Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Ontspanning / De Kantine
Topic gesloten

Topictools Zoek in deze topic
Oud 07-01-2010, 21:17
Sherlock
Sherlock is offline
Citaat:
je moet in ieder geval geen pret pakket kiezen omdat je nu geen zin hebt om iets te doen. daar krijg je later alleen maar spijt van.
Ik had alleen exacte vakken met een vak extra
Oud 07-01-2010, 21:18
Lorelei
Lorelei is offline
Je moet kiezen wat je leuk vindt. Want daar ben je meestal toch wel goed in en dat geeft je een voorbereiding op studies die je ook leuk zult vinden. Niet alles gaat om praktisch nut.
Oud 07-01-2010, 21:19
Lorelei
Lorelei is offline
Oh ja, en het is een illusie om te denken dat je later iets moet gaan doen waar ALLES wat je leuk vindt in gecombineerd wordt. Alleen maar dat wat je het leukste vindt, is belangrijk voor je vervolgstudie. Voor de rest heb je hobbies, boeken, etc.
Oud 07-01-2010, 21:20
TopDrop
TopDrop is offline
Citaat:
Nee, dat was ik ook niet van plan. Ik twijfel tussen EM en NG. En ik ben op zich beter in exacte vakken dan talen. Met CM kun je nergens heen.
is NG nog steeds een uitgeklede versie van NT? dan kun je toch beter NT kiezen met wat keuze dingetjes en vakken laten vallen die echt niet lukken? dan heb je NG met wat shizzle. of gewoon een dubbel profiel als je het wel allemaal haalt.
Verwijderd
Ik ben alleen maar goed in talen en economie dus ik heb C&M niet gekozen als pretpakket maar meer omdat de rest me niet lag
Verwijderd
"Wat is daar het praktisch nut van?"
Oud 07-01-2010, 21:21
Tink*
Tink* is offline
Nja ik snap wel dat het lastig is. In de derde dacht ik nog dat ik geneeskunde of biologie wilde gaan studeren. :')
Oud 07-01-2010, 21:23
Lorelei
Lorelei is offline
Citaat:
Nja ik snap wel dat het lastig is. In de derde dacht ik nog dat ik geneeskunde of biologie biomedische wetenschappen wilde gaan studeren. :')
Ik ook En toen dacht ik dat een tijdje niet. En nu werk ik langzaam wel naar een soort van compromis
Oud 07-01-2010, 21:24
TopDrop
TopDrop is offline
volgens mij wilden er bij mij in de klas op een gegeven moment iets van 17 mensen geneeskunde gaan studeren :')
Oud 07-01-2010, 21:25
Verwijderd
Citaat:
dudette, ik had gisteren een tentamen om 10 uur. Om half 12 de nacht ervoor begon ik met leren, om 4 uur stopte ik en om 7 uur ging m'n wekker. Ik heb 'm volgens mij nog redelijk gemaakt ook, dus het is te doen hoor.
Ja, zo doe ik het ook weleens, maar je moet toegeven dat het niet optimaal is. Ik had de wekker op like 13:00 staan :')

En ik doe ook niet meer aan exorbitante hoeveelheden koffie drinken, dus dat is +1 op de difficulty level. Misschien dat ik van vandaag een uitzondering maak. (Ik ben al vier dagen koffie-vrij, goed he )

Citaat:
Ik krijg steeds weer de vraag van docenten of ik een Native speaker ben. Vorig jaar mocht ik ook uitspraak-les geven.
Need tutor?
Omg bijles van de Trimm Ik wil wel een lesje uitspraak op de Britcommeet

Citaat:
Het is een verplicht college Niemand had er last van hoor. Er zitten ongeveer 100 mensen in die zaal en er zijn er ongeveer 5 die opletten. Bovendien zat ik helemaal achteraan en praatten we best zachtjes!
Als je achterin zat dan is het wel minder erg Ik ben meestal één van de 5 mensen die opletten. :nerd: Als ik daadwerkelijk aanwezig ben bij het college, dan.
Trimm Trabb
Trimm Trabb is offline
Citaat:
"Shut it, Love Actually!"
<3

Tink*
Tink* is offline
Citaat:
Ik ook En toen dacht ik dat een tijdje niet. En nu werk ik langzaam wel naar een soort van compromis
Langzaam naar een compromis, wat wil je dan precies gaan doen?

Ik heb anderhalf jaar N&G gedaan en toen dacht ik ineens: waar ben je ook eigenlijk mee bezig. Ik was qua studies ook alleen nog maar geinteresseerd in dingen als cmv, docent drama, pabo, talen. Dus toen heb ik alles 180 graden omgegooid en ben ik CM gaan inhalen. Wat me bezielde geen idee, maar ik had echt het idee dat ik zo niet op mijn plek zat daar.
Oud 07-01-2010, 21:26
Lorelei
Lorelei is offline
@Paranoide: Ik ook meestal wel hoor. Ik ben best wel een streber Maar dit vak is gewoon.. niet te hebben. Het is wel zonde, het had best leuk kunnen worden.
Oud 07-01-2010, 21:27
JJoosje
JJoosje is offline
Morgen heb ik mentorles. Niet dat onze mentor goed is (meestal zegt hij: ga maar met de rest over profielen praten), maar misschien zegt hij nog wat nuttigs.
Oud 07-01-2010, 21:28
Trimm Trabb
Trimm Trabb is offline
Citaat:
is NG nog steeds een uitgeklede versie van NT? dan kun je toch beter NT kiezen met wat keuze dingetjes en vakken laten vallen die echt niet lukken? dan heb je NG met wat shizzle. of gewoon een dubbel profiel als je het wel allemaal haalt.
I dunno. Ik had vroegah NG, maar achteraf bleek ik NG én NT te hebben. (Dus van alle béta vakken had ik 1+2) Volgens mij had ik aan 't eind 13 vakken ofzo, niet zo gek dat ik het niet volhield.
Maar hoort NG niet gewoon wis,schei en natuurkunde te hebben + bio?
Lorelei
Lorelei is offline
Citaat:
Langzaam naar een compromis, wat wil je dan precies gaan doen?

Ik heb anderhalf jaar N&G gedaan en toen dacht ik ineens: waar ben je ook eigenlijk mee bezig. Ik was qua studies ook alleen nog maar geinteresseerd in dingen als cmv, docent drama, pabo, talen. Dus toen heb ik alles 180 graden omgegooid en ben ik CM gaan inhalen. Wat me bezielde geen idee, maar ik had echt het idee dat ik zo niet op mijn plek zat daar.
Neurolinguistiek denk ik. Ik weet nog niet. Ik heb ook voor masters naar neurowetenschappen en cognitie gekeken. Daarvoor zou ik waarschijnlijk wel wat moeten bijscholen, weet niet precies. Wat mij trok in geneeskunde en BMW was weten hoe het lichaam werkt en wat er gebeurt als het niet werkt. Wat mij trok in taalwetenschap was eigenlijk niet heel anders. Willen weten hoe het werkt, waarom het zo werkt, wat de effecten daarvan zijn en wat er fout kan gaan. Ik vind bijvoorbeeld taalstoornissen een van de meest interessante dingen tijdens de colleges.
Sherlock
Sherlock is offline
Ik heb morgen project wat ik al af heb dus uit me neus vreten en hoofdrekenen wat veels te easy is
Oud 07-01-2010, 21:30
Trimm Trabb
Trimm Trabb is offline
Hoofdrekenen, doen ze daar nog aan dan?
Oud 07-01-2010, 21:31
Tink*
Tink* is offline
Citaat:
Morgen heb ik mentorles. Niet dat onze mentor goed is (meestal zegt hij: ga maar met de rest over profielen praten), maar misschien zegt hij nog wat nuttigs.
Nou ja en als je het echt niet weet en alles even leuk vindt ofzo, dan zou ik wel het profiel kiezen waar je nog het meeste mee kan. Het zou stom zijn als je bv. EM kiest en daarna erachter komt dat je wel geneeskunde zou willen studeren, maar dat dat dus niet kan.

Citaat:
Neurolinguistiek denk ik. Ik weet nog niet. Ik heb ook voor masters naar neurowetenschappen en cognitie gekeken. Daarvoor zou ik waarschijnlijk wel wat moeten bijscholen, weet niet precies. Wat mij trok in geneeskunde en BMW was weten hoe het lichaam werkt en wat er gebeurt als het niet werkt. Wat mij trok in taalwetenschap was eigenlijk niet heel anders. Willen weten hoe het werkt, waarom het zo werkt, wat de effecten daarvan zijn en wat er fout kan gaan. Ik vind bijvoorbeeld taalstoornissen een van de meest interessante dingen tijdens de colleges.
Achteraf gezien had ik misschien ook beter taalwetenschap kunnen studeren. ;x Maar dat is wel boeiend idd!
Oud 07-01-2010, 21:31
TopDrop
TopDrop is offline
Citaat:
I dunno. Ik had vroegah NG, maar achteraf bleek ik NG én NT te hebben. (Dus van alle béta vakken had ik 1+2) Volgens mij had ik aan 't eind 13 vakken ofzo, niet zo gek dat ik het niet volhield.
Maar hoort NG niet gewoon wis,schei en natuurkunde te hebben + bio?
omg maar je wist toch wel een beeeeetje wat de profielen inhielden?

ik had NT + bio1,2 en economie1 gekozen ofzo. dat was geloof ik hetzelfde als NG + wb2, sk2, na2 en economie1. in geval van faal kon ik dan nog iets laten vallen.
Oud 07-01-2010, 21:33
Lorelei
Lorelei is offline
Citaat:
Achteraf gezien had ik misschien ook beter taalwetenschap kunnen studeren. ;x Maar dat is wel boeiend idd!
Ik vind het in ieder geval heel erg leuk.
Martiño
Martiño is offline
Citaat:
Ik kan hoofdrekenen als de beste.
Martiño
Martiño is offline
Zo, ik ga Star Trek II: The Wrath of Khan kijken. :nerd:
Oud 07-01-2010, 21:34
Tink*
Tink* is offline
Nu twijfel ik weer of ik wel iets anders moet gaan studeren, want ik vind dit ook leuk. ;x
Sherlock
Sherlock is offline
Citaat:
wel wat hoger niveau ofcourse aangezien we voor onze opleiding snel dingen moeten bereken terwijl we met een klant praten
Verwijderd
Citaat:
Ik kan hoofdrekenen als de beste.
Jaloers
Oud 07-01-2010, 21:35
Verwijderd
ziezo ik ben weer thuis. ik eet nu lekkere spaghetti gemaakt door elmer.
Verwijderd
Ik moet volgend jaar pas dat profiel kiezen :zittenblijver:
TopDrop
TopDrop is offline
Citaat:
Zo, ik ga Star Trek II: The Wrath of Khan kijken. :nerd:
owjee!
JJoosje
JJoosje is offline
Citaat:
Nou ja en als je het echt niet weet en alles even leuk vindt ofzo, dan zou ik wel het profiel kiezen waar je nog het meeste mee kan. Het zou stom zijn als je bv. EM kiest en daarna erachter komt dat je wel geneeskunde zou willen studeren, maar dat dat dus niet kan.
Nouja, alles even leuk.. Ik vind talen niet boeiend. Heb ook geen talenknobbel (wat ook een oorzaak is). Ik ga morgen even NG en NT uitpluizen, misschien kan ik met NT helemaal niet alleen maar de technische kant op, zoals mijn moeder zegt.
Oud 07-01-2010, 21:36
Lorelei
Lorelei is offline
Citaat:
Nu twijfel ik weer of ik wel iets anders moet gaan studeren, want ik vind dit ook leuk. ;x
Haha, zo ben ik inderdaad ook Maar volgens mij moet je ergens de grens trekken. Ik zou eerlijk gezegd best wel veel studies leuk vinden maar dit is in ieder geval iets wat ik heel erg leuk vind, dus ik ben allang blij
Oud 07-01-2010, 21:36
Tink*
Tink* is offline
Citaat:
Nouja, alles even leuk.. Ik vind talen niet boeiend. Heb ook geen talenknobbel (wat ook een oorzaak is). Ik ga morgen even NG en NT uitpluizen, misschien kan ik met NT helemaal niet alleen maar de technische kant op, zoals mijn moeder zegt.
Als je daar ook gewoon biologie bijneemt dan hou je iig ook al je NG opties open! Ik zou er even goed naar kijken idd!
Oud 07-01-2010, 21:37
Lorelei
Lorelei is offline
Citaat:
Je kunt NT + bio 2 doen toch? Dan heb je t allebei
Tink*
Tink* is offline
Citaat:
Haha, zo ben ik inderdaad ook Maar volgens mij moet je ergens de grens trekken. Ik zou eerlijk gezegd best wel veel studies leuk vinden maar dit is in ieder geval iets wat ik heel erg leuk vind, dus ik ben allang blij
Ja ik vind dit ook wel leuk, maar het gaat me meer om de toekomst. Word ik docentje Nederlands of wil ik juffrouw op school/directrice ofzo worden. ;x
Lorelei
Lorelei is offline
Citaat:
als je daar ook gewoon biologie bijneemt dan hou je iig ook al je ng opties open! ik zou er even goed naar kijken idd!
gmta
Oud 07-01-2010, 21:38
Trimm Trabb
Trimm Trabb is offline
Mensen ik ga tukken. Om half 5 rinkelt mijn wekkertje weer en mag ik fijn voor het eerst gaan werken bij die koffie-dinges.

Weltrusten.

@ Para: Succes met je tentamen crap.
Oud 07-01-2010, 21:38
Lorelei
Lorelei is offline
Citaat:
Ja ik vind dit ook wel leuk, maar het gaat me meer om de toekomst. Word ik docentje Nederlands of wil ik juffrouw op school/directrice ofzo worden. ;x
Hehe mja. Dat zou mij inderdaad helemaal niet trekken Maar then again, ik kom hoogstwaarschijnlijk in onderzoek terecht, en dat is iets wat veel mensen niet willen.
Oud 07-01-2010, 21:40
Verwijderd
dag trimmie, succes met opstaan. Half 5
Verwijderd
ooh als er een profiel is dat ik zeker niet zou doen is het NG. Of NT.
Sherlock
Sherlock is offline
guess who's back

http://forum.scholieren.com/showthre...1786977&page=6
TopDrop
TopDrop is offline
Citaat:
je kunt met NT nog heel veel kanten op. anders kun je ook even kijken bij studies die je misschien interessant vindt, en kijken wat de minimale eisen zijn. misschien heb je nog een of ander vak nodig, dan kun je dat eventueel als keuzevak kiezen om die optie open te houden.
Oud 07-01-2010, 21:43
Martiño
Martiño is offline
Citaat:
Jaloers
Ik reken het snelst hoofd dan al mijn collega's *opschept*
Citaat:
owjee!
maar het is een leuke film!
Citaat:
Nee, natuurlijk kun je niet alleen de technische kant op met NT. Je moeder heeft er duidelijk geen kaas van gegeten. Neem gewoon NT plus biologie en eventueel economie, dan heb je nog hartstikke veel opties open.
Oud 07-01-2010, 21:44
Martiño
Martiño is offline
wie dan?
Oud 07-01-2010, 21:44
JJoosje
JJoosje is offline
Citaat:
Nee, natuurlijk kun je niet alleen de technische kant op met NT. Je moeder heeft er duidelijk geen kaas van gegeten. Neem gewoon NT plus biologie en eventueel economie, dan heb je nog hartstikke veel opties open.
Heb je dan niet heel veel vakken?
Oud 07-01-2010, 21:45
Lorelei
Lorelei is offline
Citaat:
Moet je niet sowieso 2 vakken erbij kiezen?
Oud 07-01-2010, 21:47
JJoosje
JJoosje is offline
Ik ga morgen mijn mentor DWINGEN meer te vertellen.
Oh, is Latijn ook een keuzevak?
Oud 07-01-2010, 21:47
TopDrop
TopDrop is offline
Citaat:
Nee, ik deed NT + biologie, en ik had maar 6 examenvakken. Als je nog economie erbij kiest, heb je daar nog 1 extra vak bij.
Oud 07-01-2010, 21:48
Verwijderd
Citaat:
Ik reken het snelst hoofd dan al mijn collega's *opschept*
Als ik iets aan mezelf kon veranderen of zeg maar cadeau mocht geven dan zou ik graag goed kunnen hoofdrekenen. Ik schaam me er soms echt voor dat ik niet zo snel iets kan uitrekenen als ik in een winkel sta. Ik laat het meestal ook andere mensen doen (rekening delen ofzo).
Oud 07-01-2010, 21:50
Sherlock
Sherlock is offline
Citaat:
wie dan?
ik had daarstraks een flink conflict met Voussavez
Oud 07-01-2010, 21:50
Lorelei
Lorelei is offline
Citaat:
Ik ga morgen mijn mentor DWINGEN meer te vertellen.
Oh, is Latijn ook een keuzevak?
Doe je gymnasium? Dan is Latijn meestal een keuzevak als je óók Grieks kiest.

Regels voor berichten