Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Ontspanning / De Kantine
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 30-01-2011, 20:27
VeGs
VeGs is offline
Kijk, dat zal de wolfsbane zijn. Mooi dat die gebruik heeft kunnen maken van zijn bescherming.
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 30-01-2011, 20:51
Sherlock
Sherlock is offline
Goeed

We moeten nu wel op de geliefden gaan letten, alleen heb ik nog geen idee.
Oud 31-01-2011, 09:56
Verwijderd
Ha, wederom goed nieuws
En wtf, mismaakte memmen

En nog even iets anders; mijn (gejatte) internet vertoont kuren. Hij maakt maar heel soms verbinding, en dan heel kort. Ik doe dus m'n best om alles goed bij te lezen, maar moet m'n internettijd ook gebruiken voor mails e.d. En het lastige is dat ik nu nog absoluut geen idee heb op wie ik moet stemmen.
Met citaat reageren
Oud 31-01-2011, 10:21
Daboman
Daboman is offline
Ik denk dat ik maar op sherlock als wolf ga stemmen. Want ik heb echt werkelijk geen idee wie de geliefden kunnen zijn. Het klopt met de lijstjes en met een aantal eerder gepostte ideeën (bijv dat twinkebel de leiding had).

Mocht iemand een idee hebben wie de geliefden zijn en ook erg overtuigend zijn ben ik nog wel bereid te wisselen.

@Absinthe: wat vervelend
Oud 31-01-2011, 10:29
Dingaantouwtje
Dingaantouwtje is offline
Citaat:
Ik denk dat ik maar op sherlock als wolf ga stemmen. Want ik heb echt werkelijk geen idee wie de geliefden kunnen zijn. Het klopt met de lijstjes en met een aantal eerder gepostte ideeën (bijv dat twinkebel de leiding had).

Mocht iemand een idee hebben wie de geliefden zijn en ook erg overtuigend zijn ben ik nog wel bereid te wisselen.

@Absinthe: wat vervelend
Ik stond op het punt ook op Sherlock te stemmen. Hij is dusdanig net-aanwezig dat ik denk dat hij niet helemaal in het spel zit, om in ieder geval precies zoveel dat hij kan doen alsof hij meestemt. Over de geliefden: Ik probeerde te denken vanuit Archont. Wie zou hij uitroepen tot geliefden? Mijn eerste gedachte was BB en Sweetsmile, ook gezien de lichte verandering in gedrag van beide.

Maar eerst stem ik Sherlock.
Oud 31-01-2011, 10:51
Verwijderd
Ik wil wel meegaan op Sherlock. Ik zie alleen nog niet zo gauw een wolf in hem, wél evt. geliefde, omdat hij zich voor zijn doen behoorlijk op de achtergrond houdt en omdat hij in de hoi-reeks zit net als de cupido (en Michael en hij elkaar ook wel mogen, geloof ik).
BB en/of Sweetsmile is zeker ook nog een optie.
Met citaat reageren
Oud 31-01-2011, 10:52
Bright Blue
Bright Blue is offline
Citaat:
Ik stond op het punt ook op Sherlock te stemmen. Hij is dusdanig net-aanwezig dat ik denk dat hij niet helemaal in het spel zit, om in ieder geval precies zoveel dat hij kan doen alsof hij meestemt. Over de geliefden: Ik probeerde te denken vanuit Archont. Wie zou hij uitroepen tot geliefden? Mijn eerste gedachte was BB en Sweetsmile, ook gezien de lichte verandering in gedrag van beide.

Maar eerst stem ik Sherlock.
Wie veranderd hier nou van gedrag (in vergelijking met het vorige wwspel).
Oud 31-01-2011, 10:53
Bright Blue
Bright Blue is offline
Citaat:
Ik wil wel meegaan op Sherlock. Ik zie alleen nog niet zo gauw een wolf in hem, wél evt. geliefde, omdat hij zich voor zijn doen behoorlijk op de achtergrond houdt en omdat hij in de hoi-reeks zit net als de cupido (en Michael en hij elkaar ook wel mogen, geloof ik).
BB en/of Sweetsmile is zeker ook nog een optie.
Waarom wordt ik steeds met Sweetsmile in een adem genoemen? Omdat we stille spelers zijn? (Want dat slaat nergens op, kijk maar naar sabir! Daar hoor ik ineens niemand meer over. (ook wel slimme zet van michelangelo om sabir geliefden te maken bedenk ik me net. ))
Oud 31-01-2011, 10:58
Dingaantouwtje
Citaat:
Wie veranderd hier nou van gedrag (in vergelijking met het vorige wwspel).
Volgens mij is de hele intentie van een spel dat je er beter in kan worden? Uit alle spellen bleek dat er vrij snel over me gedacht was dat ik slecht was, omdat ik vrij raar reageerde. Ik probeer dit spel wat logischer en nadenkender te spelen.
Oud 31-01-2011, 11:30
Furby Feeder
Furby Feeder is offline
Ik heb op dit moment 4 verdachten voor een wolf en/of geliefde positie: Sherlock, Repelsteel, Bright Blue en Dingaantouwtje.

Laten we beginnen bij Sherlock (en Repelsteel): Al het hele spel speelt Sherlock vreemd. Ik vond het vooral opvallend dat hij tijdens de hangronde van twinkebel bleef vasthouden aan Repelsteel terwijl het eigenlijk overduidelijk was dat twinkebel wolf was én dat Repelsteel er niet uit zou gaan die ronde. Achteraf zei hij dat het kwam omdat-ie de verdenkingen richting twinkebel gemist had, maar dat kan bijna niet want er zijn behoorlijk veel posts gemaakt erover. Daarnaast had hij ook gewoon in het stemlijstje kunnen kijken en kunnen denken "goh, waarom zijn er opeens zoveel stemmen op twinkebel?". Ik dacht eerst dat Sherlock misschien wolf was en Repelsteel verdacht wilde maken (vooral omdat de ronde ervoor Repelsteel veel stemmen kreeg en het dus relatief makkelijk was). Daar ben ik van teruggekomen. Ik denk eerder dat ze geliefden zijn. Hij kon Repelsteel makkelijk verdacht maken want R. zou er toch niet uitgaan. Daardoor zou het lijken alsof ze voor een ander team speelden. Hierbij speelt ook hangronde 4 opeens een rol. 6 stemmen op Queasy, 6 op Repelsteel, Queasy ging eruit. Sherlock stond onder Repelsteel en had dus makkelijk over z'n stem kunnen liegen en op Queasy stemmen.
Wat haalt deze theorie onderuit: Sherlock stond als eerste op Repelsteel in hangronde 4. Dat kan natuurlijk een inschattingsfoutje zijn, maar het is wel erg riskant. Ik denk niet dat geliefden zoveel risico zouden nemen als het niet strict noodzakelijk was, en dat was het in dit geval niet.

Dan Bright Blue: Al het hele spel maakt ze echte Bright Blue-posts. Veel posts, weinig inhoud. Op zich valt daar vanalles op aan te merken (o.a. dat het verschrikkelijk irritant is, en erg slim omdat ze in geen enkele rol opvalt.. in een vorig spel was ze wolf en niemand had het door omdat ze even 'dom' speelde als altijd) maar het is niet direct verdacht. However, nadat LP als tweede wolf, eruit ging kwam er opeens een post die volgens mij nog nooit eerder van BB gezien is. Een post met namen en argumenten. Dát was wel verdacht. Ook was zij een van de eersten die over de geliefden begon. Ervaring leert dat de mensen die als eerste over de geliefden beginnen vaak zelf geliefden zijn óf in een positie zitten waarbij ze haast hebben om de geliefden eruit te werken (in dit geval zijn dat eerder de wolven dan de dorpelingen want zoveel wolven zijn er niet meer). Ik vraag me af of haar mede-geliefde of mede-wolf haar die inhoudelijke post heeft laten maken.
Dan is er van haar nog deze post:
Citaat:
Bright Blue schreef:
Ik stem op twinkebel, omdat ik eerder denk dat hij wolf is dan dat LP wolf is. Trouwens, er is hier eerder gezegd dat als de 1 wolf is de ander geen wolf meer is, maar ik ben het hier niet mee eens. Tuurlijk is het een kleinere kans, maar ik denk dat we in dit spel nooit iemand kunnen vrijstellen van het wolf-zijnde. Dat wou ik even kwijt. Geef nu mijn stem door, want ik ga nu naar dansen.
Nou is deze uitspraak natuurlijk helemaal waar (zoals ook gebleken) maar ik vraag me af.. is ze misschien geliefde met een wolf of een verrader? Dan zou ze er baat bij hebben om de andere wolven eruit te werken en ervoor te zorgen dat ze niet verdacht-af raken...
Wat haalt deze theorie onderuit: Misschien is ze opeens slim geworden?

Ten slotte hebben we nog Dingaantouwtje. Hij is in mijn ogen het minst verdacht. Ik heb een tijdje gedacht dat-ie misschien verrader was door z'n speelstijl, maar dat geloof ik niet echt meer. Toch blijft er een beetje een onderbuik-gevoel bestaan. Hij zou geliefde kunnen zijn, samen met bijv. Repelsteel. Maar eerlijkheidshalve moet ik zeggen dat hij vooral in het rijtje staat omdat ik 'm niet direct als onschuldig zou bestempelen. Dat is wat mij betreft niet genoeg reden om hem op te hangen dus ik denk niet dat we op hem zullen stemmen, tenzij er iets bijzonders gebeurt of tenzij iedereen massaal op hem gaat (en een andere stem geen zin heeft).

Wat betreft de overige mensen denk ik dat de volgende onschuldig zijn: Daboman, VeGs, SweetSmile, Absinthe. Ook verwacht ik dat sabir enkel een faalspeler is en niet meer (ik merk overigens dat Mutant steeds een beetje op hem blijft richten.. ik vraag me af waarom dat is aangezien de enige mensen met kennis over anderen in het spel die nu nog leven de wolven en de verrader zijn. Maar goed, Mutant staat bepaald niet bovenaan mijn verdachtenlijstje dus dat laat ik voor nu even gaan).

Ik moet nog even met de andere heeft van Furby Feeder overleggen op wie we gaan stemmen. Ik denk dat we waarschijnlijk mee zullen gaan op Sherlock, maar we zijn ook bereid om op Bright Blue te stemmen als daar meer animo voor is..
Oud 31-01-2011, 12:17
Daboman
Daboman is offline
@Furby: mooi opgemerkt van Bright Blue! Ik dacht inderdaad ook al van, "he, maar ze maakt nooit van die analyses". Ik stond er alleen geen moment bij stil dat dat wel eens voorgekauwd zou kunnen zijn. Dan is ze denk ik eerder medegeliefde dan medewolf, omdat ik nog steeds denk dat de overige wolven qua spelniveau onder Twinkebel zitten en ik vind dat die analyse best wel goed. Allicht is ze geliefde met iemand die op dezelfde manier analyseert?

Verder zijn de dingen die jij noemt me ook opgevallen omdat ik naar aanleiding van mijn gevoel de stemlijstjes heb bekeken.

Ik ben het niet met je eens over hangronde 4. Ik denk dat het kloppend te maken is doordat de verrader Little Phoebe gedekt heeft en dus onder Repelsteeltje staat maar Queasy gestemd heeft. En dat de laatste andere wolf onder Repelsteeltje staat. En ik vraag me juist af of Repelsteeltje wolf is, waardoor ik ook denk dat Sherlock best om die reden op hem gestemd kan hebben. Ik weet niet of deze theorie ook weer met de andere lijstjes klopt, maar in ieder geval wel met recent gepostte theoriën.

Ik begrijp alleen niet waarom je sweetsmile onschuldig acht.

Ik moet ook zeggen, ik hoop nog een analyse van Vegs te zien. Die denkt ook net weer een beetje anders dan ik of furby of wie dan ook en kan dus vast ook iets nuttigs toevoegen.
Oud 31-01-2011, 12:20
VeGs
VeGs is offline
Eerst mijn 'plicht' maar even doen

Stemlijstje hangronde 7

DaT

1. Repelsteel*

Sherlock
2. Daboman
3. DaT
4. Absinthe*
5. FurbyFeeder*

BrightBlue
6. DaT

Niet gestemd (6/11): SweetSmile, Sherlock, BrightBlue, Mutant, Sabir96, VeGs

Ik weet momenteel nog niet op wie ik ga stemmen, en ik zit nu op stage, dus ik heb alleen tijd om bij te lezen.
Ik ga vanavond nog reageren op mensen.

Laatst gewijzigd op 31-01-2011 om 16:51.
Met citaat reageren
Oud 31-01-2011, 12:21
Verwijderd
Ik moet zeggen dat die uitspraak van BB me ook al was opgevallen, ik vond het gewoon een beetje een open deur waarvan ik niet snapte waarom ze het nog even moest benadrukken. Concludeerde daarna verder niets, maar wat FF zegt, is misschien wel waar. Hm, nu begin ik toch weer te twijfelen..
Met citaat reageren
Oud 31-01-2011, 12:22
Verwijderd
@VeGs: opzich hád ik m'n stem op Sherlock al wel doorgegeven, dus ik vind dat ik ook in het stemlijstje moet.
(ook al twijfel ik nu en hou ik nog een beetje in de gaten wat de andere spelers stemmen)
edit: je bent mij überhaupt vergeten zie ik, want ik sta ook niet bij de niet-stemmers.
Met citaat reageren
Oud 31-01-2011, 12:23
Dingaantouwtje
Wat is op dit moment belangrijker, de wolf of de geliefden?
Oud 31-01-2011, 12:24
Verwijderd
Voor het risico zou ik zeggen de geliefden.
Met citaat reageren
Oud 31-01-2011, 12:25
Furby Feeder
Furby Feeder is offline
@dabo: ik vind sweetsmile vooralsnog onschuldig omdat ik geen enkele reden zie waarom ze verdacht zo zijn (uiteindelijk geldt voor de mensen in mijn 'onschuldig-lijstje' dat ik er niet 100% vanuit ga dat ze onschuldig zijn maar dat ik geen reden zie waarom ze verdacht zouden zijn. Ik sluit uiteindelijk nooit iemand uit). Heb ik iets gemist? Wat ik van sweetsmile zie is een jong meisje dat voor het eerst meespeelt en actief genoeg is om niet irritant te zijn.

Het enige wat volgens mij verdacht aan haar zou kunnen zijn is dat ze niet zo heel erg actief is. Tja. Ik heb gewoon een goed gevoel bij haar en het idee dat het alleen maar beginnersstilte is. Maar als jullie met concrete voorbeelden kunnen komen, dan ben ik daar absoluut benieuwd naar..
Met citaat reageren
Oud 31-01-2011, 12:26
Daboman
Daboman is offline
Citaat:
Wat is op dit moment belangrijker, de wolf of de geliefden?
Aangezien jij deze vraag stelt neem ik aan dat jij goede theoriën hebt over wie geliefde is. Als je het niet weet, hang je dan liever een wolf of een dorpeling op?

@Furby: nou ik dacht dus twinkebel te zien in al die keuzes die de wolven maken. Ik bedoel, dat zijn typisch keuzes die twinkebel zou maken als hij het voor het zeggen had. Vandaar dat de wolven spelers moeten zijn die zich door twinkebel zouden laten leiden. En daar zie ik een nieuwe speler als sweet smile best voor aan. Verder heb ik ook niets verdachts gezien bij haar, maar dit zag ik dus wel.
Oud 31-01-2011, 12:26
Dingaantouwtje
Citaat:
Voor het risico zou ik zeggen de geliefden.
Daar kan ik me wel in vinden. Ik wijzig mijn stem naar Bright Blue.
Oud 31-01-2011, 12:28
Dingaantouwtje
Citaat:
Aangezien jij deze vraag stelt neem ik aan dat jij goede theoriën hebt over wie geliefde is. Als je het niet weet, hang je dan liever een wolf of een dorpeling op?
Het is meer dat ik aan de hand van de posts van BB denk dat ze dit spel niet alleen speelt. Ik verdenk ook Sweetsmile, maar volgens mij laat ik mij bij haar teveel beïnvloeden door kronkels en niet-bestaande dingen. Verder denk ik van Sherlock ook dat hij niet alleen speelt, alleen bij hem denk ik aan Wolf.
Oud 31-01-2011, 12:31
Daboman
Daboman is offline
Citaat:
Het is meer dat ik aan de hand van de posts van BB denk dat ze dit spel niet alleen speelt. Ik verdenk ook Sweetsmile, maar volgens mij laat ik mij bij haar teveel beïnvloeden door kronkels en niet-bestaande dingen. Verder denk ik van Sherlock ook dat hij niet alleen speelt, alleen bij hem denk ik aan Wolf.
En hoe zie jij het verschil dan tussen iemand die als wolf geholpen wordt en iemand die als geliefde geholpen wordt?
Oud 31-01-2011, 12:32
Furby Feeder
Furby Feeder is offline
Citaat:

@Furby: nou ik dacht dus twinkebel te zien in al die keuzes die de wolven maken. Ik bedoel, dat zijn typisch keuzes die twinkebel zou maken als hij het voor het zeggen had. Vandaar dat de wolven spelers moeten zijn die zich door twinkebel zouden laten leiden. En daar zie ik een nieuwe speler als sweet smile best voor aan. Verder heb ik ook niets verdachts gezien bij haar, maar dit zag ik dus wel.
Hmm.. Daar heb je misschien een punt. Het is goed om mee te nemen in de overweging. Ik ben nog niet helemaal overtuigd maar ik ga er wel op letten. Het kan trouwens ook dat twink gewoon meer tijd had (hij zei datie erg veel tijd had) en daarom meer invloed heeft gehad.

Nou ja, ik neem t mee in mn theorieen. Maar vooralsnog ben ik meer geneigd om voor sherlock of bright blue te gaan.
Oud 31-01-2011, 12:34
Furby Feeder
Furby Feeder is offline
Citaat:
En hoe zie jij het verschil dan tussen iemand die als wolf geholpen wordt en iemand die als geliefde geholpen wordt?
Ik kan er niet echt mn vinger op leggen maar ik heb hetzelfde gevoel als dingaantouwtje.

Als bright blue gewoon wolf was, zou ze niet opeens anders gaan posten en al helemaal niet zorgen dat andere wolven niet verdacht-af zouden zijn..
Oud 31-01-2011, 12:36
Dingaantouwtje
Citaat:
BB is eerder wolf geweest, ik vind haar postgedrag van nu niet passen bij toen. Van Sweetsmile weet ik het niet zeker, daarom stem ik ook niet op haar, en van Sherlock heb ik het idee dat die niet echt aan het meespelen/denken is in de hangrondes, waardoor ik het idee heb dat hij vooral actief is in de eetrondes. Zodoende.
Oud 31-01-2011, 13:40
Bright Blue
Bright Blue is offline
Citaat:
Dit vind ik echt een belediging. Dat ik zo zwak word ingeschat dat ik mijn post zelf niet kan schrijven, want ik schrijf en bedenk wel alles zelf. Overigens is hoe ik dit spel speel, precies het zelfde zoals ik het altijd speel. Ik kijk eerst een beetje toe, en daarna als me iets opvalt begin ik met theorieën posten. Ik ben alleen verbaast dat jij nog niet hebt gereageerd op mijn post over jou. Ik denk namelijk dat jij geliefden bent.

Ik wees naar jou, en nu wijs jij terug naar mij met de zelfde beschuldiging, typisch geliefden gedrag.
Oud 31-01-2011, 13:41
Bright Blue
Bright Blue is offline
Citaat:
Ik kan er niet echt mn vinger op leggen maar ik heb hetzelfde gevoel als dingaantouwtje.

Als bright blue gewoon wolf was, zou ze niet opeens anders gaan posten en al helemaal niet zorgen dat andere wolven niet verdacht-af zouden zijn..
Ik post niet anders. Ik heb meer tijd, that's all. + zie vorige reacite.
Oud 31-01-2011, 13:54
Dingaantouwtje
Citaat:
Dit vind ik echt een belediging. Dat ik zo zwak word ingeschat dat ik mijn post zelf niet kan schrijven, want ik schrijf en bedenk wel alles zelf. Overigens is hoe ik dit spel speel, precies het zelfde zoals ik het altijd speel. Ik kijk eerst een beetje toe, en daarna als me iets opvalt begin ik met theorieën posten. Ik ben alleen verbaast dat jij nog niet hebt gereageerd op mijn post over jou. Ik denk namelijk dat jij geliefden bent.

Ik wees naar jou, en nu wijs jij terug naar mij met de zelfde beschuldiging, typisch geliefden gedrag.
Ik heb nergens gezegd dat je niet capabel genoeg bent om deze posts te maken, je geeft me alleen het idee dat je niet alleen speelt, en dat heeft te maken met verandering in speelgedrag. Is het echt zo raar dat ik niet op je post inga? Jij denkt dat ik geliefde bent, ik weet zeker dat dat niet zo is. Daar valt toch weinig over te zeggen verder?
Oud 31-01-2011, 13:54
Dingaantouwtje
Citaat:
Ik post niet anders. Ik heb meer tijd, that's all. + zie vorige reacite.
Je had juist minder tijd zei je, door de toetsweek.
Oud 31-01-2011, 15:04
Sherlock
Sherlock is offline
Leuk dat ik volgens het stemlijstje op mezelf stem!

Ik vind het een beetje een raar excuus om mij als verliefde te gaan verdenken 'omdat ik het goed met Michael kan vinden' Want dan zou voor Absinthe hetzelfde moeten gelden.

Citaat:
Raar dat je er zonder argumentatie zo zeker van bent dat ik wolf ben!

Ik vind dat jullie een beetje argumentloos zijn en alleen maar 'ik denk en vind zus en zo' zeggen.

Citaat:
Ik heb op dit moment 4 verdachten voor een wolf en/of geliefde positie: Sherlock, Repelsteel, Bright Blue en Dingaantouwtje.

Laten we beginnen bij Sherlock (en Repelsteel): Al het hele spel speelt Sherlock vreemd. Ik vond het vooral opvallend dat hij tijdens de hangronde van twinkebel bleef vasthouden aan Repelsteel terwijl het eigenlijk overduidelijk was dat twinkebel wolf was én dat Repelsteel er niet uit zou gaan die ronde. Achteraf zei hij dat het kwam omdat-ie de verdenkingen richting twinkebel gemist had, maar dat kan bijna niet want er zijn behoorlijk veel posts gemaakt erover. Daarnaast had hij ook gewoon in het stemlijstje kunnen kijken en kunnen denken "goh, waarom zijn er opeens zoveel stemmen op twinkebel?". Ik dacht eerst dat Sherlock misschien wolf was en Repelsteel verdacht wilde maken (vooral omdat de ronde ervoor Repelsteel veel stemmen kreeg en het dus relatief makkelijk was). Daar ben ik van teruggekomen. Ik denk eerder dat ze geliefden zijn. Hij kon Repelsteel makkelijk verdacht maken want R. zou er toch niet uitgaan. Daardoor zou het lijken alsof ze voor een ander team speelden. Hierbij speelt ook hangronde 4 opeens een rol. 6 stemmen op Queasy, 6 op Repelsteel, Queasy ging eruit. Sherlock stond onder Repelsteel en had dus makkelijk over z'n stem kunnen liegen en op Queasy stemmen.
Wat haalt deze theorie onderuit: Sherlock stond als eerste op Repelsteel in hangronde 4. Dat kan natuurlijk een inschattingsfoutje zijn, maar het is wel erg riskant. Ik denk niet dat geliefden zoveel risico zouden nemen als het niet strict noodzakelijk was, en dat was het in dit geval niet.

Dan Bright Blue: Al het hele spel maakt ze echte Bright Blue-posts. Veel posts, weinig inhoud. Op zich valt daar vanalles op aan te merken (o.a. dat het verschrikkelijk irritant is, en erg slim omdat ze in geen enkele rol opvalt.. in een vorig spel was ze wolf en niemand had het door omdat ze even 'dom' speelde als altijd) maar het is niet direct verdacht. However, nadat LP als tweede wolf, eruit ging kwam er opeens een post die volgens mij nog nooit eerder van BB gezien is. Een post met namen en argumenten. Dát was wel verdacht. Ook was zij een van de eersten die over de geliefden begon. Ervaring leert dat de mensen die als eerste over de geliefden beginnen vaak zelf geliefden zijn óf in een positie zitten waarbij ze haast hebben om de geliefden eruit te werken (in dit geval zijn dat eerder de wolven dan de dorpelingen want zoveel wolven zijn er niet meer). Ik vraag me af of haar mede-geliefde of mede-wolf haar die inhoudelijke post heeft laten maken.
Dan is er van haar nog deze post:

Nou is deze uitspraak natuurlijk helemaal waar (zoals ook gebleken) maar ik vraag me af.. is ze misschien geliefde met een wolf of een verrader? Dan zou ze er baat bij hebben om de andere wolven eruit te werken en ervoor te zorgen dat ze niet verdacht-af raken...
Wat haalt deze theorie onderuit: Misschien is ze opeens slim geworden?

Ten slotte hebben we nog Dingaantouwtje. Hij is in mijn ogen het minst verdacht. Ik heb een tijdje gedacht dat-ie misschien verrader was door z'n speelstijl, maar dat geloof ik niet echt meer. Toch blijft er een beetje een onderbuik-gevoel bestaan. Hij zou geliefde kunnen zijn, samen met bijv. Repelsteel. Maar eerlijkheidshalve moet ik zeggen dat hij vooral in het rijtje staat omdat ik 'm niet direct als onschuldig zou bestempelen. Dat is wat mij betreft niet genoeg reden om hem op te hangen dus ik denk niet dat we op hem zullen stemmen, tenzij er iets bijzonders gebeurt of tenzij iedereen massaal op hem gaat (en een andere stem geen zin heeft).

Wat betreft de overige mensen denk ik dat de volgende onschuldig zijn: Daboman, VeGs, SweetSmile, Absinthe. Ook verwacht ik dat sabir enkel een faalspeler is en niet meer (ik merk overigens dat Mutant steeds een beetje op hem blijft richten.. ik vraag me af waarom dat is aangezien de enige mensen met kennis over anderen in het spel die nu nog leven de wolven en de verrader zijn. Maar goed, Mutant staat bepaald niet bovenaan mijn verdachtenlijstje dus dat laat ik voor nu even gaan).

Ik moet nog even met de andere heeft van Furby Feeder overleggen op wie we gaan stemmen. Ik denk dat we waarschijnlijk mee zullen gaan op Sherlock, maar we zijn ook bereid om op Bright Blue te stemmen als daar meer animo voor is..
Hier heeft Furby Feeder wel een punt (en een goede post) en het was ook heel dom om zo over Twinkebel heen te kijken.

Mijn stem gaat waarschijnlijk uit lijfsbehoud worden dus ik zie nog.
Oud 31-01-2011, 15:32
Verwijderd
Citaat:
Ik begrijp alleen niet waarom je sweetsmile onschuldig acht.
Waarom zou je denken dat ik niet onschuldig ben?

Eigenlijk verdenk ik DaT wel, dat is dan ook wel weer meer een gevoel. Maar toch viel het me wel op dat hij als eerste over de geliefden begon. Wolf zal hij niet zijn, denk ik.
Wat BB betreft zal ik op jullie moeten vertrouwen omdat ik geen ervaring heb qua speelstijlen.

Ik weet nog niet precies op wie ik ga stemmen, dus daar wacht ik ook nog even mee.
Met citaat reageren
Oud 31-01-2011, 15:41
Daboman
Daboman is offline
Citaat:
Leuk dat ik volgens het stemlijstje op mezelf stem!

Ik vind het een beetje een raar excuus om mij als verliefde te gaan verdenken 'omdat ik het goed met Michael kan vinden' Want dan zou voor Absinthe hetzelfde moeten gelden.

Raar dat je er zonder argumentatie zo zeker van bent dat ik wolf ben!

Ik vind dat jullie een beetje argumentloos zijn en alleen maar 'ik denk en vind zus en zo' zeggen.

Hier heeft Furby Feeder wel een punt (en een goede post) en het was ook heel dom om zo over Twinkebel heen te kijken.

Mijn stem gaat waarschijnlijk uit lijfsbehoud worden dus ik zie nog.
Je leest niet goed. Ik vind jou het verdachtste, dat wil niet zeggen dat ik zeker weet dat jij wolf ben. Verder kun je zeggen dat je het raar vindt, maar dan maak je jezelf ook schuldig aan het "ik denk en vind zus en zo". Je komt met nog minder argumenten dan de rest.

@Sweet smile: lees de discussie, daar heb ik het uitgelegd.
Oud 31-01-2011, 15:44
Furby Feeder
Furby Feeder is offline
Maar wat vind je van bright blue dan dabo? Ik hang nml liever de geliefden dan de wolven (en natuurlijk liever de wolven dan een dorpeling maar aaaaals de geliefden een combo vormen moeten we absoluut eerst de geliefden hangen). Misschien heb ik last van tunnelvisie maar bb springt er wat mij betreft uit als geliefde. Ik heb alleen geen flauw idee met wie... wat is jouw mening daarover?

Ik kan me overigens wel vinden in het idee dat sherlock wolf zou kunnen zijn..
Met citaat reageren
Oud 31-01-2011, 15:50
Verwijderd
Citaat:
@Sweet smile: lees de discussie, daar heb ik het uitgelegd.
Dus het is meer het feit dat ik me wel zou laten leiden door iets dat ik daadwerkelijk gezegd of gedaan heb? Of begrijp ik je nu verkeerd?
Met citaat reageren
Oud 31-01-2011, 15:51
Daboman
Daboman is offline
Citaat:
Maar wat vind je van bright blue dan dabo? Ik hang nml liever de geliefden dan de wolven (en natuurlijk liever de wolven dan een dorpeling maar aaaaals de geliefden een combo vormen moeten we absoluut eerst de geliefden hangen). Misschien heb ik last van tunnelvisie maar bb springt er wat mij betreft uit als geliefde. Ik heb alleen geen flauw idee met wie... wat is jouw mening daarover?
Ik zit heel erg te twijfelen. Op zich heb je een punt. Maar als jij geliefde zou zijn met een wolf en BB is een niet-geliefde wolf, dan hangen we. Reden daarvoor is dat ik vind dat je de bad guys er wel erg goed uitpikt en dan kan het altijd zijn dat dat vanwege kennis is.

Op zich ben jij ook in mijn ogen de enige mogelijkheid voor een gemengd koppel, omdat het koppel vermoedelijk alle wolven als verdachten aan zou dragen. Dus dat is nog een beetje waar ik mee zit, speel ik je niet in de kaart als ik zou wisselen naar BB.
Oud 31-01-2011, 15:52
Daboman
Daboman is offline
Citaat:
Dus het is meer het feit dat ik me wel zou laten leiden door iets dat ik daadwerkelijk gezegd of gedaan heb? Of begrijp ik je nu verkeerd?
Nee, Twinkebel zou jou zijn strategiën en keuzes opleggen als jij wolf zou zijn. Ik ken je natuurlijk niet zo goed, maar je lijkt me slim genoeg om even de kat uit de boom te kijken omdat je nieuw bent en dan zou je het verder wel best vinden hoe Twinkebel mensen zou eten.
Oud 31-01-2011, 15:59
Verwijderd
Citaat:
Nee, Twinkebel zou jou zijn strategiën en keuzes opleggen als jij wolf zou zijn. Ik ken je natuurlijk niet zo goed, maar je lijkt me slim genoeg om even de kat uit de boom te kijken omdat je nieuw bent en dan zou je het verder wel best vinden hoe Twinkebel mensen zou eten.
Dat bedoelde ik, alleen zie ik nu dat mijn zin er wel vreemd stond.

Maargoed, ik denk dat ik vandaag op BB stem. Omdat ik op dit moment geliefden belangrijker vind dan wolven. En omdat ik het wel vertrouw als jullie zeggen dat ze anders speelt dan anders.
Met citaat reageren
Oud 31-01-2011, 15:59
Furby Feeder
Furby Feeder is offline
Citaat:
Ik zit heel erg te twijfelen. Op zich heb je een punt. Maar als jij geliefde zou zijn met een wolf en BB is een niet-geliefde wolf, dan hangen we. Reden daarvoor is dat ik vind dat je de bad guys er wel erg goed uitpikt en dan kan het altijd zijn dat dat vanwege kennis is.

Op zich ben jij ook in mijn ogen de enige mogelijkheid voor een gemengd koppel, omdat het koppel vermoedelijk alle wolven als verdachten aan zou dragen. Dus dat is nog een beetje waar ik mee zit, speel ik je niet in de kaart als ik zou wisselen naar BB.
Haha ok. Ik snap je dilemma. Dat wil zeggen, ik snap dat zulke gedachten meespelen. Toch vraag ik me af waarom. Er zijn 2 wolven uit.. 1 dooe de ziener en 1 door onmiskenbare stemlijstjes. Wij hadden LP eigenlijk niet eens op ons verdachtenlijstje staan. Ik denk dat als er sprake was van een gemengd koppel, er heel anders gespeeld zou zijn. Als ik voor mezelf spreek: als ik deel was van een gemengd koppel zou ik veel duidelijker mensen verdacht maken en veel meer chaos proberen te scheppen. De enige die ik echt verdacht heb gemaakt is twinkebel op basis van de stemlijstjes die zeer overtuigend waren (dat vond je zelf toen ook nog).

Maar goed, ik snap wel dat je voorzichtig wil zijn, daarom wilde ik juist je mening..
Oud 31-01-2011, 16:09
Daboman
Daboman is offline
Verder vraag ik me eigenlijk ook wel af waarom Michelangelo BB geliefde zou maken? Hij is erg gefocust op winnen dus ik denk dat hij een koppel zou uitkiezen dat een goede kans maakt om te winnen.
Oud 31-01-2011, 16:10
Bright Blue
Bright Blue is offline
Citaat:
Wat BB betreft zal ik op jullie moeten vertrouwen omdat ik geen ervaring heb qua speelstijlen.

Ik weet nog niet precies op wie ik ga stemmen, dus daar wacht ik ook nog even mee.
Ik vind het een beetje jammer dat je nu een paar mensen gelooft, terwijl ik heel zeker weet dat ik geen geliefden ben. Ik geloof zelfs dat de echte geliefden nu tegen me aan het samenspannen zijn. Dus ik zou goed over je stem nadenken, en niet zomaar meeschapen met wat nu een paar mensen zeggen.
Oud 31-01-2011, 16:11
Verwijderd
Citaat:
Ik vind het een beetje jammer dat je nu een paar mensen gelooft, terwijl ik heel zeker weet dat ik geen geliefden ben. Ik geloof zelfs dat de echte geliefden nu tegen me aan het samenspannen zijn. Dus ik zou goed over je stem nadenken, en niet zomaar meeschapen met wat nu een paar mensen zeggen.
Ik wil ook niet zomaar meeschapen, maar ik vind het erg moeilijk om een goede keuze te maken omdat ik weinig goede argumenten heb. Van wie denk jij dan dat ze geliefden zijn?
Met citaat reageren
Oud 31-01-2011, 16:11
Daboman
Daboman is offline
Citaat:
Wie zijn de geliefden volgens jou? En belangrijker: waarom?
Oud 31-01-2011, 16:12
Bright Blue
Bright Blue is offline
Citaat:
Verder vraag ik me eigenlijk ook wel af waarom Michelangelo BB geliefde zou maken? Hij is erg gefocust op winnen dus ik denk dat hij een koppel zou uitkiezen dat een goede kans maakt om te winnen.
Precies, en ik ga er altijd al heel vroeg uit. Ik denk echt dat Michelangelo eerder voor echt stille spelers zou gaan. (Sabir zou ik een hele slimme speler vinden) En daarom hoop ik ook dat ik nog meer mensen ga meekrijgen op Sabir, aangezien ik nou ook wel eens wat duidelijkheid wil hebben. Voor het zelfde geld is die gast verrader of wolf (of zo ik al zei geliefden) en dan hebben we gelijk meer inzicht op de stemlijstjes. Ik ga voorlopig voor FF (zie uitleg volgende post), maar als ik uit lijfsbehoud moet gaan stemmen blijkt dan doe ik dat.

Edit: verandering stemmen

Laatst gewijzigd op 31-01-2011 om 16:18.
Met citaat reageren
Oud 31-01-2011, 16:16
Bright Blue
Bright Blue is offline
Citaat:

Ik kan me overigens wel vinden in het idee dat sherlock wolf zou kunnen zijn..
Om even te reageren op wie ik denk dat geliefden is; ik denk dat FF een van de twee is. Omdat ze hier puur uit eigen bescherming lijkt me naar mij wijst. Waarvan ik nog helemaal geen rede heb gehoord. Ik heb alleen Dingaantouwtje horen zeggen dat ik in mijn eentje niet zulke post zou kunnen maken, dat is het enige argument wat ik heb gehoord. Daarom denk ik dat dit puur uit verdediging is.

Citaat:
Je had juist minder tijd zei je, door de toetsweek.
(Ja, maar die toetsweek is nu zo goed als voorbij voor mij. )

Citaat:
Ik heb nergens gezegd dat je niet capabel genoeg bent om deze posts te maken, je geeft me alleen het idee dat je niet alleen speelt, en dat heeft te maken met verandering in speelgedrag. Is het echt zo raar dat ik niet op je post inga? Jij denkt dat ik geliefde bent, ik weet zeker dat dat niet zo is. Daar valt toch weinig over te zeggen verder?
De verandering van mijn spelgedrag heb ik net uitgelegd, zie vorige post.
Oud 31-01-2011, 16:18
Daboman
Daboman is offline
Nee BB, ze hoeft zichzelf niet te beschermen, want Sherlock zat al in het verdachtenstoeltje. Tenzij ze samen geliefden zijn natuurlijk, maar dan doe je wel erg veel aannames.
Oud 31-01-2011, 16:18
Furby Feeder
Furby Feeder is offline
Citaat:
Om even te reageren op wie ik denk dat geliefden is; ik denk dat FF een van de twee is. Omdat ze hier puur uit eigen bescherming lijkt me naar mij wijst. Waarvan ik nog helemaal geen rede heb gehoord. Ik heb alleen Dingaantouwtje horen zeggen dat ik in mijn eentje niet zulke post zou kunnen maken, dat is het enige argument wat ik heb gehoord. Daarom denk ik dat dit puur uit verdediging is.

(Ja, maar die toetsweek is nu zo goed als voorbij voor mij. )

Ja maar jij beschuldigde meteen DaT ook van geliefde-zijn toen hij jou beschuldigde. Daar word ik niet bang van. Je wijst gewoon steeds terug. Erg knap hoor..

Wij stemmen officieel op BB omdat we er volledig in geloven dat zij geliefde is. Haar gevingerwijs versterkt dat idee alleen maar.
Oud 31-01-2011, 16:20
Verwijderd
Ik blijf een beetje bij Sabir hangen omdat juist niemand denkt dat hij wolf is, als hij het wel is, kunnen we ons wel voor de kop slaan. Maar door zijn gebrek aan posts kunnen we er niets van maken natuurlijk.

Wat ik nu ga stemmen weet ik nog niet. FF heeft sterke argumenten. Ik denk nog na.
Met citaat reageren
Oud 31-01-2011, 16:20
Bright Blue
Bright Blue is offline
Citaat:
Ja maar jij beschuldigde meteen DaT ook van geliefde-zijn toen hij jou beschuldigde. Daar word ik niet bang van. Je wijst gewoon steeds terug. Erg knap hoor..

Wij stemmen officieel op BB omdat we er volledig in geloven dat zij geliefde is. Haar gevingerwijs versterkt dat idee alleen maar.
Dat is niet waar, ik ben begonnen met DaT aan te wijzen als geliefden. Dat kun je allemaal na lezen. Vervolgens begon hij met het vingertje naar mij te wijzen, en toen begon jij ook ineens met het vingertje naar mij te wijzen. Ik denk dat jullie een goed koppel zouden zijn, al ben ik van dingaantouwtje wel minder zeker dan van jou.

Oke, dus als ik straks niet geliefden ben, willen jullie dan alsjeblieft FF ophangen voor geliefden zijn? Want ik weet heel zeker dat ik geen geliefde heb in dit spel.
Oud 31-01-2011, 16:21
Dingaantouwtje
Citaat:
Ik ben helaas niet overtuigd. Het gaat mij er niet om dat je slimmer of beter speelt dan anders, gewoon anders. Ik heb ook nooit gezegd dat je dit soort posts niet KAN maken in je eentje, dat is de olifant die je zelf hebt gemaakt van de mug die ik postte. Ik zeg alleen dat ik het idee heb dat je dit spel met iemand anders speelt.
Verwijderd
Citaat:
Nee BB, ze hoeft zichzelf niet te beschermen, want Sherlock zat al in het verdachtenstoeltje. Tenzij ze samen geliefden zijn natuurlijk, maar dan doe je wel erg veel aannames.
Daar heb je inderdaad een punt. Ik denk dat ik toch voor BB ga nu. Als zij geen geliefde blijkt te zijn, dan zou FF wel een nieuwe verdachte kunnen izjn.
Met citaat reageren
Bright Blue
Bright Blue is offline
Citaat:
Hoe bedoel je 'ze hoeft zichzelf niet te beschermen'? Zeg ik dat dan?
Reageren

Regels voor berichten