Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Ontspanning / De Kantine
Topic gesloten

Topictools Zoek in deze topic
Oud 17-06-2011, 11:27
Verwijderd
Citaat:
Wat is mis met je dieet dan?
Helemaal niks. Behalve dat ik geen yoghurt en geen brood meer in huis had, maar gelukkig wel nog een pak knäckebröd. En ik houd er niet van om met een lege maag uit huis te gaan, dus werd het dat.
Advertentie
Oud 17-06-2011, 11:29
Verwijderd
Citaat:
Niet iedereen (ik wel) houd daarvan. Kan best hoor. Alhoewel ik dan wel vind dat iedereen vlees lekker zou moeten vinden (biefstuk <33), want dat vega spul smaakt naar gebakken trapleuning. (niets persoonlijks voor de vegetariërs hier).

O god wat een goede argumenten . Maar ik meen wel wat ^hierboven staat.
Je hebt wel 'ns trapleuning gegeten, yesh?
Oud 17-06-2011, 11:31
Verwijderd
Citaat:
Ja I know maar ik reken nooit dingen uit, ik eet ''op gevoel'' en dat gaat altijd goed, tot nu.

Ja pffft, gegrilde courgette en paprika is gewoon dom. En ik houd helemaal niet van stokbrood met vettige salades. Doe mij maar een picknick of zo.
Aardappels poffen, brood roosteren/bakken, champignons met kruiden en boter in aluminiumfolie.. genoeg leuks van te maken hoor
Schrödinger
Schrödinger is offline
Trapleuning is het lekkerst au bain-marie.
Carn
Carn is offline
als ik later een grote Carn ben en ergens lang blijf wonen dan wil ik zo`n buitenkeuken

Oud 17-06-2011, 11:32
Verwijderd
Zo, deel 1 van het opruimproces is begonnen, mijn bureau is alweer bijna zichtbaar zonder rondslingerende kopjes, papiertjes en ander afval
Oud 17-06-2011, 11:33
fizzle-fluffy
fizzle-fluffy is offline
Citaat:

Wat voorn?
Een fruittaart met rode wijn, voor papa, en daarna een geblokte chocolade/citroen-vanilletaart voor mama. En dan morgen versieren met marsepein en fondant en chocoladefiguurtjes en dan zondag kado doen!
Oud 17-06-2011, 11:34
Edelweiss
Edelweiss is offline
Citaat:
Biefstuk is toch veel lekkerder gebakken in een pan dan van de barbecue.
Duh, wie doet er nou biefstuk op de barbecue?
Verwijderd
Citaat:
Zo, deel 1 van het opruimproces is begonnen, mijn bureau is alweer bijna zichtbaar zonder rondslingerende kopjes, papiertjes en ander afval
Ik ben hier ook aardig op weg
Verwijderd
Citaat:
Aardappels poffen, brood roosteren/bakken, champignons met kruiden en boter in aluminiumfolie.. genoeg leuks van te maken hoor
Oh ik ben de laatste aan wie je hoeft te vertellen dat je met eten heel creatief kunt zijn, maar dat neemt niet weg dat ik bbq'en stom blijf vinden, of dat nou rationeel is of niet.

Laatst gewijzigd op 17-06-2011 om 11:41.
Oud 17-06-2011, 11:35
Verwijderd
Citaat:
qft.
fizzle-fluffy
fizzle-fluffy is offline
Citaat:
Niet iedereen (ik wel) houd daarvan. Kan best hoor. Alhoewel ik dan wel vind dat iedereen vlees lekker zou moeten vinden (biefstuk <33), want dat vega spul smaakt naar gebakken trapleuning. (niets persoonlijks voor de vegetariërs hier).

O god wat een goede argumenten . Maar ik meen wel wat ^hierboven staat.
Dat kant-en-klaar vegaspul is vrij saai inderdaad, maar zelfgekruide/gemarineerde tofu is prima als je het goed bereidt.
Overigens heb ik nooit veel vlees echt lekker gevonden. Meestal teveel kauwwerk. Krijg ik kaakspierpijn van. Ik vond dat heel lekker zachte malse hertenvlees met cranberrysaus best wel lekker destijds, en soms denk ik dat ik gedroogde worst mis omdat het zo lekker ruikt maar als ik dan een klein stukje proef dan spuug ik het meteen weer uit van teleurstelling.
Schrödinger
Schrödinger is offline
Citaat:
Je zou ze de kost moeten geven!
Edelweiss
Edelweiss is offline
Citaat:
Je hebt wel 'ns trapleuning gegeten, yesh?
Nou het zou me niets verbazen als het er naar zou smaken.

Citaat:
Trapleuning is het lekkerst au bain-marie.
Is ie daar niet wat te taai voor? Ik dacht eigenlijk meer aan in de oven ofzo
Oud 17-06-2011, 11:36
fizzle-fluffy
fizzle-fluffy is offline
Citaat:

Is ie daar niet wat te taai voor? Ik dacht eigenlijk meer aan in de oven ofzo
knapperig van buiten, taai van binnen, zoals kauwgum?
Verwijderd
Citaat:
Ik ben hier ook aardig op weg
Ik heb nog een bank vol schone was die gevouwen moet worden, dat is het ergste.
Edelweiss
Edelweiss is offline
Citaat:
?? Uitleg?
Carn
Carn is offline
Citaat:
Meestal teveel kauwwerk. Krijg ik kaakspierpijn van.
huhu Fizzle heeft haar melktandjes nog

Maar mals vlees is toch gewoon mals? Genoeg andere soorten eten die meer inspanning kosten om goed te kauwen, lijkt me.
Oud 17-06-2011, 11:37
Rivka
Rivka is offline
Ik hou niet van barbecuen omdat ik nooit wat kan eten als er occasionally (bijv. op kamp) gebarbecued wordt ivm kosher jwt.
Oud 17-06-2011, 11:37
Edelweiss
Edelweiss is offline
Citaat:
knapperig van buiten, taai van binnen, zoals kauwgum?
Zoiets, maar dan minder kauwgum-substantie zegmaar, waarschijnlijk meer taai als in taaitaai.
Oud 17-06-2011, 11:38
Schrödinger
Schrödinger is offline
Citaat:
?? Uitleg?
Het is een uitdrukking, het betekent dat er veel mensen zijn die dat doen.
Verwijderd
Citaat:
Een beetje vegetariër eet dat spul dan ook niet, tenzij een keer voor de makkelijk.
Schrödinger
Schrödinger is offline
Citaat:
Ik hou niet van barbecuen omdat ik nooit wat kan eten als er occasionally (bijv. op kamp) gebarbecued wordt ivm kosher jwt.
Gewoon zorgen dat je ouders er niet achter komen.

Je kan toch niet leven zonder bacon!
Oud 17-06-2011, 11:39
Verwijderd
Citaat:
Oh ik ben de laatste aan wie je hoeft te vertellen dat je met eten heel creatief kunt zijn, maar dat neemt niet weg dat ik bbq'en stof blijf vinden, of dat nou rationeel is of niet.
Oh, ik bedoelde ook niet te zeggen dat je niet creatief genoeg bent.
maar ik vind het gewoon zonde

Citaat:
Ik heb nog een bank vol schone was die gevouwen moet worden, dat is het ergste.
Ik moet nog douchen, tas inpakken, misschien nog even langs de vorst... Maar opruimen vind ik voor nu wel even genoeg
Carn
Carn is offline
Citaat:

mn chef is Joods en die eet braaf tosti's ham/kaas
Verwijderd
Citaat:
Bbq je nooit met je ouders?
Oud 17-06-2011, 11:40
Rivka
Rivka is offline
Citaat:

Ik leef mijn leven anders al 15 jaar prima zonder bacon of ham.
Carn
Carn is offline
Citaat:
Oh ik ben de laatste aan wie je hoeft te vertellen dat je met eten heel creatief kunt zijn, maar dat neemt niet weg dat ik bbq'en stof blijf vinden, of dat nou rationeel is of niet.
vergelijk je Rationeel nu met stof? Is het zo'n saaie uitgebluste levensloze jongen?
Verwijderd
Ik vind sommige kant-en-klare vegahapjes goed te doen hoor
Valess provençal bijvoorbeeld. Best prima. En groenteburgers.
Verwijderd
Citaat:

Ik moet nog douchen, tas inpakken, misschien nog even langs de vorst... Maar opruimen vind ik voor nu wel even genoeg
Oh en ik bedoelde weer niet dat jij dat zou zeggen. Maar ehh.... Ik heb gewoon een aversie, vast gebaseerd op een niet representatief aantal stomme bbq's in het verleden, en daar helpt geen enthousiast praatje met vanaf.
Oud 17-06-2011, 11:41
Verwijderd
Citaat:

Mja Lot is hier om half 6 om boodschappen te doen voor vanavond, dus het wordt hier lekker een hele middag huishoudelijke dingen. DONOTWANT maar het is een vieze teringzooi, dus het moet.
Rivka
Rivka is offline
Citaat:
Bbq je nooit met je ouders?
Nee, we hebben er volgens mij geen ik eet sowieso maar een, hooguit twee keer per week wat vlees omdat kosher vlees zo duur is. Wel jammer want ik hou eigenlijk wel echt van vlees
Verwijderd
Citaat:
?? Uitleg?
Awww generatiekloof Dat is 'n spreekwoord
Oud 17-06-2011, 11:42
Verwijderd
Citaat:
Nee, we hebben er volgens mij geen ik eet sowieso maar een, hooguit twee keer per week wat vlees omdat kosher vlees zo duur is. Wel jammer want ik hou eigenlijk wel echt van vlees
Wanneer is vlees eigenlijk precies kosjer? Wat gebeurd er mee dat het kosjer wordt?
Oud 17-06-2011, 11:42
Verwijderd
Citaat:
Mja Lot is hier om half 6 om boodschappen te doen voor vanavond, dus het wordt hier lekker een hele middag huishoudelijke dingen. DONOTWANT maar het is een vieze teringzooi, dus het moet.
... en ik moet om kwart voor 2 naar Spijkenisse, dus ik mag wel eens opschieten
Oud 17-06-2011, 11:43
Carn
Carn is offline
Citaat:
Wanneer is vlees eigenlijk precies kosjer? Wat gebeurd er mee dat het kosjer wordt?
als het dier een grote neus heeft en bovengemiddeld geïnteresseerd was in geld, en zonder scrupules in het weiland van andere dieren gaat wonen ook al woonden die andere dieren daar al een stuk langer.
Oud 17-06-2011, 11:44
Edelweiss
Edelweiss is offline
Citaat:
Maar waarom zouden veel mensen dat doen dan? Dat is toch sunt? Biefstuk hoort niet op de barbecue .
Oud 17-06-2011, 11:45
Verwijderd
Citaat:
... En ik moet om kwart voor 2 naar spijkenisse, dus ik mag wel eens opschieten

Citaat:
als het dier een grote neus heeft en bovengemiddeld geïnteresseerd was in geld, en zonder scrupules in het weiland van andere dieren gaat wonen ook al woonden die andere dieren daar al een stuk langer.
Verwijderd
Citaat:

Spoiler
Schrödinger
Schrödinger is offline
Citaat:
Maar waarom zouden veel mensen dat doen dan? Dat is toch sunt? Biefstuk hoort niet op de barbecue .
Ehh tja, waarom zou je homeopathische middelen gebruiken als je weet dat ze niet werken. Mensen doen gewoon rare dingen.
Carn
Carn is offline
Citaat:
Spoiler
Gemarineerd met zyklon B!
Oud 17-06-2011, 11:46
Verwijderd
Citaat:
Gemarineerd met zyklon B!
Oud 17-06-2011, 11:46
Schrödinger
Schrödinger is offline
Om nu allemaal grapjes over joden te maken vind ik wel een beetje een jodenstreek hoor.
Oud 17-06-2011, 11:47
Verwijderd
Citaat:
Ehh tja, waarom zou je homeopathische middelen gebruiken als je weet dat ze niet werken. Mensen doen gewoon rare dingen.
Om moeders zoet te houden, heel goede reden.
Oud 17-06-2011, 11:47
Verwijderd
Godver jongens
Oud 17-06-2011, 11:48
Rivka
Rivka is offline
Citaat:
Tja, dat is heel ingewikkeld. Het dier moet gespleten hoeven hebben en herkauwen en ook gezond zijn (dit geldt voor vee, kippen en vissen zijn weer anders). En kosher slachten is basically de keel doorsnijden met een heel erg scherp mes, om het dier niet te laten lijden van bijv. een kogel in zijn kop. Ook moet het heel erg goed worden schoongemaakt (je zal nooit bloed in kosher vlees aantreffen) en de lever wordt speciaal met zout gereinigd. Het is echt een enorme operatie maar de sjocheet (de koshere slager) moet er 7 jaar voor studeren, zo precair moet het allemaal gebeuren.

Klein detail: Alsalsals er iets mislukt wordt het doorverkocht aan moslimslagers.
Verwijderd
Douchetijd!
Carn
Carn is offline
cringe homeopathie cringeeeeeee
Oud 17-06-2011, 11:49
Rivka
Rivka is offline
Citaat:

Spoiler
Ooooh.
Oud 17-06-2011, 11:49
Verwijderd
Citaat:
Tja, dat is heel ingewikkeld. Het dier moet gespleten hoeven hebben en herkauwen en ook gezond zijn (dit geldt voor vee, kippen en vissen zijn weer anders). En kosher slachten is basically de keel doorsnijden met een heel erg scherp mes, om het dier niet te laten lijden van bijv. een kogel in zijn kop. Ook moet het heel erg goed worden schoongemaakt (je zal nooit bloed in kosher vlees aantreffen) en de lever wordt speciaal met zout gereinigd. Het is echt een enorme operatie maar de sjocheet (de koshere slager) moet er 7 jaar voor studeren, zo precair moet het allemaal gebeuren.

Klein detail: Alsalsals er iets mislukt wordt het doorverkocht aan moslimslagers.
Ah oke. Dat eerste wist ik, en dat er geen bloed in mocht eigenlijk ook. Alleen dat doorsnijden met een mes + zout in lever wist ik niet
Advertentie
Topic gesloten

Regels voor berichten