Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Ontspanning / De Kantine
Topic gesloten

Topictools Zoek in deze topic
Oud 02-03-2011, 17:09
Verwijderd
Citaat:
ik heb gisteren nog wat Serenity/Firefly comics besteld. must-have-morrrrrrrrrrreeeeeeeeeeeeee
Ewh ik ben niet echt van de comics.

Ga Breaking Bad checken ouwe!
Advertentie
Oud 02-03-2011, 17:09
Verwijderd
etmakas dat zeg je weer mooi
Oud 02-03-2011, 17:10
Verwijderd
Citaat:
etmakas dat zeg je weer mooi
Oud 02-03-2011, 17:10
Verwijderd
Nja LL, het is natuurlijk niet zo dat door niet te stemmen je automatisch vóór een dictatuur bent eah.
Oud 02-03-2011, 17:11
Verwijderd
Zo, en nu ga ik mijn tijd weer nuttig besteden.
Oud 02-03-2011, 17:12
Little Phoebe
Little Phoebe is offline
Ja, ik ook. Ga nu ECHT het verhaal afschrijven /sog
Oud 02-03-2011, 17:13
Noedelhap
Noedelhap is offline
Ik vind niet stemmen zonde. Omdat ik niet wil dat die PVV/CDA/VVD-tirannie zich ook in de Eerste Kamer gaat nestelen.

Gisteren was er met P&W een filmpje met Egyptenaren die oproepen deden aan de Nederlanders om te stemmen, "want jullie leven in een democratie, en wij nog niet, dus ga stemmen ffs". Maakte bijna dat ik niet wilde stemmen, omdat ik niet tegen dat soort opdringerigheid kan
Oud 02-03-2011, 17:15
Verwijderd
Citaat:
Trouwens in de categorie TV-serie-aanraderts:

[afbeelding]

Breaking Bad

Heb ik pas ontdekt en ik vind het nu al de shit na pas drie afleveringen
Goede shit ja
Oud 02-03-2011, 17:16
Verwijderd
Citaat:
Daar is niks ondankbaars aan.
Om je eten voorbeeld er maar bij te halen, als ik jou een bord witlof geef en je zegt: ik hoef het niet. Dan vind je dat niet onddankbaar?
Citaat:

Nee hoor. Er zijn echt miljard dingen waar ik totaal geen mening over heb, gewoon omdat ik er nul verstand van heb. Ik heb geen mening over hogere natuurkunde, Chinese poëzie, Waar is Wally en zo miljard andere dingen die me niet interesseren of die ik gewoon niet ken. Als iemand niet in politiek geïnteresseerd is of vindt dat hij/zij er niets van weet, hoeft diegene toch geen mening te hebben of te gaan stemmen?
Je ridiculiseert nu gewoon. Democratie gaat niet over smaak, maar over wat je graag wil. Je kan niet het democratische besluit nemen dat iedereen Chinese poezie mooi moet vinden. Uiteraard hoef je niet over alles een mening te hebben en in ons stelsel hoef je zelfs niet overal verstand van te hebben. Immers we hebben volksvertegenwoordigers die alles lezen en aan de hand daarvan iets besluiten wat in lijn ligt met hun standpunten/thematiek/stroming.
Oud 02-03-2011, 17:18
Verwijderd
Citaat:
Nja LL, het is natuurlijk niet zo dat door niet te stemmen je automatisch vóór een dictatuur bent eah.
Uiteraard niet, maar je bent wel ondankbaar. Er zijn miljoenen mensen die onderdrukt worden door een dictator en die maar al te graag in een democratie zouden leven. Stemmen heeft me vandaag 5 minuten gekost, incl de reis er naar toe, dat lijkt me een kleine moeite.
Lorelei
Lorelei is offline
Jezus LL, doe normaal.
Carn
Carn is offline
Citaat:
Ewh ik ben niet echt van de comics.

Ga Breaking Bad checken ouwe!
ik ook niet. Maar je moet wat als je fan bent en je wil meer stuff.
Oud 02-03-2011, 17:20
Verwijderd
Citaat:
Om je eten voorbeeld er maar bij te halen, als ik jou een bord witlof geef en je zegt: ik hoef het niet. Dan vind je dat niet onddankbaar?
Wat een rare stelling überhaupt. Moet Etmakas ook dankbaar zijn dat ze in Nederland geboren is? Moet ze dankbaar zijn voor haar roomblanke huidje? Of is dat relativeren ook "ondankbaarheid"?

Je kraamt onzin uit, beste.
Oud 02-03-2011, 17:20
Verwijderd
Citaat:
ik ook niet. Maar je moet wat als je fan bent en je wil meer stuff.
Junkie
Oud 02-03-2011, 17:21
Verwijderd
Citaat:
Wat een rare stelling überhaupt. Moet Etmakas ook dankbaar zijn dat ze in Nederland geboren is? Moet ze dankbaar zijn voor haar roomblanke huidje? Of is dat relativeren ook "ondankbaarheid"?

Je kraamt onzin uit, beste.
Jij had liever in de achterwijken van addis abada gewoond?
Oud 02-03-2011, 17:22
Carn
Carn is offline
Citaat:
Nee hoor. Er zijn echt miljard dingen waar ik totaal geen mening over heb, gewoon omdat ik er nul verstand van heb. Ik heb geen mening over hogere natuurkunde, Chinese poëzie, Waar is Wally en zo miljard andere dingen die me niet interesseren of die ik gewoon niet ken. Als iemand niet in politiek geïnteresseerd is of vindt dat hij/zij er niets van weet, hoeft diegene toch geen mening te hebben of te gaan stemmen?
Ken je de uitdrukking "oogkleppen op hebben"?
Oud 02-03-2011, 17:23
Verwijderd
Citaat:
Jij had liever in de achterwijken van addis abada gewoond?
Echt, wat heb je op?
Oud 02-03-2011, 17:23
Noedelhap
Noedelhap is offline
haha, ik heb fanmail (heuse briefpost!) gekregen
Oud 02-03-2011, 17:24
Verwijderd
Citaat:
Echt, wat heb je op?
Ah, dus je bent toch wel blij dat je in NL woont?
Oud 02-03-2011, 17:24
Lorelei
Lorelei is offline
Alsof je mensen zo kan pesten dat ze gaan stemmen
Oud 02-03-2011, 17:26
Verwijderd
Citaat:
Alsof je mensen zo kan pesten dat ze gaan stemmen
Pesten? Ik wil ze tot inzicht laten komen dat ze blij moeten zij dat ze überhaupt mogen stemmen.
Oud 02-03-2011, 17:30
Noedelhap
Noedelhap is offline
Citaat:
Pesten? Ik wil ze tot inzicht laten komen dat ze blij moeten zij dat ze überhaupt mogen stemmen.
Ik denk dat de boodschap nu wel duidelijk is, en blijer worden ze er niet van
Lorelei
Lorelei is offline
Citaat:
De manier waarop je dat doet is niet bepaald effectief. Eerder het tegenover gestelde.
Verwijderd
Citaat:
Ah, dus je bent toch wel blij dat je in NL woont?
Gozer, heb je lopen snuiven of zo? Serieus, zeg.

Leg eens uit waarom ik dankbaar moet zijn voor het gegeven dat ik geboren ben in Nederland? Het is niet alsof ik daar zelf hand in gehad heb. Het is niet alsof ik dat door hard werken bereikt heb. Het is niet alsof het rationeel is trots te zijn op je geboorteland, net zoals het niet rationeel is trots te zijn op je huidskleur. Derhalve is het relativeren van dat soort trots (en dus ook dankbaarheid) de normaalste zaak van de wereld. Ik begrijp ook niet dat jij niet-stemmen gelijk stelt aan een dictatuur willen.

Daar komt nog eens bij dat het door ons stelsel niet zo is dat één partij ineens een eind kan maken aan de democratie zoals hij nu is. Daarom zal het niet-stemmen van Etmakas totaal geen effect hebben en maak jij je dus druk om helemaal niets.

Ik moet eerlijkheidshalve wel zeggen dat ik liever zie dat iedereen gezonde interesse in politiek heeft. Maar dat is van een volstrekt andere strekking als de weerzin die jij hier opwekt door je op z'n minst curieuze postgedrag inzake stemmen. Fun fact: het heet in Nederland stemrecht, niet stemplicht.
Oud 02-03-2011, 17:32
Schrödinger
Schrödinger is offline
Psst, LL is aan het trollen.
Oud 02-03-2011, 17:33
Little Phoebe
Little Phoebe is offline
Citaat:
Ik denk dat de boodschap nu wel duidelijk is, en blijer worden ze er niet van
Citaat:
De manier waarop je dat doet is niet bepaald effectief. Eerder het tegenover gestelde.
Dit. Ik heb bijna spijt dat ik heb gestemd
Oud 02-03-2011, 17:33
Verwijderd
Citaat:
Gozer, heb je lopen snuiven of zo? Serieus, zeg.

Leg eens uit waarom ik dankbaar moet zijn voor het gegeven dat ik geboren ben in Nederland? Het is niet alsof ik daar zelf hand in gehad heb. Het is niet alsof ik dat door hard werken bereikt heb. Het is niet alsof het rationeel is trots te zijn op je geboorteland, net zoals het niet rationeel is trots te zijn op je huidskleur. Derhalve is het relativeren van dat soort trots (en dus ook dankbaarheid) de normaalste zaak van de wereld. Ik begrijp ook niet dat jij niet-stemmen gelijk stelt aan een dictatuur willen.

Daar komt nog eens bij dat het door ons stelsel niet zo is dat één partij ineens een eind kan maken aan de democratie zoals hij nu is. Daarom zal het niet-stemmen van Etmakas totaal geen effect hebben en maak jij je dus druk om helemaal niets.

Ik moet eerlijkheidshalve wel zeggen dat ik liever zie dat iedereen gezonde interesse in politiek heeft. Maar dat is van een volstrekt andere strekking als de weerzin die jij hier opwekt door je op z'n minst curieuze postgedrag inzake stemmen. Fun fact: het heet in Nederland stemrecht, niet stemplicht.
tl;dr
Oud 02-03-2011, 17:34
Lorelei
Lorelei is offline
Oud 02-03-2011, 17:35
Verwijderd
Citaat:
Mensen irriteren is de beste manier om iets gedaan te krijgen. Immers, irriteren leidt tot een irritatie bij die mensen. Mensen houden daar niet van en zullen dus iets gaan doen tegen die irritatie in de hoop dat ze dan niet meer geïrriteerd worden.
Oud 02-03-2011, 17:35
Verwijderd
Citaat:
Psst, LL is aan het trollen.
Ach, ik zag 'm er wel voor aan oprecht zo tekeer te gaan. Kinda makes you think about who the joke's on. En zo'n stukje tekst schud ik uit m'n losse mouw
Oud 02-03-2011, 17:36
Lorelei
Lorelei is offline
Citaat:
Mensen irriteren is de beste manier om iets gedaan te krijgen. Immers, irriteren leidt tot een irritatie bij die mensen. Mensen houden daar niet van en zullen dus iets gaan doen tegen die irritatie.
Jeetje, deze instelling verklaart zóveel over jouw postgedrag
Noedelhap
Noedelhap is offline
Overigens is stemmen nog best leuk ook, geeft je ook weer even de illusie dat je iets nuttigs aan het doen bent'.

Naar het stembureau waggelen, je stempas tevoorschijn toveren, de veel te grote kandidatenlijst uitvouwen, met het rode potlood, dat nooit lekker kleurt, een hokje binnen de lijntjes proberen in te kleuren, tevergeefs proberen het biljet weer terug te vouwen zoals je hem kreeg, en hem dan trachten in de gleuf te proppen. Hartstikke leuk toch?
Little Phoebe
Little Phoebe is offline
Citaat:
Mensen irriteren is de beste manier om iets gedaan te krijgen. Immers, irriteren leidt tot een irritatie bij die mensen. Mensen houden daar niet van en zullen dus iets gaan doen tegen die irritatie.
Jou met een cementblok aan je voeten van een brug te gooien, dat is ook een effectieve oplossing tegen de irritatie.
Verwijderd
lekker wezen stemmen net. De vrouw mij vond het wel héél spannend, ze viel flauw
Oud 02-03-2011, 17:37
Little Phoebe
Little Phoebe is offline
Citaat:
Overigens is stemmen nog best leuk ook, geeft je ook weer even de illusie dat je iets nuttigs aan het doen bent'.

Naar het stembureau waggelen, je stempas tevoorschijn toveren, de veel te grote kandidatenlijst uitvouwen, met het rode potlood, dat nooit lekker kleurt, een hokje binnen de lijntjes proberen in te kleuren, tevergeefs proberen het biljet weer terug te vouwen zoals je hem kreeg, en hem dan trachten in de gleuf te proppen. Hartstikke leuk toch?
Godver, precies dit ja
Oud 02-03-2011, 17:37
Verwijderd
en die biljetten vouwen vind ik echt zenuwslopend, net zo zenuwslopend als het mandje bij de supermarkt helemaal recht in de andere mandjes te doen, als je gaat afrekenen bij de kassa.
Oud 02-03-2011, 17:38
Verwijderd
Citaat:
Jou met een cementblok aan je voeten van een brug te gooien, dat is ook een effectieve oplossing tegen de irritatie.
Klopt, maar dat is veel werk en bovendien strafbaar. Mensen kiezen daarom de weg van de minste weerstand.
Oud 02-03-2011, 17:39
Noedelhap
Noedelhap is offline
Citaat:
en die biljetten vouwen vind ik echt zenuwslopend, net zo zenuwslopend als het mandje bij de supermarkt helemaal recht in de andere mandjes te doen, als je gaat afrekenen bij de kassa.
Hoezo zenuwslopend?
Verwijderd
Citaat:

Ik moet altijd stemmen in het plaatselijke vergaarbak voor de nearly-living-impaired en dat stemt me altijd wat droevig als ik zo'n tros bejaarden aan tafel zie.. zie.. ja, niets doen, eigenlijk. Ik denk dat ik mezelf voor die tijd maar van kant maak. Het ruikt ook altijd alsof de Dood om de hoek staat in die bejaardenhuizen.
Verwijderd
Citaat:
Jeetje, deze instelling verklaart zóveel over jouw postgedrag
Dat zie je verkeerd, op het forum irriteer ik mensen enkel om me te vermaken.
Oud 02-03-2011, 17:40
Little Phoebe
Little Phoebe is offline
Citaat:
Klopt, maar dat is veel werk en bovendien strafbaar. Mensen kiezen daarom de weg van de minste weerstand.
Dat is het me wel waard
Oud 02-03-2011, 17:41
Verwijderd
Citaat:
Fun fact: je irriteerde me net niet hoor, je kwam alleen belachelijk over en ik stond daar niet eens van te kijken
Oud 02-03-2011, 17:41
Verwijderd
Citaat:

Ik hoefde hem niet open te vouwen. Althans, toen ik de eerste vouw opensloeg stond de VVD daar direct Toen was de laatste twijfel met D66 echt verdwenen.
Oud 02-03-2011, 17:43
Verwijderd
Citaat:
Fun fact: je irriteerde me net niet hoor, je kwam alleen belachelijk over en ik stond daar niet eens van te kijken
Desalniettemin achtte je het noodzakelijk een heel verhaal te typen. Bovendien gaat het mij er niet om of je echt geïrriteerd bent, maar dat ik die indruk heb dat je dat bent. Immers, ik zit hier hoofdzakelijk om mezelf te vermaken.
Lorelei
Lorelei is offline
Citaat:
Niet een combinatie van beide?

Citaat:
Mij ook niet maar dat klopt natuurlijk wel helemaal binnen LL's theorieën want wij hebben allebei gestemd en hoefden dus geen last te hebben van zijn posts
Lorelei
Lorelei is offline
Ik ga zometeen lekker stamppot eten
Oud 02-03-2011, 17:45
Verwijderd
Citaat:
Desalniettemin achtte je het noodzakelijk een heel verhaal te typen. Bovendien gaat het mij er niet om of je echt geïrriteerd bent, maar dat ik die indruk heb dat je dat bent. Immers, ik zit hier hoofdzakelijk om mezelf te vermaken.
Jochie, ik had op Fidonet al discussies, wat denk jij dan, dat je me de pis lauw krijgt op 'n forum?
Oud 02-03-2011, 17:46
Verwijderd
Citaat:
Jochie, ik had op Fidonet al discussies, wat denk jij dan, dat je me de pis lauw krijgt op 'n forum?
Zoals ik al zei, dat is niet van belang.
Oud 02-03-2011, 17:46
Verwijderd
Citaat:
Ik ga zometeen lekker stamppot eten
Stamppot wat?

Trouwens, dat reminds me. Het is me al heel vaak opgevallen dat mensen bij de viskraam hier doodleuk "een gebakken vis" bestellen. En exactly dat: "een gebakken vis". Dus die vrouw komt aan bij de kraam en ze vraagt "Mag ik 'n gebakken vis?" Hoe weird is dat? Ik vroeg me dan ook even af of ze een soort van grabbel-aquarium had onder de toonbank, een vissurprise of zo, maar niets van dat al. Ze kreeg een "gebakken vis".
Oud 02-03-2011, 17:47
Verwijderd
Citaat:
Zoals ik al zei dat is niet van belang.
Waar zit 't vermaak dan in?
Advertentie
Topic gesloten

Regels voor berichten