Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Lichaam & Geest / Liefde & Relatie
Topic gesloten

Topictools Zoek in deze topic
Oud 09-10-2010, 21:16
Cherry Springs
Cherry Springs is offline
Ja, dat is inderdaad waar. Nu ben ik juist druk met sociaal doen en alles en hij niet echt, hij voelt zich ook al ruim een week wat ziekig dus dat speelt ook mee denk ik. Maar inderdaad, nu merkt hij ook dat het naar is als we niet allebei evenveel vrije tijd hebben. Misschien gunt hij het me wel, dat ik me nu ook een beetje kan ontplooien en zo, alleen dat laat hij niet heel erg blijken omdat hij het stiekem gewoon fijn vindt als hij veel bij me kan zijn.
Oud 10-10-2010, 00:51
Dott
Dott is offline
Ik merk nu pas hoe beschadigd ik eigk nog ben door mn ex.
Ik kom nu op het punt dat ik tegen 'houden van'aan begin te hangen en ik merk dat mijn hele lichaam en hoofd in verzet komt.
Kan dit wel, is het niet te snel, waarom voelt dit zo sterk.
En het feit dat hij er op reageert alsof het voor hem heel normaal en natuurlijk is ben ik al helemaal niet gewend.
Ik ben zo gewend aan dat lastige gesprekken taboe en moeilijk zijn ipv overal over te kunnen praten dat ik merk dat ik me een zeur voel als ik hele normale dingen aankaart.
Hij probeert me gerust te stellen en te zeggen dat het niet geeft, en dat ie liever heeft dat ik het zeg dan dat ik het bij me houd..
Het is zo nieuw en apart allemaal..
Ik hoop dat dit verzet in mij niet doorzet, en dit gewoon ff een periode is waar ik doorheen moet, als achtergebleven schade van vroegere teleurstelling.. want ben eigk niet van plan om zoiets fijns en moois te verpesten door verleden.
Oud 10-10-2010, 10:59
Volk
Volk is offline
Ik ben ziek En mijn vriend is bang om besmet te worden dus doet hij heel voorzichtig. Opeens moet ik uit glazen drinken en deelt hij zijn eten en bestek niet meer. Hij zou toch moeten weten dat hij allang besmet is! Ik snap het op zich wel. Hij wil gelukkig nog wel knuffelen enzo.

Ik haat ziek zijn.
Oud 10-10-2010, 13:39
Signy
Signy is offline
Citaat:
Opeens moet ik uit glazen drinken
Hoe doe je het anders dan?
Oud 10-10-2010, 14:28
Volk
Volk is offline
Normaal drinken we allebei direct uit het pak. Dat stamt nog uit de tijd waarin we geen glazen hadden. En nu vinden we het gewoon handig omdat het scheelt in de afwas.
Oud 10-10-2010, 16:35
Qimm
Qimm is offline
dat doen wij ook om die reden
Oud 10-10-2010, 20:43
Lorelei
Lorelei is offline
Hoe doen jullie het dan als er bezoek komt? Krijgen die dan gewoon sap/melk/etc uit het pak waar jullie uit drinken?
Oud 10-10-2010, 20:46
Daantje_0705
Daantje_0705 is offline
Het weekend is fijn met hem Vrijdagavond lekker samen gewinkeld en voor het eerst sinds lang weer echt tijd voor elkaar gehad, was leuk. Gisteren was hij er aan het eind van de middag en kwamen z'n ouders eten, was erg gezellig en ze vonden het lekker en hebben voor ons afgewassen Daarna met hen naar de verjaardag van zijn neef geweest, was erg gezellig en z'n tante had nog tegen m'n vriend gezegd dat ze het erg leuk vond dat wij er ook waren. Vandaag lekker met z'n tweetjes uitgeslapen en wakker geworden en daarna weer even naar de stad geweest en de rest van de dag een beetje in huis gerommeld. Vind hem een stuk liever, hij doet meer in huis en dat vind ik ook fijn. Vanavond samen gedoucht en straks weer lekker samen slapen
Oud 10-10-2010, 21:32
Lente
Lente is offline
iedereen om me heen lijkt het beter te zien dan ik
Oud 10-10-2010, 23:22
Volk
Volk is offline
Citaat:
Hoe doen jullie het dan als er bezoek komt? Krijgen die dan gewoon sap/melk/etc uit het pak waar jullie uit drinken?
Bezoek neemt meestal z'n eigen bier mee. En anders zetten we een paar pakken neer en drinkt iedereen daar uit. Maar over het algemeen neemt iedereen z'n eigen bier dus mee.
Oud 11-10-2010, 06:06
Miek
Miek is offline
Oeps
Oud 11-10-2010, 07:08
Dott
Dott is offline
oeps? vertel..
Oud 11-10-2010, 08:20
Verwijderd
Hem vergeten gaat toch nog lastiger dan ik de afgelopen dagen dacht.. Ik probeer me op mezelf te concentreren, want als ik aan hem denk wordt ik er alleen maar zenuwachtig en ongelukkig van. Want waarom denk ik er nog constant aan, als ik wel vind dat het beter is zo? Er is eigenlijk niks meer om over na te denken.
Ik word een beetje gek van mijn gedachtes nu. En ondertussen probeer ik er juist de hele tijd niet aan te denken, wat het misschien nog wel erger maakt.
Ik vraag me af hoe het met hem gaat, maar als ik hem zou spreken zou ik me alleen maar nog ongelukkiger voelen, of het nou goed of slecht met hem gaat. Ik gun het hem wel om gelukkig te zijn, maar het voelt zo oneerlijk dat hij al zo snel over me heen is. (of lijkt te zijn)

Het beste kan ik me concentreren op zelf gelukkig zijn, in plaats van met hem bezig te zijn.

Het fijne aan weer vrijgezel zijn is dat ik meteen merk dat ik veel meer contact heb met vrienden. Alleen beginnen mijn ouders nu een beetje tegen te werken.
Achja, nog 5 dagen en dan naar New York
Oud 11-10-2010, 08:33
Verwijderd
Hmmmm, wat ismijn vriendje toch heerlijk <3 Ik ben donderdagavond bij hem aangekomen en blijf tot woensdagmorgen. Bijna een hele week. Vrijdagavond kwam er een bevriend stel van hem op bezoek. Was gezellig, al moet ik wel over het leeftijdsverschil heen. Mijn vriendje is tien jaar ouder, en zijn vrienden dus ook bijna allemaal. Ik merk heel erg dat, wanneer ik niet weet hoe oud ze zijn, ik er helemaal geen moeite mee heb en ik het allemaal makkelijk vind, maar zodra ik weet dat ze een x aantal jaar ouder zijn, ben ik me daar ineens het ontzettend van bewust. Alsof ik heel erg bezig ben met 'Als ze maar niet denken dat ik ontzettend naief en dom en simpel ben'.... Maar zodra ik die mensen dan een uurtje heb meegemaakt en het gewoon gezellig is,valt dat ook wel weer weg. Maar evengoed....
Zaterdag hebben we bijna de hele dag in bed gelegen maar zijn we 's avonds wezen uiteten. Hij vond het toen nog nodig om om te lopen, omdat we Haar tegen kwamen. Daar heb ik wel van gezegd dat ik dat niet meer doe. Ik ben lang genoeg voor iedereen aan de kant gegaan, maar dat doe ik gewoon niet meer. Ik ben helemaal klaar met plaats maken voor anderen, vooral als zij het niet voor mij doen. Voor Haar loop ik helemaal niet om, wat denkt ze zich wel niet. Tijdens het eten hebbenw e heel fijn gekletst over waar ik allemaal in gegroeid ben, hoe we allebei denken over samenwonen of dat ik toch eerst op kamers ga. Waarschijnlijk word het toch samenwonen, maar het is zo fijn om te merken dat alles gezegd kan worden, dat ik best onzeker kan en mag zijn en dat ook uit mag spreken. Hij begrijpt het ook echt wel heel goed dat het voor mij allemaal nog heel erg spannend is. Hij staat heel anders in het hele samenwoonverhaal, ook omdat hij al de kans heeft gehad om ontzettend de student uit te hangen, en bij mij moet dat allemaal nog komen. Hij snapt dat heel goed en dat is fijn. Het is ook écht niet erg als ik daar onzeker over ben en en en en en en en hmmmmm <3
Gister hebben we letterlijk de hele dag in bed gelegen. Ik ben, alles bij elkaar, misschien een half uurtje uit bed geweest, om te roken, drinken te pakken en te bellen. Verder hebben we echt niets anders gedaan dan Prison Break gekeken, gevreeën, gekletst, geknuffeld, gelachen. Verder ook geen moeilijke diepe gesprekken gehad, alleen maar ontspannen. Het was fijn om te merken dat ik dat kan, met hem. Dat we dat samen kunnen. Ik hou van hem
Nu issie werken en komt tot zes uur niet thuis, dus ik ga zometeen de smerig brave huisvrouw uithangen door heel braaf te poetsen, op te ruimen, af te wassen, de was te doen en te koken als hij thuis komt. Nooit gedacht dat ik daar zo van zou genieten
Oud 11-10-2010, 09:11
Qimm
Qimm is offline
Citaat:

dan komen de glazen tevoorschijn, hoewel sommigen gewoon meedrinken uit de fles :') Veel van onze vrienden zijn gewoon 'thuis' bij ons.
Oud 11-10-2010, 10:03
Dott
Dott is offline
lieve smsjes <3 jeej.
Morgenavond zie ik hem alweer
Jammer dat we elkaar dit weekend eigk niet zien
Maar ondanks dat afgelopen weekend heel erg zwaar was en veel moeilijke gesprekken hebben gehad (omdat ik mezelf en mijn geschiedenis ff keihard tegenkwam) heb ik het gevoel dat we nu wel weer dichterbij elkaar staan.
Hij snapt alles zo goed, en zegt dat het goed is dat ik praat, ipv alles op te kroppen..
En dat is zo bizar zo onbekend.. en zo fijn <3
Oud 11-10-2010, 10:40
Verwijderd
Citaat:
dan komen de glazen tevoorschijn, hoewel sommigen gewoon meedrinken uit de fles :') Veel van onze vrienden zijn gewoon 'thuis' bij ons.
Zoiets zou ik nooit doen!
Oud 11-10-2010, 10:59
Rationeel
Rationeel is offline
iewl
Oud 11-10-2010, 12:44
Lorelei
Lorelei is offline
Mjuh, zo 'thuis' voel ik me niet eens in m'n eigen huis.. laat staan bij iemand anders
Oud 11-10-2010, 13:16
Trance Maniak
Trance Maniak is offline
Citaat:
iewl
Zeg dat wel....
Ik vind uit een pak drink ook minder lekker dan uit een glas.
Bij mij thuis krijgen jullie gewoon iets te drinken uit een glas!

ot:
Wauw!! Hehe.
Oud 11-10-2010, 16:30
ST*R
ST*R is offline
Citaat:
Waarom vind je het zo eng, St*r? Het is toch juist leuk!
Ik ben bang om weer gekwetst te worden. Straks is het weer over om wat voor reden dan ook, of vindt hij me opeens niet meer leuk, en dan blijf ik weer verdrietig achter en daar heb ik gewoon echt geen zin meer in want het is al zo vaak gebeurd.
Maarja, daar probeer ik niet te veel over na te denken maar het zit toch ergens in mn achterhoofd. Probeer het ook rustig aan te doen met hem maar dat kan ik geloof ik niet echt ga dit weekend mee naar zn ouders-stad om zn vrienden te ontmoeten! (ouders zijn er gelukkig niet).
Gister was hij er weer en het is altijd zo fijn om bij hem te zijn
Oud 11-10-2010, 16:51
Verwijderd
@ St*r: no offence, maar ik krijg eerder het idee dat jij er snel weer op uitgekeken bent of weer andere interessante mannen tegenkomt (of het vrijgezel zijn mist)?

Op platonisch-getrouwd gebied gaat het uitstekend! Maar dat maakt ook dat ik er weer eens geen fuck van snap. Ach, niet veel nieuws dus. Kwestie van wachten tot het weer fout gaat en ik me weer gekwetst kan gaan voelen.
Oud 11-10-2010, 17:05
Daantjer
Daantjer is offline
dacht ik heel leuk dat ik mijn ex dit jaar nooit meer zou zien, zitten we in dezelfde mentorklas, zelfde biologieles en nog meer vakken; geweldig. eergisteren herinneringen opgehaald uit de tijd dat we nog wat hadden (ze wist alles nog). best vervelend, hier en daar denk ik dat ze me leuk vind, maar ik heb twijfels, onze msn-gesprekken zijn nogal saai en we spreken elkaar niet vaak op school, ik heb wel laatst weer met haar meegefietst en dat was best gezellig, maarja. we sms'en een beetje, ze eindigt vaak met liefs en met x'jes, ook de msn-gesprekken, wat ze eerst niet deed, dus ik twijfel, intussen ga ik wel weer meer met haar broer om, dus dat is wel weer tof. Ik twijfel er ook nog over of ik haar nog wel echt leuk vind, mijn gevoel zegt meestal ja, maar mijn hoofd doet anders. Och, het kan allemaal zo zwaar zijn.
Oud 11-10-2010, 18:50
Signy
Signy is offline
Citaat:
Bezoek neemt meestal z'n eigen bier mee. En anders zetten we een paar pakken neer en drinkt iedereen daar uit. Maar over het algemeen neemt iedereen z'n eigen bier dus mee.
wat raar en drinkt iedereen dan voornamelijk alleen bier?
en ook iewhl ja.
Oud 11-10-2010, 19:32
Volk
Volk is offline
Citaat:
wat raar en drinkt iedereen dan voornamelijk alleen bier?
en ook iewhl ja.
Eh.. Ik ben student en ga met studenten om. Bezoek is meestal indrinken dus ja Sommige meisjes nemen een fles wijn mee

OT: Het gaat hier eigenlijk heel goed. Vandaag heb ik mijn vriend verteld dat ik geen kinderen wil. Haha, volgens mij zei ik 2 maanden terug nog het tegenovergestelde. Maar hoe ik de toekomst op dit moment zie passen er geen kinderen bij. Ik wil alleen graag zwanger zijn een een kind baren. Dat gaat makkelijk zonder kinderen te willen. Maar misschien bedenk ik me nog in de toekomst, wie weet.
Oud 11-10-2010, 19:39
Verwijderd
Och, op een larp of op een festival of idd op een studententoestand zuip je zoveel van elkaars fles, mij kan het niet zo boeien, al drink ik zelf wel thuis uit glazen. Maar ik doe lang met een glas, wat er ook in heeft gezeten. Alleen melk gaat in een ander glas.

Iig ot: Het gaat heel goed. Hij is lief en alles wat ik nodig heb enzo. Maar ik verveel me dus als hij nu niet op msn is. -1 voor mij. Maar sowieso verveel ik me tegenwoordig vaak.
Oud 11-10-2010, 21:45
Lente
Lente is offline
wat raar om bezoek eigen drinken mee te laten nemen
Oud 11-10-2010, 22:25
[untitled]
[untitled] is offline
ik voel me nogal single.. wat ergens ook zijn pluspunten heeft..

maar momenteel zie ik de nadelen nogal goed ^_^'
Oud 12-10-2010, 06:52
Volk
Volk is offline
Citaat:
Dat is hier heel gebruikelijk hoor. Al mijn vrienden en alle studenten en scholieren die ik ken doen dat. Het zou ook echt niet leuk zijn als ik steeds 2-3 keer per week 4 grote kratten bier moest halen/betalen. Vaak gaan we samen naar de winkel en haalt iedereen dat wat hij nodig heeft.

Ot: Hij gaat heel de dag werken vandaag. Iedereen gaat werken en naar school vandaag. En ik ben helemaal alleen ziek thuis. Normaal vind ik het helemaal niet erg om alleen thuis te zijn maar als ik ziek ben wil ik dat iemand mij verzorgt
Oud 12-10-2010, 09:13
Iduna
Iduna is offline
Citaat:
Dit doen wij ook als er veel mensen samen komen voor het stappen of gewoon een avond bij elkaar zitten. Maar in andere situaties, overdag of als er mensen komt eten, niet.
Oud 12-10-2010, 10:04
Giles
Giles is offline
Ik heb eindelijk een knoop doorgehakt.
Oud 12-10-2010, 12:39
Philosophy
Philosophy is offline
Ik mag blij zijn dat ik hem heb. Ben echt stapelgek op die jongen en kan niet wachten tot het weer weekend is! Het is zo fijn om bij hem te zijn. Jongens ik heb het zwaar te pakken.
Oud 12-10-2010, 13:08
-Bambi
-Bambi is offline
ik mis hem
Oud 12-10-2010, 14:18
Trance Maniak
Trance Maniak is offline
Citaat:
Normaal vind ik het helemaal niet erg om alleen thuis te zijn maar als ik ziek ben wil ik dat iemand mij verzorgt.
Stel je niet aan....

...je hebt altijd Tell Sell nog.

ot:
Met mijzelf gaat wat meer op rolletjes, merk ik de laatste tijd. Teleurstelling(kjes) pak ik beter op, of zet het sneller om naar iets positiefs.
Door mijn betere stemmingen, gaat het in de relatie ook lekkerder. Een positieve vicieuze cirkel. Wat fijn.
Oud 12-10-2010, 14:54
zoef de haas
zoef de haas is offline
Over 2 weken is ie weer hier
Fijnfijnfijn want zonder hem is het momenteel allemaal maar mehblehzozo, kan dan ook niet wachten tot ie eindelijk z'n aarsje richting Nederland verplaatst want ik begin dit echt behoorlijk beu te raken.
Oud 12-10-2010, 15:13
Cherry Springs
Cherry Springs is offline
De discussie over wel of niet je eigen glazen meenemen mag wat mij betreft wel gestaakt worden. Ontopic weer!

Ik heb wel fijn met vriendje gepraat dit weekend en vandaag weer even ouderwets gezellig rondgehangen in Utrecht. Hij is de laatste tijd dus nogal vaak ziekig en hoofdpijnig en toen hij dat op mijn aandringen tegen zijn ouders vertelde maakten zij zich ook meteen zorgen. Hopelijk gaat hij vlug ook weer naar de dokter enzo. Hij maakt zich zo gauw druk om zijn studie, hij gunt zichzelf nauwelijks tijd voor leuke dingen! Ik probeer hem een beetje duidelijk te maken dat tijd voor jezelf hebben ook erg belangrijk is, hopelijk snapt hij dat gauw genoeg ook.
Het blijft wel een lieverdje <3
Oud 12-10-2010, 19:49
Lente
Lente is offline
ik vind hem even niet zo leuk. ik vind dat het nu es klaar moet zijn met dat eeuwige getwijfel; ik moet ermee stoppen of ervoor gaan, maar niet zo blijven zeuren. dat is makkelijker gezegd dan gedaan ;o
Oud 12-10-2010, 20:11
Nienna*
Nienna* is offline
God ik word gek van mezelf! Waarom vind ik hem zo leuk, ik vind dat soort jongens nooit leuk, hij is te jong te lief te verlegen maar hij heeft ook zo'n gruwelijk mooie ogen en het klikt heel goed. Bovendien heb ik soms wel een beetje hoop dat hij me toch stiekem zit zitten maar dat hij er gewoon niks mee durft te doen/wil doen/whatever, maar anderzijds heeft hij me ook weleens gezegd dat meisjes snel verliefd op hem worden en dat dat nooit wederzijds is. En ik wil het niet verpesten want we zijn ook vrienden en we zien elkaar heel vaak, ook op uni enz, maar soms heb ik het gevoel dat ik uit elkaar plof tijdens college aaargh.
En ik ben niet van mezelf gewend dat ik zo'n twijfelkont ben. De ene keer ben ik helemaal vol van hem, de volgende keer ben ik er helemaal klaar mee, en dan komt het weer in hevigheid terug...
pfffffff
vanavond eerst maar naar een feestje met vriendinnen
Oud 12-10-2010, 21:50
Iduna
Iduna is offline
Citaat:
ik vind hem even niet zo leuk. ik vind dat het nu es klaar moet zijn met dat eeuwige getwijfel; ik moet ermee stoppen of ervoor gaan, maar niet zo blijven zeuren. dat is makkelijker gezegd dan gedaan ;o
Bij twijfel, niet doen? (= stoppen) Ik heb geen idee, maar hoe langer het duurt, hoe moeilijker het wordt.
Oud 13-10-2010, 10:29
ST*R
ST*R is offline
Citaat:
@ St*r: no offence, maar ik krijg eerder het idee dat jij er snel weer op uitgekeken bent of weer andere interessante mannen tegenkomt (of het vrijgezel zijn mist)?
Ja klopt, maar ookal ben ik degene die er mee wil stoppen dan is het meestal nog steeds wel kut en ben ik er verdrietig over. Als iets wat eerst heel leuk was over is is dat altijd kut, ook als je het zelf beslist.
Maaaargoed, ik ga er proberen niet over na te denken want nu is het gewoon heel leuk! Ik zou m miss gisteravond zien maar toen kon ik toch niet echt en volgens mij is ie nu een beetje boos/teleurgesteld.. Nouja, hopelijk zie ik m vanavond even!
Oud 13-10-2010, 15:18
Atelier Madame
Atelier Madame is offline
Citaat:
komt dat nog steeds door het verschil in jullie opleidingsnivea/algemene kennis? Dat is namelijk echt wel iets elementairs wat denk ik niet zo snel verandert, en daar zul je denk ik ook wel altijd over blijven twijfelen dan.
Oud 13-10-2010, 16:22
Dott
Dott is offline
Soms is het heel lastig dat we door de weeks eigenlijk geen ander contact kunnen hebben dan sms en telefoon... nou is er vanavond bezoekers avond, maar om dat nou daar te gaan bespreken..
Dan maar wachten tot vrijdag.. zucht
Oud 13-10-2010, 16:36
Akhlys
Akhlys is offline
Niet aan toegeven, niet aan toegeven!! Nu alweer verliefd op iemand anders waar ik vorige week op het schoolfeest mee aan de babbel raakte.. En het is zo verschrikkelijk onverstandig om daar nu op in te gaan Ik wil gewoon afstand houden en vrijgezel blijven aankomende tijd, maar op deze manier wordt dat behoorlijk lastig..
Oud 13-10-2010, 16:47
Dott
Dott is offline
Ik zou daar zeker niet aan toegeven als ik jou was helemaal gezien hoe het de vorige keer ging maar das mijn persoonlijke mening
Oud 13-10-2010, 16:55
Verwijderd
Volgens mij laat Akhlys zich ook heel gemakkelijk meeslepen, een beetje een mannelijke St*r

OT: volgende week op vakantie met zijn hele familie hahaha, ben benieuwd
Oud 13-10-2010, 17:14
Trance Maniak
Trance Maniak is offline
Citaat:
Niet aan toegeven, niet aan toegeven!! Nu alweer verliefd op iemand anders waar ik vorige week op het schoolfeest mee aan de babbel raakte.. En het is zo verschrikkelijk onverstandig om daar nu op in te gaan Ik wil gewoon afstand houden en vrijgezel blijven aankomende tijd, maar op deze manier wordt dat behoorlijk lastig..
Ga je nu je gevoelens onderdrukken?
Naja, weet je. Je kan ook gewoon iets leuks gaan doen, en dan hoef je niet eens gelijk te gaan zoenen of wat dan ook. Kijk het een paar keer aan met dates ofzo.
Misschien vind je haar dan na die paar dates toch minder boeiend, you never know. Geef jezelf hierin de ruimte, al is het misschien gevoelsmatig wat lastiger.

ot:
Gaat goed. Wat gaat goed?
We praten beter, we accepteren meer van elkaar, we hebben veel lol, er is een positieve sfeer, we voelen ons goed, de seks is beter, we doen meer ons best voor elkaar, wordt allemaal wat spontaner.

Ik heb trouwens nooit zo veel gevoeld voor iemand anders. Ik kan mij niet voorstellen hoe het is zonder haar, terwijl ik bij andere relaties daar veel nuchterder bij voelde.
Heel apart. Het maakt mij ook angstig soms, want ik heb één keer eerder meegemaakt dat het leven compleet anders kwam uit te zien.

Voor de rest gewoon happy met mijzelf denk ik ook.
Oud 13-10-2010, 18:47
Lente
Lente is offline
Citaat:
Bij twijfel, niet doen? (= stoppen) Ik heb geen idee, maar hoe langer het duurt, hoe moeilijker het wordt.
Mja denk dat je gelijk hebt. Ik twijfel iedere keer als er even iets minder leuks gebeurt. Minder leuke en vervelende dingen gebeuren in iedere relatie, maar als het goed zit ga je dan niet meteen twijfelen omdat de ehhh liefde er altijd nog is.

Citaat:
komt dat nog steeds door het verschil in jullie opleidingsnivea/algemene kennis? Dat is namelijk echt wel iets elementairs wat denk ik niet zo snel verandert, en daar zul je denk ik ook wel altijd over blijven twijfelen dan.
Nee dat valt wel mee, we hebben erover gepraat en hij reageerde daar heel tof op. Ik wilde graag dat hij vaker zijn mening zou geven en dat doet hij nu ook. Hij zegt nu wat ie vindt van dingen, dus we hebben leuke gesprekken en discussies over vanalles .

Het is meer dan dat. Hij is best onzeker, heeft best veel bevestiging nodig. Ik ben vrij direct en floep er soms dingen uit die ik beter niet had kunnen zeggen. Hij reageert op zoiets gekwetst, in plaats van dat ie een opmerking terugkaatst. Ik heb dus het gevoel dat ik niet alles kan zeggen en dat mijn humor te hard is. Dat is nog zoiets: hij lacht om mijn grapjes en ik lach als ehh hij iets raars zegt. ' dat was niet grappig bedoeld hoor ' zegt ie dan. Hij is gewoon niet zo grappig en nogal dramatisch en negatief. Kan ik niet zo goed tegen, ben een stuk positiever ingesteld en kan me over dingen heen zetten (behalve dit dan even )

Nog iets dat ik niet zo leuk vind is dat hij afwachtend is en weinig initiatief neemt. Ik wil graag leuke dingen doen maar als ik voorstel om bijvoorbeeld naar zee te gaan, zegt ie 'ja we zien wel'. En dan is het ook meteen klaar. Terwijl ik het liefst leuke plannen maak om ze vervolgens ook uit te voeren . Door dat 'we zien wel', moet ik soms een beetje drammen om iets te gaan doen. Als ik niks zou zeggen, zouden we makkelijk een heel weekend voor de tv hangen en dan zou hij een leuk weekend gehad hebben.
Ik vind het ook jammer dat hij zelf niks doet en alles uitstelt. Dingen die hij moet, maar ook leuke dingen. Hij wachtte bijvoorbeeld zo lang met werk zoeken tot hij echtecht geen geld meer had en hij dus ook niks meer met mij kon doen. Zijn broer is een maand geleden verhuist en hij is er nog niet geweest. 'jaa ik ga wel een keer, ik zie wel'. Mij maakt het niks uit of hij naar zijn broer gaat of niet, maar ik merk dat ik me begin te ergeren aan die lamme instelling.

En zo is er nog meer. Mijn twijfel komt door heel veel kleine dingen, die misschien toch niet zo klein zijn. Onze relatie is misschien toch niet zo gelijkwaardig als ik mezelf voorhou. Als ik me niet in zou houden, zou ik zo over hem heen walsen. Ik weet dat ik niet oud ga worden met hem. Ik kan zo een hele lijst van eigenschappen noemen die ik bij hem mis en waarvan ik wil dat mijn volgende vriend ze wel heeft. Ik weet dat ik ermee moet stoppen. pfff maar als het leuk is, is het ook écht leuk en dat maakt het toch moeilijk.
Oud 13-10-2010, 19:02
Atelier Madame
Atelier Madame is offline
Citaat:
hele verhaal
Ik kan me je twijfels ontzettend goed voorstellen.. zeker als je het nog leuk hebt samen (had ik bijvoorbeeld ook met mn ex) maar je ook heel veel twijfels hebt over die persoon. Ik denk dat jij voor jezelf moet afwegen, kan ik op de lange termijn met hem samenblijven en me over de twijfels heenzetten of zullen het altijd struikelpunten blijven?
Oud 13-10-2010, 20:10
Verwijderd
Citaat:
Mja denk dat je gelijk hebt. Ik twijfel iedere keer als er even iets minder leuks gebeurt. Minder leuke en vervelende dingen gebeuren in iedere relatie, maar als het goed zit ga je dan niet meteen twijfelen omdat de ehhh liefde er altijd nog is.

Nee dat valt wel mee, we hebben erover gepraat en hij reageerde daar heel tof op. Ik wilde graag dat hij vaker zijn mening zou geven en dat doet hij nu ook. Hij zegt nu wat ie vindt van dingen, dus we hebben leuke gesprekken en discussies over vanalles .

Het is meer dan dat. Hij is best onzeker, heeft best veel bevestiging nodig. Ik ben vrij direct en floep er soms dingen uit die ik beter niet had kunnen zeggen. Hij reageert op zoiets gekwetst, in plaats van dat ie een opmerking terugkaatst. Ik heb dus het gevoel dat ik niet alles kan zeggen en dat mijn humor te hard is. Dat is nog zoiets: hij lacht om mijn grapjes en ik lach als ehh hij iets raars zegt. ' dat was niet grappig bedoeld hoor ' zegt ie dan. Hij is gewoon niet zo grappig en nogal dramatisch en negatief. Kan ik niet zo goed tegen, ben een stuk positiever ingesteld en kan me over dingen heen zetten (behalve dit dan even )

Nog iets dat ik niet zo leuk vind is dat hij afwachtend is en weinig initiatief neemt. Ik wil graag leuke dingen doen maar als ik voorstel om bijvoorbeeld naar zee te gaan, zegt ie 'ja we zien wel'. En dan is het ook meteen klaar. Terwijl ik het liefst leuke plannen maak om ze vervolgens ook uit te voeren . Door dat 'we zien wel', moet ik soms een beetje drammen om iets te gaan doen. Als ik niks zou zeggen, zouden we makkelijk een heel weekend voor de tv hangen en dan zou hij een leuk weekend gehad hebben.
Ik vind het ook jammer dat hij zelf niks doet en alles uitstelt. Dingen die hij moet, maar ook leuke dingen. Hij wachtte bijvoorbeeld zo lang met werk zoeken tot hij echtecht geen geld meer had en hij dus ook niks meer met mij kon doen. Zijn broer is een maand geleden verhuist en hij is er nog niet geweest. 'jaa ik ga wel een keer, ik zie wel'. Mij maakt het niks uit of hij naar zijn broer gaat of niet, maar ik merk dat ik me begin te ergeren aan die lamme instelling.

En zo is er nog meer. Mijn twijfel komt door heel veel kleine dingen, die misschien toch niet zo klein zijn. Onze relatie is misschien toch niet zo gelijkwaardig als ik mezelf voorhou. Als ik me niet in zou houden, zou ik zo over hem heen walsen. Ik weet dat ik niet oud ga worden met hem. Ik kan zo een hele lijst van eigenschappen noemen die ik bij hem mis en waarvan ik wil dat mijn volgende vriend ze wel heeft. Ik weet dat ik ermee moet stoppen. pfff maar als het leuk is, is het ook écht leuk en dat maakt het toch moeilijk.
Hmm wat vind je dan wél leuk aan hem? Want hier klinkt echt niks positiefs in door.

't Klinkt een beetje als wat ik met de Duitser had... wist dat ik niet altijd bij hem wilde blijven, wist ook alle dingen die ik miste en anders wilde hebben. Maar we hadden het wel zo vaak zo leuk dat we het toch nog 9 maanden volgehouden hebben. Was ook niks mis mee, omdat we allebei duidelijk hadden naar elkaar toe dat dit 'm niet ging worden voor de lange termijn. Maar als die van jou wél helemaal hoteldebotel is en niet (goed) weet van jouw instelling hierin, wordt het wél een beetje lullig...
Oud 13-10-2010, 20:27
Trance Maniak
Trance Maniak is offline
Ja...is best lullig.
Maar waarom zou je energie steken in een relatie als je weet dat er een grote kans bestaat dat het niet goedkomt?
Zonde van je eigen energie en tijd.

Maar goed, wel moeilijke beslissing.
Advertentie
Topic gesloten

Regels voor berichten