Advertentie | |
|
![]() |
||
Citaat:
Wilders staat onder andere terecht omdat hij de Koran met Mein Kampf heeft vergeleken. Hij wil nu bewijzen dat die vergelijking terecht is. Lijkt me heel redelijk. Niet dat het zou moeten trouwens; wat mij betreft mag je ook boeken met Mein Kampf vergelijken als dat onterecht is, maar goed.
||
Citaat:
(Ik zou ook flauw kunnen zeggen dat Vrijheid van Meningsuiting een definitie moet hebben wil het zinvol zijn, en elke definitie is een begrenzing. Ah well...)
||
Citaat:
||
Citaat:
Anyway, nogal een zinloze discussie.
|||
Citaat:
Citaat:
|
Verwijderd
|
Het feit gaat spannend worden, dat wanneer hij dit mag, juridisch gezien een verruiming komt in de vrijheid van meningsuiting. Niet alleen dat, maar ook de immuniteit van een parlementarier gaat een rol spelen op dit vlak(71 GW ofzo, geen wetboek nu bij). Wanneer hij wordt gestrafd, dan zal men dit zien als inperking van de grondwet.
|
![]() |
||
Citaat:
|||||
Citaat:
Citaat:
Uit het hierboven geschrevene blijkt dat het 'bedrijven' van politiek geenszins synoniem staat voor het zaaien van haat. Citaat:
Citaat:
|
![]() |
||||
Citaat:
Citaat:
Citaat:
|||
Citaat:
Aldus zijn de subjectieve gevoelens van individuen niet maatgevend. Het gaat om de 'uiterlijk waarneembare' eer van groepen mensen. Citaat:
|
![]() |
|||
Citaat:
Citaat:
||
Citaat:
|
![]() |
||
Citaat:
|
![]() |
||
Citaat:
Maar dit alles is natuurlijk wel buitengewoon offtopic. ![]() |
![]() |
|||||||||||||||
Citaat:
Wilders zaait namelijk geen haat, "haat" is al aanwezig, populistische wilders pikt dat louter op om zetels te behalen. De ondergrond daarvoor ligt hem in het feit dat een deel van de "moslims" zelf liever niet als Nederlander worden gezien (eigenlijk focussed wilders op marokkanen, maargoed jij wil van alles een religieuze discussie maken dus kan mij het rotten) Waar ik persoonlijk en naar ik meen anderen bij veel groepen niet de moeite heb "ze" erbij te rekenen gaat dat bij bovenstaande groep lastiger, omdat zoals aangegeven zij zelf niet zo gezien willen worden. Wilders pikt dit op en presenteert het vervolgens zeer zwart-wit. Citaat:
Citaat:
Citaat:
Juridisch is het natuurlijk onmogelijk om de AOW wet maar voor een deel van de bevolking te laten gelden. Citaat:
dat het niet-acceptabel is blijkt namelijk o.a. uit de Rotterdamwet. Citaat:
Mijn turkse electrodocent heeft hetzelfde gedaan met zijn tweede paspoort en het levert hem direct meer respect op. Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
||
Citaat:
||
Citaat:
sowieso, dat zegt hij niet, hij zegt dat een Nederlandse stad geen marokkaanse burgervader hoort te hebben dit ivm. bekende (verplichte) belangenverstrengeling. Los van die vraag of ik dat ook vindt, moet ik gewoon wel opmerken dat het zijn (aboutaleb) positie schade doet door niet duidelijk te laten zien of hij kiest voor het Nederlanderschap of niet. Dat is gewoon een algemener probleem en dat levert gewoon minder respect op. Nu had wilders beter granada dan rabat als metafoor kunnen nemen maar ala. Ik vind "moslims" ook veel te breed als je het hebt over dit probleem want met moslims bedoel ik dan marokkanen en met marokkanen bedoel ik met name marokkaanse mannen. Bij andere etniciteiten en marokkaanse vrouwen heb ik minder het gevoel dat ze compleet onwillend en erg nationalisitisch zijn. Ik vind het dan niet onlogisch dat de opmerking: "je wilt hier niet zijn, ga dan weg" wordt gemaakt.
|
Verwijderd
|
Ehm, Arpos, ookal zeg je dat het juridisch niet haalbaar is, dat je liever helemaal minder religieuzen ziet of dat Aboutaleb een Amsterdammer is en dat het daarom onwenselijk is dat hij burgermeester is van Rotterdam, maar geen van dit allen bedoelt Wilders. Sterker nog hij juicht het christendom in Nederland alleen maar toe.
Het punt is dat jij zijn uitspraken aanpast aan jouw mening. Maar ik heb nergens gezegd dat jij racistisch bent, omdat je Wilders steunt. Uit zijn uitspraken kun je opmaken dat: - een meerderheid van niet-blanken onwenselijk is (hoezo? het zijn toch ook Nederlanders). - het onwenselijk is dat een Marokkaan burgermeester is van Rotterdam - het onwenselijk is dat moslims zich voortplanten (alsof het minderwaardige mensen zouden zijn). - Wilders voor een gedachtenpolitie is (wat een vrijheid zeg!) Hoe jij dat voor jezelf invult, moet je helemaal zelf weten, maar als "anti-wilders persoontje" vind ik dit soort uitspraken heel aanstootgevend. Nu ben ik zelf ook niet voor de rechtzaak, maar vanwege andere redenen, maar alleen daarom kan ik niet andermans keuze respecteren om voor de PVV te stemmen. Ik tolereer het, omdat we in een democratie leven, maar respecteren doe ik niet. Lol: ik verwar je met Bender. Laatst gewijzigd op 24-01-2010 om 15:02. |
![]() |
||
Citaat:
|||||||
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Ik vind de uitspraken wel ondoordacht in relatie tot de meer genuanceerde waarheid, politiek zijn ze doch rij geniaal. Verder hoef jij andermans keuzes niet te respecteren dat is nou juist het mooie, net zo min dat ik hoef te respecteren dat religieuzen kennelijk denken dat ze übermenschen zijn.
||
Verwijderd
|
Citaat:
![]() ![]() |
![]() |
||
Citaat:
juridisch wint.
||||
Verwijderd
|
Citaat:
Citaat:
Citaat:
|
![]() |
||||
Citaat:
![]() Citaat:
Citaat:
Ikzelf kom weer in strijd met het woord allochtoon, omdat ik feitelijk niet weet over wie hij het heeft, rekent hij er hier geboren kinderen uit buitenlandse ouders onder? kinderen uit een gemengd partnerschap? Vind het zelf een rare opmerking want ik heb zelf niet zo moeite met mengen van genen, met name zuid-oost aziatisch bevalt me persoonlijk wel. hem niet kennelijk, maar zoals in de discussie over de burqa doet voor de wet zijn reden waarom hij iets vindt er niets toe.
||||||
Verwijderd
|
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
![]() ![]() |
![]() |
||||||
Citaat:
wat ik zei is dat gemiddeld genomen marokkanen (en daarmee bedoel ik de mannen) zich het meest anti-sociaal gedragen. dingen als; verwachten altijd gelijk te krijgen, voortdurend terug grijpen op "moslim zijn" en daar extra rechten voor verwachten, doorlopend koeterwaals blijven praten op straat ondanks dat het slecht voor je eigen ontwikkeling is en irritant voor omstanders (los van dat er in de wet duidelijk staat dat het niet de bedoeling is), een zeer lage arbeidsparticipatie, überhaupt een erg lage participatie in buurten op het gemengd vlak, Islamitische scholen worden meestal door een Marokkaan geïnstitutionaliseerd. Tuurlijk weergeeft dit het weer veel te zwart wit, maar dit is wel het beeld wat zo ontstaat, een populist als wilders zal dat aanpakken voor het aloude verdeel en heers. Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
![]()
||
Verwijderd
|
Citaat:
|
![]() |
||
Citaat:
![]() ![]()
||
Citaat:
Nu vind ik niet dat andere Terranen minder rechten moeten hebben in Nederland, maar ik wil op zijn minst dat de anti-discriminatie wetgeving geen discriminatie in de hand werkt, dat doet het wel, om een hoogleraar recht en tevens moslim te citeren: "in de anti-discriminatie wetgeving wordt er verschil gemaakt tussen een mening en een heilige mening, die wetgeving moet op zijn minst sterk herzien worden." Ik sta daar achter. Of wilders vreemdelingen haat, geen idee maar discrimineert hij ze actief? hoe stel je je dat voor immers wilders zit in de oppositie hij maakt helemaal geen keuzes, zelfs zo ver ik weet niet over het personeelsbeleid in zijn partij. Ik vind wel dat het hem bijvoorbeeld politiek maar niet juridisch te verwijten valt dat hij zelf voor censuur van de quran is maar boos wordt over de cartoonrel. Maargoed, noem het allemaal vooroordelen maar ik neig ernaar zolang ik nog moslims op tv zie (zoals van de week) die zeggen: "wij moslims discrimineren niet" ![]()
||
Verwijderd
|
Citaat:
Toch helaas dat het maatschappelijke verkeer en de belangen worden meegewogen. Conclusie: Volksmond wint, want dat zijn juist de belangen op dat moment |
![]() |
||
Citaat:
Dat hij zijn aanhang bang maakt is geen argument, dat is idd verwerpelijk maar dat doen de mensen van vrijwel alle politieke partijen.
|
http://www.geenstijl.tv/2010/01/geen...lashmob_t.html
en daarom zijn marokkaantjes niet gewenst. zo zijn ze allemaal (tenzij geen spraakgebrek en normale kleding). voor dit geval dan nog bijna respect dat ie het gewoon zo lomp zegt en nog in de camera ook haha. eigenlijk heel treurig dat iemand zich zo gesterkt voelt om dat te kunnen zeggen in het openbaar.
||
Verwijderd
|
Citaat:
|
![]() |
||
Citaat:
![]() ![]() enneh gefeliciteerd ![]()
||
Citaat:
|
|
![]() |
||||
Forum | Topic | Reacties | Laatste bericht | |
Nieuws, Achtergronden & Wetenschap |
Algehele vrijspraak voor Wilders Alpha_Omega | 76 | 17-07-2011 23:29 | |
Geen vervolging Geert Wilders om cartoons T_ID | 57 | 20-08-2009 16:36 | |
Europese Parlementsverkiezingen Lorelei | 488 | 19-07-2009 11:58 | |
Toch proces tegen Geert Wilders Verwijderd | 500 | 07-03-2009 15:13 | |
Wilders: terreurverdachten zonder proces vastzetten Levitating Nun | 167 | 31-10-2005 12:15 |