Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Ontspanning / De Kantine
Topic gesloten

Topictools Zoek in deze topic
Oud 18-08-2009, 11:46
Martiño
Martiño is offline
Citaat:
Acht weken. En hun kat voor acht weken ontvoeren kan echt niet. + we hebben er zelf al vier, en we gaan vrijdag op vakantie.
Tja, dan is afleveren in een doos en hopen dat het goed komt wel je enige optie.
Oud 18-08-2009, 11:46
Verwijderd
Citaat:
Archont, is Kreta een beetje leuk om op vakantie te gaan? Vriendinnen willen er volgend jaar ook heen.
Ja is echt top! Naast het geweldige uitgaan, dikke feesten en relaxen op starbeach kan je er nog vanalles meer doe in de zin van excursies! Ik zou het iedereen aanraden want zeker mijn beste vakantie ooit nog.
Oud 18-08-2009, 11:47
Missy
Missy is offline
Het is alleen één van de vele opties die we in gedachten hebben, vandaar de vraag aan Archont.
Verwijderd
Citaat:
Wat is het gemiddelde opleidingsniveau van je vriendinnen?
Ik gok hbo.
Verwijderd
Citaat:
star beach sloeries
Verwijderd
Citaat:
Hoe lang moeten die kittens dan bij de moeder blijven? Je zou natuurlijk een tijdje voor die kat kunnen zorgen en daarna de kittens naar het asiel kunnen brengen. Het lijkt er niet op dat je buren de kat zullen missen. Wettelijk is dat misschien niet netjes (huisdier=eigendom), maar vanuit een moreel oogpunt vind ik dat meer het juiste ding om te doen.

Maargoed, het blijft een kutsituatie voor jou, want nu is het hele gedoe opeens jouw verantwoordelijkheid.
Ik weet het niet precies, maar dat intensieve verzorgen moet je wel een week of twee/drie volhouden, minimaal. Na een maand kunnen ze volgens mij wel een beetje drinken uit bakjes, maar nog lang niet genoeg om echt zelfstandig te zijn. Dus in totaal, weekje of zeven/acht? Maar hoe het is als de moeder er niet bij is weet ik niet, bij ons was het zo dat ze er wel was maar de kittens gewoon niet wilde zogen. Dus dan leren ze natuurlijk wel alsnog dingen van 'r, zoals dat eten bijvoorbeeld. Waarschijnlijk gaat het allemaal veel trager als er direct vanaf de geboorte helemaal geen moederkat aanwezig is.

Ik zou gewoon het hele stel naar 't asiel brengen, denk ik, want daar zijn zowel kitten als mamapoes bij gebaat. En dan maar hopen dat die paupers ze nooit komen ophalen.
Oud 18-08-2009, 11:48
Missy
Missy is offline
Citaat:
Ja is echt top! Naast het geweldige uitgaan, dikke feesten en relaxen op starbeach kan je er nog vanalles meer doe in de zin van excursies! Ik zou het iedereen aanraden want zeker mijn beste vakantie ooit nog.
Toevallig ook enig idee of je er een beetje goed kan duiken?
Oud 18-08-2009, 11:48
Verwijderd
Ik ben een keer tijdens een reis (dus niet als losse vakantie) een 5 dagen op Naxos geweest, ook griekenland. Er is bijna niets te beleven maar het was wel heeul leuk!
Oud 18-08-2009, 11:49
Verwijderd
Ohw en katje, je kunt ook de kat+baby natuurlijk naar het asielbrengen, weet de buurvrouw veel of dat beest is weggelopen of overreden of zieligheid!
Verwijderd
Citaat:
Het is alleen één van de vele opties die we in gedachten hebben, vandaar de vraag aan Archont.
Stel je wilt goed stappen op je vakantie en goed relaxen kan je naar starbeach en een van die té vette feesten.

Maar je kan daarnaast ook nog een junglesafari doen, vele dingen bezichtigen, de siamarakloof lopen etc..

Voor ieder wat wils.

Ohja, in de maanden juli/aug heeft het de laatste 30 jaar niet meer geregend. Het enige nadeel is dat het wel duur is, maar voor mij iedere cent waard.
Verwijderd
Gewoonlijk worden kittens twaalf weken bij de moeder gehouden trouwens.
Verwijderd
Citaat:
Weet ik niet, ik denk van niet.
Oud 18-08-2009, 11:50
Verwijderd
Ohja en in mijn periode 70% man 30 % vrouw.

(Maar wel weinig concurrentie )
Verwijderd
Citaat:
@ Missy, wat is het doel van de vakantie?!

Katje, wil je de kleine baby kat niet zelf houden, of weet je niet iemand die de kat hebben wil en als je de buren nou inelkaar slaat en zegt dat ze goede voor de babykat moeten zorgen en dat er dan over 6-8 weken iemand komt om het katje mee te nemen?!
Zelf houden wordt 'm niet, want vier is echt genoeg. En ja, ik ga ze sowieso vertellen dat ze de doos op een rustige plek moeten zetten, en niet aanzitten en of ze me op de hoogte houden en zo. Op een manier dat het niet overkomt alsof ik hun maatschappelijk werker ben want muh dat is nogal onbeschoft hmm. Het zijn ook best aardige mensen geloof ik, maar niet zo snugger en tja.
Rationeel
Rationeel is offline
Citaat:
dan moet je bij malta zijn
Verwijderd
Citaat:
Ja, acht is het wettelijk minimum dacht ik, maar langer is idd beter. (tot op zekere hoogte)
Oud 18-08-2009, 11:52
Verwijderd
Citaat:
Ja dat kan er wel redelijk, hoewel je beter kan gaan snorkelen aangezien het verder niet veel boeiender is.
Oud 18-08-2009, 11:52
Verwijderd
Ohw ik dacht minder weken .

Hoi miekjuh!
Oud 18-08-2009, 11:54
Verwijderd
Citaat:
dan moet je bij malta zijn
Daar zijn enkel kerken
Oud 18-08-2009, 11:57
fizzle-fluffy
fizzle-fluffy is offline
goeiemorgen
Oud 18-08-2009, 12:00
Rationeel
Rationeel is offline
Citaat:
Daar zijn enkel kerken
maar wel één van de betere duiklocaties van europa.
Oud 18-08-2009, 12:00
Miekje*
Miekje* is offline
Citaat:
Wij kregen bij zes weken mijn kat al mee, omdat ze in de weg liepen en anders verzopen zouden worden in een boerensloot. Maar meestal is het ongeveer 10-12 weken voor ze bij mamma poes weggaan ja.

Oh, en Katje, als je écht geen oplossing weet wil ik beebiepoessie wel opvangen, ook al kan het niet, natuurlijk.
Oud 18-08-2009, 12:01
Martiño
Martiño is offline
Citaat:
Zelf houden wordt 'm niet, want vier is echt genoeg. En ja, ik ga ze sowieso vertellen dat ze de doos op een rustige plek moeten zetten, en niet aanzitten en of ze me op de hoogte houden en zo. Op een manier dat het niet overkomt alsof ik hun maatschappelijk werker ben want muh dat is nogal onbeschoft hmm. Het zijn ook best aardige mensen geloof ik, maar niet zo snugger en tja.
Misschien moet je de volgende keer dat de poes bij jullie komt aanlopen haar gewoon stiekem meenemen naar de dierenarts en haar laten steriliseren.
Oud 18-08-2009, 12:01
Miekje*
Miekje* is offline
Citaat:
Hoi miekjuh!
Hoi!
Oud 18-08-2009, 12:03
Verwijderd
He hoe heet die ene forumster ook al weer die uit terneuzen kwam (of iig uit de buurt daarvan) ze was vorig jaar ook op de strandmeet @ scheveningen.
Oud 18-08-2009, 12:03
Rationeel
Rationeel is offline
heey, mijn moeder heeft min of meer een nieuwe vriend

gezellig.
Oud 18-08-2009, 12:08
flyaway
flyaway is offline
hoihoi
Verwijderd
Citaat:
Nou ja, ik denk dat je vooral moet opletten dat jullie idee van vakantie hetzelfde is. Als je de hele dag in Chersonissos gaat rondhangen heb je een heel ander soort vakantie dan wanneer je naar Heraklion gaat en naar het paleis van Knossos (of wat daar nog van over is)... of bijv naar die kloof aan de westkant.
qft
Miekje*
Miekje* is offline
Hoi Flaaiawaai!
Oud 18-08-2009, 12:09
Chick Rock
Chick Rock is offline
Een goedemiddag.
Oud 18-08-2009, 12:11
fizzle-fluffy
fizzle-fluffy is offline
Ik moest maar eens ontbijten.
Maar er staan bloemen op tafel die zo sterk ruiken dat ik er misselijk van word
Oud 18-08-2009, 12:12
Miekje*
Miekje* is offline
Je moet ook geen bloemen op tafel zetten En áls je dat toch doet, geen sterkgeurende bloemen.
Oud 18-08-2009, 12:19
Rationeel
Rationeel is offline
narcissen
Oud 18-08-2009, 12:20
Chick Rock
Chick Rock is offline
Natuurlijk moet je wel bloemen op tafel zetten, bloemen zijn fijn.
Oud 18-08-2009, 12:20
Chick Rock
Chick Rock is offline
En wat is dit nou weer voor ontvangst, ik ben een heule week weg geweest hoor. En Miek zei nog wel dat ze me zo zou missen. Ik merk er anders niks van
Oud 18-08-2009, 12:21
Dark Phoenix
Dark Phoenix is offline
Hoi lieve Chick Rock, wat fijn dat je er weer bent, we hebben je allemaal enorm gemist! Hoe was het? Vertel ons alles!

Zo beter?
Oud 18-08-2009, 12:23
Chick Rock
Chick Rock is offline
Ja
Oud 18-08-2009, 12:24
Chick Rock
Chick Rock is offline
Het was heel geweldig en mooi en kunst en kerken en heeeeeeeet!
Oud 18-08-2009, 12:26
Miekje*
Miekje* is offline
Citaat:
En wat is dit nou weer voor ontvangst, ik ben een heule week weg geweest hoor. En Miek zei nog wel dat ze me zo zou missen. Ik merk er anders niks van
Chickieeee!!! Wat fijn dat je er weer bent!!!!

En natuurlijk kun je wel bloemen op tafel zetten, maar doe dan die niet zo'n sterke geur hebben. Zoals rozen ofzo.
Oud 18-08-2009, 12:26
Miekje*
Miekje* is offline
Citaat:
Het was heel geweldig en mooi en kunst en kerken en heeeeeeeet!
Kerken <33
Oud 18-08-2009, 12:31
Verwijderd
Citaat:
Kerken <33
Kerken

Misbaksel zijn het.
Oud 18-08-2009, 12:32
Miekje*
Miekje* is offline
Kerken zijn gaaf De oude dan.
Verwijderd
Citaat:
Misschien moet je de volgende keer dat de poes bij jullie komt aanlopen haar gewoon stiekem meenemen naar de dierenarts en haar laten steriliseren.
Dacht ik ook aan ja Maar dan moet je wel veel geld betalen of net een dierenarts treffen die een beetje immoreel is (want je doet ongewenst iets met andermans beest) maar tegelijkertijd een groot moreel plichtgevoel heeft (want het is wel gewoon beter voor het dier en voor de omgeving).

Bij 't asiel doen ze ook aan sterileseren, daar zijn ze misschien wat welwillender omdat ze weten hoe groot het kattenoverschot in Nederland is.
Verwijderd
En nu moet ik weg! Dag gele forummers.
Oud 18-08-2009, 12:33
Miekje*
Miekje* is offline
Dag mede-gele forumer!
Oud 18-08-2009, 12:33
Miekje*
Miekje* is offline
Para een spelfout!
Oud 18-08-2009, 12:38
Chick Rock
Chick Rock is offline
Citaat:
Chickieeee!!! Wat fijn dat je er weer bent!!!!

En natuurlijk kun je wel bloemen op tafel zetten, maar doe dan die niet zo'n sterke geur hebben. Zoals rozen ofzo.

Citaat:
Kerken zijn gaaf De oude dan.
Kerken zin inderdaad gaaf . Maar ik vind ze niet gaaf vanuit de godsdienst. Ik waardeer ze voornamelijk om de bouwstijl en de schilderingen.
Oud 18-08-2009, 12:39
Chick Rock
Chick Rock is offline
Oh en het was zo tof he op het Piazza del Popolo staat een kerkje die we van de buitenkant mooi en simpel vonden, maar we hadden al duisent kerken van binnen gezien, dus we gingen er niet in. Lazen we even later in ons boekje dat er belangrijke kunstwerken hingen, dus wij er toch nog heen, gingen er twee geweldige Caravaggio's
Oud 18-08-2009, 12:41
Miekje*
Miekje* is offline
Citaat:

Kerken zin inderdaad gaaf . Maar ik vind ze niet gaaf vanuit de godsdienst. Ik waardeer ze voornamelijk om de bouwstijl en de schilderingen.
Ik vind het allebei.
Oud 18-08-2009, 12:42
Chick Rock
Chick Rock is offline
Dat kan .

Regels voor berichten