Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Ontspanning / De Kantine
Topic gesloten

Topictools Zoek in deze topic
Oud 02-03-2010, 21:49
Verwijderd
Ik vond trouwens alle vakken leuk, ook de nutteloze, want zo ben ik
Advertentie
Oud 02-03-2010, 21:49
Rationeel
Rationeel is offline
zoiets lijkt mij wel mooi

verplicht:

nederlands
engels
duits óf frans
wiskunde
natuurkunde óf scheikunde
biologie
aardrijkskunde
geschiedenis
economie

keuzevakken:

duits óf frans
informatica
fatsoenlijke culturele vorming
(wereld)politiek
Oud 02-03-2010, 21:50
Sherlock
Sherlock is offline
Citaat:
Ja, maar voor een kutvak als economie nog meer
Ik vind Economie juist geweldig lekker het verschil leren tussen prijsdiscriminatie en prijsdifferentiatie
Oud 02-03-2010, 21:51
Verwijderd
Muziek was bij ons ook echt een fantastisch vak. De leukste docent die ik ooit heb gehad, was mijn muziekdocent. Maar die heeft later een keer een heel heftig ongeluk in Toverland ofzo gehad, met de achtbaan. En na dat ongeluk had hij geen stembanden meer. Dus geen zanglessen meer. Ik word nog verdrietig als ik eraan denk, hij was echt de allerlaatste die je zoiets toewenst...
Sherlock
Sherlock is offline
Citaat:

verplicht:

nederlands
engels
duits óf frans
wiskunde
biologie
aardrijkskunde
geschiedenis
economie

keuzevakken:

duits óf frans
informatica
(wereld)politiek
Jij vergeet ook al LO
Lorelei
Lorelei is offline
Citaat:

verplicht:

nederlands
engels
duits óf frans
wiskunde
biologie
aardrijkskunde
geschiedenis
economie

keuzevakken:

duits óf frans
informatica
(wereld)politiek
Ik vind nog altijd dat LO bij de verplichte vakken moet. En iets van drama bij de keuzevakken (zou ik verder zelf niet kiezen maar hoort er imo wel bij). Verder ben ik het met je eens en politiek zou een goeie aanvulling zijn op het huidige vakkenpakket
Oud 02-03-2010, 21:52
Verwijderd
Citaat:

verplicht:

nederlands
engels
duits óf frans
wiskunde
biologie
aardrijkskunde
geschiedenis
economie

keuzevakken:

duits óf frans
informatica
(wereld)politiek
Ik haak af bij natuur- of scheikunde verplicht, en aardrijkskunde en economie. Dus nee
Sherlock
Sherlock is offline
Citaat:
Muziek was bij ons ook echt een fantastisch vak. De leukste docent die ik ooit heb gehad, was mijn muziekdocent. Maar die heeft later een keer een heel heftig ongeluk in Toverland ofzo gehad, met de achtbaan. En na dat ongeluk had hij geen stembanden meer. Dus geen zanglessen meer. Ik word nog verdrietig als ik eraan denk, hij was echt de allerlaatste die je zoiets toewenst...
Mijn muziekleraar werd door iedereen maestro genoemd en daar was hij erg trots op!
Verwijderd
Citaat:

verplicht:

geschiedenis
Verwijderd
Citaat:
Ik vind Economie juist geweldig lekker het verschil leren tussen prijsdiscriminatie en prijsdifferentiatie
Daar heb je geen vak als economie voor nodig, dan google je even 1 minuutje op internet. Iets wat in mijn tijd nog helemaal niet bestond!
Oud 02-03-2010, 21:53
Verwijderd
Citaat:
Ik vind nog altijd dat LO bij de verplichte vakken moet. En iets van drama bij de keuzevakken (zou ik verder zelf niet kiezen maar hoort er imo wel bij). Verder ben ik het met je eens en politiek zou een goeie aanvulling zijn op het huidige vakkenpakket
Drama, filosofie, kunstgeschiedenis, muziek, tekenen, handvaardigheid etc. moet echt wel bij de keuzevakken wat mij betreft.
Verwijderd
Maar het gaat over schoolvakken?
Verwijderd
Citaat:
Drama, filosofie, kunstgeschiedenis, muziek, tekenen, handvaardigheid etc. moet echt wel bij de keuzevakken wat mij betreft.
Ja, allemaal van die bullshitvakken
Rationeel
Rationeel is offline
Citaat:
ik ben ook niet voor lo

je hebt al iets als maatschappijleer, maar bij ons was dat echt prut. politieke lijkt me dan beter
Verwijderd
Archont gaat wel érg ver. Maar het is in elk geval een fijn vak
Verwijderd
Citaat:
Nja maar toch.. je zit 45 minuten weg te suffen bij eoa saai verhaal van de docent. Dan is een uurtje gym best fijn. Maar goed, ik fietste ook 15km naar school en weer terug omdat het fijn was dus mja.
Tja, ik vond masturberen wel fijn, maar voor mij hoeft er ook geen masturbatieles ingevoerd te worden. Leuke dingen doe je maar in je eigen tijd.
Citaat:
Of Nederlandse grammatica is niet mijn sterkste kant.
Ik kan jou in minder dan tien uur leren om dit quasi-foutloos te doen. Het is echt niet moeilijk, het is gewoon puur dat het jou nooit geleerd is.
Verwijderd
Citaat:
Daghè.
Oud 02-03-2010, 21:54
Verwijderd
Citaat:
ik ben ook niet voor lo

je hebt al iets als maatschappijleer, maar bij ons was dat echt prut. politieke lijkt me dan beter
Dus leerlingen wel dingen leren over de politiek maar niet over de nederlandse rechtstaat, culturen en normen en waarden etc etc etc..
Verwijderd
Gym is niet alleen fijn, maar ook nuttig.
(en ja, masturberen ongetwijfeld ook )
Verwijderd
Helloo

Mijn tentamen ging goed & ik heb heerlijk gegeten bij vriendinnetje dus ik ben vrolijk!
Rationeel
Rationeel is offline
Citaat:
Daar heb je geen vak als economie voor nodig, dan google je even 1 minuutje op internet. Iets wat in mijn tijd nog helemaal niet bestond!
een beetje autodidact kan dat voor alles zeggen, dus dat gaat niet op
Sherlock
Sherlock is offline
Citaat:
Ik heb dan wel een wat meer uitgebreide vorm omdat wij ook gedeeltelijk leren om ons eigen bedrijf op te zetten. En veel in de marketing sector.
Oud 02-03-2010, 21:55
Verwijderd
verplicht:

nederlands
engels
duits
wiskunde
biologie
aardrijkskunde
geschiedenis
economie
LO

keuzevakken:

frans
natuurkunde
scheikunde
informatica
Maatschappijleer
Culturele Vorming
Tekenen
Handenarbeid
Drama
Nog meer van pretvakken
Oud 02-03-2010, 21:55
Lorelei
Lorelei is offline
Citaat:
Hmnou. Niet allemaal imo. In ieder geval als het om vakken gaat waarin je eindexamen doet. Kunstgeschiedenis zou wel cool zijn. Maar ik vind dat je in handvaardigheid weer geen eindexamen zou moeten kunnen doen. Dus 't hangt een beetje af van wat Rationeel precies bedoelt met z'n lijstje.
Oud 02-03-2010, 21:56
Sherlock
Sherlock is offline
Citaat:
Ik neem aan dat je filosofie niet bedoelt aangezien dat ook veel terugkomt in geschiedenis.
Verwijderd
Citaat:
Daghè.
Verwijderd
Citaat:
Ik vind nog altijd dat LO bij de verplichte vakken moet.
Mwah, vind ik niet. Het principe is goed, meer bewegen is gezond, maar de uitvoering faalt. Mensen die willen LO'en, sporten buiten schooltijd al fanatiek, en de mensen die het niet willen, zijn niet gemotiveerd.

Ik vind een vak waarin je bepaalde zaken als boekhouden en belastingzaken leert wel handig, of hoe het zit met hypotheken enzo. iig allemaal praktische dingen waar je later direct wat aan hebt. Ik betrap me er nu veel te vaak op dat ik nog dingen moet vragen aan m'n ouders.
Verwijderd
Ik dacht even dat er weer gedicht werd, maar het zijn schoolvakken
Verwijderd
Citaat:
Daghè.
Citaat:
Ik neem aan dat je filosofie niet bedoelt aangezien dat ook veel terugkomt in geschiedenis.
Nee ook slap gezever.
Sherlock
Sherlock is offline
Citaat:
Helloo

Mijn tentamen ging goed & ik heb heerlijk gegeten bij vriendinnetje dus ik ben vrolijk!
Netjes
Verwijderd
maatschappijleer was bij ons het eerste halfjaar erg nuttig, ineens begreep ik tien keer meer van de krant. Het tweede halfjaar ging het over de tweede wereldoorlog en dat was een herhaling van de geschiedenis uit de 2e.
Lorelei
Lorelei is offline
Archont: Waarom Duits verplicht en Frans als keuzevak?
Verwijderd
Citaat:
Ik dacht even dat er weer gedicht werd, maar het zijn schoolvakken
Ik voel wel bijna weer inspiratie opkomen
Rationeel
Rationeel is offline
Citaat:
Dus leerlingen wel dingen leren over de politiek maar niet over de nederlandse rechtstaat, culturen en normen en waarden etc etc etc..
politiek is een breed begrip he

maatschappijleer hoe ik het kreeg behandelde politiek niet. en al die onderwerpen die jij noemt ook niet wij kregen een hare krishna als gastdocent en moesten meezingen met die josti ín jurk met tamboerijn
Verwijderd
Citaat:
Helloo

wat heb je gegeten?
Verwijderd
Citaat:
Ach, als economie een beetje fatsoenlijk gegeven wordt stemt er toch al niemand meer CDA/VVD/PVV/SP etc.
Oud 02-03-2010, 21:57
Verwijderd
Citaat:
Archont: Waarom Duits verplicht en Frans als keuzevak?
Duits is nuttiger. Als je bijvoorbeeld kijkt naar de economie en met wie wij handelen.

Frans heeft dat minder.
Verwijderd
Ik vind het eigenlijk prima zoals het nu is.
Sherlock
Sherlock is offline
Citaat:
Ik kan jou in minder dan tien uur leren om dit quasi-foutloos te doen. Het is echt niet moeilijk, het is gewoon puur dat het jou nooit geleerd is.
Zeker wel dat het mij geleerd is. Ik let er alleen niet zo veel op als ik op een forum een bericht maak.
Lorelei
Lorelei is offline
Citaat:
Duits is nuttiger. Als je bijvoorbeeld kijkt naar de economie en met wie wij handelen.

Frans heeft dat minder.
Ja, donder op zeg.
Verwijderd
Citaat:
politiek is een breed begrip he

maatschappijleer hoe ik het kreeg behandelde politiek niet. en al die onderwerpen die jij noemt ook niet wij kregen een hare krishna als gastdocent en moesten meezingen met die josti ín jurk met tamboerijn
Nou dat is niet hoe ik het geef
Trimm Trabb
Trimm Trabb is offline
Jeuzes, LO was echt het kutste vak ooit. Als ik nooit gym of LO had gehad was ik van m'n 4e tot m'n 18e mss wel vrolijk geweest.
Vanaf de 4e werd LO wel interessanter, want toen mochten we kiezen uit een lijst met allerlei sporten. Dus toen heb ik oa golf, schaatsen en paardrijden gekozen. Die laatste was een fout.
Oud 02-03-2010, 21:58
Verwijderd
Citaat:
Ja, donder op zeg.
Wat nou! Wij voeren meer handel met Duitsland dan met Frankrijk.

Daarbij is Duits ook een makkelijkere en mooiere taal.
Verwijderd
Hm wij kregen wel politiek bij maatschappijleer, maar onze leraar was actief binnen de plaatselijke VVD ;x Voor dat vak moesten we trouwens een keer een nieuw product op de markt brengen. Ik bakte koekjes en vouwde er een lelijk doosje voor, mijn teamgenoot deelde ze rond op hilarische wijze en we kregen een 9
Verwijderd
Trouwens, wie is minke? Ik denk absinthe maar ik weet 't niet zeker
Verwijderd
HA! ik heb een hertog jan deluxe <3
Oud 02-03-2010, 21:59
Lorelei
Lorelei is offline
Citaat:
Wat nou! Wij voeren meer handel met Duitsland dan met Frankrijk.

Daarbij is Duits ook een makkelijkere en mooiere taal.
En handel is alles wat telt in de wereld?

Makkelijker en mooier is subjectief.
Verwijderd
Citaat:
wat heb je gegeten?
Couscous met zelfgemaakt roerbakdingen met peultjes en paddestoelen en nog meer en kip
Verwijderd
Citaat:
Zeker wel dat het mij geleerd is. Ik let er alleen niet zo veel op als ik op een forum een bericht maak.
Nee nee nee. Als het je geleerd is, doe je het niet fout. Als je leert hoe je een boterham moet smeren ga je ook niet af een toe een vork pakken omdat het je niet zoveel uitmaakt.
Verwijderd
Citaat:
Trouwens, wie is minke? Ik denk absinthe maar ik weet 't niet zeker
Nee Absinthe is mien.
Advertentie
Topic gesloten

Regels voor berichten