Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Ontspanning / De Kantine
Topic gesloten

Topictools Zoek in deze topic
Oud 24-02-2011, 20:55
Verwijderd
Citaat:
Geel was de spelleider toen. En naar mijn mening heeft hij zijn straf al gehad toen ik het spel daarna vroeg op hem te stemmen in de 1e ronde door zijn aanmerkingen op de leiding. Dat deed iedereen toen ook netjes. Dan is het voor mij afgedaan.

En ik zou hem erin laten want hij heeft nog niet veel toegevoegd. Toch?
Ja, het is ook maar een beetje een gedachtenspinsel hoor, omdat ik het zo'n bizarre keus vindt. Ga er morgen verder over nadenken en kijken of ik iets wijs' kan verzinnen. Batave eruit lijkt me toch wel verstandig, kijken wat dat oplevert, ook in samenhang met Etmakas. En Furby Feeder, mja, ik vertrouw het toch niet echt met die 2, maar kan er niet echt een vinger opleggen (ook omdat ze nog niet heel veel gepost hebben volgens mij?)

Wat me ook opvalt is dat ik Absinthe (Volgens mij, ik moet het even nazoeken) niet echt inhoudelijk heb zien posten. Dat valt me op, want normaal is ze daar wel van.
Advertentie
Oud 24-02-2011, 21:02
Schrödinger
Schrödinger is offline
Ik ga vermoedelijk voor Daboman. Bij de Batavestemmers zit waarschijnlijk een wolf bij één van de latere stemmers. Daboman benadrukt dat hij Dott "niet verdacht" vindt, terwijl ze juist verdachte dingen deed die voor een dorpeling heel dom zijn om te doen, en ik vind het vreemd dat een ervaren speler als Daboman zulke dingen zomaar even wegwuift. Wel een makkelijke manier om jezelf in te dekken als je al weet dat Dott geen wolf is. Speelt Dott normaal gesproken wat oplettender?

De keuze voor twinkebel vind ik ook opvallend. Misschien proberen de wolven mij zo verdacht te maken, omdat twinkebel mij een paar keer heeft aangevallen, maar dat is wel een beetje opzichtig. Twinkebel is wel ervaren, misschien speelt dat mee.
Oud 24-02-2011, 21:07
Verwijderd
Citaat:
Ja, het is ook maar een beetje een gedachtenspinsel hoor, omdat ik het zo'n bizarre keus vindt. Ga er morgen verder over nadenken en kijken of ik iets wijs' kan verzinnen. Batave eruit lijkt me toch wel verstandig, kijken wat dat oplevert, ook in samenhang met Etmakas. En Furby Feeder, mja, ik vertrouw het toch niet echt met die 2, maar kan er niet echt een vinger opleggen (ook omdat ze nog niet heel veel gepost hebben volgens mij?)

Wat me ook opvalt is dat ik Absinthe (Volgens mij, ik moet het even nazoeken) niet echt inhoudelijk heb zien posten. Dat valt me op, want normaal is ze daar wel van.
FF zit bij mij ook niet helemaal lekker. Absinthe is de 3e Snoopystemmer terwijl dat helemaal niet hoefde. Dus die krijgt van mij met Syori nog steeds het voordeel van de twijfel.
Oud 24-02-2011, 21:08
Verwijderd
Citaat:
Ik ga vermoedelijk voor Daboman. Bij de Batavestemmers zit waarschijnlijk een wolf bij één van de latere stemmers. Daboman benadrukt dat hij Dott "niet verdacht" vindt, terwijl ze juist verdachte dingen deed die voor een dorpeling heel dom zijn om te doen, en ik vind het vreemd dat een ervaren speler als Daboman zulke dingen zomaar even wegwuift. Wel een makkelijke manier om jezelf in te dekken als je al weet dat Dott geen wolf is. Speelt Dott normaal gesproken wat oplettender?

De keuze voor twinkebel vind ik ook opvallend. Misschien proberen de wolven mij zo verdacht te maken, omdat twinkebel mij een paar keer heeft aangevallen, maar dat is wel een beetje opzichtig. Twinkebel is wel ervaren, misschien speelt dat mee.
Ik twijfel ook bij Daboman. Maar wil ook heel graag de functie van Batave weten.

Hoezo vind iedereen Twinkebel toch zo'n ervaren speler??

edit:
Het rare aan de keuze van de wolven is dat als ze gewoon een random speler hadden gepakt die niet verdacht was deze ronde 100% zeker zonder enige twijfel Batave eruit was gegaan. Nu twijfelt iedereen, of ik in ieder geval wel.

Ik denk dat ik, en dat gaat tegen mijn aard in , voor de zekerheid toch voor Batave ga en ik hou de andere spelers die ik heb genoemd in mijn achterhoofd voor de volgende ronde.
Oud 24-02-2011, 21:11
Verwijderd
Citaat:
FF zit bij mij ook niet helemaal lekker. Absinthe is de 3e Snoopystemmer terwijl dat helemaal niet hoefde. Dus die krijgt van mij met Syori nog steeds het voordeel van de twijfel.
Daartoe ben ik ook wel bereid ja. (Absinthe het voordeel van de twijfel geven)

Citaat:
Ik twijfel ook bij Daboman. Maar wil ook heel graag de functie van Batave weten.

Hoezo vind iedereen Twinkebel toch zo'n ervaren speler??

Het rare aan de keuze van de wolven is dat als ze gewoon een random speler hadden gepakt die niet verdacht was deze ronde 100% zeker zonder enige twijfel Batave eruit was gegaan. Nu twijfelt iedereen, of ik in ieder geval wel.

Ik denk dat ik, en dat gaat tegen mijn aard in , voor de zekerheid toch voor Batave ga en ik hou de andere spelers die ik heb genoemd in mijn achterhoofd voor de volgende ronde.
Ik snap dat ook niet van Twinkebel. Zelfs al is ie ervaren speler, dan speelt ie (vaak) nogal behoorlijk dom.

Hm Daboman. Ik weet het niet. Ik meen me te herinneren dat ie vorig spel ook behoorlijk op de achtergrond was? Er gaan hier nog geen alarmbellen rinkelen, maar ik zou het zeker waarderen als ie wat meer inbreng zou hebben .
Oud 24-02-2011, 21:12
Verwijderd
En de wolven hebben het wat dat betreft wel goed aangepakt, misschien willen ze juist wel twijfel zaaien rondom batave omdat ie gewoon slecht is? Ik ga ook voor batave. Zal zo even het stemlijstje updaten.
Oud 24-02-2011, 21:14
Verwijderd
Stemlijst hangronde 3:

Batave
2 Syori
3 Michelangelo
4 Furby feeder
6 sann
7 Eye of Sauron
8 Daboman*
9 Absinthe
10 Röps
11 Dobermann
12 Dingaantouwtje

Twinkebel
1 Batave

Daboman
5 Schrödinger

(nog) niet gestemd

Batave
Etmakas
Neko*
Daboman

Stemlijst hangronde 1: klik
Stemlijst hangronde 2: klik

Laatst gewijzigd op 25-02-2011 om 13:15.
Oud 24-02-2011, 21:18
Verwijderd
Oh ja

even wat anders: what's up met dingaantouwtje? Over niet posten gesproken

En nu moet ik echt het verhaal lezen want ik las tot nu toe alleen iets over mij icm klaarkomen over een lijk

Edit: reactie op het verhaal: OMFGGGGGGG wtf
Oud 24-02-2011, 21:24
Verwijderd
Citaat:
Oh ja

En nu moet ik echt het verhaal lezen want ik las tot nu toe alleen iets over mij icm klaarkomen over een lijk

Ik denk dat Batave niet meer op Twinkebel stemt

En ik wilde het net zeggen! Hij reageert amper, de meest inactieve speler samen met Daboman.
Oud 24-02-2011, 21:27
Verwijderd
Citaat:
Ik denk dat Batave niet meer op Twinkebel stemt

En ik wilde het net zeggen! Hij reageert amper, de meest inactieve speler samen met Daboman.
Dan moeten die stomme wolven Twinkebel ook maar niet eten

Aangepast.

Ja ik vind het raar, hij is wel iemand die normaal juist erg actief mee doet toch?
Oud 24-02-2011, 22:05
Little Phoebe
Little Phoebe is offline
Ik ben blij dat het verhaal in de smaak valt
Oud 24-02-2011, 22:20
Verwijderd
Citaat:
Ik ben blij dat het verhaal in de smaak valt
Hmmz, nouja ik had een iets andere rol voor mijzelf in gedachte
Oud 24-02-2011, 22:31
Eye of Sauron
Eye of Sauron is offline
Ik denk dat ik deze ronde ook voor Batave ga. Het is erg vreemd dat hij precies om 20.30 met zo'n hele muur van tekst komt (seriously, whats up with that) over waarom ie voor Twinkebel gaat, en heel toevallig is Twinkebel ook degene die wordt opgegeten. Dan zou je kunnen zeggen dat de wolven Batave verdacht wilden maken, maar dat kan niet omdat ze hun stem al voor 20.30 hebben moeten doorgeven. Dus of Batave is zelf wolf en wilde zichzelf vrijpleiten, of er is een heleboel toeval in het spel. wel, ik sta heel wantrouwig tegenover toeval (zoals ik dit spel heel wantrouwig tegenover zo'n beetje alles sta ) dus daarom ga ik voor Batave.
Oud 24-02-2011, 22:34
Daboman
Daboman is offline
Citaat:
Wat mij ook opvalt is dat daboman, normaal een vrij actieve speler die nooit een stemronde vergeet, opeens vergeet te stemmen de eerste ronde.
Een wolf vind de stemming niet zo heel belangrijk de eerste ronde en het ''netjes'' zeggen van daboman geeft hem sympathie. Hmm..
Ik heb sinds 3 weken een nieuwe baan en moet naast de nieuwe werkzaamheden ook nogal wennen aan het rooster. Het is een volcontinu bedrijf. Ik had verwacht dat ik het stemmen niet zou vergeten (dat mag heus wel met mijn track record!), maar blijkbaar gebeurt dat toch. Ik zit daardoor ook niet zo goed in het spel als ik zou willen.

En tsja, als ik dan wel wat post is er weer niemand waardoor ik ook niet echt in een discussie raak. Ik zit ook steeds aan deze post toe te voegen wat in me op komt. Lijkt me beter dan 5 nieuwe posts.

Verder komen je gedachtes wel overeen met wat ik ook al dacht. Batave is in mijn ogen verdacht en als hij daadwerkelijk slecht is ook Etmakas. Twinkebel was blijkbaar gewoon paranoie (ik vond hem in de eerste instantie verdacht) en ik vind het persoonlijk ook een beetje een maffe keus. Het is een keus die ik normaal gesproken echt alleen met mr soija zou associeren.

Ik begrijp eigenlijk ook niet waarom ik Dott verdacht zou moeten vinden? Schrödinger? Heb ik dan iets belangrijks over het hoofd gezien? Ik bedoel dit niet als persoonlijke aanval, maar volgens mij is Dott vanuit zichzelf een beetje chaotisch.

Verder stem ik hoogstwaarschijnlijk op Batave, want ik ben over hem nog niet van gedachten veranderd.

Laatst gewijzigd op 24-02-2011 om 22:47.
Oud 24-02-2011, 23:02
Verwijderd
Citaat:

Klopt. Ik vind het weer veel te snel gaan allemaal Ik probeer af en toe wel m'n bevindingen te posten, maar echt inhoudelijk ben ik nog niet geweest nee.

En ik weet niet zo goed wat ik van deze keuze van de wolven moet vinden.
Oud 24-02-2011, 23:08
Dingaantouwtje
Dingaantouwtje is offline
Citaat:
Oh ja

Ik ben er nog. Vorig spel heb ik geleerd dat het in de eerdere rondes werkt om te observeren en niet te veel rond te schreeuwen. Later in het spel (nu) heb ik dan wat inhoudelijkere posts en dat is voor iedereen prettig.

Dus: Morgen (of eigenlijk vandaag) zal ik mijn observaties/notulaties/opgeslagen posts even uitschrijven en posten.
Oud 24-02-2011, 23:15
Verwijderd
Citaat:
Ik ben er nog. Vorig spel heb ik geleerd dat het in de eerdere rondes werkt om te observeren en niet te veel rond te schreeuwen. Later in het spel (nu) heb ik dan wat inhoudelijkere posts en dat is voor iedereen prettig.

Dus: Morgen (of eigenlijk vandaag) zal ik mijn observaties/notulaties/opgeslagen posts even uitschrijven en posten.
Dit is niet ''hoe blijf ik zo lang mogelijk in het spel'' maar het weerwolfspel, dus de wolven vinden. Dus post gewoon je observaties want dit slaat nergens op natuurlijk.
Oud 24-02-2011, 23:18
Dingaantouwtje
Citaat:
Dit is niet ''hoe blijf ik zo lang mogelijk in het spel'' maar het weerwolfspel, dus de wolven vinden. Dus post gewoon je observaties want dit slaat nergens op natuurlijk.
Ik snap wat je bedoeld, maar we schieten er nog minder mee op als ik in de eerste twee rondes iets doms zeg, en iedereen een crusade tegen me begint omdat ik me versprak. Zo ging ik er vaak uit, en dat is zonde voor de ronde (rijm ). Ik praat nogal snel voordat ik denk, wat kutsituaties oplevert. Vorig spel ging ik liegen over mijn eerste stem, dit spel heb ik even twee rondes afgewacht. En jetzt geht loss.
Oud 24-02-2011, 23:21
Verwijderd
Citaat:
Ik snap wat je bedoeld, maar we schieten er nog minder mee op als ik in de eerste twee rondes iets doms zeg, en iedereen een crusade tegen me begint omdat ik me versprak. Zo ging ik er vaak uit, en dat is zonde voor de ronde (rijm ). Ik praat nogal snel voordat ik denk, wat kutsituaties oplevert. Vorig spel ging ik liegen over mijn eerste stem, dit spel heb ik even twee rondes afgewacht. En jetzt geht loss.
Ik ben benieuwd.
Oud 24-02-2011, 23:36
Röps
Röps is offline
Zeer vreemde keuze... ik denk dat er niet echt een nieuwe splitsing van stemmen zat aan te komen, maar na Batave werd Twinkebel toch wel het meest genoemd. Met deze lunchkeuze is het dan wel weer zekerder dat Batave naar de galg zou gaan, in eerste instantie, dus zou het 'm moeten vrijpleiten?? Dat was m'n eerste gedachte, maar zoals al gezegd zou het best een reverse keuze kunnen zijn en is Batave dus gewoon wolf.

Daboman's stilte viel me ook op en hij is er volgens mij niet vies van stilte te gebruiken als valide tactiek voor een wolf. Dan vind ik Schrödinger eigenlijk opvallender, daar hij Daboman noemt als iemand die Dott niet verdacht vond. Dat waren er wel meer en zo gek was het dus niet dat hij Dott niet verdacht.

En hiermee:
Citaat:

is hij de eerste die niet voor Batave gaat. Als Batave wolf is, verdacht, omdat hij wellicht een stemming tegen Daboman probeert te forceren.

Daarnaast bevat bovenstaande post wijsheden waarbij ik geen idee heb hoe Schrödinger er aan komt. Overleg gehad met medewolven, of zeer goed op de hoogte van oude spellen?
een ervaren speler als Daboman
Twinkebel is wel ervaren, misschien speelt dat mee.

En Misschien proberen de wolven mij zo verdacht te maken, omdat twinkebel mij een paar keer heeft aangevallen, klinkt me ook verdacht in de oren. Op basis van bovenstaande quote denk ik, wolf, maar misschien zie ik een en ander over het hoofd?
Oud 24-02-2011, 23:44
Röps
Röps is offline
Is Schrödinger eigenlijk nieuw als speler of niet? Ik dacht het namelijk omdat ik nog nooit eerder met hem gespeeld heb voor zover ik weet, maar misschien is het niet zo en dan kan bovenstaande de prullenbak in
Oud 24-02-2011, 23:49
Daboman
Daboman is offline
Citaat:
Is Schrödinger eigenlijk nieuw als speler of niet? Ik dacht het namelijk omdat ik nog nooit eerder met hem gespeeld heb voor zover ik weet, maar misschien is het niet zo en dan kan bovenstaande de prullenbak in
Hij is Kazet Nagorra. Hij is niet nieuw en staat bekend als slim. Persoonlijk vind ik dat hij daarin nog wel eens doorslaat.

Ik vind wel dat er wel wat in je theorie zit. Ik begrijp echt niet waarom ik speciaal Dott verdacht moet vinden. En misschien probeert hij inderdaad wel een stemming te forceren.
Oud 24-02-2011, 23:49
Batave
Batave is offline
Citaat:
Ik denk dat ik deze ronde ook voor Batave ga. Het is erg vreemd dat hij precies om 20.30 met zo'n hele muur van tekst komt (seriously, whats up with that) over waarom ie voor Twinkebel gaat, en heel toevallig is Twinkebel ook degene die wordt opgegeten. Dan zou je kunnen zeggen dat de wolven Batave verdacht wilden maken, maar dat kan niet omdat ze hun stem al voor 20.30 hebben moeten doorgeven. Dus of Batave is zelf wolf en wilde zichzelf vrijpleiten, of er is een heleboel toeval in het spel. wel, ik sta heel wantrouwig tegenover toeval (zoals ik dit spel heel wantrouwig tegenover zo'n beetje alles sta ) dus daarom ga ik voor Batave.
Ik heb gisteravond gezegd dat ik uiteen zou zetten waarom ik deze ronde op Twinkebel zou stemmen, dat zou ik in veiligheid tussen 20.29 en de uitslag doen, zoals jij ook zou doen, maar die post heb ik niet gezien.

[edit]: het laatste dat ik verwacht had is dat ik of twink eruit zouden gaan, ik gokte op een meer onbeduidende stille speler, maar de wolven kozen anders. Ik betwijfel dat Twink op het goede spoor was though, mede door het lezen van zijn posts.
Oud 24-02-2011, 23:51
Daboman
Daboman is offline
Citaat:
Ik heb gisteravond gezegd dat ik uiteen zou zetten waarom ik deze ronde op Twinkebel zou stemmen, dat zou ik in veiligheid tussen 20.29 en de uitslag doen, zoals jij ook zou doen, maar die post heb ik niet gezien.
Ik denk dat je de eetronde voor de hangronde hebt aangezien
Oud 24-02-2011, 23:52
Batave
Batave is offline
Citaat:
Ik denk dat je de eetronde voor de hangronde hebt aangezien
Deze ronde is imo een hangronde, grapjas .
Oud 25-02-2011, 03:13
Verwijderd
Ik vind de keuze van de wolven heel erg vreemd. Persoonlijk denk ik dat ze Batave alleen maar nog verdachter wilden maken. Vanwege deze opmerking van Michelangelo is dat vrij logisch:

Citaat:
Ik ben vooral benieuwd naar Batave. Want ik denk dat als Batave wolf is dit Twinkelbel vrijpleit en omgekeerd.
Iedereen weet dat Michelangelo een ervaren speler is, dus mensen nemen zijn woorden serieus. twinkebel blijkt onschuldig, dus Batave moet dan wel schuldig zijn..

Ook is Batave iemand die al de hele tijd twinkebel verdacht vindt (er zijn overigens meerdere mensen die dat vonden, mijzelf inclusief). Het feit dat twinkebel er nu uit is maakt Batave nog verdachter. Al helemaal omdat hij net een muur van tekst had gepost over twinkebel vlak voor de uitslag.

Daarom begin ik er nu twijfels bij te krijgen; er wijzen gewoonweg teveel pijlen naar Batave, dat het bijna te makkelijk is.

Maar er is ook de kans dat dit allemaal reverse psychology is en dat zij misschien verwachten dat we nu allemaal gaan twijfelen. Het probleem is echter dat afgezien van die late stem van Batave in ronde 1 (waarover hij nu voor de zoveelste keer uitleg heeft gegeven en daar, wat mij betreft, oprecht in lijkt) er vrij weinig 'bewijs' is van de slechtheid van Batave.

Ik denk dat dit wel eens een witch hunt zou kunnen zijn die is begonnen in de eerste ronde (waar niemand nog echt goede verdachten heeft - we hadden geluk) en waar de wolven lekker gebruik van maken. Dat zij hem in ronde twee lieten leven was ook vrij logisch, aangezien ze wisten dat hij toch al verdacht was.

Michelangelo zegt dat hij tegen zijn gevoel in toch op Batave gaat stemmen, en dat is iets dat ik ook wel zou willen doen, omdat we ons anders toch steeds blijven afvragen of we niet een foutje hebben gemaakt, maar ik zou toch graag nog even de mening van anderen horen.

Edit: Damn, ik lees net dat verhaal. Wat hebben we toch heerlijk zieke spelleiders deze keer. Wtf.

Laatst gewijzigd op 25-02-2011 om 03:44.
Oud 25-02-2011, 08:28
Furby Feeder
Furby Feeder is offline
Wij hadden onze stem op batave al doorgegeven en daar blijven we op. Batave lijkt de enige logische optie, zeker aangezien er niet echt duidelijke hints zijn naar iemand anders.

Verder heb ik (Lorelei) het echt tyfusdruk op dit moment. Ik zal proberen aan het eind van de middag een wat uitgebreidere post te maken, maar op dit moment zou die toch nergens op slaan omdat ik stijf sta van de stress.

Wij waren overigens verbaasd dat de wolven twinkebel aten, zeker omdat twinkebel bij veel mensen niet lekker lag. Waarom zou je dan voor hem gaan en niet voor iemand die minder verdacht was
Oud 25-02-2011, 08:33
Schrödinger
Schrödinger is offline
Citaat:
Hij is Kazet Nagorra. Hij is niet nieuw en staat bekend als slim. Persoonlijk vind ik dat hij daarin nog wel eens doorslaat.

Ik vind wel dat er wel wat in je theorie zit. Ik begrijp echt niet waarom ik speciaal Dott verdacht moet vinden. En misschien probeert hij inderdaad wel een stemming te forceren.
Omdat Dott "uit lijfsbehoud" stemde, en dat op de verkeerde deed? Omdat ze de ontwikkelingen in het spel niet gelezen heeft, weten we nu, maar hoe kun je dat nu niet raar of verdacht vinden?

Batave lijkt nu wel een voor de hand liggende keuze, maar het ligt me niet lekker dat zo weinig mensen iemand anders voorstellen. Dat suggereert wellicht dat de wolven het wel prima vinden als Batave wordt opgehangen.
Oud 25-02-2011, 08:35
Schrödinger
Schrödinger is offline
Citaat:
Nee, dit is mijn tiende spel ofzo.
Oud 25-02-2011, 11:09
Verwijderd
Goed, dankzij het kapotte forum heb ik nu niet veel tijd meer over...
Al moet ik zeggen dat ik het wel opvallend vind dat er nog nauwelijks voor Batave wordt opgekomen, en dat dat gek is als hij wolf is, ben ik het er wel mee eens dat we moeten weten wat zijn functie is en er nu eenmaal de meeste pijlen zijn kant op wijzen. Dus ik stem ook op Batave.
Oud 25-02-2011, 11:16
Verwijderd
Citaat:
Batave lijkt nu wel een voor de hand liggende keuze, maar het ligt me niet lekker dat zo weinig mensen iemand anders voorstellen. Dat suggereert wellicht dat de wolven het wel prima vinden als Batave wordt opgehangen.
Dit kan natuurlijk om verschillende redenen zijn hé, Batave is eigenlijk al vanaf de eerste hangronde de spreekwoordelijke pisang en dan is het misschien maar beter om je daar bij neer te leggen als wolf en er het beste van te maken in de korte tijd die je nog gegund is. Dat zou ook meteen verklaren waarom Batave het gelijkspel overleefde.

Citaat:
Al moet ik zeggen dat ik het wel opvallend vind dat er nog nauwelijks voor Batave wordt opgekomen, en dat dat gek is als hij wolf is, ben ik het er wel mee eens dat we moeten weten wat zijn functie is en er nu eenmaal de meeste pijlen zijn kant op wijzen. Dus ik stem ook op Batave.
Precies; er is niemand die Batave steunt. Er zijn ook amper tot geen alternatieven voor Batave genoemd behalve dan Daboman door Schrödinger. Curieus.
Oud 25-02-2011, 11:18
Röps
Röps is offline
Citaat:
Omdat Dott "uit lijfsbehoud" stemde, en dat op de verkeerde deed? Omdat ze de ontwikkelingen in het spel niet gelezen heeft, weten we nu, maar hoe kun je dat nu niet raar of verdacht vinden?
Omdat het een onhandige dorpelingenactie kon zijn en omdat het niet heel raar is als ze vlug naar de stemlijst heeft gekeken waarbij de stemlijst nog niet helemaal up-to-date was. Dat je er niet bij kan dat iemand dat niet raar vindt, ok, maar om dat als reden te gebruiken om op Daboman te stemmen gaat wel wat ver imo.

Ik wist iig niet dat je Kazet was, maar nu begrijp ik dan wel hoe je weet dat Twinkebel en Daboman ervaren zijn. Dat stukje van mijn theorie kan dus de prullenbak in

Wel vind ik het verdacht om zelf al te komen met "zou het zijn om mij verdacht te maken". Het is een beetje onder het motto van, ik draag het zelf aan, dus zou je me precies om die reden niet kunnen verdenken.

Ik stem voor nu voorlopig ook wel Batave aangezien zijn rol waarschijnlijk wel info op zal leveren.
Oud 25-02-2011, 11:41
Verwijderd
Citaat:
Ben ik nu dan ook verdacht? Ik liep namelijk de hele tijd te posten dat Dott niet verdacht was. Ja, het was een domme actie en ze had beter moeten lezen, maar het was de hele tijd (zelfs voor ze eruit lag) al duidelijk dat ze alleen op .sann had gestemd omdat .sann ook op haar stemde en dat stukje over lijfsbehoud was een slechte grap (waarvoor ze uiteindelijk dus ook is opgehangen).

Citaat:
+

Citaat:
En dit vind ik dus ook. Ik vind het vreemd dat de wolven twinkebel op hebben gegeten, terwijl twinkebel door veel mensen verdacht werd. Dit suggereert dus dat de keuze voor de wolven helemaal niet random was, want ze eten meestal geen verdachte mensen op (want die liggen er meestal toch snel genoeg uit). Ook vind ik het vreemd dat niemand twinkebel verdedigt, want meestal proberen de wolven (zo niet de verrader) elkaar toch wel te redden..?

Absinthe zegt dat de meeste pijlen nu naar Batave wijzen, maar eigenlijk wijzen alle pijlen naar Batave en dat zit me niet lekker. Het lijkt wel alsof er een weg wordt uitgestippeld en we trappen er allemaal in.

Maar ik blijf nu steeds twijfelen, want dit kan best een geval zijn van reverse psychology en proberen ze er maar het beste van te maken, omdat ze toch wel weten dat Batave op wordt gehangen (dus ze offeren hem op) en is iedereen die hem verdedigt straks opeens verdacht - ik dus..

Ik zou mijn stem eigenlijk niet op Batave willen zetten, omdat ik het idee heb dat we erin worden geluisd, maar het probleem is dat ik niet zou weten op wie ik anders moet stemmen.
Oud 25-02-2011, 11:47
Verwijderd
Citaat:
Maar ik blijf nu steeds twijfelen, want dit kan best een geval zijn van reverse psychology en proberen ze er maar het beste van te maken, omdat ze toch wel weten dat Batave op wordt gehangen (dus ze offeren hem op) en is iedereen die hem verdedigt straks opeens verdacht - ik dus..
Ik denk dat wanneer de rol van Batave definitief bekend wordt de beerput losgetrokken wordt and then it's on. Ik blijf bij m'n verdenking van Batave en mijn stem gaat dus ook naar hem uit.
Oud 25-02-2011, 12:03
Schrödinger
Schrödinger is offline
Citaat:
Ben ik nu dan ook verdacht? Ik liep namelijk de hele tijd te posten dat Dott niet verdacht was. Ja, het was een domme actie en ze had beter moeten lezen, maar het was de hele tijd (zelfs voor ze eruit lag) al duidelijk dat ze alleen op .sann had gestemd omdat .sann ook op haar stemde en dat stukje over lijfsbehoud was een slechte grap (waarvoor ze uiteindelijk dus ook is opgehangen).
Op dit punt in het spel is het natuurlijk lastig om echt verdachte mensen te vinden, maar ja, zoiets neem ik ook bij jou mee. Bij Daboman (en ook EoS overigens) speelt daarin echter ook het "veilige stem"-argument mee (zie mijn eerdere post).
Oud 25-02-2011, 12:07
Röps
Röps is offline
Citaat:
En dit vind ik dus ook. Ik vind het vreemd dat de wolven twinkebel op hebben gegeten, terwijl twinkebel door veel mensen verdacht werd. Dit suggereert dus dat de keuze voor de wolven helemaal niet random was, want ze eten meestal geen verdachte mensen op (want die liggen er meestal toch snel genoeg uit). Ook vind ik het vreemd dat niemand twinkebel verdedigt, want meestal proberen de wolven (zo niet de verrader) elkaar toch wel te redden..?
Neem aan dat daar Batave moest staan?

Maar op dezelfde manier zou je naar de eerste stemming kunnen kijken. Het werd nauwelijks opgenomen voor Snoopy, en zij bleek toch wolf. Dit kan eventueel nog wel betekenen dat de ander met veel stemmen óók wolf was en verdediging niet het gewenste effect zou hebben.
Oud 25-02-2011, 13:05
Dingaantouwtje
Ik ga iedereen eventjes bij langs om de mate van verdachtheid (in mijn ogen dan) aan te geven. Het is een beetje een slordige post geworden, excuus.

Hangronde 1:
Spoiler

Opmerkingen over Daboman:
Spoiler

Stukje over EoS:
Spoiler

Rondom Geel:
Spoiler

Hangronde 2
Spoiler

Batave:
Spoiler

Daarom stem ik deze ronde op Batave.
Oud 25-02-2011, 13:08
Verwijderd
Jongens, even ter informatie: ik heb bijna niet geslapen vannacht, dus ik ga nu een middagdutje doen, vanavond ben ik er rond etenstijd nog even maar de rest van de avond ook niet, dus het stemlijstje bijhouden gaat me even niet lukken vandaag. Ik update 'm nog even tot aan deze post, dan moet iemand anders het even overnemen.
Oud 25-02-2011, 13:52
Daboman
Daboman is offline
Citaat:

Ik zie Dott er dus voor aan om zich daarin oprecht te kunnen vergissen. Niet iedereen hier heet Schrödinger. En verder heeft ze misschien andere dingen aan haar hoofd. Ik vind dit dus nogal vergezocht en wat mij betreft is het gebakken lucht.

Verder, jij suggereert toch iemand anders?

@DAT: ik vind je post nogal flauw. Iets met potten en ketels.
Oud 25-02-2011, 13:54
Verwijderd
Die post van Dingaantouwtje heeft mij heel erg aan het denken gezet. Door Michelangelo en mij te verdenken heb je (naar mijn idee) een hele grote fout begaan, want ik weet van mezelf wat ik ben en van Michelangelo ben ik 100% zeker dat hij geen wolf is.

Jouw hele verhaal laat bij mij zoveel alarmbellen rinkelen, dat ik niet eens weet waar ik moet beginnen, maar here goes.

Over Etmakas: Wat ik zei over het verrader-gedrag van Etmakas is gebaseerd op andere spellen en op mijn eigen ervaring als verrader. Een verrader laat veel mixed signals zien en post veel voor-, en tegenargumenten zodat hij/zij altijd veilig staat na de uitkomst. Wordt er een onschuldige opgehangen, dan kunnen zij zeggen: "Zie je wel, ik wist wel dat het misschien toch niet zo was." Gaat er wel een wolf uit, dan kunnen ze daar ook de credit voor opeisen. Etmakas deed precies did. "Ja, ik vind Batave wel verdacht, maar.." en toen somde ze een hele lijst redenen op waarom hij toch eigenlijk misschien niet verdacht was.

Overigens, het feit dat Etmakas Geel in de eerste ronde verdedigde zou juist heel slim zijn als ze verrader is. Zij wist immers dat Geel geen wolf was, en zoals jij nu hebt bewezen, wordt dat later in het spel gebruikt. En zoals je ziet in de quote die jij van haar gebruikte:
Spoiler
doet ze hier weer precies hetzelfde als ze met Batave deed. Eerst zeggen dat ze hem niet verdacht vindt en dan opeens dat hij toch wel 'hoger op haar verdachtenlijstje staat'. Dát is dus precies verradergedrag.

Nog iets: Vind je het niet heel erg dom van jezelf om te zeggen dat Michelangelo en ik samen wolf (kunnen) zijn? Ik ben namelijk degene die in Hangronde 1 snoopy het eerst op haar vreemde gedrag heeft aangevallen en Michelangelo is daarna degene geweest die zijn stem samen met mij en Absinthe heeft veranderd naar snoopy. Wij zijn duidelijk degenen geweest door wie snoopy er uiteindelijk uit is gegaan.

Ik kan ook wel zeggen dat ik niet aan het manipuleren ben, maar dat heeft toch niet echt veel zin. Zou je me misschien een post kunnen quoten waarin ik zogenaamd aan het manipuleren ben? Want ik heb geen idee wat je precies bedoelt.

Overigens noem je bijna iedere naam en ga je er maar bij een paar echt op in. Jouw hele post is gevuld met chaos en dat is meestal een slecht teken.

Persoonlijk vind ik nog steeds dat het te makkelijk is. Niemand verdedigt Batave en alle 'pijlen' worden op hem gericht, maar het zit me niet lekker. En dat in combinatie met de post van Dingaantouwtje heeft me ervan overtuigd om niet op Batave te stemmen en mijn stem te wijzigen naar DaT.

Ik besef overigens echt dat dit net zo goed een manipulatie kan zijn van de wolven (waar ik dan lekker even in trap, chapeau). Zij kunnen Batave opofferen en hem op deze manier gebruiken om mensen verdacht te maken - Als in: iedereen die hem nu verdedigt is verdacht. Ik snap dus dat als Batave toch wolf is, ik de volgende persoon ben die eruit ligt, maar dat risico durf ik wel te nemen, want als Batave toch wolf blijkt, zijn de andere twee wolven waarschijnlijk makkelijk te vinden.

Ik stem Dingaantouwtje.
Oud 25-02-2011, 14:06
Daboman
Daboman is offline
@Syori: hoe kan je er 100% zeker van zijn dat Michelangelo geen wolf is? Dat zou ik ook wel willen namelijk.
Oud 25-02-2011, 14:14
Verwijderd
Dit nog even:

Citaat:
Neem aan dat daar Batave moest staan?

Maar op dezelfde manier zou je naar de eerste stemming kunnen kijken. Het werd nauwelijks opgenomen voor Snoopy, en zij bleek toch wolf. Dit kan eventueel nog wel betekenen dat de ander met veel stemmen óók wolf was en verdediging niet het gewenste effect zou hebben.
Ja, ik bedoelde Batave (ik had zo vaak twinkebel getypte dat ik er maar mee door bleef gaan ).

In de eerste ronde is het natuurlijk wel anders. De meeste mensen stemden namelijk in eerste instantie random en Michelangelo, Absinthe en ik wijzigden onze stemmen pas vrij laat naar snoopy. Als toen opeens mensen haar zouden gaan verdedigen, was dat wel erg opgevallen. Daarbij was snoopy ook gewoon raar bezig, met haar vreemde stemgedrag en haar 'foutjes', dat was lastig te verdedigen.

Jouw laatste zin: Daar zit inderdaad wel iets in, ja. Zo had ik het nog niet gezien. Toch straks maar even posts van .sann nalezen.
Oud 25-02-2011, 14:17
Verwijderd
Citaat:
@Syori: hoe kan je er 100% zeker van zijn dat Michelangelo geen wolf is? Dat zou ik ook wel willen namelijk.
Nouja, 100% is misschien een overdrijving, maar als je de eerste ronde naleest zou je dat wel kunnen zien.

snoopy had nog geen enkele stem. Toen viel mij het vreemde gedrag op van snoopy en nadat het Michelangelo ook opviel hebben wij onze stemmen samen gewijzigd naar snoopy (en kort daarna ook Absinthe).

Daarna hebben we nog twee stemmen erbij gekregen: van twinkebel (die dorpeling bleek) en van .sann (de persoon die na snoopy de meeste stemmen had - lijfsbehoud dus).

En daarna de late stem van Batave, waardoor hij nu zo verdacht is.

Het lijkt me dan sterk dat Michelangelo wolf is. En van mezelf weet ik dat ik geen wolf ben. Dus Dingaantouwtje staat nu met stipt bovenaan mijn lijstje.
Oud 25-02-2011, 14:17
Daboman
Daboman is offline
Samen gewijzigd? Nouja okee dan. Dat ga ik eens nalezen.

Toevoeging: aha, dit dus. Ja als je doodleuk je stem naar een wolf gaat wijzigen is de kans dat je wolf bent natuurlijk kleiner. Het kan nog steeds wel in mijn ogen, er zijn spelers die zelfs hun teamgenoten genadeloos afstraffen op dit soort fouten. Maar ik denk niet dat ik Michelangelo daar voor aan zie, die wil te graag winnen.
Oud 25-02-2011, 14:21
Röps
Röps is offline
Het is een aparte verdenking/post van DaT, dat ben ik met je eens Syori, maar of dat 'm wolf maakt...
Oud 25-02-2011, 14:43
Verwijderd
Citaat:
Het is een aparte verdenking/post van DaT, dat ben ik met je eens Syori, maar of dat 'm wolf maakt...
Ik weet niet of hij wolf is, maar er is iets mis daar. Ik heb geen slechte functie (Ja, ik weet het, dat zegt iedereen) en van Michelangelo lijkt het me heel sterk dat hij wolf is. Hij zou eventueel een mede-wolf hebben kunnen opofferen om zelf veilig te staan, maar dat zou gewoon dom zijn in dit geval. Snoopy had namelijk nog geen enkele stem toen hij zijn stem wijzigde, en .sann en Dott hadden beiden al meerdere stemmen, dus snoopy was er misschien niet eens uitgegaan als hij niet had gewijzigd. Dat maakt hem voor mij wolf-af.

Overigens hier nog even een lijstje:

Hangronde 3.

Batave
Michelangelo
Furby Feeder
.sann
Eye of Sauron
Absinthe
Röps --
Dobermann
Dingaantouwtje

Dingaantouwtje
Syori

Niet gestemd
Etmakas
Neko*
Daboman
Schrödinger

-- betekent voorlopig stem.

Van Schrödinger en Daboman weet ik niet zeker of ze nu wel of niet hebben gestemd, dus laat het even weten als ik een foutje heb gemaakt.
Oud 25-02-2011, 14:58
Lorelei
Lorelei is offline
Ik ben aan het proberen een zinnige post op mn mobiel te schrijven maar het gaat echt ontzettend kut vanuit dew auto dus misschien breek ik m op in meerdere posts (en ik realiseer me nu dat ik wqaarschijnlijk nog steeds op lorelie ben ingelogd.)

Syori: ik vind het te makkelijk om te zeggen dat michelangelo sowieso geen wolf/verrader kan zijn. Het zou natuurlijk een meesterlijke tactiek zijn om meteen een wolf eruit te werken en vanaf dan beschermd te worden door de tovernaar, als hij verrader is. Of als ze een plannetje met de wolven hebben bedacht. Het was behoorlijk toevallig dat snoopy meteen in de eerste ronde eruit ging, wolf zijnde. Daarnaast zou hij altijd ook nog geliefde kunnen zijn (zeker met die post over mogelijke geliefden die echt als een tang op een varken sloeg). Ik vertrouw niemand in het spel, en dus ook michael niet. Ik geef overigens wel direct toe dat deze hersenkronkel vergezocht is en dat
de kans groter is dat-ie een dorpeling is.
Oud 25-02-2011, 15:00
Lorelei
Lorelei is offline
Gah, wat een frustratie om zo te typen.

goed, waar was ik? Het kan natuurlijk dat de wolven willen dat we batave hangen. Dat zou jammer zijn maar ik zie niemand die ik echt verdacht vind. Ik hoop dus maar dat het een echte verspreking was..
Oud 25-02-2011, 15:04
Lorelei
Lorelei is offline
Verder vind ik neko griezelig stil. Ik was alweer vergeten dat ze meedeed.

Hmz. Verder weet ik het even niet. Ik heb wel wat onderbuikgevoelens maar die zijn nog niet erg sterk zo in het begin dus daar wacht ik nog even mee.
Oud 25-02-2011, 15:17
Verwijderd
Citaat:
Syori: ik vind het te makkelijk om te zeggen dat michelangelo sowieso geen wolf/verrader kan zijn. Het zou natuurlijk een meesterlijke tactiek zijn om meteen een wolf eruit te werken en vanaf dan beschermd te worden door de tovernaar, als hij verrader is. Of als ze een plannetje met de wolven hebben bedacht. Het was behoorlijk toevallig dat snoopy meteen in de eerste ronde eruit ging, wolf zijnde. Daarnaast zou hij altijd ook nog geliefde kunnen zijn (zeker met die post over mogelijke geliefden die echt als een tang op een varken sloeg). Ik vertrouw niemand in het spel, en dus ook michael niet. Ik geef overigens wel direct toe dat deze hersenkronkel vergezocht is en dat de kans groter is dat-ie een dorpeling is.
Oh, ik zeg ook helemaal niet dat Michelangelo geen slechte rol kan hebben. Zeker geliefde (of evilziener) is heel goed mogelijk, maar wolf? Lijkt me echt niet. Hij zou dan als wolf mensen hebben meegesleurd om op een andere wolf (snoopy dus) te gaan staan, terwijl snoopy helemaal nog geen stemmen had. Daarom ben ik er vrij zeker van dat hij geen wolf is zoals Dingaantouwtje zei.
Advertentie
Topic gesloten

Regels voor berichten