Advertentie | |
|
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
![]() Wordt het wel wat ontoegankelijker, maar goed, als er een duidelijk overzicht is wat welke functie inhoudt en wie wat doet bij welke ronde, moet het te doen zijn. En ik wil op een pmlijst. |
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
Paranoide en ik bijvoorbeeld. Wij waren een geniaal team, al zeg ik het zelf. ![]() |
![]() |
||
Citaat:
Ik vind in het real-life spel de dorpsgek trouwens briljant. Als hij gegeten wordt, is hij gewoon wolvenvoer. Echter, als hij gehangen wordt, realiseren de dorpelingen hoe dom ze bezig zijn. De dorpsgek ophangen! Waarom moeite doen voor zo'n idioot?! De arme gek wordt met hoongelach van de galg gehaald en voortaan volkomen genegeerd. Hij mag zeggen wat hij wil... Maar zijn stem telt niet meer. |
![]() |
|
Wil iemand even de functie omschrijvingen van de functie waarmee we de volgende keer gaan spelen hier toevoegen? Dan kunnen we er eventueel nog even over hebben als iets niet handig is oid. En dan kan ie dicht en de volgende keer gelijk beginnen, anders moeten we er dan nog weer over zeuren.
|
Verwijderd
|
Hoi ik ben lisa en ik ben dol op functies.
Grotendeels van wikipedia: Onschuldig meisje Kijkt bij het rl spel door haar vingers wie de wolven zijn. Misschien kan er een online alternatief gevonden worden, bijvoorbeeld dat deze persoon een bepaalde periode mee mag spieken, of de wolven dan eten. Bijvoorbeeld een uur, als ze dan inderdaad eten, krijgt zij dus te horen wat er exact is gebeurd? De Dief Mag van functie ruilen met iemand. De burgemeester Dit is een open functie, de burgemeester is de baas en heeft een extra stem. Beschermengel - kan iedere nacht een burger beschermen; Oftewel de tovenaar. Beul - mag overdag één persoon doden zonder opgaaf van reden; Oftewel de jager, alleen hoeft deze persoon niet dood te zijn hiervoor. Sjamaan - kan net als de ziener elke nacht een rol opvragen, maar behoort aan het kamp van de weerwolven (weet echter niet wie de weerwolven zijn bij aanvang van het spel). De sjamaan kan niet overleven als er geen weerwolven meer zijn Priester - mag wijwater over een te lynchen persoon gooien, de heks en de weerwolven sterven hiervan, andere burgers, zandmannetje en sjamaan blijken onschuldig; Weerwolf met Conversie - mag eenmalig een burger tot weerwolf maken (converteren); Zandmannetje - is immuun voor de Priester en bij conversie van het Zandmannetje mogen er twee burgers worden opgegeten; Vreemde functie ![]() Zielsverwanten - twee of meer burgers die immuun zijn voor conversie en dat van elkaar weten; Oftewel de geliefden Apostaat - kan een weerwolf beschermen tegen de ziener en/of de beschermengel onschadelijk maken; Oftewel de heks Leugenwolf - kan zijn stem in PM veranderen; (Alleen in Forum) Ja wij doen sowieso alles in PM dus bla. En wolven mogen niet stemmen bij ons. Psychopaat / Vreemdeling - kan elke nacht, na de weerwolven iemand vermoorden, zijn doel is om alleen over te blijven; Dit is de seriemoordenaar. Dan gaat het spel wel echt heel snel. Grafdelver - kan iemand terug tot leven wekken, op sommige fora wordt er dan gesproken van een lijk; Hacker - kan na de 3de nacht van 3 mensen hun kaarten verwisselen zodat hun gave wordt gewisseld maar niet of ze goed of slecht zijn (zo kunnen weerwolf zieners komen, Burger sjamaan of weerwolf heks ) De dief heeft deze functie ook alleen krijgt die zelf die functie. vampier (uit een oud spel) De vampier werkt alleen voor zichzelf, ie hij is tegen de wolven maar ook tegen de dorpelingen. functie tijdens hangrondes:geen (vampiers slapen overdag) functie tijdens eetrondes: De vampier kiest iemand uit. Deze persoon wordt gedood. Per eetronde zullen dus twee mensen doodgaan, want de wolven kiezen ook iemand uit. De vampier is oppermachtig: slachtoffers kunnen niet beschermd worden door de tovenaar, hij bijt dwars door de bescherming van de wolfsbane heen en de vampier kan niet behekst worden. Bovendien doodt de vampier wolven net zo makkelijk als dorpelingen: wolven kunnen nu dus ook sterven tijdens eetrondes. Als de ziener om de functie van de vampier vraagt wordt die wél gegeven. (anders weet de ziener al genoeg...) Nouja dit is praktisch hetzelfde als de seriemoordenaar enzo. Laatst gewijzigd op 01-08-2009 om 12:02. |
![]() |
|
De burgemeester heeft in het echte spel ook een dubbele stem en idd dat beslissen bij gelijkspel. Van tevoren zijn verkiezingen zodat iedereen kan stemmen wie burgemeester wordt en als ie sterft mag ie zelf z'n burgemeesterschap doorgeven.
Ik vind het wel een mooie oplossing voor het onschuldige meisje, dat ze gewoon een uur mag kiezen ergens op de dag en dan te horen krijgt wie er heeft gepmt van de wolven oid. Ik denk dat je iig niet alle functies die hier nu staan erin moet doen. Laten we een paar kiezen. Ik vind iig die dorpsgek wel leuk!
||
Verwijderd
|
Citaat:
Ik zou bijvoorbeeld de Heks eruit halen en de Sjamaan daarvoor in de plaats laten komen! |
![]() |
|
Ik ben het volledig met iedereen eens!
Onschuldig meisje, Vampier, De Dief, Grafdelver en eventueel de Sjamaan en de Priester (al snap ik de rol van de Priester niet.) Dit lijken mij rollen die je kunt weggeven zonder dat alles een warboel wordt.
||
Verwijderd
|
Citaat:
|
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
Kijk, er hoeven van mij echt geen 30 functies bij, maar ik zou het leuk vinden dat op een spel van 20 mensen er maximaal 5 echt dorpeling zijn. Als je tovenaar, ziener, bane, enzovoorts bent, ben je ook dorpeling eigenlijk, alleen met een extra. |
![]() |
|||||||||||||||||||
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
mja is misschien wel leuker. Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Heks - Weerwolf beschermen/beschermspreuk ongedaan maken Sjamaan - Conversie/opvragen waarbij de heks wel weet wie de wolven zijn en de sjamaan niet, de sjamaan is dan een ziener+ (waarmee ziener dan dood is ![]() Citaat:
Citaat:
het jammere is dan wel dat je al weet wat de functies zijn, dus misschien voegt het weinig toe. Citaat:
Citaat:
er zitten overigens zeker bruikbare tussen maar dan stel ik voor dat een aantal ervaren spelers de spelregels opnieuw gaan schrijven. (damn wordt weerwolf.txt voortaan 160 ipv 80 pagina's ![]() het enige wat echt belangrijk is, is dat er geen echt overwicht bestaat voor 1 van de partijen, dat is soms lastig te combineren met veel functies.
Laatst gewijzigd op 01-08-2009 om 16:29. |
![]() |
||
Citaat:
Als er bij de functies die nu al gebruikt worden een paar (zo'n stuk of 5) erbij komen zou het spel veel leuker/spannender/moeilijker worden.
|||
Citaat:
Citaat:
de leukheid van het spel valt of staat met de spelers, niet met de functies. maar ik ben nooit tegen meer functies geweest, de geliefden voegen bijvoorbeeld wel degelijk iets toe aan de theorieën, zwartmaking en excuses.
|
What I meant: Als we, of jullie, bij de functies die bij 't laatste spel gebruikt zijn nog wat toevoegen dan wordt het spel wel degelijk leuker en zullen de spelers beter hun best moeten doen en met meer tactiek moeten spelen e.d..
|
Dat is niet per definitie mijn ervaring altijd geweest, er zijn zeker spellen waarin soms functies worden weggelaten.
sommige maken continue een grote impact zoals de geliefden en anderen moeten het ook een beetje van geluk hebben. maar van mij mag het maar misschien is het dan een idee om eerst tot een nieuwe overeenstemming te komen voor een nieuw spel wordt gestart.
||
Verwijderd
|
Citaat:
Er zijn een paar functies bij die handig zijn. Alléén wel oppassen, wat arPos ook zie, dat je niet 1 partij teveel kracht geeft. Daarnaast meot het niet te warrig worden. |
![]() |
|||
Verwijderd
|
Citaat:
Citaat:
![]() ![]() ![]() |
![]() |
|
Lol, niemand zegt dat n00bs, waaronder ik waarschijnlijk ook hoor, iets te zeggen moeten hebben als ze n00berig vervelend gaan doen. Maar als ze wel een duidelijk, goed punt hebben zou je wel naar ze kunnen luisteren. En die n00bs hebben waarschijnlijk geen duidelijk, goed punt, dus dat betekent dat de wat ervarene spelers het voor het zeggen hebben..
||
Verwijderd
|
Citaat:
|
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
Natuurlijk geen uc's. Maar mensen die het gespeeld hebben mogen hierin ook een stem hebben. |
![]() |
|
|
![]() |
||||
Forum | Topic | Reacties | Laatste bericht | |
De Kantine |
Weerwolfspel #61 Verwijderd | 500 | 27-07-2009 21:23 |