Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Ontspanning / De Kantine
Topic gesloten

Topictools Zoek in deze topic
Oud 05-04-2010, 23:17
Verwijderd
Of anders snap ik de grap niet
Advertentie
Oud 05-04-2010, 23:18
Sherlock
Sherlock is offline
Citaat:
Is dat een serieuze vraag?
Ja wij gebruiken dat hier nooit
Oud 05-04-2010, 23:18
Verwijderd
Volgens mij snapt Jasper juist het bijgeloof niet.
Oud 05-04-2010, 23:20
Verwijderd
http://nl.wikipedia.org/wiki/Afkloppen
Oud 05-04-2010, 23:20
Verwijderd
Citaat:
Blijf maar lekker bij dota.
Mwah neuh, alleen de hero's leren kennen.
Oud 05-04-2010, 23:21
Sherlock
Sherlock is offline
Ahaa!
Oud 05-04-2010, 23:23
Trimm Trabb
Trimm Trabb is offline
Ik klop altijd op m'n hoofd...
Oud 05-04-2010, 23:25
Verwijderd
Djiezus, ik ging net even op mijn ing kijken, blijk ik nog maar 2,20 te besteden te hebben! Oftewel bijna 1000 euro rood. Bah. Dat is echt niets voor mij, maar ik ben niet zo goed bezig met uitgaven de laatste tijd. Gelukkig heb ik vandaag een paasgratificatie van mijn ouders gehad, krijg ik morgen salaris én verkoop ik woensdag - als alles goed gaat - mijn Lowlandskaartje. Niet dat ik dan uit de min ben, maar toch.
Oud 05-04-2010, 23:25
Verwijderd
Citaat:
Ik klop altijd op m'n hoofd...
Is dat van hout of is dat van ijzer?
Oud 05-04-2010, 23:26
Verwijderd
Citaat:
Djiezus, ik ging net even op mijn ing kijken, blijk ik nog maar 2,20 te besteden te hebben! Oftewel bijna 1000 euro rood. Bah. Dat is echt niets voor mij, maar ik ben niet zo goed bezig met uitgaven de laatste tijd. Gelukkig heb ik vandaag een paasgratificatie van mijn ouders gehad, krijg ik morgen salaris én verkoop ik woensdag - als alles goed gaat - mijn Lowlandskaartje. Niet dat ik dan uit de min ben, maar toch.
oei
Oud 05-04-2010, 23:29
Verwijderd
En ik heb mijn huur voor deze maand ook nog niet overgemaakt
Maar goed, komt goed. Het komt altijd goed.
Én daar gaan we weer *afkloppen op ongeverfd hout*
Oud 05-04-2010, 23:30
Verwijderd
Ik heb ook nog een goede 30 euro voor de rest van de maand. Hoera.
Oud 05-04-2010, 23:30
Verwijderd
Ik heb ook minderrr omdat mensen mij weigeren te betalen
Oud 05-04-2010, 23:32
Verwijderd
Hoe krijg je het voor elkaar om rood te staan? Ik bedoel, als je ziet dat je op de nul afstevent, hou je toch gewoon op met uitgeven en ga je geld verdienen? ;o
Sherlock
Sherlock is offline
Ik zeg niks.
Verwijderd
Citaat:
Ik heb ook nog een goede 26 euro voor de rest van de maand. Hoera.
Oud 05-04-2010, 23:33
Verwijderd
ohnee wacht, ik moet nog nieuwe kwasten kopen en een boek laten drukken, mmm.
Oud 05-04-2010, 23:33
Verwijderd
Citaat:
Hoe krijg je het voor elkaar om rood te staan? Ik bedoel, als je ziet dat je op de nul afstevent, hou je toch gewoon op met uitgeven en ga je geld verdienen? ;o
Oud 05-04-2010, 23:34
Verwijderd
Ik heb nog 7,13 en woensdag krijg ik weer salaris.
Oud 05-04-2010, 23:34
Verwijderd
Citaat:
Ik heb ook minderrr omdat mensen mij weigeren te betalen
Dat heb ik dus ook. Ik krijg nog heel veel geld van een vriend van mij. En het is eigenlijk belachelijk dat ik daar nu rente over loopt te betalen, ook al vertrouw ik er echt wel op dat ik het terug krijg... Maar ik leen gewoon geen geld meer uit, in elk geval niet meer van zulke hoge bedragen.
Oud 05-04-2010, 23:36
Verwijderd
Citaat:
Ik dacht dat ik geldtekort/-problemen had!
Oud 05-04-2010, 23:37
Verwijderd
Citaat:
Dat heb ik dus ook. Ik krijg nog heel veel geld van een vriend van mij. En het is eigenlijk belachelijk dat ik daar nu rente over loopt te betalen, ook al vertrouw ik er echt wel op dat ik het terug krijg... Maar ik leen gewoon geen geld meer uit, in elk geval niet meer van zulke hoge bedragen.
Geld lenen aan vrienden is een heel goede manier om een vriendschap flink onder druk te zetten ja. Maar ik krijg nog geld van behoorlijke gerenommeerde bedrijven, arnie alberts tvbedrijfje, gemeente amsterdam etc.
Oud 05-04-2010, 23:37
Verwijderd
ja, wat nou? leg het me eens uit dan?
Oud 05-04-2010, 23:38
Verwijderd
Citaat:
Geld lenen aan vrienden is een heel goede manier om een vriendschap flink onder druk te zetten ja. Maar ik krijg nog geld van behoorlijke gerenommeerde bedrijven, arnie alberts tvbedrijfje, gemeente amsterdam etc.
Wat lever jij dan voor diensten aan hun?
Verwijderd
Nou ja, uiteindelijk valt het allemaal wel mee, want ik krijg dus morgen salaris, krijg woensdag veel geld voor mijn LL-kaartje, ik krijg nog heel veel geld van die vriend van mij, krijg nog iets van 100 euro reiskosten vergoed van Antwerpen, krijg nog aardig wat vergoed van het budget van mijn voorstelling (spullen die ik nu heb voorgeschoten)...
Verwijderd
Ja N00dles dat is gewoon captain obvious spelen. Je kunt toch wel inschatten dat ze het niet uit heeft gegeven omdat ze een dom mokkeltje is.
Oud 05-04-2010, 23:39
Verwijderd
Citaat:
ja, wat nou? leg het me eens uit dan?
A. ik kan niet zomaar ineens meer geld gaan verdienen, aangezien ik al heel veel werk en ik er nu eenmaal nog niet zo heel veel mee verdien.
B. ik hou niet iedere dag in de gaten of ik dicht bij de nul zit.
C. ik heb veel vaste lasten.
D. ik wil niet als een arme sloeber leven.
Oud 05-04-2010, 23:39
Verwijderd
Citaat:
Ja N00dles dat is gewoon captain obvious spelen. Je kunt toch wel inschatten dat ze het niet uit heeft gegeven omdat ze een dom mokkeltje is.
Dat denk ik ook niet.
Oud 05-04-2010, 23:40
Verwijderd
Citaat:
Precies.
Dankjewel
Oud 05-04-2010, 23:41
Verwijderd
Ik moet trouwens ook nog een bedrijf factureren, van het trainingsacteren van laatst. Dat is echt wel een ding waar ik héél slecht in ben; mijn financieën en administratie
Verwijderd
Citaat:
Wat lever jij dan voor diensten aan hun?
Ik word ingezet als manusje van alles bij premieres en bij de gemeente amsterdam enquêteer ik en werk ik nog mee aan de voltooiing van onderzoek.
Verwijderd
bwuuh ik heb hoofdpijn en ben heel erg misselijk, ik ga maar naar bed en de pil slik ik morgenochtend wel ;x
Verwijderd
Citaat:
Ik word ingezet als manusje van alles bij premieres en bij de gemeente amsterdam enquêteer ik en werk ik nog mee aan de voltooiing van onderzoek.
En die factureer je ook zelf?
Oud 05-04-2010, 23:42
Verwijderd
Nouja, het was niet lullig bedoeld ofzo. Ik heb alleen nog nooit rood gestaan dus ik vroeg het me af hoe het zo ver kan komen.
Oud 05-04-2010, 23:43
Verwijderd
Citaat:
En die factureer je ook zelf?
Bij e ye-workz (wil geen gezeik met die naam) wel, gemeente amsterdam doet een onderzoeksbureautje dat maar beiden ONWIJS traag.
Oud 05-04-2010, 23:45
Verwijderd
Citaat:
Nouja, het was niet lullig bedoeld ofzo. Ik heb alleen nog nooit rood gestaan dus ik vroeg het me af hoe het zo ver kan komen.
Nou ja, goed, de meeste mensen hebben waarschijnlijk een ander uitgavenpatroon en andere inkomsten dan jij.
Oud 05-04-2010, 23:46
Verwijderd
Citaat:
Bij e ye-workz (wil geen gezeik met die naam) wel, gemeente amsterdam doet een onderzoeksbureautje dat maar beiden ONWIJS traag.
Welke betalingstermijn hanteer je? Een incassobureau inschakelen of op zijn minst een aanmaning is misschien een grote stap als je ze te vriend wil houden, maar toch, je staat in je recht.
Oud 05-04-2010, 23:47
Verwijderd
Citaat:
Belachelijk is dat.

Ik heb trouwens ook nog iets van 4000 euro te goed straks van mijn werk in Eindhoven hoor Maar ik heb besloten dat wat later te factureren, omdat het wel fijn is om wat extra's voor de vakantie te hebben. En tot nog toe had ik het nog nooit nodig, nu heb ik er misschien een piepklein beetje spijt van dat ik niet alvast een half jaar heb gefactureerd ofzo, maar dat gaat vast wel weer over als ik weer een beetje geld heb.
Oud 05-04-2010, 23:47
Sherlock
Sherlock is offline
Ik hou het altijd in mij hoofd bij hoeveel ik uitgeef
Oud 05-04-2010, 23:49
Verwijderd
Citaat:
Welke betalingstermijn hanteer je? Een incassobureau inschakelen of op zijn minst een aanmaning is misschien een grote stap als je ze te vriend wil houden, maar toch, je staat in je recht.
Het wordt nu week 6 of 7 ofzo maar ik heb sowieso een hekel aan het concept incassobureau. Het komt wel goed want het is gewoon altijd goed gekomen en ze zijn altijd laat. Het is meer dat ik het geld toevallig nu beter kan gebruiken dan als het nog ietsjes langer duurt. Dat is gewoon irritant
Verwijderd
Citaat:
Nou ja, goed, de meeste mensen hebben waarschijnlijk een ander uitgavenpatroon en andere inkomsten dan jij.
Oh, ik heb het zelf atm ook niet heel breed ofzo, niet dat ik zo'n held ben met geld
Verwijderd
Ik niet, want ik heb gewoon heel veel uitgaven. Boodschappen, al die treinkaartjes iedere week, boeken voor mijn werk, decor en kleding voor mijn voorstellingen etc.
Oud 05-04-2010, 23:50
Verwijderd
Citaat:
Ik hou het altijd in mij hoofd bij hoeveel ik uitgeef
Dat is heel goed, ik ben er geen held in. Ik denk wel dat Absinthe en ik een iets ander uitgavepatroon en vaste lasten hebben dus als ik het niet iedere dag bij houd in een excelbestandje dan weet ik het niet precies hoor.
Oud 05-04-2010, 23:50
Verwijderd
Citaat:
Oh, ik heb het zelf atm ook niet heel breed ofzo, niet dat ik zo'n held ben met geld
Nou ja, ergens is het natuurlijk stom dat ik ooit de optie heb ingeschakeld dat ik rood kán staan. Maar dat moest toen gewoon echt een keer, omdat mijn ziektekostenverzekering anders niet afgeschreven kon gaan worden. Ik heb ook de eerste jaren van mijn studie met belachelijk weinig geld geleefd, snap eigenlijk niet meer hoe ik dat gedaan heb
Oud 05-04-2010, 23:51
Verwijderd
Ha, over schulden gesproken. Ik krijg ook nog veertig euro! Verdubbeling van vermogen!
Verwijderd
Ohja en vinden jullie mij een persoon die zo'n exceldocumentje heeft en ook bij houdt?
Verwijderd
Citaat:
Ha, over schulden gesproken. Ik krijg ook nog veertig euro! Verdubbeling van vermogen!
Oud 05-04-2010, 23:52
Verwijderd
Ik krijg dus zeg maar een vertweehonderdvoudiging van mijn vermogen de komende dagen ofzo
Oud 05-04-2010, 23:52
Sherlock
Sherlock is offline
Citaat:
Dat is heel goed, ik ben er geen held in. Ik denk wel dat Absinthe en ik een iets ander uitgavepatroon en vaste lasten hebben dus als ik het niet iedere dag bij houd in een excelbestandje dan weet ik het niet precies hoor.
Pak gewoon het bedrag wat je aan het begin van de maand hebt trek je vasten lasten er al van af rond alles af op hele euro's (het liefs naar boven) en houd dan bij hoeveel je hebt niet heel moeilijk toch?
Oud 05-04-2010, 23:53
Verwijderd
Citaat:
baas
Advertentie
Topic gesloten

Regels voor berichten