Advertentie | |
|
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
|
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
![]() Kortom een hoop zinloze verdachtmakingen, je zou bijna denken dat je GL stemt. Hoewel D66 er de laatste tijd ook wel een handje van heeft om te lasteren. |
![]() |
||
Citaat:
Stop nu eens met die demonisering en kom gewoon eens met argumenten, of accepteer dat het je gewoon niet lukt om de PVV aan te vallen. De discussie komt geen steek verder als er om de haverklap gestopt moet worden om iemand zijn gebrek aan opvoeding en fatsoen te laten uiten door kansloos schelden op de PVV.
||
Verwijderd
|
Citaat:
|
![]() |
|||
Citaat:
Jouw manier van optreden hier in deze discussie is alsof Pechtolds melodramatische klaagzang over Wilders mij zou irriteren, er echter niet veel gaten in zijn standpunten te schieten zijn, en ik de beste man daarom van pedofilie zou beschuldigen. Zo'n aanpak slaat toch nergens op? Dat leidt toch nergens toe? Bovendien dacht ik eigenlijk aan een moderatie-commentaar in een vergelijkbaar topic dat mij hier ook relevant lijkt; Citaat:
||
Verwijderd
|
Citaat:
Overigens mag je zelf ook wel de hand in eigen boezem steken, bijvoorbeeld als het gaat om het Israël/Palestina-verhaal. Ik vind het een erg verontrustende maatschappelijke ontwikkeling dat het tegenwoordig niet meer politiek correct is om mensen die overduidelijk voortdurend domme dingen roepen als dom te bestempelen. |
![]() |
||||
Verwijderd
|
Citaat:
Citaat:
Citaat:
|
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
Iemand zegt iets over die oetlul van een Brinkman en gelijk wordt-ie "gedemoniseerd". ![]() |
![]() |
||
Citaat:
Om een voorbeeld te noemen zijn de PVV en de vakbond FNV dikke vriendjes wat betreft het blokkeren van elke aanpassing van arbeidsomstandigheden. Hoe vaak is dat verzinsel dat de PVV anti-Moslims zou zijn al wel niet weerlegd? Tientallen keren afgelopen jaar. Ik kan me niet voorstellen dat jij denkt dat, linkse extremisten en racistische moslims daargelaten, iemand nog in die mythe gelooft. Je zult er dus ook niemand mee overtuigen.
|
![]()
||
Citaat:
||
Verwijderd
|
Citaat:
"CDA-Kamerlid Sybrand van Haersma Buma vroeg of de motie impliceert dat de PVV een soort geloofstoets wil invoeren om moslimmigranten te kunnen afwijzen. Toen Fritsma ontkennend antwoordde en zei dat de PVV immigratie uit moslimlanden wil voorkomen, werd hem voorgehouden wat dat betekent voor een christen uit Turkije die naar Nederland wil komen. Daarop zei Fritsma dat die persoon wel welkom zou zijn." Hoe is dit niét anti-moslim? Laatst gewijzigd op 11-11-2009 om 17:43. |
![]() |
||
Citaat:
Ik demoniseer helemaal niet, ik constateer dat Wilders moslims als een maatschappelijk gevaar ziet en daarmee anti-moslims is.
||
Verwijderd
|
Citaat:
Dan blijft islamofobie over als enige werkelijke standpunt van de PVV, zoals je ook op kan maken uit hun programma, de Kamervragen die ze stellen, etc. Ik vind het erg verwonderlijk dat je probeert te ontkennen dat de PVV tegen moslims is, zeker aangezien ze dat zelf aangeven. |
![]() |
|||
Citaat:
Overigens zie ik belastingverlaging niet echt meer op de voorgrond treden. Ze zijn nu een beetje een soort mix tussen de PVDA en SP wat economische standpunten betreft. Wat dat betreft zou jij best een goede PVV'er zijn met je verering van het scandinavische belastingmodel. ![]() Citaat:
Da's juist de truc: de PVV is tegen ideologieën, spullen, zaken. Een deel van de tegenspelers speelt puur op de persoon. Dat is de grote sterkte van de PVV: het mobiliseren van tegenstanders die door anti-reclame voor zichzelf stemmen voor de PVV werven.
||
Verwijderd
|
Citaat:
|
![]() |
||
Citaat:
De linkse partijen hebben ook de pik op iedereen die succes heeft. Kun je daarom zeggen dat ze een soort racistische haat tegen hardwerkende mensen hebben?
||
Verwijderd
|
Citaat:
|
![]() |
||
Citaat:
En of het een persoonlijke zaak is, doet er niet toe: Wilders wil dat er geen moslims meer in Nederland komen, dus hij is tegen moslims. Lijkt me vrij duidelijk.
||
Verwijderd
|
Citaat:
Maar het lullige aan zo'n immigratiestop is dat het gros van de immigranten (dat gewoon in Nederland een leven wil opbouwen op een fatsoenlijke manier) de toegang wordt ontzegd. Gezonde appels worden daarom weggegooid samen met de enkele rotte. Dat heet overigens discriminatie op basis van geloofsovertuiging/afkomst (moslim/niet-westers). Ik snap jouw vergelijkingen over linkse partijen die de pik hebben op mensen met succes niet. En hardwerkende mensen zijn geen ras. |
![]() |
||
Citaat:
Maar vanwege de kleinere aantallen vormen zijn een kleiner probleem dan islamitische migranten. Somaliërs zijn, uit mijn hoofd, de minst geslaagde groep qua werk, integratie e.d., maar omdat hun aantal zo klein is zijn de problemen die ze veroorzaken ook minder. Waren er maar 30.000 Marokkanen naar Nederland gekomen, dan had de PVV waarschijnlijk nooit bestaan.
||
Verwijderd
|
Citaat:
|
![]() |
||
Citaat:
![]() Ik ben voorstander van het weren van kansloze migranten die niet veel meer dan problemen brengen.
||
Verwijderd
|
Citaat:
|
![]() |
||
Citaat:
![]()
||
Verwijderd
|
Citaat:
|
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
|
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
|
![]() |
||
Citaat:
Waarom doe je dat constant? Denk je niet dat het beter is om gewoon een beetje respect voor je medemens te tonen, en een fatsoenlijke discussie te voeren? Door jouw posts is nu alles vastgelopen in kommaneuken en demoniseren, en kan het topic qua discussie waarde net zo goed dicht. Het is zo zonde.
||
Verwijderd
|
Citaat:
|
![]() |
|
Verwijderd
|
Leg dan uit wat je bedoelt, T_ID. Je zegt dat het wenselijk is dat de immigratie van niet-blanken wordt verminderd, maar één post later spreek je dat weer tegen. Wat is nu precies je standpunt ten aanzien van de immigratie van niet-blanken en hoe onderscheidt zich dit van je standpunt t.a.v. de immigratie van moslims?
|
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
|
![]() |
|||
Citaat:
Citaat:
![]() We waren ergens bij migratie geloof ik, en hoe de PVV een functioneel onderscheid wil maken aan de poort door migranten te weren uit Islamitische landen, waarvan we weten dat de migranten daar vandaan vaak voor problemen zorgen. Sommigen zagen dat aan voor discriminatie, maar nu dat misverstand is opgehelderd, kunnen we verder.
||
Verwijderd
|
Citaat:
|
![]() |
||
Citaat:
En aangezien je die groep altijd kunt uitsplitsen naar land van herkomst, inkomen, opleidingsniveau en vermogen zal dat je ook nooit lukken ook. Speaking of which, weet jij wellicht of de PVV er ook iets tegen heeft als er een universitair geschoolde Moslim zonder rare religieuze overtuigingen vanuit de VS naar Nederland migreert? Zo nee, dan is de discussie namelijk gedoemd te stranden op een gebrek aan kennis. Hoe gaan we ooit een standpunt innemen over een plan, als we het precieze voorstel achter de oneliner niet kennen?
||
Verwijderd
|
Citaat:
Laatst gewijzigd op 14-11-2009 om 00:56. |
![]() |
||
Citaat:
Daarvan is ten slotte aantoonbaar dat de groep als geheel grote problemen veroorzaakt, wat de grond voor het functioneel onderscheid levert. Op diezelfde manier zou je bijvoorbeeld alle Somalische migranten de toegang tot Nederland kunnen weigeren, met uitzondering van degenen die een kans hebben om een succes van zichzelf te maken. De Hirsi Ali's wel en de kansloze qat kauwende semi-nomaden niet dus.
||
Verwijderd
|
Citaat:
|
![]() |
||
Citaat:
We hadden het een stukje terug over het PVV voorstel om alle immigratie vanuit bepaalde Islamitische landen te blokkeren. Iemand riep dat dat racisme was. Dat heb ik daarna weerlegd door erop te wijzen dat er gezien de problemen die eerdere migratie vanuit die landen opleverde, het gaat om een functioneel onderscheid; we weten dat het problemen op zal leveren, om die problemen voor te zijn wil de PVV het verbieden. Natuurlijk mag iedereen het daar mee eens zijn, of proberen een betoog te maken dat Nederland willens en wetens onszelf meer maatschappelijke problemen, meer kosten en meer criminaliteit op de hals halen terwijl tegenover die enorme kosten behalve een paar euro's aan belasting helemaal niets staat. Dat laatste komt op mij een beetje over als een ezel die zich tweemaal aan dezelfde steen stoot, maar goed..
||
Verwijderd
|
Citaat:
|
Advertentie |
|
![]() |
|
|