Advertentie | |
|
![]() |
||
Citaat:
En verder gebruik ik die ezelsbruggetjes met windrichtingen niet, omdat ik voor me zie waar het oosten/westen ligt, en in het noorden en zuiden zou ik me nooit vergissen.
||||
Citaat:
Citaat:
Citaat:
O, en SOHCAHTOA. Dat gebruik ik ook. Voor sinus, cosinus en tangens. Hij is in het Engels, omdat ik hem in de onderbouw geleerd heb en we daar wiskunde in het Engels kregen.
Laatst gewijzigd op 01-10-2011 om 18:29. |
![]() |
|
O, nee, ja, tv-tas gebruik ik ook, als ik de namen en volgorde van de eilanden moet weten/opnoemen/herinneren. Maar dat heb ik al heeel lang niet meer hoeven/meoten doen, dus eigenlijk gebruik ik dat ezelsbruggetje niet echt.
||
Citaat:
||
Citaat:
![]() Ik gebruik het ezelsbruggetje op momenten zoals deze: In het nieuws wordt verteld dat er iets gebeurd is aan de oostkust van Australie. Dan moet ik even het nooit op zondag werken zinnetje voor mezelf zeggen om te weten of ik moet denken aan de kant van Brisbane of van Perth. Als ik buiten wil weten waar het oosten is, kijk ik gewoon naar de zon (maar dan kan ik nog steeds rustig denken dat het oosten links (haha ik schreef eerst rechts omdat ik links en rechts dus ook niet uit elkaar kan houden ![]() ![]()
|
Verwijderd
|
Maar... iedereen weet toch (hoop ik) wel uit z'n hoofd dat het oosten van Nederland aan de rechterkant is, met Enschede en alles.
Dus als je dan hoort 'het oosten van Australie', dan kan je toch denken, oke, dus aan de rechterkant. Sowieso maak je op een bepaalde leeftijd toch wel automatisch de associatie, west is links, en oost is rechts (op een kaart)? |
![]() |
||
Citaat:
||
Citaat:
@Quis: de 'regel' is dat als je in het Engels niet weet in welke volgorde je de E en de I moet schrijven, in een bijvoorbeeld woord als 'ceiling' of 'lie', de I altijd eerst komt, behalve als er een C voor staat. Maar er zijn meer uitzonderingen op die regel dan bevestigingen ervan, dus hij wordt als het goed is niet meer gebruikt.
||
Verwijderd
|
Citaat:
|
![]() |
||
Citaat:
Het is alleen een bekend ezelsbruggetje dat ik ken. ![]() Ik kan trouwens geen woorden bedenken met 'cie', help me eens, Uice.
|||
Verwijderd
|
Om te weten waar de zon opkomt en ondergaat, gebruik ik dat 'the sun sets in the west' bijna rijmt
![]() Om in het Engels te onthouden of dusk en dawn nou 's ochtends of 's avonds plaatsvinden (ik vind dat lastig omdat het in het Nederlands allebei schemering heet) denk ik aan de film 'From Dusk till Dawn', die ik nooit gezien heb maar waarvan ik wel weet dat hij zich 's nachts afspeelt ![]() Citaat:
![]() ![]() Citaat:
![]() Laatst gewijzigd op 01-10-2011 om 23:48. |
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
|
![]() |
||
Citaat:
![]() Mijn ezelsbruggetje voor hoe je 'hamer' spelt is 'eerst de H, dan de A, dan de M, dan de E, dan de R'.
|
Verwijderd
|
Ik sta echt te kijken van dit topic. Vooral dat er zoveel mensen zijn die de windrichtingen niet weten. Ik haal links en rechts ook wel eens door elkaar, maar ik weet wel wat links is en wat rechts is en ook wat de windrichtingen e.d. zijn. Dat vind ik makkelijker om te onthouden en als je er even wél bij stil staat dat je dan dus ook heus wel weet wat links en rechts is, in plaats van dat je eerst je ezelsbruggetje erbij moet halen om daar dan uit af te leiden wat wat is.
|
![]() |
|
Mja, ik vind sommige ezelsbruggetjes ook echt lastiger dan hetgeen onthouden moet worden.
Zo had mijn anatomieleraar er één: 'driehoekje groot, driehoekje klein, de kop moet bij de haak zijn Zo varen wij in de maneschijn' en dan nog iets. Maar dat kon ik dus niet eens onthouden, terwijl ik de botjes in de hand inmiddels wél wist ![]()
||
Verwijderd
|
Citaat:
|
![]() |
||
Citaat:
|||
Verwijderd
|
Citaat:
Citaat:
Laatst gewijzigd op 02-10-2011 om 13:39. |
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
|
![]() |
||
Citaat:
||
Citaat:
![]()
||
Verwijderd
|
Citaat:
Rechts/links ooooh wat moeilijk, dat gebruik je ook alleen maar elke dag van jongs af aan. :') |
Advertentie |
|
![]() |
|
|