Advertentie | |
|
![]() |
|
Verwijderd
|
Mannetjeshommels hebben geen angel.
![]() |
![]() |
||
![]() |
Citaat:
't scheelt niet veel : http://nl.wikipedia.org/wiki/Tuinhommel ( De koningin is 18-26, de werkster 11-16 en het mannetje 13-15 mm lang. ) http://nl.wikipedia.org/wiki/Gewone_aardhommel ( De koningin van de gewone aardhommel is 20-23, de werkster 11-17 en het mannetje 14-16 mm lang. ) Tja ![]() ![]() |
![]() |
|
Hommels zijn op zich wel leuk. Hommels zijn net de 'grote papa beer die niets verkeerd zal doen'-variant van bijen. En bijen zijn dat al van wespen. Wespen zijn wel stomme beesten, maar hoe dikker hoe beter.
![]() En ik dacht dat geen enkele hommel kon steken, ipv alleen de mannetjes niet? ![]() |
![]() |
|
Hommels kunnen wel steken, maar gaan dan direct dood. Doordat hun angel weerhaken heeft en dus in de huid blijft steken, blijft 'ie zitten als ze weg proberen te komen. Gevolg: angel wordt uit lijf gerukt. Jum.
|
Verwijderd
|
Hommels gaan juist niet dood als ze steken, maar ze steken ook niet zo snel. Wespen steken al wanneer je iets te abrupt beweegt wanneer ze op je zitten oid, je moet een hommel écht pesten voor die je steekt. Wespen gaan trouwens ook niet dood na het steken.
Laatst gewijzigd op 31-05-2011 om 17:14. Reden: kromme zin |
![]() |
|
Ik weet behoorlijk zeker dat bijen dood gaan na één keer gestoken te hebben, aldus het bovenstaande verhaaltje over hommels maar dan met bijen. Wespen kunnen, dacht ik, vaker steken omdat die een gladdere angel hebben. Over hommels hoorde ik meestal dat ze niet konden steken, of ik vond het gewoon de leukste versie. Maar misschien moet ik voortaan voor de zekerheid toch maar iets meer oppassen met hommels. Hoewel ze liever zijn dan wespen, dat sowieso natuurlijk.
Edit: google zegt overwegen 'wel steken' en wat ik net iets geloofwaardiger vind 'de vrouwtjes steken wel maar de mannetjes niet en daardoor denken mensen dat hommels niet steken'. Dus, dan geloof ik dat voortaan. ![]() |
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
|
![]() |
||
Citaat:
|
![]() |
|
|
![]() |
||||
Forum | Topic | Reacties | Laatste bericht | |
Verhalen & Gedichten |
Mijn eigen boeken Demipet660 | 6 | 04-09-2015 06:41 | |
Psychologie |
Eetstoornis Anorexia Nervosa - Boulimia Nervosa e-hazeleger | 12 | 18-05-2011 17:09 | |
Verhalen & Gedichten |
Een treinbrief ( beetje lang weer ) Verwijderd | 14 | 15-09-2004 14:45 | |
Muziek |
Help help help!!!!!!!!!!!!!!!!! OLD DIRTY BASTERD | 24 | 25-07-2002 18:04 | |
ARTistiek |
T begin hebbik hier wel es neergezet Eend | 48 | 18-05-2002 18:12 | |
Verhalen & Gedichten |
QuaTro by Q-Wi-Q Q-Wi-Q | 3 | 06-08-2001 22:44 |