Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Ontspanning / De Kantine
Topic gesloten

Topictools Zoek in deze topic
Oud 09-01-2010, 14:41
Rivka
Rivka is offline
Citaat:
heb je samson en gertkoekjes?

ik was gister nog vlak bij jou trouwens
Die Petit Déjeuner-koekjes in pakjes van 4 met chocoladestukjes zijn ook heul lekker
Oud 09-01-2010, 14:46
Verwijderd
Citaat:
En bij de Albert Heijn had je 2 stampotmaaltijden voor de prijs van 1, dus ik heb voor de komende dagen echt heel veel eten voor weinig geld.
ik word best een moeke, dat ik blij ben met zulke dingen.
Oud 09-01-2010, 14:47
Verwijderd
Citaat:
Ja, ik ga geen karretje pakken hoor, zoveel heb ik nou ook weer niet nodig, en die moet je weer pakken en wegzetten en alles en daar heb ik geen zin in.
Ik heb geen Samson en Gert-koekjes. Maar wel heel veel afbakstokbrood en goedkoop kaas en bieslookroomkaas, en nog meer nom-dingen!
Oh ik voel me altijd gedwongen een karretje te nemen als dat duidelijk overal staat, omdat ik geen zin heb in gezeur met wie dan ook. Maar ik ben dan ook een schijterd wat die dingen betreft.
En lekker allemaal hoor!
Samson en gertkoekjes zijn echt da bomb dus die moet je volgende keer meenemen voor als je een vreetkick hebt!!!!!

Citaat:
Die Petit Déjeuner-koekjes in pakjes van 4 met chocoladestukjes zijn ook heul lekker
die ken ik niet!
fizzle-fluffy
fizzle-fluffy is offline
Citaat:
Heheh, zulke gezinnen zaten absoluut ook wel bij ons op school, maar mijn moeder absoluut niet. Maar er waren sowieso wel wat vreemde dingen op de vrije school.. zeker waar ik zat (ik kwam er later achter dat het niet op alle vrije scholen zo ging). Dingen als: We gebruiken geen computer want Steiner heeft het nooit over computers gehad..
Jij zat vast ook in noord-holland

Wij hadden trouwens in maastricht ook een mooie sofenbuurman. Die had zo'n whole foods-diet: geen bewerkt voedsel eten. Maar dan ook echt niet. Hij at zelfs geen brood, hij kauwde op een handje granen bij wijze van boterham. Hij was broodmager en op een dag kocht hij een auto omdat hij te slap en energieloos was om te fietsen
Lorelei
Lorelei is offline
Citaat:
En bij de Albert Heijn had je 2 stampotmaaltijden voor de prijs van 1, dus ik heb voor de komende dagen echt heel veel eten voor weinig geld.
Die magnetron dingen? Die vind ik echt niiiieeet te vreten.
Oud 09-01-2010, 14:48
Verwijderd
Citaat:
ik word best een moeke, dat ik blij ben met zulke dingen.
Ik was ook heel blij met de gratis doos muesli, zak krokantjes en pot chicken tonight. Het is toch gewoon fijn
Oud 09-01-2010, 14:48
Lorelei
Lorelei is offline
Citaat:

Wij hadden trouwens in maastricht ook een mooie sofenbuurman. Die had zo'n whole foods-diet: geen bewerkt voedsel eten. Maar dan ook echt niet. Hij at zelfs geen brood, hij kauwde op een handje granen bij wijze van boterham. Hij was broodmager en op een dag kocht hij een auto omdat hij te slap en energieloos was om te fietsen
Hahaha.

Ik zat vlakbij Utrecht, sorry
Oud 09-01-2010, 14:49
fizzle-fluffy
fizzle-fluffy is offline
Citaat:
Hahaha.

Ik zat vlakbij Utrecht, sorry
Ach, volgensmij zijn alle sofen hetzelfde, alleen die in Amsterdam zijn dan wat minder extreem door cultuurvermenging
Spoiler
Oud 09-01-2010, 14:50
Verwijderd
Citaat:

Dat lijkt me heel slecht voor je tanden. En voor de rest van je lichaam.
Oud 09-01-2010, 14:51
fizzle-fluffy
fizzle-fluffy is offline
Ja dat is het ook. Als je zo slap bent dat je niet meer kan fietsen is er ook wel iets goed mis met je voeding
Oud 09-01-2010, 14:51
Verwijderd
Citaat:
Oh ik voel me altijd gedwongen een karretje te nemen als dat duidelijk overal staat, omdat ik geen zin heb in gezeur met wie dan ook. Maar ik ben dan ook een schijterd wat die dingen betreft.
En lekker allemaal hoor!
Samson en gertkoekjes zijn echt da bomb dus die moet je volgende keer meenemen voor als je een vreetkick hebt!!!!!
Ik ben nietzo van de koekjes, ik heb bij een vreetkick meer zin in chips en al die dingen.

Er zijn hier trouwens superveel bakkerijen en slagerijen in de buurt! Ook Turkse bakkers, dus dan kan ik lekker Turkse pizza's enzo halen
Ja, ik woon in een toffe buurt.
Oud 09-01-2010, 14:52
Lorelei
Lorelei is offline
Citaat:
Ach, volgensmij zijn alle sofen hetzelfde, alleen die in Amsterdam zijn dan wat minder extreem door cultuurvermenging
Spoiler
Haha, zou best kunnen.

Spoiler
Oud 09-01-2010, 14:53
fizzle-fluffy
fizzle-fluffy is offline
Citaat:
Haha, zou best kunnen.

Spoiler
Wat stoer dat er nog meer sofen op het forum zitten
(had je mijn spreuk nog gelezen in het fototopic? Deden jullie die ook? Of was je toen al van school af? Het is de middelbareschoolspreuk he)
Spoiler
Oud 09-01-2010, 14:56
Verwijderd
Dit weer doet niks voor je haar.
Oud 09-01-2010, 14:57
fizzle-fluffy
fizzle-fluffy is offline
Ik ga me maar eens wagen aan een huiswerkoefening. Grote secundes en kleine tertsen uit elkaar houden moet me nog wel lukken op een sneeuwige zaterdagmiddag.
Oud 09-01-2010, 15:00
fizzle-fluffy
fizzle-fluffy is offline
wtf, op de cd STAAT 'grote 2 of kleine3' en ze ZEGGEN 'grote 2 of grote 3' JA WAT IS HET NOU!!!
Oud 09-01-2010, 15:00
Verwijderd
Gosh, ik was aan het wikipediaen voor extra info voor mijn vak Parl. geschienis, en nu kom ik erachter dat de hoogleraar Eerste Kamerlid is voor het CDA. (dat vinden jullie vast net zo boeiend als ik).
Oud 09-01-2010, 15:02
Lorelei
Lorelei is offline
Citaat:
Wat stoer dat er nog meer sofen op het forum zitten
(had je mijn spreuk nog gelezen in het fototopic? Deden jullie die ook? Of was je toen al van school af? Het is de middelbareschoolspreuk he)
Spoiler
Ik zou mezelf geen soof noemen hoor Ik heb tot de 3e op de vrije school gezeten en daarna snel daar weggegaan. Op dat moment was ik ook helemaal klaar met die school. Nu achteraf gezien kan ik zeggen dat er ook wel dingen wél goed waren, maar op dat moment was het voor mij in ieder geval helemaal niet geschikt. Maar er zijn inderdaad wel dingen die ik nu op een bepaalde manier doe omdat ik op de vrije school heb gezeten, ja.

Spoiler
Oud 09-01-2010, 15:02
Verwijderd
Oke, nu wil ik weten wat een soof is.
Oud 09-01-2010, 15:03
fizzle-fluffy
fizzle-fluffy is offline
Yay ik heb ze allemaal goed! dat was wel erg simpel
Oud 09-01-2010, 15:03
fizzle-fluffy
fizzle-fluffy is offline
Citaat:
Oke, nu wil ik weten wat een soof is.
Iemand die volgens de antroposofische leefwijze leeft. Dat is de leefwijze die Steiner heeft bedacht.
Oud 09-01-2010, 15:04
Lorelei
Lorelei is offline
http://nl.wikipedia.org/wiki/Antroposofie
Oud 09-01-2010, 15:05
fizzle-fluffy
fizzle-fluffy is offline
Citaat:
Ik zou mezelf geen soof noemen hoor Ik heb tot de 3e op de vrije school gezeten en daarna snel daar weggegaan. Op dat moment was ik ook helemaal klaar met die school. Nu achteraf gezien kan ik zeggen dat er ook wel dingen wél goed waren, maar op dat moment was het voor mij in ieder geval helemaal niet geschikt. Maar er zijn inderdaad wel dingen die ik nu op een bepaalde manier doe omdat ik op de vrije school heb gezeten, ja.

Spoiler
Oh ik zat eerst een jaar op de montessorischool maar we hadden echt een bulstronk als schoolhoofd en ik mocht de kleuterklassen overslaan en ik zat als vijfjarige tussen de zevenjarigen en dat was echt een generatiekloof en ik kwam elke dag jankend thuis dus toen heeft mijn moeder me op een vrijeschool gestopt en dat ging fantastisch (En het conservatorium is echt BIJNA een vrije school )

Spoiler
Oud 09-01-2010, 15:06
fizzle-fluffy
fizzle-fluffy is offline
Rudolf Steiner was nog best een lekker ding
Oud 09-01-2010, 15:06
fizzle-fluffy
fizzle-fluffy is offline
De site van mijn middelbare school is van het wereldwijdeweb verdwenen
Oud 09-01-2010, 15:07
Lorelei
Lorelei is offline
Citaat:
Rudolf Steiner was nog best een lekker ding
Op die foto wel ja.. Maar op andere foto's vind ik dat het toch wel tegenvalt
Oud 09-01-2010, 15:10
Rivka
Rivka is offline
Ik zie rond in de wereld...
Oud 09-01-2010, 15:10
Lorelei
Lorelei is offline
Citaat:
Oh ik zat eerst een jaar op de montessorischool maar we hadden echt een bulstronk als schoolhoofd en ik mocht de kleuterklassen overslaan en ik zat als vijfjarige tussen de zevenjarigen en dat was echt een generatiekloof en ik kwam elke dag jankend thuis dus toen heeft mijn moeder me op een vrijeschool gestopt en dat ging fantastisch (En het conservatorium is echt BIJNA een vrije school )

Spoiler
Oh grappig, ik ben juist daarna naar montessori gegaan En het is niet zo handig om een vijfjarige tussen zevenjarigen te zetten, dat kan toch bijna iedereen wel bedenken..

Spoiler
Oud 09-01-2010, 15:11
fizzle-fluffy
fizzle-fluffy is offline
Wat ben ik goed ik heb al twee huiswerkoefeningen gedaan
Oud 09-01-2010, 15:11
Verwijderd
De vrije school gaat uit van de intrinsieke ontwikkeling van het kind. Er is een diep van binnenuit komende "zielekracht" die het kind zijn of haar eigen en unieke ontwikkeling doet doormaken. Het onderwijs dient hierbij stimulerend en ondersteunend te zijn. Een belangrijk element bij deze ontwikkeling vormt de 'ziel'.

Nou, sorry hoor :')
Oud 09-01-2010, 15:12
Rivka
Rivka is offline
Ik vind vrije scholen het beste type onderwijs.
Oud 09-01-2010, 15:12
Verwijderd
Nou ja, ik heb er niet op gezeten, dus ik kan het niet vergelijken, maar van wat ik lees vind ik het maar a load of bull
Oud 09-01-2010, 15:13
fizzle-fluffy
fizzle-fluffy is offline
Citaat:
Op die foto wel ja.. Maar op andere foto's vind ik dat het toch wel tegenvalt
Ja nouja als je een geitenwollensokkenribbroekenkoltruientype voor ogen hebt vind ik het goed meevallen
Citaat:
Oh grappig, ik ben juist daarna naar montessori gegaan En het is niet zo handig om een vijfjarige tussen zevenjarigen te zetten, dat kan toch bijna iedereen wel bedenken..

Spoiler
Montessori werkte echt niet voor mij, ik kan niet in mijn eigen tempo werken. Op de middelbare school ging het op een gegeven moment ook weer van klassikaal naar individueel en mijn cijfers kelderden echt. En Bulstronken zijn niet zo pedagogisch he. Ze zei een keer toen ik stiekem naar de wc ging 'ga terug naar je les anders draai ik je magere kipennekkie om!'
Spoiler
Oud 09-01-2010, 15:13
Verwijderd
Muziek, bewegingskunst (euritmie), handwerken, toneelspelen en (voor-)lezen van mythen en sagen zijn bij die ontwikkeling minstens zo belangrijk als lezen, schrijven, rekenen.

Dat is dan wel weer leuk Alleen handwerken
Oud 09-01-2010, 15:14
fizzle-fluffy
fizzle-fluffy is offline
Citaat:
De vrije school gaat uit van de intrinsieke ontwikkeling van het kind. Er is een diep van binnenuit komende "zielekracht" die het kind zijn of haar eigen en unieke ontwikkeling doet doormaken. Het onderwijs dient hierbij stimulerend en ondersteunend te zijn. Een belangrijk element bij deze ontwikkeling vormt de 'ziel'.

Nou, sorry hoor :')
Het gaat erom dat je op school niet alleen leert rekenen en spellen maar door artistieke vakken ook geestelijk onderwezen wordt. Heel veel breien, kleien, beeldhouwen, metaalbewerken, schilderen, naaien, breien - volgens patronen, naar voorbeelden, naar de natuur en uit het hoofd.
Oud 09-01-2010, 15:14
Rivka
Rivka is offline
Ik vind schilderen, kleien, tekenen en euritmie geweldig maar ik faal keihard in handwerken
Oud 09-01-2010, 15:15
Lorelei
Lorelei is offline
Citaat:
Nou ja, ik heb er niet op gezeten, dus ik kan het niet vergelijken, maar van wat ik lees vind ik het maar a load of bull
Mensen vallen vaak over de termen. Zoals zielekracht en zo. Ik kan ook niets met zulke dingen, eerlijk gezegd, dus ik begrijp dat wel. Maar het is echt niet zo dat je iedere week een uurtje "zielekracht-les" hebt of zo hoor. Of dat mensen gaan zeggen "oh, denk wel even aan je zielekracht". En zo komt het vaak wel over.

En wat Fizzle zegt dus
Oud 09-01-2010, 15:15
Verwijderd
Citaat:
Het gaat erom dat je op school niet alleen leert rekenen en spellen maar door artistieke vakken ook geestelijk onderwezen wordt. Heel veel breien, kleien, beeldhouwen, metaalbewerken, schilderen, naaien, breien - volgens patronen, naar voorbeelden, naar de natuur en uit het hoofd.
Zou niks voor mij zijn. Ik heb totaal geen talent voor tekenen, knutselen, kleien of wat dan ook.
Oud 09-01-2010, 15:17
Verwijderd
Citaat:
Ik vind schilderen, kleien, tekenen en euritmie geweldig maar ik faal keihard in handwerken
Wat wordt er dan precies gedaan bij euritmie?

En krijg je die vakken allemaal nog naast de gewone vakken??
Oud 09-01-2010, 15:19
Lorelei
Lorelei is offline
Citaat:
Zou niks voor mij zijn. Ik heb totaal geen talent voor tekenen, knutselen, kleien of wat dan ook.
Het gaat niet om talent, het gaat om dat je af en toe met iets anders bezig bent dan feitjes in je kop stampen. (ik heb ook totaaaal geen talent voor zulke dingen )
Rivka
Rivka is offline
Citaat:
Wat wordt er dan precies gedaan bij euritmie?

En krijg je die vakken allemaal nog naast de gewone vakken??
Tja, euritmie gaat over uitbeelden, bewegen en ontspanning. Vaak is het ook toneel zonder woorden met puur de beweging om je te uiten.
fizzle-fluffy
fizzle-fluffy is offline
Citaat:
Muziek, bewegingskunst (euritmie), handwerken, toneelspelen en (voor-)lezen van mythen en sagen zijn bij die ontwikkeling minstens zo belangrijk als lezen, schrijven, rekenen.

Dat is dan wel weer leuk Alleen handwerken
handwerken
Oud 09-01-2010, 15:20
Rivka
Rivka is offline
Handwerken is dramatisch faal Nou ja, de rest gaat wel goed.
Schilderen
Verwijderd
Ik vind het wel jammer dat m'n ouders niet van het bestaan van de vrije school wisten toen ik kind was. En de Montessori zei ze ook niks. Ik zou er wel goed gedijen, denk ik. (Of eigenlijk zou ik op elke school wel goed gedijen, behalve op Amstelveense kakscholen. Driemaal raden op wat voor school ik zat )
fizzle-fluffy
fizzle-fluffy is offline
Citaat:
Het heeft dan ook helemaal niks te maken met talent

Mensen die van de vrije school komen kunnen over het algemeen beter tekenen en toon houden en dingen met kunst omdat ze die bewegingen beter kennen. Oefening weegt zwaarder dan talent
Oud 09-01-2010, 15:21
Verwijderd
Maar goed, nu konden ik en mijn altovrienden wel op volle kracht rebelleren, dat was natuurlijk ook wel leuk.
Rivka
Rivka is offline
Citaat:
Ik vind het wel jammer dat m'n ouders niet van het bestaan van de vrije school wisten toen ik kind was. En de Montessori zei ze ook niks. Ik zou er wel goed gedijen, denk ik. (Of eigenlijk zou ik op elke school wel goed gedijen, behalve op Amstelveense kakscholen. Driemaal raden op wat voor school ik zat )
Amstelveen College? Wat een kloteschool is dat En wat een lijkenhuizensfeer.
Verwijderd
Citaat:
Mensen vallen vaak over de termen. Zoals zielekracht en zo. Ik kan ook niets met zulke dingen, eerlijk gezegd, dus ik begrijp dat wel. Maar het is echt niet zo dat je iedere week een uurtje "zielekracht-les" hebt of zo hoor. Of dat mensen gaan zeggen "oh, denk wel even aan je zielekracht". En zo komt het vaak wel over.
Nja, begrijp ik. Ik vind het alleen allemaal nogal geitenwollesokkerig overkomen ofzo. Ik vraag me nu wel af wat voor type kinderen daar op zitten, of eigenlijk, wat voor soort ouders dat zijn. Niet dat ik zeg dat iedereen zo is natuurlijk, maar het lijkt me wel een plek voor irritante types.
fizzle-fluffy
fizzle-fluffy is offline
Citaat:
haha

Vrijeschool zou wel wat voor jou zijn ja

In ons biologielokaal stonden ook allemaal rariteiten, opgezette dieren en beesten op sterk water, en een dna-streng die een leraar had geknutseld van macaroni en kurk ().
Oud 09-01-2010, 15:22
Verwijderd
Citaat:
Het heeft dan ook helemaal niks te maken met talent
Nee maar omdat ik het totaal niet kan vind ik er ook niks aan.
Advertentie
Topic gesloten

Regels voor berichten