Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Lichaam & Geest / Liefde & Relatie
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 24-12-2010, 14:53
Cherry Springs
Cherry Springs is offline
Citaat:
Joh, wanneer ben ik ooit genuanceerd in discussies? Maar volgens mij heb ik hierboven wel ergens gezegd dat het natuurlijk nooit zo zwartwit is als je het in een discussie stelt, hoor En ik vind persoonlijk een overtijdsbehandeling iets heel anders dan een abortus.

Maar dat alles neemt nog steeds niet weg, en dat is mijn kernpunt denk ik, dat mensen tegenwoordig denken dat seks min of meer losstaat van kinderen maken en dat je ook récht hebt op seks zonder kinderen te maken. En dat vind ik gewoon niet helemaal kloppen, want ondanks alle voorbehoedsmiddelen kan het een gewoon het logisch gevolg van het andere zijn.
Hoezo zouden mensen géén recht hebben op seks zonder kinderen te maken? Ik vind dat verdraaid logisch dat in deze tijd met de voorbehoedsmiddelen die mensen tot hun beschikking hebben er voldoende geneukt wordt zonder dat mensen er graag een kind van willen krijgen. Ik vind het dan ook onzin dat je geen seks zou moeten hebben tot je een kind zou kunnen ondersteunen. Dan zou betekenen dat vrijwel niemand seks zou hebben voor ze dik in de twintig zijn. Goed, ervoor willen zorgen is natuurlijk wat anders als je dat als maatstaf neemt, maar er zijn meer meisjes van 15 die best voor een kind zouden willen zorgen maar daarmee gewoon hun toekomst verkloten en niet bewust zijn van het feit dat ze het misschien helemaal niet aankunnen.
Ik zou eerder stellen dat als je jezelf groot genoeg vindt om seks te hebben, maar je niet klaar bent voor een kind, je ook zelf de verantwoordelijkheid moet nemen om te zorgen dat zo'n kind er niet van komt. Dat wil zeggen, altijd een condoom gebruiken op de juiste manier of de pil gebruiken of een andere manier.

Dat gezegd hebbende vind ik abortus geen slecht idee. Het is nou niet echt alsof er te weinig kinderen op aarde geboren worden dus in die zin vind ik het geen noodzaak om de kinderen koste wat het kost ter aarde te brengen (al dan niet gezond en met alle lichaamsdelen compleet). Wat ik dus zei, je moet doen wat je doen moet om te zorgen dat je niet zwanger raakt als je zo nodig seks wil hebben. Dan kan je een fout maken en de morning after pil halen als je gemerkt hebt dat bijvoorbeeld je condoom is gescheurd. Als je dat niet merkt je bent opeens zwanger maar je bent toch echt niet klaar om een kind ter wereld te brengen vind ik abortus een vrij redelijke optie. Het is heel naar natuurlijk omdat het wel een levend wezentje is dat in je groeit en het is voor de would-be moeder ook wel zwaar, wed ik. Het is echter misschien beter dat een kind niet geboren wordt dan dat het wel geboren wordt en in een verknipt gezin belandt dat helemaal geen tijd, geld, ruimte of genoeg zorg kan bieden aan dat kind.

Je kan net zo goed zeggen dat je maar geen kinderen moet nemen als je niet bereidt bent als ouders om voorgoed bij elkaar te blijven omdat scheidingen zo naar zijn. Toch is een scheiding soms beter dan een stel ouders dat heel slecht functioneert als opvoeders doordat ze constant ruziemaken, bijvoorbeeld. Hetzelfde gaat op voor abortus: Als je seks hebt moet je verantwoordelijk genoeg zijn om te zorgen dat je niet zwanger raakt. Als dat toch gebeurt wil dat niet zeggen dat, omdat jij stom bent geweest, het kind zijn hele leven met een gezin moet zitten dat hem niet wil. Dan kan het misschien maar beter niet geboren zijn.

Daarbij ben ik me soms heel erg bewust van hoe weinig één mens werkelijk voorstelt in de wereld, dan kan ik me ook moeilijk bezwaard voelen door het nog niet eens echt begonnen leven van een foetus dat beindigd wordt. De foetus zelf zal niet in staat zijn het erg te vinden.
Oud 24-12-2010, 15:18
vlimpie
vlimpie is offline
Ik sluit me hierbij aan
Met citaat reageren
Oud 29-12-2010, 15:14
Selimmm
Selimmm is offline
Tegen. No baby-killing.
Met citaat reageren
Oud 30-12-2010, 01:09
FrankB93