Advertentie | |
|
![]() |
||
Citaat:
|
![]() |
|||||
Citaat:
Dat is heel erg 'eigen volk eerst'-verantwoord enzovoort, maar dat is nu juist het hele punt waarom we investeren in Defensie, zodat dat dat wel kan. Citaat:
Citaat:
Dat is onwaarschijnlijk, en jij doet de bewering, aan jou om het te onderbouwen. Citaat:
Zoals je ziet: precies zoals ik al zei zes daadwerkelijke schepen om mee te vechten, de onderzeeërs die puur worden ingezet voor rondjes varen niet tellende, en wat ondersteunend grut.
||
Verwijderd
|
om maar even terug te komen op de vraag:
Citaat:
Niet gebroken geweren maar geen geweren! verkopen die rotzooi, of vernietigen, komt toch nooit wat goeds van! ![]() |
![]() |
||
Citaat:
Egypte, pro-westerse Mubarak moet het veld ruimen terwijl de oppositie grotendeels bestaat uit domgehouden anti-semitisch fundamentalistisch tuig. Ivoorkust. Franse militairen helpen bij ten val brengen van en arresteren voormalig president die prima met het westen samenwerkte, om een gekozen kandidaat uit een anti-westers deel van het land aan de macht te helpen. Kosovo. Relatief westerse en zelfs Christelijke Serviërs krijgen NAVO bommen op hun kop om een bloedbad onder Islamitische en minder westerse Albanezen te voorkomen. Irak. Dictator met wie niemand eigenlijk een heel groot probleem had wordt ten val gebracht, zwaar ten koste gaande van olie export en geopolitieke belangen van de VS. Libanon. Westerse troepen grijpen in het door de Palestijnen bezette Libanon dat zich in een burgeroorlog bevindt, ten nadele van Westers land en bondgenoot Israël, en zwaar ten voordele van de Palestijns/Iraanse Hezbollah, die tot op heden het land bezet houdt. VN missie UNIFIL verstrekt jaren later zelfs actieve steun aan de Hezbollah wanneer Israëlische troepen een einde proberen te maken aan terreuracties vanuit het bezette Zuid-Libanon. Dit alles ten koste van het westen en ten faveure van een fel anti-westerse vijand. Afghanistan. Schrikbewind van de Taliban wordt ten val gebracht, zwaar ten koste van westerse belangen, terwijl westerse landen ook gewoon alles dat Al Qaida heet had kunnen platbombarderen en daarmee zelf beter af waren geweest. Maar blijf ondanks al deze voorbeelden van ingrijpen zonder enig imperialisisch motief, gerust in je occidentalistische sprookjes a la 'het gaat allemaal om imperialisme!' geloven, zou ik zeggen. En vergeet niet je mond te houden over echt imperialisme, zoals van China, Iran of Rusland. Die zijn niet westers en mogen volgens de marxistische / occidentalistische dogma dus alles maken.
|||
Verwijderd
|
Citaat:
Citaat:
![]() |
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
Libie: Olie Egypte: Geen nederlands leger geweest voor zover ik weet Ivoorkust: Oud franse kolonie, zitten wij ook niet, maar daarnaast, prima samenwerkte met het westen? dacht het niet Gbagbo was anti westers, Ouattara heeft gewerkt voor het IMF en het BCEAO, en is pro-westers vergeleken met Gbagbo. Kosovo: Hmmm ik denk niet dat het echt goed is voor het zelfbeeld van de westerse wereld als ze dat niet zouden doen. Irak : Inderdaad niemand had er echt last van, waarom dan weghalen? Libanon: Soms moet er ook wat ingeleverd worden om de stabiliteit te bewaren, in een olie rijke regio, oorlog daar betekent geen olie meer. Afghanistan: Schrikbewind? hoor ik daar een westers oordeel over een andere cultuur? Is de westerse wereld nu ook niet bezig met een schrikbewind? Wij leggen andere mensen, met totaal andere cultuur onze waarden op, en als ze het niet willen hebben en zich verzetten zijn het opeens terroristen? Zijn wij dan niet de terroristen voor hun? Maargoed jou punt is (voor zover ik weet): we zetten ons overal in zonder gevoel voor eigenbelang, of voor waarde in het land? Moeten we dan ook niet Amerikaanse politie aanvallen? In Amerika is de kans groter dat je dood wordt geschoten door politie dan dat je omkomt door terroristische aanvallen.... Verschrikkelijk toch die arme Amerikanen worden doodgeschoten door hun eigen politie! ![]() Anyways mijn punt: vrede maak je niet met wapens, en je bewaart het er ook niet mee. |
![]() |
|||||||||
Citaat:
Je ziet, het gaat dus niet om olie. Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Ingrijpen daar was qua eigenbelang puur nadelig. Waarom men het wel deed, heeft dus te maken met nobelere motieven dan occidentalisten denken. Citaat:
![]() Citaat:
Citaat:
Anti-Amerikanisme is net als andere vormen van racisme een slechte raadgever.
|
Verwijderd
|
Politie 8 keer zo likely om je neer te schieten (in de US) dan een terrorist.
http://newsblaze.com/story/200902211.../topstory.html Wil je graag verhalen van politie mensen die zomaar iemand vermoorden, alsjeblieft: http://www.nhregister.com/articles/2...3149694588.txt http://jelas.info/2010/02/10/unnarme...akam-tomorrow/ http://stopthedrugwar.org/speakeasy/..._shot_innocent http://www.keeptalkinggreece.com/201...cember-6-2008/ http://en.wikipedia.org/wiki/Death_of_Ian_Tomlinson astublieft, ik kan er nog wel een paar bij zoeken als je wilt, eventueel videos als je het niet gelooft. Libie: http://thehill.com/blogs/blog-briefi...because-of-oil en als we er niet voor de olie helpen waarom dan niet helpen in syrie en jemen???? Gbagbo anti westers: http://www.rtl.nl/%28/actueel/rtlnie...-ivoorkust.xml http://www.one.org/blog/2011/04/13/a...n-ivory-coast/ Irak: Als het niet verheuld imperialisme was wat was het dan wel? weet jij het? Libanon: Wat waren die nobele motieven dan? Afghanistan: Ik ga niet onderbouwen dat het goed is, maar hoe kan jij beslissen over een hele cultuur dat het geheel fout of goed is? Je hebt in ieder geval wel zojuist zelf bevestigt dat het imperialisme was. Terreuraanslagen &verzet: Jij ziet ze als terreur omdat het geld vanuit jou perspectief. Als er iemand zou komen en tegen jou zou zeggen dat je vanaf nu alleen A en B moet doen, in plaats van C wat je zelf gewend bent samen met al je andere mede mensen, zou jij je dan gewoon overgeven aan die persoon? Owja laatste remark, ik ben niet anti-amerikaans, ik kijk gewoon wat kritischer naar ze... |
![]() |
|||||
Verwijderd
|
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
![]() Je zegt 6 boten en nu maak je er van: 6 boten + nog wat boten maar dat zijn geen echte boten. ![]() |
![]() |
||
Citaat:
Bij de eerste grootschalige overstroming heeft dit land een probleem, bij de eerste pandemie uitbraak heeft dit land een probleem. Wanneer er door wat voor situatie dan ook schijt tegen de ventilator slaat roept heel Nederland om hulp en dan kan Defensie niet leveren. Wie verzorgt de handjes, wie doet de logistiek, ordehandhaving, bevoorrading, calamiteitenhospitaal, ontsmetting, zorg dragen voedsel, tenten. Dan kunnen er wel 3000 man paraat staan om hier zorg voor te dragen, maar hoelang houd een organisatie dat nog vol dat al 20 jaar lang bezuinigen naar bezuinigen te verwerken krijgt. We leveren EOD, mijnenruiming, kustwacht, search and rescue, inlichtingen, speciale eenheden, 6300 marechaussee's die landelijk werken, luchtruim bewaking en zijn zoveel nationale taken op te noemen. Dan laten alle studies zien dat er door de groeiende bevolking, tekort aan water, toenemende voedselprijzen, energievraagstuk en wisselingen van wereldmachten de wereld weer onvoorspelbaar wordt. Neem de Arabische lente even als beste voorbeeld. Dan moet je met iets op de proppen komen (gezamelijk met Europa/NAVO) om je Nationale belangen te behartigen. En dan heb je mijn inziens ook nog iets van een morele plicht om in te grijpen daar waar genocide etc plaatsvindt. Maar blijkbaar zijn daar de meningen over verdeeld.......
||
Citaat:
|
![]() |
||
Citaat:
Ik zou zeggen, laat het maar zien in de cijfers want ik geloof er geen snars van. Voor een dubbeltje op de eerste rij.....? "Freedom isn't free"
||||||
Citaat:
Op de spamlinks ga ik niet in, omdat het activistische bronnen zijn. Blogjes van andere anti-Amerikanen zijn geen bron. En ook schijn je te missen dat om mot te krijgen met de politie, je je eerst moet misdragen. Voor een terreuraanslag is dat niet nodig. Jouw 'heldhaftige verzetsstrijders' vinden behoren tot een bepaald volk of je bevinden in een bepaald land namelijk al reden genoeg om onschuldige burgers te vermoorden. En dan kan geen duizend porties slap cultuurrelativisme iets aan veranderen. Citaat:
Citaat:
Citaat:
We zullen dus wel degelijk een gedifferentieerd en voldoende sterk leger nodig hebben. Citaat:
Je mist in die tirade wel dat ik volkomen gelijk heb dat we maar zes *oorlogsschepen* hebben. Onderzeeboten heb je weinig aan omdat een marine vs marine confrontatie zeldzaam zal zijn, en mijnenvegers zijn alleen voor de vorm bewapend met een mitrailleur of twee. Twee van die schepen zijn bovendien aan het verouderen. Spoonie zette al perfect uiteen waarom er meer nodig is. Waarom breng je na die weerlegging van hem hetzelfde reeds verloren punt weer tegen mij in stelling? Je bent me trouwens nog steeds een antwoord schuldig op de vraag hoe jouw idee van het leger een interventie in Oezbekistan aan zou pakken. Of kan het dat gewoon niet en is jouw idee van een leger dus niet haalbaar?
||
Verwijderd
|
Citaat:
![]() het verschil is dat, om het maar even op jou manier te noemen, als je 'negers' haat dat het racisme is. Als je joden, marokkanen of amerikanen (waarom amerikanen op eens wel met hoofdletter? ![]() Oke eerst over de "spamlinkjes" het NSC is geen "activistische" bron. Het is gewoon gebaseerd op cijfers, en gezien het feit dat je profiel plaatje een een of andere oude meneer is ga ik ervan uit dat je van cijfertjes houd, dus dat moet wel snor zitten ;-) Voor de rest moet je het helaas maar doen met de "activistische" bronnen, de politie geeft natuurlijk niet graag toe dat ze onschuldige burgers neerschieten, daarnaast weet ik niet echt hoe onbetrouwbaar ze zijn want het zijn gewoon reports als je ze gelezen had ;-). En volgens mij moet ik net zoals de andere posters wel vaststellen dat je de discussie alleen probeert te winnen in plaats van mee te doen. Ik geef je de cijfers, jij kiest ze te negeren, dat helpt niet echt. Daarnaast zou volgens jou redenering Willem van Oranje een terrorist zijn ![]() |
![]() |
|
Zoals je het zegt lijkt het net alsof je random door een Amerikaanse agent wordt neergeschoten. Nu kun je een mening hebben over de daar geldende ambtsinstructie maar ook in de VS wordt je niet zomaar onder schot gehouden of neergeschoten. Enkele uitzondering daargelaten. Er zijn zo ongelooflijk veel agenten in de VS dat er altijd wel een paar idioten tussen zitten. Maar je vergelijking gaat helemaal mank.
||
Citaat:
|
![]() |
||||
Citaat:
Citaat:
Citaat:
||
Verwijderd
|
Citaat:
En daarnaast schieten de westerse legers in Afghanistan en Irak ook genoeg onschuldige burgers neer, kijk bijvoorbeeld naar het "Kill-team". |
![]() |
||
Citaat:
Oftewel 0,0052%. Bovendien handelden ze in strijd met hun orders en instructies, en worden daarvan bestraft. Van jouw 'heldhaftige verzetsstrijders' daarentegen misdraagt om en nabij de 100% zich; het is hun doel, ze hebben niet eens interesse in een daadwerkelijke strijd. Wil je serieus proberen mensen hier wijs te maken dat je dat met elkaar kunt vergelijken?
||
Verwijderd
|
Citaat:
|
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
Ten tweede, de zogenaamde 'slechteriken' of 'terroristen' zoals jij ze ziet, vechten om hun eigen land te verdedigen, voor zover als zij dat nodig beschouwen. Die 'terroristen' hebben niet hetzelfde idee over "eerlijk oorlog voeren" (voor zover dat bestaat). Daarnaast zijn wij voor hun allemaal een en hetzelfde, iedereen is hier dus medeplichtig, in hun visie. Ten derde, terroristen hebben geen leger, dus om te zien hoeveel zich ervan misdragen moet je delen door de bevolking, of like-minded people om het zo maar te zeggen, en dan doen ze het nog best goed vergeleken met het kill-team (heb het niet nagerekend maar ik ga er maar even vanuit ;-) ) Als laatste: er zijn genoeg westerse zelfmoordenaars, die daarnaast ook een hele zooi onschuldige burgers doden, of andere soldaten, en gek genoeg zijn die 'immorele' terroristen sommige van onze grootste helden ![]() |
![]() |
|||||
Citaat:
Je probeert bijvoorbeeld via de cultuurrelativisme-drogreden hun daden te vergoelijken, en overdrijft tegelijk wat hun tegenstanders doen (mits die westers zijn) enorm. Wat is je verklaring voor dat ongebruikelijke wereldbeeld? Citaat:
Citaat:
Bij terreur lijdt iedereen er onder, behalve de terroristen zelf. Citaat:
Simson was overigens niet westers. A het is een mythologisch figuur, en B, de westerse cultuur bestond toen nog niet eens. Dit is nu typisch occidentalisme: westers is slecht, niet-westers is goed. Het is meten met twee verschillende maten, waarbij de westerling altijd fout zit, en wie tegen het westen is altijd goed, of minimaal niet heel slecht is. Maar goed, dat is erg hypocriet, en een erg slechte manier om naar de wereld te kijken.
||
Verwijderd
|
Citaat:
Ok ten eerste even off topic, hoe kan je zo mooi quoten in verschillende blokjes :-)? on topic: ik probeer hun daden niet te verbeteren door cultuur relativisme, ik probeer hier niet te beargumenteren dat hun daden goed zijn, ik neem een ongebruikelijke positie om jullie opvatting over de wereld te challengen, ten tweede, terroristen verdedigen ook, ze zitten niet alleen in Europa & Amerika maar ook in Afghanistan, en ze willen angst gebruiken om zichzelf te verdedigen, en dat is soms een erg effectieve methode. Ik ga er niet voor het gemak vanuit dat ze worden gesteund door de bevolking, daarom zette ik er ook: "of like-minded people" achter. Maargoed als ik dat inderdaad zou aannemen zou dat inderdaad een fout idee zijn. "Wat vreemd dat je nu opeens geen cultuurrelativisme toepast, en zelfs eeuwen aan tijd negeert om hedendaagse waarden toe te passen op figuren die volgens de normen van die tijd prima bezig waren." haha ik moest wel even lachen moet ik toegeven: "die volgens de normen van die tijd prima bezig waren" dat is mijn punt, voor de normen van die "terroristen" zelf zijn ze prima bezig daarnaast: Simson kan misschien wel mythologisch figuur zijn, hij wordt wel geprezen in de tekst, het gaat er niet om of hij echt bestond, maar over de waardering van het vermoorden van zoveel mogelijke deels "onschuldige" bevolking Ik vind het wel grappig dat je occidentalisme steeds weer tevoorschijn haalt: laat me een ding duidelijk maken: Ik ben niet tegen westers leven, of onze waardes etc, Ik neem deze positie alleen om je te laten zien hoe je eigenlijk gevangen zit in je eigen (westers) denken en hoeveel meer je kan zien als je dat niet doet, en dat je daardoor misschien wel nieuwe dingen ziet of niet In tegenstelling tot jij presenteer ik mezelf niet als een soort van allesweter die sowieso gelijk heeft, en de superieure waardes heeft. Maargoed gezien het feit dat je een foto van visje hebt verklaart dat wel veel ;-) |
![]() |
||
Citaat:
![]() Maar zullen we back on topic
||||||
Verwijderd
|
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
![]() ![]() |
![]() |
|||||
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
||||||
Citaat:
Voordat dat veilig is, moeten er eerst gegarandeerd dan geen oorlogen komen. Aan jou dus de bewijslast. Verder kan ik heel simpel verwijzen naar de actualiteit: Nederland heeft veel militaire missies uitgevoerd, en het leger is vrijwel constant bezig geweest de afgelopen eeuw. Citaat:
Zelfs China over een jaar of tien a twintig zal geen oorlog riskeren, omdat ze hoogstens een pyrrusoverwinning zouden kunnen behalen. Tenzij we natuurlijk defensie kapot bezuinigen en de Navo daardoor verdelen in een actief en een passief deel. In dat geval hebben we in de toekomst maar te doen hoe Beijing of Moskou beveelt. De rest van je post is slechts herhalen, en negeer ik dus. Citaat:
![]() Ik heb daar alleen wel problemen mee. Zulke methoden zijn verwerpelijk, en wie ze gebruikt moeten bestreden worden. Gelukkig heb ik daarbij veruit de meeste mensen in 'het westen' achter me, en zijn moderne oorlogen door westerse troepen dan ook de meest 'schone' ooit in de menselijke geschiedenis. Citaat:
Landjes als Polen even buiten beschouwing gelaten, is cultuur en religie met elkaar verbinden wat betreft Europa en het westen gewoon foutief. Dat kun je alleen doen als religie ook echt een grote rol speelt. Citaat:
Het gaat mij erom dat jij op basis van hoogst gekleurde informatie, meet met twee maten, dat is occidentalisme.
|
Vroeg me vandaag nog af of er wel oorlog zou komen in Europa.
Tegenwoordig geven we ons geld alleen maar uit aan piraten en op hol geslagen vrijheidsstrijders die denken dat als ze de leider afgezet hebben dat ze dan wel een welvarend en democratisch land krijgen. Maar dat kunnen ze vergeten, ik denk niet dat het nog lang duurt voordat er een andere gek de leiding overneemt. Dus ook ik vraag me af of het nog wel nodig is zo'n (grote) krijgsmacht. Ze zeggen wel; defensie is net een verzekering, als je je premie niet betaald zal het uiteindelijk een duur pretje worden. maar ik betwijfel dat. Pinda: Ik wil niet zeggen dat ik het niet zielig vind dat er zoveel banen verdwijnen.
|||||
Verwijderd
|
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
|
![]() |
||
![]() |
Citaat:
![]() Je kunt je inderdaad tegen heel veel verzekeren, maar er zijn weinig mensen die genoeg verdienen om elke verzekering te betalen, dus je moet keuzes maken. En die keuzes maak je aan de hand van een afweging tussen premie en risico. Op dit moment zijn de risico's voor Nederland m.i. uiterst beperkt, dus heb je genoeg aan een basisverzekering. Daarnaast moet je ook voor de meest relevante verzekering kiezen. Als je nooit op vakantie gaat, is een reisverzekering wat overbodig. Zo is een uitgebreide gevechtsmacht voor Nederland nu ook overbodig. De focus vooral op rampenbestrijding leggen, zou wel eens meer waard kunnen zijn. Overigens: als je alles tot de tanden verzekert, heb je nog geen garantie dat je niets overkomt. En ja, ik zei "op dit moment" en "nu", maar ik ga nu geen reisverzekering afsluiten als ik over 20 of 50 jaar misschien een keer op reis ga.
||||||
Verwijderd
|
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
ow wow je hebt me ontmaskerd! wat ongelofelijk goed analytisch vermogen heb je toch om daar achter te komen, het is echt heel er moeilijk om te negeren wat mensen zeggen en dat dan zo te verdraaien dat het goed is voor je eigen doel! ![]() ![]() ![]() ![]() Citaat:
Laatst gewijzigd op 20-04-2011 om 10:21. |
![]() |
||
Citaat:
|
![]() |
||
![]() |
Citaat:
We hebben nu een stukje landmacht, een stukje luchtmacht, en een stukje marine, maar als het echt misgaat hebben we toch de NAVO of Europa nodig. Als ieder land investeert in één specialisatie, dan zijn we allemaal goedkoper uit én hebben we meer aan elkaar.
|||||
Citaat:
Ik wees erop dat het juist nadelig is voor de oliehandel. Keiharde cijfers die een economisch motief uitsluiten, en daarna liet jij de zaak rusten. Ter volledigheid, nog even een bron daarvan, zodat jouw lezing echt zonder meer uitgesloten is: 'Libische olieproductie ligt zo goed als volledig stil' Citaat:
Citaat:
Waarom meten met twee verschillende maten? Citaat:
Kijk bijvoorbeeld naar Libië. De Turkse opstelling, heeft heel wat opstandelingen het leven gekost, omdat het ingrijpen weken is uitgesteld. Frankrijk en Engeland daarentegen wilden Khadaffi direct te lijf, zodra duidelijk werd dat de opstandelingen een serieuze kans maakten. Nu zijn het Libiërs die daarom begraven moeten worden. Laten we niet de fout maken dat het de volgende keer Nederlanders zouden kunnen zijn. Iets dat we bovendien al eens eerder hebben zien gebeuren met een Nederlandse missie: Srebrenica. Gebrek aan daadkracht en teveel vertrouwen op verlamde VN functionarissen kostte duizenden levens, en de Nederlandse troepen waren net zo goed overgeleverd aan de genade van de Serviërs. Met een gespecialiseerd leger is die gang van zaken voortaan onvermijdelijk, omdat we de spullen om zelf op te treden niet meer hebben. Frankrijk liet in 2004 in Ivoorkust zien hoe dat gaat. Ivorianen bombarderen Fransen om 'de westerling' een zondebok te maken voor hun burgeroorlog, en de Fransen hadden binnen no time de gehele Ivoriaanse luchtmacht vernietigd. De Franse troepen in Ivoorkust werden daarna met heilig ontzag behandeld door alle strijdende partijen; zelfs de meest simpele warlord begreep dat je beter niet kon rotzooien met Franse belangen.
|
Verwijderd
|
Terrorisme is niets anders dan een strohalm om iets uit te kunnen richten jegens ons. Het westere militaire apparaat (NAVO) is op dit moment, kijkend naar conventionele oorlogsvoering, oppermachtig. Het heeft geen zin die organisatie uit te dagen tot een conventioneel conflict omdat er geen landen zijn die dat kunnen winnen, niet nu althans. Er zijn landen (ie. Rusland, China) die de 'ons' er wel voor kunnen laten werken maar die zullen flink moeten investeren. Voor Allahakhbarstan en contreien is het gewoon een verloren strijd om op tankje, mannetje, vlietuigje te spelen. De eerste en laatste zijn binnen enkele dagen na aanvang conflict een rokend wrak, het mannetje overleeft en doet er goed aan wapens mee te slepen en niet symmetrisch te vechten.
Stapje verder en je krijgt communicatie tussen sympathisanten/gelijkgezinden die, bij wijze van protest in het betreffende westerse land, evt. meervoud, wat dingen laten exploderen oid. Het is dezelfde reden waarom ze geen 'vuile' bommen gebruiken, nog niet, ze zijn er opzich loonie genoeg voor maar WMD's inzetten = handschoentjes af. Dan is het echt "like an angry fist of god" en fuck de politieke consequenties. |
![]() |
||
Citaat:
Dat dat een oorlog met onnoemelijk veel lijden zou veroorzaken interesseerde ze geen moment. Hun primaire drijfveer is religie, en daardoor maken normale rationele overwegingen voor hen minder of niet langer uit. Genoeg idioten die gerust een kernbom zouden laten afgaan in hartje Amsterdam ter meerdere glorie van [vul willekeurige god of onbereikbaar politiek doel in], zelfs al zouden ze er niets mee bereiken.
|
![]() |
|
|
![]() |
||||
Forum | Topic | Reacties | Laatste bericht | |
Nieuws, Achtergronden & Wetenschap |
De economie ik_eet_egels | 36 | 22-08-2013 13:26 | |
Nieuws, Achtergronden & Wetenschap |
Europees leger. arPos | 19 | 10-12-2010 06:04 | |
De Kantine |