Advertentie | |
|
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
![]() |
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
|
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
Je kraamt onzin uit, beste. |
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
|
![]() |
||
Citaat:
||
Verwijderd
|
Citaat:
Leg eens uit waarom ik dankbaar moet zijn voor het gegeven dat ik geboren ben in Nederland? Het is niet alsof ik daar zelf hand in gehad heb. Het is niet alsof ik dat door hard werken bereikt heb. Het is niet alsof het rationeel is trots te zijn op je geboorteland, net zoals het niet rationeel is trots te zijn op je huidskleur. Derhalve is het relativeren van dat soort trots (en dus ook dankbaarheid) de normaalste zaak van de wereld. Ik begrijp ook niet dat jij niet-stemmen gelijk stelt aan een dictatuur willen. Daar komt nog eens bij dat het door ons stelsel niet zo is dat één partij ineens een eind kan maken aan de democratie zoals hij nu is. Daarom zal het niet-stemmen van Etmakas totaal geen effect hebben en maak jij je dus druk om helemaal niets. Ik moet eerlijkheidshalve wel zeggen dat ik liever zie dat iedereen gezonde interesse in politiek heeft. Maar dat is van een volstrekt andere strekking als de weerzin die jij hier opwekt door je op z'n minst curieuze postgedrag inzake stemmen. Fun fact: het heet in Nederland stemrecht, niet stemplicht. |
![]() |
|||
Citaat:
Citaat:
![]() ![]()
||
Verwijderd
|
Citaat:
|
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
|
![]() |
||
Citaat:
![]() ![]() ![]() ![]()
|
Overigens is stemmen nog best leuk ook, geeft je ook weer even de illusie dat je iets nuttigs aan het doen bent'.
Naar het stembureau waggelen, je stempas tevoorschijn toveren, de veel te grote kandidatenlijst uitvouwen, met het rode potlood, dat nooit lekker kleurt, een hokje binnen de lijntjes proberen in te kleuren, tevergeefs proberen het biljet weer terug te vouwen zoals je hem kreeg, en hem dan trachten in de gleuf te proppen. Hartstikke leuk toch? ![]() |
![]() |
||
Citaat:
||
Citaat:
![]()
||
Verwijderd
|
Citaat:
|
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
![]() |
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
|
![]() |
|||
Citaat:
Citaat:
![]()
||
Verwijderd
|
Citaat:
![]() |
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
Trouwens, dat reminds me. Het is me al heel vaak opgevallen dat mensen bij de viskraam hier doodleuk "een gebakken vis" bestellen. En exactly dat: "een gebakken vis". Dus die vrouw komt aan bij de kraam en ze vraagt "Mag ik 'n gebakken vis?" Hoe weird is dat? Ik vroeg me dan ook even af of ze een soort van grabbel-aquarium had onder de toonbank, een vissurprise of zo, maar niets van dat al. Ze kreeg een "gebakken vis". |
![]() |
|
|