Advertentie | |
|
![]() |
|
Verwijderd
|
Nou QQX999, droom lekker verder. Want ik denk en hoop niet dat dat er ooit van komt.
Trouwens, als Rutte wil dat er recht gedaan wordt aan de verkiezingsuitslag zal hij de PVV meer moeten betrekken. De winnaar + de grootste winnaar moeten in elk geval in een kabinet, wil hij recht doen aan de uitslag. |
![]() |
||
Citaat:
||
Citaat:
En mijn voorkeur is Paars+ |
![]() |
|
Overigens is het Wilders zelf die, na een uitdrukkelijke uitnodiging van Rutte vandaag, niet wil aanschuiven aan een kabinet. Hij wil gewoon niet regeren want dan valt hij door de mand, hij blijft liever in het hoekje staan om te schreeuwen hoe zielig hij is.
|
Verwijderd
|
Wilders wil alle partijen erbij betrekken. Dat lijkt me niet meer dan terecht. Verhagen moet eens ophouden met afwachten en gewoon gaan onderhandelen. Misschien gebeurt er dan nog eens wat.
En ik vind dat je een partij van 24 zetels niet kunt negeren. Doe je dat wel, dan ben je niet democratisch bezig. |
![]() |
||
Citaat:
Wat betekent dat voor de PVV? Afzien van alle discriminerende partijpunten. Zoals etnische registratie, discriminerende (voor moslims) immigratie stop, hoofddoekjesverbod, etc. Waarom? Zowel het CDA als de VVD hebben aangegeven daar niets voor te voelen en dat zijn voor hen hele belangrijke punten. Is het echt zo moeilijk om in te zien dat Verhagen ZIJN kiezers niet teleur kan stellen voor mensen die NIET op hem gestemd hebben? Dat het voor hem veel belangrijker is ZIJN verkiezingsprogramma te realiseren dan dat van de PVV? Waarom zou welke politicus dan ook moeite doen voor een coalitie waarin zij hun standpunten niet terugzien? Dat is net zoiets als werken voor het salaris van een ander.
||
Citaat:
||
![]() |
Citaat:
Hij zal blijven zeuren en om de hete brij heen draaien totdat hij 95% zeker is van regeringsdeelname. Het is Verhagen zijn goed recht om af te wachten. Het CDA staat niet te springen om regeringsdeelname, en een grote mond van deze partij zal niet gewaardeerd worden gezien de verkiezingen. Als de PVV zo'n grote winnaar is waar schijnbaar niemand omheen kan, dan moet die "partij" nu zijn verantwoordelijkheid nemen en met de VVD gaan praten. Dat vingerwijzen van Wilders (zijn het niet de moslims dan is het wel Verhagen die volgens Wilders schuld heeft aan iets wat de PVV zelf bewerkstelligt!) moet eens afgelopen zijn als hij een land wil mee regeren. Kortom: PVV (en andere partijen in mindere mate) houdt de boel onnodig op omdat men nu al (!) bang is om stemmen te verliezen bij de volgende verkiezingen. Dan heb je geen vertrouwen in jezelf en de kiezer en dan moet je ook het lef hebben om dat uit te spreken. |
![]() |
||
Citaat:
|||
Verwijderd
|
Citaat:
Citaat:
Hij speelt het spelletje zelf bewust niet mee, maar doet ondertussen luidruchtig alsof dat door de anderen komt en alsof 'de rest' hem expres buiten iedere bespreking laat. En hierbij geeft hij zelf toe dat dit erg gunstig uitpakt voor zijn partij. Het is enorm doorzichtig; ik snap niet waarom PVV'ers dit niet zien. |
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
Als er wordt onderhandeld met de PVV dan is Wilders dus degene die zal moeten inschikken en niet andersom. Zo gaat dat in een democratie. Dit nog los van het feit dat voor de meeste partijen breekpunten daadwerkelijk breekpunten en geen gewone standpunten zijn, in tegenstelling tot het AOW-gehannes van onze peroxide-Ariër. 1 Pagina 12. |
![]() |
||
Citaat:
||||||
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
|
![]() |
|||||||
Verwijderd
|
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
|
![]() |
|||||
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Ik durf je het tegendeel te bewijzen, ze zijn er eerder gedeeltelijk in meegegaan om "mee te snoepen" van de verwachte winst van de PVV. |
![]() |
||
Citaat:
Je kunt het ook andersom bekijken, Groenlinks en de SP worden door veel (rechts-georiënteerde) mensen ook als radicaal of extreem bestempeld, terwijl mensen die in het politieke midden of links van het midden zitten dit weer zouden bestrijden.
|||
Verwijderd
|
Citaat:
Citaat:
|
![]() |
|
![]() |
Gelukkig paars-plus onderhandelingen. Zo gek is Rutte dus nog niet.
Zoals ik al eerder zei, paars plus is the best of both worlds: Vernieuwend, liberaal en economisch gunstig (kijk maar naar de welvaartsstijging in de jaren '90), maar ook sociaal, duurzaam en groen. Iets beters bestaat er toch niet? En die immigratie moet inderdaad anders worden ingevuld, maar niet zoals rechts dat wil. Economisch vluchteling? Ga werken. Niet werken? Terug naar huis! Dat moet wel worden ingevoerd. Verder zie ik de argwaan tegenover paars-plus niet. En die aanstelleritus van de PVV(érs) moet maar eens afgelopen zijn. Wilders heeft zélf de uitnodigingen om te onderhandelen afgeslagen. En dan gaat onze gekke Geert zeuren dat hij word buitengesloten? Kleine kleuter die het is. Als je zelf de uitnodigingen afslaat maar wel loopt te zeuren over dat je wordt buitengesloten, zink je wel erg diep. Nog erger zijn z'n volgertjes, want die hebben het niet eens door. Die lopen als schoothondjes achter Wilders aan (maar ja, meer dan de helft van die mensen weet niet eens hoe de politiek werkt en zeggen dus maar gewoon wat de grootste schreeuwlelijk zegt). En die islamofobie van hem is onterecht en misleidend. Hoe kan het dat de meeste PVV-stemmers wonen in gebieden die niet eens in de buurt liggen van waar de meeste allochtonen wonen? Pure bangmakerij, die kansloze houding van de PVV. En Verhagen is tot nu toe wel dé verrassing van de nieuwe volksvertegenwoordiging. Hij behoedt zijn land voor de economische en internationale afgang. Dikke pluim voor hem! Mark, Job, Fenke en, last but not least, Alexander: Zet hem op! Dit kabinet kan Nederland écht vooruithelpen! |
![]() |
|
Verwijderd
|
Bovenposter, wie heeft je die onzin wijsgemaakt?
Paars helpt een land naar de kloten. Door de grootste rivalen (PvdA, VVD) naast elkaar te zetten én een links-rechts verhouding van 1 rechts/3 links doe je niet bepaald recht aan de uitslag van de verkiezingen. Rechts heeft het meest gewonnen, laat die dan ook gewoon regeren. |
![]() |
||
Citaat:
En er is naar VVD-PVV-CDA gekeken. Rutte heef Wilders meerdere keren expliciet uitgenodigd om te onderhandelen, maar Wilders wilde het niet. Wilders heeft het dus ook aan zichzelf te danken. En hou toch eens op met dat overdreven gedoe over dat Paars plus het land naar de kloten helpt en weet ik veel wat. Er is nog niet eens een akkoord bekend, dus je hebt geen idee wat ze van plan zijn.
||
Citaat:
||
Citaat:
En op dit moment is het niet mogelijk rechts te laten regeren, want dat wil Wilders niet. Niets aan te doen.
||
Citaat:
Daarnaast is de media echt wel tegen wilders & co. Bij elk negatief ding wordt er gelijk een poot onder zijn stoel gezaagd. (Hij liet namelijk het punt van de pensioensleeftijd naast zich neervallen) Maar wat ondertussen de anderen partijen allemaal uitvreten, word geen voorpagina nieuws, maar ergens weggemoffeld in het hoekje. Zo.
||
Citaat:
De media is trouwens helemaal niks, de media zijn.
||
Citaat:
En bij andere partijen worden negatieve zaken net zo goed uitvergroot, net zoals bij Wilders. Alleen krijgt Wilders meer dan normaal aandacht van de media als hij een calimeromomentje heeft. Iedere partij heeft dat, maar Wilders krijgt van de media de meeste aandacht.
||
Citaat:
|
Ik bespeur weinig consistentie in de plannen van de PVV, als het niet in het partijprogramma staat denk ik ook niet dat Wilders de persvrijheid wil beknotten. En Wilders heeft zich altijd behoorlijk uitgesproken voor de vrijheid van meningsuiting etc. Ik denk niet dat er concrete aanwijzingen zijn dat hij tegen persvrijheid is.
|||
Citaat:
Citaat:
||
Citaat:
Het resultaat is vervolgens; VVD verliest stemmen aan de PVV, zo wint de PvdA met gelijke zetels en mag ze met de scepter zwaaien. En volgens mij weet iedereen dat in Den Haag. |
![]() |
|
Verwijderd
|
zolang er maar geen christenunie in komt en geen pvv
eerlijk gezegd ben ik wel benieuwd wat de standpunten waren van de piratenpartij, ik weet dat ze niet in de kamer zitten maar toch, ze zijn mss onbekend maar mss hebben ze wel goeie ideeen Laatst gewijzigd op 22-07-2010 om 18:17. |
Advertentie |
|
|
|
![]() |
||||
Forum | Topic | Reacties | Laatste bericht | |
Nieuws, Achtergronden & Wetenschap |
Op wie ga je stemmen? #4 Mark Almighty | 411 | 23-11-2006 14:56 |