Advertentie | |
|
![]() |
||
Citaat:
Waarom ik mijn aandelen gekocht heb (is wel niet zo uitgebreid en onderbouwd als bij jou ![]() Total: mijn oom werkt er al jaaaaaren en heeft er een erg hoge functie Tracker op Bel20: diversificatie en de overtuiging dat de beurs over het algemeen nog zal stijgen. Kinepolis: marktleider in België + veel nieuwe investeringen (3D-schermen, vernieuwing en uitbreiding zalen o.a. in Gent,...) Telenet: heb ik vooral een goed gevoel bij + experten geven allemaal aankoopadviezen en geen enkel verkoopadvies. Rhji: holding, diversificatie Peugeot: ook vooral op gevoel eigenlijk en ik rij zelf met een peugeot ![]() |
![]() |
|
![]() |
eind december heb ik als gok een lading sbm offshore bijgekocht. het werd als risicoaandeel bestempeld en dat bleek het ook wel, want een maandje later was het -15% ofzo
![]() ondertussen is hij weer aan het klimmen, maar ik ga hem binnenkort verkopen. ook ga ik fugro, ondanks de goede zaken, binnenkort verkopen. ik wacht nog even het nieuws morgen voorbeurs af, want ik verwacht nog een lichte stijging. dan houd ik nog arcelor en asml over, die mij ook niet onverdienstelijk hebben bijgestaan de laatste tijd. met het nieuw vrijgekomen geld ga ik daytraden, bij wijze van proef ![]() |
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
Ik vind het vooral grappig/interessant waarom jij voor je aandelen kiest. 'omdat je oom bij Total werkt' of omdat je 'zelf in een peugeot rijdt.' Niet in de Amerikaanse aandelen gegaan? Check Ahold vandaag op de beurs! Ching Ching! Ik heb toch gezegd dat het bedrijf als een tierelier draait? 5% erbij voor zo'n defensief bedrijf! Ik denk dat het aandeel 12.5 euro waard is; zeker 10 euro. Bovendien blijf je lachen met Ahold in je portefeuille. Ik heb er 500st. Da's best veel. Heb ook een tijd op verlies gestaan, maar je blijft erom lachen. Het doet helemaal niks; geen grote uitslagen en als je verlies staat is het nooit zo heel veel. Laatst gewijzigd op 04-03-2010 om 14:45. |
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
Waarom heb je Arcellor niet eerder verkocht toen ie boven de 30 euro stond? Ik meende toen 31-32 euro? |
![]() |
||
![]() |
Citaat:
![]() ![]() |
![]() |
||
Citaat:
1) ik toch niet alle cijfers begrijp 2) als het op gevoel is of op basis van cijfers en feiten, het toch nog altijd in beide gevallen mis kan lopen. 3) ik van plan ben mijn aandelen erg lang te houden en bijgevolg voor (grote) bekende bedrijven kies. Die zullen op lange termijn bijna allemaal wel stijgen... |
![]() |
|
![]() |
Ik koop enkel kwaliteits bedrijven die ik voor een langere peridode in mijn portefeuille hou. En lees uiteraard ook de jaarverslagen goed door om vervolgens te bepalen of ik een aandeel wel op niet koop. Mijn aandelend portefeuille bestaan momenteel uit:
600 X Ahold 150 X SBM offshore 100 X Nestle 105 X Johnson & Johnson 100 X Procter & Gamble Ik ben begin 2009 begonnen met beleggen en heb een leuk een leerzaam beurs jaar achter de rug. De aandelen die ik nu in mij bezit heb heb ik niet langer dan een half jaar in mijn bezit gehad. En hoop ik nog een lange winstgevende tijd in mijn bezit te hebben. En als het effen kan me belang in die bedrijfen te vergroten. |
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
|
![]() |
|
Verwijderd
|
Vandaag aandelen BAM gekocht.
Waarom? Gewoon, omdat het KAN! Bouwbedrijf BAM staat laag genoteerd. De aandelenemissie neem ik maar voor lief. Als je de waardedaling van het vastgoed buiten beschouwing laat, dan laat BAM toch aardige cijfers zien. Alle sectoren maken winst, behalve de vastgoedsector. De orderportefeuille neemt af, maar dan moeten ze maar meer mensen ontslaan om de winst op peil te houden. De waarde per aandeel -als alles nu verkocht zou worden; dus BAM failliet gaat- ligt op 6.50. Dat is het eigen vermogen per aandeel. de koers was zo'n 5.40; dik 1 euro onder het eigen vermogen van de Groep. Bouwers zijn meestal laat-cyclisch en het duurt effe voordat de koersen gaan stijgen (lees: dat ze betere resultaten laten zien) BAM is marktleider in NL en wil ook aan de top staan in Engeland, Duitsland, en België. Alleen ben ik niet blij dat ze dividend uitkeren. Die 0,10 eurocent per aandeel hadden ze wat mij betreft mogen houden en minder aandelen uitgeven, zadat ik de toekomstige winst met minder aandeelhouders hoef te delen. |
![]() |
|
Ik aarzel om Deceuninck te kopen, is ook de bouwsector en staat ook nog laag genoteerd.
Verder heb ik gisteren Punch International verkocht, nadat er een bod werd gedaan op Punch Graphix en het aandeel eergisteren met 50% de hoogte inging en gisterenochtend nog eens 15%. Daardoor heb ik mijn aandelen toch nog met een beetje winst (2-3%) kunnen verkopen, nadat ik gedurende bijna een heel jaar zwaar op verlies (tot -70%!) stond. 'k Ben blij dat ik er nu vanaf ben :-) |
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
|
Advertentie |
|
![]() |
|
|
![]() |
||||
Forum | Topic | Reacties | Laatste bericht | |
De Kantine |
Stel dat jij €47,21,- had, wat ging je dan kopen? drukknoopje | 59 | 06-10-2009 17:12 | |
Werk, Geld & Recht |
Centrale Aandelen/Beurstopic Mobius | 10 | 11-09-2009 11:29 | |
Werk, Geld & Recht |
Beurstopic _Moby_ | 3 | 12-05-2005 11:53 |