Advertentie | |
|
![]() |
|
Het komt er uiteindelijk op neer dat je allochtonen wel weg mag sturen met dubbel paspoort, maar dat het land van herkomst mag weigeren? Ik zie dit ook veel meer als statement dan als echte daad. Wilders gebruikt het echter als pure verkiezingscampagne, het levert hem meer dan voldoende zetels op, dus is het knap. Verder lijkt met dus een vrij onmogelijk voorstel, maar anders was ik wel voor geweest. Hoe meer zware criminelen je het land uit kan krijgen, hoe beter. Ongeacht afkomst etc.
||
Citaat:
de mening om elk ettertje (waar er misschien wel bijn 1 miljoen van zijn) het land uitschoppen omdat ze een keer iets gedaan hebben en een buitenlands paspoort hebben (samen met een nederlandse of niet) vind ik gewoon verschrikkelijk dom. dan ga je richting de gedachtes van wilders en naar mijn mening zouden mensen met gedachtes zoals die van wilders (alles voor het eigen land en oprotten met de buitenlanders) bijna net zo erg als criminelen, maar het enige probleem is dat als het zo door gaat die grapjas er ook nog eens de macht in Nederland mee kan gaan veroveren. het is gewoon zorgelijk om te zien dat een politieagent (en dus de overheid) wel normale burgers (veel te hard) aan kan pakken, maar iemand die nog veel gevaarlijker is voor de samenleving durven ze niks te doen. tegen de politie zou ik willen zeggen: ga is criminelen pakken in plaats van met flitsertjes lang de weg staan, scholiertjes te controleren op licht als het zo goed als licht is enzovoort. tegen mensen met ideeën zoals ettertjes het land uit gooien zou ik willen zeggen: gebruik je verstand eerst eens voor je wat zegt. bedenk eerst de gevolgen voor dat je wat roept. wat zou het voor gevolg kunnen hebben als wat jij wilt daadwerkelijk uitkomt? De overheid krijgt dankzij de internationale druk niet eens meer haar eigen soldaten terug naar nederland. laat staan wat voor internationale druk er komt als we zo'n soort regel in willen voeren. en wat nou als die landen de criminelen (ettertjes) niet accepteren en niet het land in laten? dan maar over de grens naar België en Duitsland zetten? |
![]() |
|
Verwijderd
|
Volgens zijn sommige mensen sociaal gestoord, omdat ze niet met frustraties om kunnen gaan. Zezijn is een keer gepakt door de flitser, hun allochtone swa niet en direct frustraties uiten op de minderheid.
overigens, Politie flitsertjes? wat heeft dat met criminele buitenlanders te maken? Kijk, een snelheidsduivel is relatief sneller gepakt dan een allochtoon met een gun, want een allochtoon met die gun, kan zich overal verplaatsen, een auto niet.... die is meestal te groot om zich in een achterhuis te verstoppen. Ik probeer te zeggen, de ene heeft meer pakkans dan de andere. OVerigens, flitsen kan met een apparaat, je hebt geen politieagent bij nodig. |
![]() |
||
Citaat:
||
Citaat:
maar zelf daar gebruiken ze ondanks de techniek regelmatig agenten zelf voor. je eerste deel van je post snap ik trouwens niet maargoed. wat ik bedoel te zeggen is dat als ze toch zoveel geld pompen in de politie laat die agenten dan is iets nuttigs doen! flitsertjes hebben vrij veel met criminelen te maken in de relatie van -politie gebruikt flitsertjes -politie hoort criminelen te pakken in het 1e zijn ze heel goed in het 2e niet. dat komt omdat ze voor het eerste eindeloos veel mannetjes inzetten die ze ook hadden kunnen inzetten voor het 2e. nu wordt er geld gepompt in de overheid (door belastingsgeld) en van dat belastingsgeld gaan ze zinloze dingen doen als flitsen en lampjes van scholieren controleren. daar krijg je een boete voor en betaal je dus nog een keer aan iemand die betaalt wordt van jouw geld. gekker moet het eigenlijk niet worden. ja er worden ook uitkeringen uitgekeert maar de gemiddelde burger is heel veel meer kwijt aan de overheid dan ze ooit terugzien. een deel van dat geld wat de burger betaalt aan de overheid wordt gestoken in onder andere oeroezgan op dit moment (ze willen de soldaten wel terughalen, maar laten ze daar toch zitten omdat o.a. Amerika dat graag wilt) maar in de tussentijd geloof ik niet dat meer dan de helft van de nederlandse bevolking wilt dat ze daar nog lang blijven. de eigenlijke conclusie is dat het belastingsgeld in verkeerde zaken wordt gestoken (flitsen/scholieren aanhouden onderweg naar school/soldaten in buitenland houden terwijl er begonnen kan worden aan een opbouw zonder soldaten (op enkele nog gevaarlijke gebieden na)) in plaats van in waar de belastingsbetaal het geld wel graag gebruikt voor zou willen zien (namelijk criminelen oppakken) je gaf zelf het voorbeeld van iemand die te hard rijdt en een man met een pistool. ja duh de man in de auto is makkelijker te pakken. maar welke van de 2 is nou het grootste gevaar voor de samenleving? de man met een pistool inderdaad dus zouden ze beter die aan kunnen pakken dan eindeloos mensen irriteren die met correctie en al een paar kilometer te hard rijden. |
![]() |
||
Citaat:
||
Citaat:
|
![]() |
||
Citaat:
je ziet toch ook dat er regelmatig agenten staan blij een flitsappaart, controlerend of de fietslichten het doen enzovoort? die mensen had je ook voor iets nuttigs in kunnen zetten. misschien niet het beste voorbeeld maar dan nog joran van der sloot loopt nog steeds op vrije voeten terwijl hij heeft bekend ik hoef niet te vertellen dat er in de tijd vanaf het bekennen van joran van der sloot tot nu er politieagenten bezig zijn geweest met controles op lampjes, snelheid. om te bewijzen dat er teveel agenten ingezet worden voor controles in plaats van om criminelen in de gevangenis te krijgen ga ik echt niet mijn tijd verdoen om op zoek te gaan naar artikelen o.i.d. waar dat instaat. het is een vrij algemeen feit dat er veel agenten ingezet worden voor controles en dat joran o.a. nog steeds niet opgepakt is is een duidelijk voorbeeld van dat er iets niet klopt. als je daar geinteresseerd in bent en graag meer informatie wilt hebben kan je dat ook zelf opzoeken. |
![]() |
||
Citaat:
|||||
Citaat:
Wat heb je in gedachten? Dat de politie de hele dag door de stad gaat lopen op zoek naar een moord of een beroving? En dan als ze iemand door rood zien rijden, dat door de vingers zien omdat ze wel wat beters te doen hebben? Citaat:
Citaat:
![]() Citaat:
Ik kan je in ieder geval verzekeren dat als een agent fietslampjescontrole aan het doen is, en dan aan de overkant van de straat iemand in elkaar geslagen ziet worden, hij de lampjescontrole toch maar even laat voor wat het is. Maar het is gewoon niet echt nuttig om de hele dag naar geweldsmisdrijven te lopen zoeken.
||
Verwijderd
|
Citaat:
|
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
|
![]() |
||
Citaat:
lang niet alle verkeersdoden hebben te maken met dingen waar de politie op controleert. ja er worden wel eens mensen aangereden en dat dan bleek dat de auto te hard had gereden maar hey heb jij ooit een ongeluk gezien op de snelweg omdat iemand een paar kilomter te hard aan het rijden was? ik niet. als er ongelukken gebeuren door verkeerde snelheid is het vaak doordat ze veel te hard rijden. die mensen mogen ze inderdaad best pakken maar ze moeten iet gaan zeiken over een paar kilometertjes te hard. met dat flitsen doelde ik niet op flitspalen maar op die laser achtige dingen ofzo (weet ook niet precies hoe ze heten) en daar worden 100% zeker wel agenten voor gebruikt. aan jou de wederzijdse vraag: is het nuttig dat de politie de hele ochtend scholieren gaat controleren op licht? denk je nou serieus dat een auto zo ff 20-30 fietsers over het hoofd ziet? |
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
|
![]() |
|||||
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
En sowieso, niet zo zeuren over boetes op fietslicht, want die hoef je niet eens te betalen. Gewoon een bezwaar aanmaken in de trant van 'da was ik nie' en het wordt je kwijtgescholden. Dat is het beleid. Ik betaal mijn fietsboetes nooit.
||
Verwijderd
|
Citaat:
Het doel van justitie is zorgen voor veiligheid, en verkeer is nu eenmaal best onveilig |
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
meeste agenten zetten dat ding daar neer, en voila..klaar..ze gaan hun werk herpakken en andere dingen doen automatisering! maar ik ga niet verder met jou in discussie, want dan kan ik beter tegen een plank praten |
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
op het spoor lopen is ook erg onveilig, als we nu jouw criteria hanteren moeten we daar morgen maar actief op gaan controleren ![]() |
![]() |
|||
Verwijderd
|
Citaat:
Citaat:
|
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
|
![]() |
||
Citaat:
![]() ik weet ook wel dat flitspalen autmomatisch gaan. ik had het over die lazer dingen die ze ook wel eens langs de weg gebruiken en ja daarvoor worden wel agenten ingezet. verder ga ik op dit onderdeel ook niet meer verder in, want ik heb mijn mening laten horen (dat er teveel agenten bezig zijn met kinderachtig gedoe op straat/zinloze dingen doen in plaats van dat ze daarmee ook de criminelen aan hadden kunnen pakken) op de vraag in een eerdere post over hoe straatagenten ineens criminelen moeten gaan pakken zoiets heet omscholing ![]() |
![]() |
||
Citaat:
Je hebt echter nog niet gemotiveerd waarom je vindt dat mensen met het gedachtegoed van Wilders gevaarlijk zijn en maar gedeporteerd moeten worden.
||
Citaat:
Wilders zijn ideeën worden waarschijnlijk door extremistische moslims als verkeerd opgevatten (zijn gedachtes over hoofddoekjes ed) het zou daarom ook niet erg raar zijn dat ze hem uit zouden willen schakelen=vermoorden. nu zien ze hem waarschijnlijk nog als een gek losgelaten uit het huis voor mensen met gestoorde ideeën. als hij echter door de meeste stemmen te halen (waar dus die voorstanders van wilders voor nodig zijn) minister president wordt van nederland heeft hij ineens invloed op de wereld en zijn er vast wel terroristische organisaties die wel iemand willen opofferen om hem te doden=aanslag=waarschijnlijk veel doden+angst=slecht voor de samenleving op welk punt kan je de aanslag dan nog voorkomen? inderdaad bij het voorkomen van dat wilders aan de macht komt in nederland. hoe goed de beveiliging ook is het lukt terroristen die aanslagen kunnen plegen op twin towers/ bijna een vliegtuig op kunnen blazen onderweg naat detroit echt wel om in 4 jaar tijd een aanslag te plegen op 1 persoon die je niet kan missen door z'n kapsel. ja als dit zou gebeuren is het extreem maar de ideeën van Wilders zijn ook extreem dus tja als het werkelijkheid wordt hebben we wel wat dingaantouwtje wilt namelijk actie in de politiek in nederland |
![]() |
||
Citaat:
Ik ben zelf echt geen fan van Wilders, maar ik vind dat we die man gewoon zijn spel moeten laten voeren. We zullen wel zien wat er van komt, maar dat is het mooie van democratie. Als hij het niet goed doet, komt hij over 4 jaar niet meer aan de macht. Daarnaast moet je niet vergeten dat de macht van een Nederlandse minister-president beperkt is door de vele regels die vanuit Europa op ons worden gelegd. Ik vind Wilders soms ook extreem, maar ik denk wel dat het een capabele politicus is, die weet wanneer er goede compromissen moeten worden gesloten.
|||
Citaat:
Citaat:
||
Citaat:
||
Citaat:
met mohammed een pedofiel noemen irriteer je moslims wel. dat is het verschil. wilders is een aandachtsjunk die aandacht wilt uit elk land dat mogelijk is. btw als hij echt aan de macht komt en turkije komt bij de EU (wat erg waarschijnlijk is) wordt het nog leuk als hij er dan met nederland weer uit wilt. als hij dan echt uit de EU stapt zou dat het domste zijn wat de nederlandse stemmers ooit toegestaan hebben. nederland heeft veel voordelen als lid van de EU ten opzichte van niet leden. er dan vrijwillig uitstappen omdat turkije erbij komt maakt je als land internationaal niet erg geliefd. |
![]() |
||
Citaat:
Als progressief die helemaal niets met de ideeën van Wilders heeft vind ik dat we kritiek op een godsdienst vaak verwarren met kritiek op de beoefenaars ervan.Niemand heeft er moeite mee de rooms-katholieke kerk te veroordelen als er weer eens een nieuw decreet uitkomt dat het gebruik van condooms verbiedt, maar als het over de islam gaat zijn we stukken gevoeliger. Moslims in Nederland moeten ertegen kunnen dat er kritiek geleverd mag worden op hun godsdienst en symbolen, net zoals ik er als homo tegen moet kunnen dat er kritiek geleverd moet worden op mijn verderfelijke levensstijl. Dat is vrijheid van meningsuiting. Vrijheid van meningsuiting is niet het selectief onder het tapijt vegen van uitspraken die misschien vervelend kunnen zijn voor andere bevolkingsgroepen. Met het in acht nemen van de algemene geldende regels voor respect en beschaafdheid moet er eerlijk en open gesproken kunnen worden over religieuze praktijken en hun invloed op onze samenleving. |
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
|
![]() |
|
Verwijderd
|
Je moet godsdienst sowieso buiten de politiek houden, tenzij het gaat om de uitwassen ervan tegen te gaan
En uitwassen zijn: eerwraak besnijdenis tegen iemands wil (zowel mannelijk als vrouwelijk) het verbieden van euthanasie of abortus op religieuze gronden het verbieden van anticonceptie het weigeren te verzekeren het weigeren van inentingen (voor minderjarigen) Overigens: Wilders heeft internationaal al zoveel verloren, nog zonder dat hij enige macht heeft, dat als hij aan de macht komt, hij meteen het losertje is. |
![]() |
||
Citaat:
De Europese Interne Markt levert de Nederlandse burger jaarlijks zo'n 2000 euro op De Interne Markt is één van de grootste successen van 50 jaar Europese samenwerking. Als gevolg van marktintegratie in de Europese Unie (EU) is de handel substantieel toegenomen, in Nederland nog meer dan gemiddeld in de EU. In 2005 heeft de goederenhandel ongeveer 2 à 3% bijgedragen aan het bruto binnenlands product (BBP) in de EU. Voor Nederland is de BBP-bijdrage met 4 à 6% nog groter, wat neerkomt op ongeveer 1500 tot 2200 euro per inwoner per jaar. Op lange termijn kan het inkomen in Nederland zelfs 15% hoger zijn dan zonder interne markt. Dit zijn de belangrijkste conclusies uit het CPB Document 'The Internal Market and the Dutch Economy'. Bij de totstandkoming van deze effecten is achtereenvolgens gekeken naar de Interne Markt voor goederen, diensten en kapitaal.
||
Citaat:
||
Citaat:
![]() Waarom zouden we trouwens geen geld mogen investeren in armere regio's in Europa? Daar wordt Nederland zelf beter van hoor. Denk je echt dat we dat zouden doen als we er niets voor zouden terugkrijgen? De uitbreiding van de EU heeft gezorgd voor nieuwe afzetmarkten voor Nederlandse producten, die we dankzij soepele EU-wetgeving daar makkelijk kwijtkunnen. Het enige punt dat ik (enigszins) met je deel is de toetreding van Turkije. De 'cultuurverschillen' kunnen nog wel overwonnen worden (denk je dat er geen cultuurverschillen bestaan met landen als Bulgarije of Italië? maar boehoe, het zijn enge moslims die je buiten moeten houden), maar Turkije voldoet op heel veel punten nog steeds niet aan de EU-normen. Daarom zie ik het in de eerste twintig jaar niet gebeuren niet gebeuren dat Turkije toetreedt. |
![]() |
|
Verwijderd
|
Corrupte stond tussen haakjes omdat arm niet per se corrupt is maar meestal wel zoals Bulgarije. Bovendien is Nederland een nettobetaler en van alle landen zijn wij het meeste geld kwijt aan de EU. We verdienen er dus niks mee. Dat geld gaat naar de armere landen, je kan zeggen dat we ze helpen maar wie zegt dat het niet opgaat aan corruptie ipv het te bestrijden? Bovendien los jij andermans ellende op.
Cultuurverschillen: Denk aan de 'uitwassen' die hier al zijn genoemd. Ze horen bij de cultuur van Turkije, maar ik mag hopen dat wij dat soort dingen niet toestaan. Als wij Turkije toegang geven tot de EU zou dat een verkeerd signaal zijn, want het zou betekenen dat wij die dingen gewoon accepteren. |
![]() |
||
Citaat:
||
Citaat:
dat geld gaat dus wel naar nederland maar niet naar jou aangezien je maximaal een bijbaantje hebt. nee dan zie je het geld niet direct nee. het wordt wel gebruikt om te zorgen dat de economie internationaal sterk is tegen de tijd dat jij (bijna)fulltime gaat werken. daarnaast zijn er dankzij de EU ook voordelen ontstaan die je niet terug ziet in geld maar wel in andere zaken (vb is dat je zo over de grens kan zonder geklooi bij de grens zoals 'vroeger') |
Advertentie |
|
|
|
![]() |
||||
Forum | Topic | Reacties | Laatste bericht | |
De Kantine |
Awesaaim-O #898 Verwijderd | 501 | 05-03-2010 23:00 | |
Nieuws, Achtergronden & Wetenschap |
Nieuwsberichten zonder nieuwswaarde à la 'Tiswah' Promillage | 499 | 12-11-2007 18:22 | |
Huiswerkvragen: Klassieke & Moderne talen |
[NL] betoog oorlog tegen irak: [kan iemand aub nakijken] halilo | 14 | 05-01-2006 21:10 | |
De Kantine |
Het boemerangeffect: Waarom Amerika gehaat wordt niceman1984 | 67 | 16-04-2004 21:13 | |
Nieuws, Achtergronden & Wetenschap |
Plannen voor militaire inmenging op het eiland (Ogen VS gericht op Cuba) niceman1984 | 24 | 04-12-2003 00:17 |