Registreer FAQ Ledenlijst Berichten van vandaag


Ga terug   Scholieren.com forum / Lichaam & Geest / Liefde & Relatie
Topic gesloten
 
Topictools Zoek in deze topic
Oud 31-01-2010, 09:54
Kaa
Avatar van Kaa
Kaa is offline
Die bananendraagzakken zo in de vorm van n hangmatje werken toch hetzelfde als een draagdoek? Alleen dan zonder knoopperikelen.
__________________
*Signature*
Advertentie
Oud 31-01-2010, 10:16
Verwijderd
Ik droomde dat ik een baby had. Ze heette Tikvah en was heel lief, maar slechte mensen wilden me mijn dochter afnemen en ik vluchtte de bergen in.
/Teveel films gezien
Oud 31-01-2010, 11:54
Verwijderd
Citaat:
Je kunt of het kan tov het kind en of het kan tov de omgeving ook zien als argumenten voor één discussie: die of je je kind overal mee naar toe kunt slepen.

Draagdoeken zijn trouwens wel goed, (de meeste) draagzakken minder. Niet mbt je kind dichtbij je houden, maar voor het lichaam van je kind (heupjes ed) en ook voor jezelf (het wordt al snel heel zwaar en je ontwikkelt snel rugklachten ed).
Idd, in van die zakken 'hangen' kindjes meer, toch? Met bungelende beentje etc. Zo'n doek lijkt me fijner, maar ik kan me voorstellen dat het ook iets is wat je onder de knie moet krijgen ivm knopen/omslaan etc.

Laatst gewijzigd op 31-01-2010 om 18:02.
Oud 31-01-2010, 18:00
Verwijderd
Citaat:
Die bananendraagzakken zo in de vorm van n hangmatje werken toch hetzelfde als een draagdoek? Alleen dan zonder knoopperikelen.
Die zijn inderdaad beter, maar ze zijn niet allemaal even fijn (voor zowel kind als ouder), heb ik begrepen (ik heb er zelf geen, wel een gewone doek, die je ook zo kunt knopen (1x geprobeerd, ik vond het niets) en een mei tai - en ook een draagzak, maar die beviel ook niet). En je draagt ze over één schouder...krijg je ls ouder dus ook snel nek- en rugklachten door. En nog een nadeel is dat ze alleen voor echt kleine baby's geschikt zijn.

@Andijvie: Afhankelijk van de doek en de soort knoop, hoeft dat niet super ingewikkeld te zijn.
Oud 01-02-2010, 07:55
drukknoopje
Avatar van drukknoopje
drukknoopje is offline
Ik vind het ook belangrijk om kinderen overal mee naartoe te nemen; zo wennen ze overal aan. Wij zijn nu al een paar keer uit wezen logeren met Meike erbij. Komend weekend gaan we naar een nieuwjaarsreceptie, dan gaat ze ook lekker mee (en de draagdoek ook!).
Oh en dat knopen van zo'n doek valt hartstikke mee! Er zijn op YouTube goede filmpjes te vinden van mensen die het voordoen, dan kun je het na twee keer kijken zelf.
__________________
Er zal altijd van jullie gehouden worden, en gek genoeg heb ik daarvoor geen toverstaf nodig, al is het de meest mysterieuze magie die er bestaat.
Oud 01-02-2010, 16:41
Hawahaai
Avatar van Hawahaai
Hawahaai is offline
In Dokument (NCRV) komt vanavond deel 2 van een documentaire over een huisarts die 6 Braziliaanse kinderen (uit een gezin) heeft geadopteerd. In deel 1 (die ik net via uitzendinggemist heb gekeken) wordt een (ander, maar ook geadopteerd Braziliaans) meisje geïnterviewd. Zij zegt dat ze het erg moeilijk vind om om te gaan met het feit dat ze geadopteerd is. Ze kan wel bedenken dat haar ouders het beste met haar voor hadden, maar had liever dat ze haar niet geadopteerd hadden.
Die documentaire, en daarbij die uitspraak in het bijzonder, zette me wel weer aan het denken.
Oud 04-02-2010, 13:46
miekmuis
Avatar van miekmuis
miekmuis is offline
Afgelopen weekend vroeg mijn stiefzoontje (6) me ineens wat seks is. Ik schrok me kapot en vroeg hem hoe hij daar zo bij kwam. Daarop wees hij naar de Sex and the city doos in mijn kast. Ik heb maar gezegd dat dat een serie is over vrouwen die in een grote stad wonen.
__________________
I think I have a problem, I think I think too much
Oud 04-02-2010, 14:58
metallica
Avatar van metallica
metallica is offline
Hehe

Ik had ook zoiets toen ik dacht dat mijn oppaskindje vroeg of ik wel eens blowde (hij bleek namelijk iets anders te vragen), waarop ik maar antwoordde dat ik het wel eens had geprobeerd maar dat ze dat zelf maar moesten laten omdat het niet goed is
__________________
"Falling feels like flying, until you hit the ground. And everything looks beautiful, until you take a look around"
Oud 05-02-2010, 11:04
Kaa
Avatar van Kaa
Kaa is offline
Citaat:
Afgelopen weekend vroeg mijn stiefzoontje (6) me ineens wat seks is. Ik schrok me kapot en vroeg hem hoe hij daar zo bij kwam. Daarop wees hij naar de Sex and the city doos in mijn kast. Ik heb maar gezegd dat dat een serie is over vrouwen die in een grote stad wonen.
Hahahaha
Daar heb je je goed uit gered! Komisch
__________________
*Signature*
Oud 05-02-2010, 12:25
indigo
Avatar van indigo
indigo is offline
@miekmuis: waarom heb je daar niet gewoon antwoord op gegeven dan? Het is toch heel normaal dat kinderen van die leeftijd daar naar vragen, dan kun je toch op hun niveau dat uitleggen?
(Hetzelfde trouwens voor wat metallica zegt, hoewel blowen misschien iets minder bij het leven hoort dan seks, maar je kunt iig uitleggen wat het is en waarom het niet gezond is enzo. Denk ik dan.)
__________________
you may say i'm a dreamer, but i'm not the only one (john lennon, imagine)
Oud 05-02-2010, 12:33
miekmuis
Avatar van miekmuis
miekmuis is offline
Citaat:
@miekmuis: waarom heb je daar niet gewoon antwoord op gegeven dan? Het is toch heel normaal dat kinderen van die leeftijd daar naar vragen, dan kun je toch op hun niveau dat uitleggen?
(Hetzelfde trouwens voor wat metallica zegt, hoewel blowen misschien iets minder bij het leven hoort dan seks, maar je kunt iig uitleggen wat het is en waarom het niet gezond is enzo. Denk ik dan.)
Ik heb daar niet gewoon antwoord op gegeven omdat het niet mijn kind is. Ik vind het aan zijn ouders om te bepalen wat ze hem daarover willen vertellen. Mijn vriend zat erbij en die was ook met stomheid geslagen. Bovendien vind ik zes jaar ook wel erg jong om al te moeten weten wat seks is. Hij had nog helemaal niks met die informatie kunnen doen.
__________________
I think I have a problem, I think I think too much
Oud 05-02-2010, 13:02
Breg
Avatar van Breg
Breg is offline
Citaat:
Bovendien vind ik zes jaar ook wel erg jong om al te moeten weten wat seks is. Hij had nog helemaal niks met die informatie kunnen doen.
. Volgens mij toen ik 6 was geloofde ik ook nog gewoon dat als je het maar hard genoeg wilt je vanzelf zwanger raakt...
__________________
*It's our responsibility to be the change we want to see in this world*
Oud 05-02-2010, 14:34
Verwijderd
Toen ik zes was hadden mijn zus en ik al lang gevraagd hoe mensen zwanger raken en hadden mijn ouders dat begrijpelijk aan ons uitgelegd (we kregen er zelfs een boek bij, 'waar kom ik vandaan'). Maar er is een verschil tussen een kind dat daadwerkelijk wil weten hoe iets precies werkt, en een kind dat alleen het woord 'sex' heeft gelezen en dat woord niet kent. En ik vind inderdaad ook dat het aan de ouders is om het uit te leggen, niet aan iemand anders.
Oud 05-02-2010, 14:46
Verwijderd
Ik kan me niet herinneren dat ik ooit niet wist waar baby's vandaan kwamen; ik was al peuter al extreem geinteresseerd in mijn nichtjes en neefjes die op dat moment dus nog baby's waren. Mijn moeder had verschillende boekjes met plaatjes om dingen begrijpelijk uit te leggen op een niveau dat bij de leeftijd van het kind past. Ik weet wel nog dat ik in het begin dacht dat baby's in een soort huisje in de buik van de moeder woonden en dat ze dan soms buiten het huisje een rondje gingen zwemmen
Ik wil mijn kinderen ook zo opvoeden, ik word altijd helemaal kriebelig als ik verhalen hoor over kinderen die niets weten over waar baby's vandaan komen.
Oud 05-02-2010, 15:11
metallica
Avatar van metallica
metallica is offline
@Andijvie: mijn ouders gingen er inderdaad op dezelfde manier mee om en dat heb ik altijd als prettig ervaren. Met seks ging dat eigenlijk hetzelfde, kwam op een gegeven moment thuis met de vraag wat pijpen was en kreeg een boek in mijn handen geduwd waar alle mogelijke termen in stonden uitgelegd
__________________
"Falling feels like flying, until you hit the ground. And everything looks beautiful, until you take a look around"
Oud 05-02-2010, 15:19
Verwijderd
Ik kan me nog herinneren dat mijn moeder me had uitgelegd waar condooms voor waren (had ik op de reclame of in een folder ofzo gezien toen ik een jaar of 7 was). En toen vroeg ik opeens: "Maar waarom hebben deze dan een smaakje?" Dat moet nogal weird zijn geweest voor mijn moeder, haha.

Oh wat kunnen kinderen toch heerlijk direct zijn.
Oud 06-02-2010, 12:54
Nona
Avatar van Nona
Nona is offline
Hihi.

Ik kwam er op mijn elfde pas achter dat "hij erin moest". En dat vond ik helemaal niet leuk om te weten. Ach ja, je kunt bergen plannen maken, maar uiteindelijk komen kinderen vanzelf met vragen en loopt het toch wel een beetje anders dan gedacht.
__________________
I like my new bunny suit
Oud 06-02-2010, 15:07
blauw engeltje
Avatar van blauw engeltje
blauw engeltje is offline
ik wil weten hoe het met engeltje gaat!!!
Oud 06-02-2010, 15:42
Verwijderd
Ik weet nog dat ik toen ik een jaar of 6 was vroeg waarom mensen soms 'zo' (en ik gaf ons mam een intieme pakkerd op de mond) zoenden ^^. Toen zei ons mam dat dat was tussen man en vrouw die van elkaar hielden . Verder kan ik me niet meer herinneren of ik ooit nieuwsgierig ben geweest naar kinderen en sex. Ergens op mijn 9e kreeg ik een boekje met allerlei uitleg en daar was ik tevreden mee.
Oud 06-02-2010, 16:24
Verwijderd
Citaat:
Hij had nog helemaal niks met die informatie kunnen doen.
Dat vind ik een rare opmerking. Wat moet hij dan met die informatie doen? Informatie heb je toch gewoon zodat je weet hoe iets werkt, en kinderen willen juist van alles weten hoe het werkt en wat het is?

Ik heb nooit begrepen waarom mensen in hemelsnaam zo moeilijk doen over seks. In bijvoorbeeld indianenstammen nog geen honderd jaar geleden zagen de kinderen de ouders dat gewoon doen omdat je allemaal in dezelfde ruimte leefde (ik wil wedden dat hetzelfde gold voor de meeste Nederlanders, als ze niet heel rijk waren, die hadden ook heus geen verschillende slaapkamers, hooguit verschillende bedstees), en die groeiden heus niet allemaal op als verknipte perverselingen. Integendeel, in veel van die culturen, net als bij ons vroeger, was het de norm om te wachten met seks tot het huwelijk, in ieder geval grotendeels.

En dan heb je rare mensen als mijn tante die in Amerika woont - ik vind dat ze haar kinderen verder echt supergoed opvoedt, in verhouding tot de meeste Amerikanen, maar mijn nichtje is bijna tien!! en weet nog niet wat seks is. Omdat haar ouders dat angstvallig geheim houden. Nou juist als je er zo'n punt van maakt, gaan kinderen er rare dingen van denken...

Ik kan me ook niet herinneren wanneer ik ooit geleerd heb hoe kinderen gemaakt worden, maar dat zal me wel uitgelegd zijn toen ik vroeg hoe mijn broertje in de buik was gekomen. Ook lazen we wel eens wat in boekjes over het lichaam, en dan vroegen we gewoon om uitleg.

Ik weet nog wel dat er in zo'n boekje stond, "als een man en vrouw heel erg veel van elkaar houden, dan gaan ze knuffelen en vrijen. En dan stopt de man zijn penis in de vrouw haar vagina. En dan komt er een zaadje uit zijn penis bij een eitje van de vrouw, en dat wordt een kindje." Waarop mijn moeder in de lach schoot en zei, "Daar komt wel wat mee bij kijken!"
Maar goed als kind dacht ik dan gewoon "Oh ok" en ging verder lezen. Het was wel interessant, maar het was heus niet zo dat ik vervolgens op zesjarige leeftijd ook seks wilde gaan hebben om het uit te proberen ofzo.
Oud 06-02-2010, 16:39
blauw engeltje
Avatar van blauw engeltje
blauw engeltje is offline
*eensch met Freyja*
Oud 06-02-2010, 22:16
miekmuis
Avatar van miekmuis
miekmuis is offline
Citaat:
Dat vind ik een rare opmerking. Wat moet hij dan met die informatie doen? Informatie heb je toch gewoon zodat je weet hoe iets werkt, en kinderen willen juist van alles weten hoe het werkt en wat het is?
Ik bedoelde daar mee dat hij er ten eerste niet zoveel van zou hebben begrepen en datgene wat hij wel zou hebben begrepen zou hij waarschijnlijk helemaal niet hebben willen horen. Alles wat met meisjes te maken heeft is stom en alles wat met verliefd zijn te maken heeft al helemáal. Als ik mijn vriend een zoen geef krijgen we automatisch een oogrol.
__________________
I think I have a problem, I think I think too much
Oud 07-02-2010, 08:36
blauw engeltje
Avatar van blauw engeltje
blauw engeltje is offline
Citaat:
Ik bedoelde daar mee dat hij er ten eerste niet zoveel van zou hebben begrepen en datgene wat hij wel zou hebben begrepen zou hij waarschijnlijk helemaal niet hebben willen horen. Alles wat met meisjes te maken heeft is stom en alles wat met verliefd zijn te maken heeft al helemáal. Als ik mijn vriend een zoen geef krijgen we automatisch een oogrol.
maar je past je informatie toch aan aan het niveau van het kind?
als een kind van vijf of zes mij vraagt wat seks is, dan antwoord ik dat dat is wanneer twee mensen elkaar héél erg graag zien, en dat ze elkaar dan zoenen en knuffelen in hun blootje. voilà, question answered, kind zegt "ewww!! " en rent heel hard weg, problem solved.
Oud 07-02-2010, 08:55
miekmuis
Avatar van miekmuis
miekmuis is offline
Citaat:
maar je past je informatie toch aan aan het niveau van het kind?
als een kind van vijf of zes mij vraagt wat seks is, dan antwoord ik dat dat is wanneer twee mensen elkaar héél erg graag zien, en dat ze elkaar dan zoenen en knuffelen in hun blootje. voilà, question answered, kind zegt "ewww!! " en rent heel hard weg, problem solved.
Dat had ik waarschijnlijk bij mijn eigen kind inderdaad ook gedaan, maar dat is het dus niet. Ik ben het er wel mee eens hoor, dat je dit soort dingen bespreekbaar moet houden bij kinderen, maar ten eerste vind ik dat aan de ouders van het kind en ten tweede kan ik ook niet goed inschatten wat wel of niet geschikt is voor hem, omdat hij niet door mij is opgevoed.
__________________
I think I have a problem, I think I think too much
Oud 07-02-2010, 11:33
Verwijderd
Citaat:
Dat vind ik een rare opmerking. Wat moet hij dan met die informatie doen? Informatie heb je toch gewoon zodat je weet hoe iets werkt, en kinderen willen juist van alles weten hoe het werkt en wat het is?

Ik heb nooit begrepen waarom mensen in hemelsnaam zo moeilijk doen over seks. In bijvoorbeeld indianenstammen nog geen honderd jaar geleden zagen de kinderen de ouders dat gewoon doen omdat je allemaal in dezelfde ruimte leefde (ik wil wedden dat hetzelfde gold voor de meeste Nederlanders, als ze niet heel rijk waren, die hadden ook heus geen verschillende slaapkamers, hooguit verschillende bedstees), en die groeiden heus niet allemaal op als verknipte perverselingen. Integendeel, in veel van die culturen, net als bij ons vroeger, was het de norm om te wachten met seks tot het huwelijk, in ieder geval grotendeels.

En dan heb je rare mensen als mijn tante die in Amerika woont - ik vind dat ze haar kinderen verder echt supergoed opvoedt, in verhouding tot de meeste Amerikanen, maar mijn nichtje is bijna tien!! en weet nog niet wat seks is. Omdat haar ouders dat angstvallig geheim houden. Nou juist als je er zo'n punt van maakt, gaan kinderen er rare dingen van denken...

Ik kan me ook niet herinneren wanneer ik ooit geleerd heb hoe kinderen gemaakt worden, maar dat zal me wel uitgelegd zijn toen ik vroeg hoe mijn broertje in de buik was gekomen. Ook lazen we wel eens wat in boekjes over het lichaam, en dan vroegen we gewoon om uitleg.

Ik weet nog wel dat er in zo'n boekje stond, "als een man en vrouw heel erg veel van elkaar houden, dan gaan ze knuffelen en vrijen. En dan stopt de man zijn penis in de vrouw haar vagina. En dan komt er een zaadje uit zijn penis bij een eitje van de vrouw, en dat wordt een kindje." Waarop mijn moeder in de lach schoot en zei, "Daar komt wel wat mee bij kijken!"
Maar goed als kind dacht ik dan gewoon "Oh ok" en ging verder lezen. Het was wel interessant, maar het was heus niet zo dat ik vervolgens op zesjarige leeftijd ook seks wilde gaan hebben om het uit te proberen ofzo.
Precies. Toen ik mijn broertje kreeg was ik klein, maar bij mijn zusje kreeg ik een boekje over dat er een baby in mama's buik zat en dat die daar kwam omdat ze héél veel van papa hield ofzo
Oud 07-02-2010, 16:35
indigo
Avatar van indigo
indigo is offline
Ik ben het eens met Freyja, volgens mij moet je er vooral niet al te moeilijk over doen, want dan wordt het zo'n ''non-issue'', waar het kind vervolgens nooit meer met z'n ouders over praat. Dat geldt wat mij betreft trouwens voor alles, ook voor drugs of watdanook. Ook al lijkt het me niet het makkelijkste in de opvoeding .
__________________
you may say i'm a dreamer, but i'm not the only one (john lennon, imagine)
Oud 07-02-2010, 20:13
Verwijderd
Je moet kindjes ook uitleggen wat het verschil tussen jongens en meisjes is etc, dus ik denk dat ik wel boekjes zou hebben over het lichaam en hoe dat werkt; daar hoort seks ook bij. Ik zie er niet tegenop; als je op tijd begint, is zoiets voor kinderen heel normaal. Je moet 't vooral niet ingewikkelder maken dan 't is.
Oud 08-02-2010, 12:47
engeltje
engeltje is offline
Dat verschil tussen jongens en meisjes begint al met een jaar of 2,3 en is inderdaad ook belangrijk. Mijn zoontje weet nu wel wat een piemel is, maar of hij ook al heeft gezien dat zijn zusje die niet heeft weet ik eigenlijk niet... Zwangerschap heb ik hem niet uitgelegd, want zelfs die dikke buik viel hem niet echt op. Het opeens in huis zijn van een baby natuurlijk wel en hij wist ook dat dat een baby was.

Hier bevallen dus, met exact 40 weken op 25 januari. Een dag na haar broer heb ik een dochter gekregen. Het gaat hier erg goed, ze doet het goed en ook met mij is het goed. Het is zo ontzettend anders dan bij de eerste, op alle fronten. Maar het is heerlijk, twee hummeltjes in huis (waarvan eentje een echte peuter in zijn peuterpuberteit, dat wel).
Oud 08-02-2010, 13:00
drukknoopje
Avatar van drukknoopje
drukknoopje is offline
Gefeliciteerd Engeltje! Wat fijn dat alles zo goed gaat. Hoe heet ze?
__________________
Er zal altijd van jullie gehouden worden, en gek genoeg heb ik daarvoor geen toverstaf nodig, al is het de meest mysterieuze magie die er bestaat.
Oud 08-02-2010, 13:05
Love,SweetLove
Avatar van Love,SweetLove
Love,SweetLove is offline
gefeliciteerd Engeltje! Geniet er van.
Oud 08-02-2010, 13:29
Vogelvrij
Avatar van Vogelvrij
Vogelvrij is offline
Ha engeltje, eindelijk kan ik je via deze weg feliciteren! Fijn dat alles goed gaat!
__________________
Het werkelijke leven is een veel oppervlakkiger gedoe dan men zichzelf bekennen wil. (T. Thijssen)
Oud 08-02-2010, 13:38
Verwijderd
Citaat:
Dat verschil tussen jongens en meisjes begint al met een jaar of 2,3 en is inderdaad ook belangrijk. Mijn zoontje weet nu wel wat een piemel is, maar of hij ook al heeft gezien dat zijn zusje die niet heeft weet ik eigenlijk niet... Zwangerschap heb ik hem niet uitgelegd, want zelfs die dikke buik viel hem niet echt op. Het opeens in huis zijn van een baby natuurlijk wel en hij wist ook dat dat een baby was.

Hier bevallen dus, met exact 40 weken op 25 januari. Een dag na haar broer heb ik een dochter gekregen. Het gaat hier erg goed, ze doet het goed en ook met mij is het goed. Het is zo ontzettend anders dan bij de eerste, op alle fronten. Maar het is heerlijk, twee hummeltjes in huis (waarvan eentje een echte peuter in zijn peuterpuberteit, dat wel).
Gefeliciteerd, ja!
Oud 08-02-2010, 15:18
indigo
Avatar van indigo
indigo is offline
Gefeliciteerd engeltje!

Offtopic: Vannacht droomde ik dat Sarah (van het forum, ja ) zwanger was want dat had ik op haar blog gelezen en iedereen ging op kraamvisite .
__________________
you may say i'm a dreamer, but i'm not the only one (john lennon, imagine)
Oud 08-02-2010, 17:13
Verwijderd
@engeltje: Gefeliciteerd! Ik ben ook benieuwd naar haar naam.
Oud 09-02-2010, 08:59
blauw engeltje
Avatar van blauw engeltje
blauw engeltje is offline
whoei, gefeliciteerd Engeltje!
en hoe heet ze en hoe groot/zwaar is ze al en heeft ze mooie haartjes?
Oud 09-02-2010, 17:42
Lorelei
Avatar van Lorelei
Lorelei is offline
Gefeliciteerd Engeltje!
__________________
PROUD MEMBER OF CHAOGOTHIC ELITIST SUICIDE BUNNIES UNITED
Oud 10-02-2010, 16:15
klompje
Avatar van klompje
klompje is offline
Ik ga vrijdag op kraambezoek bij een vriendinnetje die donderdag van een zoontje is bevallen maar heb geen idee wat leuk is om haar te geven! Hebben jullie misschien tips?
__________________
ohw
Oud 10-02-2010, 16:19
miekmuis
Avatar van miekmuis
miekmuis is offline
Citaat:
Ik ga vrijdag op kraambezoek bij een vriendinnetje die donderdag van een zoontje is bevallen maar heb geen idee wat leuk is om haar te geven! Hebben jullie misschien tips?
Nou ik vond zelf deze enorm schattig. http://www.sarique.com/producten.php...Knuffelkruikje
Alleen heb je die niet voor vrijdag in huis volgens mij.
__________________
I think I have a problem, I think I think too much
Oud 10-02-2010, 17:02
drukknoopje
Avatar van drukknoopje
drukknoopje is offline
Wat is je budget, klompje? Misschien een draagdoek, jongenskleertjes (vooral leuk als ze van tevoren niet wist wat het zou worden, en dus allemaal neutrale kleertjes heeft gekocht), een rammelaar, bijtring, slaapzakje, een bestekje of armbandje met de naam erin gegraveerd, een zwembroekje en zo'n zwemring, een bon van een fotograaf, slofjes, een zwitsal pakket, plastic lepeltjes voor het eerste hapje, een mutsje/rompertje/slabbetje met de naam erop gedrukt, een badstof hoes voor de maxi cosi, een leuk setje lakentjes.... Tot zo ver mijn inspriratie.
__________________
Er zal altijd van jullie gehouden worden, en gek genoeg heb ik daarvoor geen toverstaf nodig, al is het de meest mysterieuze magie die er bestaat.
Oud 10-02-2010, 17:16
Lorelei
Avatar van Lorelei
Lorelei is offline
Als je kleertjes koopt, zou ik iets kopen wat-ie over een tijdje aankan. Ze heeft waarschijnlijk al een enorme lading met kleertjes voor nu en 't kindje groeit er toch zo uit
__________________
PROUD MEMBER OF CHAOGOTHIC ELITIST SUICIDE BUNNIES UNITED
Oud 10-02-2010, 17:19
klompje
Avatar van klompje
klompje is offline
Citaat:
Wat is je budget, klompje? Misschien een draagdoek, jongenskleertjes (vooral leuk als ze van tevoren niet wist wat het zou worden, en dus allemaal neutrale kleertjes heeft gekocht), een rammelaar, bijtring, slaapzakje, een bestekje of armbandje met de naam erin gegraveerd, een zwembroekje en zo'n zwemring, een bon van een fotograaf, slofjes, een zwitsal pakket, plastic lepeltjes voor het eerste hapje, een mutsje/rompertje/slabbetje met de naam erop gedrukt, een badstof hoes voor de maxi cosi, een leuk setje lakentjes.... Tot zo ver mijn inspriratie.
Wow! Jij hebt wel veel inspiratie! Maar er zitten een aantal goede ideeën tussen. Ik zal vrijdagmorgen eens op zoek gaan naar wat binnen mijn budget past en leuk is!
__________________
ohw
Oud 10-02-2010, 17:20
klompje
Avatar van klompje
klompje is offline
Citaat:
Als je kleertjes koopt, zou ik iets kopen wat-ie over een tijdje aankan. Ze heeft waarschijnlijk al een enorme lading met kleertjes voor nu en 't kindje groeit er toch zo uit
Ahja, dat is ook altijd leuk natuurlijk.
__________________
ohw
Oud 10-02-2010, 17:29
Verwijderd
Ik koop meestal of een outfit wat 't kindje na een paar maanden aan kan, of een grote bak lego waar ze pas vanaf een maand of 6 iets mee kunnen. Ik zie zo vaak dat ouders al bergen mini-kleertjes hebben gekregen en sommige dingen zelfs nooit kunnen gebruiken omdat ze bij voorbaat te klein zijn, vervolgens ligt er ook een berg knuffeltjes en rammelaartjes. Dus mja, dan koop ik liever iets waar ze op iets langere termijn wat aan hebben.
Oud 10-02-2010, 17:38
Verwijderd
Wat Jinthe gekregen heeft en ik leuk vond om te krijgen: speelgoed (aanrader: iets van Lamaze!), reiskoffertje, zwemkleding (in ons geval een zwembroekje en badpakje, in het geval van een jongen zou ik voor een broekje gaan ). Wat we zelf gekocht hebben, maar kan ook prima als cadeau: setje om een afdruk te maken van hand(en)/voet(en) (geen set met alleen maar gips, maar met een soort klei waarin je de afdruk maakte en dan moest je daar gips in gieten (verkopen ze oa bij de Expo)) en badcape met naam erop

Kleding kan natuurlijk ook, maar dan moet je wel goed weten wat haar smaak is...en dan zou ik inderdaad voor iets groters gaan dan de kleinste maat.
Oud 10-02-2010, 17:50
Daantje_0705
Avatar van Daantje_0705
Daantje_0705 is offline
Mijn collega's waarbij we op kraamvisite gingen wilden ook allebei graag zo'n mobile voor boven de box of een babygym. Vind ik dan zelf weer niet zulke leuke kadootjes maar als het iets is wat iemand graag wil hebben.

Als je nu kleertjes voor bijvoorbeeld over een half jaar koopt, let er dan wel even op dat het dan zomer is M'n moeder heeft zoveel kleertjes nooit gebruikt omdat ze pasten in het verkeerde seizoen.
__________________
~ God's own existence is the only thing whose existence God's action does not explain ~ | You are the symbol of too much thinking...
Oud 10-02-2010, 18:08
drukknoopje
Avatar van drukknoopje
drukknoopje is offline
Citaat:
Mijn collega's waarbij we op kraamvisite gingen wilden ook allebei graag zo'n mobile voor boven de box of een babygym. Vind ik dan zelf weer niet zulke leuke kadootjes maar als het iets is wat iemand graag wil hebben.

Als je nu kleertjes voor bijvoorbeeld over een half jaar koopt, let er dan wel even op dat het dan zomer is M'n moeder heeft zoveel kleertjes nooit gebruikt omdat ze pasten in het verkeerde seizoen.
Dat is trouwens wel echt heel moeilijk in te schatten. Ik zag vandaag een baby van 6 mnd die dezelfde maat draagt als Meike nu (4 mnd). Daarom geef ik vaak iets anders, of kleertjes voor meteen (als je de maat tenminste weet).
Wat ik zelf het leukst vond om te krijgen: armbandje met naam (misschien is voor een jongen een bestekje leuker, dat is trouwens veel goedkoper dan ik had verwacht, zo'n €25 bij de juwelier); tiendagenpakket met allemaal leuke spulletjes; badkleding of een zwitsalpakket. Heel functioneel, gaat altijd op.
Dat hand/voet afdruk iets waar Leonoor het over heeft, lijkt me ook leuk! Vingerverf is daarvoor ook leuk.
__________________
Er zal altijd van jullie gehouden worden, en gek genoeg heb ik daarvoor geen toverstaf nodig, al is het de meest mysterieuze magie die er bestaat.
Oud 11-02-2010, 17:02
Verwijderd
Toen een vriendin een kind had gekregen heb ik regenlaarsjes gegeven met lieveheersbeeststippen, in peutermaat. Kon ze nog lang niet aan natuurlijk, maar in Nederland wel in elk seizoen toepasselijk
Oud 11-02-2010, 20:32
Verwijderd
Inderdaad (heel) lastig in te schatten welke maat een kindje in welk seizoen heeft...ik zou dus niet al te ver vooruit kopen of anders iets wat gewoon in ieder seizoen kan. Hier best wat kleding gekregen van mensen die rekening hadden gehouden met het seizoen, maar wel uitgingen van de 'standaard' maat voor zo oud als ze dan zou zijn, maar dan krijg je een groot (of juist klein ) kind en dan heb je er alsnog niets aan.

@drukknoopje: Wij hebben de afdrukken eerst met verf geprobeerd...en dat was niet leuk. Zo'n heel kleintje heeft nog zulke sterke grijpreflexen in zowel handen als voeten, dat dat een enorm zooitje wordt (hier in ieder geval ).
Oud 11-02-2010, 20:59
Verwijderd
Vlak voor Kerst was de tante van mijn ex bevallen. Toen hebben we een slabbetje met 'Mijn eerste Kerst' erop gekocht.

Wat ik jaren geleden heb gedaan voor mijn toenmalige beste vriendin: Een eerste hulppakket voor ouders samengesteld: met pampers (die hebben ze nooit genoeg), aspirientjes, een knuffel, een flesje wijn voor als de kleine een keertje rustig was, en allemaal van die kleine dingen.
Oud 11-02-2010, 23:48
thunder110
Avatar van thunder110
thunder110 is offline
Citaat:
Ik ga vrijdag op kraambezoek bij een vriendinnetje die donderdag van een zoontje is bevallen maar heb geen idee wat leuk is om haar te geven! Hebben jullie misschien tips?
Toen vrienden van mij ouders werden heb ik voor hun zoontje van die mini Nike dunks gekocht en voor de moeder een pakket met allerlei verwenproducten!
__________________
Bij het denken aan de liefde heb ik de liefde lief en 't is de liefde tot u, geliefde die mij tot die liefde hief
Advertentie
Topic gesloten


Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe topics starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Spring naar

Soortgelijke topics
Forum Topic Reacties Laatste bericht
Liefde & Relatie Het grote Zwangerschaps- en Babytopic #16
Verwijderd
500 24-09-2012 19:22
Liefde & Relatie Het grote Zwangerschaps- en Babytopic #15
Verwijderd
500 09-03-2012 17:04
Liefde & Relatie Het grote Zwangerschaps- en Babytopic #14
Verwijderd
500 02-09-2011 22:08
De Kantine Wat vind jij niet saai? Schrijf een saai voor de forumer boven je! CTRL+SAAI=? #824
Martiño
500 19-01-2010 19:11
Liefde & Relatie Het grote zwangerschaps- en babytopic nummer 7!
Verwijderd
499 02-09-2009 12:43


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 17:20.