Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Ontspanning / De Kantine
Topic gesloten

Topictools Zoek in deze topic
Oud 20-05-2011, 17:23
Noedelhap
Noedelhap is offline
Minder propjes naar de leraar gooien en beter opletten bij wiskunde, mevrouwtje!
Advertentie
Oud 20-05-2011, 17:26
Verwijderd
Vrijdagavond is altijd wel een fijne werkavond, iedereen heeft zin in het weekend en is dus vrolijk.
Oud 20-05-2011, 17:28
Edelweiss
Edelweiss is offline
Citaat:
Minder propjes naar de leraar gooien en beter opletten bij wiskunde, mevrouwtje!
We hebben een lerares. En wiskunde is zowat de enige les waar je een speld (of naald) kunt horen vallen.

Ik sta nu een 5,1
Oud 20-05-2011, 17:33
Noedelhap
Noedelhap is offline
Citaat:
Vrijdagavond is altijd wel een fijne werkavond, iedereen heeft zin in het weekend en is dus vrolijk.
Wat deed jij nou ook weer dan?
Oud 20-05-2011, 17:36
Verwijderd
Citaat:
Wat deed jij nou ook weer dan?
Procestechniek.
Oud 20-05-2011, 17:40
Edelweiss
Edelweiss is offline
Citaat:
Procestechniek.
Nu nog even dat ik het ook snap , alsjeblieft.
Oud 20-05-2011, 17:43
Verwijderd
Processen implementeren, beheersen, regelen, aanpassen etcetera, in de breedste zin des woords. Veel eenvoudiger dan dat kan ik het niet uitleggen
Oud 20-05-2011, 17:44
Edelweiss
Edelweiss is offline
Citaat:
Processen implementeren, beheersen, regelen, aanpassen etcetera, in de breedste zin des woords. Veel eenvoudiger dan dat kan ik het niet uitleggen
Redelijk grote woordenschat, dus ik snap het ongeveer wel
Oud 20-05-2011, 18:14
Carn
Carn is offline
@dobie: is dat echt meer qua workflow en/of meer op technisch niveau; als in "machine X kan hetzelfde als machine Y + Z dus hier is een implementatieplan?" en dan moet moet misschien de verantwoordelijke voor machine Y of Z de deur uit maar ja dat is automatisering SO SUCK IT etc?
Oud 20-05-2011, 18:15
Verwijderd
Ik snap er geen hól van. Maar het is vast interessant!
Oud 20-05-2011, 18:16
Carn
Carn is offline
Citaat:
Ik snap er geen hól van. Maar het is vast interessant!
wat niet? een bedrijf werkt volgens bepaalde processen als je een vorm van meetbare kwaliteit wil afleveren. En die processen moeten ook weer 'gemanaged' worden.
Oud 20-05-2011, 18:19
Verwijderd
Ik kan me helemaal niet voorstellen wat je bedoelt met 'processen'. Rechtszaken? Computerprogramma's? Bedrijfsstrategieën?
Oud 20-05-2011, 18:20
Verwijderd
"En nu, met frisse tegenzin, nieuws over de Toppers." AT5 <33
Oud 20-05-2011, 18:20
Carn
Carn is offline
Citaat:
Ik kan me helemaal niet voorstellen wat je bedoelt met 'processen'. Rechtszaken? Computerprogramma's? Bedrijfsstrategieën?
Citaat:
Een proces (lat. processus - beweging) zijn opeenvolgende gebeurtenissen van een object of een systeem.
Oud 20-05-2011, 18:21
Verwijderd
Ja, ik weet wel wat een proces over het algemeen is, maar niet wat dat inhoudt voor bedrijven en wat je daar precies mee zou moeten doen.
Oud 20-05-2011, 18:21
Carn
Carn is offline
dus, bijvoorbeeld een productieproces van een koekjes fabriek:
- grondstoffen worden aangeleverd
- grondstoffen worden verwerkt tot een soort 'deeg'
- deeg wordt gevormd in de vorm van het koekje
- deeg wordt gebakken
- gebakken koekjes worden gecontroleerd of ze goed zijn
- koekjes worden ingepakt in dozen
- dozen worden in een vrachtwagen geladen
Oud 20-05-2011, 18:22
Verwijderd
Ach zo!

Dan snap ik het nu.
Oud 20-05-2011, 18:23
Carn
Carn is offline
en elk gedeelte van zo'n proces bestaat weer uit kleinere procesjes, en die moeten natuurlijk allemaal in de gaten worden gehouden of ze wel optimaal zijn
Oud 20-05-2011, 18:26
Verwijderd
Citaat:
@dobie: is dat echt meer qua workflow en/of meer op technisch niveau; als in "machine X kan hetzelfde als machine Y + Z dus hier is een implementatieplan?" en dan moet moet misschien de verantwoordelijke voor machine Y of Z de deur uit maar ja dat is automatisering SO SUCK IT etc?
Een combinatie van beide inderdaad. Veel in samenwerking met de TD maar ook met de Franse engineers die pilots bij ons willen onderbrengen, yields uitdiepen in het kader van kostenbesparing door innovatie en/of alternatieve hardware of aanpassingen (zowel hard- als softwarematig) und so weiter. Ik ben ook best handig geworden met de jaren, in de zin van mechanisch sleutelen en denken
Oud 20-05-2011, 18:27
Miekje*
Miekje* is offline
Zo, wie heeft er zin om voor mij een partijtje casussen over gedragsproblemen bij honden op te lossen? Godver ik heb geen zin meer.
Oud 20-05-2011, 18:29
snoopy
snoopy is offline
@ Pip & Kazet: jemig, wat klote voor jullie. Sterkte!
Oud 20-05-2011, 18:29
Carn
Carn is offline
Ah, geinig. Dat soort dingen heb ik bij mn opleiding nog regelmatig voorbij zien komen. We zijn zelf bij mn werk een tijd terug bezig geweest om iets van een ISO-certificering te krijgen, dus het was best leuk om elk los 'proces' eens uit te schrijven, 'meetbaar' te maken etc.
Oud 20-05-2011, 18:33
Carn
Carn is offline
wat is er met pip en kazet?
Oud 20-05-2011, 18:33
Miekje*
Miekje* is offline
En wut, uit tussen Kazet en Pip . Sterkte beiden, rot zeg.
Oud 20-05-2011, 18:34
Little Phoebe
Little Phoebe is offline
Kusje zusje!
Oud 20-05-2011, 18:50
Verwijderd
Citaat:
Ah, geinig. Dat soort dingen heb ik bij mn opleiding nog regelmatig voorbij zien komen. We zijn zelf bij mn werk een tijd terug bezig geweest om iets van een ISO-certificering te krijgen, dus het was best leuk om elk los 'proces' eens uit te schrijven, 'meetbaar' te maken etc.
Yeah, wij hebben ISO9001 en 14001 als ik me niet vergis. Maar het leuke is dat daar waar andere labs van het moederbedrijf een nieuw proces krijgen, of procedurewijzigingen, Nederlanders de enigen zijn die dan denken "De gedachte is op zich goed, maar X, Y en Z kunnen beter om die en die redenen en dat valt voor kostenplaatje A te realiseren." En vervolgens dóen we dat gewoon in plaats van niet in de hand die voedt te bijten. Mijn ervaring is dat Nederlanders daar vrij uniek in zijn
Oud 20-05-2011, 18:52
Edelweiss
Edelweiss is offline
**gaat zo lekker plakje zelfgebakken cake eten**

Heule lekkera
Oud 20-05-2011, 18:54
Carn
Carn is offline
Citaat:
Yeah, wij hebben ISO9001 en 14001 als ik me niet vergis. Maar het leuke is dat daar waar andere labs van het moederbedrijf een nieuw proces krijgen, of procedurewijzigingen, Nederlanders de enigen zijn die dan denken "De gedachte is op zich goed, maar X, Y en Z kunnen beter om die en die redenen en dat valt voor kostenplaatje A te realiseren." En vervolgens dóen we dat gewoon in plaats van niet in de hand die voedt te bijten. Mijn ervaring is dat Nederlanders daar vrij uniek in zijn
yeh. We hebben ook wat klanten die onder een of ander buitenlands moederbedrijf vallen en daar is het altijd "slikken trut!" bij wat voor change dan ook; en dat doet men dan ook.
Oud 20-05-2011, 18:54
Verwijderd
Citaat:
Haha. Nederlandse denkmanieren zijn heel leuk.
Oud 20-05-2011, 19:09
Verwijderd
Citaat:
yeh. We hebben ook wat klanten die onder een of ander buitenlands moederbedrijf vallen en daar is het altijd "slikken trut!" bij wat voor change dan ook; en dat doet men dan ook.
Ons lab is zo'n beetje de beste van Europa op praktisch ieder vlak en ik denk dat onze werkwijze en attitude daar enorm impact op heeft, in positieve zin, uiteraard.
Oud 20-05-2011, 19:33
Verwijderd
Citaat:
Godver, nee Wat kut.
Oud 20-05-2011, 19:39
Verwijderd
Citaat:
Mja, sterkte Schrö en Pippeh
Oud 20-05-2011, 20:14
Sherlock
Sherlock is offline
Wat een rust op het forum!
Oud 20-05-2011, 20:14
Sherlock
Sherlock is offline
Citaat:
Wut holy shit!
Oud 20-05-2011, 20:47
Verwijderd
Ik had het elders al gezegd, maar - sterkte, ja.
Oud 20-05-2011, 20:51
Verwijderd
Wa-wa-wat?!
Oud 20-05-2011, 21:49
Verwijderd
Bedankt allemaal voor de support en lieve reacties.
Oud 20-05-2011, 21:57
Verwijderd
Kom maar afleiding halen bij Uice en mij, Pip! Om precies te zijn op isketch.net, bij 'user created rooms' (ofzo). Onze kamer heet kamer schmamer.

Andere mensen zijn ook van harte welkom, uiteraard.
Oud 20-05-2011, 22:19
Verwijderd
wat een rare woorden
Oud 20-05-2011, 22:20
Verwijderd
HA JULLIE WISTEN ZEKER NlET DAT IK HET WAS
Oud 20-05-2011, 22:24
Verwijderd
Citaat:
HA JULLIE WISTEN ZEKER NlET DAT IK HET WAS
Was jij Melisjuh?

We zijn er nu weer weg trouwens.
Oud 20-05-2011, 22:25
Verwijderd
nee ik ben niksnewbee
Oud 20-05-2011, 22:25
Verwijderd
met wat voor enge mensen blijf ik nu achter
Oud 20-05-2011, 22:28
Pierrot
Pierrot is offline
Citaat:
"En nu, met frisse tegenzin, nieuws over de Toppers." AT5 <33
Merel?
Oud 20-05-2011, 22:29
Verwijderd
Citaat:
Was jij Melisjuh?

We zijn er nu weer weg trouwens.
dat was ik.
Oud 20-05-2011, 22:29
Verwijderd
Citaat:
met wat voor enge mensen blijf ik nu achter
Haha Ik dacht dat er niemand meer was qua leuke mensen. Nu heb ik avondeten maar als je er over een minuut of tien nog bent dan kom ik wel even terug
Oud 20-05-2011, 22:30
Verwijderd
Citaat:
dat was ik.
Ja, dat was ook mijn aanname voor de mysterieuze opmerking van Moz!
Oud 20-05-2011, 22:41
Verwijderd
er was nog maar 1 ander iemand dus ik ben ook maar weggevlucht
Oud 20-05-2011, 22:43
Pierrot
Pierrot is offline
Ik krijg die site maar niet werkend, .
Oud 20-05-2011, 22:45
Verwijderd
Ik kan me herinneren dat je er wel een keer was. De avond dat we Hitlernary uitvonden, volgens mij.

Andere browser?
Advertentie
Topic gesloten

Regels voor berichten