder de ongezonde variant.

@veroorzaker: van niet sporten krijg je ook kanker.

en zo kun je alles kromlullen:
tegenwoordig lijkt hardlopen hartstikke hip; eigenlijk zou je die mensen (ik val er zelf ook onder ) moeten afschieten, want dat gaat de volgende generatie weer klauwen met geld kosten voor de nieuwe knietjes/reuma.

gewoon gezond eten en normaal sporten, zowel kracht als cardio, is een prima levensstijl.
Met citaat reageren
Oud 09-07-2009, 18:36
Mobius
Mobius is offline
Citaat:
Een gezonde dosis spiermassa is sowieso een pré. Daarnaast doen bodybuilders enorm veel aan cardio (voornamelijk tijdens de cut) dus ook op het gebied van conditie geen problemen. Ik loop 15 kilometer in één uur en tien minuten.
Oud 09-07-2009, 18:37
Mobius
Mobius is offline
Citaat:
nouja, je hebt bodybuilden en je hebt bodybuilden. ik weet het niet zeker, maar ik ga er even van uit dat mobius er zelf niet zo uitziet als de persoon in zijn avatar. ik denk dat mobius onder de 'gezonde' variant valt en die gebuilde body valt toch echt onder de ongezonde variant.
Dat is Zoltan Voros, de eigenaar van mijn streeffysiek. Maar dat duurt nog wel even
Oud 09-07-2009, 21:19
Rationeel
Rationeel is offline
ik vind het te eng om zo te worden; het vergt teveel onderhoud op latere leeftijd:

Met citaat reageren
Oud 10-07-2009, 06:04
Mobius
Mobius is offline
Tja, wat wil je als je Gouverneur bent? Allerlei etentjes die je niet kan weigeren, geen tijd meer om te trainen, dan word je een pudding net als de rest van het land. Hij heeft z'n keuze gemaakt, maar dat maakt hem niet minder legendarisch. Wanneer hij sterft krijg je net zo'n schokgolf als nu met MJ. Rugklachten zal ie overigens niet hebben, zijn deadlift techniek is altijd heel correct geweest. Hij is in ieder geval een voorbeeld voor veel overweight Amerikanen.
Oud 10-07-2009, 09:06
arPos
arPos is offline
Citaat:
Daarnaast doen bodybuilders enorm veel aan cardio
en anabolen
Oud 10-07-2009, 15:03
Mobius
Mobius is offline
Citaat:
en anabolen
stfu
Oud 10-07-2009, 15:39
arPos
arPos is offline
Citaat:
stfu
Mannelijke compensatiedrang, schattig
Oud 10-07-2009, 15:40
Mobius
Mobius is offline
Citaat:
Mannelijke compensatiedrang, schattig
Kijk maar uit, met dat laatste kleine beetje oestrogeen dat ik nog aanmaak kan ik je rectum nog steeds behoorlijke schade toebrengen arPie
Oud 10-07-2009, 15:42
arPos
arPos is offline
Citaat:
Kijk maar uit, met dat laatste kleine beetje oestrogeen dat ik nog aanmaak kan ik je rectum nog steeds behoorlijke schade toebrengen arPie
Als je em nog kan vinden anabolen henkie...

waar ging het ook al weer over, oja vatsige amerikanen, nu is mn zin gelijk weg.
Oud 10-07-2009, 15:44
Mobius
Mobius is offline
Citaat:
Als je em nog kan vinden anabolen henkie...

waar ging het ook al weer over, oja vatsige amerikanen, nu is mn zin gelijk weg.
Je bent gewoon jaloers op mijn stoomwals-imago.

Ja, en ik stel hierbij dat bodybuilding dé manier is voor Amerikanen om af te vallen. De cutting methode die in de sport wordt gebruikt om vetpercentage te laten dalen terwijl spiermassa nagenoeg gelijk blijft is een zeer compleet pakket met maatregelen die je kerngezond maken.
Oud 11-07-2009, 00:02
arPos
arPos is offline
Citaat:
Enorm, alhoewel; ik heb krullen dus ik kom sowieso wel met alles weg, zelfs al zou dat een scharminkel ala jaren 80 heroine rockster zijn.

Citaat:
Ja, en ik stel hierbij dat bodybuilding dé manier is voor Amerikanen om af te vallen. De cutting methode die in de sport wordt gebruikt om vetpercentage te laten dalen terwijl spiermassa nagenoeg gelijk blijft is een zeer compleet pakket met maatregelen die je kerngezond maken.
Alles wat amerikanen meer laat zweten is direct goedgekeurd, je plan wordt binnen 1 jaar toegevoegd aan het binnenlands- school- en zorgbeleid.
Oud 11-07-2009, 10:21
Verwijderd
Citaat:

Bodybuilders worden altijd stokoud ja...
Met citaat reageren
Oud 11-07-2009, 10:33
Mobius
Mobius is offline
Citaat:
Bodybuilders worden altijd stokoud ja...
Bodybuilding won pas aan populariteit gedurende de jaren '50 en '60, dus je kan hier (nog) niets over zeggen. De groten van toen leven nu nog steeds en zien er beter uit dan hun leeftijdsgenoten. (Arnold is nu wat uitgezakt maar die heeft ook belangrijkere dingen aan zijn hoofd).

Paar voorbeelden.

Jim Morris, in 1966 en in 2006.

Bill Grant, jaren '60 en nu.
Oud 11-07-2009, 11:22
Verwijderd
Levensduur correleert negatief met calorie-inname.
Met citaat reageren
Oud 11-07-2009, 11:47
Mobius
Mobius is offline
Kort door de bocht; de onderzoeken die op dit gebied zijn geweest op mensen gingen uit van een calorie-inname zonder sporttoeslag, m.a.w. meer lichaamsgewicht en vet, en minder spieren. De theorie erachter is dat veel lichaamsgewicht als in een grote vetmassa de mogelijkheid tot bewegen in de weg staat en de kans op hartklachten en diabetes groter maakt.

We zien het wel over een jaar of dertig.
Oud 11-07-2009, 12:29
De Veroorzaker
Citaat:
gewoon gezond eten en normaal sporten, zowel kracht als cardio, is een prima levensstijl.
ja maar 80% van de paupers in een sportschool gaat vol in het rood, want je moet wel voelen dat je lekker bezig bent

en daar krijg je echt kanker van

maar goed, wil iemand nog een mooi plaatje van een bodybuilder zien? dan ga ik dat even zoeken
Oud 11-07-2009, 13:06
arPos
arPos is offline
Citaat:
Kort door de bocht; de onderzoeken die op dit gebied zijn geweest op mensen gingen uit van een calorie-inname zonder sporttoeslag, m.a.w. meer lichaamsgewicht en vet, en minder spieren. De theorie erachter is dat veel lichaamsgewicht als in een grote vetmassa de mogelijkheid tot bewegen in de weg staat en de kans op hartklachten en diabetes groter maakt.

We zien het wel over een jaar of dertig.
Ik doe aan onderhoud, niet aan bouwen.

Maar meer spieren kosten meer energie dus inderdaad zou dat duiden op een compensatie voor veel calorien, ook hier weer is het meer; wat je erin stopt niet hoe veel.
Oud 11-07-2009, 13:13
Mobius
Mobius is offline
En dat laatste zit in het wereldje wel goed; in de regel wordt er alleen clean gegeten.
Oud 11-07-2009, 13:16
Mobius
Mobius is offline
Citaat:
ja maar 80% van de paupers in een sportschool gaat vol in het rood, want je moet wel voelen dat je lekker bezig bent
Google op "hypertrofie".

Citaat:
en daar krijg je echt kanker van
Dat zijn spieren, geen gezwellen.

Citaat:
maar goed, wil iemand nog een mooi plaatje van een bodybuilder zien? dan ga ik dat even zoeken

Hier, Serge Nubret, wat mij betreft de man met de beste fysiek in zijn sport. Inmiddels de 70 gepasseerd maar nog niet minder vitaal.
Oud 11-07-2009, 13:19
T_ID
T_ID is offline
Citaat:
stfu
Ja, het is nu eenmaal zo. Die gozer uit jouw avatar zit ook zonder enige twijfel zwaar aan de dope.

Überhaupt, de meeste bodybuilders lijken nauwelijks nog op menselijke wezens. Roid rage.. Nee, geef mijn portie maar aan fikkie.
Oud 11-07-2009, 13:33
Mobius
Mobius is offline
We kunnen het ook over de sport en de positieve gevolgen voor het Amerikaanse volk hebben zonder te vervallen in een discussie over steroïden. Het grootste deel van de mensen die deze sport beoefent gebruikt het namelijk niet.
Oud 11-07-2009, 13:41
T_ID
T_ID is offline
Citaat:
Het grootste deel van de mensen die deze sport beoefent gebruikt het namelijk niet.
Ja, en in de Tour de France gebruikt niemand doping.
Oud 11-07-2009, 14:08
De Veroorzaker
Citaat:
We kunnen het ook over de sport en de positieve gevolgen voor het Amerikaanse volk hebben zonder te vervallen in een discussie over steroïden. Het grootste deel van de mensen die deze sport beoefent gebruikt het namelijk niet.
:') daarom renden ze laatst allemaal weg toen bij het WK de controleurs kwamen?dat waren natuurlijk gewichtheffers!

O, google eens op oxidatieve fosforylering.
Oud 11-07-2009, 14:35
arPos
arPos is offline
Mooie fysiek maar een chimpansee vreet em nog altijd op, zo onpraktisch...

Maar gezien de dope die in de VS al gebruikt wordt zou ik me daar niet al te druk over maken, als ze er van gaan bewegen prima, sterker ik weet nog wel enkele middelen die je zonder beweging al laten afvallen of het niks is
Oud 11-07-2009, 14:39
Mobius
Mobius is offline
Ja, efedrine, yohimbine en die hele reutemeteut. Dat is pas goed voor je hart.

Liever deze sport + anabolen dan sterven als een skinny ectomannetje die in het weekend coke gebruikt.
Oud 11-07-2009, 14:41
arPos
arPos is offline
Citaat:
Ja, efedrine, yohimbine en die hele reutemeteut. Dat is pas goed voor je hart.

Liever deze sport + anabolen dan sterven als een skinny ectomannetje die in het weekend coke gebruikt.
ieder z'n meug aan het eind ben je allemaal even dood.
Oud 11-07-2009, 14:42
Mobius
Mobius is offline
Citaat:
ieder z'n meug aan het eind ben je allemaal even dood.
Eindelijk iets waarover we het allemaal eens zijn.
Oud 11-07-2009, 16:19
Rationeel
Rationeel is offline
Citaat:

Dat zijn spieren, geen gezwellen.
ik moest meteen aan dit denken

Met citaat reageren
Oud 11-07-2009, 16:48
Verwijderd
Het is echt helemáál offtopic, maar bodybuilders zien er zo afschuwelijk uit.

Het zou wat worden als alle amerikanen er zo uit zouden gaan zien. Eigenlijk best een grappig scenario, haha.
Met citaat reageren
Oud 12-07-2009, 02:48
Uice
Uice is offline
Als mensen het over bodybuilden hebben moet ik altijd weer meteen denken aan de reden dat niemand met verstand die sport beoefent:

Oud 12-07-2009, 09:13
Mobius
Mobius is offline
Lol, die man heeft wel humor. Maar natuurlijk wel compleet onzinnig.
Reageren

Regels voor berichten