Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Ontspanning / De Kantine
Topic gesloten

Topictools Zoek in deze topic
Oud 04-11-2010, 00:04
Verwijderd
Citaat:
Het is wel gemaakt volgens wat op zich wel het Hollywoodprincipe genoemd kan worden, maar dat geldt voor Amélie ook.
Ja?

Amèlie is toch heel anders wat betreft stijl en kleuren, en camerawerk, en verhaal en eigenlijk alles?
Advertentie
Oud 04-11-2010, 00:04
Verwijderd
Citaat:
Niets zo erg als wanneer een acteur die je waardeert in een kutfilm speelt.
[filmpje]
Phoebe Cates <3
Oud 04-11-2010, 00:05
Verwijderd
Citaat:
Ja, ik dacht echt 'is dit het nou'? En met Cusack kan ik ook bijzonder weinig inderdaad.
En met Jack Black nog minder, bah. *ontwijkt tomaten*

ach, geef mij m'n Jack Black, geef ik jou je Moulin Rouge
Oud 04-11-2010, 00:05
Trimm Trabb
Trimm Trabb is offline
Jack Black komt weinig voor in die film en zijn liedje aan het eind maakt (voor mij iig) een hele hoop goed.
Oud 04-11-2010, 00:06
Verwijderd
Citaat:
Ik vond High Fidelity dus juist kut
Ik vond High Fidelity gaaf En John Cusack rules the planet and everything.
Verwijderd
Anyway, volgens mij betekent romcom gewoon romantische comedy, en gaat het dus over films met romantiek en die voor te lachen zijn. Daar maakt het verder weinig uit wat voor principe of sjabloon eroverheen gaat. Wat mij betreft.
Verwijderd
Citaat:
-hinnikt-
Paardenkoppen associeer ik weer meer met dat ene wuuf uit Sex and the City. Julia Roberts is meer een haai. Een rubberen haai. Haar mond bezit een soort rubberachtige manier van groter worden tot je denkt 'nee, nu kan het niet breder, anders valt het bovenste gedeelte van haar hoofd eraf' en dan gebeurt het tóch.
Trimm Trabb
Trimm Trabb is offline
btw, mag ik nog even zeggen dat al die Britse romcoms die zijn genoemd ALLEMAAL zijn geschreven door Richard Curtis. Niet zo gek dat ze allemaal op elkaar lijken.
En hij heeft serie 2 t/m 4 van Blackadder (mede)geschreven, dus is hij soms best wel awesome.
Uice
Uice is offline
Citaat:
Ik geloof dat ik nog nooit een film met Jennifer Aniston gezien heb. Voel er ook niet per se de behoefte toe.
Leprechaun.
Verwijderd
Citaat:
Anyway, volgens mij betekent romcom gewoon romantische comedy, en gaat het dus over films met romantiek en die voor te lachen zijn. Daar maakt het verder weinig uit wat voor principe of sjabloon eroverheen gaat. Wat mij betreft.
Mja, maar in de praktijk worden daar dus wel vaak Jennifer Aniston- of (in Engeland) Hugh Grant-films mee bedoeld.
Oud 04-11-2010, 00:07
Verwijderd
En ik dus voor Richard Curtis, en dan nog even extra voor Blackadder natuurlijk <333
Verwijderd
Office Space en The Good Girl waren voor een Jennifer Aniston-film wel ok-ish.
Verwijderd
Citaat:
Mja, maar in de praktijk worden daar dus wel vaak Jennifer Aniston- of (in Engeland) Hugh Grant-films mee bedoeld.
Weet ik.
2 days in Paris is dus tof. Van en met Julie Delpy <3
Oud 04-11-2010, 00:08
Trimm Trabb
Trimm Trabb is offline
Oh ja, ze zat in office space! Was ze daar die serveester die buttons moest verzamelen?
Want van die meisjes heb ik dus in het echt gezien in zo'n American-style restaurant en het was echt facepalm waardig.

Hmm, ze zat ook in zo'n film met Paul Rudd, waar hij een homo speelde en zij werd dan verliefd op 'm en op een gegeven moment gingen ze bekken en werd zij nog verliefder, maar toen had hij ineens een vriend.
Kutfilm, maar Paul Rudd is heet.
Oud 04-11-2010, 00:10
Uice
Uice is offline
Citaat:
Ja?

Amèlie is toch heel anders wat betreft stijl en kleuren, en camerawerk, en verhaal en eigenlijk alles?
Qua verhaal helemaal niet. Gewoon een typisch filmmeisje met typische filmverlangens, die Poulain.
Stilistisch is het vrij uniek, maar dat past prima binnen de standaard Hollywoodfilm.
Verwijderd
Of films met Jim Carrey, Bruce Almighty, dat soort films. Vind ik ook jakkie.
Verwijderd
Citaat:
Oh ja, ze zat in office space! Was ze daar die serveester die buttons moest verzamelen?
Want van die meisjes heb ik dus in het echt gezien in zo'n American-style restaurant en het was echt facepalm waardig.
Hehe.

Ik weet niet hoe het komt, maar ik heb office space twee keer gezien en telkens blijft er me niks van bij. Ja, buttons en een rare werkgever. Maar verder...?
Uice
Uice is offline
Citaat:
Office Space en The Good Girl waren voor een Jennifer Aniston-film wel ok-ish.
Office Space is wel vette shit.
Verwijderd
Citaat:
Kutfilm, maar Paul Rudd is heet.
Paul Rudd
Trimm Trabb
Trimm Trabb is offline
Citaat:
Hehe.

Ik weet niet hoe het komt, maar ik heb office space twee keer gezien en telkens blijft er me niks van bij. Ja, buttons en een rare werkgever. Maar verder...?
'that's my staplerrr'...
Oud 04-11-2010, 00:11
Uice
Uice is offline
De beste films zijn trouwens vervolgen op Jim Carreyfilms zonder Jim Carrey. Dat is zo'n mooi genre.
Oud 04-11-2010, 00:11
Carn
Carn is offline
bah, mn audioboek van de nieuwe WoT is nog niet binnen daar gaan mijn plannen voor 'voor het slapen gaan'.
Oud 04-11-2010, 00:12
Verwijderd
Citaat:
Qua verhaal helemaal niet. Gewoon een typisch filmmeisje met typische filmverlangens, die Poulain.
Stilistisch is het vrij uniek, maar dat past prima binnen de standaard Hollywoodfilm.
Ben ik het niet mee eens.

'De standaard Hollywoodfilm' vind ik niet te vergelijken met Amèlie. Ik denk dan aan Jennifer Aniston- of Steven Spielberg-films.
Uice
Uice is offline
Hee Trimm, heb jij Tristam Shandy gezien?
Verwijderd
Citaat:
De beste films zijn trouwens vervolgen op Jim Carreyfilms zonder Jim Carrey. Dat is zo'n mooi genre.
Mask 2: Son of the Mask en Dumb & Dumberer
Oud 04-11-2010, 00:13
Verwijderd
Citaat:
Of films met Jim Carrey, Bruce Almighty, dat soort films. Vind ik ook jakkie.
Ha Ik ook!

Behalve natuurlijk Eternal sunshine en Man on the moon. En The Truman show, maar dat had een andere acteur beter gespeeld denk ik
Oud 04-11-2010, 00:13
Verwijderd
Citaat:

'De standaard Hollywoodfilm' vind ik niet te vergelijken met Amèlie. Ik denk dan aan Jennifer Aniston- of Steven Spielberg-films.
Jennifer Aniston vind ik geen standaard Hollywoodfilm-actrice.

Tom Cruise-films wel. Of films met Angelina Jolie.
Oud 04-11-2010, 00:14
Uice
Uice is offline
Citaat:

Spielberg gaat ook van Jaws tot Schindler's List, dat is niet echt een oeuvre waar je een label op kunt plakken.

En qua verhaal had Amélie echt zo in Hollywood gemaakt kunnen zijn, hoor. Hoor dan: een "lekker gek" meisje doet allemaal gekke lieve dingen, en komt er dan achter dat ze gewoon Ware Liefde nodig heeft.
Carn
Carn is offline
Citaat:

Spielberg? Je bedoelt Michael Bay.
Verwijderd
The Mask was wel lange tijd mijn favo komedie.
Oud 04-11-2010, 00:15
Verwijderd
Citaat:
Spielberg gaat ook van Jaws tot Schindler's List, dat is niet echt een oeuvre waar je een label op kunt plakken.

En qua verhaal had Amélie echt zo in Hollywood gemaakt kunnen zijn, hoor. Hoor dan: een "lekker gek" meisje doet allemaal gekke lieve dingen, en komt er dan achter dat ze gewoon Ware Liefde nodig heeft.
Mja, maar de manier waarop het gebracht wordt vind ik zó totaal anders dan de gemiddelde romcom.
Oud 04-11-2010, 00:15
Uice
Uice is offline
Citaat:
Mask 2: Son of the Mask en Dumb & Dumberer
En Ace Ventura Jr, waarin aan het begin om Jim Carreys afwezigheid te verklaren gewoon in een zinnetje vermeld wordt
Spoiler
Oud 04-11-2010, 00:16
Verwijderd
Citaat:
En Ace Ventura Jr, waarin aan het begin om Jim Carreys afwezigheid te verklaren gewoon in een zinnetje vermeld wordt
Spoiler
Ja? Allemacht, die moet ik zien. Is dat dan deel 3, zeg maar?
Trimm Trabb
Trimm Trabb is offline
Citaat:
Hee Trimm, heb jij Tristam Shandy gezien?
Is dat A Cock & Bull Story? Want die heb ik nog steeds niet gezien. Maar we hebben het wel over Laurence Sterne en z'n maffe boeken gehad bij literatuur, dus eigenlijk zou ik 'm moeten kijken voor m'n studie.
Uice
Uice is offline
Citaat:
Mja, maar de manier waarop het gebracht wordt vind ik zó totaal anders dan de gemiddelde romcom.
Ja, hij heeft wel zijn eigen stijl, maar dat hebben ook typische Hollywoodregisseurs. Kijk maar naar Zack Snyder of zelfs Michael Bay.
Oud 04-11-2010, 00:17
Uice
Uice is offline
Citaat:
Is dat A Cock & Bull Story? Want die heb ik nog steeds niet gezien. Maar we hebben het wel over Laurence Sterne en z'n maffe boeken gehad bij literatuur, dus eigenlijk zou ik 'm moeten kijken voor m'n studie.
Ik wil hem zo graag zien want ik vind Coogan en Brydon twee van de leukste mensen die er zijn en de rest van de cast is ook de shit, maar hij is zo moeilijk te krijgen.
Oud 04-11-2010, 00:18
Uice
Uice is offline
Citaat:
Ja? Allemacht, die moet ik zien. Is dat dan deel 3, zeg maar?
Ja. Zo ziet Ace Jr eruit:
Oud 04-11-2010, 00:19
Trimm Trabb
Trimm Trabb is offline
^ Oh my christy.
Citaat:
Ik wil hem zo graag zien want ik vind Coogan en Brydon twee van de leukste mensen die er zijn en de rest van de cast is ook de shit, maar hij is zo moeilijk te krijgen.
ze 'spelen' nu ook allebei in The Trip. Heb de eerste aflevering ook nog niet gezien, maar Coogan maakte Brydon's immitaties belachelijk, wat ik zeer terecht vind.
Heb jij trouwens al een thebox account?
Oud 04-11-2010, 00:20
Verwijderd
Citaat:
'De manier waarop het gebracht wordt' = stijl =/= verhaal.

En Hollywood heeft echt niet alleen maar saaie actiefilms en romantische komedies gemaakt. Kubrick is ook een Hollywoodregisseur, bijvoorbeeld. En Hitchcock. En Tarantino. Dat zijn toch allemaal regisseurs met originele scripts en een duidelijke eigen stijl.
Verwijderd
Trouwens, wie zei dat Amélie een romantische komedie is?

Komedie sowieso niet echt (als in een lachen gieren brullen komedie, het heeft wel veel subtiele humor) en romantisch is het eigenlijk alleen naar het einde toe. Als je romantisch definieert als liefde tussen twee personen.
Het is natuurlijk wel lievig.
Verwijderd
Citaat:
Heb jij trouwens al een thebox account?
Ik had 'm een invite gestuurd maar hij heeft 'm niet geactiveerd
Oud 04-11-2010, 00:21
Uice
Uice is offline
Rob Brydons onomatopeeënding is een van mijn lievelings-QI-fragmenten.
Oud 04-11-2010, 00:21
Uice
Uice is offline
Citaat:
Ik had 'm een invite gestuurd maar hij heeft 'm niet geactiveerd
Ik was hem vergeten.
Oud 04-11-2010, 00:22
Carn
Carn is offline
Ik denk dat een "McG" of een Marcus Nispel wel redelijk standaard "Hollywood-regisseurs-zonder-eigen-smoel" zijn.
Oud 04-11-2010, 00:23
Trimm Trabb
Trimm Trabb is offline
Citaat:
Ik was hem vergeten.
Sukk0l, weet je hoe teringvet thebox is?
Afgelopen zondag stond nog geen 5 minuten nadat de psychoville special was afgelopen het hele ding er al op.
Oud 04-11-2010, 00:24
Verwijderd
Citaat:
Ja. Zo ziet Ace Jr eruit:
[afbeelding]

Die trailer ook echt.
Oud 04-11-2010, 00:25
Verwijderd
Citaat:
Ik was hem vergeten.
Wil je er nog een? Wel je ratio in de gaten houden, anders word je geband.
Uice
Uice is offline
Citaat:

Die trailer ook echt.
Dit is wel een aardige videorecensie. http://thatguywiththeglasses.com/vid...ace-ventura-jr
Verwijderd
Maarrr, als in principe alles Hollywood kan zijn (van Jaws tot Tarantino en noem maar op) wat betekent "een Hollywoodfilm" dan nog qua definitie?
Of zegt het anno nu alleen nog wat over de plaats waar het gemaakt is, en niet over de stijl oid? Dat was vroegah toch niet?
Oud 04-11-2010, 00:26
Uice
Uice is offline
Citaat:
Wil je er nog een? Wel je ratio in de gaten houden, anders word je geband.
Ja, daar ben ik ook een beetje bang voor. Dat ik een banneke krijg.

Regels voor berichten