Advertentie | |
|
![]() |
|
Verwijderd
|
Ik wil wel meegaan op Sherlock. Ik zie alleen nog niet zo gauw een wolf in hem, wél evt. geliefde, omdat hij zich voor zijn doen behoorlijk op de achtergrond houdt en omdat hij in de hoi-reeks zit net als de cupido (en Michael en hij elkaar ook wel mogen, geloof ik).
BB en/of Sweetsmile is zeker ook nog een optie. |
![]() |
||
![]() |
Citaat:
![]()
||
![]() |
Citaat:
||
Citaat:
||
Ik heb op dit moment 4 verdachten voor een wolf en/of geliefde positie: Sherlock, Repelsteel, Bright Blue en Dingaantouwtje.
Laten we beginnen bij Sherlock (en Repelsteel): Al het hele spel speelt Sherlock vreemd. Ik vond het vooral opvallend dat hij tijdens de hangronde van twinkebel bleef vasthouden aan Repelsteel terwijl het eigenlijk overduidelijk was dat twinkebel wolf was én dat Repelsteel er niet uit zou gaan die ronde. Achteraf zei hij dat het kwam omdat-ie de verdenkingen richting twinkebel gemist had, maar dat kan bijna niet want er zijn behoorlijk veel posts gemaakt erover. Daarnaast had hij ook gewoon in het stemlijstje kunnen kijken en kunnen denken "goh, waarom zijn er opeens zoveel stemmen op twinkebel?". Ik dacht eerst dat Sherlock misschien wolf was en Repelsteel verdacht wilde maken (vooral omdat de ronde ervoor Repelsteel veel stemmen kreeg en het dus relatief makkelijk was). Daar ben ik van teruggekomen. Ik denk eerder dat ze geliefden zijn. Hij kon Repelsteel makkelijk verdacht maken want R. zou er toch niet uitgaan. Daardoor zou het lijken alsof ze voor een ander team speelden. Hierbij speelt ook hangronde 4 opeens een rol. 6 stemmen op Queasy, 6 op Repelsteel, Queasy ging eruit. Sherlock stond onder Repelsteel en had dus makkelijk over z'n stem kunnen liegen en op Queasy stemmen. Wat haalt deze theorie onderuit: Sherlock stond als eerste op Repelsteel in hangronde 4. Dat kan natuurlijk een inschattingsfoutje zijn, maar het is wel erg riskant. Ik denk niet dat geliefden zoveel risico zouden nemen als het niet strict noodzakelijk was, en dat was het in dit geval niet. Dan Bright Blue: Al het hele spel maakt ze echte Bright Blue-posts. Veel posts, weinig inhoud. Op zich valt daar vanalles op aan te merken (o.a. dat het verschrikkelijk irritant is, en erg slim omdat ze in geen enkele rol opvalt.. in een vorig spel was ze wolf en niemand had het door omdat ze even 'dom' speelde als altijd) maar het is niet direct verdacht. However, nadat LP als tweede wolf, eruit ging kwam er opeens een post die volgens mij nog nooit eerder van BB gezien is. Een post met namen en argumenten. Dát was wel verdacht. Ook was zij een van de eersten die over de geliefden begon. Ervaring leert dat de mensen die als eerste over de geliefden beginnen vaak zelf geliefden zijn óf in een positie zitten waarbij ze haast hebben om de geliefden eruit te werken (in dit geval zijn dat eerder de wolven dan de dorpelingen want zoveel wolven zijn er niet meer). Ik vraag me af of haar mede-geliefde of mede-wolf haar die inhoudelijke post heeft laten maken. Dan is er van haar nog deze post: Citaat:
Wat haalt deze theorie onderuit: Misschien is ze opeens slim geworden? ![]() Ten slotte hebben we nog Dingaantouwtje. Hij is in mijn ogen het minst verdacht. Ik heb een tijdje gedacht dat-ie misschien verrader was door z'n speelstijl, maar dat geloof ik niet echt meer. Toch blijft er een beetje een onderbuik-gevoel bestaan. Hij zou geliefde kunnen zijn, samen met bijv. Repelsteel. Maar eerlijkheidshalve moet ik zeggen dat hij vooral in het rijtje staat omdat ik 'm niet direct als onschuldig zou bestempelen. Dat is wat mij betreft niet genoeg reden om hem op te hangen dus ik denk niet dat we op hem zullen stemmen, tenzij er iets bijzonders gebeurt of tenzij iedereen massaal op hem gaat (en een andere stem geen zin heeft). Wat betreft de overige mensen denk ik dat de volgende onschuldig zijn: Daboman, VeGs, SweetSmile, Absinthe. Ook verwacht ik dat sabir enkel een faalspeler is en niet meer (ik merk overigens dat Mutant steeds een beetje op hem blijft richten.. ik vraag me af waarom dat is aangezien de enige mensen met kennis over anderen in het spel die nu nog leven de wolven en de verrader zijn. Maar goed, Mutant staat bepaald niet bovenaan mijn verdachtenlijstje dus dat laat ik voor nu even gaan). Ik moet nog even met de andere heeft van Furby Feeder overleggen op wie we gaan stemmen. Ik denk dat we waarschijnlijk mee zullen gaan op Sherlock, maar we zijn ook bereid om op Bright Blue te stemmen als daar meer animo voor is..
|
@Furby: mooi opgemerkt van Bright Blue! Ik dacht inderdaad ook al van, "he, maar ze maakt nooit van die analyses". Ik stond er alleen geen moment bij stil dat dat wel eens voorgekauwd zou kunnen zijn. Dan is ze denk ik eerder medegeliefde dan medewolf, omdat ik nog steeds denk dat de overige wolven qua spelniveau onder Twinkebel zitten en ik vind dat die analyse best wel goed. Allicht is ze geliefde met iemand die op dezelfde manier analyseert?
Verder zijn de dingen die jij noemt me ook opgevallen omdat ik naar aanleiding van mijn gevoel de stemlijstjes heb bekeken. Ik ben het niet met je eens over hangronde 4. Ik denk dat het kloppend te maken is doordat de verrader Little Phoebe gedekt heeft en dus onder Repelsteeltje staat maar Queasy gestemd heeft. En dat de laatste andere wolf onder Repelsteeltje staat. En ik vraag me juist af of Repelsteeltje wolf is, waardoor ik ook denk dat Sherlock best om die reden op hem gestemd kan hebben. Ik weet niet of deze theorie ook weer met de andere lijstjes klopt, maar in ieder geval wel met recent gepostte theoriën. Ik begrijp alleen niet waarom je sweetsmile onschuldig acht. Ik moet ook zeggen, ik hoop nog een analyse van Vegs te zien. Die denkt ook net weer een beetje anders dan ik of furby of wie dan ook en kan dus vast ook iets nuttigs toevoegen.
|
Eerst mijn 'plicht' maar even doen
![]() Stemlijstje hangronde 7 DaT 1. Repelsteel* Sherlock 2. Daboman 4. Absinthe* 5. FurbyFeeder* BrightBlue 6. DaT Niet gestemd (6/11): SweetSmile, Sherlock, BrightBlue, Mutant, Sabir96, VeGs Ik weet momenteel nog niet op wie ik ga stemmen, en ik zit nu op stage, dus ik heb alleen tijd om bij te lezen. Ik ga vanavond nog reageren op mensen. Laatst gewijzigd op 31-01-2011 om 16:51. |
![]() |
|
Verwijderd
|
Ik moet zeggen dat die uitspraak van BB me ook al was opgevallen, ik vond het gewoon een beetje een open deur waarvan ik niet snapte waarom ze het nog even moest benadrukken. Concludeerde daarna verder niets, maar wat FF zegt, is misschien wel waar. Hm, nu begin ik toch weer te twijfelen..
|
![]() |
|
Verwijderd
|
@VeGs: opzich hád ik m'n stem op Sherlock al wel doorgegeven, dus ik vind dat ik ook in het stemlijstje moet.
(ook al twijfel ik nu en hou ik nog een beetje in de gaten wat de andere spelers stemmen) edit: je bent mij überhaupt vergeten zie ik, want ik sta ook niet bij de niet-stemmers. |
![]() |
|
@dabo: ik vind sweetsmile vooralsnog onschuldig omdat ik geen enkele reden zie waarom ze verdacht zo zijn (uiteindelijk geldt voor de mensen in mijn 'onschuldig-lijstje' dat ik er niet 100% vanuit ga dat ze onschuldig zijn maar dat ik geen reden zie waarom ze verdacht zouden zijn. Ik sluit uiteindelijk nooit iemand uit). Heb ik iets gemist? Wat ik van sweetsmile zie is een jong meisje dat voor het eerst meespeelt en actief genoeg is om niet irritant te zijn.
Het enige wat volgens mij verdacht aan haar zou kunnen zijn is dat ze niet zo heel erg actief is. Tja. Ik heb gewoon een goed gevoel bij haar en het idee dat het alleen maar beginnersstilte is. Maar als jullie met concrete voorbeelden kunnen komen, dan ben ik daar absoluut benieuwd naar.. |
![]() |
||
Citaat:
@Furby: nou ik dacht dus twinkebel te zien in al die keuzes die de wolven maken. Ik bedoel, dat zijn typisch keuzes die twinkebel zou maken als hij het voor het zeggen had. Vandaar dat de wolven spelers moeten zijn die zich door twinkebel zouden laten leiden. En daar zie ik een nieuwe speler als sweet smile best voor aan. Verder heb ik ook niets verdachts gezien bij haar, maar dit zag ik dus wel.
||
Citaat:
||
Citaat:
||
Citaat:
Nou ja, ik neem t mee in mn theorieen. Maar vooralsnog ben ik meer geneigd om voor sherlock of bright blue te gaan.
||
Citaat:
Als bright blue gewoon wolf was, zou ze niet opeens anders gaan posten en al helemaal niet zorgen dat andere wolven niet verdacht-af zouden zijn..
||
Citaat:
||
![]() |
Citaat:
Ik wees naar jou, en nu wijs jij terug naar mij met de zelfde beschuldiging, typisch geliefden gedrag.
||
![]() |
Citaat:
![]()
||
Citaat:
|||
Leuk dat ik volgens het stemlijstje op mezelf stem!
Ik vind het een beetje een raar excuus om mij als verliefde te gaan verdenken 'omdat ik het goed met Michael kan vinden' Want dan zou voor Absinthe hetzelfde moeten gelden. Citaat:
Ik vind dat jullie een beetje argumentloos zijn en alleen maar 'ik denk en vind zus en zo' zeggen. Citaat:
Mijn stem gaat waarschijnlijk uit lijfsbehoud worden dus ik zie nog.
||
Verwijderd
|
Citaat:
Eigenlijk verdenk ik DaT wel, dat is dan ook wel weer meer een gevoel. Maar toch viel het me wel op dat hij als eerste over de geliefden begon. Wolf zal hij niet zijn, denk ik. Wat BB betreft zal ik op jullie moeten vertrouwen omdat ik geen ervaring heb qua speelstijlen. Ik weet nog niet precies op wie ik ga stemmen, dus daar wacht ik ook nog even mee. |
![]() |
||
Citaat:
@Sweet smile: lees de discussie, daar heb ik het uitgelegd.
|
Maar wat vind je van bright blue dan dabo? Ik hang nml liever de geliefden dan de wolven (en natuurlijk liever de wolven dan een dorpeling maar aaaaals de geliefden een combo vormen moeten we absoluut eerst de geliefden hangen). Misschien heb ik last van tunnelvisie maar bb springt er wat mij betreft uit als geliefde. Ik heb alleen geen flauw idee met wie...
![]() Ik kan me overigens wel vinden in het idee dat sherlock wolf zou kunnen zijn.. |
![]() |
||
Citaat:
Op zich ben jij ook in mijn ogen de enige mogelijkheid voor een gemengd koppel, omdat het koppel vermoedelijk alle wolven als verdachten aan zou dragen. Dus dat is nog een beetje waar ik mee zit, speel ik je niet in de kaart als ik zou wisselen naar BB.
||
Citaat:
||
Verwijderd
|
Citaat:
![]() Maargoed, ik denk dat ik vandaag op BB stem. Omdat ik op dit moment geliefden belangrijker vind dan wolven. En omdat ik het wel vertrouw als jullie zeggen dat ze anders speelt dan anders. |
![]() |
||
Citaat:
Maar goed, ik snap wel dat je voorzichtig wil zijn, daarom wilde ik juist je mening..
||
![]() |
Citaat:
||
Verwijderd
|
Citaat:
|
![]() |
||
Citaat:
||
![]() |
Citaat:
Edit: verandering stemmen
Laatst gewijzigd op 31-01-2011 om 16:18. |
![]() |
||||
![]() |
Citaat:
Citaat:
![]() Citaat:
![]()
||
Citaat:
Wij stemmen officieel op BB omdat we er volledig in geloven dat zij geliefde is. Haar gevingerwijs versterkt dat idee alleen maar.
|
Verwijderd
|
Ik blijf een beetje bij Sabir hangen omdat juist niemand denkt dat hij wolf is, als hij het wel is, kunnen we ons wel voor de kop slaan. Maar door zijn gebrek aan posts kunnen we er niets van maken natuurlijk.
Wat ik nu ga stemmen weet ik nog niet. FF heeft sterke argumenten. Ik denk nog na. |
![]() |
||
![]() |
Citaat:
Oke, dus als ik straks niet geliefden ben, willen jullie dan alsjeblieft FF ophangen voor geliefden zijn? Want ik weet heel zeker dat ik geen geliefde heb in dit spel.
||
Citaat:
||
Verwijderd
|
Citaat:
|
![]() |
||
![]() |
Citaat:
![]()