Advertentie | |
|
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
|
![]() |
|
Waarom is vis officieel geen vlees?
![]()
||
Citaat:
|||
Citaat:
![]() Citaat:
![]() ![]() Deze website laat in ieder geval zien dat ik niet de enige ben die vindt dat vis wél vlees is. ![]()
||
![]() |
Citaat:
volgens de definitie van vlees is rund, gevogelte en vis allemaal 'vlees'. alleen er is een duidelijk verschil tussen rood vlees, wit vlees en visvlees qua structuur ![]() |
![]() |
|
Verwijderd
|
Hoe komt het dat er in de literatuur/films/gezegdes/taal etc eigenschappen aan het hart worden toegeschreven? Bijvoorbeeld: waarom is het ''er moet me iets van het hart'' en niet ''er moet me iets van mn longen'' en ''zijn hart brak'' en niet ''zijn lever brak'' en ''ze is erg hartelijk'' en niet ''ze is erg nierig''?
|
![]() |
|
![]() |
omdat het hart al sinds mensenheugenis wordt gekoppeld aan de liefde en vele andere (positieve, maar ook negatieve) emoties.
tevens slaat 'hart' ook vaak op 'moed' en niet zozeer op het orgaan. bijvoorbeeld in 'iemand een hart onder de riem steken' en 'het hart zakt hem in de schoenen'. |
![]() |
|
Verwijderd
|
Vlees is ook helemaal niet niet 'spiermassa', want bv. leverworst en vetspekblokjes zijn toch ook vlees en daar komt geen spier bij aan te pas. Vlees is weefsel van een zoogdier, kijk maar naar hoe het woord gebruikt wordt op menukaarten, in religieuze voorschriften en bij leefregels van gezondheidsfreaks. En een vis is natuurlijk geen zoogdier. Dus vandaar.
|
![]() |
||
Citaat:
|
![]() |
||
![]() |
Citaat:
orgaanvlees en vet zijn dus anders, want geen spierweefsel. |
![]() |
|
Een nieuwe vraag van mij....
Als mannelijke moslims sterven en naar de hemel gaan, krijgen zij een reeks maagden cadeau van Allah. (Toch? Of is dat alleen voor martelaars die voor Allah sterven?) Hoe zit dat dan met een vrouwelijke moslim als die naar de hemel gaat? Krijgt zij een reeks mannen cadeau? Lijkt me vast van niet, aangezien in het leven volgens de islam polygamie alleen bij moslim-mannen is toegestaan en niet bij moslim-vrouwen; dan zal het vast in de hemel niet zo veel anders zijn. Maar hoe ziet de hemel er dan uit voor een moslim-vrouw? ![]()
||
Citaat:
||
Verwijderd
|
Citaat:
Ken jij iemand die zegt 'ik ga vanavond eens een lekker stukje vlees eten' en daarmee bedoelt dat hij een visstick neemt? Of iemand die als je zegt dat je geen vlees wil, je gebakken niertjes voorzet? Een woord heeft de betekenis die het in het dagelijks taalgebruik het meest voorkomt, niet de betekenis die de redacteur van een woordenboek heeft bedacht. |
![]() |
||
![]() |
Citaat:
![]() als een of andere josti een tafel een stoel noemt moet hij dat lekker zelf weten, maar ik ga er niet zomaar op zitten. |
![]() |
|
Als het van een (land)beest komt en er heeft bloed doorheen gestroomd, is het vlees.
Het is onzin dat het alleen van toepassing zou zijn op spierweefsel. Orgaanvlees is (de naam zegt het al) ook vlees. Ik vind deze discussie trouwens best wel josti.
|
|
![]() |
||||
Forum | Topic | Reacties | Laatste bericht | |
ARTistiek |
Vrolijke kadavers en meer van zulks Verwijderd | 207 | 07-10-2013 14:18 | |
De Kantine |
Saairikatuur #1772 Verwijderd | 500 | 21-01-2013 11:37 | |
Seksualiteit |
Het Grote Anonime Vragen Topic jjohan | 19 | 04-12-2009 00:40 | |
De Kantine |