Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Ontspanning / De Kantine
Topic gesloten

Topictools Zoek in deze topic
Oud 26-11-2010, 10:26
Verwijderd
Citaat:
Morning Volgens mij is er een fout gemaakt in mijn salaris, ik heb 200 euro meer gekregen dan ik verwachtte (wat verrekte goed uit komt ivm lowlands kaartje, maar eerst maar eens even checken of het klopt)
hmm misschien is het een vroege eindejaarsbonus!

Eens kijken of ik ook salaris heb
Advertentie
Oud 26-11-2010, 10:28
Verwijderd
omg ja
Oud 26-11-2010, 10:29
Verwijderd
Citaat:
hmm misschien is het een vroege eindejaarsbonus!

Eens kijken of ik ook salaris heb
Ja misschien. En ik krijg elk jaar een beetje loonsverhoging voor het aantal jaar dat ik er werk + loonsverhoging als ik ouder wordt, dus misschien is het dat wel.
Verwijderd
Citaat:
Morning Volgens mij is er een fout gemaakt in mijn salaris, ik heb 200 euro meer gekregen dan ik verwachtte (wat verrekte goed uit komt ivm lowlands kaartje, maar eerst maar eens even checken of het klopt)
Ik kwam er net met geen mogelijkheid doorheen om een LL-kaartje te kopen...

Citaat:
Of misschien is het mijn vaders stem die door mijn hoofd maalt en nors mededeelt dat hij "op deze leeftijd" al 2x een huis had gekocht
Ai ai.
Verwijderd
Citaat:
omg ja
Oud 26-11-2010, 10:30
Missy
Missy is offline
Ohja, salaris. Even kijken.
Oud 26-11-2010, 10:30
Verwijderd
Citaat:
Ik kwam er net met geen mogelijkheid doorheen om een LL-kaartje te kopen...

Ai ai.
Jasper is er ook al een paar keer uitgegooid. Ik ga het zo ook maar eens proberen. Ik zou het echt belachelijk vinden als ze vandaag uitverkopen overigens.

Ik dacht trouwens dat jij nog geen kaartje ging kopen
Oud 26-11-2010, 10:31
Verwijderd
Ja, dat zou echt bizar zijn.

Tja, met sowieso twee nieuwe banen in het vooruitzicht en met m'n buffer op m'n spaarrekening die ik dan toch meteen kan aanvullen als ik die twee nieuwe banen heb, kan het eigenlijk prima
Oud 26-11-2010, 10:33
Carn
Carn is offline
ik ga het morgen eens proberen. Ik ben alleen nog niet van plan om te gaan, heh.
Oud 26-11-2010, 10:33
Missy
Missy is offline
Oeh, ruim 200 meer dan ik had gedacht. Primaaa.
Oud 26-11-2010, 10:35
Verwijderd
Citaat:
Ja, dat zou echt bizar zijn.

Tja, met sowieso twee nieuwe banen in het vooruitzicht en met m'n buffer op m'n spaarrekening die ik dan toch meteen kan aanvullen als ik die twee nieuwe banen heb, kan het eigenlijk prima
Ah top E. heeft nog ernstige geldissues, dus ik denk dat we later dit jaar nog even op zoek moeten naar kaartjes voor haar via via.
Oud 26-11-2010, 10:36
Verwijderd
Citaat:
Dat er mensen echt nog zin hebben in sneeuw na afgelopen winter
echt he
Oud 26-11-2010, 10:37
Verwijderd
Citaat:
ik ga het morgen eens proberen. Ik ben alleen nog niet van plan om te gaan, heh.
Oud 26-11-2010, 10:37
Verwijderd
ik heb nu trouwens geen T-biljet ingevuld, dat is eigenlijk niet zo handig. Kan dat alsnog?
Oud 26-11-2010, 10:38
Verwijderd
verveling
Oud 26-11-2010, 10:39
Carn
Carn is offline
Citaat:
ik heb nu trouwens geen T-biljet ingevuld, dat is eigenlijk niet zo handig. Kan dat alsnog?
juh, volgens mij moet je dat binnen 4 of 5 jaar doen.
Oud 26-11-2010, 10:39
Carn
Carn is offline
Citaat:
ja heuj! Er zijn meer festivals dan alleen Lowlands en van dat kaartje kom je toch wel af
Oud 26-11-2010, 10:42
Verwijderd
Citaat:
Volgens mij wel
Oud 26-11-2010, 10:43
Verwijderd
Citaat:
ja heuj! Er zijn meer festivals dan alleen Lowlands en van dat kaartje kom je toch wel af
true true. Hoewel ik het best gezellig zou vinden als je ook naar Lowlands zou gaan. Als het even meezit ga ik dit jaar trouwens voor 't eerst naar Sziget!
Oud 26-11-2010, 10:43
Carn
Carn is offline
Citaat:
true true. Hoewel ik het best gezellig zou vinden als je ook naar Lowlands zou gaan. Als het even meezit ga ik dit jaar trouwens voor 't eerst naar Sziget!
ik had al uitgedokterd dat Wacken, Sziget en Lowlands elkander prima opvolgen
Oud 26-11-2010, 10:46
Verwijderd
Citaat:
ik had al uitgedokterd dat Wacken, Sziget en Lowlands elkander prima opvolgen
Ik zeg doen!
Oud 26-11-2010, 10:48
Carn
Carn is offline
juh, maar dat is dan wel 3 weken compleet afzien en niet echt 'vakantie'. Nog eens even goed over nadenken of dat hendig is.
Oud 26-11-2010, 10:50
Verwijderd
Citaat:
juh, volgens mij moet je dat binnen 4 of 5 jaar doen.
Citaat:
Volgens mij wel
ooh ok
Oud 26-11-2010, 10:51
Verwijderd
Door wachtrij heen, word ik er uit gegooid, fail
Oud 26-11-2010, 10:51
Tink*
Tink* is offline
He Sarah! Hoe bevalt het Theodoor op de basisschool?
Oud 26-11-2010, 10:53
Verwijderd
En nu zit de wachtrij 'vol'
Oud 26-11-2010, 10:53
Verwijderd
Citaat:
He Sarah! Hoe bevalt het Theodoor op de basisschool?
Goed hij loopt nu stage bij groep 1+2, eerst één dag per week maar nu twee omdat hij anders niet op tijd aan de twintig dagen komt, en gaat na de kerstvakantie naar groep 5+6.

Bij jou waren er ook wat problemen met het vinden van een plek, toch? Was dat nog gelukt uiteindelijk?
Oud 26-11-2010, 10:54
Carn
Carn is offline
Citaat:
Door wachtrij heen, word ik er uit gegooid, fail
ik geloof er geen snars van dat die 'wachtrij' daadwerkelijk een correct werkend pagina/script is; volgens mij is het gewoon een hoop bullcrap die je een tijdje een domme progressbar laat zien .
Oud 26-11-2010, 10:55
Verwijderd
rookworst
Oud 26-11-2010, 10:57
Tink*
Tink* is offline
Citaat:
Goed hij loopt nu stage bij groep 1+2, eerst één dag per week maar nu twee omdat hij anders niet op tijd aan de twintig dagen komt, en gaat na de kerstvakantie naar groep 5+6.

Bij jou waren er ook wat problemen met het vinden van een plek, toch? Was dat nog gelukt uiteindelijk?
En vindt hij het wat met kleuters? Hoe is die stage opgebouwd dan? Ik ben vorige week begonnen en doe nu 10 weken in groep 3/4, 10 in de onderbouw en 10 in de bovenbouw. En dan één dag per week. Ik begin volgende week gelijk al met lessen geven, want ik moet ook aan een X aantal lessen per periode komen.

Ja, mijn plek ging ineens niet meer door. Gelukkig hebben ze een nieuwe plek gevonden, alleen ik mocht pas een week later contact opnemen. Maar alles is helemaal goed gekomen uiteindelijk.
Oud 26-11-2010, 10:57
Verwijderd
Citaat:
ik geloof er geen snars van dat die 'wachtrij' daadwerkelijk een correct werkend pagina/script is; volgens mij is het gewoon een hoop bullcrap die je een tijdje een domme progressbar laat zien .
Tsja, zou goed kunnen, iedereen wordt er naderhand ook uitgegooid Eerste berichten over uitverkocht staan al op twitter, hopelijk is dat niet waar
Oud 26-11-2010, 11:02
Verwijderd
Citaat:
En vindt hij het wat met kleuters? Hoe is die stage opgebouwd dan? Ik ben vorige week begonnen en doe nu 10 weken in groep 3/4, 10 in de onderbouw en 10 in de bovenbouw. En dan één dag per week. Ik begin volgende week gelijk al met lessen geven, want ik moet ook aan een X aantal lessen per periode komen.

Ja, mijn plek ging ineens niet meer door. Gelukkig hebben ze een nieuwe plek gevonden, alleen ik mocht pas een week later contact opnemen. Maar alles is helemaal goed gekomen uiteindelijk.
Ja het viel hem helemaal mee het is ook een klein klasje van 18 kinderen, dus dan heb je minder het nadeel van dat ze zo druk zijn, en nog steeds het voordeel dat ze af en toe spontaan besluiten om je been te knuffelen omdat je lief bent
Hij moet per semester 20 dagen stage lopen en daarbij minstens 20 lessen geven. In het ene semester moeten alle dagen in groep 1-4 zijn en in het andere in groep 5-8, het maakt niet uit of je begint met de hogere of de lagere klassen, maar hij vond het wel prettig om met een lage klas te beginnen zodat je in het begin meer kunt focussen op hoe je les moet geven en minder op je eigen kennis.
Maar hij vindt dat je ook heel snel went aan zelf lessen geven

Fijn dat het goedgekomen is
Oud 26-11-2010, 11:07
Tink*
Tink* is offline
Citaat:
Ja het viel hem helemaal mee het is ook een klein klasje van 18 kinderen, dus dan heb je minder het nadeel van dat ze zo druk zijn, en nog steeds het voordeel dat ze af en toe spontaan besluiten om je been te knuffelen omdat je lief bent
Hij moet per semester 20 dagen stage lopen en daarbij minstens 20 lessen geven. In het ene semester moeten alle dagen in groep 1-4 zijn en in het andere in groep 5-8, het maakt niet uit of je begint met de hogere of de lagere klassen, maar hij vond het wel prettig om met een lage klas te beginnen zodat je in het begin meer kunt focussen op hoe je les moet geven en minder op je eigen kennis.
Maar hij vindt dat je ook heel snel went aan zelf lessen geven

Fijn dat het goedgekomen is
Ah zo, wij beginnen een blok later met stagelopen, maar we moeten wel 20 lessen per blok geven ongeveer. Dus in totaal voor drie periodes sowieso een les of 50 hebben gegeven. Moet hij ook al die matrices als bewijs aanleveren? Ik heb gelukkig nu wel een redelijke basis na 1 blok colleges om me te focussen op hoe je les moet geven. Heeft ie de taal- en rekentoets al gehaald?
Oud 26-11-2010, 11:11
Verwijderd
Citaat:
Ah zo, wij beginnen een blok later met stagelopen, maar we moeten wel 20 lessen per blok geven ongeveer. Dus in totaal voor drie periodes sowieso een les of 50 hebben gegeven. Moet hij ook al die matrices als bewijs aanleveren? Ik heb gelukkig nu wel een redelijke basis na 1 blok colleges om me te focussen op hoe je les moet geven. Heeft ie de taal- en rekentoets al gehaald?
Ja, hij moet ook allemaal formuliertjes invullen voor elke les die hij geeft. De taal- en rekentoets heeft hij meteen de eerste keer gehaald jij ook?
Wel opvallend hoor, in Theodoors deeltijdklas heeft 80% de rekentoets de eerste keer gehaald, maar gemiddeld over alle paboleerlingen van het saxion maar 40%! Dus dat doet me vrezen hoe weinig voltijders die toets dan gehaald hebben
Oud 26-11-2010, 11:15
Tink*
Tink* is offline
Citaat:
Ja, hij moet ook allemaal formuliertjes invullen voor elke les die hij geeft. De taal- en rekentoets heeft hij meteen de eerste keer gehaald jij ook?
Wel opvallend hoor, in Theodoors deeltijdklas heeft 80% de rekentoets de eerste keer gehaald, maar gemiddeld over alle paboleerlingen van het saxion maar 40%! Dus dat doet me vrezen hoe weinig voltijders die toets dan gehaald hebben
Ja ik ook! Ja dat heb ik ook, het slagingspercentage bij de top ligt veel hoger dan bij de reguliere dagopleiding. Volgens mij is dat overal wel zo.
Oud 26-11-2010, 11:17
Verwijderd
Under cover Martyn en What you know van Two door cinema club lijken best veel op elkaar.
Oud 26-11-2010, 11:20
Verwijderd
Citaat:
Ja ik ook! Ja dat heb ik ook, het slagingspercentage bij de top ligt veel hoger dan bij de reguliere dagopleiding. Volgens mij is dat overal wel zo.
Mjah, en het voornaamste verschil daartussen is leeftijd en motivatie... dus dan is het niet-halen van die toets toch meer iets wat aan gebrekkige motivatie ligt dan aan het onhaalbare niveau, ofzo.

Ik sprak laatst een meisje dat met de pabo was gestopt omdat ze de rekentoets telkens niet haalde, en zij vond het echt belachelijk dat dat een vereiste was, want ze wou toch alleen maar aan de lagere klassen les geven, dus dan hoefde ze toch niet te kunnen rekenen op het niveau van groep acht. Nouja het was tijdens een beleefd oppervlakkig gesprekje en ik kon geen beleefde oppervlakkige manier bedenken om haar tegen te spreken maar zij vertelde ook dat ze gewoon telkens die toets was gaan maken en geen extra cursus had gevolgd want dat vond ze niet nodig.
Oud 26-11-2010, 11:26
Carn
Carn is offline
w00t, vanavond helemaal niets te doen
Oud 26-11-2010, 11:29
Tink*
Tink* is offline
Citaat:
Mjah, en het voornaamste verschil daartussen is leeftijd en motivatie... dus dan is het niet-halen van die toets toch meer iets wat aan gebrekkige motivatie ligt dan aan het onhaalbare niveau, ofzo.

Ik sprak laatst een meisje dat met de pabo was gestopt omdat ze de rekentoets telkens niet haalde, en zij vond het echt belachelijk dat dat een vereiste was, want ze wou toch alleen maar aan de lagere klassen les geven, dus dan hoefde ze toch niet te kunnen rekenen op het niveau van groep acht. Nouja het was tijdens een beleefd oppervlakkig gesprekje en ik kon geen beleefde oppervlakkige manier bedenken om haar tegen te spreken maar zij vertelde ook dat ze gewoon telkens die toets was gaan maken en geen extra cursus had gevolgd want dat vond ze niet nodig.
Tuurlijk, want iedereen heeft ook ooit in groep 8 gezeten en beheerste toen die stof (althans dat mag je verwachten van iemand die daarna minstens naar de havo ging).

Lol. En ze oefende ook niet extra zelf? Je moet natuurlijk wel de regels kennen anders kan je er überhaupt niet mee rekenen. En stoppen met de opleiding om één toets vind ik ook wel lame. Doe er dan meer moeite voor.
Oud 26-11-2010, 11:33
Carn
Carn is offline
" Vorige week meldden we nog dat Pinkpop net als gepland in maart in de verkoop gaat en een kaartje door de verhoogde btw dus duurder wordt. Vanochtend kwam Jan Smeets met opmerkelijk nieuws in het programma Ochtendspits.

Hij werd gebeld in verband met de vroege voorverkoop van Lowlands en gaf een reactie op de vraag hoe Pinkpop de btw verhoging zou gaan omzeilen. Hij zei het volgende: "Het is te hopen dat het juridisch allemaal haalbaar is, maar op 2 hectare van het terrein is een openlucht bioscoop. Wij draaien films en geven daar een gratis programma bij, dan zijn we dus bioscoop Pinkpop."

Of hij hier juridisch mee wegkomt is niet bekend, maar officieel geldt voor bioscopen nog het lage btw tarief van 6 procent. Hij wil hiermee ook een punt maken, dat de btw voor bioscopen, voetbalwedstrijden en circus niet omhoog zijn gegaan."
Oud 26-11-2010, 11:33
Verwijderd
Citaat:
Tuurlijk, want iedereen heeft ook ooit in groep 8 gezeten en beheerste toen die stof (althans dat mag je verwachten van iemand die daarna minstens naar de havo ging).

Lol. En ze oefende ook niet extra zelf? Je moet natuurlijk wel de regels kennen anders kan je er überhaupt niet mee rekenen. En stoppen met de opleiding om één toets vind ik ook wel lame. Doe er dan meer moeite voor.
Ze moest stoppen he, omdat ze 'm het hele jaar niet haalde! maar ze probéérde het niet eens, ze zat tijdens dat gesprek gewoon zo van 'ja ik kan nu eenmaal niet rekenen, niets aan te doen, waarom mag ik dan geen les geven'
Oud 26-11-2010, 11:36
Verwijderd
Overigens zit ik nu niet de hele ochtend te forummen op mijn werk, want ik ben vrij vandaag! Dat jullie het wel even weten
Oud 26-11-2010, 11:39
Tink*
Tink* is offline
Citaat:
Ze moest stoppen he, omdat ze 'm het hele jaar niet haalde! maar ze probéérde het niet eens, ze zat tijdens dat gesprek gewoon zo van 'ja ik kan nu eenmaal niet rekenen, niets aan te doen, waarom mag ik dan geen les geven'
Ja, je krijgt maar drie kansen. Maar dan ga je toch hoe minder kansen je hebt, des te meer doen.
Oud 26-11-2010, 11:40
Tink*
Tink* is offline
Hoe koppel ik spotify en last.fm?
Oud 26-11-2010, 11:42
Verwijderd
Citaat:
Hoe koppel ik spotify en last.fm?
preferences menu in spotify staat die optie
Oud 26-11-2010, 11:45
Verwijderd
Sonja Bakker zegt: "Eet geen olijven, dat zijn calorieënbommen. Drie olijfjes bevatten maar liefst 120 kcal."
Verschillende websites zeggen: 100 gram olijfjes = 120 kcal
De verpakking van mijn potje olijfjes zegt: uitlekgewicht 150 gram.

Als Sonja Bakker een potje olijfjes koopt, zitten er daar dus maar 4 à 5 in. Ik ben benieuwd waar ze die mega-olijven vindt
Oud 26-11-2010, 11:46
Tink*
Tink* is offline
Citaat:
preferences menu in spotify staat die optie
En waar staat dat menu? Ik zie alleen gewoon bovenin file, edit, view enzo. ;x
Oud 26-11-2010, 11:48
Verwijderd
Citaat:
Sonja Bakker zegt: "Eet geen olijven, dat zijn calorieënbommen. Drie olijfjes bevatten maar liefst 120 kcal."
Verschillende websites zeggen: 100 gram olijfjes = 120 kcal
De verpakking van mijn potje olijfjes zegt: uitlekgewicht 150 gram.

Als Sonja Bakker een potje olijfjes koopt, zitten er daar dus maar 4 à 5 in. Ik ben benieuwd waar ze die mega-olijven vindt
Oeh, olijven met kiwiformaat lijken me gaaf <3
Oud 26-11-2010, 11:48
Verwijderd
Citaat:
En waar staat dat menu? Ik zie alleen gewoon bovenin file, edit, view enzo. ;x
Ik weet niet hoe het zit in windows
Oud 26-11-2010, 11:49
Verwijderd
En nu ga ik maar eens hiernaartoe: http://www.utwente.nl/nieuwsoud/2010...alis-2010.doc/
Want de spreker (geen achternaam op het forum zetten svp) is mijn vader
Advertentie
Topic gesloten

Regels voor berichten