Advertentie | |
|
![]() |
||||
Citaat:
Citaat:
De enige acceptabele uitkomst is het ontslaan en eventueel vervolgen van betreffende bestuurders, en het afschaffen van wat voor maas in de wet ook het toestond dat het zo ver is gekomen. Citaat:
Ik zal andersom redeneren: Wat zijn jouw grondrechten nog waard als jij niet bereid bent om andere mensen te beschermen tegen schendingen van hun grondrechten? Bovendien vergeet je dat er voor velen geen alternatief is. Barneveld bijvoorbeeld, kent geen openbare school.
|||
Citaat:
Citaat:
![]()
Laatst gewijzigd op 20-10-2009 om 20:08. |
![]() |
||
Citaat:
||
Verwijderd
|
Citaat:
![]() |
![]() |
||
Citaat:
|
![]() |
||
Citaat:
||||
![]() |
Citaat:
Daarnaast sluit het concept van een democratie het op geen enkele manier uit dat er sprake is van discriminatie en dat leek Sofie23 te suggereren. Citaat:
Citaat:
|||
![]() |
Citaat:
![]() Citaat:
|||
Citaat:
Religie en op religie gefundeerde facetten van de samenleving hebben een tegengesteld belang, namelijk dogmatisch denken en handelen, dat is zoals aangegeven een obstructie voor kritisch denken en derhalve een slecht idee. Verder is niet discrimineren onzin, het gaat er niet om dat men niet zou discrimineren, ikzelf discrimineer bijvoorbeeld o.a. tussen mensen die ik mag en mensen die ik niet mag, ik behandel ze elk verschillend. Echter de wet specificeert exact (min of meer ![]() Het is dus theoretisch wel mogelijk om een toevallig homoseksuele leraar te weigeren omdat zijn referenties niet kloppen, of omdat hij de functieomschrijving niet vult. Maar niet omdat hij een homo is. De christelijke gemeenschap, maar zeker niet louter die heeft bewezen dat er gerede twijfel moet bestaan over de intenties achter de keuzes die christelijke (e.a.) fracties maken voor een ander. wederom hier is een reden waarom onderwijs seculier dient te zijn. Hieraan wil ik toevoegen dat ik de commotie niet snap onder religieuzen, als man zou ik juist meer homo's willen zien, aangezien ik zelf liever met meer vrouwvolk verkeer. Citaat:
Voorts is het jammerlijk inderdaad dat een kamermeerderheid voor is, dat onze politiek zelf zo ver in die christelijke beerput is gegleden is zeker jammer. alles ist verboten, en graag je vingerafdruk en snel.
||
![]() |
Citaat:
Als je bijv. de ranking bekijkt die Elsevier jaarlijk maakt hebben van de tien scholen voor VWO die het beste scoren er zeven een bijzondere identiteit (Christelijk om precies te zijn)
||||
Citaat:
http://www.elsevier.nl/web/10103113/...ren-slecht.htm http://www.onderwijsinspectie.nl/nl/...basisonderwijs Citaat:
meer? Citaat:
een beter ijkpunt zijn basisscholen, VMBO, eventueel HAVO en MBO
|||
Citaat:
Dat is dan dus op het HBO, de op één na hoogste vorm van vervolgopleiding in Nederland... Om nog maar te zwijgen van een zwaar evangelische ouderling-vrouw (ze mag als vrouw natuurlijk geen ouderling zijn, ondanks dat ze in alles beter was dan haar man) me verzekerde dat al mijn hoogleraren naar de hel zouden gaan, en de hele wetenschap ons niets had geleerd. Let wel, vroeger werkte ze als IC-verpleegkundige, en diende dagelijks de medicijnen toe en gebruikte de methoden die de wetenschap ons heeft gebracht. ![]() Citaat:
Zullen we wedden dat wanneer we de lijst nemen puur en alleen de extreem-christelijke scholen, dat alleen de slechtste scholen overblijven?
||
Verwijderd
|
Citaat:
Mijn beste vriendin zat op een christelijke school en hier gold eigenlijk hetzelfde. Dus alleen de 'naam' van een school zegt niets. |
![]() |
|||
Verwijderd
|
Citaat:
Citaat:
|
![]() |
||
Citaat:
||
Citaat:
De enige manier wanneer de wetgeving in de huidige kromme situatie wel nageleefd moet worden is bij een openbare school. Vreemd genoeg is daar religieuze uitingen verbieden ook niet aan de orde, terwijl sektarische scholen datzelfde wel doen.
|
Waarom zou een leerling of leraar op een openbare school zich niet religieus mogen uiten? In het geval van een leraar zou ik het alleen bezwaarlijk vinden als hij zijn overtuigingen als de enige juiste ziet en daarmee oplegt aan de leerlingen, maar dat geldt mijns inziens ook voor niet-religieuze overtuigingen.
||
Citaat:
Beter alternatief is gewoon sektarisch onderwijs afschaffen en al het onderwijs seculier maken, dan ben je ook van die situatie af.
||
Citaat:
||
Citaat:
|
![]() |
Het is ook heel erg racistisch tegenover homoseksuelen. ze worden geweigerd, dan zou je zoveel mensen kunnen verbieden om les te geven bijvoorbeeld een imam, een turkse vrouw. Dus het is niet eerlijk tegenover anderen, Ik vind dat ze niet geweigerd moeten worden. Zo duurt de acceptatie van homoseksuelen nog langer door de hele bevolking
|
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
|
![]() |
||
Citaat:
Discriminatie slaat ten slotte slechts op het handelen. Hoe noem je intrinsieke haat om wie iemand is, zoals bijvoorbeeld extremistische Christenen die homoseksuelen haten? Ik vind racisme passend.
||
Verwijderd
|
Citaat:
Ik kan me een discussie tussen Kenjirro enerzijds en jou en LL anderzijds herinneren van enkele weken geleden.... |
![]() |
|
Verwijderd
|
Zucht, hier heb je het dan.. 2 grondwetartikellen die botsen en waarbij belangenafweging wordt gedaan.
Ik vind persoonlijk het de reinste onzin dat homo's geweigerd worden op scholen, vanwege hun sexualiteit! maatschappelijke opvatting zijn dat in nederland homo's geaccepteerd worden, net als lesbische mensen. Ze moeten christen ook verbieden om de openbare weg te betreden, want het is niet ingewijdt voor hun geloof! Als ik dat echt serieus meende, dan zou ik ook een stoeptegel moeten krijgen. Laten we maar weer gaan verzuilen |
![]() |
||
Citaat:
Maar goed, we hebben het over de rechten van homoseksuele docenten op Christelijke scholen. Wat me verbaasd in deze discussie is dat het nog niemand heeft gehad over homoseksuele leerlingen op Christelijke scholen. Ik vind deze wetgeving vreselijk, niet omdat homoseksuele leraren worden gediscrimineerd, maar om het signaal wat de wetgeving afgeeft op homoseksuele leerlingen. In veel gevallen is het voor hen geen keus geweest, maar van de ouders, om les te volgens op Christelijke school. Iedereen gaat er aan voorbij dat vooral homoseksuele docenten op een Christelijke school een voorbeeld zouden kunnen zijn voor homoseksuele leerlingen, die worstelen met de invulling van hun geloof en homoseksuele gevoelens. |
Advertentie |
|
![]() |
|
|
![]() |
||||
Forum | Topic | Reacties | Laatste bericht | |
Levensbeschouwing & Filosofie |
Zondagse les Rivka | 251 | 07-09-2009 20:11 | |
Nieuws, Achtergronden & Wetenschap |
Het regeerakkoord T_ID | 244 | 03-03-2007 00:21 | |
Media en de islam juno | 20 | 25-11-2005 10:35 | |
Hoe gaat het er nu werkelijk aan toe op een zwarte school? Jabotinsky | 84 | 02-11-2004 01:12 |