Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Ontspanning / De Kantine
Topic gesloten

Topictools Zoek in deze topic
Oud 27-11-2010, 01:25
Trimm Trabb
Trimm Trabb is offline
tl;dr

Judging by the first couple of sentences:
Utter wank.
Oud 27-11-2010, 01:30
Ymir
Ymir is offline
Citaat:
Sorry, maar dit is voor de meesten van ons wel een gevalletje tl;dr hoor, zeker op dit tijdstip.

Waarom schrijf je in het Engels?
Gelukkig is het geen chat waarbij het na x minuten vervaagt dan! En dan nog, niemand hóeft het te lezen, maar ach hoe meer mensen het lezen hoe meer commentaar en kritiek ik krijg, hoe beter ik word
En Engels ligt me gewoon meer, ik lees ook bijna alleen maar in het Engels, ik kan er meer mee dan met Nederlands.
Citaat:
Heel dat martelhorrorgebeuren vind ik maar slaapverwekkend, 't ligt niet echt aan jou of zo. Ik heb zóveel horrorboeken gelezen..
Hehe, het is ook meer bedoeld als introductie, charactersetting, opstapje naar een soortement 'memoires van een moordenaar'. De ik-persoon neerzetten als iemand die geniet van de jacht, maar ook van alles na de vangst. Iemand die mensen niet als mensen ziet, maar als veredelde schaakstukken waar hij mee kan spelen. Misschien dat ik er zelfs een personificatie van chaos van maak uiteindelijk, geen idee verder.
Oud 27-11-2010, 01:33
Verwijderd
Een stukje lijkt wel op de openingsscène van Baldur's Gate 2. Ik hoorde het dan ook in de stem van Irenicus, . In mijn hoofd.
Oud 27-11-2010, 01:40
Verwijderd
Ik vind het een beetje gekunsteld woordgebruik. En cliché.
Oud 27-11-2010, 01:42
Batave
Batave is offline
Citaat:
Ik vind het een beetje gekunsteld woordgebruik. En cliché.
Dit, in principe. Het leest heel.. onnatuurlijk. Misschien moet je het toch maar eerst in het Nederlands proberen en dan kijken wat het verschil is.
Oud 27-11-2010, 01:43
Verwijderd
Citaat:
Hm Para, je zal vast een hoop al kennen, maar dingen als Humoruous Phases of Silly Faces en Gertie the Dinosaur mogen natuurlijk niet overgeslagen worden. En Steamboat Willie enzo.

Maar het zal denk ik nooit in de vergetelheid raken, daarvoor is het te belangrijk.
Die drie dingen heb ik allemaal al gezien, ja. Ik doel niet zozeer op de historisch belangrijke dingen, meer de grote hoeveelheid shorts van o.a. Avery en Hanna-Barbera. En ik bedoel ook niet dat de tekenfilms zelf in vergetelheid raken, maar de technieken waarmee ze gemaakt werden. Er wordt zo weinig aandacht meer besteed aan consistentie in ruimtelijkheid, kleurencomposities, layouts, en de duizenden varianten waarop je een loopje kunt animeren zijn ook ingeperkt tot maar een paar vaak gebruikte opties. Het is een beetje hetzelfde verhaal als met kunst, op kunstacademies wordt weinig tijd meer besteed aan het leggen van een technische basis (anatomielessen, stillevens, modelschilderen, perspectief, licht, etc) want mensen willen dat niet meer leren, de meesten willen een beetje de excentrieke autonome kunstenaar uithangen en slechte schilderijen maken met menstruatiebloed, bij wijze van spreken. Volgens mij is er ongeveer hetzelfde aan de gang binnen de animatie, alleen dan dus met animatietechnieken die nauwelijks meer benut/aangeleerd worden.

Maar goed, misschien overdrijf ik wel, hoor. Ik heb nu net genoeg geleerd om te weten waarom ik iets goed of slecht vind, en om te zien dat wat ik goed vind niet zo vaak wordt gedaan, maar niet genoeg om echt algemene uitspraken te doen over de staat van wat dan ook, denk ik. Plus dat er nog steeds af en toe supergave dingen gemaakt worden, zowel binnen de kunst als binnen de animatie. Alleen zijn dat meestal dingen die toch gegrond zijn in die technische basis, dus ik vermoed dat ik het wel bij 't rechte eind heb.
Oud 27-11-2010, 01:46
Verwijderd
Ik houd ook niet zo van harde enters in m'n tekst by the way.
Oud 27-11-2010, 01:50
Verwijderd
Ik vind het op zich wel een leuk stukje, die tweede. Wellicht juist omdat ik compleet ongetraind ben in horrorscenario's, want die vind ik meestal eng, dus ik lees ze zelden. Terwijl ik ze wel leuk vind, maar ja, als je 'iets leuks lezen' moet afwegen tegen drie maanden paranoïde zijn voor clowns in doucheputjes en meisjes in tv's, dan lees ik liever iets anders. Iets wat ook vermakelijk is maar niet eng.
Oud 27-11-2010, 01:52
Verwijderd
Ik heb trouwens nog steeds geen eten, en dat is in z'n geheel jullie schuld want jullie hebben me niet geholpen met mijn dilemma op de eerste pagina.
Oud 27-11-2010, 01:54
Verwijderd
Meisjes in tv's zijn het engste wat er is. Sowieso, meisjes.
Oud 27-11-2010, 01:55
Verwijderd
pasta met wokgroente en een vegetarische nepburger (gevuld met quorn, kaas en olijven), snel en makkelijk.

Dan zou ik voor dit gaan, gezien de snel en makkelijk.

En bloemkool is vies.
Oud 27-11-2010, 01:57
Verwijderd
Wat heb je veel eten in huis trouwens, tering!
Oud 27-11-2010, 02:00
Batave
Batave is offline
Citaat:
Meisjes in tv's zijn het engste wat er is. Sowieso, meisjes.
Meisjes zijn fies.
Oud 27-11-2010, 02:01
Verwijderd
Citaat:
Ik heb trouwens nog steeds geen eten, en dat is in z'n geheel jullie schuld want jullie hebben me niet geholpen met mijn dilemma op de eerste pagina.
Kom langs en ik voorzie je van goed voer
Oud 27-11-2010, 02:12
Verwijderd
Oei, beiden te laat, ik heb nu al aardappels in de oven staan. Vanwege de tomaten die ik dan nu al kan gaan eten, en de braadworst die over een minuutje of twaalf te consumeren is Wat even lang is als de tijd die de pasta in beslag zou nemen, en ongeveer vier uur korter dan het bereiken van jouw huis op dit tijdstip, Q, dus wellicht een andere keer. Als ik minder honger heb.
Oud 27-11-2010, 02:14
Verwijderd
Ik eet echt nooit aardappelschotels. Ik vind ze niet consistent in hun ruimtelijkheid.
Oud 27-11-2010, 02:16
Verwijderd
Oh, en ik heb altijd veel eten in huis. Ten eerste omdat ik soms vergeet te eten tot alle supermarkten al dicht zijn, en geen zin heb om in die gevallen honger te zitten lijden. Ten tweede omdat ik dan niet dagelijks boodschappen hoef te doen, maar semi-wekelijks, wat fijn is want dan hoef ik de kou niet in. Of te hitte, als het heet is. Of de regen. En ten derde omdat ik van huis uit heb meegekregen dat je altijd genoeg voedsel in huis moet hebben om onverwacht bezoek te voeden. Niet dat ik m'n deur vaak opendoe voor onverwacht bezoek, zo'n autist ben ik dan wel weer, maar de regel is blijven hangen. Voor als het onverwachte bezoek even belt van te voren, ofzo.
Oud 27-11-2010, 02:16
Verwijderd
Stelletje galbakken, nu heb ik ook ernstig last van de munchies.
Oud 27-11-2010, 02:18
Verwijderd
Ik heb juist het idee dat er in hedendaagse animatie wel aandacht is besteed aan kleurencompositie en dergelijke, alleen dat er te weinig vernieuwing is. Maar goed, er zijn verschillende animatietakken: de commerciele prutstudio's die saaie 3d-animatiefilms op de markt brengen, en de onafhankelijke studio's of particulieren die wel gave(re) dingen produceren. Dus er is niet echt een peil op te trekken.
Ik denk ook niet dat kunstacademies weinig tijd (meer) besteden aan basistechnieken en -lessen hoor.

Ik denk dus dat het met de 'verloedering van de kunst en animatie' wel meevalt. Er is bagger, en er zal nog een hoop bagger komen, maar de Hanna-Barbera cartoons zijn eigenlijk ook goedkope bagger, qua animatietechniek. Het is dus van alle tijden.
Oud 27-11-2010, 02:18
Verwijderd
Citaat:
Ik eet echt nooit aardappelschotels. Ik vind ze niet consistent in hun ruimtelijkheid.
Niet consistent in hun ruimtelijkheid? Hoezo?

Ik houd van aardappelschotels <3 Omdat je duizend dingen met aardappels kan. Als ik tien dingen moest uitkiezen die ik voor de rest van m'n leven zou moeten eten dan zouden aardappels bij die tien dingen zitten.
Oud 27-11-2010, 02:21
Verwijderd
Ik haal altijd voor 3-4 dagen eten in huis, mix van vers en diepvries, zodat ik zo min mogelijk naar de supermarkt hoef. Ik snap het ook niet als mensen dagelijks gaan. Ik plan ook altijd een beetje wat ik zo ongeveer ga eten in de komende dagen, want ik heb een hekel aan dingen als "goh, vandaag ga ik eens een prei kopen en een meloen".
Oud 27-11-2010, 02:21
Batave
Batave is offline
Zo.. dat is wel weer genoeg voor deze dag. Slaap lekker DeeKaa.
Oud 27-11-2010, 02:22
Verwijderd
Citaat:
Niet consistent in hun ruimtelijkheid? Hoezo?
Nah niks, ik vond dat gewoon een leuke uitspraak Misschien wel het bewijs dat je alles met aardappels kan! Zo kan ik ze dus ook niet consistent noemen.
Oud 27-11-2010, 02:23
Verwijderd
Mijn avondeten bestond uit bruin brood met likkepot en Hamka's en kwarkyoghurt (niet door elkaar).
Oud 27-11-2010, 02:24
Verwijderd
Citaat:
Ik haal altijd voor 3-4 dagen eten in huis, mix van vers en diepvries, zodat ik zo min mogelijk naar de supermarkt hoef. Ik snap het ook niet als mensen dagelijks gaan. Ik plan ook altijd een beetje wat ik zo ongeveer ga eten in de komende dagen, want ik heb een hekel aan dingen als "goh, vandaag ga ik eens een prei kopen en een meloen".
Ik ga wel dagelijks, omdat ik het voor een dag al moeilijk vind om te bedenken waar ik zin in heb, laat staan dat ik nóg meer moet kopen. Bovendien kan ik toch maar een maximum hoeveelheid meenemen, omdat ik altijd ga lopen.
Oud 27-11-2010, 02:27
Verwijderd
Ik had vanavond stoomkip met mozarella en tomaat of zo. Van de Appie. En farfalle. En nu heb ik honger. Maar ik ben te lui om naar beneden te gaan.
Oud 27-11-2010, 02:30
Verwijderd
Citaat:
Ik heb juist het idee dat er in hedendaagse animatie wel aandacht is besteed aan kleurencompositie en dergelijke, alleen dat er te weinig vernieuwing is. Maar goed, er zijn verschillende animatietakken: de commerciele prutstudio's die saaie 3d-animatiefilms op de markt brengen, en de onafhankelijke studio's of particulieren die wel gave(re) dingen produceren. Dus er is niet echt een peil op te trekken.
Ik denk ook niet dat kunstacademies weinig tijd (meer) besteden aan basistechnieken en -lessen hoor.

Ik denk dus dat het met de 'verloedering van de kunst en animatie' wel meevalt. Er is bagger, en er zal nog een hoop bagger komen, maar de Hanna-Barbera cartoons zijn eigenlijk ook goedkope bagger, qua animatietechniek. Het is dus van alle tijden.
Nou, noem mij eens één kunstacademie die (veel) belang stelt bij het ontwikkelen van die basistechnieken? Behalve de Minerva in Groningen, daar zijn ze wel goed bezig. Het is allemaal veel conceptueler geworden de laatste decennia, allemaal erg 'het idee erachter' en heel 'wat voel je erbij' enzo. Ze vertellen studenten die willen leren tekenen maar techniek saai vinden ook niet van 'nou, jammer dan, het een kan niet zonder 't ander'.

En mja, ik zie zelden echt mooi of interessant kleurgebruik bij nieuwe tekenfilms, hoor. Dat betekent niet dat het niet bestaat, maar het is wel zeldzaam. Zeldzamer dan vroeger, heb ik het idee. Toen ik voor het eerst Samurai Jack keek was ik echt verbaasd over hoe ongewoon mooi het er uitzag, vooral de achtergronden, terwijl ik nu zie hoezeer ze leunen op technieken die je bijvoorbeeld ook ziet in de oudere shorts van Yogi the Bear. En op basale principes van kleurtheorie.
Oud 27-11-2010, 02:32
Verwijderd
Citaat:
"goh, vandaag ga ik eens een prei kopen en een meloen".

Maar ja, dat dus inderdaad En ik ga ook altijd lopen. Liever eens per vijf dagen sjouwen met zware tassen dan elke dag verplicht je huis uit moeten.
Oud 27-11-2010, 02:34
Trimm Trabb
Trimm Trabb is offline
Vrijwel alles wat ik eet is een combi van kip/paprika/chapignons en dan met pasta, rijst of in een wrap. Afwisseling de gexteuh.

En ik heb nooit veel eten in huis, wel heeeel veel koffie en thee, maar ik woon naast een supermarkt, dus als ik denk 'hee, ik heb voer nodig' strompel ik gewoon m'n huis uit en 5 minuutjes later staat er voedsel in m'n ijskast.
Oud 27-11-2010, 02:36
Verwijderd
Laatst heb ik boerenkool gemaakt. Met oma's draadjesvlees. Maar dan natuurlijk niet het vlees van m'n oma want ik ben geen kannibaal eah. Daar heb ik ook echt 4x van kunnen eten. De eerste keer is het drama met al die afwas maar die drie keer nadien is het zoooo relaxed; bakjes in de magnetron en gas d'r op. <3 Stamppotten for teh winz0r!
Oud 27-11-2010, 02:39
Verwijderd
Citaat:
Nou, noem mij eens één kunstacademie die (veel) belang stelt bij het ontwikkelen van die basistechnieken? Behalve de Minerva in Groningen, daar zijn ze wel goed bezig. Het is allemaal veel conceptueler geworden de laatste decennia, allemaal erg 'het idee erachter' en heel 'wat voel je erbij' enzo. Ze vertellen studenten die willen leren tekenen maar techniek saai vinden ook niet van 'nou, jammer dan, het een kan niet zonder 't ander'.

En mja, ik zie zelden echt mooi of interessant kleurgebruik bij nieuwe tekenfilms, hoor. Dat betekent niet dat het niet bestaat, maar het is wel zeldzaam. Zeldzamer dan vroeger, heb ik het idee. Toen ik voor het eerst Samurai Jack keek was ik echt verbaasd over hoe ongewoon mooi het er uitzag, vooral de achtergronden, terwijl ik nu zie hoezeer ze leunen op technieken die je bijvoorbeeld ook ziet in de oudere shorts van Yogi the Bear. En op basale principes van kleurtheorie.
Ik heb geen verstand van kunstacademies hoor, ik kan het me alleen moeilijk voorstellen dat ze weinig aandacht zouden besteden aan basistechnieken en -theorie.

Ik ga eens Samurai Jack kijken
Oud 27-11-2010, 02:41
Verwijderd
Hm, ik heb een tiental vaste gerechten die ik bijna altijd eet, en dan met duizend variaties op elk gerecht. Want volkoren spaghetti met kaas en broccoli vind ik in principe hetzelfde als penne met kaasbechamelsaus en wokgroente, het zijn alleen twee verschillende variaties op hetzelfde ding.
Oud 27-11-2010, 02:48
Verwijderd
Heb je nou al een messaging client, muts?

Hemeltjelief, ik ben moe, heb honger en dat heeft allemaal als gevolg dat ik na twee wijntjes al lichtelijk aangeschoten ben. FML.
Oud 27-11-2010, 02:49
Verwijderd
Citaat:
Ik heb geen verstand van kunstacademies hoor, ik kan het me alleen moeilijk voorstellen dat ze weinig aandacht zouden besteden aan basistechnieken en -theorie.
Nouja, het is spijtig genoeg dus wel zo. Je krijgt wel wát les in die dingen, maar echt te weinig om een stevige basis te leggen. Vraag het anders binnenkort eens aan egon, die zei laatst nog dat het bij hen op de academie ook 't geval is.

Citaat:
Ik ga eens Samurai Jack kijken
Ja, doen! Het is naast de mooie tekenstijl ook erg goed geschreven. In het eerste seizoen valt dat nog mee, hoewel daar ook goede dingen in zitten, maar in het tweede en derde seizoen kregen ze meer vrijheid en dat leidde tot echt supergave verhaallijnen. Ik heb alle afleveringen nu drie keer gezien en nu ik er weer over vertel heb ik zin om 'm nog eens te kijken, zo gaaf is het.
Oud 27-11-2010, 02:50
Trimm Trabb
Trimm Trabb is offline
Ik post deze nog maar een keer, want ik vind 'm toepasselijk voor animaties... (en Russen. )

Egon N00dles animators naamzoek!
Oud 27-11-2010, 02:53
Verwijderd
Citaat:
Heb je nou al een messaging client, muts?
Nee Ik kan niet kiezen. Al moet ik zeggen dat ik daar wel productiever van word, die MSN-loosheid, dus het is wel ergens goed voor, op zich. Maar ja, ongezellig is het soms wel, zo in de kleine uurtjes.

Citaat:
Hemeltjelief, ik ben moe, heb honger en dat heeft allemaal als gevolg dat ik na twee wijntjes al lichtelijk aangeschoten ben. FML.
Ga dan naar beneden en pak iets te eten, luie zwans die je er bent
Oud 27-11-2010, 02:55
Verwijderd
Citaat:
Nee Ik kan niet kiezen. Al moet ik zeggen dat ik daar wel productiever van word, die MSN-loosheid, dus het is wel ergens goed voor, op zich. Maar ja, ongezellig is het soms wel, zo in de kleine uurtjes.
JA! Beter doe je gewoon Miranda dan. Die pas qua karakter het beste bij je.

Citaat:
Ga dan naar beneden en pak iets te eten, luie zwans die je er bent
Nee.
Oud 27-11-2010, 02:55
Verwijderd
Stukje gekeken (ik ga niet gelijk alles kijken hoor, zou niet weten waar ik de tijd vandaan moet halen) en de tekenstijl is niet zozeer 'mooi' maar wel apart. Maar tegenwoordig zijn al die tekenfilms wel ongeveer zo? Kim Possible en dat soort onzin. Met die strakke, soms hoekige lijnen. En eenvoudige shading. Maar idd wel mooi kleurgebruik hier en daar.
Oud 27-11-2010, 03:00
Ymir
Ymir is offline
http://www.myspace.com/voiceofthesevenwoods

Deze jongens gisteren live gezien. In een trance, eerlijk waar. Wat een helden, wat een optreden.
Oud 27-11-2010, 03:04
Verwijderd
Citaat:
http://www.myspace.com/voiceofthesevenwoods

Deze jongens gisteren live gezien. In een trance, eerlijk waar. Wat een helden, wat een optreden.
Oh maar dit dig ik best!
Oud 27-11-2010, 03:11
Verwijderd
Citaat:
Stukje gekeken (ik ga niet gelijk alles kijken hoor, zou niet weten waar ik de tijd vandaan moet halen) en de tekenstijl is niet zozeer 'mooi' maar wel apart. Maar tegenwoordig zijn al die tekenfilms wel ongeveer zo? Kim Possible en dat soort onzin. Met die strakke, soms hoekige lijnen. En eenvoudige shading. Maar idd wel mooi kleurgebruik hier en daar.
Ik doel niet op de karakterontwerpen he, die zijn inderdaad relatief generiek. Maar zulk soort dingen, dat zul je niet gauw tegenkomen in Kim Possible en dergelijke. (De plaatjes kun je uitvergroot zien als je erop klikt.) Zeker niet als 'standaard', iets met zoveel detail en doordachtheid vind je hooguit in de grote establishing shots, terwijl ze bij Samurai Jack overal zitten. En bij Samurai Jack maken ze bijvoorbeeld ook gebruik van de oude smudgetechniek (of hoe heet dat) waarbij er blurs bij bewegingen worden gesimuleerd door de verf met een sponsje uit te smeren, like so. (Hoewel het nu misschien digitaal wordt nagebootst.) Dat wordt ook niet meer gedaan. Nouja, en zo zijn er wel meer dingen die gaaf zijn, en waar veel meer zorg aan is besteed dan bij de meeste nieuwe tekenfilms.

Ik vond die karakterontwerpen trouwens wel heel lelijk eerst Pas toen ik een keer een hele aflevering keek bij gebrek aan betere dingen te doen, viel het me dus opeens op hoe belachelijk mooi het eigenlijk allemaal was. En toen ik eenmaal meer begon te kijken raakte ik dus ook erg onder de indruk van de verdiensten van de betrokken schrijvers.

Citaat:
JA! Beter doe je gewoon Miranda dan. Die pas qua karakter het beste bij je.
Ik denk ook dat 't uiteindelijk gewoon Miranda wordt, ja. Ook omdat daar een IRC client bij zit. Hoewel je dat bij Trillian en Pidgin misschien ook hebt, ik heb dat nog niet opgezocht.
Oud 27-11-2010, 03:11
Ymir
Ymir is offline
Citaat:
Oh maar dit dig ik best!
Weet ik toch!
Speelden samen met Growing, de myspace tracks zijn aardig richting de ambient, ze hebben noise roots, drone invloeden, you name it. Begonnen met een gave noise set, halverwege gooiden ze wat van de myspazz tracks erdoor, dikke prima
Al kwam ik, om eerlijk te zijn, voor Voice. Opwarmer officieel, maar voor mij waren zij het hoofdgerecht en Growing het toetje.
Oud 27-11-2010, 03:15
Verwijderd
Citaat:
Ik denk ook dat 't uiteindelijk gewoon Miranda wordt, ja. Ook omdat daar een IRC client bij zit. Hoewel je dat bij Trillian en Pidgin misschien ook hebt, ik heb dat nog niet opgezocht.
Kom je op IRC ja? Kom dan ook lekker idlen en slap ouwehoeren met andere nerds, geeks en social outcasts op irc.scholieren.com (eh SSL, poort 6679).

Trillian en Pidgin zijn eigenlijk maar ruk. Miranda ook. Maar daar kom je nog wel achter. En dan ga je toch WLM gebruiken m.b.v. A-Patch en probably putty+irssi of mIRC. </nerd>

Citaat:
Weet ik toch!
Speelden samen met Growing, de myspace tracks zijn aardig richting de ambient, ze hebben noise roots, drone invloeden, you name it. Begonnen met een gave noise set, halverwege gooiden ze wat van de myspazz tracks erdoor, dikke prima
Al kwam ik, om eerlijk te zijn, voor Voice. Opwarmer officieel, maar voor mij waren zij het hoofdgerecht en Growing het toetje.
Het nare aan drone is dat shit als Khatane maar lastig luistert in bed als je wilt inslapen. Althans, ik krijg het niet voor elkaar.
Oud 27-11-2010, 03:21
Verwijderd
Citaat:
Kom je op IRC ja? Kom dan ook lekker idlen en slap ouwehoeren met andere nerds, geeks en social outcasts op irc.scholieren.com (eh SSL, poort 6679).

Trillian en Pidgin zijn eigenlijk maar ruk. Miranda ook. Maar daar kom je nog wel achter. En dan ga je toch WLM gebruiken m.b.v. A-Patch en probably putty+irssi of mIRC. </nerd>
Is het daar leuk, ja? Ik kom niet zo vaak (meer) op IRC maar ik vind het wel prettig om een client te hebben zodat ik er wel op kán als ik dat wil.

Maar nu is het eettaim! Eettaim en seriekijkonderhetetentaim.
Oud 27-11-2010, 03:23
Verwijderd
Citaat:
Is het daar leuk, ja? Ik kom niet zo vaak (meer) op IRC maar ik vind het wel prettig om een client te hebben zodat ik er wel op kán als ik dat wil.

Maar nu is het eettaim! Eettaim en seriekijkonderhetetentaim.
Ik vind van wel. Het ontbreekt nog een beetje aan kwantiteit maar met de kwaliteit zit het wel snor.

Eet smakelijk!
Oud 27-11-2010, 03:25
Ymir
Ymir is offline
Citaat:
Het nare aan drone is dat shit als Khatane maar lastig luistert in bed als je wilt inslapen. Althans, ik krijg het niet voor elkaar.
Zal aan mij liggen, maar ik vind weinig ontspannender dan een goeie noise sessie. Dan kom ik helemaal tot rust. Mag ik dan ook graag doen voor het slapen
Drone logischerwijs dus ook: pre-bedtaim, dikke prima
Oud 27-11-2010, 03:28
Verwijderd
Citaat:
Ik doel niet op de karakterontwerpen he, die zijn inderdaad relatief generiek. Maar zulk soort dingen, dat zul je niet gauw tegenkomen in Kim Possible en dergelijke. (De plaatjes kun je uitvergroot zien als je erop klikt.) Zeker niet als 'standaard', iets met zoveel detail en doordachtheid vind je hooguit in de grote establishing shots, terwijl ze bij Samurai Jack overal zitten. En bij Samurai Jack maken ze bijvoorbeeld ook gebruik van de oude smudgetechniek (of hoe heet dat) waarbij er blurs bij bewegingen worden gesimuleerd door de verf met een sponsje uit te smeren, like so. (Hoewel het nu misschien digitaal wordt nagebootst.) Dat wordt ook niet meer gedaan. Nouja, en zo zijn er wel meer dingen die gaaf zijn, en waar veel meer zorg aan is besteed dan bij de meeste nieuwe tekenfilms.

Ik vond die karakterontwerpen trouwens wel heel lelijk eerst Pas toen ik een keer een hele aflevering keek bij gebrek aan betere dingen te doen, viel het me dus opeens op hoe belachelijk mooi het eigenlijk allemaal was. En toen ik eenmaal meer begon te kijken raakte ik dus ook erg onder de indruk van de verdiensten van de betrokken schrijvers.

Hmja, dat uitsmeren, ehm, hoe heet dat ook weer. De elongated inbetween, dacht ik. Alhoewel dat meer betrekking heeft op het uitrekken van gezichten en armen ipv het uitsmeren van kleuren. Dry-brushing heet dat dan weer. Goeie techniek om met weinig frames toch een vloeiende animatie te krijgen.
Oud 27-11-2010, 06:54
Verwijderd
Oh jongens mijn kater is niet best en ik moet zo nog werken
Oud 27-11-2010, 06:57
Verwijderd
Citaat:
Carn schreef:
Sann staat hier ergens tussen!
Citaat:
Absinthe schreef:

Als er geluid bij was hadden we haar vast wél meteen herkend!

Het was fijnnn <3.
Oud 27-11-2010, 09:11
Lorelei
Lorelei is offline
Goeiemorgen (ik ben al 2 uur wakker )

Regels voor berichten