Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Ontspanning / De Kantine
Topic gesloten

Topictools Zoek in deze topic
Oud 19-07-2009, 17:05
Alyssia
Alyssia is offline
Niet meteen verdacht misschien, maar wel ontzettend irritant.
Advertentie
Oud 19-07-2009, 17:21
Geel
Geel is offline
Kom op, niet zo gemeen doen! Dit is inderdaad m'n eerste keer.

Ik heb gewoon op Lisa gestemd, wat mijn redenen ook zijn.

Anyway, ik weet niet waarom je zo'n lijstje bij zou moeten houden, ik snap het niet. Het heeft toch geen nut sinds niet iedereen hoeft te zeggen dat hij/zij gestemd heeft en al helemaal niet eerlijk hoeft te zijn over op wie er gestemd is..??
Oud 19-07-2009, 17:25
Geel
Geel is offline
Expliquer, s'il vous plaît.
Oud 19-07-2009, 17:41
Tink*
Tink* is offline
Lees vorige spellen eens door zou ik zeggen. Je kan een wolf achterhalen als het bv gelijkspel is en er teveel mensen in een rijtje staan en je door andere manieren of op de gok een bepaald iemand uit dat lijstje ophangt.
Oud 19-07-2009, 17:44
MartinV
MartinV is offline
Citaat:
Expliquer, s'il vous plaît.
Nou, als heel veel mensen op iemand zeggen te stemmen, maar er gaat iemand anders uit, dan weet je waar de slechterikken moeten zitten. Het probleem is dat dorpelingen zelf vaak liegen over hun stem, waardoor ze de stemlijstjes onbruikbaar maken. Dan heb je ook nog de geliefdes die altijd wel kloten, maar het zou toch helpen als in ieder geval de dorpelingen niet liegen over hun stem.
Oud 19-07-2009, 17:44
Geel
Geel is offline
Een aantal van de vorige spellen heb ik doorgelezen. En nog steeds vind ik dat die lijstjes niet veel uitmaken. Mijn enige argument hiervoor is dat niet iedereen eerlijk hoeft te zijn/is over op wie hij/zij gestemd heeft.

Want, kan het niet gebeuren dat veel mensen zeggen dat ze op Q stemmen en dat het uiteindelijk blijkt dat B opgehangen is?
Oud 19-07-2009, 17:45
Geel
Geel is offline
MartinV: That's my point. Dat iedereen liegt, dat maakt die lijstjes toch onbruikbaar?

Heb verder niets hoor tegen de mensen die de lijstjes gebruiken.
Oud 19-07-2009, 17:49
MartinV
MartinV is offline
Citaat:
MartinV: That's my point. Dat iedereen liegt, dat maakt die lijstjes toch onbruikbaar?

Heb verder niets hoor tegen de mensen die de lijstjes gebruiken.
Het heeft soms gewerkt. Vooral in geval van gelijkspel. Het is de kunst om de lijstjes goed te intepreteren, en geen overhaaste conclusies te trekken.

Ik stem trouwens Wammus.
Oud 19-07-2009, 17:49
Alyssia
Alyssia is offline
Het punt is dus dat je niet weet of ze bruikbaar zijn of niet, dus om ergens te beginnen, is het makkelijk om de stemlijstjes te bekijken en zo iemand verdacht te gaan vinden.
Oud 19-07-2009, 17:53
Geel
Geel is offline
Ik zal het eens proberen.
Oud 19-07-2009, 18:03
Verwijderd
Ik stem op mr soija omdat ik wil weten wat hij is en zien of hij direct al begint met miepen over deze stem

Wait ik heb al 2 stemmen

Ik stem op gg of ab, hoewel ik denk dat we die ab eigenlijk nog even moeten houden. Maar die heeft wel meer stemmen. Ik kom zo na het eten terug en dan stem ik!
Oud 19-07-2009, 18:09
Alyssia
Alyssia is offline
Abzg
fantome
mr soija
Tink*

Hanneke
ggcy8
Abzg

ggcy8
Mutsieprutsie
Light Fighter

Tink*
Wammus

Lisa
Archont
ggcy8

MartinV
Alyssia

Archont
ggcy8

Wammus
MartinV

Mr Soija
Lisa
Oud 19-07-2009, 19:00
Verwijderd
Abzg speelt altijd wel leuk mee, ggcy8 zit nu al moeilijk te doen, allebei veel stemmen -> ik stem op ggcy8.
Oud 19-07-2009, 19:04
Bright Blue
Bright Blue is offline
Ik heb mijn stem doorgegeven, en ga ook voor ggcy8. Al vind ik het wel jammer, want ik was wel benieuwt hoe hij zou spelen.
Oud 19-07-2009, 19:23
Verwijderd
Citaat:
Abzg
fantome
mr soija
Tink*

Hanneke
ggcy8
Abzg

ggcy8
Mutsieprutsie
Light Fighter

Tink*
Wammus

Lisa
Archont
ggcy8

MartinV
Alyssia

Archont
ggcy8

Wammus
MartinV

Mr Soija
Lisa
Wat is dit nou voor actie Kunnen lezen is wel een beetje significant om het spel te kunnen spelen

Ik stem nu ook mee op gg.
Oud 19-07-2009, 19:42
Geel
Geel is offline
Hier ga ik zó een trauma aan overhouden! Mijn eerste keer aan een wwspel en al meteen zo veel kans om opgehangen te worden...
Oud 19-07-2009, 20:03
fizzle-fluffy
fizzle-fluffy is offline
Ooh sorry! Ik heb er helemaal geen rekening mee gehouden dat het hier een uur vroeger is dan bij jullie! Dus het is nu 2100 uur! Het verhaal en de uitslag komen zsm
Oud 19-07-2009, 20:21
Verwijderd
Citaat:
Hier ga ik zó een trauma aan overhouden! Mijn eerste keer aan een wwspel en al meteen zo veel kans om opgehangen te worden...
Niet zo gek doen de volgende keer.
Oud 19-07-2009, 20:26
Geel
Geel is offline
Nja, practice makes perfect. Als ik vanavond opgehangen wordt, heb ik m'n les wel geleerd.

Als ik niet opgehangen word natuurlijk ook.
Oud 19-07-2009, 21:04
Fantôme
Fantôme is offline
hmm jammer dat hij dorpeling was.
en wel interessant dat het geen gelijkspel is geworden.
Oud 19-07-2009, 21:06
Verwijderd
helaas.
Oud 19-07-2009, 21:07
Spelleider
Spelleider is offline
De lerarenkamer was nog helemaal leeg en donker, toen Hanneke er om 7:30u binnenliep. Ze was altijd vroeg op school, zodat ze nog snel papierwerk kon doen voordat de leerlingen met straf zich om 8 uur kwamen melden. Ze zette een grote kop koffie voor zichzelf en ging aan de lange vergadertafel zitten met een stapel strafformulieren.

Langzaamaan stroomde de lerarenkamer vol. Sommige leraren kwamen eveneens vroeg om nog wat nakijkwerk af te maken, anderen waren vroeg zodat ze konden koffiedrinken en socializen voor het werk begon. En sommigen waren veel te laat.

Terwijl Hanneke allang bij de receptie zat om leerlingen taken te geven en te laat-briefjes aan te nemen, was iedereen inmiddels in de lerarenkamer. Alleen Lisa kwam op het laatste moment nog aanrennen op haar veel te hoge hakken, en terwijl ze haar hoed aan de kapstok hing vloekte ze luid op het verkeer en vooral de andere weggebruikers.

Fantome keek haar geergerd aan; er stonden leerlingen voor de deur om dingen last-minute in te leveren en dit was niet het soort taal dat bij hen in de buurt uitgeslagen zou moeten worden.

MartinV was druk in gesprek met Mutsieprutsie; hij vond haar een beetje intimiderend omdat ze nauwelijks ouder was dan hij en nu al zwanger. Hij kon er daarom niet over ophouden. Geheel natuurlijk vond Mutsieprutsie niets leuker dan over haar zwangerschap praten, dus de twee konden het goed met elkaar vinden. Af en toe keek Abzg geergerd op van zijn nakijkwerk, om een taalfout van een van de jongelingen te verbeteren. 'Mijn buik is groter dan die van Kelly was toen zij zeven maanden zwanger was!'

Tink was met Light Fighter de economische stand van zaken aan het bediscussieren, toen ze opeens merkte dat er iemand miste. 'Waar is ggcy8?' riep ze uit. De lerarenkamer viel stil. Vanmiddag zou de inspectie komen, en de wiskundeleraar was absent. Barabas begon onrustig rond te schuifelen. 'Ik ga wel even kijken of hij zich niet inmiddels bij Hanneke heeft afgemeld!' verklaarde hij, terwijl hij zich richting de deur bewoog. Terwijl zijn hand richting de deurklink bewoog, knalde de deur opeens open.

In de deuropening stond ggcy8. 'Ik heb er geen vertrouwen meer in!' riep hij uit. 'Deze school heeft, zelfs met een verdubbeling van de inzet, slechts een kans van 0.2 om nogmaals door de keuring te komen! Ik ben het zat en ik ga hier weg!' Dat waren zijn laatste woorden.

'onvoorstelbaar.' prevelde Fantome.
Alyssia sloot haar ogen en zei op een zangerige toon:

Ik verwachtte altijd wel veel van
Die bijzonder getalde man.
Er is hier niets voorvallen,
of hij bond het aan getallen.
Of je nu iets verlangt of het juist afzwoor,
er is altijd wel een formule voor.
Dat hij op die grond zijn ontslag neemt,
is mij echter nogal vreemd.
Nee, dat had ik weer niet verwacht
van onze ggcy8.

1. Mr Soija
  2. Wammus
  3. Barabas
  4. Lisa
  5. Archont
  6. Tink*
  7. Hanneke
  8. Light Fighter
  9. Alyssia
  10. Abzg
  11. ggcy81 (dorpeling)
  12. MartinV
  13. ~~Fantome~~
  14. Mutsieprutsie
Spoiler

Jullie hebben ggcy8 opgehangen, een dorpeling!

De wolven kunnen tot morgen 21:00 uur stemmen (GMT +1!)

Laatst gewijzigd op 24-07-2009 om 13:51.
Oud 19-07-2009, 21:11
Verwijderd
Oh hm naja wat wil je de eerste ronde.

Citaat:
hmm jammer dat hij dorpeling was.
en wel interessant dat het geen gelijkspel is geworden.
Uiteindelijk zijn er best veel meegegaan hierop, ik zat ook te twijfelen tussen die twee nieuwe aangezien ik zelf al een paar stemmen had, en heb gewacht tot half negen met stemmen zoals ik al zei. Ik vind het dus niet echt een heel verrassende uitkomst.
Oud 19-07-2009, 21:16
Alyssia
Alyssia is offline
Citaat:
Wat is dit nou voor actie Kunnen lezen is wel een beetje significant om het spel te kunnen spelen
Ik volg je even niet? Edit: Ik zie nu dat je je post, die van voor het laatste stemlijstje, nog hebt aangepast want dat andere van Abzg/gg stond er eerst nog niet. Vandaar dat ik je bij Soija had gezet.

En oke, dat is wel apart, geen gelijkspel inderdaad. Dus een van de drie Abzg stemmers heeft het niet helemaal eerlijk gedaan (geliefde? wolf?).. Of de verrader is bezig geweest, dat kan ook nog.
Oud 19-07-2009, 21:18
Mutsieprutsie
Mutsieprutsie is offline
Wat een leuk verhaal en wat een grappige rol haha! Dan te bedenken dat ik ooit mijn HAVO heb gehaald met als enige onvoldoende een 5 voor Geschiedenis hahaha!

En dorpeling..tja beetje jammer natuurlijk!
Oud 19-07-2009, 21:23
Verwijderd
Citaat:
Ik volg je even niet? Edit: Ik zie nu dat je je post, die van voor het laatste stemlijstje, nog hebt aangepast want dat andere van Abzg/gg stond er eerst nog niet. Vandaar dat ik je bij Soija had gezet.

En oke, dat is wel apart, geen gelijkspel inderdaad. Dus een van de drie Abzg stemmers heeft het niet helemaal eerlijk gedaan (geliefde? wolf?).. Of de verrader is bezig geweest, dat kan ook nog.
Eh dat stond er binnen een minuut bij. Anders had er wel 'gewijzigd blabla' gestaan. Ik vind het maar raar.
Oud 19-07-2009, 21:31
Geel
Geel is offline
Jammer dat de andere dorpelingen zich lieten misleiden door mijn onwetendheid als een nieuwe speler van de weerwolvenspel.

Maar ik ben ontzettend vereerd dat er een gedicht aan mij is besteed! Bedankt fizzle-fluffy!
Oud 19-07-2009, 21:34
Fantôme
Fantôme is offline
Citaat:
Oh hm naja wat wil je de eerste ronde.

Uiteindelijk zijn er best veel meegegaan hierop, ik zat ook te twijfelen tussen die twee nieuwe aangezien ik zelf al een paar stemmen had, en heb gewacht tot half negen met stemmen zoals ik al zei. Ik vind het dus niet echt een heel verrassende uitkomst.
ik volg je even niet. in het laatste overzicht wat jij quote had ggcy8 2 stemmen en abzg 3 stemmen. jouw stem kwam erbij op ggcy8 waardoor het 3-3 zou zijn.
natuurlijk is het niet verrassend dat het geen gelijkspel is met alle functies die er nog inzitten, maar wel interessant voor later als er meer bekend is en we het één en ander na kunnen trekken.
Oud 19-07-2009, 21:36
Verwijderd
Citaat:
ik volg je even niet. in het laatste overzicht wat jij quote had ggcy8 2 stemmen en abzg 3 stemmen. jouw stem kwam erbij op ggcy8 waardoor het 3-3 zou zijn.
natuurlijk is het niet verrassend dat het geen gelijkspel is met alle functies die er nog inzitten, maar wel interessant voor later als er meer bekend is en we het één en ander na kunnen trekken.
barabas zei vlak voor mij dat hij er ook op zou stemmen?
Oud 19-07-2009, 21:38
Fantôme
Fantôme is offline
Citaat:
barabas zei vlak voor mij dat hij er ook op zou stemmen?
oww dan heb ik dat gemist.
dan is er niks interessants meer aan
Oud 19-07-2009, 21:38
Geel
Geel is offline
"Als de dode mag spreken: Ik had, als iedereen de waarheid heeft verteld, 5 stemmen:

Mutsieprutsie
Light Fighter
Barabas
Abzg
Lisa"
Oud 19-07-2009, 21:40
Verwijderd
Citaat:
oww dan heb ik dat gemist.
dan is er niks interessants meer aan
Ja en het effect is ook dat stille spelers stemmen op iemand die dan nog snel een paar keeer genoemd worden Maar inderdaad, het is dus vrij logisch dat er geen gelijkspel is.
Verwijderd
Citaat:
"Als de dode mag spreken: Ik had, als iedereen de waarheid heeft verteld, 5 stemmen:

Mutsieprutsie
Light Fighter
Barabas
Abzg
Lisa"
De dode mag niet spreken.
Verwijderd
En de dode mag eigenlijk niet spreken

Oh edit te laat
Oud 19-07-2009, 21:42
Fantôme
Fantôme is offline
Citaat:
Ja en het effect is ook dat stille spelers stemmen op iemand die dan nog snel een paar keeer genoemd worden Maar inderdaad, het is dus vrij logisch dat er geen gelijkspel is.
zijn we daar ook weer uit
ik dacht eigenlijk dat wat jij quote de recente stemlijst was, maar daar had ik niet goed naar gekeken.
Oud 19-07-2009, 22:00
fizzle-fluffy
fizzle-fluffy is offline
Citaat:
Jammer dat de andere dorpelingen zich lieten misleiden door mijn onwetendheid als een nieuwe speler van de weerwolvenspel.

Maar ik ben ontzettend vereerd dat er een gedicht aan mij is besteed! Bedankt fizzle-fluffy!
Alstjeblieft!
Oud 19-07-2009, 22:01
Alyssia
Alyssia is offline
Hm ik was even in de war, maar ik volg het weer. Dat het dus geen gelijkspel is geworden, is vrij logisch.

Hier nog even een definitieve stemlijst van ronde 1 (dit keer wel goed, ja. Sorry Lisa, maar ik zag je post en was toen gelijk naar de vorige pagina gegaan om de lijst op te halen. Ik heb daarna niet meer naar je post gekeken, ik heb het gewoon over het hoofd gezien. Ik zal beter opletten de volgende keer.)

Spoiler
Oud 20-07-2009, 01:46
Wammus
Wammus is offline
Jammer dat er een dorpeling opgehangen is.

Na de eerste ronde heb je nog niet veel aan de stemlijstjes. Die worden later interessant omdat je er dan wat meer informatie bij hebt.
Oud 20-07-2009, 08:43
Bright Blue
Bright Blue is offline
Citaat:
ik zat ook te twijfelen tussen die twee nieuwe
Ik ben niet nieuw
Oud 20-07-2009, 09:11
Verwijderd
Jammer dat het een dorpeling is. Maar na 4 posts was ik mijzelf al aan het irriteren aan die gast.

Maargoed het spel is begonnen. Aangezien ik gisteren lang gewerkt heb, ga ik alles even nalezen en zal er vast en zeker een geniale theorie uit mijn hoge hoed komen vliegen

Ik ben blij dat Fizzle weer spelleider is, geniet altijd van jou verhalen!!

Laatst gewijzigd op 20-07-2009 om 09:23. Reden: complimentje Fizzle
Oud 20-07-2009, 09:17
Verwijderd
Citaat:
De inschrijving is gesloten. We spelen met 14 spelers, waarvan (let goed op):
- 3 wolven, 1 verrader en 1 heks aan de kant van de wolven.
- 5 dorpelingen, 1 ziener, 1 tovenaar en 1 leerling* aan de kant van de dorpelingen.
- 1 cupido en 2 geliefden** aan de kant van de geliefden.
Oké even een post om goed te bekijken wat er allemaal inzit.
Oud 20-07-2009, 09:28
Verwijderd
Laten we ten eerste 1 iemand bepalen die de stemlijstjes bijhoudt, want ik er wordt er nu al gek vak dat 3 verschillende mensen het doen. Allysia heeft de vorige keer dit het meest gedaan, dus ik zou zeggen laat haar het even doen.

Daarnaast moeten we voor meer informatie de eetronde maar even afwachten het is in vergelijking met het vorige spel allemaal nog wat vaag en onduidelijk.
Oud 20-07-2009, 10:06
fizzle-fluffy
fizzle-fluffy is offline
Citaat:

Ik ben blij dat Fizzle weer spelleider is, geniet altijd van jou verhalen!!
ooh wat heel erg lief van je !
Oud 20-07-2009, 11:45
Verwijderd
Citaat:
Wat doet mijn naam daar?
STemlijstje.

Citaat:
Wat toevallig! (en nou ben ik jaloers dat je zo'n hete scheikundeleraar heb )
Dankjewel dat jullie de verhaallijn tof vinden
I'm not Dr. Who. I'm your english teacher.

Citaat:
Oh, nu Severus niet meedoet, wie houdt er de lijstjes bij?? Kunnen beter 1 persoon aanwijzen.
Gewoon wie het wil.

Citaat:
Ik tel mijn lievelingsgetallen bij elkaar op en dan kom ik op Abzg. Oh daar wordt ook al op gestemd door anderen, nou ja sorry als je eruit vliegt. Iemand moet de sjaak zijn.
Citaat:
mijn random ding zijn nummer 8 maar dat ben ik zelf daarom word het nummer 11 (want vandaag is het de negentiende minus acht). ggcy8 it is.
Het is een beetje de nieuwe sport geworden om een zo origineel mogelijke smoes te bedenken voor je stem.

Citaat:
dat leer je wel als je een weerwolfspel.doc gaat aanleggen
TVP (schiet me niet dood -> gaat weer braaf op een bankje zitten als toeschouwer)
Ik gebruik dit keer voor het eerst iGoogle ipv google docs.

Citaat:
Ik stem op mr soija omdat ik wil weten wat hij is en zien of hij direct al begint met miepen over deze stem

Citaat:
Laten we ten eerste 1 iemand bepalen die de stemlijstjes bijhoudt, want ik er wordt er nu al gek vak dat 3 verschillende mensen het doen. Allysia heeft de vorige keer dit het meest gedaan, dus ik zou zeggen laat haar het even doen.

Daarnaast moeten we voor meer informatie de eetronde maar even afwachten het is in vergelijking met het vorige spel allemaal nog wat vaag en onduidelijk.
Nee.

En ik bepaal zelf wel wat ik doe, dank u.
Oud 20-07-2009, 11:48
Verwijderd
Op het moment zijn mijn hoofdverdachten:
Alyssia
Wammus
Archont

Zo, is dat vast gezegd.

Edit: Hanneke mn reserveverdachte.
Oud 20-07-2009, 11:59
Alyssia
Alyssia is offline
Citaat:
Op het moment zijn mijn hoofdverdachten:
Alyssia
Wammus
Archont

Zo, is dat vast gezegd.

Edit: Hanneke mn reserveverdachte.
Mag ik vragen waarom?

Ik heb zelf nog geen idee, dus ik wacht het nog even af.
Oud 20-07-2009, 12:00
Verwijderd
Ja, dat mag je.
Oud 20-07-2009, 12:01
Alyssia
Alyssia is offline
Waarom dan?
Oud 20-07-2009, 12:02
Verwijderd
Dat hoor je wel na de eetronde.
Oud 20-07-2009, 12:14
Verwijderd
Citaat:

En ik bepaal zelf wel wat ik doe, dank u.
Heel fijn voor je. Dan maak je er 1 voor jezelf.

Ik prefereer dat 1 iemand het doet voordat we duistent verschillende lijstje komen.

Allysia of Fantome?
Advertentie
Topic gesloten

Regels voor berichten