Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Ontspanning / De Kantine
Topic gesloten

Topictools Zoek in deze topic
Oud 03-09-2010, 18:30
Verwijderd
Citaat:
hier juist het omgekeerde
Plaats en tijd.
Advertentie
Oud 03-09-2010, 18:30
DeZiekeGnoe
DeZiekeGnoe is offline

XD

Oud 03-09-2010, 18:31
Verwijderd
Citaat:
komop Archont, even een versnelling hoger, anders zet je Valkenswaard nog eens verkeerd op de kaart.
En weinig dat jij mij als mede-valkenswirdse jongen is zou helpen

En irl zet ik Valkenswaard al genoeg goed op de kaart tegenover forummers
Oud 03-09-2010, 18:31
Carn
Carn is offline
je hoeft geen econoom te zijn hoor, waar Kazet het over heeft is gewoon lesstof van de middelbare school in combinatie met logische argumentatie.
Oud 03-09-2010, 18:32
Verwijderd
oh yeah, cooking with DOGGUHHH
Verwijderd
Hier is de historie van de hoogste belastingschaal in de VS:

http://upload.wikimedia.org/wikipedi...lIncomeTax.svg

Binnen één decennium is de hoogste belastingschaal van 25% in 1928 naar 79% in 1936 gegaan. Waar was de exodus van rijken die jij hier nu voorspelt?

Decannialang was de hoogste schaal boven de 70%, terwijl de jaren '50 en '60 nu juist jaren van enorme voorspoed in de VS waren.

Mensen kunnen wel beweren te willen emigreren, maar om dat ook echt te doen is wel wat meer nodig.
Verwijderd
Ontspannend
Oud 03-09-2010, 18:34
Verwijderd
Citaat:
je hoeft geen econoom te zijn hoor, waar Kazet het over heeft is gewoon lesstof van de middelbare school in combinatie met logische argumentatie.
Natuurlijk niet, als de belastingschalen omhoog zouden gaan voor particulieren en bedrijven zou er toch niks meer hier gaan vestigen en zouden wij een hoop geld mislopen. Dat lijkt mij ook een vrij logische argumentatie.
Oud 03-09-2010, 18:35
Carn
Carn is offline
Citaat:
Natuurlijk niet, als de belastingschalen omhoog zouden gaan voor particulieren en bedrijven zou er toch niks meer hier gaan vestigen en zouden wij een hoop geld mislopen. Dat lijkt mij ook een vrij logische argumentatie.
is er een bewezen verband ja tussen de hoogte van een belastingschaal en het aantal Nederlandse startups?
Oud 03-09-2010, 18:35
Verwijderd
Citaat:
De vennootschapsbelasting heeft niets te maken met inkomstenbelasting.
Oud 03-09-2010, 18:36
Verwijderd
Citaat:
Och, ik ben een optimist ( in mijn eigen rokersstraatje )
Dat mag je van mij best zijn; maar niet wanneer de gezondheid en het welzijn van anderen -mogelijk- in het geding is. Die vrijheid heb je dan niet, in mijn ogen.
Oud 03-09-2010, 18:36
Verwijderd
Citaat:
De vennootschapsbelasting heeft niets te maken met inkomstenbelasting.
Maar jij zou de vennootschapsbelasting dan wel laag houden?
Oud 03-09-2010, 18:37
Verwijderd
Citaat:
is er een bewezen verband ja tussen de hoogte van een belastingschaal en het aantal Nederlandse startups?
Ligt eraan of de mensen nog kunnen investeren. En wie kunnen er investeren, de mensen met geld.

Godver, vrijdagavond en dan ga ik aan zo'n discussie beginnen, kga zo maar is snel douchen om even wat te gaan drinken
Oud 03-09-2010, 18:38
Verwijderd
Citaat:
Maar jij zou de vennootschapsbelasting dan wel laag houden?
Zeker.
Oud 03-09-2010, 18:39
Verwijderd
Citaat:
Dat mag je van mij best zijn; maar niet wanneer de gezondheid en het welzijn van anderen -mogelijk- in het geding is. Die vrijheid heb je dan niet, in mijn ogen.
Wat volledig overtrokken. Dan moet je ook stoppen met autorijden aub.
Oud 03-09-2010, 18:40
Carn
Carn is offline
En je woont trouwens in Dommelen baas, dat is geen Valkenswaard!
Oud 03-09-2010, 18:40
Verwijderd
Citaat:
Zeker.
Gelukkig.

Maar om nieuwe bedrijven te beginnen en de economie te moeten blijven stimuleren heb je wel particuliere investeerders nodig die jij al weggejaagd hebt
Oud 03-09-2010, 18:41
Verwijderd
Citaat:
En je woont trouwens in Dommelen baas, dat is geen Valkenswaard!
Gemeente Valkenswaard, ouwe

Maar ik ben er trots op uit Dommelen te komen

Bierbrouwerij
Geen stoplichten

Wat wil je nog meer?
Oud 03-09-2010, 18:42
Verwijderd
Citaat:
Gelukkig.

Maar om nieuwe bedrijven te beginnen en de economie te moeten blijven stimuleren heb je wel particuliere investeerders nodig die jij al weggejaagd hebt
Nee, want ook de vermogensbelasting heeft niets te maken met inkomstenbelasting...

Zodra een zelfstandig ondernemer voldoende verdient om in de hoogste schaal te zitten heeft die weinig te klagen, lijkt me. Daarnaast zal zo'n ondernemer zich drukker maken om de gezondheid van zijn bedrijf, je hebt ook niks aan minder belasting betalen als je bijv. de helft minder verdient.
Oud 03-09-2010, 18:43
Carn
Carn is offline
Citaat:
Geen stoplichten
nu je het zegt, nooit opgemerkt maar inderdaad
Oud 03-09-2010, 18:44
Verwijderd
Citaat:
Wat volledig overtrokken. Dan moet je ook stoppen met autorijden aub.
Daar hebben we dan ook normen voor afgesproken binnen de EU, is het niet?
Oud 03-09-2010, 18:45
Verwijderd
''de Verenigde Staten van Amerika, heft inkomstenbelasting in de eerste plaats op basis van de nationaliteit van personen: een persoon met bijvoorbeeld de Amerikaanse nationaliteit is in beginsel voor zijn gehele inkomen in de Verenigde Staten van Amerika aan de aldaar geldende federale inkomstenbelasting onderworpen, zelfs indien die persoon niet in die staat woont. De Verenigde Staten van Amerika zijn voor wat betreft inkomstenbelastingen ook in een ander opzicht een bijzonder land: niet alleen de federale overheid heft een inkomstenbelasting, ook lagere overheidsorganen zoals de afzonderlijke staten en zelfs gemeenten mogen inkomstenbelastingen heffen.''

Dit betekent toch dat als je al Amerikaan in het buitenland woont je toch die inkomstenbelasting moet betalen?

Of snap ik dat verkeerd?
Oud 03-09-2010, 18:45
Verwijderd
Citaat:
Daar hebben we dan ook normen voor afgesproken binnen de EU, is het niet?
Staat in de normen van de EU dat je niet mag roken in kroegen?
Oud 03-09-2010, 18:46
Verwijderd
Citaat:
nu je het zegt, nooit opgemerkt maar inderdaad
Je ging in je hoofd heel dommelen even langs?
Oud 03-09-2010, 18:46
Carn
Carn is offline
jep. Ik dacht dat er voor de brouwerij er wel een was maar dat weet ik niet zeker ;o
Oud 03-09-2010, 18:47
Verwijderd
Citaat:
''de Verenigde Staten van Amerika, heft inkomstenbelasting in de eerste plaats op basis van de nationaliteit van personen: een persoon met bijvoorbeeld de Amerikaanse nationaliteit is in beginsel voor zijn gehele inkomen in de Verenigde Staten van Amerika aan de aldaar geldende federale inkomstenbelasting onderworpen, zelfs indien die persoon niet in die staat woont. De Verenigde Staten van Amerika zijn voor wat betreft inkomstenbelastingen ook in een ander opzicht een bijzonder land: niet alleen de federale overheid heft een inkomstenbelasting, ook lagere overheidsorganen zoals de afzonderlijke staten en zelfs gemeenten mogen inkomstenbelastingen heffen.''

Dit betekent toch dat als je al Amerikaan in het buitenland woont je toch die inkomstenbelasting moet betalen?

Of snap ik dat verkeerd?
Volgens mij snap je het verkeerd. Waar hier op gedoeld wordt, is dat je ook nog belasting hebt die geheven wordt via de staten. Een Amerikaan die permanent naar het buitenland verhuist hoeft heus geen inkomstenbelasting af te dragen aan de federale overheid.
Oud 03-09-2010, 18:47
DeZiekeGnoe
DeZiekeGnoe is offline
Citaat:
jep. Ik dacht dat er voor de brouwerij er wel een was maar dat weet ik niet zeker ;o
Doe maar cobalt luisteren!
Oud 03-09-2010, 18:48
Verwijderd
Citaat:
Nee, want ook de vermogensbelasting heeft niets te maken met inkomstenbelasting...

Zodra een zelfstandig ondernemer voldoende verdient om in de hoogste schaal te zitten heeft die weinig te klagen, lijkt me. Daarnaast zal zo'n ondernemer zich drukker maken om de gezondheid van zijn bedrijf, je hebt ook niks aan minder belasting betalen als je bijv. de helft minder verdient.
Maar hier heb je eht dus over bedrijven, ook al is het een eenmanszaak. Of over de schalen in belasting die men per salaris betaald?

En ik kan misschien wel is wat leren, leg dan is het precieze verschil uit tussen die 2?
Want anders ga ik zaken door elkaar heen halen.
Oud 03-09-2010, 18:48
Verwijderd
Citaat:
Nee, nooit geweest!
Oud 03-09-2010, 18:49
Verwijderd
Citaat:
Volgens mij snap je het verkeerd. Waar hier op gedoeld wordt, is dat je ook nog belasting hebt die geheven wordt via de staten. Een Amerikaan die permanent naar het buitenland verhuist hoeft heus geen inkomstenbelasting af te dragen aan de federale overheid.
Oh dit geldt voor binnen Amerika maar verschillend in welke staat je staat ingeschreven?
Oud 03-09-2010, 18:52
Macrador
Macrador is offline
Dus nu een ander onderwerp?
Oud 03-09-2010, 18:52
Verwijderd
Citaat:
Maar hier heb je eht dus over bedrijven, ook al is het een eenmanszaak. Of over de schalen in belasting die men per salaris betaald?
Een ondernemer die een eenmanszaak runt betaalt ook belasting via de inkomstenbelasting. Die belasting betaal je dus over de winst van je eenmanszaak. Een ondernemer heeft vaak wel veel aftrekposten.
Citaat:
En ik kan misschien wel is wat leren, leg dan is het precieze verschil uit tussen die 2?
Ik ben geen expert op dit gebied, maar de belasting die je betaalt over de waarde van je bezittingen als particulier is anders dan de de belasting die je betaalt over je inkomen. Het volstaat hier te vermelden dat het mij met name gaat om mensen in loondienst, mensen die persoonlijk risico lopen met hun eigen geld mogen wat mij betreft ook beloond worden als de investering slaagt. Maar bijvoorbeeld de CEO van een bank loopt nul persoonlijk risico, en daar hoort m.i. ook een hogere belasting bij.
Oud 03-09-2010, 18:53
DeZiekeGnoe
DeZiekeGnoe is offline
Citaat:
Dus nu een ander onderwerp?
haha, het hoeft niet altijd over patatjes en grote borsten te gaan .

Nu leer je nog eens iets .
Oud 03-09-2010, 18:53
Verwijderd
Citaat:
Oh dit geldt voor binnen Amerika maar verschillend in welke staat je staat ingeschreven?
Juist, bijvoorbeeld de staat New York heft ongeveer 10% inkomstenbelasting (hoogste schaal) bovenop de federale belasting (hoogste schaal: 35%).
Oud 03-09-2010, 18:54
Verwijderd
Handgerolde sushi ziet er echt lame uit. Waarom rollen ze het niet gewoon netjes met een matje zodat je een mooie, gelijke sushirol krijgt?
Oud 03-09-2010, 18:54
Verwijderd
Citaat:
Juist, bijvoorbeeld de staat New York heft ongeveer 10% inkomstenbelasting (hoogste schaal) bovenop de federale belasting (hoogste schaal: 35%).
Oh oke! Om te verkomen dat mensen een staat verder gaan wonen. Logisch.
Oud 03-09-2010, 18:55
DeZiekeGnoe
DeZiekeGnoe is offline
Citaat:
Handgerolde sushi ziet er echt lame uit. Waarom rollen ze het niet gewoon netjes met een matje zodat je een mooie, gelijke sushirol krijgt?
Omdat het nogal een faalprogramma is denk ik . Die poedel erbij ook .
Oud 03-09-2010, 18:55
Verwijderd
Citaat:
Een ondernemer die een eenmanszaak runt betaalt ook belasting via de inkomstenbelasting. Die belasting betaal je dus over de winst van je eenmanszaak. Een ondernemer heeft vaak wel veel aftrekposten.
Ik ben geen expert op dit gebied, maar de belasting die je betaalt over de waarde van je bezittingen als particulier is anders dan de de belasting die je betaalt over je inkomen. Het volstaat hier te vermelden dat het mij met name gaat om mensen in loondienst, mensen die persoonlijk risico lopen met hun eigen geld mogen wat mij betreft ook beloond worden als de investering slaagt. Maar bijvoorbeeld de CEO van een bank loopt nul persoonlijk risico, en daar hoort m.i. ook een hogere belasting bij.
Hmm, nouja. Ik heb er wel mijn ideeen over. Maar te weinig actuele kennis om erover door te gaan
Zonder mij eerst in te lezen dan. Maar daar heb ik geen tijd/zin in op vrijdagavond.
Oud 03-09-2010, 18:56
Verwijderd
Citaat:
Oh oke! Om te verkomen dat mensen een staat verder gaan wonen. Logisch.
Je kan wel naar een andere staat verhuizen met lagere inkomstenbelasting, maar de federale belasting verandert dan dus niet.
Oud 03-09-2010, 18:56
Verwijderd
Citaat:
Omdat het nogal een faalprogramma is denk ik . Die poedel erbij ook .
Als ze die nou in de sushi hadden verwerkt, was het nog wat geworden.
Oud 03-09-2010, 18:57
DeZiekeGnoe
DeZiekeGnoe is offline
Citaat:
Als ze die nou in de sushi hadden verwerkt, was het nog wat geworden.
Het programma of de sushi?
Oud 03-09-2010, 18:58
Verwijderd
Citaat:

Dat bedoel ik!

Sann is even weg, dus we kunnen het eens over serieuze zaken gaan hebben!

Waar ik zelfs eens en is goed gebruik
Oud 03-09-2010, 18:59
Verwijderd
Citaat:
Het programma of de sushi?
Het programma.
Oud 03-09-2010, 18:59
Verwijderd
Pff, aan alle kanten wordt er aan mij getrokken in de zin van zowel mijn oude werkgever die ik toch maar weer een maandje uit de nood help (na een hoop gesmeek) als de voetbalclub die mij aan het smeken is om wat trainers en teams te gaan ondersteunen.

NEE, ik ga dit jaar maar is keertje op mezelf richten /egoistisch/
Oud 03-09-2010, 19:00
DeZiekeGnoe
DeZiekeGnoe is offline
Citaat:
Dat bedoel ik!

Sann is even weg, dus we kunnen het eens over serieuze zaken gaan hebben!

Waar ik zelfs eens en is goed gebruik
haha .

laat Sann het niet horen
Oud 03-09-2010, 19:00
DeZiekeGnoe
DeZiekeGnoe is offline
Citaat:
Het programma.

Dan zijn we het eens
Oud 03-09-2010, 19:01
Macrador
Macrador is offline
Citaat:

tja nederlandse politiek
Verwijderd
Goedenavond!
Verwijderd
Citaat:
tja nederlandse politiek
Moet jij nodig zeggen, als Belg
Oud 03-09-2010, 19:02
DeZiekeGnoe