Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Technologie / Verkeer & Vervoer
Topic gesloten

Topictools Zoek in deze topic
Oud 11-07-2011, 11:28
MTpower
MTpower is offline
Ik werd gisteren even fijn afgesneden door een pc hoofdtrekker die mij inhaalde op een vrijwel lege 100km-weg. Waar dat nou voor nodig was
Later op die weg is een rotonde, maar die kun je omzeilen door een naastliggende weg (staat ook aangegeven d.m.v. borden). Ik zie de snijdende bestuurder de rotonde pakken en ik ging er rechts langs, waardoor ik eerder langs de rotonde was. Ik moest daarna weer invoegen en was zeker 5 autolengtes voor de pc hoofdtrekker en weer probeerde hij me weg te drukken door me nog vol gas proberen in te halen. Ik heb hem er gewoon voor gegooid, anders had ik mezelf klemgereden.
Even een dikke vette voor deze meneer.
Oud 12-07-2011, 18:51
Ivo
Ivo is offline
Gisteren was dat toch echt de Belg in z'n zwarte Fiat Ducato. Ik reed bij Eindhoven op de rechterrijstrook, meneer reed op de invoegstrook vlak achter een vrachtwagen. Het was vrij druk op de weg en ik zag dat de vrachtwagen gewoon geen snelheid kon maken. Kan gebeuren, maar ik kon niet naar links, daar reed immers ook gewoon verkeer. Dus liet ik m'n snelheid iets terugzakken zodat ik achter de vrachtwagen bleef. Belg in het busje had geen kaas gegeten van anticiperen en voorrang verlenen bij het invoegen en maakt mij wel erg duidelijk dat hij het niet op prijs stelde dat ik niet vol op de rem ging zodat hij ook nog voor mij kon invoegen. Hij begon dus pogingen doen mij van de weg af te drukken, iets waar ik inmiddels immuum voor ben geworden. "Ze" duwen immers toch niet door, en gebeurt dat wel dan zijn er talloze getuigen van hun idiote weggedrag waardoor mijn schade volledig vergoed zal worden.

Uiteindelijk voegde meneer dan toch maar achter me in, om even later op de linker baan naast met te komen rijden en met een ruk aan het stuur mij bijna van de weg af te rammen.

Vandaag was het hier in het dorp de bestuurde van een zwarte Suzuki terreinwagen, die zonder kijken of remmen zo voor m'n neus de rotonde op reed. De bestuurder leek vervolgens toch te zijn geschrokken van mijn noodstop + toeter, want hij reed vervolgens bijna rechtdoor het fietspad op.
Oud 13-07-2011, 23:03
KIET
KIET is offline
Joepie, zomermarkt in het dorp. Na 16:00 is er dus geen doorkomen meer aan Zeker niet als die lui met mobiele kramen midden op de weg gaan staan klooien buiten het afgezette gebied.
Oud 14-07-2011, 09:41
Verwijderd
Ik voel je pijn Kiet Hier stikt het van de toeristen, echt allemaal caravans enzo op de N-wegen, en veel mensen die de omleidingsroutes niet snappen

Wegpiraat is trouwens van gisteren:
Ik had een collega afgezet bij station Zwolle, wil wegrijden, maar zie een donkerblauwe Golf V aankomen zetten en er liepen mensen over het zebrapad, dus ik moest sowieso wachten. Rijdt die Golf V gewoon dóór. Dat scheelde echt heel erg weinig met de mensen op het zebrapad Ik vond 't heel bizar om te zien gebeuren.
Oud 14-07-2011, 17:28
Verwijderd
Sommige mensen hebben zo'n denderend gebrek aan verkeers inzicht dat ik me afvraag hoe die hun rijbewijs ooit hebben kunnen halen.
Kom ik van een rare bocht van rechts, dan heb ik voorrang. Ja, maar als mensen hun auto dan zo lomp neerzetten, dat ik de ruimte niet kan nemen die ik nodig heb, kunnen ze maar beter doorrijden. En dan een middelvinger naar me opsteken. Shit zeg. Stom kutwijf.

Wat dan wel weer een cool wegpiraatje was: een heel klein meisje die ik bij een pretpark had afgeleverd. Schattig als ze was, zwaaide ze nog even naar me, waarbij ze dus niet voor zich uit keek en met haar neus het haltepaaltje ramde. Brullend van het lachen ben ik doorgereden
Oud 14-07-2011, 21:28
KIET
KIET is offline
Citaat:
Ik voel je pijn Kiet Hier stikt het van de toeristen, echt allemaal caravans enzo op de N-wegen, en veel mensen die de omleidingsroutes niet snappen
Het is echt een verschrikkelijke irritant gedoe. Na 16:00 mag je dus op woensdag nergens meer parkeren en moet al het verkeer omgeleid worden. Over de hoofdstraat passen de auto's net goed langs elkaar, op de andere straten is dat nog lastig en dan helemaal met toeristen die schots en scheef parkeren Van 15:00 tot 17:00 staan al die marktkooplui dus ook nog eens verschrikkelijk onhandig te doen met hun grote vehikels

Twee jaar geleden was het alleen leuk om doorheen te rijden omdat ik dat met de Saab deed, toen kreeg ik wel de nodige aandacht
Oud 15-07-2011, 15:53
Pluis
Pluis is offline
Ik had ook een wegpiraat vanmorgen. Ik was op weg naar het ziekenhuis, en ik reed over een kruispunt met verkeerslichten. Ik fietste door oranje, en van rechts kwam ineens een busje dat keihard voor m'n neus rechtdoor reed Die is dus gewoon vol door rood gegaan, want ik geloof nooit dat hij al groen had toen ik nog oranje had.
Oud 15-07-2011, 23:34
KIET
KIET is offline
Een vrachtwagen die letterlijk zichzelf er tussen drukte. Er reden twee auto's naast hem, hij wilde gaan inhalen en ging gewoon vol over de middenstreep en bleef ook op het midden rijden. De achterste auto ging noodgedwongen uiteindelijk op de rem want die werd er nooit langs gelaten, de voorste werd bijna van de weg afgedrukt (hij kon niet versnellen want er zat ook een auto nog voor hem) en wist nog net langs die vrachtwagen te komen die doelbewust steeds meer opzij ging

En in Haarlem stond ik voor het rode licht - stukje tweebaans, met een ook een auto naast mij - komt er een scooter tussendoor (die daar volgens mij helemaal niet op de rijbaan mocht) en die rijdt rustig vol de kruising over door het rode licht
Oud 16-07-2011, 10:29
Daboman
Daboman is offline
Ik was laatst zelf nog piraat. Ik reed 50 waar 80 toegestaan was en dat had ik om de een of andere reden niet in de gaten. De weg gaat van Vmax = 50 over in Vmax = 80 en ik had het bijbehorende bord dus niet gezien. Toen werd ik ingehaald door een vrachtwagen. Beschamend Daardoor had ik wel in de gaten dat je 80 mocht, dus het heeft me wel wakker geschud

Laatst had ik ook een postkoerier die zijn bestelbusje een beetje onhandig had geparkeerd. Er was een heel smalle doorgang met aan de andere kant een caravan met trekhaak. Toen dacht ik screw it, en ik ging er zo tussendoor met mijn kleine Ford Ka. De postbezorger zat heel schaapachtig te kijken terwijl ik deze actie uitvoerde Er was geen schade. Hopelijk drong het tot hem door dat hij niet handig stond. Ik had een bijrijder en we hadden de grootste lol over hoe we deze piraat te slim af waren

Laatst gewijzigd op 16-07-2011 om 10:53.
Oud 16-07-2011, 23:31
Verwijderd
Met 50 waar je 80 mag ben je geen wegpiraat, hooguit irritant

Wegpiraten van vandaag, in willekeurige volgorde:
- De uiterst lomp invoegende vrachtwagen bij Zwolle. Zonder te spiegelen in 1x door van uiterst rechts naar de 3e rijstrook van links, want meneer moest wel over 5km op die rijstrook rijden. Dat hij met die manoeuvre ongeveer 50 auto's afsneed is maar een detail natuurlijk.
- Iedere idioot die vandaag ofwel met stadslichten reed, of nog erger, zónder verlichting aan reed in de stortbuien. Een tip voor de witte Prius-rijder: Als je op de A2 rijdt, het deel waar géén ZOAB ligt, ZIET NIEMAND JE ALS JE LICHTEN UIT STAAN en helemaal niet wanneer je met 130km/u rijdt waar je 100km/u mág rijden.
- Het KLPD / Politie regio Twente: Wat een top-idee om met een verbouwde vuilniscontainer te gaan flitsen. Helemaal goed uitgewerkt natuurlijk. De gatso is zo niet te zien, staat altijd 100% level met de weg, want ze gebruiken een geprepareerde plek! En het mooiste komt nog: Overal wordt het gras gemaaid en de begroeiing bijgehouden, behalve daar zodat de onoplettende vrachtwagenchauffeur en/of toerist in de regio (en dat zijn er HEEL erg veel nu) geflitst worden. Goed bezig jongens, de verkeersveiligheid is er echt bijzonder mee gediend Echt, ga eens op een nuttige wijze iets doen aan de verkeershandhaving. VROS-auto's op de N36/N34 bijv. om de dubbele doorgetrokken streep te handhaven, ik noem maar iets geks waarvoor daadwerkelijk moeite moet worden gedaan en waardoor ook serieus gevaar ontstaat wanneer die verboden worden genegeerd. Of iemand nu 80 of 85km/u rijdt op de N34 maakt geen klap uit.
- Alle josti's die nog steeds niet snappen dat ze de rechterrijstrook moeten aanhouden. Ja, dat gebod geldt ook wanneer er 4 of 5 rijstroken beschikbaar zijn.

Soms overweeg ik serieus om zo'n carcam te kopen, maar dat vind ik dan toch eigenlijk iedere keer weer teveel moeite

Laatst gewijzigd op 16-07-2011 om 23:38.
Oud 16-07-2011, 23:48
KIET
KIET is offline
Ach, voor 15 euro heb je al een redelijk exemplaar. Maar het loont alleen als je er echt interessant dingen mee weet vast te leggen en dat overkomt je toch niet zo vaak. Idioten kom je dagelijks tegen op de weg

Maar ik vond inderdaad mensen die nog met verlichting uitreden in het slechte reden bijzonder ergerlijk. En een andere auto had alleen nog zijn derde remlicht over van de drie. Zelf heb ik toch een uur ergens geparkeerd gestaan waar ik kennelijk moest betalen, maar ik heb nergens een bonnetje op/onder gevonden dus ik zal er wel mee weggekomen zijn
Oud 17-07-2011, 11:05
MTpower
MTpower is offline
Citaat:
VROS-auto's op de N36/N34 bijv. om de dubbele doorgetrokken streep te handhaven, ik noem maar iets geks waarvoor daadwerkelijk moeite moet worden gedaan en waardoor ook serieus gevaar ontstaat wanneer die verboden worden genegeerd.
Ik ben niet bekend met dat stuk weg, maar hier leggen ze tegenwoordig standaard maar een doorgetrokken streep op nieuwe/verbouwde wegen. Die dingen zijn voor mij een beetje hun waarde verloren en ik negeer ze regelmatig.
En daar waar ze naar mijn idee wél thuis horen, daar mag je gewoon inhalen
Oud 19-07-2011, 16:36
T_ID
T_ID is offline
Vandaag in Utrecht iemand die half uit een uitrit kwam, niet kon oprijden, en ik liep daar op de stoep. De oplossing van diegene dat hij mijn weg half versperde, was daarna maar helemaal het voetpad oprijden en blokkeren, terwijl ik echt een paar centimeter weg was. Aso.

Ik ben toen droogjes half over de motorkap gestruikeld, en na wat toneelspel pas verder gelopen toen er weer nieuw verkeer aan kwam zetten. Aan zijn chagrijnige gezicht te zien begreep die man de opzet wel.
Oud 19-07-2011, 20:26
Verwijderd
Ik heb dit weekend meer dan 1000 km gedaan en de wegpiraten vielen me reuze mee. Alleen wat absurd hard rijdende mensen, in de regen, 's nachts op onverlichte snelwegen.
En dat laatste is waar ik me aan heb geërgerd. Ik ben niet nachtblind, maar mijn zicht is toch niet optimaal 's nachts heb ik het idee, of ik zie gewoon even veel als een ander, maar ben onzekerder. WAAROM in hemelsnaam zijn er onverlichte snelwegen, vooral die met bochten. Vooral als het regent. Op een gegeven moment kon ik geen witte lijnen meer zien en probeerde ik aan de bordjes aan de rechterkant af te meten of ik nog op de juiste weg zat. Wat erin resulteerde dat ik half op de vluchtstrook was aan het rijden. En dat terwijl het allemaal zoveel fijner rijden was op de plaatsen waar verlichting zat.
Oud 19-07-2011, 20:34
MTpower
MTpower is offline
Citaat:
Ik heb dit weekend meer dan 1000 km gedaan en de wegpiraten vielen me reuze mee. Alleen wat absurd hard rijdende mensen, in de regen, 's nachts op onverlichte snelwegen.
En dat laatste is waar ik me aan heb geërgerd. Ik ben niet nachtblind, maar mijn zicht is toch niet optimaal 's nachts heb ik het idee, of ik zie gewoon even veel als een ander, maar ben onzekerder. WAAROM in hemelsnaam zijn er onverlichte snelwegen, vooral die met bochten. Vooral als het regent. Op een gegeven moment kon ik geen witte lijnen meer zien en probeerde ik aan de bordjes aan de rechterkant af te meten of ik nog op de juiste weg zat. Wat erin resulteerde dat ik half op de vluchtstrook was aan het rijden. En dat terwijl het allemaal zoveel fijner rijden was op de plaatsen waar verlichting zat.
Staat de verlichting van je auto wel goed afgesteld dan?
In dat barrel van mij staan ze wat te ver naar beneden doordat ik de achterbank er uit heb gesloopt. Maar ik zie alsnog genoeg in het donker, tijdens de regen, op de snelweg...

Als ze te ver naar beneden staan kun je wat minder ver voor je uit kijken. Als de lampen te ver naar boven staan kan het zijn dat je helemaal niets meer ziet (en je tegenliggers ook niet meer).
Dat hoeft niet persé aan de basisafstelling te liggen. Je lampen moeten ook bijgesteld worden als je met veel gewicht (bagage/passagiers) rijdt. In moderne(re) auto's kun je je lampen gewoon van binnenuit verstellen.
Oud 19-07-2011, 20:37
Verwijderd
Op de keuring stonden ze goed, dus ik neem aan dat die goed staat dan. En ik had geen bagage mee zaterdagnacht, dus daar kan het niet aan gelegen hebben.
Oud 20-07-2011, 09:58
Daboman
Daboman is offline
Weinig piraten de laatste tijd, hooguit mensen die een beetje te hard rijden. En dan ook niet eens echt overdreven hard. Zal wel aan de vakantie liggen
Oud 20-07-2011, 10:14
Pluis
Pluis is offline
Gisteren op de A50 richting Arnhem een stel wegpiraten. 2 Audi's (uiteraard) kwamen met zeker 160 aankachelen en haalden mij en de vrachtwagen voor me in. De voorste reed gewoon verder, maar de achterste hoekte zo recht voor de vrachtwagen rechts nog even de uitvoegstrook af Die was alleen al afgelopen, dus hij reed over het verdrijvingsvlak. Duidelijk iemand met een doodswens.
Oud 20-07-2011, 14:17
Verwijderd
Ik vraag me serieus af wie nu de wegpiraat was.
De eerste keer dat ik door de straat reed, waren ze bezig met wegwerkzaamheden, maar kon ik ruim langs die waarschuwingsbordjes. (Je weet wel, die rood-witte plastikken obstakels, op een voetje). De tweede keer, hadden de wegwerkers die dingen verplaatst zodat ik er NIET meer langs kon, zonder er twee omver te kegelen. Ik vind dat de wegwerkers de piraten waren, want als je de weg onbruikbaar maakt, zonder hem af te zetten, ben je m.i. dom bezig.
Oud 20-07-2011, 17:50
Verwijderd
Of ik het echt een wegpiraat kan noemen weet ik niet, maar wel grondig irritant: een wit busje dat tien minuten zat te kleven, we hebben ook een paar keer een vrachtwagen ingehaald maar nee hoor ook dan bleef hij vlak achter me. Als je 120 te langzaam vindt, haal me dan in!
Oud 21-07-2011, 13:01
Daboman
Daboman is offline
Ik vind bumperklevers wel piraten eerlijk gezegd. Het is gewoon heel erg gevaarlijk, niet alleen vanwege de korte remweg, maar ook vanwege irritaties die de voorste bestuurder minder scherp maken. Bij mensen die het vaak en langdurig doen vind ik dat het rijbewijs mag worden ingevorderd.
Oud 21-07-2011, 15:52
Verwijderd
Ik kan me niet echt meer ergeren aan bumperklevers. Het zijn allemaal audi rijders, en meestal heb ik geen haast meer, als er een achter me zit. Moet hij maar wat langer wachten. Dat hij zich maar lekker ergert. Zal mij mijn humeur niet kosten. Ik kon me er wel vreselijk over opwinden. Meestal laat ik het gas gewoon los.
Oud 22-07-2011, 18:39
T_ID
T_ID is offline
Ik had er vandaag ook een bumperklever, zo'n taxibusje, van Wiritax volgens wat er op de zijkant stond.

Ik rij 88-89 waar je 80 mag, en die man zat er zo dicht achter dat ik zijn lampen niet eens meer kon zien. Toen we eenmaal een dorp ingingen zonder inhaalmogelijkheden (en er achter hem niemand bleek te rijden) heb ik dat toen maar met 20 km/u gereden, en het stoplicht eenmaal laten gaan totdat het weer rood was, waar ik af moest slaan om te parkeren.

Die idioot zag eruit alsof hij spontaan door het dak van zijn auto zou gaan.

Ze zouden moeten overwegen om voor dat vervoer van debielen en fossielen gewoon geen collega-debielen/fossielen als chauffeurs aan te nemen.
Oud 22-07-2011, 19:51
Daboman
Daboman is offline
Citaat:
Ik kan me niet echt meer ergeren aan bumperklevers. Het zijn allemaal audi rijders, en meestal heb ik geen haast meer, als er een achter me zit. Moet hij maar wat langer wachten. Dat hij zich maar lekker ergert. Zal mij mijn humeur niet kosten. Ik kon me er wel vreselijk over opwinden. Meestal laat ik het gas gewoon los.
Da's weer een heel ander verhaal natuurlijk. Ik had er gisteren eentje en ik dacht pech voor hem dat ik me aan de snelheid wil houden, dat kan hij me niet rechtmatig verwijten. Maar hij leidde nog steeds mijn aandacht af omdat ik veel vaker keek in mijn achteruitkijkspiegel of ie niet toch echt te dichtbij kwam. En aangezien het een busje was blokkeerde hij een groot deel van mijn zicht. Tsja, dan is de ergenis er niet meer, maar het is nog steeds gevaarlijk.

Wat ook nog wel eens helpt is langzamer dan toegestaan gaan rijden wanneer er een inhaalmogelijk is, dat doet ze meestal bewegen tot inhalen en dan ben je lekker van ze af. Doe mij maar veiligheid boven wraak want meestal kent wraak alleen maar verliezers.
Oud 22-07-2011, 20:56
Verwijderd
Citaat:
Da's weer een heel ander verhaal natuurlijk. Ik had er gisteren eentje en ik dacht pech voor hem dat ik me aan de snelheid wil houden, dat kan hij me niet rechtmatig verwijten. Maar hij leidde nog steeds mijn aandacht af omdat ik veel vaker keek in mijn achteruitkijkspiegel of ie niet toch echt te dichtbij kwam. En aangezien het een busje was blokkeerde hij een groot deel van mijn zicht. Tsja, dan is de ergenis er niet meer, maar het is nog steeds gevaarlijk.

Wat ook nog wel eens helpt is langzamer dan toegestaan gaan rijden wanneer er een inhaalmogelijk is, dat doet ze meestal bewegen tot inhalen en dan ben je lekker van ze af. Doe mij maar veiligheid boven wraak want meestal kent wraak alleen maar verliezers.

Als je teveel bezig bent met wat zich achter je speelt, laat je je daardoor afleiden. Dat is ook wel een beetje kiezen voor afleiding. Als het me opvalt, kies ik er bewust voor om het te negeren. Het is zijn probleem om het op te lossen als ik iets moet remmen. Mijn instructeurs, zowel op de bus, als in de auto vonden allemaal dat achterliggend verkeer niet iets is om heel veel rekening mee te houden. Als ze zoveel interesse hebben voor mijn hoedenplank, is dat hun zaak, maar als ik een noodstop moet maken, moeten zij het zelf oplossen.
Oud 22-07-2011, 22:12
Verwijderd
Citaat:
Ik had er vandaag ook een bumperklever, zo'n taxibusje, van Wiritax volgens wat er op de zijkant stond.

Ik rij 88-89 waar je 80 mag, en die man zat er zo dicht achter dat ik zijn lampen niet eens meer kon zien. Toen we eenmaal een dorp ingingen zonder inhaalmogelijkheden (en er achter hem niemand bleek te rijden) heb ik dat toen maar met 20 km/u gereden, en het stoplicht eenmaal laten gaan totdat het weer rood was, waar ik af moest slaan om te parkeren.

Die idioot zag eruit alsof hij spontaan door het dak van zijn auto zou gaan.

Ze zouden moeten overwegen om voor dat vervoer van debielen en fossielen gewoon geen collega-debielen/fossielen als chauffeurs aan te nemen.
Je weet dat je ook voor het "laten gaan" van een groen licht een bekeuring kunt krijgen he? Rij in het vervolg gewoon door joh, dat is de enige juiste oplossing.

Gisteren had ik wel een mooie, typische Golf-rijder trouwens. Jongen met petje in Golf IV. Hij zat al de hele tijd te kleven, haalde in via een invoegstrook (op zich netter dan de dubbele doorgetrokken streep negeren), daarna ging hij wéér bumperkleven en negeerde hij op de N36 meerdere malen de dubbel doorgetrokken streep. Wat me het meest opviel was dat hij niet kon inhalen. Hij ging kleven en dan naar de rijstrook voor het tegemoetkomende verkeer en maakte dáár pas snelheid. Zo heeft hij meerdere malen het tegenverkeer laten schrikken.

Vandaag een vrouw in een Opel Astra. Op zich reed ze niet heel verkeerd, gewoon gemiddeld zeg maar. Een type die overal de maximumsnelheid minus 10km/u reed. Vervelend, maar ik ga er tegenwoordig niet meer dood aan. Waar ik wél echt van schrok, was dat ze met nog géén 30km/u op deze rotonde (die loopt zoals de Google-lijnen, de foto/satelliet-afbeelding is verouderd) haar Astra liet uitbreken. Echt, hóe krijg je dat voor elkaar? Even later deed ze hetzelfde op de N34, hier, en weer kwam die achterkant bijna om. Echt héél erg bizar. Ik zat echt met oprechte verbazing te kijken naar de gigantische faal voor me
Oud 22-07-2011, 22:23
Verwijderd
Bumperkleven voor je wil inhalen is ook wel erg faal Een kind van 4 kan je vertellen dat je dan nooit vaart kan maken voor een fatsoenlijke inhaalmanoeuvre.
Oud 23-07-2011, 08:51
Pluis
Pluis is offline
Citaat:
Als je teveel bezig bent met wat zich achter je speelt, laat je je daardoor afleiden. Dat is ook wel een beetje kiezen voor afleiding. Als het me opvalt, kies ik er bewust voor om het te negeren. Het is zijn probleem om het op te lossen als ik iets moet remmen. Mijn instructeurs, zowel op de bus, als in de auto vonden allemaal dat achterliggend verkeer niet iets is om heel veel rekening mee te houden. Als ze zoveel interesse hebben voor mijn hoedenplank, is dat hun zaak, maar als ik een noodstop moet maken, moeten zij het zelf oplossen.
ja totdat zo iemand in jouw aars rijdt en jij er nekklachten aan overhoudt. is het dan nog steeds niet jouw probleem?
Oud 23-07-2011, 09:16
Verwijderd
Tja....
Oud 23-07-2011, 13:11
Verwijderd
Daarom ook dat ik gewoon de snelheid matig wanneer iemand zit te bumperkleven. Ik moet immers zijn gebrek aan remweg opvangen om er zelf geen last van te hebben
Oud 23-07-2011, 13:17
Verwijderd
Vandaag zijn de wegpiraten trouwens de vakantiegangers. Met name de mensen met een sleurhut erachter doen echt bizar domme dingen. Zo vond iemand in een Passat het een geweldig goed idee om met een heule dikke sleurhut erachter te gaan bumperkleven bij de A6 voor hem (die gewoon 90km/u reed waar 80 is toegestaan), en tsja... zo kan ik nog wel even doorgaan. Het was een zeer interessante terugrit
Oud 23-07-2011, 15:54
Daboman
Daboman is offline
Vandaag was het nog mooier. Ik haalde een vrachtwagen in op de meest linker baan en toen kwam er een busje hard aanrijden en hij begon ineens te seinen. En jawel hoor, toen ik plaats kon maken schoot hij weg.
Oud 23-07-2011, 16:21
Ivo
Ivo is offline
Gisteren was dat de mevrouw die duidelijk wilde voordringen, maar niet zeker van haar zaak was.
Ik reed op de N57 en naderde knooppunt Brielle. Vlak voor het knooppunt zijn daar 2 rijstroken en de rechter rijstrook gaat over in een afslag naar een lokaal weggetje. Dat wordt netjes met borden ruim van te voren aangegeven dus bijna iedereen voegde netjes op tijd in. Het was er redelijk druk, precies zo druk dat er net geen filevorming ontstond als iedereen netjes zou ritsen.

Maar ja, ritsen, dan moet je ook wel eens een ander voor laten gaan. Iets met één voor één ofzo... Schijnt voor veel mensen altijd moeilijk te zijn. Dus kwam er natuurlijk eerst nog een auto rechts voorbij. Vooruit, eentje extra laat ik er wel tussen. Bijna bij het einde van de rechter rijstrook komt er echter nog een auto me rechts voorbij, drukt hem een meter voor me half mijn rijstrook op en geeft daarna pas richting aan. Daar ben ik niet van gediend, een meter tussenruimte is gewoon veel te weinig. Dus gebruik ik in zo'n geval even de claxon. Daar leek mevrouw erg van te schrikken. Met lompe bewegingen ging de auto weer terug naar rechts, zag ik twijfel tussen dan maar de afslag nemen of toch nog een poging doen om in te voegen en besloot mevrouw uiteindelijk om nog een poging te doen haar auto er voor mijn neus tussen te drukken. Ik reed ondertussen alleen iets harder als haar, dus nu zat de neus van mijn auto al naast haar kofferbak. Dus nogmaals luid de claxon. En weer dezelfde schrikreactie.
De afrit kon ze inmiddels niet meer fatsoenlijk nemen, dus het resultaat was dat ze zichzelf via het verdrijvingsvlak klem reed op de plek waar het verkeer vanaf de zijweg moet invoegen (niet echt een invoegstrook, maar 20m ofzo).
Oud 23-07-2011, 20:42
Verwijderd
Gister een potentiële wegpiraat-in-wording: een man die op de snelweg het knipperlicht naar links maar gewoon de hele tijd aan liet na het invoegen die was niet helemaal wakker volgens mij. Dat terwijl hij met een vouwwagen achter de auto reed, rond half negen 's avonds, richting Duitsland. En de enige logische reden om rond half negen 's avonds bij Enschede richting Duitsland te rijden als je op vakantie gaat, is dat je van plan bent om 's nachts te rijden. Dat begon dan goed.
Oud 23-07-2011, 20:52
KIET
KIET is offline
Ik had er laatst ook eentje die met een noodgang naar binnen kwam zetten terwijl ik ruim op tijd al op de linkerbaan zat en de auto voor mij, die er nog langer reed, zichtbaar rustig reed. Toch besloot die gast tot op een halve meter van mijn bumper te remmen en daar te blijven rijden. Heb ik de snelheid er nog meer uitgegooid en met amper 100 de vrachtwagen ingehaald, vond-ie niet zo leuk Kort na de vrachtwagen was er nog eentje; ver weg genoeg om even tussen te kunnen op die snelheid, te kort op elkaar om rechts te kunnen inhalen. Als ik dus echt had gewild had ik hem nog een vrachtwagen kunnen pesten, maar ik heb hem er maar langs gelaten
Oud 24-07-2011, 11:16
Verwijderd
We reden de toerit naar de snelweg op, een soort klaverblad, aan het einde van de bocht volgt dan de daadwerkelijke invoegstrook. Automobilist voor ons trok lekker op, en toen net voor de invoegstrook ging ze ineens staan wachten alsof het een soort kruispunt was ipv door te rijden en gewoon in te voegen Ging maar net goed
Oud 25-07-2011, 14:57
Verwijderd
Moeder die niet weet hoe het kinderslot werkte. Ik kwam aanrijden, de achterdeur van de auto gaat open, en een kind stapt de weg op. Goddank voor goeie remmen, maar dat mens heb ik toch even niet al te subtiel (hoe erg kan een mens schrikken) gewezen op het feit dat een kind heel erg dood is, als er een bus overheen rijdt...
Oud 25-07-2011, 21:16
MTpower
MTpower is offline
Vandaag tijdens rijles even flink geschrokken.
Reed op een lekker polderweggetje (80km/h, veel bomen en bochten), nou moet ik van mijn instructeur altijd net iets boven de max. snelheid rijden, dus ik reed met een gangetje van 85 á 90km/h.
Zie ik van rechts een MPV richting een kruispunt rijden, nou kwam deze mevrouw sowieso al wat twijfelachtig over, dus ik hield al een beetje rekening met een rare manoeuvre. Die kwam dan ook.. Net op het moment dat ik haar mijn richting op zie kijken en in de veronderstelling ben dat ze me gezien had besluit ze toch op het laatste moment (ik was +/- 15 meter van het kruispunt) de auto het kruispunt op te rijden.
Man, op dat moment had ik wel even m'n hart in m'n keel zitten. Gelukkig kon ik hem er net langs gooien (uitwijkmanoeuvre), maar ik hield de motor maar net, ik ben niet paniekerig/angstig aangelegd, maar m'n knietjes stonden toch even te trillen toen ik aan de kant ging staan. Ik zag m'n instructeur nog praten met mevrouw, het zag er niet uit als een gezellig gesprek
Oud 26-07-2011, 21:25
Daboman
Daboman is offline
Vandaag had ik een asociale weggebruiker. Ik reed links op een 2-baansweg 110 (op de teller) waar 100 toegestaan is. De rechterbaan stroomde langzamer door. Er zat iemand achter me die er langs wilde. Er was vrij weinig ruimte om naar rechts te gaan.

Eerst begon hij te bumperkleven, maar hij zag dat het geen zin had. Screw him, ik betaal ook belasting om die weg te gebruiken, dus het is ook mijn weg, dacht ik, ik ga geen plaats maken. Je kunt me moeilijk verwijten dat ik niet harder wil rijden als ik al boven de Vmax rijd.

Toen hij inzag dat bumperkleven geen zin had, maakte hij wat meer ruimte. Vervolgens zag ik in mijn achteruitkijkspiegel dat er lelijke gebaren naar me toe werden gemaakt. Ik twijfelde nog of ik het goed had gezien, maar goed, ik moest op het verkeer letten. En screw him, die weg is ook van mij, ik ga niet uit de weg.

Vervolgens ging de weg over van tweebaans naar driebaans. Ik dacht nog, even kijken wat ie nu gaat doen. Hij ging nog sneller naar links dan ik dacht, eigenlijk bijna nog voor de witte streep. Vervolgens begon hij ook nog te toeteren. Screw him, dacht ik, ik sta volledig in mijn recht en eigenlijk was hij veel asocialer door te gaan bumperkleven, lelijke gebaren te gaan maken en te gaan toeteren. Maximale snelheid is maximale snelheid, case closed.
Oud 27-07-2011, 13:27
Verwijderd
Gisteren iemand die heel normaal links aan het inhalen was, met voldoende snelheid, maar z'n achterligger vond het kennelijk niet snel genoeg en zat echt enorm te kleven. Wat doet die voorste automobilist? Die stuurt ineens abrupt naar rechts, geeft dus geen richting aan en gaat ook gewoon te vroeg naar rechts (auto rechts achter 'm moest echt even remmen). Ik snap dat bumperkleven echt vreselijk irritant is en tot gevaarlijke situaties kan leiden, maar deze reactie was echt onnodig.
Oud 28-07-2011, 20:42
Moonspell
Moonspell is offline
Citaat:
Vandaag had ik een asociale weggebruiker. Ik reed links op een 2-baansweg 110 (op de teller) waar 100 toegestaan is. De rechterbaan stroomde langzamer door. Er zat iemand achter me die er langs wilde. Er was vrij weinig ruimte om naar rechts te gaan.

Eerst begon hij te bumperkleven, maar hij zag dat het geen zin had. Screw him, ik betaal ook belasting om die weg te gebruiken, dus het is ook mijn weg, dacht ik, ik ga geen plaats maken. Je kunt me moeilijk verwijten dat ik niet harder wil rijden als ik al boven de Vmax rijd.

Toen hij inzag dat bumperkleven geen zin had, maakte hij wat meer ruimte. Vervolgens zag ik in mijn achteruitkijkspiegel dat er lelijke gebaren naar me toe werden gemaakt. Ik twijfelde nog of ik het goed had gezien, maar goed, ik moest op het verkeer letten. En screw him, die weg is ook van mij, ik ga niet uit de weg.

Vervolgens ging de weg over van tweebaans naar driebaans. Ik dacht nog, even kijken wat ie nu gaat doen. Hij ging nog sneller naar links dan ik dacht, eigenlijk bijna nog voor de witte streep. Vervolgens begon hij ook nog te toeteren. Screw him, dacht ik, ik sta volledig in mijn recht en eigenlijk was hij veel asocialer door te gaan bumperkleven, lelijke gebaren te gaan maken en te gaan toeteren. Maximale snelheid is maximale snelheid, case closed.
Dit topic begint me wel weer te ergeren. Listen:

Als ik of iemand anders er voor kiest (of zelfs in mijn situatie; er wordt voor mij gekozen) dat ik de snelheid moet overtreden omdat ik ergens met spoed heen moet. Wie ben jij dan, om mij tegen te houden?

Prima dat je je snelheid niet wil overtreden, maar kies voor jezelf. Case closed is pure onzin, ook jij zal belasting moeten betalen net als iedereen, maar besef wel dat er mensen op aarde zijn met problemen waar spoed achter kunnen zitten.

Wij Nederlanders zouden eens wat meer de cultuur moeten proeven van de Duitse autobaan, daar heeft een ieder nog respect voor elkaar. Nederlanders zijn pure egoïsten wat dat betreft.
Oud 28-07-2011, 21:39
T_ID
T_ID is offline
Citaat:
Als ik of iemand anders er voor kiest dat ik de snelheid moet overtreden Wie ben jij dan, om mij tegen te houden?
Uh... wat je hier zegt komt erop neer dat jij het overtreden van de wet en het veroorzaken van gevaar als een soort recht ziet?

Da's niet alleen onzin, want je *moet* niets, en het is ook nog gevaarlijk.
Als jij moet haasten is dat jouw probleem, jouw risico, en het gevaar dat jij veroorzaakt richting je medemens. Ook in Duitsland trappen ze met groot plezier op de rem als je gaat bumperkleven hoor. En als je commentaar hebt gooien sommigen er met plezier nog een onverwachte slinger naar links vlak nadat ze naar rechts gaan achteraan, met name Oost-Europeanen doen daar niet moeilijk over. De wegpiraat die denkt dat snelheid voorrang geeft is ook in Duitsland een met uitsterven bedreigde diersoort.

Ik had laatst ook weer zo'n bumperklever, die vervolgens probeerde om mij bewust van de afrit af te houden, na ook al geprobeerd te hebben om via rechts inhalen door een te klein gat naar links te gaan. In de bebouwde kom kwam hij zelfs bewust uit zijn baan zetten om mij te blokkeren. Da's dus het soort mens dat je kind doodrijdt voor een paar seconden tijdwinst.

Laatst gewijzigd op 28-07-2011 om 21:50.
Oud 28-07-2011, 22:37
Verwijderd
Citaat:

Als ik of iemand anders er voor kiest (of zelfs in mijn situatie; er wordt voor mij gekozen) dat ik de snelheid moet overtreden omdat ik ergens met spoed heen moet. Wie ben jij dan, om mij tegen te houden?

Prima dat je je snelheid niet wil overtreden, maar kies voor jezelf. Case closed is pure onzin, ook jij zal belasting moeten betalen net als iedereen, maar besef wel dat er mensen op aarde zijn met problemen waar spoed achter kunnen zitten.

Wij Nederlanders zouden eens wat meer de cultuur moeten proeven van de Duitse autobaan, daar heeft een ieder nog respect voor elkaar. Nederlanders zijn pure egoïsten wat dat betreft.
Prima dat je haast hebt, om wat voor reden dan ook, maar dat geeft je niet het recht voor gevaarlijke situaties te gaan zorgen door bijvoorbeeld te gaan bumperkleven. Je plaatst nu je eigen spoed boven de veiligheid van een ander, dat lijkt me juist gigantisch respectloos. Als het nu ging over onnodig links rijden, dan kan ik je ergernis snappen, maar dat is dus helemaal niet het geval. Jij hebt niet meer recht op die linkerbaan dan iemand anders, punt.
Oud 28-07-2011, 23:09
MTpower
MTpower is offline
Langdurige inhaalmanoeuvres stond in 2010 toch op plaats 6 in de ergernissen top 10 in het verkeer.
Oud 28-07-2011, 23:49
Daboman
Daboman is offline
Citaat:

Even uitgaande van jouw voorbeeld. Ik ben degene die jij in gevaar brengt met dat gedrag. Ik wil niet onnodig in gevaar worden gebracht door jou, voor de rest heb ik weinig met je te maken. Ik wil best opzij, maar ga dan even seinen ofzo. Als je bumperkleeft, heb je mij in gevaar gebracht, en dan heb je het dus bij mij verknald.
Oud 29-07-2011, 09:28
Verwijderd
Citaat:
Langdurige inhaalmanoeuvres stond in 2010 toch op plaats 6 in de ergernissen top 10 in het verkeer.
De lijst van 2010 bevat de volgende tien ergernissen:

1. Bumperkleven
2. Met alcohol op rijden
3. Agressief rijgedrag
4. Onnodig links rijden
5. Langzaam rijden
6. Langdurige inhaalmanoeuvres
7. Hinder bij in- en uitvoegen
8, File voorbijrijden over vluchtstrook
9. Hinderen bij wisselen rijstrook
10. Onjuist gebruik richtingaanwijzer

Even de zaken waarmee we hier (mogelijk) te maken hebben bold gemaakt. Lijkt me duidelijk toch dat zelfs afgaande op deze ranglijst, de bumperklever duidelijk voor meer ergernissen zorgt

Overigens ben ik het eens met de bovenstaande mensen. Je moet niks, behalve je houden aan de RVV en WvW, en als je je laat dwingen tot het hebben van haast door anderen, zoals je baas, dan doe je iets fout.
Als je graag harder dan toegestaan wilt rijden, prima, maar breng dan niet het overige verkeer in gevaar. Wanneer je bij mij dusdanig zit te bumperkleven dat ik je koplampen niet meer kan zien, dan moet ik ook jouw gebrek aan reactietijd en remweg opvangen en dus langzamer gaan rijden. Dat doe ik ook zonder problemen op de snelweg wanneer ik een vrachtwagen inhaal (voorbeeld: ik laat mijn snelheid zakken tot een snelheid waarbij ik het falen van de ander kan opvangen in het geval dat ik een noodstop moet uitvoeren, dus dat zal langzamer zijn dan de vrachtwagen. Dat houdt dus in dat ik daarna achter de vrachtwagen naar rechts ga), dus per saldo heeft de bumperklever alleen zichzelf met zijn achterlijke gedrag.
Oud 29-07-2011, 09:50
MTpower
MTpower is offline
Citaat:
De lijst van 2010 bevat de volgende tien ergernissen:

1. Bumperkleven
2. Met alcohol op rijden
3. Agressief rijgedrag
4. Onnodig links rijden
5. Langzaam rijden
6. Langdurige inhaalmanoeuvres
7. Hinder bij in- en uitvoegen
8, File voorbijrijden over vluchtstrook
9. Hinderen bij wisselen rijstrook
10. Onjuist gebruik richtingaanwijzer

Even de zaken waarmee we hier (mogelijk) te maken hebben bold gemaakt. Lijkt me duidelijk toch dat zelfs afgaande op deze ranglijst, de bumperklever duidelijk voor meer ergernissen zorgt
Ik keur bumperkleven ook absoluut niet goed hoor, dat is iets waar ik zelf ook een bloedhekel aan heb
En ik weet het fijne niet van de situatie, dus ik ga ook geen vingertjes wijzen.

Maar als je iemand achter je ziet aankomen (zoiets zie je ver van te voren al als je spiegelt zoals het hoort) die beduidend harder rijdt dan jij op dat moment, dan ben je diegene gewoon opzettelijk aan het hinderen als je niet even wat ruimte maakt of net wat meer gas geeft. Als het écht niet anders kan, oké. Maar 9/10 kan het wel gewoon.
Oud 29-07-2011, 10:13
Verwijderd
Natuurlijk kun je vaak wel even wachten, maar wanneer je al aan het inhalen bent, ben je ook gebonden aan de maximumsnelheid. Ik ga niet voor iemand anders een boete riskeren
Oud 29-07-2011, 10:56
Daboman
Daboman is offline
Ik begrijp nog steeds niet waarom ik zo nodig sociaal moet doen tegenover iemand die me zit te bumperkleven, maar goed. Ik denk verder niet dat er nog wat nuttigs uit deze discussie gaat komen. Doorrijders blijven doorrijders, mensen die zich aan de regels houden willen zich aan de regels blijven houden.
Oud 29-07-2011, 13:31
Neko*
Neko* is offline
Gisteravond was dat een motorrijder zonder licht die op de snelweg met een noodvaart op me af kwam rijden. Ik reed links om een auto in te halen, maar omdat hij met zo'n snelheid kwam aanrijden liet ik me afzakken en deed ik mijn richtingaanwijzer aan om naar rechts te gaan. Het was dat ik nog een keer extra keek naar wat hij van plan was, anders had ik hem met het insturen kats van de weg gedrukt. Hij ging me namelijk rechts voorbij, om vervolgens de auto die ook ik aan het inhalen was voorbij te gaan en zo alsnog de afslag te nemen. Mijn god wat een idioot.

Regels voor berichten