Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Ontspanning / De Kantine
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 29-08-2011, 09:54
Vogelvrij
Vogelvrij is offline
Citaat:
Waar ik me trouwens wel aan stoor is dat bij de AH verse producten regelmatig heel snel bederven. Groenten en fruit zijn soms binnen twee dagen al niet meer goed en dat vind ik soms echt absurd, zeker voor die prijzen. Ik had laatst nectarines gekocht en in de koelkast bewaard, maar ze waren na een dag al beschimmeld. En vorige week pasta gehaald met een houdbaarheidsdatum tot oktober, in de koelkast bewaard en na een paar dagen al beschimmeld.
+ vruchtensap, + melk, + brood. Ik ben al beginnen denken dat mijn koelkast kapot is, maar nee, die doet het gewoon

Hier zit de AH in een winkelcentrum en in dat winkelcentrum zijn wel toiletten. Toch vond een vader het prima om zijn zoontje buiten tegen een boom aan te laten plassen.
Oud 29-08-2011, 10:04
Röps
Röps is offline
Ik heb echt nooit last met rotte/beschimmelde producten van Albert Heijn/supermarkten. Brood gaat sowieso de vriezer in en dat blijft niet langer dan een uur liggen nadat het eruit is. Melk blijft nog een week na houdbaarheidsdatum goed. Fruit ziet er soms niet zo mooi uit tho dus dat raak ik vaak al niet aan, mocht het rot zijn aan de onderkant. Ik erger me wel aan de kwaliteit van het vlees, vooral Schnitzels ofzo zitten vol met pezen, spieren en vetkwabben, blegh.
Met citaat reageren
Oud 29-08-2011, 10:10
Verwijderd
ik heb daar echt nooit last van
Met citaat reageren
Oud 29-08-2011, 10:35
Verwijderd
Citaat:
ik heb daar echt nooit last van
Ik ook nooit. Brood blijft echt prima, zelfs die 'verse' broden (bologne enzo). Fruit en groente, mja, ik zoek in de winkel gewoon mooie exemplaren uit, die blijven thuis ook echt prima. Zelfde voor sap, ik kies wel altijd het liefst een vers flesje (dus met een persdatum dicht bij de huidige datum). Melk is ook altijd prima.

Oh, ik heb wel één keer een stuk kaas gehad waar schimmel op bleek te zitten toen ik thuis kwam, maar goed, kwestie van ruilen voor een goed stuk. Was ook heel oppervlakkige schimmel, dus vermoedelijk met een vies mes gesneden oid? Geen fris idee, natuurlijk
Met citaat reageren
Oud 29-08-2011, 10:38
Chick Rock
Chick Rock is offline
Ik heb er ook weinig last van. Het enige is dat van die voorgesneden sla in zakken snel bederft, maar ja, gesneden spul bederft sneller dus dat is ook wel logisch.
Oud 29-08-2011, 11:03
Verwijderd
Ik vind het trouwens een beetje overdreven je te ergeren aan mensen die een kort praatje maken met de caissière. Een winkel heeft ook een sociale functie in de buurt. Als caissière (in een kleine winkel) vond ik het altijd heerlijk om net vijf seconden langer de tijd te nemen voor de wat oudere vaste klanten, je zag altijd hun waardering in hun ogen. Als het dan erg druk was werkte ik heus wel door, maar de klanten die al zuchtend en steunend aan komen en dan zelf niet eens efficiënt hun boodschappen in- en uitpakken vond ik zelf vele male irritanter.
Met citaat reageren
Oud 29-08-2011, 11:10
Vogelvrij
Vogelvrij is offline
Citaat:
Zelfde voor sap, ik kies wel altijd het liefst een vers flesje (dus met een persdatum dicht bij de huidige datum). Melk is ook altijd prima.
Nou ja, fruit en groente zoek ik ook altijd uit en mja, dat kun je ook verwachten. Maar ik bedoelde geen sap uit een flesje, maar gewoon uit zo'n pak. Wat tot oktober volgend jaar goed had moeten blijven. En bij melk let ik er ook altijd op dat het nog een tijd lang goed is, dus ik snap het ook niet echt. Misschien had ik net pech, of er is toch iets mis met onze koelkast...
Oud 29-08-2011, 11:57
Volk
Volk is offline
Ik heb maar 1 ergernis in de supermarkt. Kassameisjes (bij jongens heb ik het nog niet meegemaakt) die continu met elkaar praten en je dus niet aankijken of groeten of zelfs maar je boodschappen bekijken om de korting er af te halen. Ik meld dat soort dingen altijd bij hun leidinggevende. Dat soort meisjes blijven gelukkig niet lang, en de laatste tijd worden ze steeds vaker vervangen door gezellige kassajongens. Dus hopelijk is mijn ergernis binnenkort weg.

Oh, ik vergeet er zowaar een. Oudjes die denken dat ze voor mogen omdat ze oud zijn Als ze het netjes zouden vragen zou ik het niet erg vinden. Maar als ze snel voordringen met de boodschap "vind je toch niet erg he?", schuif ik gewoon hun spullen weg en zeg ik dat ze net als de rest op hun beurt moeten wachten. De oudjes van tegenwoordig hebben geen manieren meer...
Met citaat reageren
Oud 29-08-2011, 12:05
Macrador
Macrador is offline
Citaat:

Oh, ik vergeet er zowaar een. Oudjes die denken dat ze voor mogen omdat ze oud zijn Als ze het netjes zouden vragen zou ik het niet erg vinden. Maar als ze snel voordringen met de boodschap "vind je toch niet erg he?", schuif ik gewoon hun spullen weg en zeg ik dat ze net als de rest op hun beurt moeten wachten. De oudjes van tegenwoordig hebben geen manieren meer...
Dit herken ik wel.

En mensen die ineens als je er bijna bent toch nog met een volle kar voor je springen.
Oud 29-08-2011, 12:13
Verwijderd
Citaat:

En mensen die ineens als je er bijna bent toch nog met een volle kar voor je springen.
oooooh jaaa.. van die gassers. zodra er een kassa opengaat, is het rennen, springen, duiken en schreeuwen voor het leven. WANT JE ZOU MAAR 2e zijn zeg oooohooooo. van die gefrustreerde psychotische huisvrouwen, erg hoor. wandelende tijdbommen zijn het! maar het is toch om je kapot te schamen zodra er een kassa opengaat eropaf te vliegen. wat denk je dan wel niet als volwassene. haha, ik ben lekker eerder?
en nog een ergernis aan supermarkten zijn kinderen...*grom* van groot tot klein en alles daaromheen. jankende kinderen, kinderen die aan versproducten zitten of het brood helemaal fijnknijpen en ouders die niet /caren en dat ze altijd wegrennen als ze in de rij staan en dan moeten ze weer eerst zo'n kind onder de kassa vandaan trekken. heerlijk. ik mag zo weer !
Met citaat reageren
Oud 29-08-2011, 12:51
Alpha_Omega
Alpha_Omega is offline
Niets tegen de mensen zelf maar als je de kassière niet verstaat neem alsjeblieft iemand mee die de taal/valuta wel kent. (Toeristen uitgezonderd)

Personeel dat te lui is om door te werken, ik heb als bijbaantje altijd in winkels gewerkt en ik zal ook wel eens een keer wat langzamer zijn geweest maar je kan wel meer dan 3 flessen cola per minuut vullen lamzak.

Onvriendelijk personeel in het algemeen, ik snap niet dat sommige mensen een baan houden als je ziet hoe erg ze af staan te katten.
Oud 29-08-2011, 13:07
Verwijderd
Hier in België hebben we ook een leuke: maaltijdcheques en ecocheques. Daar kun je dus aan de kassa mee betalen en die dingen hebben een bedrag van hoogstens 2 euro meestal. Dan wordt er voor 150 euro gekocht, telt de koper de bonnen af, moet de verkoopster ze nog eens tellen om zeker te zijn. Oh wat heb ik een hekel aan die cheques.
Met citaat reageren
Oud 29-08-2011, 13:25
Verwijderd
Citaat:
Nou ja, fruit en groente zoek ik ook altijd uit en mja, dat kun je ook verwachten. Maar ik bedoelde geen sap uit een flesje, maar gewoon uit zo'n pak. Wat tot oktober volgend jaar goed had moeten blijven. En bij melk let ik er ook altijd op dat het nog een tijd lang goed is, dus ik snap het ook niet echt. Misschien had ik net pech, of er is toch iets mis met onze koelkast...
Oh, wat gek, met pakken heb ik echt nog nooit problemen gehad! En met melk alleen een keer tijdens een hittegolf oid, toen was 't kennelijk niet continu koel geweest.
Met citaat reageren
Oud 29-08-2011, 17:52
Verwijderd
Citaat:
oooooh jaaa.. van die gassers. zodra er een kassa opengaat, is het rennen, springen, duiken en schreeuwen voor het leven. WANT JE ZOU MAAR 2e zijn zeg oooohooooo. van die gefrustreerde psychotische huisvrouwen, erg hoor. wandelende tijdbommen zijn het! maar het is toch om je kapot te schamen zodra er een kassa opengaat eropaf te vliegen. wat denk je dan wel niet als volwassene. haha, ik ben lekker eerder?
en nog een ergernis aan supermarkten zijn kinderen...*grom* van groot tot klein en alles daaromheen. jankende kinderen, kinderen die aan versproducten zitten of het brood helemaal fijnknijpen en ouders die niet /caren en dat ze altijd wegrennen als ze in de rij staan en dan moeten ze weer eerst zo'n kind onder de kassa vandaan trekken. heerlijk. ik mag zo weer !
Een hekel aan mensen die achter in de rij staan, meteen de eerste bij de nieuwe kassa willen zijn. Zo werkt het niet, de eerste in rij mag als eerste aan de beurt.
Met citaat reageren
Oud 29-08-2011, 22:51
Verwijderd
Citaat:
Sap uit zo'n pak dat heel lang goed moet blijven, blijft wel sowieso maar ongeveer een week goed nadat je het open hebt gemaakt. Het blijft goed doordat het gesteriliseerd en onder beschermde atmosfeer wordt verpakt, als het open is, verbreek je dat. Is dat het niet gewoon?

Ik heb ook nooit last van snel bedorven producten bij de AH, behalve bij taugé, maar dat is bij andere supermarkten ook altijd zo, ze moeten het datumsysteem voor taugé eens aanpassen.
Bij de Super de Boer waar ik in Groningen kwam lag wel vaak heel veel rottend fruit in de schappen ook gewoon open, donkerbruine, zachte bananen met zwermen fruitvliegjes eromheen of perziken die niet meer zichtbaar waren door de laag groen schimmel die erop zat. En als ik het dan tegen een vakkenvuller ging melden, zeiden ze 'oke, bedankt' en gingen ze gewoon door met wat ze aan het doen waren, in plaats van er meteen naar toe te gaan
Met citaat reageren
Oud 29-08-2011, 22:55
Martiño
Martiño is offline
Citaat:
Dan moet je ermee terug gaan. Mijn aardbeien waren een keer na een dag al beschimmeld, heb gewoon een nieuwe bak gekregen.
Weet ik, en als het even gaat doe ik dat ook, maar ik vind het wel veel gedoe om voor één beschimmelde tomaat of twee bedorven nectarines naar de supermarkt te gaan.
Oud 29-08-2011, 22:58
Verwijderd
Oh, ik heb nog iets bedacht waar ik me ook aan erger als ik niet lichtgeraakt ben: caissières die in je eten knijpen. Dan pakken ze een brood op met één hand aan de bovenkant waardoor ze het fijnknijpen, of ze pakken een basilicumplant aan de stengels op in plaats van aan het potje waardoor alles knakt, of ze knijpen in een melkpak zodat je die niet meer goed open kunt maken.
Met citaat reageren
Oud 30-08-2011, 08:03
Röps
Röps is offline
Citaat:
Oh, ik heb nog iets bedacht waar ik me ook aan erger als ik niet lichtgeraakt ben: caissières die in je eten knijpen. Dan pakken ze een brood op met één hand aan de bovenkant waardoor ze het fijnknijpen, of ze pakken een basilicumplant aan de stengels op in plaats van aan het potje waardoor alles knakt, of ze knijpen in een melkpak zodat je die niet meer goed open kunt maken.
Ja dit ook ja, en als ze fruit op dat rolding pletteren... dan gaat het inderdaad wel snel rotten.
Met citaat reageren
Oud 30-08-2011, 08:38
fizzle-fluffy
fizzle-fluffy is offline
Ik vind gesprekjes met de kassajuf wel leuk juist. Ik vind het best vervelend als ze me niet aankijken bij het groeten, of mijn bonuskaart op dat plankje kwakken terwijl ik mijn hand nog ophoud. In Engeland is dat allemaal beleefder: daar mogen ze ook de volgende klant pas helpen als al jouw boodschappen zijn ingepakt (en daar helpen ze dus ook mee).
Met citaat reageren
Oud 30-08-2011, 08:40
fizzle-fluffy
fizzle-fluffy is offline
Citaat:
Ik heb echt nooit last met rotte/beschimmelde producten van Albert Heijn/supermarkten. Brood gaat sowieso de vriezer in en dat blijft niet langer dan een uur liggen nadat het eruit is. Melk blijft nog een week na houdbaarheidsdatum goed. Fruit ziet er soms niet zo mooi uit tho dus dat raak ik vaak al niet aan, mocht het rot zijn aan de onderkant. Ik erger me wel aan de kwaliteit van het vlees, vooral Schnitzels ofzo zitten vol met pezen, spieren en vetkwabben, blegh.
Sorry maar
-in Schnitzels kan geen vet zitten want die komen van de bovenbil
-als er geen spieren in je Schnitzel zaten, zat er geen Schnitzel in je Schnitzel.
-Dat van die pezen is wel een slechte zaak. Daar mag je over klagen. Al neem ik aan dat het vliezen zijn, geen pezen.

MVG
Fizzle
Met citaat reageren
Oud 30-08-2011, 08:41
Verwijderd
Citaat:
Ik vind gesprekjes met de kassajuf wel leuk juist. Ik vind het best vervelend als ze me niet aankijken bij het groeten, of mijn bonuskaart op dat plankje kwakken terwijl ik mijn hand nog ophoud. In Engeland is dat allemaal beleefder: daar mogen ze ook de volgende klant pas helpen als al jouw boodschappen zijn ingepakt (en daar helpen ze dus ook mee).
Daar zijn Nederlanders te ongeduldig voor, ik ben zelf ook caissiere en dan zegt de volgende klant al goedemorgen/middag/avond als ik nog met die andere klant bezig ben, dat vind ik ook nogal asociaal.
Met citaat reageren
Oud 30-08-2011, 08:45
Verwijderd
Ik moet zeggen dat ik ook liever zelf m'n boodschappen in pak, dus ik vind het absoluut niet erg dat ze hier niet helpen inpakken. Waar ik me wel aan stoor is dat sommige supermarkten achter de kassa maar zo'n klein plateautje hebben waar alle boodschappen op komen, dus geen lopende band oid, waardoor mensen heel snel heel opgefokt gaan doen wanneer je niet snel genoeg alles inpakt (en de meeste mensen gooien dus eerst weer alles terug in hun karretje om het ergens anders in te gaan pakken; wat een stom gedoe, maar gewoon voldoende ruimte zodat je aan de kassa meteen je tas in kan pakken!).
Met citaat reageren
Oud 30-08-2011, 08:45
Röps
Röps is offline
Citaat:
Sorry maar
-in Schnitzels kan geen vet zitten want die komen van de bovenbil
-als er geen spieren in je Schnitzel zaten, zat er geen Schnitzel in je Schnitzel.
-Dat van die pezen is wel een slechte zaak. Daar mag je over klagen. Al neem ik aan dat het vliezen zijn, geen pezen.

MVG
Fizzle
Lol ja ik heb het niet verder ontleed, omdat het taai en kwabbig en vies was (tot twee keer toe) Maar je hebt vast en zeker gelijk.
Met citaat reageren
Oud 30-08-2011, 09:11
Vogelvrij
Vogelvrij is offline
Het lijkt mij ook niet zo prettig als andere mensen mijn tas gaan inpakken...
Ik vind dat ze moeten stoppen met tasjes te verschaffen bij de kassa's. Mensen moeten maar eens leren om een tas mee te nemen als ze gaan boodschappen doen, in plaats van het in talloze plastic tasjes te proppen. Maar volgens mij was daar al eens een voorstel over om dat af te schaffen...?
Oud 30-08-2011, 09:15
Verwijderd
Citaat:
Ik vind dat ze moeten stoppen met tasjes te verschaffen bij de kassa's. Mensen moeten maar eens leren om een tas mee te nemen als ze gaan boodschappen doen, in plaats van het in talloze plastic tasjes te proppen. Maar volgens mij was daar al eens een voorstel over om dat af te schaffen...?
Mag ik dat godverdomme zelf bepalen? Milieunietsnutten. Ga eens iets nuttigs doen met je tijd.
Met citaat reageren
Oud 30-08-2011, 09:20
Vogelvrij
Vogelvrij is offline
Citaat:
Mag ik dat godverdomme zelf bepalen? Milieunietsnutten. Ga eens iets nuttigs doen met je tijd.
Nou zeg, daar hoef je toch niet zo om te gaan schelden... Het is niet eens alleen het milieu, het is ook dat het veel langer duurt. Eerst moeten ze die tasjes gaan afscheuren, dan proppen ze het erin, dan scheurt dat tasje weer en tot slot lopen ze alsnog weg met alle boodschappen los in hun handen. Maar goed, ja, het is ook vanwege het milieu inderdaad, ik begrijp werkelijk niet waarom mensen nu per se zo veel plastic elke dag willen verspillen terwijl je ook gewoon je tas mee kan nemen.
Oud 30-08-2011, 09:23
Verwijderd
Een scheet minder per dag laten levert meer voordeel op voor het milieu dan het verbieden van die tasjes. Ten tweede zijn er nu plasticinleverpunten en dat scheelt een hele hoop.
Met citaat reageren
Oud 30-08-2011, 09:26
Verwijderd
Citaat:
Niet weten dat vlees spier is
Met citaat reageren
Oud 30-08-2011, 09:26
Verwijderd
Citaat:
En doe eens normaal.
Met citaat reageren
Oud 30-08-2011, 09:27
Verwijderd
Citaat:
En doe eens normaal.
Nee. Altijd dat betuttelende en verbiendende maar. Ik word er echt gallisch van. Ga jezelf maar iets verbieden en laat anderen gewoon hun ding doen.
Met citaat reageren
Oud 30-08-2011, 09:34
Verwijderd
Ik snap je punt heus wel, maar normaal de discussie ingaan ipv "Godverdomme. Nietsnutten. Ga iets nuttigs doen." Bla.
Met citaat reageren
Oud 30-08-2011, 09:34
Verwijderd
Je bent op DK en hier wordt godverdomme liev en sagt gedaan ja?! Arbeidende nietsnut.
Met citaat reageren
Oud 30-08-2011, 09:40
Röps
Röps is offline
In buitenland (weet even niet meer waar, Costa Rica geloof ik?) moest je 10 cent ofzo voor een tasje betalen, maar dat was dan "voor het milieu". Het stelt niet zoveel voor, maar een "vervuiler betaalt voor tasjes systeem" zou ik niets op tegen hebben. Laat inderdaad wel de keuze.
Met citaat reageren
Oud 30-08-2011, 09:43
Chevy
Chevy is offline
Voorkruipende oudjes. Die heb ik ook vaak ja. En maar sprinten als er een nieuwe kassa opengaat.. Gisteren zei ik er wat van, en toen was de repliek 'moet je maar sneller zijn'. En het kassameisje zat erbij te gniffelen :') sommige mensen.
Oud 30-08-2011, 10:07
Chick Rock
Chick Rock is offline
Citaat:
Ik moet zeggen dat ik ook liever zelf m'n boodschappen in pak, dus ik vind het absoluut niet erg dat ze hier niet helpen inpakken. Waar ik me wel aan stoor is dat sommige supermarkten achter de kassa maar zo'n klein plateautje hebben waar alle boodschappen op komen, dus geen lopende band oid, waardoor mensen heel snel heel opgefokt gaan doen wanneer je niet snel genoeg alles inpakt (en de meeste mensen gooien dus eerst weer alles terug in hun karretje om het ergens anders in te gaan pakken; wat een stom gedoe, maar gewoon voldoende ruimte zodat je aan de kassa meteen je tas in kan pakken!).
Omg ja, dat is bij de Aldi en Lidl . Hebben ze vóór de kassa wel een band van 3 meter, maar erna niks .
Oud 30-08-2011, 11:06
Rivka
Rivka is offline
Citaat:
Omg ja, dat is bij de Aldi en Lidl . Hebben ze vóór de kassa wel een band van 3 meter, maar erna niks .
Inderdaad ja . ZO irritant. Als ik een keer veel boodschappen moet doen (mijn gezin bestaat uit zes personen) sta ik daar steeds met mijn 2 l-containertjes melk/brood/eieren/duisentveel groente en fruit enorm voorzichtig alles van die 30 cm na de band in mijn tas te schuiven .
Oud 30-08-2011, 12:29
Little Phoebe
Little Phoebe is offline
Toen ik nog bij de Ah werkte en het zag er alleen al uit of ik een kassa ging openen, gingen er al mensen naar me toe rennen en "Gaat u open?"
Nee, anders roep ik wel dat deze kassa ook open gaat, mongool

Mooi is als ze dat doen als je aan het sluiten bent en dus de hele tijd heen en weer loopt met schoonmaakspullen enzo
Oud 30-08-2011, 12:46
fizzle-fluffy
fizzle-fluffy is offline
Ja die band bij de aldi is echt van de zotten
Met citaat reageren
Oud 30-08-2011, 13:04
Verwijderd
Citaat:
In buitenland (weet even niet meer waar, Costa Rica geloof ik?) moest je 10 cent ofzo voor een tasje betalen, maar dat was dan "voor het milieu". Het stelt niet zoveel voor, maar een "vervuiler betaalt voor tasjes systeem" zou ik niets op tegen hebben. Laat inderdaad wel de keuze.
Dat moet je in Nederland toch ook gewoon
Met citaat reageren
Oud 30-08-2011, 13:11
Röps
Röps is offline
Uhm ja, maar hier gaat het gewoon de kassa van Albert Heijn in. Ik neem aan dat als er daar staat dat het een bijdrage voor het milieu is, dat er dan ook iets mee gedaan wordt (of misschien is dat naief gedacht maar het gaat om het idee dat naar mijn mening wel goed is).
Met citaat reageren
Oud 30-08-2011, 13:16
Verwijderd
De bijdrage aan het milieu is vooral dat mensen dan niet zomaar een tasje mee nemen.
Met citaat reageren
Oud 30-08-2011, 14:12
Verwijderd
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Ja die band bij de aldi is echt van de zotten
De Aldi en de Lidl zijn juiste de enige fatsoenlijke met ene lange band. Die banden twee centimeter, dáar kan ik me echt zo aan ergeren. Dat je maar twee secondne hebt om je spullen op d eband te zetten, want de kassamejuffrouw scant je spullen al.
En dat bij de kassa inpakken is ook stom eigenlijk, laat iedereen dat maar lekker in hun eigen tijd bij een inpaktafel doen.

Aldi en Lidl. Hup Deutschland.
Met citaat reageren
Oud 30-08-2011, 14:21
Verwijderd
Die bij de lidl is kut, als je niet meteen begint met inpakken vliegt de frisdrank eroverheen, en het personeel maar mopperen dat ze het op moeten ruimen maak dan een fatsoenlijke band zodat het er iniedergeval niet vanaf pleurt.
Met citaat reageren
Oud 30-08-2011, 14:37
Geel
Geel is offline
Nou ja, als je naar de supermarkt gaat dan neem je toch altijd een winkelwagen of zo'n mand? Dan kun je toch je shizzle daarin pleuren en elders 'inpakken'? En als je niet zoveel spullen koopt dat je een wagen of een mand nodig hebt, dan heb je aan dat beetje plek na de kassa genoeg om je spullen erop te laten totdat je hebt betaald. En, mensen die zeggen 'maar wat nou als je dacht dat je geen wagen of mand nodig zou hebben en er daarom geen hebt gepakt, maar je hebt toch heel veel spullen gekocht?', moeten zich realiseren dat als je al die spullen náár de kassa hebt kunnen krijgen, je ook prima in staat bent om fatsoenlijk te betalen.
Oud 30-08-2011, 14:42
Tink*
Tink* is offline
Oh net nog bij de Xenos. Ik stond in een lange rij (maar één kassa open). Op het moment dat de caissière omroept voor een kassa erbij spurt er een tokkie van achteren ineens naar die kassa en legt haar tjak erop, terwijl die nog niet eens open was.

Verder erger ik me niet zo vaak, alleen als ik haast heb. Maar ik neem liever de tijd voor boodschappen doen, zodat ik me niet hoef te ergeren.
Oud 30-08-2011, 14:58
Verwijderd
Citaat:
Nou ja, als je naar de supermarkt gaat dan neem je toch altijd een winkelwagen of zo'n mand? Dan kun je toch je shizzle daarin pleuren en elders 'inpakken'? En als je niet zoveel spullen koopt dat je een wagen of een mand nodig hebt, dan heb je aan dat beetje plek na de kassa genoeg om je spullen erop te laten totdat je hebt betaald. En, mensen die zeggen 'maar wat nou als je dacht dat je geen wagen of mand nodig zou hebben en er daarom geen hebt gepakt, maar je hebt toch heel veel spullen gekocht?', moeten zich realiseren dat als je al die spullen náár de kassa hebt kunnen krijgen, je ook prima in staat bent om fatsoenlijk te betalen.
Ik doe meestal boodschappen met een mandje en die mag je meetsal niet meenemen tot achter de kassa En ik snap niet waarom je niet inpakken aan de kassa zou verkiezen boven eerst alles weer in je kar/mand stoppen en het dan weer op een andere plek uit- en inpakken? Als ik bij een supermarkt zonder lopende band ben, dan pak ik echt wel gewoon m'n spullen aan de kassa in, als er dan niet direct plek voor de volgende klant is; pech. Maakt het niet minder irritant, maar ik heb geen zin in dat opgefokte gedoe.
Met citaat reageren
Oud 30-08-2011, 15:00
Vogelvrij
Vogelvrij is offline
Citaat:
Dat moet je in Nederland toch ook gewoon
Hier kun je bij de AH inderdaad een fatsoenlijke plastic tas kopen, maar er staat ook zo'n rol met van die plastic tasjes waar je normaal alleen fruit in doet. In praktijk grijpt ongeveer 90% van de mensen naar die plastic zakjes waar je niet voor hoeft te betalen

Over het inpakken, wat dat betreft vind ik vooral de nieuwe AH in Hoog-Catharijne zo raar, met al die kassa's zonder lopende banden, waarom?
Oud 30-08-2011, 15:01
Geel
Geel is offline
Hmm, je hebt een goed punt met dat je de mand vaak niet voorbij de kassa mag meenemen

Ik snap dat hele 'inpakken' eigenlijk helemaal niet Maar, dat komt vast omdat wij altijd alles eerst in de wagen deden en daarna buiten rustig in onze fietstassen deden.
Oud 30-08-2011, 15:06
Verwijderd
Ik woon 50 meter van de supermarkt, dus als ik een paar dingen heb, neem ik het mee in een stevige kleine kartonnen doos die we in de keuken hebben staan (en die ik ook in plaats van een mandje gebruik), en als ik veel heb, neem ik het karretje mee naar huis
Met citaat reageren
Oud 30-08-2011, 15:12
Verwijderd
Citaat:
Ik woon 50 meter van de supermarkt, dus als ik een paar dingen heb, neem ik het mee in een stevige kleine kartonnen doos die we in de keuken hebben staan (en die ik ook in plaats van een mandje gebruik), en als ik veel heb, neem ik het karretje mee naar huis
Oh ja, ik nam 't karretje eerst ook wel eens mee naar m'n fiets, maar nu zit er een soort slot op, waardoor je er niet mee vandoor kan Hij kan we mee de parkeergarage in, maar niet mee naar de fiets buiten, laat staan naar huis.
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren

Regels voor berichten